|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - prośba do Fiaciaży Ducato I 1.9TD
crazy_mel - 2016-11-15, 11:14 Temat postu: prośba do Fiaciaży Ducato I 1.9TD Witam,
jako że zapadła decyzja o uturbienie mojego 1,9d to potrzebuję zdjęć kolektora oraz turbiny, byłbym wdzięczny o fotografie z pod waszej maski (nie wiem czy nie za intymna prośba )
Pozdrawiam
Skwarek - 2016-11-15, 12:35
Na zdjęciach za dużo nie widać, potrzebne rentgenowskie
Ale co mogłem, znalazłem.
JaroW - 2016-11-15, 13:06
Skwarek - 2016-11-15, 13:13
Czy to jest 1,9 td fiata z tamtych lat? bo mój jest chyba inny.
JaroW - 2016-11-15, 13:16
sorki dałem ci tył 2.5
zaraz to naprawie
teraz 1.9 td 82km
Skwarek - 2016-11-15, 14:31
Podobne, ale u mnie sprężarka jest obrócona króćcem tłocznym do góry nie w dół, tłoczna rura do intercoolera przebiega poziomo nad kolektorem wydechowym. Widać ją dobrze na moim drugim zdjęciu.
crazy_mel - 2016-11-15, 14:48
JaroW napisał/a: | sorki dałem ci tył 2.5
zaraz to naprawie
teraz 1.9 td 82km
Obrazek
Obrazek |
z tego co już się naoglądałem zdjęć z internetu to raczej jest 1.9TD ale z Ducato II stad też inaczej poprowadzona rura powietrza co zaobserwował Skwarek
wolał bym jednak fotografie stanu faktycznego z pod maski nawet takie z pozoru na których nic nie widać (poprowadzenie rury dało się wychwycić)
nercedes - 2016-11-15, 15:45
Rosomak ma 1.9 td napisz do niego to ci na pewno wyśle takie zdjęcie
Skwarek - 2016-11-16, 11:14
Mam zdjęte koło zapasowe i zrobiłem jeszcze dwa zdjęcia
crazy_mel - 2016-11-16, 12:23
Skwarek napisał/a: | Mam zdjęte koło zapasowe i zrobiłem jeszcze dwa zdjęcia
| dzięki, super przód umieszczenie intercoolera dobrze pokazane, wciaż brakuje kształtu kolektora wydechowego jakby ktoś miał zdjęcia z remontu tej jednostki było by super
JaroW - 2016-11-16, 15:17
https://www.onderdelenlij...partid/4368338/
silnik DUCATO /TALENTO 1929 TD Fiat 280A1000 1,929 cc SOHC 8v Indirect injection 82 PS (60 kW; 81 hp) @ 4,100 rpm 181 N·m (133 lb·ft) @ 2,500 rpm
crazy_mel - 2016-11-18, 12:00
Dzięki kolektor i turbo w pełnej krasie
JaroW - 2016-11-18, 12:04
nercedes - 2016-11-20, 21:59
Cześć i co tam słychać w uturbieniu Ducato
crazy_mel - 2016-11-24, 13:46
graty kompletuję
SlawasCVCG - 2016-11-25, 10:28
Nie wiedziałem, że w Hymer 52 też montowali silnik 1,9D. Myślałem że tylko w moim modelu Hymer 46 stosowano ten silnik.
Ja wymieniłem całą jednostkę napędową na 2,5D.
SlawasCVCG - 2016-11-25, 20:10
Muszę przyznać, że sam zacząłem się zastanawiać czy aby przez zimę nie "uturbowić" naszego Hymerka.
Jakie części i akcesoria musiałbym w tym celu skompletować ?
Jarobaro - 2016-11-25, 21:53
Przy tak małej zabudowie to będzie prawie fruwal9
crazy_mel - 2016-12-09, 12:36
SlawasCVCG napisał/a: | Nie wiedziałem, że w Hymer 52 też montowali silnik 1,9D. Myślałem że tylko w moim modelu Hymer 46 stosowano ten silnik.
Ja wymieniłem całą jednostkę napędową na 2,5D. |
46 i 52 są na podwoziu ducato 10 stad ten sam silnik, uturbiaj to nic szczególnego turbina podejrzewam że jest ta sama co w 1.9 tylko kwestia kolektora
roldis - 2016-12-27, 11:58
Panowie ! przecież nie mozna sobie ot tak dowolnie przebudowywać silników ! 1,9 i 1,9 td fakt wyglądaja na prawie takie same ale to nie takie same silniki. Silnik doladowany z natury jest bardziej obciązony , tłoki jego są dodatkowo smarowane - denko chłodzone olejem , często są kute. ( nie wspomnę że trzeba zmienić dawkowanie paliwa na pompie- ale to szczegół) dorzucenie turbiny to szatański pomysł nawet z lekko odpręzoną turbiną . (takie akcje owszem przeprowadzają kolesie ale to zabawa jednorazowa) - taniej i bezpieczniej zwłaszca ze chodzi o komfort i pewność na urlopie - kupić cały zespół napedowy
nercedes - 2016-12-27, 14:55
Pierwsze silniki TD chyba są takie same te z komorą wstępną mają takie same głowice tłoki pierścienie uszczelki pod głowice panewki była duża zmiana w silnikach z wtryskiem bezpośrednim .Robiłem w tym roku kapitałkę 2,5 d i na częściach jakie kupowałem pisało d i td oczywiście ciśnienie na wtryskach jest większe
WINNICZKI - 2016-12-27, 22:30
Silnik turbo to zupełnie inny silnik niż wolnossący . Można dokładając turbo do wolnossącego tylko zniszczyć silnik. Po pierwsze pompa olejowa w turbo dodatkowo chłodzi tłoki od spodu olejem. Sam silnik jest odprężony tak aby po doładowaniu powietrzem ciśnienie nie wydmuchało uszczelki. Podejrzewam ,że pompa paliwa też jest inna i dawkowanie paliwa też sie zasadniczo różni,Wszystko jest inne .Już lepiej zrobić dodatkowy wtrysk gazu lpg.moc rośnie o 30% a zużycie paliwa spada.A instalacja może być założona do silnika wolnossącego.
nercedes - 2016-12-28, 10:09 Temat postu: . Nie prawda to nie jest całkowicie inny silnik
nercedes - 2016-12-28, 10:36
Co do gazu to ciężko znaleźć taką instalacje z homologacja do silnika bez elektroniki bo niema z skąd wsiąść sygnał do komputera wtrysku gazu przynajmniej pedał gazu jak jest bez linki to z tamtąd można. Kiedyś się tym interesowałem i znalazłem jeden warsztat który by to zrobił ale bez homologacji tu jest adres Uniejów tam będzie w styczniu Zlot CamperTeam z okazji 10-ej rocznicy powstania CT może ktoś z zainteresowany tam się uda po informacje https://www.olx.pl/oferta...57-ID8KTCN.html
roldis - 2016-12-28, 21:31
Próby zwiekszenia mocy skierowalbym na nieco inny tor , polegający na regeneracji głowicy z zaworami i prowadnicami , polerowanie dolotu , oraz zmianie wałka rozrządu z fazami zwiekszającymi moment obrotowy przy stosunkowo niskich obrotach. Polecam również zabieg z innej beczki - załozenie kół o wiekszej srednicy (osobiście mialem 14c a teraz 16 )
SZEJK - 2016-12-28, 23:12
Może ktoś ma zamontowany gaz w 2,5 D tak jak pisze "nercedes" niech się pochwali i przekaże spostrzeżenia.
crazy_mel - 2016-12-28, 23:18
roldis, to nie jest inny silnik, da się go uturbić nie powodując jego destrukcji tylko trzeba mieć o tym pojęcie, co do opłacalności miedzy uturbieniem a wymiana jednostki to w moim przypadku uturbienie wypada korzystniej. Koła będę zmieniał raczej na 15 z racji ze ogumienie to średnie mam, 16 w jakim rozmiarze założyłeś ?
roldis - 2016-12-29, 09:37
obecnie mam 195/75/16 C ( bo takie akurat mialem pod ręką ) ale z checią założył bym 225/75/16 C - nie wiem tylko czy by nie obcierały o przedni błotnik (chodzi mi nie tyle o prędkość ale o wytrzymalość i nośność) .Co do silników to podtrzymuje wyżej wyrazoną opinię ale w życiu również są wyjątki może i tu mamy taką sytuację choć nie chce mi się wierzyć zeby w TD nie było dodatkowego strumienia oleju chłodzącego denko tłoka. Z chęcią dokanal bym takiego porównania ( mam akurat takie silniki ale nie rozebrane)
nercedes - 2016-12-29, 15:05
Przeliczyłem opony 185 / 80 / 14 z oponami 195 / 75 / 16 wychodzi ze przy y prędkości 50 km/h 14 to przy 16 wynosi 53.38 km/h a przy 100 km 106.77 km/h jakoś bardzo mała różnica tu jest myślałem ze będzie ponad 10 km różnicy ale tak wychodzi ( może mnie ktoś poprawi ) kalkulator
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Mam zięcie dodatkowego strumienia oleju chłodzącego denko tłoka, zrobiłem go jak remontowałem silnik 2.5 d
SlawasCVCG - 2017-01-03, 09:54
crazy_mel napisał/a: | 46 i 52 są na podwoziu ducato 10 stad ten sam silnik, uturbiaj to nic szczególnego turbina podejrzewam że jest ta sama co w 1.9 tylko kwestia kolektora |
No ja mam na podwoziu Talento czyli Ducato 10 ze skróconym rozstawem osi o ok. 60 cm i ładowność 800 kg a nie 1000 kg.
|
|