| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - ducato 1987, 2.5d, skrzynia biegów
serwan - 2016-09-14, 17:17 Temat postu: ducato 1987, 2.5d, skrzynia biegów hej,
spec rozłożył skrzynię i rozłożył rece w skrócie - z dwóch skrzyń biegów jakie dostał oba mają mechanizmy różnicowe w nienajlepszym stanie, możliwości jakie przede mną postawił to:
a) wymienić w skrzyni to co jest dostępne na rynku (łożyska, synchronizatory..), i zmontować to z owym nienajlepszym mechanizmem - ale uprzedził że będzie to słychać w czasie jazdy, lub
b) próbować znaleźć cześci zamienne i/lub jeszcze jedną skrzynię, a nuż..
byłem w serwisie fiata prosząc o podanie oznaczenia skrzyni - nie wiedzą (mają katalogi do ~10 lat wstecz); w efekcie może ktoś podpowie i/lub poratuje:
1) jakie oznaczenie miała skrzynia do 2.5d z 1987 (silnik 8144.67)?
2) czy ktoś przypadkiem ma na zbyciu jakieś części zamienne do takiej skrzyni (lub całą skrzynią?)
3) no i co mnie nurtuje - ktoś może potrafi powiedzieć czy do ducato jak wyżej można założyć którąś ze skrzyń od modelu ducato II?
help.
pozdrawiam
serwan
dominik - 2016-09-14, 20:43
Zadzwoń 604 776 244 robią skrzynie biegów. Serwis jak zapytałem o stalkę do oleju w skrzyni to popatrzyli jak na wariata serwis sobie odpuść.
roldis - 2016-09-14, 21:24
a co jest z tym dyfrem , satelity wyrobione ? czy kolo z atakiem ? Co do skrzyni nowszej to najważniesze jest mocowanie z silnikiem i tu pewnie bedzie ok , mocowanie zawieszenia skrzyni - troche przeróbek , natomiast czy bedą pasoawły pólosie i i czy ich długość bedzie włąsciwa?
CORONAVIRUS - 2016-09-14, 21:35
jak jutro znajdę chwilę to postawię obok siebie takie skrzynie od I i II i popatrzę , zrobie kilka fotek tyż
serwan - 2016-09-14, 22:11
| dominik napisał/a: | Zadzwoń 604 776 244 robią skrzynie biegów. Serwis jak zapytałem o stalkę do oleju w skrzyni to popatrzyli jak na wariata serwis sobie odpuść. |
dzięki, przekręcę rano i podpytam
pozdrawiam
serwan
serwan - 2016-09-14, 22:20
| roldis napisał/a: | | a co jest z tym dyfrem , satelity wyrobione ? czy kolo z atakiem ? Co do skrzyni nowszej to najważniesze jest mocowanie z silnikiem i tu pewnie bedzie ok , mocowanie zawieszenia skrzyni - troche przeróbek , natomiast czy bedą pasoawły pólosie i i czy ich długość bedzie włąsciwa? |
na zdjęciach widać zaznaczone czerwonym kółkiem zęby; na moje niefachowe oko nie wyglądało to dramatycznie (nie są krzywe czy wyszczerbione), ale mechanik pokazał mi na zębach korozję/wżery; jako laik bym olał, powiedział żeby przetrzeć papierem ściernym i z głowy ale ponoć takie wżery powodują głośną pracę skrzynie na wyższych biegach.
swoją drogą prawda to?
pozdrawiam
serwan
serwan - 2016-09-14, 22:21
| BIORCA napisał/a: | jak jutro znajdę chwilę to postawię obok siebie takie skrzynie od I i II i popatrzę , zrobie kilka fotek tyż |
będę zobowiązany. jakbyś jeszcze znalazł na nich oznaczenia/modele/kody..! na żadnej z tych dwóch które mam u mechanika nie znalazłem nic co by wyglądało jak oznaczenie modelu skrzyni :/
kisielak - 2016-09-15, 05:30
A czy tych kół zębatych nie da się zregenerować?
serwan - 2016-09-15, 08:29
nie znam prawdę mówiąc takiej możliwości / usługi; zakładam też że gdyby to było możliwe to spec od skrzyń by wiedział?..
roldis - 2016-09-15, 08:55
koła zebate kiedyś regenerowali w sam. cieżarowych , ale to wysoki koszt , sądzę ze w tym przypadku nie oplacalne , wżery na kołach czy dają przyśpiew? coś mogą dawać ale nie tak by wyło i huczało - na tej skrzyni jezdzileś wogóle? jakie były przyczyny ze zdecydowaleś sie na rozbiórkę?
Do kolegi co ma skrzynie II - prosilbym o wymiar- rozstaw otworów pod pólosie - czyli od krawędzi zewnetrznej przy uszelniaczu do analogicznego miejsca przy przeciwnej pólosi
serwan - 2016-09-15, 11:03
| roldis napisał/a: | | wżery na kołach czy dają przyśpiew? coś mogą dawać ale nie tak by wyło i huczało - na tej skrzyni jezdzileś wogóle? jakie były przyczyny ze zdecydowaleś sie na rozbiórkę? |
to w zasadzie dobre pytanie; po zakupie zrobiliśmy autem około 700 km, i co do objawów:
- redukcja w ruchu z 2 na 1 - zgrzyt
- redukcja w ruchu z 3 na 2 - wymaga sporej siły
- poza tym nie zauważyłem złych/niepokojących objawów.
chcąc mieć jednak auto bez zarzutu, a mając przy okazji do uszczelnienia silnik, znalazłem warsztat gdzie uszczelniają silnik, a przy okazji zrzucą i (w warsztacie obok) spojrzą na skrzynię; zakładałem że do wymiany są synchronizatory, ale informacja o mechanizmie różnicowym trochę mnie zaskoczyła i zbiła z nóg - no ale ciężko dyskutować z fachowcami.
na chwilę obecną umówiliśmy się że do poniedziałku czekam na informację z Fiata: czy mają nieużywane części zapasowe i za ile, oraz czy jakaś nowsza skrzynia pasuje do tego silnika - a jeżeli nie składamy skrzynię na obecnych elementach mechanizmu (na zdjęciach wyżej), plus nowe synchronizatory i piątka - z zastrzeżeniem że ewentualnego wycia skrzyni nie będę traktował jako wady ponaprawczej.. zobaczymy w przyszłym tygodniu na ile będę (nie)zadowolony z warsztatu..
pozdrawiam
serwan
martini44 - 2016-09-15, 14:05
Teściowi mojemu w zeszłym tygodniu wyremontowali skrzynię w takim kamperku rocznikowo jak Twój... zadzwoń 792486953 być może pomogą....
roldis - 2016-09-15, 16:22
z twojego opisu wynika ze raczej z dyfrem nie miales problemu wiec bym sie wzerami nie przejmowal , ewentualnie co do dyfra srawdz czy otwory w aluminiowej obudowie dyfra pod łozyska nie są powybijane (tu gdzie połowka dekla łaczy sie ze skrzynią)Mozna tobudowe regenerować, co do czesci nowych to nie ma szans na zakup w fiacie nawet we wloszech jest problem.
|
|