| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator
serwan - 2016-08-27, 23:14 Temat postu: ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator hej,
stałem się w końcu posiadaczem auto przed zakupem przeszło badanie techniczne, sprzedający naprawił zauważone problemy, dziś odebrałem. auto krótko przed zakupem było okradzione, złodzieje zabrali między innymi akumulatory; sprzedający o tym poinformował, na czas sprawdzania stanu wyposażenia podłączyliśmy tymczasowo drugi aku z innego auta, sprzedający dołożył też stary używany akumulator jako rozruchowy.
mając na uwadze powyższe pierwsze trasa była do serwisu (40 km) celem zmiany akumulatora (74ah na 81ah); do momentu zmiany wszystko było ok, po zmianie akumulatora przejechałem kolejne ~80 km, w tym czasie (po około 30 km) przez chwilkę błyskała kontrolka ładowania (dosłownie 30 sekund), a ostatnie ~10 km do domu jechałem z kontrolką ładowania zapaloną stale (70km/h, stała prędkość); w momencie kiedy na chwilę się zatrzymałem na światłach, kontrolka przestała się palić, i do domu dojechałem znów z ładowaniem.
kłopot mam z diagnozą:
a) temperatura silnika nie wzrosła, chłodzenie było, kontrolka ostatecznie zgasła - więc raczej nie pasek klinowy; widać go zresztą było że się kręci, za dnia ocenie stan paska
b) zakładam że jeden pasek napędza pompę wody i alternator - mam rację? czy są osobne
(ile i do czego)?
c) czy wymiana akumulatora mogła cokolwiek uszkodzić tak, żeby objawy były jak wyżej? czy nowy akumulator to jakieś dramatycznie zwiększone zapotrzebowanie na prąd ładowania?
d) przy otwartym silniku, poza zwyczajowym klekotem słychać też metaliczne pobrzękiwanie, coś jakby na masce ktoś zostawił klucz, i ten klucz wpadł w rezonans; dochodzi z okolic alternatora - ktoś podpowie jakie są objawy uszkodzonego alternatora? czy chałupniczo można je zdiagnozować?
e) pasek klinowy, wymiana/naciąganie; to jakaś duża uciążliwość? czy jak w maluchu, jedna śruba i dźwignia z trzonka od miotły?
pozdrawiam
serwan
McGali - 2016-08-28, 00:11 Temat postu: Re: ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator Ja zacząłbym od alternatora (szczotki i przy okazji łożyska)
serwan - 2016-08-28, 12:08
hej,
właśnie się przyjrzałem alternatorowi, i zgaduję że poprzedni właściciel go wymienił na nieoryginalny; jest to marelli, oznaczony aa125r, 14v, 55a - a powiedziałbym że powinien być 65-cio amperowy. ktoś może wie z czym jeździ / powinien jeździć 2.5d, model 280, 1987?
pozdrawiam
serwan
Piotr Alaska - 2016-08-28, 12:23
Tak stuka pasek klinowy alternatora. Może być luźny, naderwany lub krzywe jest kółko alternatora. U mnie tak było, może właśnie problem z ładowaniem wziął się z tego że pasek się ślizga.
Piotr
McGali - 2016-08-28, 12:46
| serwan napisał/a: | hej,
właśnie się przyjrzałem alternatorowi, i zgaduję że poprzedni właściciel go wymienił na nieoryginalny; jest to marelli, oznaczony aa125r, 14v, 55a - a powiedziałbym że powinien być 65-cio amperowy. ktoś może wie z czym jeździ / powinien jeździć 2.5d, model 280, 1987?
pozdrawiam
serwan |
W tym modelu były montowane takie alternatory.
serwan - 2016-08-28, 12:51
| Piotr Alaska napisał/a: | Tak stuka pasek klinowy alternatora. Moze być luzny, naderwany lub krzywe jest kółmo alternatora.
Piotr |
dobra diagnoza faktycznie jest krzywe względem płaszczyzny pozostałych kól/paska, stąd zakładam że się łożyska rozlatują; zamawiam nowy alternator (używka oczywiście), ten po wymianie spróbuje zregenerować i może będzie na zapas
pozdrawiam
serwan
nercedes - 2016-08-28, 13:55
To jak już wymieniasz to kup sobie mocniejszy taki 140 A Oryginalny ma chyba 70 A
serwan - 2016-08-28, 14:21
zastanawiałem się przez chwile nad zamiana - ale mam obawy co do mocowań, i offsetu kola pasowego od punktów mocowania; są jakieś alternatory silniejsze niż 55a, które na pewno:
- będą pasowały do otworów mocujących w bloku silnika
- koło pasowe takiego alternatora będzie w tej samej płaszczyźnie co pozostałe 2 koła pasowe na tym samym pasku?
i jeżeli takie modele są, to na jakim pasku chodzą (obecnie mam 10x913)
pozdrawiam
serwan
nercedes - 2016-08-28, 14:36
Mam i silnik 2,5 d i kupiłem alternator 140 A z Opla i pasuje zamieniłem tylko koło pasowe bo tam było na szeroki pasek
serwan - 2016-08-28, 14:50
| nercedes napisał/a: | | Mam i silnik 2,5 d i kupiłem alternator 140 A z Opla i pasuje zamieniłem tylko koło pasowe bo tam było na szeroki pasek |
moze znasz oznaczenie tego alternatora? i co do koła pasowego, średnica wałka i sposób osadzenia był taki sam, czy trzeba było coś przerabiać z kołem/wałkiem? no i jak zuzycie paliwa, nie podskoczyło drastycznie?
nercedes - 2016-08-28, 16:51
Zobaczę czy pisze jaki to alternator koło pasowe dałem z starego alternatora co był w aucie a czemu by miało wzrosnąć zużycie paliwa do tego stopnia żebym to odczuł Jutro zrobię zdjęcie Jedyna trudność to go tam wsadzić
amples - 2016-08-28, 17:05
| serwan napisał/a: | | no i jak zuzycie paliwa, nie podskoczyło drastycznie |
O zużyciu paliwa nie decyduje moc jaką morze wytworzyć alternator tylko na jaką jest zapotrzebowanie odbiorników , taka alternator wytwarza (tak w skrócie)
nercedes - 2016-08-28, 17:39
Bardzo dobra odpowiedź Myśle ze na pełnej mocy pasek zwykły nie rowkowy długo by nie pochodził
serwan - 2016-08-28, 21:59
zadzwoniłem do sprzedającego (nie odebrałem karty wozu, chciałem się dopytać czy znalazł i czy już mogę podjechać), wspomniałem też że ładowanie szwankuje, i.. powiedział że powinien mieć zapasowy alternator, w poniedziałek się zdzwonimy i jak jest to się umówimy na wymianę.. zaskoczył mnie bardzo miło, zobaczymy jak to się ułoży..
roldis - 2016-08-30, 09:19
z mocowaniem alternatora nie ma potrzeby kombinowania bo jest proste i sprawdzone , wiekszość alternatorów fiata , renaulta , iveco , citroena jest taka sama - czasami są róznice w dlugości tuleii dystansowej , 55 A wystarcza , montujesz ledy do jazdy dziennej , akumulator 90A , solar na akumulator hotelowy i nie myslisz o prądzie wogóle ( prądu z sieci na campingu czy gdzies wogóle nie biore - mimo chodzącego kompa po pare godzin dziennie i ladowanych telefonów
serwan - 2016-08-31, 00:07
no właśnie wygląda na to ze nie - znalazłem stronę z alternatorami która poza modelem podaje tez wymiary mocowań, i powiedziałbym ze modele dla ducato 2.5 nijak się mają do mocowań do innych alternatorów/aut.
jest na sali ktoś kto zmieniał samodzielnie (nie kto posiada auto ze zmienionym przez kogoś) alternator? zastanawiam się jak się dało rozwiązać kwestie różnic w mocowaniach, jakieś podkładki dodatkowe? tuleje? i jak precyzyjnie ustalić offset koła pasowego niefabrycznego alternatora, na oko?
pozdrawiam
serwan
roldis - 2016-08-31, 09:23
ja od Renaulta Messengera , miedzy uszami al. obudowy alternatora wchodzi rurka stalowa która eliminuje luz po włożeniu mocowania od silnika - czasami trzeba tą rurke skrócić lub dodać podkladkę , przy innym aletrnatorze (ale tego samego producenta) w przypadku gdy owe uszy są w innym mc. mozna wymienic samą obudowe - bo są wspólzamienne. Ale generalnie jak masz uszkodzony alt. to na alegro dobrze poszukaj i kupisz za 100zł coś do tego silnika. Jakiś czas temu ja profilaktycznie kupiłem za 150 zl (z koszt przes) caly set el . czyli alter. i rozrusznik - akurat przydal sie tuz przed wyjazdem w ubieglym roku.
magneto - 2018-02-05, 18:59
Podłączę się do tego tematu choć już ma parę lat. Czy ktoś może mi podać rozmiar paska klinowego w oryginalne do Ducato I 2,5D przed rokiem 90' ?
dudusie34 - 2018-02-05, 22:15 Temat postu: pasek klinowy. witam.jutro wieczorem odnajdę altka 55a z paskiem.gdzieś schowałem i nie wiem gdzie. jest to oryginał 87r. podam rozmiar paska.
dudusie34 - 2018-02-06, 20:44 Temat postu: pasek klinowy. witam.podaję rozmiar paska klinowego . 6216mc 1048e 32 Gates Auto Master. jutro w sklepie przeliczy kolega na typowy numer. pozdrawiam.
dudusie34 - 2018-02-07, 18:26 Temat postu: pasek klinowy witam.pasek klinowy ma rozmiar 900x10.pozdrawiam.
magneto - 2018-02-08, 21:39
Super ! dzięki wielkie. Jutro podjadę gdzieś nabyć tak żeby był pod ręką na wszelki wypadek.
|
|