| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Kilka problemów z Ducato 1993r. 8144.67
Tomasz1985 - 2016-08-28, 15:50 Temat postu: Kilka problemów z Ducato 1993r. 8144.67 Witam szanownych forumowiczów. Otóż od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Fiata Ducato 18, 1993r 8144.67 skrzyniowy z plandeką. Powoli go przywracając do stanu użyteczności pozostały mi się takie defekty do usunięcia:
1. Wokół wtryskiwaczy bąbluje paliwo tak jak by nie były szczelne z głowicą a pytając się mechanika powiedział, że tam nie ma żadnych podkładek i niby tak musi być ale przecież kompresja ucieka .
2. Wymieniając i sprawdzając już 3cią skrzynię biegów wsadziłem w miarę dobrą jak na te lata ale zalana jest jakimś zwykłym olejem do skrzyń i czasami słychać jak by rzęziła. Czy ten olej Tutela faktycznie jest lepszy do tych skrzyń?
3. Redukując biegi z 2 na 1 nie można włączyć owej jedynki. W czasie jazdy przy ok 2-3km/h już się da a wcześniej słychać jak by było to bez synchronizacji (tak jak np w Fiacie 126p) ,wcześniej jeździłem tym autem z rozwalonym synchronizatorem i wiem jak to wygląda a teraz to jest inna bajka. Ogólnie skrzynia nie cieknie, reszta biegów chodzi płynnie i bez zastrzeżeń. Czy to normalne?
4. Poleciłby ktoś jakiegoś mechanika od wtryskiwaczy w rejonie Oleśnicy lub Ostrowa Wlkp?
5. Na koniec głupia sprawa, potrzebowałbym jedną śrubkę od przelewu przy wtryskiwaczu. Kochana żonką ją ukręciła jak żeśmy ,,grzebali'' przy aucie...Może ktoś by miał?
p.s
Czy jak jest założony wydech z 1.9d/2.4d (taki jest założony i jest wyraźnie węższy od oryginalnego 2.5d) do 2.5d może być odczuwalne tzw hamowanie silnikiem?
matro - 2016-08-30, 02:06
| Tomasz1985 napisał/a: | Witam szanownych forumowiczów. Otóż od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Fiata Ducato 18, 1993r 8144.67 skrzyniowy z plandeką. Powoli go przywracając do stanu użyteczności pozostały mi się takie defekty do usunięcia:
1. Wokół wtryskiwaczy bąbluje paliwo tak jak by nie były szczelne z głowicą a pytając się mechanika powiedział, że tam nie ma żadnych podkładek i niby tak musi być ale przecież kompresja ucieka .
2. Wymieniając i sprawdzając już 3cią skrzynię biegów wsadziłem w miarę dobrą jak na te lata ale zalana jest jakimś zwykłym olejem do skrzyń i czasami słychać jak by rzęziła. Czy ten olej Tutela faktycznie jest lepszy do tych skrzyń?
3. Redukując biegi z 2 na 1 nie można włączyć owej jedynki. W czasie jazdy przy ok 2-3km/h już się da a wcześniej słychać jak by było to bez synchronizacji (tak jak np w Fiacie 126p) ,wcześniej jeździłem tym autem z rozwalonym synchronizatorem i wiem jak to wygląda a teraz to jest inna bajka. Ogólnie skrzynia nie cieknie, reszta biegów chodzi płynnie i bez zastrzeżeń. Czy to normalne?
4. Poleciłby ktoś jakiegoś mechanika od wtryskiwaczy w rejonie Oleśnicy lub Ostrowa Wlkp?
5. Na koniec głupia sprawa, potrzebowałbym jedną śrubkę od przelewu przy wtryskiwaczu. Kochana żonką ją ukręciła jak żeśmy ,,grzebali'' przy aucie...Może ktoś by miał?
p.s
Czy jak jest założony wydech z 1.9d/2.4d (taki jest założony i jest wyraźnie węższy od oryginalnego 2.5d) do 2.5d może być odczuwalne tzw hamowanie silnikiem? |
Oj Tomasz tyle pytań
1) - jest źle
2) i 3) - nie martw się o olej ale o skrzynie bo jest "wyjechana" - łatwo możesz na rynku dostać "umownie" dobrą skrzynię która ma zrobiony ... milion km? ... musisz szukać po remoncie albo zrobić remont samemu.
Moja rada ( z autopsji) - po prostu ją wyremontuj u fachowca a będzie cicho i dobrze.
4) - nie wiem
5) - nie mam
PS.) - mniejsza średnica to ... hymm... spróbuj oddychać przez buzie a potem przez rurkę od długopisu. Zasapiesz się i osłabniesz - tak samo jak Twój silnik. Ktoś wyliczył kiedyś jaki musi być wydech żeby było dobrze więc szukaj do 2,5d.
roldis - 2016-08-30, 08:54
najprościej z wtryskiwaczami na początek spróbuj je dokrecić - teraz nie powiem ci jaki moment ale dość duży poszukaj w necie - ok 30 -50 Nm - nie ma prawa nic bomblowac. Co do skrzyni to podstawowy problem jest z zakupem nowych częscii zamiennych - nawet we włoszech. Mechanik ich takze nie wyczaruje , wiec musisz sam szukac głównie lozysk , na ebayu czy gdzies- mozna pozbierac - jak masz tyle gratów to rozbierz jedną i zacznij remont , problem moze byc także z koniecznościa naprawy otworów pod łożyska - trzeba regenerować. Mam też lekki problem ze sk b mam juz tez ze 3 szt ale głośno chodzą - myslę o radukalnych zmianach - wymianie z nowszego auta - bo te nasze to pieta Ahillesowa tego samochodu.Wydech do 2,5 td musi mieć ok 65 mm srednicy minimum , 1,9 ma chyba nieco wiecej niz 45mm
Tomasz1985 - 2016-08-30, 09:16
Dzięki za odpowiedzi Matro i Roldis.
Jeśli chodzi o naprawę skrzyni to byłem wcześniej z jedną u prawdziwego speca w tej dziedzinie w mojej okolicy i chciał naprawdę pomóc bo dla niego taka prosta w budowie skrzynia to pikuś ale szukał kilka dni części i potwierdził to co pisałeś Roldis, nie ma już części do tych skrzyń nawet w Italii. Zatem sprowadził od znajomych z UK taką skrzynię bo nie ma zaufania do rodzimych szrotów i okazało się, że ta z zagranicy to też był szrot i rozłożył ręce...
Matro: dzięki za lekcję fizyki , taka prawda z tym wydechem, a zmierzę tę średnicę jak pisał Roldis i dokręcę te jarzma na wtryskach tym momentem jak wrócę z trasy w czwartek.
Kuba L. - 2016-08-30, 13:34
Tomasz, pod wtryskiwaczami powinny być miedziane podkładki! Jeżeli nie masz to wykręć jeden wtrysk i jedź do sklepu.. Jeżeli chodzi o naprawę skrzyni biegów to mogę ci z czystym sumieniem polecić sprawdzony warsztat samochodowy, sam osobiście w swoim Ducato (2.5D 93r) robiłem u nich dwa razy(pierwszy raz po zakupie wyskakiwał wsteczny i chyba po 3 latach uszczelnienie od razu całej skrzyni) i jestem mega zadowolony!:
Perfect Service Mechanika Pojazdowa Warszawa
Ulica: Króla Kazimierza 16A
04-854, Warszawa, Polska
województwo mazowieckie
Kuba L. - 2016-08-30, 13:39
Gościu ma pojęcie o tych skrzyniach, zjadł na nich zęby.. nigdy nie było żadnego problemu u niego z częściami, naprawa trwała 1 dzień, tel/ 22 615 75 70
Tomasz1985 - 2016-08-30, 14:06
Dzięki Kuba, ten adres myślę, że wielu osobom się przyda i raczej z niego skorzystam mimo odległości (340km, tyle ostatnio jechałem po tą ostatnią skrzynię} . Te wtryskiwacze w 8144.67 są wkręcane? Myślałem, że tylko wkładane i przytrzymywane tym jarzmem
matro - 2016-08-30, 14:19
mojej skrzyni pomógł (po jednym "fachowcu" ) ten warsztat ...
Mechanik rozbierał i składał skrzynię przy mnie - z suwmiarką - części również miał choć mówił, że niektóre podzespoły są już bardzo drogie ...
Okolice Piły
http://www.zabel.com.pl/
Tomasz1985 - 2016-08-30, 14:28
dzięki również Matro . W jednej mojej ,,fachowiec'' zapomniał o wielu kulkach, zatrzaskach i sprężynkach a całość była uszczelniona czerwonym silikonem
|
|