|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa.
Janusszr - 2016-10-05, 13:36 Temat postu: Zabudowa z tworzywa, czy aluminiowa. Mam nadzieję, że nie powielam tematu.
Która wg Was zabudowa jest lepsza, bardziej szczelna, odporna na urazy?
Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami.
Rowerek - 2016-10-05, 14:48
Ja wolę aluminiowa z twozywa w zimie przy dużych mrozach parę elementów pękło pozdrawiam
Rowerek - 2016-10-05, 14:57
Nasz region jest zimny
moskit - 2016-10-05, 15:33
Płyta warstwowa aluminiowa załatwi dwa tematy -szczelność i wytrzymałość
brams - 2016-10-05, 15:59
Janusszr napisał/a: | Odnoszę takie wrażenie, że zabudowy z tworzywa z biegiem lat zaczynają pękać. Chodzi mi o to, że są podejrzanie oklejone, różnej maści ozdobnymi naklejkami. |
Moja zabudowa z tworzywa z biegiem ponad 10 lat nie pęka, ale gdy ostatnio zerwałem swoje podejrzanej maści ozdobne
naklejki z tyłu kampera - ukazała misie paskudnie czysta biel, nijak nie pasująca do pozostałej, postarzałej bieli.
Poza tym na dziurach samoistnie załącza się ESP, czyli Efektowne Skrzypienie Pojazdu.
Janusszr - 2016-10-05, 16:36
Zadałem to pytanie, bo "wpadł mi w oko" kamper na fordzie transicie właśnie z zabudową aluminiową. Opis kampera super. Poprosiłem o nr VIN i przeraźliwa ciszaaaaaaa. Brak odpowiedzi to też odpowiedź.
wlodo - 2016-10-05, 16:39
Aluminium koroduje punktowo,po latach z blachy jest sito z mini dziurkami przez które dostaje się do wewnątrz woda.
Jeżeli dach można ratować,to już z bokami z rybiej łuski,kłopot.
marek s - 2017-01-27, 15:48
osobiście preferuje z tworzywa użytkowałem kiedyś aluminiową i faktycznie pojawiały się dziurki gdyż aluminium się utleniało poza tym jest bardziej podatne na wszystkie wgniotki i zarysowania ,po za tym tworzywo jest łatwiej naprawić gdyby coś się wydarzyło
ZEUS - 2017-01-27, 16:47
ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce...
wbobowski - 2017-01-27, 16:59
ZEUS napisał/a: | ratan jesteś jak zaraza, rozłazisz się po różnych tematach próbując wcisnąć g...no w stopce... |
Już go stąd wywaliłem
Bazyli - 2017-01-27, 17:03
Jak mógłbym Cię prosić jeszcze tu
http://www.camperteam.pl/...p=627575#627575
Fordek - 2017-01-27, 17:20
Tu masz opis po włosku z przewodnika zakupu kampera
"GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA
Ci sono 2 tipi di carrozzeria:
• vetroresina
• alluminio.
Controllo carrozzeria in vetroresina
Quasi sempre la vetroresina non viene verniciata e viene utilizzata nel settore
dell’autocaravan a partire dal 2000.
La vetroresina ha molti vantaggi tra cui la facilitŕ nella lavorazione e l’elasticitŕ,
infatti č meno sensibile in caso di piccola “botta”.
Č anche difficile che si danneggi in caso di grandinata, proprio perché č piuttosto
elastica.
Uno degli svantaggi della vetroresina e che se tieni il camper all’aperto la carrozzeria
rischia di opacizzarsi.
Quando si opacizza, spesso con una lucidatura totale del camper si riesce ad
ottenere un risultato ottimale e splendente.
Alcune volte, perň, una lucidatura non basta.
Specialmente le prime vetroresine – usate nel settore dell’autocaravan tra il
2000 e il 2005 – non erano cosi resistenti come le vetroresine attuali e quindi
il sole su alcuni modelli particolarmente esposti danneggia lo strato esterno
chiamato gelcoat.
Il danneggiamento del gelcoat esternamente si vede facilmente ad occhio nudo
perchč incominciano a vedersi le maglie della vetroresina. In questo caso č necessaria
una verniciatura del camper.
Quando verniciamo i camper, utilizziamo una vernice automobilistica. Questa
vernice č molto resistente e quindi rende piů semplice il lavaggio esterno
del camper.
Una volta verniciato il colore puň durare fino a 20 anni: quindi č un valore
aggiunto di un camper usato acquistato da CAMPERIS.
Controllo carrozzeria in alluminio
Questo materiale ha molti vantaggi: nel tempo rimane piů stabile il colore,
il camper č piů lucido, le pareti sono piů dritte e splendenti, ed č piů leggero
della vetroresina.
Gli svantaggi sono che, essendo verniciato a polvere, succede che lo sporco
tende ad attaccarsi alla parete. Se non viene lavato costantemente con uno
shampoo autolucidante, lo sporco si calcifica sulla parete e rovina l’aspetto
estetico del camper.
Lucidando il camper perň si ottiene al 99% delle volte quasi un risultato a
nuovo del camper che torna torna splendente come il primo giorno.
Bisogna stare perň molto attenti in fase di lucidatura perché lo strato della
vernice a polvere č sottilissimo, molto piů sottile di una verniciatura
automobilistica.
Quindi č estremamente importante non affidare la lucidatura a un carrozziere
da automobili e assolutamente non bisogna usare una pasta lucidante
GUIDA USATO CAMPERIS
N. 1 DEI CAMPER IN ITALIA
aggressiva. La procedura di lucidatura deve essere molto delicata ed effettuata
da personale specializzato in camper perché il rischio reale – utilizzando dei
materiali sbagliati – č quello di togliere la vernice.
In compenso, quasi mai č necessaria la verniciatura per rendere il camper in
alluminio bello come il primo giorno: basta appunto una accurata e giusta
lucidatura. "
Tłumaczenie z internetu:
Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY
Istnieją dwa rodzaje nadwozia:
• włókna szklanego
• aluminium.
sterujący nadwozia z włókna szklanego
Prawie zawsze z włókna szklanego jest nie bielony i jest stosowany w przemyśle
motorhome od 2000 roku.
GRP ma wiele zalet, w tym Łatwy w obróbce i elasticitŕ,
jest mniej wrażliwe w przypadku małych "hit".
Trudno jest też zostać uszkodzone w przypadku gradu, ponieważ jest to dość
elastyczna.
Jedną z wad włókna szklanego i że jeśli trzymać na zewnątrz nadwozia kempingi
Jest prawdopodobne, aby stać się nieprzezroczyste.
Gdy nieprzezroczysty, często łącznie kempingowych polerskich nie są w stanie
Optymalna i lśniące wynik.
Czasem jednak polerujące nie wystarczy.
Zwłaszcza pierwszy vetroresine - stosowane w sektorze samochodów kempingowych między
2000 i 2005, - nie są tak silne jak i bieżącym vetroresine
Słońce na niektórych szczególnie narażonych modelach uszkodzenia zewnętrznej warstwy
zwany żelkot.
Szkody na zewnątrz żelkotu jest łatwo widoczne gołym okiem
bo zaczną patrzeć na siatce z włókna szklanego. W tym przypadku jest to konieczne
obraz z przyczepy kempingowej.
Podczas malowania camper, używamy lakieru samochodowego. to
Lakier jest bardzo trwały, a zatem sprawia, że bardziej proste mycie zewnętrzne
camper.
Po malowane kolor może trwać do 20 lat, więc warto
dodał używany RV zakupionego CAMPERIS.
Kontrola aluminiowy korpus
Niniejszy materiał ma wiele zalet: ponad czas pozostaje bardziej stabilny kolor,
RV jest bardziej dopracowany, ściany są bardziej proste i lśniące, i jest bardziej lekki
CSF.
Wadą jest to, że będąc malowana proszkowo, zdarza się, że brud
To raczej trzymać się ściany. Jeśli jest to sposób ciągły przemywana
Self-polerowanie szampon, brud zwapnieniu na ścianie i psuje wygląd
Piękno camper.
Tarcie Pern camper dostać do 99% czasu niemal rezultacie do
Nowe obozowicze, który wraca z powrotem tak jasne, jak pierwszego dnia.
Trzeba być bardzo ostrożnym Pern podczas polerowania, ponieważ warstwy
Malowanie proszkowe jest bardzo cienka, o wiele bardziej cieńsze od malarstwa
motoryzacyjny.
Więc to jest bardzo ważne, aby nie powierzyć polerowania coachbuilder
Samochody i absolutnie nie należy używać past polerskich
Przyzwyczajenie CAMPERIS
Nr 1 autokempingów IN ITALY
agresywny. Proces polerowania musi być bardzo delikatny i wykonywane
przez wyspecjalizowany personel w przyczepie, ponieważ istnieje realne niebezpieczeństwo - wykorzystanie
niewłaściwe materiały - jest usunięcie farby.
Z drugiej strony, to prawie nigdy nie są potrzebne do dokonania malarstwa obozowiczów w
aluminiowa piękny jak pierwszego dnia: po prostu dokładnie, dokładne i uczciwe
polerowania.
wbobowski - 2017-01-27, 20:12
OK załatwione.
|
|