|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Oldcamper ARCADARKA - Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l
ARCADARKA - 2016-08-26, 15:15 Temat postu: Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l Witam
pytanie do mechaników,ale przez duże M,, mechanik zawsze ustawiano mi zawory na zimnym silniku ,wydech 0,25 ssący 0,20 ,szczelinomierz wkładany między dźwigienkę zaworową ,a zawór zawory ustawiano ,,,krzyżują się na 4 ustawiamy 1 , na 3 ustawiamy 2 , na 1 ustawiamy 4 , na 2 ustawiamy 3
i tu zdziwko ,poznałem mechanika starszej daty i powiedział,mało tego przedstawił mi książkę ,naprawa forda w której jest napisane yyyyyyy
zawory ustawiamy na ciepłym silniku szczelinomierz ,między wałkiem ,a dźwigienka w następującej kolejności
zawory otwarte
6-1,,3-8,,2-4,,7-8
regulacja zaworów
2-8,,6-1,,7-5,,2-4,,,
i co na to mechanicy ,przez duże M
krimar - 2016-08-26, 18:42
na stronie 24 tej książki podane są parametry do regulacji na zimno
Socale - 2016-08-26, 20:47 Temat postu: Re: Regulacja zaworów ohc ,,2,0 l
ARCADARKA napisał/a: | Witam
pytanie do mechaników,ale przez duże M
...
co na to mechanicy ,przez duże M |
Ja jestem dwupraworęcznym z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze mECHANIKIEM i sądzę, że podane wartości dotyczą ciepłego silnika, natomiast przy zimnym wartości te są zwiększone.
Ponadto, Ford do pewnego czasu robił wszystko "po swojemu" tak jak produkty CCCP spokrewnione z żabami.
.
Jeszcze jedna kwestia:
OHC czy DOHC nie stanowi reguły w jaki sposób wykonuje się regulację i nie określa ich wartości.
.
I jak?
Zasługuję na mikro"Em"?
ARCADARKA - 2016-08-26, 21:45
Jak zwykle improwizujesz i mi tu jakieś dyrdymały stukasz
dlaczego mechanicy przed regulacją zaworów danych modeli ,nie zapoznają się z książkami serwisowymi ,,,,tylko z szablonu lecą ,akurat w moim staruszku nie powinno się tak jak do dej pory regulować zaworów ,,, ,,ja się na tym zbytnio nie znam ,,,,,,,,,bo jestem takim ziarenkiem ,,,,które nie na wszystkim się zna,,,,,,,,głupi się urodziłem i głupi umrę i napisz cosik konkretnego ,,,dlaczego na ciepłym silniku przeprowadza się regulacje i dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek ,,,,,,,a nie dyrdymały ,,,,,,,,,,,zdołował cię bardziej mechanik ,przez duże M
Socale - 2016-08-26, 22:42
ARCADARKA napisał/a: | ...
dlaczego na ciepłym silniku przeprowadza się regulacje i dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek
... | Daruś, poczytałeś treść która ma otumanić i wprawić w zabłąkanie niepewnych, w trosce o własne interesy.
Pod wałek bo łatwiej/trudniej, bo brzmi inaczej a może i podejście praktyczniejsze...
Luz, to suma luzów od ich podjęcia do wykonania. Dzieli się na wartości gorące i zimne.
ARCADARKA - 2016-08-26, 23:47
No normalnie ty znowu dyrdymały ,przeczytaj pierwszy post , ,,,i nie improwizuj
dobrej nocki
Socale - 2016-08-27, 12:16
Łuuuuchhhhh....
Się zacytuję: "...z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze..."
A wiesz ile wypiłem wczoraj wieczorem? UuUuUu...
Się mi tak robi czasami
Ale chociaż próbowałem...
Miłego dzionka
ARCADARKA - 2016-08-27, 16:13
Socale napisał/a: | Łuuuuchhhhh....
Się zacytuję: "...z nudów i z musu lekko małomyślącym jeszcze..."
A wiesz ile wypiłem wczoraj wieczorem? UuUuUu...
Się mi tak robi czasami
Ale chociaż próbowałem...
Miłego dzionka |
Dzięki
krimar - 2016-08-27, 17:24
a nie sprawdziłeś przypadkiem, co uczona księga pisze na 24 stronie o regulacji na zimno?
nie zdziwiłbym się, gdyby opisana tam była metoda na krzyż i pomiar między konikiem a zaworem.
Ciekawe jakie powinny być luzy na zimnym - w niektórych silnikach luzy po rozgrzaniu się kasują, w innych wręcz odwrotnie - wszystko zależy od konstrukcji i użytych materiałów
gino - 2016-08-28, 10:56
ARCADARKA napisał/a: | dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek |
bo masz silnik OHC nie OHV
ARCADARKA - 2016-08-28, 11:46
gino napisał/a: | ARCADARKA napisał/a: | dlaczego szczelinomierz nie pod zawór tylko pod wałek |
bo masz silnik OHC nie OHV |
Witaj
No właśnie Grzesiu ,,ale ja dopiero teraz zdobyłem tę wiedzę od 8 lat jak mam Arcę ,,,,wszystkie mechaniki ,,ustawiali zawór dźwigienka czyli mechanicy przez małe ,, m ,,,,wczoraj sam postanowiłem ustawić zaworki ,no fakt ,że prawie cały dzień mi to zajęło ,ale ustawiłem ,po jeździe próbnej ,olśnienie ,,,,silniczek pracuje,, aż miło ,,,dostał werwy ,,,,,,,widać mordko że mas wiedzę ,napij się schłodzonego piwka
dzięki
gino - 2016-08-28, 12:01
przecież kiedyś Ci właśnie tak owe zaworki regulowałem...jeszcze w Twoim starym warsztacie w Zakręcie
ale... Ty chyba wtedy siedziałeś na dachu GarbatoMilkowego kamprka
ARCADARKA - 2016-08-28, 12:05
gino napisał/a: | przecież kiedyś Ci właśnie tak owe zaworki regulowałem...jeszcze w Twoim starym warsztacie w Zakręcie
ale... Ty chyba wtedy siedziałeś na dachu GarbatoMilkowego kamprka |
Oj Grzesiu ,,nie dotykałeś klawiatury ,,,,,,miałeś chęci ,ale cosik nie wyszło
Pozdrowionka
gino - 2016-08-28, 12:10
pamięć rzecz zawodna...może faktycznie na chęciach się skończyło...
bo...chyba z zaufaniem co do wykonania usługi jakoś tam miałeś wątpliwości
ale, wydaje mi się że jednak regulowaliśmy, nawet tylne koła podnosiliśmy do łatwego obracania silnikiem na 4 biegu
ARCADARKA - 2016-08-28, 12:14
[quote="gino"]pamięć rzecz zawodna...może faktycznie na chęciach się skończyło...
bo...chyba z zaufaniem co do wykonania usługi jakoś tam miałeś wątpliwości
No miałem miałem wątpliwości ,,,,, ,,,,,nowy na forum ,,jeszcze na dodatek łysy i mówi ,że się zna na samochodach
Grześ ściskam mocnusio
krimar - 2016-08-28, 19:52
Producenci zalecają regulację luzu między wałkiem i konikiem, gdy istnieje niebezpieczeństwo wycięcia przez zawór wyżłobienia w koniku (czyli tłumacząc z polskiego na nasze - koniki nie są prawidłowo utwardzone). Mierzenie luzu między konikiem z takim wyżłobieniem, a zaworem jest wtedy niemożliwe ponieważ listek szczelinomierza jest szerszy niż wyżłobienie. Sytuacja taka nie ma miejsca pomiędzy wałkiem, a konikiem, ponieważ płaszczyzna styku jest szersza.
Jeśli producent silnika ohc zaleca mierzyć luz między konikiem, a zaworem to znaczy, że nie obawia się sytuacji opisanej wyżej, jeśli zaleca pomiar między wałkiem, a konikiem jest wręcz odwrotnie.
CORONAVIRUS - 2016-08-28, 20:28
krimar napisał/a: | Producenci zalecają regulację luzu między wałkiem i konikiem, gdy istnieje niebezpieczeństwo wycięcia przez zawór wyżłobienia w koniku |
tylko takie ryzyko ?
To skąd w powierzchni krzywek wyrobione rowki i jak takie coś wyregulować ???
krimar - 2016-08-28, 21:03
tak jak mechanicy przez duże M - czyli na krzyż bez szczelinomierza
CORONAVIRUS - 2016-08-28, 21:11
krimar napisał/a: | tak jak mechanicy przez duże M - czyli na krzyż bez szczelinomierza |
wtedy trzeba wymienić uszkodzone i zużyte elementy i będzie ok ... a tak co chwila problem powraca a regulacja to wypadkowa szczęścia i cierpliwości
silny - 2016-08-28, 21:20
zawory w tym silniku trzeba regulować częściej ze względu na gaz.
oj namęczyliśmy się wtedy , 10-15 lat do tyłu . wiedzy zaczerpnąć z nikąd , dodatki do paliwa LPG nijak podać/dodać a Sier i Taunusówc na pęczki .
zapadały się gniazda zaworowe a nie wycierały wałki itp.
tylko częsta regulacja lub żeliwne gniazda
|
|