|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Ocieplenie
Bajaga - 2016-11-25, 16:22 Temat postu: Ocieplenie Przeglądając nowego Murator rzuciłem okiem na reklamę firmy www.aluthermo.com.pl, mają matę warstwową grubości 1cm, która podobno odpowiada parametrami 20cm konwencjonalnego ocieplenia! To nie reklama bo nie mam nic wspólnego z tą firmą ale gdyby to była prawda i gdyby się tym dało kampery ocieplać jakoś to robi się niezły termos. Małą świeczką można by to ogrzać
SlawekEwa - 2016-11-25, 16:29
http://www.aluthermo.com.pl/ Twój się nie otwierał
kynios1 - 2016-11-25, 17:19
Następni co produkują super izolacje , tylko czemu dalej się ociepla wełną i styropianem lub pianą PUR ,
coś co jest grube 1cm i ma powietrze w środku może mieć takie same parametry izolacyjne jak 20cm konwencjonalnego ocieplenia ? , papier wszystko przyjmie , a reklama czyni cuda
już widzę jak wszyscy rzucą styropian wełnę i inne izolacje na korzyść Aluthermo , Według mnie to takie samo badziewie jak Alufox tylko 2 razy grubszy i pewnie jeszcze droższy bo nowa technologia
Darek Szczecin - 2016-11-25, 17:27
e to żadna nowość mam tym całego sprintera opitolonego, działa. nie wiem czy lepiej czy gorzej od innych materiałów nie mam porównania. Materiał ciekawy w porównaniu z innymi matami, to aluminium na aluthermo wygląda jak aluminium i jest grubsze.
W tym są 4 ekrany aluminiowe 2 zew i 2 między bąbelkami a tym niebieskim czymś
Bajaga - 2016-11-25, 22:56
Darek Szczecin napisał/a: | e to żadna nowość mam tym całego sprintera opitolonego, działa. nie wiem czy lepiej czy gorzej od innych materiałów nie mam porównania. |
No gdyby to działało tak, że zastępuje 20cm styropianu to powinieneś w aucie spać w styczniu pod prześcieradłem i bez majtek
koder - 2016-11-26, 08:33
Bajaga napisał/a: | To nie reklama bo nie mam nic wspólnego z tą firmą ale gdyby to była prawda i gdyby się tym dało kampery ocieplać jakoś to robi się niezły termos. |
Producent podaje 0.001754 W/mK (tj. podaje 10mm/5,70 m2 K/W). Dla porównania styropian ma 0.036 W/mK. Hm... no kurcze pierwszy raz nie złapałem producenta na prost manipulacji jednostkami, faktycznie wygląda na 20x. Ale niech sprawdzę metodologię badania (wyliczenia materiału, badanie).
Parametry, którymi chwali się producent są wynikiem obliczeń(1), ale jest też ciekawe badanie (2). Samo badanie jest ciekawe i nie mam nic od zarzucenia metodologii. Zrobiono komorę testową i sprawdzono zużycie energii dla przedmiotowego materiału oraz kontrolnie waty szklanej na ogrzanie wnętrza do 21°C przy -5°C na zewnątrz. Wyniki:
Cytat: | materiał Aluthermo Quattro® był o 24,2%, 15,1% i 0,3% wydajniejszy od waty szklanej przy temperaturze odpowiednio –5° C, 0° C i +5° C. |
Przypomnie - porównywano z watą szklaną grubości 10cm, więc wynik faktycznie imponujący, no ale nie 20x, a bliżej 10-13x, ale nadal imponująco.
koder - 2016-11-26, 08:39
kynios1 napisał/a: | Według mnie to takie samo badziewie jak Alufox |
Powyżej podałem streszczenie badania, tutaj masz pełny raport. Chętnie poznam Twoje zastrzeżenia co do metodologii, bo wyniki wyglądają bardzo obiecująco.
Darek Szczecin - 2016-11-26, 09:13
koder napisał/a: | kynios1 napisał/a: | Według mnie to takie samo badziewie jak Alufox |
Powyżej podałem streszczenie badania, tutaj masz pełny raport. Chętnie poznam Twoje zastrzeżenia co do metodologii, bo wyniki wyglądają bardzo obiecująco. | Ważna jest też aplikacja tej izolacji , producent zaleca minimum 2cm przerwy powietrznej na stronę. U mnie za ten tystans robi pianka kauczukowa
Darek Szczecin - 2016-11-26, 09:15
Bajaga napisał/a: | Darek Szczecin napisał/a: | e to żadna nowość mam tym całego sprintera opitolonego, działa. nie wiem czy lepiej czy gorzej od innych materiałów nie mam porównania. |
No gdyby to działało tak, że zastępuje 20cm styropianu to powinieneś w aucie spać w styczniu pod prześcieradłem i bez majtek | . Tego raczej nie sprawdzę, bo ja lipcowo-sierpniowy kampingowicz
kynios1 - 2016-11-26, 13:59
koder napisał/a: | kynios1 napisał/a: | Według mnie to takie samo badziewie jak Alufox |
Powyżej podałem streszczenie badania, tutaj masz pełny raport. Chętnie poznam Twoje zastrzeżenia co do metodologii, bo wyniki wyglądają bardzo obiecująco. |
Sory ale nie czytam po angielsku i tłumaczyć mi się tego nie chce . Mam lepsze rzeczy do roboty .
Papier wszystko przyjmie , i nawet jak ktoś to kupi to też pewnie się nie przyzna że kupił dziadostwo .
Jak to takie dobre a nawet i lepsze od Alufoxa to pewnie Wszyscy będa tym ocieplali , pożyjemy zobaczymy , Ciekawe czemu Izotermy , lodówki i inne tego typu zabudowy izolują Piana PUR .
koder - 2016-11-26, 14:03
kynios1 napisał/a: | Papier wszystko przyjmie |
No właśnie tutaj przyjmuje. Reklama czy opis na stronie to jedna sprawa, ale badania (których streszczenie wcześniej miałeś po polsku) wyglądają na rzetelne. A Ty w tej sytuacji po prostu zaprzeczasz faktom. Na zasadzie "panie, jakby te samochody takie dobre były, to wszyscy by nimi jeździli, a nie kuniem jak panbucek przykazał".
Swoją drogą, są dostępne jeszcze lepsze materiały izolacyjne, np. panele VIP.
toscaner - 2016-11-26, 14:38
Alufox w wersji klejonej na blachę może faktycznie jest badziewiem. Nie sprawdzałem, bo nigdzie tak nie zrobiłem.
Alufox jako np. maty na przednią szybę rewelacja.
Potwierdziłem to również pomiarami temp. i wewnątrz i na zewnątrz. Z tym, że mam na przedniej podwójnie zakładana od wewnątrz i jest to jedyna izolacja jakby nie było tych ok. 2 m2 pojedynczej szyby. Przednia i 4 szybki boczne w drzwiach.
Latem w IT w osobówce bez żadnej folii typu alufox +65C, w kamperze +33C, zimą na zewnątrz -12C, a ja w kabinie mam praktycznie tyle samo co w reszcie kampera.
Efekt taki, że w kamperze mam np. +21C do +24C, a na przedniej szybie na zewnątrz zamarznięty szron. Ja zakładam od wewnątrz jak pisałem!
Szyby zamarznięte już przy -2C czy -3C
Jakby był kiepską izolacją, to raczej przepuszczałby ciepło i szyby by nie zamarzały. To już tak obrazkowo.
Rambler - 2016-11-26, 22:50
kynios1 napisał/a: | Ciekawe czemu Izotermy , lodówki i inne tego typu zabudowy izolują Piana PUR |
Kynios piana PUR jedna drugiej nie równa, w niskich temperaturach potrafią pękać na całej grubości i powstają nieizolowane szczeliny..
Darek Szczecin - 2016-11-26, 23:15
kynios1 napisał/a: | koder napisał/a: | kynios1 napisał/a: | Według mnie to takie samo badziewie jak Alufox |
Powyżej podałem streszczenie badania, tutaj masz pełny raport. Chętnie poznam Twoje zastrzeżenia co do metodologii, bo wyniki wyglądają bardzo obiecująco. |
Sory ale nie czytam po angielsku i tłumaczyć mi się tego nie chce . Mam lepsze rzeczy do roboty .
Papier wszystko przyjmie , i nawet jak ktoś to kupi to też pewnie się nie przyzna że kupił dziadostwo .
Jak to takie dobre a nawet i lepsze od Alufoxa to pewnie Wszyscy będa tym ocieplali , pożyjemy zobaczymy , Ciekawe czemu Izotermy , lodówki i inne tego typu zabudowy izolują Piana PUR . | No ja kupiłem w marcu i całego blaszaka tym wyizolowałem, nikogo nie zachęcam, ale też nie zniechęcam. Nie mam porównania czy to cud materiał, czy nie. Wybrałem aluthermo ponieważ nic lepszego co by mi odpowiadało nie mogłem namierzyć na rynku. A oszczędzać też nie chciałem ponieważ koszt izolacji przy całej inwestycji w przebudowę to marne procenciki . Konotenery i lodówki izolują pianką PUR bo jest tania, przy masowej produkcji to ważne jest. Aluthermo niestety nie jest tanie
kynios1 - 2016-11-26, 23:50
Absolutnie nie odradzam stosowania tej izolacji , wyraziłem tylko swoje zdanie , każdy może wybrać co chce
Adampio - 2016-11-26, 23:57
toscaner napisał/a: | Alufox jako np. maty na przednią szybę rewelacja. | Możesz napisać parę słów jak się toto zachowuje w praniu? Np. czym mocujesz do szyby, czy się daje jakoś kompaktnie zwijać/składać na czas jazdy, czy trzeba jakoś "obrębiać" krawędzie itp, itd?
kynios1 - 2016-11-27, 00:04
koder napisał/a: | kynios1 napisał/a: | Papier wszystko przyjmie |
No właśnie tutaj przyjmuje. Reklama czy opis na stronie to jedna sprawa, ale badania (których streszczenie wcześniej miałeś po polsku) wyglądają na rzetelne. A Ty w tej sytuacji po prostu zaprzeczasz faktom. Na zasadzie "panie, jakby te samochody takie dobre były, to wszyscy by nimi jeździli, a nie kuniem jak panbucek przykazał".
Swoją drogą, są dostępne jeszcze lepsze materiały izolacyjne, np. panele VIP. |
Takie badania to ja sobie mogę też napisać i opublikować , proszę Cię co to za wiarygodna instytucja Sheffield Hallam University co to w ogóle jest za instytucja
lub Wydział Transportu Ciepła w Materiałach w nagłówku pisze że Belgia a w adresie że Niemcy śmiech na sali
Na papierze można napisać wszystko , dla mnie ważne co jest w rzeczywistości i jak czytam że 1 cm zastępuje 20cm to normalnie mnie śmiech ogarnia .
Ale tak jak pisałem powyżej nikogo nie zniechęcam do stosowania tej izolacji , każdy ma swoje zdanie i jego wybór .
koder - 2016-11-27, 09:21
kynios1 napisał/a: | proszę Cię co to za wiarygodna instytucja Sheffield Hallam University co to w ogóle jest za instytucja |
Poważnie pytasz? Strona, lokalizacja, publikacje.
kynios1 napisał/a: | w nagłówku pisze że Belgia a w adresie że Niemcy śmiech na sali |
Owszem. W nagłówku jest adres firmy zamawiającej raport (ALUTHERMO AG Hauptstraße 93b 4790 BURG-REULAND BELGIUM), niżej adres instytucji wykonującej badanie (Sheffield Hallam University City Campus, Howard Street, Sheffield, S1 1WB, UNITED KINGDOM). Niemców nie widziałem.
Ja też jestem sceptyczny co do takich wynalazków, dlatego zwykle szukam badań weryfikujących parametry. Tutaj masz drugie badanie (którego pewnie też nie będzie Ci się chciało czytać, bo po angielsku), robione przez Technical University of Košice, w którym jest stosowana inna metodologia (pomiar czujnikiem strumienia ciepła), z którego wyszedł im gorszy wynik - 0.01[W/mK], czyli tylko 360% lepiej od styropianu.
Najchętniej to bym sobie sam takie badanie strzelił. Nie został komuś kawałek arkusza tego materiału?
Darek Szczecin - 2016-11-27, 09:44
Zostało mi tego sporo, właśnie rozciołem kawałek i nie kłamali są 4 ekrany aluminiowe. Folia Alu mocna i gruba
Darek Szczecin - 2016-11-27, 10:06
A tak zdystansowałem aluthermo w zabudowie to jest fotka faktycznej grubości izolacji w miejscach w których można było
toscaner - 2016-11-27, 10:25
Adampio napisał/a: | toscaner napisał/a: | Alufox jako np. maty na przednią szybę rewelacja. | Możesz napisać parę słów jak się toto zachowuje w praniu? Np. czym mocujesz do szyby, czy się daje jakoś kompaktnie zwijać/składać na czas jazdy, czy trzeba jakoś "obrębiać" krawędzie itp, itd? |
Ja tego nie piorę bo to plastik i aluminium. To jak to prać. Zrobię później fotki. Teraz bym robilł nowe maty to z tego lepszego materiału. Ale ta mata z alufoxa na szybach od ok lutego 2014 i się nie rozleciała do dzis. Od 2 lat składana po kilka razy dziennie. Do dziś tysiące razy i izoluje. Dodawać, że tanio wyszło?
SlawekEwa - 2016-11-27, 10:32
Adampio napisał/a: | Możesz napisać parę słów jak się toto zachowuje w praniu? |
toscaner napisał/a: |
Ja tego nie piorę bo to plastik i aluminium. To jak to prać. |
SlawekEwa - 2016-11-27, 10:35
kynios1 napisał/a: | , każdy może wybrać co chce |
Wybrałem "armacell" 25 mm
Adampio - 2016-11-27, 10:59
toscaner napisał/a: | Ja tego nie piorę | To była licentia poetica (dla nowej matury: wyjaśnienie trudnych wyrazów)
A na poważnie to czekam na fotki
Coś takiego chcę sobie sam wystrugać bo gotowe do kabiny T4 kosztuje minimum 250 zł.
toscaner - 2016-11-27, 11:23
Na szybko, to dociąłem dokładnie na wymiar do szyby. Fakt, że 2x, bo pierwsza jeszcze za czasów budowania ciut za bardzo i była o 2-3 cm za mała gdzieś tam.
Już wtedy nawet budując ją testowałem.
Dociąłem drugą z poprawką i ok. Później w czasie już używania zrobiłem kilka upgrade'ów osłony
Dokleiłem czarną folię z jednej strony na okres zimowy. Dokleiłem folię aluminiową z drugiej. Takie w taśmie samoprzylepnej.
Czyli z jednej są czarne, z drugiej aluminiowe
Boczne pozostały w tej wersji, a na przednią szybę upgrade'owałem ponownie zeszłej zimy. Miałem pod ręką kawałek folii bąbelkowej z warstwą aluminizowanej folii i podwoiłem grubość alufoxa przyklejając tą bąbelkową.
Brzegi tej przedniej sklejone zwykłą szarą taśmą pakunkową, coby były ładnie w kupie.
Dalej nakleiłem paski czarnej coby nie było widać pakunkowej. I to wszystko.
Te na bocznych szybach - pojedynczy alufox, odrobinę słabiej izolują. Widać to tylko mierząc temperatury pirometrem. No i ewentualnie w temp ujemnych szybciej zamarza przednia szyba.
Ale fotki i tak pstryknę później, to zobaczysz
wlodo - 2016-11-27, 11:36
Adampio, Jak nie masz alufoksa,i żeby nie kupować całej rolki,to pomyśl nad ekranem za grzejnikowym,kosztuje parę zł.
To jest 3mm pianka PE z jednostronnie naklejonym alu.
Możesz skleić dwa i masz alu z dwóch stron,lub jeszcze w środek włożyć warstwę foli bąbelkowej,będzi b.dobra izolacja.
Całość raczej sklejaj,ja próbowałem zszywać,ale moja maszyna przecina przy szyciu.
toscaner - 2016-11-27, 11:39
ALufoxa zawsze kiedy nie patrzyłem na allegro, można było kupić nawet 1m bieżący i kosztował z 11 zł.
Zainteresowani sprawdzą, czy nadal jest, mi się nie chce
Zresztą sam dokupywałem pod koniec budowy, bo mi brakło kilka metrów
Rambler - 2016-11-27, 12:02
Adampio napisał/a: |
Coś takiego chcę sobie sam wystrugać bo gotowe do kabiny T4 kosztuje minimum 250 zł. |
Alufox daje radę... sam sobie taki wystrugałem (koszt z przesyłką z Alle - 60 PLN)
Polecam najpierw zrobić szablon z tektury falistej z kilku kawałków i docinać alufoxa jak już wszystko spasuje w samochodzie.
Mocowanie na kilka neodymów.
toscaner - 2016-11-27, 14:07
To Twoje to nie docięte do montażu na zewnątrz?
kynios1 - 2016-11-27, 15:07
Cena masakryczna za tą super hiper izolację
http://allegro.pl/folia-t...6540745633.html
trzeba duuuużo kasy żeby zrobić tym kampka
Darek Szczecin - 2016-11-27, 15:17
Tanie nie jest, jak kupowałem to w marcu, jeszcze nie było możliwości zakupu na metry musiałem całą rolkę kupić chyba coś koło 30 m². Zachęcony jakością, jak robiłem remont garażu to dałem to też pod ogrzewanie podłogowe i teraz jest miło w garażu i kuć posadzki nie trzeba było żeby styropian stosować, poprzedni właściciel zapomniał o termoizolacji podłogi . No i kamper na wysokość mi wchodzi
Rambler - 2016-11-27, 16:23
toscaner napisał/a: | To Twoje to nie docięte do montażu na zewnątrz? |
Nie, wchodzi do środka. Fakt że trochę mi zeszło i czasu i szarej taśmy z dopasowaniem szablonu,
ale sie mieści na tyle pasownie żeby nie fruwało i na tyle luźno żeby było łatwo zdjąć.
Dodatkowo, można zastosować pastylki neodymowe klejone na powertape.
Tylko nie od strony blachy bo ściągnie z taśmą
koder - 2016-11-27, 18:39
2000zł to jest dużo kasy w kontekście budowania kampera? Powiedz, ile szacowałeś wydać na izolację?
amples - 2016-11-27, 19:15
Uważasz że ten wynalazek o 10mm grubości starczy za całą izolację
Rambler - 2016-11-27, 19:16
Fakt, cena trochę poraża, w moim wypadku za ocieplenie było by to około 4000 zł (4x 4,5m*2,2m.
Ale pomysłowy Dobromir zastosowałby reverse engineering i ulepił podobną przekładke z kilku warstw:
1. Folli aluminiowej - 200 Zł ,
2. folii bąbelkowej 60 zł
3. pianki polietylenowej 10mm - 400 zł
+ mocny klej w sprayu - 400 zł
+trochę pracy i mamy zestaw za 1/4 tej ceny.
może nie byłoby to tak odporne na zgniatanie, cięcie, szarpanie itd, ale to czynność typu przyklej i zapomnij.
Darek Szczecin - 2016-11-27, 19:36
Pojęcie drogo czy tanio jest względne. Przy przebudowie korzystałem z najlepszych możliwie materiałów dzięki temu zaoszczędziłem czas, który jest bezcenny . A nie mając doświadczenia wcześniejszego z izolowaniem blaszanki wybrałem to co wg opisów miało najlepsze parametry, co by sobie po jakimś czasie w brodę nie pluć, że chcąc zaoszczędzić 1000 pln wyszło słabawo. Poprawianie kosztowało by kolejne PLN-y i znowu czas, a on nadal bezcenny . Czasem lepiej myśleć jak zarobić a nie oszczędzać, żeby zarobić potrzebny jest czas, który pozyskujemy stosując fajne matriały
Rambler - 2016-11-27, 19:58
Fakt, jak to w życiu bywa...
kynios1 - 2016-11-27, 22:26
koder napisał/a: |
2000zł to jest dużo kasy w kontekście budowania kampera? Powiedz, ile szacowałeś wydać na izolację? |
Ja wydałem 600zł na izolację i mam na pewno lepszą izolacje niż ta folia bombelkowa , nie mów że ten 1cm wystarczy żeby w lato było chłodniej a w zimne dni ciepło .
minimum 2 warstwy by trzeba było tego dać lub tak jak Darek dał pod to matę kauczukową Armaflex lecz to też nie małe koszta . i koszt izolacji idzie w górę , jak miał bym wydać 3000zł lub więcej to tylko piana PUR dwuskładnikowa i na pewno nie ma lepszej izolacji termicznej i akustycznej o tej drugiej nikt nie wspominał ciekawe jak akustycznie wypada ta folia bombelkowa .
Flag - 2016-11-27, 22:45
Z ta folią z allegro widze pewien problem, niewprawiony monter bedzie miał problem z dobrym łaczeniem na profilach, dach domu czy podloga sa równe i wielkopowierzchniowe, konstrukcja blaszaka to pelno zakamarkow, i widze ze bylby problem z oklejeniem słupków, jak to zrobic? ciąc na kazdym łamaniu? Prawdopodobnie da sie zrobic, ale bedzie łatwo o zrobienie przerwy w izolacji. Jak bym mial ocieplac kampera na bazie jakiejs rownej kontenerowej budy to na 100% bym to zastosowal.
A dla mnie piana ma jeszcze jedną zalete, zostawia gotową równą sciane
Darek Szczecin - 2016-11-27, 23:25
Amen. Porzućmy tą dyskusję bo sensu brak. Ile bym nie wydał na izolację i inne cuda to i tak w moim przypadku sensu brak. Kampera wykorzystuję góra 3 tygodnie w roku i to na kapingach które mają wszystko ze względu na potomstwo. Ekonomicznie to nawet wypasiony namiot to rozpadanie. Więc psikajmy wyklejamy, czym bądź i jak komu pasuje, A jeśli miałbym w kamperze spędzać pół roku to ze względu na wygodę kupił bym normalnego gotowego, z izolacją jakę producent perzewidział
kynios1 - 2016-11-28, 00:06
Darek Szczecin napisał/a: | Amen. Porzućmy tą dyskusję bo sensu brak. Ile bym nie wydał na izolację i inne cuda to i tak w moim przypadku sensu brak. Kampera wykorzystuję góra 3 tygodnie w roku i to na kapingach które mają wszystko ze względu na potomstwo. Ekonomicznie to nawet wypasiony namiot to rozpadanie. Więc psikajmy wyklejamy, czym bądź i jak komu pasuje, A jeśli miałbym w kamperze spędzać pół roku to ze względu na wygodę kupił bym normalnego gotowego, z izolacją jakę producent perzewidział |
I tak trzymać pifko poszło
Victus - 2016-12-06, 23:41
[quote="Rambler"mocny klej w sprayu - 400 zł[/URL] [/quote]
Jestem ciekaw co to za klej ? Jakiś konkrety czy to obojętne ?
Rambler - 2016-12-07, 00:35
Victus, Kleiłem ocieplenie z pianki 20mm "boczków" jakimś hamerykańskim wynalazkiem co miał kleić "fszystko panie! Klei na ament"... zaczął puszczać po 0,5 h. Leciałem szybko do marketu po byle jaki, byle kleił. Padło na Bolla i trzyma na amen do dziś.
Ale jak sprawdzi się u pomysłowego Dobromira nie wiem. Trzeba by było popróbować. Tyle że już nie na Raptorze bo w lecie w środku mam temperaturę "w cieniu"
Victus - 2016-12-07, 20:41
Rambler napisał/a: | [ Padło na Bolla i trzyma na amen do dziś.
" |
Rambler masz na myśli taki ?
http://www.boll.pl/kleje-...lej-w-sprayu-97
Rambler - 2016-12-07, 22:40
Hmmm, dwa lata temu kleiłem, ale wydaje mi się że "to je to" ale na wszelki potestuj na jednym jak masz zamiar kupić z pół palety
nikita55 - 2016-12-08, 00:14
A jeśli miałbym w kamperze spędzać pół roku to ze względu na wygodę kupił bym normalnego gotowego, z izolacją jakę producent perzewidział [/quote]
czyli np.HOBBY blaszak ładny piękny za 45.000 euro z ...gołą blachą...na ścianach zero ocieplenia
toscaner - 2016-12-08, 13:52
Dokładnie, z izolacją ...na lato. A zimą hotel, bo po nogach ciągnie i gazu starcza na 2 doby
Fanatyk - 2016-12-28, 20:17
Orientuje się ktoś czym się będzie róznić powłoka izolacyjna z piany natryskowej PUR oraz z piany dwuskładnikowej Soudala http://allegro.pl/pianka-...6273662520.html ?
Wybrane dane soudala:
-ok 90% komórek zamknietych
- wsp.przenikania 0.033W/m2K
-gęstość ok. 37kg/m3 utwardzonej piany
- nasiąkliwość woda 0,06kg/m2 (24h)
Czy mozna tozastosowac jako tańszy odpowiednik pianki PUR?
Victus - 2016-12-29, 19:20
Jak chcesz zaoszczędzić to parę dni temu oglądałem allegro i znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/piana-p...6629540559.html
A jeszcze taniej wyjdzie wełna mineralna
kynios1 - 2016-12-29, 21:39
Fanatyk napisał/a: | Orientuje się ktoś czym się będzie róznić powłoka izolacyjna z piany natryskowej PUR oraz z piany dwuskładnikowej Soudala http://allegro.pl/pianka-...6273662520.html ?
Wybrane dane soudala:
-ok 90% komórek zamknietych
- wsp.przenikania 0.033W/m2K
-gęstość ok. 37kg/m3 utwardzonej piany
- nasiąkliwość woda 0,06kg/m2 (24h)
Czy mozna tozastosowac jako tańszy odpowiednik pianki PUR? |
Ja mam zrobione pianką dwuskładnikową i uważam że izolacja jest ok , grzałem webastem przy -10 na zewn i bez problemu nagrzewa do 20 i więcej stopni w środku . Wejdź na moją budowę i zobacz jak robiłem
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=23574
Fanatyk - 2017-01-01, 18:47
kynios wiem jak robiłeś bo m.in. Twój wątek zbił mnie z tropu drogiej piany natryskowej. Badałeś jak się zachowuje wilgoć (kondensacja pary konkretnie)? Prysnąłeś folią w płynie, jesteś zadowolony z tego pomysłu? Nie smierdzi tym?
Victus, ta piana co podałeś jest jednoskładnikowa i na pewno nie ma nawet 80% zamknietych komórek. Nie chodzi mi tyle o oszczędzanie co rozsądek, a dokładniej stosunek cena/jakość. Ceny są rzedu takiego:
-piana PUR natryskowa 3-5 tys.
-piana 2K z puszki max 500pln
-wełna jeszcze taniej, jednak jestem zdecydowanie za pianą.
kynios1 - 2017-01-01, 23:35
Ja jestem zadowolony , ale inni powiedzą że pogadamy za 10 lat .
wyciągałem np lampki z sufitu i sucho jak pieprz , nic nie śmierdzi , nie malowałem folią tylko przykleiłem folię na pianę , na to sklejka . cała buda usztywniona , nic nie trzeszczy , nie dzwoni
odkopywałem na jesień przepust rury wodnej w domu , zakopany 1,20 w ziemi , przepust uszczelniony w murze piana z puszki z castoramy , zrobione to było w 2008r , jak wydłubywałem pianę to sucha i zero wilgoci w pianie , niczym nie osłonięta od gruntu , także nie wiem czego się obawiasz , przecież nie będziesz lał wodą po tej pianie w kampiorku , jak ją dobrze zabezpieczysz to wszystko przeżyje . pozdrawiam
WINNICZKI - 2017-01-02, 17:35
Tak sobie czytam o tych ''warstwach '', wełnach , styropianach,styro- durach , pianki warstwowe, folie srebrzyste, i inne wyklejanki i nie za bardzo rozumiem PO CO TO wszystko? Po co taaaka izolacja jak szyby są z pleksi o żadnej izolacji, szyby w szoferce również nie chronią przed słońcem ,czy zimnem. Na postoju widzę wszystkie szyby czy dachy uchylone na oścież .Drzwi pootwierane ,wiatr i temperatura po kamperze hula. A następni budowniczy z zapałem godnym większej sprawy izolują tak jak by to miała być mrożnia króla jaśnie pana. Wszyscy pojadą na narty,ciekawe gdzie bo śniegu jak na lekarstwo. Firmowe kampery maja 3 cm styropianu z wyłaczeniem elementów dachu gdzie jest goła blacha (łuki) Podłoga równiez cienka i tylko piecyk ma fenomenalną wydajność/ Tak jak by zastepował farelkę na gaz.Mostki termiczne ,szyby,nawyki rodziny do wietrzenia,to wszystko niweczy w asze starania . Znowu firmowe kampery są niedo izolowane ,a budowane przez was zaizolowane jak na Kamczatkę. Ciekawe które szybciej zgniją od wigoci.?
nikita55 - 2017-01-02, 21:35
I tu kolego WINNICZKI masz sporo racji.Seryjny camper np.blaszak znanych i cenionych firm ma na blachę ..tylko..przyklejone 2cm izolacji w postaci (pianki/gąbki kauczukowej).Jedynie dach ma dodatkowo 1cm styroduru.Skoro ludzie to kupują i tym jeżdżą to chyba spełnia swoje zadanie.Jest jeszcze coś takiego (wymóg przy użytkowaniu kuchenki gazowej),że conajmniej 2 miejsca muszą być wentylowane stale.Czyli np. dwa okna dachowe są bez uszczelki,czyli ..niedoszczelnione..lub np. specjalne ..grzybki..w szafie i łazience.Tam cały czas jest spore ..ujście..ciepłego powietrza.Ale taka cyrkulacja musi być.Ciekawy jestem jak WY macie to rozwiązane w blaszakach.
jaczek - 2017-01-02, 21:50
Pewnie racja, że wielu z izolacją przesadza, ale nawet jeśli kamper nie jest używany w ekstremalnych warunkach, to dobrze żeby jakąś izolację miał... kiedyś podrzucałem pomysł (trochę rodem z budownictwa) aby zamiast walczyć o nieskraplanie się wody na blasze, zrobić tam szczelinę wentylacyjną rzędu 2-3 cm i pozbywać się wilgoci wentylowaniem, jednak z tego co pamiętam nikt tematu nie podjął...
A co do utraty ciepłego powietrza, to czy ktoś myślał o zastosowaniu rekuperatora?
Pawcio - 2017-01-03, 09:13
WINNICZKI napisał/a: | Na postoju widzę wszystkie szyby czy dachy uchylone na oścież .Drzwi pootwierane ,wiatr i temperatura po kamperze hula. |
Ja Ci powiem, że w Grecji przy 35st C bez klimy nawet przy otwartych oknach każdy centymetr styropianu na dachu jest na wagę złota
Bronek - 2017-01-03, 10:04
nikita55 napisał/a: | Czyli np. dwa okna dachowe są bez uszczelki,czyli ..niedoszczelnione..lub np. specjalne ..grzybki..w szafie i łazience.Tam cały czas jest spore ..ujście..ciepłego powietrza.Ale taka cyrkulacja musi być.Ciekawy jestem jak WY macie to rozwiązane w blaszakach. |
Ciekawa informacja i logiczna . Jest tu temacik o rekuperacji i ta by mogła być w takim miejscu wykorzystana .
http://www.camperteam.pl/...p=622090#622090
WINNICZKI - 2017-01-03, 22:47
Pawcio napisał/a: | Ja Ci powiem, że w Grecji przy 35st C bez klimy nawet przy otwartych oknach każdy centymetr styropianu na dachu jest na wagę złota | Wiem, byłem w Grecji i własnie pobyt tam kamperem nasunął mi pewne skojarzenia . Z racji leciwości mojego pojazdu część dachu miałem zabezpieczone bitumem z folią aluminiową na zewnątrz. Przy temperaturach dochodzących do 60*C w słońcu ta część dachu była wyraźnie chłodniejsza.I mój pomysł polega na tym ,że zamiast izolować styropianem i chronić wnętrze przed nagrzaniem prościej by było przykleić arkusz blachy nierdzewnej z połyskiem do dachu kampera.
1.zabezpieczenie przed promieniami słonecznymi
2,zabezpieczenie przed perforacją blachy aluminiowej na dachu,lub tworzywa przed utlenianiem się
3. łatwość montażu
4.lekka (grubość 0.3 mm)
Oczywiście pobyt w Grecji to wykorzystanie bryzy od morza ,bez której upał w dzień i temperatura w nocy bez klimy są nie do zniesienia. Konstrukcja kampera powinna być taka ,żeby można było stworzyć ''przeciąg'' w nocy nad łóżkiem.Bez tego tylko kemping i klimatyzacja przez całą noc. Jak nie to śpimy pod kamperem w dzień i spacerujemy w nocy
Flag - 2017-01-04, 00:16
Co do zasadności grubej izolacji.. ja korzystam z auta 12 miesiecy w roku w roznych warunkach. Poprzednie auto mialem bez izolacji i miało to samo ogrzewanie, roznica taka że po wylaczeniu ogrzewania w tym bez izolacji temperatura spadała drastycznie szybko, praktycznie po wylaczeniu odrazu zimno, a teraz bajka:) 6-9 cm pianki robi swoje:)
A na lato używam tego : Aluminet zaleta tego materialu jest to ze jest calkowicie przewiewny, wiesz przykrywasz auto przy uchylonych oknach.
Fanatyk - 2017-01-04, 19:28
WINNICZKI wybacz ale troche wieje ignorantem od Ciebie ... zakładasz że największa powierzchnia która pochłania promieniowanie to ...dach auta? To po co panele fv stawia się pod kątem a nie na płasko tak jak dach busa?
WINNICZKI - 2017-01-05, 00:12
Ależ większość dachów kampera również jest pod kątem ,a nie płaskie. Kolego ja piszę o izolacji dachu kampera przebywającego np w Grecji,a nie w Białce Tatrzańskiej. Tam słoneczko w zenicie pali prawie prostopadle do powierzchni ziemi i przed tym nalezy sie chronić. A co do wiania , to proszę powiedz mi , jakie masz doświadczenia w podróżach kamperem , Ja osobiście co do Ciebie również odnoszę wrażenie ,że przeważa u ciebie wiedza teoretyczna.A w praktyce ,to bardziej planujesz niż wyciągasz wnioski z własnych doświadczeń.
jaczek - 2017-01-05, 00:40
Fakt jak bardzo dana powierzchnia pochłania promieniowanie zależy od wielu czynników:
- kąt padania promieni
- rodzaj wykończenia powierzchni
- kolor
- materiał
Także gdybym miał bok auta blacha w kolorze czarnym a dach plastik srebrny metalik, to może być różnie
WINNICZKI - 2017-01-05, 00:47
A jeszcze całkiem niedawno pisałeś w ten deseń " Zapraszam wszystkich do komentowania i konstruktywnego wytykania błędów gdyż jestem zielony zieloniutki " Kilka postów i doświadczenie Twoje wzrosło na tyle ,że zarzucasz praktykowi ,że wieje od niego itd itp. A z resztą co mi tam ja wiem swoje ,a TY czytaj i rób jak uważasz najwyżej nie sprzedasz nikomu swojej wydumki bo ,większość jak zobaczy metalową puszkę i wyobrazi sobie wyjazd TYM do Grecji to ucieknie w popłochu. powodzenia
Bronek - 2017-01-05, 07:08
Panowie, czy Panie i Panowie....
"Winniczki", to nie wiem czy od ślimaczków a te obie płcie potrafią w jednym, czy od przechowalni napoju boskiego?
"Fanatyk ", raczej się nie przekona?
To konkluzja z Waszych nicków..
Dajcie spokój...
Po godzinie stania w upale a do tego jeszcze greckim, kąt padania już mnie nie obchodzi. Po prostu jest piekarnik.
Jedynie o ile się da, bez klimy postojowej to spróbować zrobić jakiś przewiew, który da choć pozory chłodu.
Pewnie, że można się przyzwyczaić i chwalić tym. Ale zgadzam się z Winniczkami... nawet izoterma polegnie w upale bez klimy.
Tylko cug i uciekać do cienia.
Andrzej 73 - 2017-01-05, 08:12
Bronek napisał/a: | nawet izoterma polegnie w upale bez klimy.
Tylko cug i uciekać do cienia. |
Dokładnie klima w południowych krajach w okresie letnim to podstawa.
Nawet kiedy kamper będzie miał super izolacje termiczną to się zaparujecie siedząc w nim,
Temperatury w słońcu to ok.70 st. C
Comsio - 2017-01-05, 08:16
Teoria teorią praktyka
jaczek - 2017-01-06, 02:01
Wrócę do problemu z kilku postów wcześniej... która izolacja lepsza? czy wierzyć czy nie wierzyć producentom?
Ja bym sprawdził temat na dwa sposoby.
1. Straty ciepła.
Wykonujemy z badanej izolacji szczelną obudowę jakiejś zamykanej puszki metalowej, wlewamy do puszki np litr wrzątku, zamykamy i czekamy np 3 godziny po czym otwieramy puszkę, mieszamy wodę i mierzymy jej temperaturę. Można by się bawić w zrobienie z tej puszki czegoś w rodzaju klasycznego kalorymetru z otworem na termometr (można zatopić elektroniczny) i mieszadełkiem, ale myślę, że aż taka precyzja nam nie jest potrzebna.
Dobrze byłoby aby do porównania izolacje miały tę samą grubość a powietrze pomieszczenia tę samą temperaturę i wilgotność.
2. Przepuszczalność pary.
Tu bardziej skomplikowana sprawa, ale też puszka z wieczkiem z dopływem pary wodnej rurką z czajnika i jakimś otworem odpływowym, żeby nam ciśnienie pary nie otworzyło puszki. puszkę kładziemy do kąpieli wodnej (woda z lodem) a w środku na pewnej wysokości umieszczamy szczelny korek z badanego materiału (można włożyć jakiś dystans zrobiony z drutu... są podstawki druciane kuchenne, ale raczej dużej średnicy)... szczelność tu jest bardzo ważna, bo mamy sprawdzić ile pary wodnej przepuści badany materiał a nie ile przejdzie przez boczne szczeliny.
Może korek uszczelnić na brzegach jakąś masą bitumiczną. Nie wiem.. trzeba by wypraktykować. jak już to mamy, to przepuszczamy przez górę puszki np parę z dwóch litrów gotującej się wody... jest tu ważne aby woda gotowała się z tą samą intensywnością w każdym badaniu porównawczym... po przepuszczeniu pary wyjmujemy z puszki nasz korek i sprawdzamy czy a jeśli tak to ile wody się skropliło na dnie naszej puszki. puszkę trzeba zapewne dociążyć a woda chłodząca powinna w każdym przypadku mieć ten sam poziom poniżej badanego korka.
Można by jeszcze w prosty sposób sprawdzić nasiąkliwość i podciąganie kapilarne.
Pozdrówka
Bronek - 2017-01-06, 06:58
Kamper to nie dom i jego położenie ciągle się zmienia.
Do tego to zlepek najczęęciej kabiny taniego dostawczaka (alkowa/półontegra) lub fanaberi konstruktora integry, gdzie wygląd i szyba jest priorytetem z pudłem które ma być lekkie, ładne. A jest do tego stosunkowo małe.
I teorie wyniesione z budowy np domu, czy budy dla psa nie zawsze się sprawdzą.
Wydaje się, że dobrze przemyślane i wydajne ogrzewanie, przepływ powietrza, sprawna klimatyzacja/wentylacja, przy równomiernej w miarę izolacji i brak martwych przestrzeni to podstawa.
Ad. izolacja ; to byleby wytrzymała specyficzne warunki samochodowe i nie piła wody, bo ściany w aucie nie oddychają
Ale bez napinania się, bo to nie ma znaczenia wielkiego czy wspóczynnik taki czy siaki o kilka miejsc różniący się po przecinku.
W przypadku budowy z blaszaka, spostrzeżenia ludzi, co to przeszli są cenniejsze od książkowych danych i teorii teoretyków.
Ps
Np. . nie zrobiłem ogrzewania podłogowego w całym domu, idiota bo słuchałem inżynierów mieszających w bloku. Dałem szybkostygnące kaloryfery, bo tak mi radzili fachwcy który mieszkania grzeje miasto, czy spódzielnia.. Nawaliłem regulatotów pętlki czujników itd... Bez sensu, ale zgodnie z projektem.
To jak z chodnikami na skwerach. Ludzie i tak trawę wydepczą tam gdzie trzeba.
Rozum i rozsądek dziwnie bywa przypisany. do człowieka....
Fanatyk - 2017-01-06, 14:28
WINNICZKI napisał/a: | ... A co do wiania , to proszę powiedz mi , jakie masz doświadczenia w podróżach kamperem , Ja osobiście co do Ciebie również odnoszę wrażenie ,że przeważa u ciebie wiedza teoretyczna.A w praktyce ,to bardziej planujesz niż wyciągasz wnioski z własnych doświadczeń... |
Nie wiem co mają podróże kamperem do blachy na dachu busa. Naszukałeś się argumentów ad persona a mi wcale nie zależy nad tym żeby Ci ubliżać. Pisze tylko i wyłącznie z własnych doświadczeń, zajmuje się m.in. elektrowniami wiatrowymi, a busów mam kilka. Jaki ma sens pomysł z blachą skoro większość kładzie na dachu panele FV a do tego ze 3 okna dachowe. Rozumiem że to luźny pomysł. Nie ma się o co spinać Panie praktyk
E: z mojej praktyki wynika inaczej w kwestii izolacji, troche wrzucasz ludziom którzy izoluja swoje pojazdy ale chcesz to kładź blache. Co kto lubi, jak zbadasz temat to podrzuć dane. Może masz racje?
WINNICZKI - 2017-01-07, 22:48
Fanatyk napisał/a: | Nie ma się o co spinać Panie praktyk
| OK spoko .faktycznie szkoda sie spinać. Widziałem z racji epizodu w swoim zyciu bo ciężko nazwać to pracą w firmie obsługującej kampery,a potem budującej w Polsce. Jak dzisiejsi konstruktorzy zbierali doświadczenia rozbierając istniejące zabudowy nowych blaszaków. I o dziwo jak wiadaomo blaszanka zrobiona na kampera kosztuje ponad dwieście tyśięcy i nikt z firmowych kamperów nie dawał prawie żadnej izolacji. Prędzej były to arkusze pianki o grubości ok 4 cm klejone z przerwami co 2=3 cm bardziej aby zlikwidować rezonans blach niż ,aby cokolwiek zaizolować.Oszczędne bardzo wydajne ogrzewanie wymyślone ponad 25 lat temu załatwia problem zimnych nocy. Tanie ,lekkie i cholernie wydajne. Pamiętam zlot w pażdzierniku w Krościenku. Pogoda mocno jesienna z przymrozkami w nocy do -6 , Jak wróciliśmy do kampera po wieczornym ognisku to w środku było zimno jak w psiarni. Odpaliłem ogrzewanie na 3/4 i poszedłem na alkowe spać. W nocy zbudziłem się w ukropie, Przez chwile myślałem ,że jestem w Grecji,oczywiście wcześniej wypita cytrynówka wcale nie pomagała mi trzeźwo myśleć. Potem spojrzałem za okno i w świetle latarnii zobaczyłem śnieg leżący na trawie. Kamper stary zbudowany z blachy rybia łuska 3cm styropianu 3mmsklejki wewnątrz i tapeta. Do rana piec ustawiony na 1/2 dał rade.Podłoga była rano nieprzyjemnie zimna,ale ten kamper na podłodze miał sklejkę 4cm styropianu i sklejkę ,Czyli to była wersja letnia. I przy -6 wystarczył w zupełności. Po niżej -20 i tak pewnie miał bym kłopoty z odpaleniem starego diesla. Wniosek prosty .trzeba bude wyguszyć żeby nie brzęczała podczas jazdy i kupić wydajną Trumę do grzania. I nie doktoryzować sie przy upychaniu profili.Nikt na świecie tak nie robi widać badania naukowe zachodnich koncernów udowodniły brak sensu w takim działaniu. Blacha i tapicerka wewnątrz z małym przewiwewnym wygłuszeniem. Widać jak sie zrobi z auta termos to szybciej gnije,a nagrzewa sie przez szy by,szyberdachy podobnie szybko.Coś w tym musi być.
jaczek - 2017-01-09, 03:15
Jak mówił w swoim monologu jeden z satyryków:
"każdy baran wie, że kożuch nosi się włosem do góry"
Podobnie w budownictwie - zdecydowana większość przypadków ocieplania budynków, to ocieplenie zewnętrzne...
Wewnątrz ociepla się znikomą liczbę budynków - głównie chodzi o budynki zabytkowe, w których nie wolno naruszyć elewacji... i w tych nielicznych przypadkach problemem jest zapewnienie szczelności tych izolacji, aby para nie dostawała się do muru i tam nie skraplała, oraz wydajnej wentylacji...
Przy przebudowie blaszaków postępujemy niezgodnie z wielowiekową pokoleniową wiedzą owych baranów... ocieplamy od środka... a może by tak od zewnątrz i na to poszycie z laminatu, jak w łódkach, albo gustowny siding?
toscaner - 2017-01-09, 09:14
Angole, Szkoci też barany, bo budują domy i izolują od wewnątrz
A w blaszance "średnio" się da zrobić na zewnątrz. Poza tym trzeba by było teoretycznie całą wraz z dachem i podłogą. No niewykonalne, a i czy przy okazji byłaby legalna taka modyfikacja?
jaczek - 2017-01-09, 18:10
Nie widzę wielkich problemów technicznych aby docieplić i pokryć poszyciem ściany i dach blaszanki, no może z drzwiami przesuwnymi byłby problem, pewnie trzeba by je zamienić na zwykłe zawiasowe... podłogę można by docieplić od wewnątrz i tylko po obrysie powalczyć z mostkiem termicznym, bo dół pod podłogą to rama, różne wihajstry i rzeczywiście raczej się nie da.
A Szkoci noszą spódniczki i mimo klimatu nic pod spodem, więc może na nich się nie wzorujmy :p
Co do legalności, to jest kwestia zwiększenia obrysu pojazdu, blaszanki są dość wąskie i raczej z ociepleniem nie przekroczą wartości dopuszczalnych, ale tu się nie wgłębiałem w przepisy i mogę błądzić
koder - 2017-01-09, 18:21
jaczek - 2017-01-09, 18:57
toscaner - 2017-01-10, 01:54
W takich sierściuchach to dopiero by była zgnilizna. Tu uszczelki glonami zarastają jak dłużej popada. Nie chcę chyba takiej zewnętrznej izolacji.
Bronek - 2017-01-10, 07:10
E tam, bzdury wierutne... Ja tam zazdraszczam Ten to ma klawe życie i na glony itd nie narzeka
jaczek - 2017-01-10, 09:55
Ale tak już poważniej, to czy jakiś przepis zabrania robienia izolacji zewnętrznej z poszyciem, jeśli zmieścimy się w 2,50 m ?
Wtedy np 10 na zewnątrz, piątka z alu wewnątrz(tylko już wtedy z jakąś szczeliną wentylacyjną, żeby wilgoć z blachy odbierać) i żadna zima nam nie straszna.
Rambler - 2017-01-11, 22:38
10 cm styropianu na to tynk strukturalny, parapety marmurkowe i na nich pelargonie klejone na epidianie, małżony będą zachwycone
Prędkość silnego wiatru - max 60km/h
toscaner - 2017-01-11, 23:39
Rambler napisał/a: | 10 cm styropianu na to tynk strukturalny, parapety marmurkowe i na nich pelargonie klejone na epidianie, małżony będą zachwycone
Prędkość silnego wiatru - max 60km/h |
No to wiosną w Toskanii czy na Skye w Szkocji trzeba by jechać z wiatrem i zero postojów
jaczek - 2017-01-12, 00:46
Rustykalnie też można, szczególnie jeśli żonka lubi tę estetykę
https://www.google.pl/sea...0&bih=634&dpr=1
Rambler - 2017-01-12, 11:49
Jak kupilem Raptora to też było rustykalnie z przewagą na rust
jaczek - 2017-01-13, 06:58
ok, pośmialiśmy się... a ktoś ma ochotę na poważnie przedyskutować temat?
Rambler - 2017-01-13, 12:03
Krótko i na temat....
W lecie zrobiłem test w czasie słonecznej pogody
Miejsce Kraków
Temp zewnętrzna w cieniu 32C
Temp w osobówce 58C
Temp w kamperze 37C
Jak ktoś ma wątpliwości proponuję powtórzyć za kilka miesięcy
toscaner - 2017-01-14, 16:48
Rambler napisał/a: |
Temp zewnętrzna w cieniu 32C
Temp w osobówce 58C
Temp w kamperze 37C
Jak ktoś ma wątpliwości proponuję powtórzyć za kilka miesięcy |
Robię takie pomiary w obie strony od ok. wiosny 2014 i przyznam, że nigdy nie miałem takiego złego wyniku odkąd położyłem izolację właśnie wiosną 2014.
Przykład z Włoch, lato 2014, temp. +40, w osobówce stojącej w pełnym słońcu (fotele czarna skóra) +65C, blacha kampera stojącego w pełnym słońcu +70C, a w kamperze +34C. To bywało gdy budowałem.
Kamperując już w 2015 bywało i po +46C, kamper nieraz w pełnym słońcu szczelnie pozamykany, my na zewnątrz, izolacje na szybach również i max temperaturę jaką miałem kiedykolwiek w kamperze to było +37C. Nigdy nie miałem więcej.
Nocami jako, że nie miałem klimy pracował 30W wyciąg w oknie dachowym, no i wychładzanie budki w nocy na ile się dało. A w dzień szczelnie pozamykany. Max gotowana kawa 3 min. Zresztą kto by w taki upał jadł coś gotowanego.
Czyli zawsze miałem niższą temperaturę niż najwyższa w cieniu. Możliwe, że poza izolacją, sporo daje pół dachu paneli, które robią cień i blacha pod panelami niewiele cieplejsza niż temp. otoczenia.
W drugą stronę to już bajka. Bo ogrzewanie mam i zimą jak pączek w maśle
Autostoper - 2017-01-25, 17:46
Tak zaczynam się przygotowywać do przygotowywania projektu kontenerka i sobie pomyślałem, że na piankę można by przykleić koc ratunkowy (NRC), zamiast alu....czegoś tam, co na dany moment jest naj. Tylko się tak zastanawiam, czy to właśnie nie będzie błąd bo na NRC wzorowo się woda skrapla. Testował ktoś takie rozwiązanie?
wlodo - 2017-01-25, 19:56
Czy na kocu, czy na alu...coś, czy na innym, zawsze się wykropli jeśli nie będzie dostatecznej izolacji między zimnym nadwoziem a ciepłym wnętrzem.
Mi mimo dość dokładnego zaklejenia wnętrza, gdy spadła temp. wykropliło się na łuku słupka, tam był tylko sam alufox.
toscaner - 2017-01-25, 21:20
Te koce ratunkowe poleciłem koledze z rok temu, żeby oszczędzić na alufoxie.
Zrobił izolację z wełny i tych kocyków, ale nie wiem jak to się sprawuje, bo jeszcze nie skończył budować i jeszcze nie jeździł chyba nigdzie.
Autostoper - 2017-01-26, 16:58
Ja się generalnie zastanawiam, czy takie ekrany mają sens. Sam mam teraz wełnę i alufox, alenie wiem czy brak alufoxa by coś zmienił. Poczytałem o NRC i wszędzie znajdowałem informację, że taki koc mam być wierzchnią warstwą izolacyjną, aby spełniać swoje zadanie prawidłowo. Idąc tym tropem, nie jestem przekonany, czy przykładowy alufox pod blachą kontenera (którego zaczynam powolutku planować) i na warstwie pianki z puszki ma jakikolwiek sens. Jeżeli ma, to taniej wyjdzie kupić kilka kocy NRC i rozłożyć je pod ogrzewaniem. Stąd pytanie czy ktoś próbował. Rozumiem że chodzi tutaj o ograniczenie promieniowania ciepła, więc teoretycznie materiały alu..podobne powinny działać tak samo jak NRC. Czy błądzę?
Rambler - 2017-01-26, 17:42
Inną ważną rzeczą jest sposób ułożenia tej folii w kampiurku: złotą czy srebrną do środka?
Cytat: | Poszkodowanego, w stosunku do którego zachodzi obawa wychłodzenia organizmu lub osobę, która chce uchronić się przed stratami ciepła, zawija się w folię NRC, stroną srebrną do ciała. Dzięki temu jego własne ciepło jest kumulowane, a dodatkowo chroniony jest on przed wiatrem i wodą.
W warunkach letnich postępuje się odwrotnie. Srebrna powłoka folii (umieszczona na zewnątrz), powoduje odbijanie promieni słonecznych, izolując organizm od ich ciepła. Dodatkowo złota strona folii, wspomaga wypromieniowywanie na zewnątrz własnego ciepła organizmu. |
Autostoper - 2017-01-28, 13:16
Ja się zastanawiam nad rozwiązaniem: Pianka +nrc srebrną stroną do środka. Oszczędzam an Alu...cosie
a na lato sama izolacja pianką plus wentylacja powinny dawać radę. Przynajmniej takie mam teraz wyobrażenie. W przyszłym miesiącu założę wątek o budowie, a dokładniej o planach, przy czym najpierw wertuje forum aby dopracować koncepcję. Myślisz że latem może być za ciepło?
toscaner - 2017-01-28, 15:45
Zbyt dobra izolacja i długoterminowe przebywanie w gorącym kraju w kamperze bez klimy... przeje...ne
Przerobiłem temat na własnej skórze i o ile zimą fajnie, bo za oknem pizga, a w kemperku można na golasa siedzieć bo piecyk grzeje, o tyle latem nie mając klimy przeje...ne
Izolacja izoluje to każdy wie, no i jeśli zimą nie grzejemy w środku, a latem nie chłodzimy, to wiadomo, że w końcu temperatura wewnątrz będzie podobna do tej na zewnątrz, nawet jeśli miałoby to trwać kilka dni.
Czyli jeśli izolacja jest bardzo dobra, klimy niet, a na zewnątrz +46C, to nawet w pozamykanym kamperze przez cały dzień potrafiło dobić do +37C u mnie.
Noc chłodniejsza np. +32C trochę ratowała sytuację i wszystko pootwierane pozwalało wychłodzić nieco wnętrze.
Jednak po tygodniu w upałach wszystkie meble, graty, ściany nagrzane to i noc przestawała pomagać.
Ucieczka w góry 1800m.n.p.m dopiero pomogła. Temp. w dzień +24C nocą +14C i teraz uwaga wychładzanie kampera trwało 3 doby!!!
Nawet 2-go dnia otwierając szafki czy tył do garażu było czuć podmuch gorąca jak z pieca.
Gdybym miał klimę to pyrkała by sobie od czasu do czasu i nie doszłoby do przegrzania "objętościowego" kampera. Tak jak nie następuje wychłodzenie, bo piecyk się co jakiś czas włącza i grzeje podłogę i resztę
Po co o tym wspominam? Na wyjazdy tylko latem kamperem bez klimy chyba wolałbym mieć w nim słabą izolację
Flag - 2017-01-28, 15:56
Ja na pianke kleiłem :
http://pl.onduline.com/pl...acje/onduterm-r
https://www.artbud.pl/pl/...,20m-1szt./9265
i jestem z tego bardzo zadowolony.
tom-cio - 2017-01-29, 16:58
No i dlatego ja klimatyzator na bagazniku zamiast rowerow woze A mowilem Toscaner,zebys we wloszech tego pingwina nie wyrzucal I izolacja dobra na lato rowniez sie super oplaca,ale tak jak Toscaner mowi,trzeba wnetrze przechlodzic czasami.A tak to dawniej u mnie wygladalo
toscaner - 2017-01-29, 19:21
No wyrzucenia klimy żałowałem później okrutnie, ale z 2 strony, gdyby mi ona startowała na przetwornicy to bym nie wywalił. Niestety była za mocna i przetwornica zdychała, więc i tak żeby się po chłodzić latem musiałbym jechać na kemping z prądem. Latem? Kemping? We Włoszech? Doba z 50-60 euro min. No sensu to nie miało od początku to wyleciała
Z drugiej strony mi odpowiada takie kamperowanie, że jestem tam gdzie nie ma tłumów i chłodniej.
Nad morzem była masakra bo gorąc po ponad 40C i masakra z ilością ludzi, w górach max +24C i może 3 auta na dobę przejechały tam gdzie byłem
No lepiej nie mogło być
tom-cio - 2017-01-29, 19:26
Nie nie musialbys,u mnie na tym bagazniku obok klimy jeszcze sie agregacik Impaxa miesci
Ale na ten rok juz zabudowe z dibondu zrobilem,nie mam zdjecia ale wyglada jak duza skrzynia na bagaz,bo sie ludziska glupio patrzyli.Jeszcze w kamperku musze doloty na przod pociagnac,bo tak na dworze 35 w cieniu ,w zabudowie 25 a w sypialni 16 zeby reszta maial te 25
toscaner - 2017-01-29, 22:10
To za zimno hehe
W środku ma być cieplej
Ale ja w tym już nic nie przerabiam. Ten jest idealny. Aż szkoda sprzedawać. Ale dyskoteki nie zrobię, bo mało miejsca. Max 9 osób wchodzi, 7 siedzi normalnie, 2 na podłodze
Kibla nie udostępniam.
Teraz tylko rozważam Hiszpania-Maroko, Skandynawia, Azja czy budować Z2
tom-cio - 2017-01-30, 13:57
To pierwsze Z2 poczeka
|
|