Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Co to za firma produkująca kampery S.E.A ZGVC model A640

miciurin - 2016-09-18, 10:17
Temat postu: Co to za firma produkująca kampery S.E.A ZGVC model A640
Znalazłem kampera typ A640, którego producentem jest SEA Società Europea Autocaravan S.p.A. Socio unico z Włosch. Z tego co wyczytałem to konsorcjum produkujące kampery marek McLouis, Mobilvetta oraz Elnagh.
Proszę o info

brams - 2016-09-18, 12:17

Ale że niby co? W czym Ci pomóc?

Osobiście śmigam kamperem SEA. Nic się nie dzieje, nudy.
Szału nie ma jak w Hymerze prosto z fabryki, (znaczy, nic się nie dzieje :mrgreen: ) tanio.... taka jego brzydota! :bigok
ps - nie ma jacuzzi. :?
ps1 - pali 12l na 93km, ale może spalić mniej, a z całą pewnością więcej
ps2 - ogólnie - budżetowa włoska firma dla najbiedniejszych klientów.
ps3 - but i like it

miciurin - 2016-09-18, 12:20

brams napisał/a:
Ale że niby co? W czym Ci pomóc?

Osobiście śmigam kamperem SEA. Nic się nie dzieje, nudy.
Szału nie ma jak w Hymerze prosto z fabryki, (znaczy, nic się nie dzieje :mrgreen: ) tanio.... taka jego brzydota! :bigok
ps - nie ma jacuzzi. :?
ps1 - pali 12l na 93km, ale może spalić mniej, a z całą pewnością więcej
ps2 - ogólnie - budżetowa włoska firma dla najbiedniejszych klientów.
ps3 - but i like it


Szukam opinii na ten temat bo właśnie się zastanawiam nad kupnem tego modelu ,a jaki Ty masz dokładnie ?
Jadę w przyszłym tygodniu go oglądać i szukam informacji od użytkowników :mrgreen:
Jak na razie jesteś pierwszy :wyszczerzony:

brams - 2016-09-18, 12:33

Nie wiem. :shock:
Jest to alkowa dla 6 osób z wc +prysznic. Salon z kominkiem Truma połączony z kuchnią i jadalnią.
Działka z domkiem - jakieś 15m2.

ps4 - pierwszy jestem, bo mało SEA na drogach...może więcej na morzu? :?

miciurin - 2016-09-18, 12:47

brams napisał/a:
Nie wiem. :shock

ps4 - pierwszy jestem, bo mało SEA na drogach...może więcej na morzu? :?


No to może będę drugi :spoko

światowiec - 2016-09-18, 13:05

Jak obejrzysz napisz swoją opinię i cenę :spoko
Rodzinka Cztery Plus - 2016-09-18, 14:35

To ja trzeci. SEA Gante Gigant 500. Bez szału ale solidny i wygodny. Po 10 latach,, 120 tyś.km wygląda i jeździ jak trzeba. A jeździł ze 70 tyś. w wypożyczalni, więc lekko nie miał.
Andrzej 73 - 2016-09-18, 16:09

Nie wiem czy producentem jest SEA , ale jest pewne , że jest to kamper firmy NobelART.
Charakterystyczne dla tej firmy jest kabina w kolorze bordowym.
:spoko

Andrzej 73 - 2016-09-18, 16:10

Czy to nie jest ta aukcja?
http://suchen.mobile.de/f...95&pageNumber=1

:spoko

miciurin - 2016-09-18, 16:46

Andrzej 73 napisał/a:
Czy to nie jest ta aukcja?
http://suchen.mobile.de/f...95&pageNumber=1

:spoko


SEA jest wpisany jako producent w brifie.

Zdjęcie wkleiłem przykładowe ściągnięte z neta. Ale to.właśnie takie auto chcę kupić, 2007 rok z silnikiem 2,2

krimar - 2016-09-18, 18:31

miciurin napisał/a:
Ale to.właśnie takie auto chcę kupić, 2007 rok z silnikiem 2,2


to najpierw sobie poczytaj o tym silniku (2,2 Puma) i jeśli nie przeszkadza Ci niebezpieczeństwo rozpadnięcia się tłoka bez żadnych objawów wstępnych to może to być silnik dla Ciebie.

miciurin - 2016-09-18, 18:38

krimar napisał/a:
to najpierw sobie poczytaj o tym silniku (2,2 Puma) i jeśli nie przeszkadza Ci niebezpieczeństwo rozpadnięcia się tłoka bez żadnych objawów wstępnych to może to być silnik dla Ciebie.


Odrobiłem już lekcję z silnikiem i opinie są jak zawsze różne. Sami w firmie mieliśmy dwa takie Ductato z tym motorem i problemy zaczęły się przy przebiegach powyżej 250 tyś km z jednym autem gdzie było wielu kierowców, a drugie zostało sprzedane przy 300 tyś. i silnik do końca działał bezawaryjnie.
Jak zabudowa będzie OK i silnik na chodzie to się zastanowię nad kupnem.

mz3545 - 2016-09-18, 19:11

Mam w firmie kilka Fiat Ducato z takim silnikiem 100 KM . Przebiek nawet 360 tys i nadal jeżdżą nie mam problemów Rozwożę towar po sklepach wiec nie przekraczamy prędkości 110 mqx 120 km/h Słyszałem o tych tłokach ale to może wtedy kiedy sa długie trasy przy prędkościach powyżej 140 km/h. silniki oceniam bardzo pozytywnie na podstawie swoich 7 Fiatach
Andrzej 73 - 2016-09-18, 19:55

Najważniejsza jest zabudowa jeśli będzie szczelna i układ będzie odpowiadał to silnikiem martwiłbym się na końcu.
:spoko

kozarro - 2016-09-25, 17:26

ja też mam SEA tylko ciut starszy z 2004r, wykonanie moim zdaniem poprawne, sprzęty pokładowe standardowe , może to nie luksusowa marka ale mi się podoba :)
Rav - 2016-09-25, 22:34

Kiedyś o mały włos nie kupiłem SEA. Wykonanie standardowe dla włoszczyzny. Firma stanowiąca konsorcjum trzech (jak napisano na wstępie). Kamper jak każdy inny (z pominięciem marek premium). Jak pasuje układ i stan jest ok - brać.

Co do silnika: to 2.2 dobrej opinii nie mają, ale przy tym przebiegu (93 tys. km) włosów z głowy bym nie rwał. O ile któryś z wtrysków nie zacznie lać - nic mu nie grozi.

gino - 2016-09-26, 06:58

fajny i wyróżniający się przez kolor kabiny../mniej atrakcyjny dla złodziei /
z tyłu dwa łóżka , mimo iż tego nie widać na fotkach..

fajny :spoko

kaimar - 2016-09-26, 12:16

W kamperach niskobudżetowych produkowanych specjalnie dla dużych dealerów niemieckich jak w tym przypadku NobleArt dla firmy Palmowski gdzie są oszczędności na każdym kroku, trzeba zwrócić uwagę na konstrukcję przedłużenia ramy pod garażem. Często są to po prostu dwa ceowniki włożone w ramę a podłoga w garażu jest na tym samym poziomie co podłoga w części mieszkalnej. W efekcie podłoga bagażnika jest ok 20 cm wyżej niż w "normalnym" kamperze i w teoretycznie dużym garażu po łóżkiem nie mieści się rower na wysokość.
Rodzinka Cztery Plus - 2016-09-26, 14:38

U mnie rama jest przedłużona dwoma profilami zamkniętymi o przekroju oryginalnej ramy, przytwierdzonymi śrubami. Ale fakt, podłoga bagażnika jest na ramie, a nie poniżej. Nawet nie wiedziałem, że może być inaczej ;)
bryzby - 2016-09-27, 09:21

Rav napisał/a:
(z pominięciem marek premium).

A które są premium?

mrsulki - 2016-09-27, 10:10

No Hymer oczywiście :-P
Bronek - 2016-09-27, 10:31

Są plusy dodatnie i plusy ujemne , takiej przedłużki ramy . Na ogół jest cieńsza i słabsza . Denko bagażnika też super mocne czasem nie jest

Warte sprawdzenia , np u mnie niżej i takie tam ceowniki
. I trzeba o tym pamiętać .
Znajomy zrobił w Hymerze platformę pod motocykl , mocując ją do tej przedłużki .
Kilkaset kilogramów i jazda do wertepach spowodowały oberwanie denka bagażnika , właśnie ,że ta dodatkowa rama nie wytrzymała. lekko ją skręciło. Niewiele , ale wystarczyło by zniszczyć tyłek kampera .

Kwestia tez długości zwisu . Pomijając DMC i chcąc wozić coś ciężkiego dałbym wzmocnienia np z profili aluminiowych .

bryzby - 2016-09-27, 17:45

mrsulki napisał/a:
No Hymer oczywiście

A z półintegrali?

zdzineks - 2016-09-27, 22:39

Też mam ten SEA i to przekrzywione A nad kabiną wygląda jak X i można czytać dwuznacznie,może dlatego pozdrawiają mnie na trasie.,Jak kupowałem z 2,0 JTD silnikiem to myślałem,że zainstaluję czipa i będzie śmigał.Niestety, okazało się w serwisie,że ma już czipa no i nawet te 115 KM przy tej nadbudowie robi z niego ''muła'' i paliwożercę. Ale i tak go kocham bo objechaliśmy kawał Europy.
kaimar - 2016-09-28, 09:02

bryzby napisał/a:
A które są premium?


Poniżej slajd na którym widać podział marek w grupie HYMER

miciurin - 2016-09-29, 20:36

zdzineks napisał/a:
Jak kupowałem z 2,0 JTD silnikiem to myślałem,że zainstaluję czipa i będzie śmigał.Niestety, okazało się w serwisie,że ma już czipa no i nawet te 115 KM przy tej nadbudowie robi z niego ''muła'' i paliwożercę.


W fiermie V-Tech Tuning za 1200 zł wgrywają oprogramowanie na 130 KM, przed i po programie auto jest na hamowni i widać ile dodało mu mocy. Witaminy działają nawet na ten silnik :ok

SlawekEwa - 2016-09-29, 20:45

miciurin napisał/a:
W fiermie V-Tech Tuning za

Ile wyciągają z 3.0 JTD?

miciurin - 2016-09-29, 20:47

SlawekEwa napisał/a:
miciurin napisał/a:
W fiermie V-Tech Tuning za

Ile wyciągają z 3.0 JTD?


A nie wiem, ja dzwoniłem i pytałem się co i jak.

Andrzej 73 - 2016-09-29, 20:51

SlawekEwa napisał/a:
Ile wyciągają z 3.0 JTD?

Max plus 15% mocy.
:spoko

Karas - 2016-09-29, 20:55

robią 200-210
później lata to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=LussXtbqliY

https://www.youtube.com/watch?v=LCk_-1XWS5c
:)

SlawekEwa - 2016-09-29, 20:57

Andrzej 73 napisał/a:
Max plus 15% mocy.

24KM nie wiem czy warto :niewiem

SlawekEwa - 2016-09-29, 21:01

No jednak te 200KM to już coś :bigok
Andrzej 73 - 2016-09-29, 21:25

W kamperem już tak nie pojedziesz. :czacha
Rodzinka Cztery Plus - 2016-09-29, 21:55

Ja Espace wirusowałem w Kreator Mocy. 173----->204KM i 360----->410Nm. I spalanie ponad półtora litra w dół. Moc jest drugorzędna. Ale moment dostępny od samego dołu - cudo.
SlawekEwa - 2016-09-29, 22:05

Andrzej 73 napisał/a:

W kamperem już tak nie pojedziesz.

Z blaszanki :diabelski_usmiech ?

Andrzej 73 - 2016-09-30, 00:47

Nawet z blaszanki - masa własna . :gwm
Karas - 2016-09-30, 08:30

Mam serię 160km, ale licznikowe 170 już nie raz latałem. O komforcie w kabinie już nie będę wspominał :-P
miciurin - 2016-10-05, 20:09

brams napisał/a:
Osobiście śmigam kamperem SEA. Nic się nie dzieje, nudy.


Od wczoraj jestem właścicielem SEA A640 :ok
Temat do zamknięcia.

brams - 2016-10-06, 08:43

Jak do zamknięcia?

Popytał, :pifko postawił, napisał że kupił, a na koniec wypiął?!

A foty? Opis itd? :?

Jurek121175 - 2016-10-06, 14:46

No Piotrze miciurin pochwal się nowym nabytkiem :shock: :-P
kaimar - 2016-10-06, 16:13

miciurin napisał/a:
Od wczoraj jestem właścicielem SEA A640

Gratuluję.
Gdybyś potrzebował jakiś części do swojego kampera to pisz do mnie.

miciurin - 2016-10-06, 21:40

Jurek121175 napisał/a:
No Piotrze miciurin pochwal się nowym nabytkiem :shock: :-P

No to przesyłam kilka fotek :spoko
Kaimar masz może dostęp do schematu energobloku ? Ogólnie wszystko jest OK ale muszę coś sprawdzić bo mam kilka dodatkowych kabelków i chciałbym sprawdzić.

kaimar - 2016-10-06, 23:12

miciurin napisał/a:
Kaimar masz może dostęp do schematu energobloku ?

A co tam masz? Jeśli Nordelletronica NE185 to coś jest.

miciurin - 2016-10-06, 23:43

kaimar napisał/a:
miciurin napisał/a:
Kaimar masz może dostęp do schematu energobloku ?

A co tam masz? Jeśli Nordelletronica NE185 to coś jest.


Coś innego bo NE 165N

kaimar - 2016-10-07, 01:00

NE165 to jest typ panela kontrolnego. Tzw. energoblok czyli fuse panel powinien być z tyłu fotela pasażera
Jurek121175 - 2016-10-07, 08:06

Piotrze, niech Wam służy jak najlepiej i do zobaczenia :spoko
miciurin - 2016-10-07, 08:11

Jurek121175 napisał/a:
Piotrze, niech Wam służy jak najlepiej i do zobaczenia :spoko


Dzięki :spoko

miciurin - 2016-10-07, 10:20

kaimar napisał/a:
NE165 to jest typ panela kontrolnego. Tzw. energoblok czyli fuse panel powinien być z tyłu fotela pasażera


Pod siedzeniem jest ale nie widzę typu

kaimar - 2016-10-07, 16:01

Podaj e-maila to wyślę plik.
jarko_66 - 2016-10-07, 19:14

Piotr to teraz trzeba :pifko .Fajny , niech jeździ jak najdłużej :spoko :spoko :spoko
miciurin - 2016-10-08, 19:29

jarko_66 napisał/a:
Piotr to teraz trzeba :pifko .Fajny , niech jeździ jak najdłużej :spoko :spoko :spoko


Dzięki :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group