|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia
Strzelec - 2016-11-22, 17:34 Temat postu: Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia Witam "Fiatowiczów". Czy to możliwe, że Fiat Ducato I-szej generacji nie posiada takiej prostej rzeczy jak stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia .
Może próbował ktoś ewentualnie w Ducato I zamontować takowy stabilizator, np. z Forda Transita .
CORONAVIRUS - 2016-11-22, 17:40
po co ?
Strzelec - 2016-11-22, 17:51
BIORCA napisał/a: | po co ? |
No wiesz, sama nazwa wskazuje ... dla stabilizacji
CORONAVIRUS - 2016-11-22, 19:01
Strzelec napisał/a: | BIORCA napisał/a: | po co ? |
No wiesz, sama nazwa wskazuje ... dla stabilizacji |
sugerujesz,że konstruktorzy samochodu się pomylili ??? na jakiej podstawie ?
Strzelec - 2016-11-22, 19:38
Ot taka formułka;
Stabilizator w ujęciu klasycznym, to sprężysty, odpowiednio ukształtowany pręt pracujący na skręcanie, zamocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, bezpośrednio lub za pomocą odpowiednich łączników.
Stabilizator w razie potrzeby, zwiększa sztywność kątową zawieszenia danej osi. Jego zadaniem jest ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia podczas jazdy po łuku co pozytywnie wpływa na kierowalność, przyczepność i co za tym idzie, zwiększa bezpieczeństwo.
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora .
CORONAVIRUS - 2016-11-22, 19:44
czyli się pomylili i nagle ktoś wpadł na to ... no fajnie .
w maluchu też się pomylili ?
Bronek - 2016-11-22, 19:51
No kiedyś w skodach? Felicja? chyba się pomylili i przód się rozłaził. Gdzie McPerson trza było poprzeczkę montować
Czasem trzeba wzmocnić, ale nie w kamperach/dostawczakach chyba.?
Przy takiej ilości, wyszło by Premier z worka
CORONAVIRUS - 2016-11-22, 20:09
Bronek...o czymś innym piszesz ... konstrukcja w felce była kiepska to belkę wsadzali nad silnikiem .
są modele ze stabilizatorem i bez niego ... ducato I to myśl techniczna 1980 rok czyli ... dawno temu
Nawet niektóre modele BMW z naszego wieku nie mają stabilizatorów , więc o czym tu gadać... tak wymyślono , sprawdzono,że działa i OK . Kamper się buja bo jest ciężki i do tego często ma wyryrane amorki , sprężyny i resory ... poduszki do tyłu , napompować i przestanie się bujać ... jedyna rada oprócz doprowadzenia zawieszenia do stanu fabrycznego
Bronek - 2016-11-22, 20:11
No
Gewehr - 2016-11-22, 20:18
Strzelec napisał/a: | Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora . |
Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek
Strzelec - 2016-11-22, 20:30
Gewehr napisał/a: | Strzelec napisał/a: | Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora . |
Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek |
Właśnie rozważam opcjonalnie stabilizator zamontować bliźniaczo przy mocowaniach drążków reakcyjnych.
Dzięki za cenną informację.
|
|