Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia

Strzelec - 2016-11-22, 17:34
Temat postu: Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia
Witam "Fiatowiczów". Czy to możliwe, że Fiat Ducato I-szej generacji nie posiada takiej prostej rzeczy jak stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia :shock: .
Może próbował ktoś ewentualnie w Ducato I zamontować takowy stabilizator, np. z Forda Transita :?: .

CORONAVIRUS - 2016-11-22, 17:40

po co ?
Strzelec - 2016-11-22, 17:51

BIORCA napisał/a:
po co ?

No wiesz, sama nazwa wskazuje :wyszczerzony: ... dla stabilizacji :spoko

CORONAVIRUS - 2016-11-22, 19:01

Strzelec napisał/a:
BIORCA napisał/a:
po co ?

No wiesz, sama nazwa wskazuje :wyszczerzony: ... dla stabilizacji :spoko


sugerujesz,że konstruktorzy samochodu się pomylili ??? na jakiej podstawie ?

Strzelec - 2016-11-22, 19:38

Ot taka formułka;
Stabilizator w ujęciu klasycznym, to sprężysty, odpowiednio ukształtowany pręt pracujący na skręcanie, zamocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, bezpośrednio lub za pomocą odpowiednich łączników.

Stabilizator w razie potrzeby, zwiększa sztywność kątową zawieszenia danej osi. Jego zadaniem jest ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia podczas jazdy po łuku co pozytywnie wpływa na kierowalność, przyczepność i co za tym idzie, zwiększa bezpieczeństwo.


Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .

CORONAVIRUS - 2016-11-22, 19:44

czyli się pomylili i nagle ktoś wpadł na to ... no fajnie .

w maluchu też się pomylili ?

Bronek - 2016-11-22, 19:51

No kiedyś w skodach? Felicja? chyba się pomylili i przód się rozłaził. Gdzie McPerson trza było poprzeczkę montować
Czasem trzeba wzmocnić, ale nie w kamperach/dostawczakach chyba.?

Przy takiej ilości, wyszło by Premier z worka

CORONAVIRUS - 2016-11-22, 20:09

Bronek...o czymś innym piszesz ... konstrukcja w felce była kiepska to belkę wsadzali nad silnikiem .

są modele ze stabilizatorem i bez niego ... ducato I to myśl techniczna 1980 rok czyli ... dawno temu :)

Nawet niektóre modele BMW z naszego wieku nie mają stabilizatorów , więc o czym tu gadać... tak wymyślono , sprawdzono,że działa i OK . Kamper się buja bo jest ciężki i do tego często ma wyryrane amorki , sprężyny i resory ... poduszki do tyłu , napompować i przestanie się bujać ... jedyna rada oprócz doprowadzenia zawieszenia do stanu fabrycznego :lol:

Bronek - 2016-11-22, 20:11

No :lol:
Gewehr - 2016-11-22, 20:18

Strzelec napisał/a:
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .


Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek :chytry

Strzelec - 2016-11-22, 20:30

Gewehr napisał/a:
Strzelec napisał/a:
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .


Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek :chytry

Właśnie rozważam opcjonalnie stabilizator zamontować bliźniaczo przy mocowaniach drążków reakcyjnych.
Dzięki za cenną informację.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group