|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - V bieg kopie - Ducato 2,3
sławek w. - 2016-12-04, 20:22 Temat postu: V bieg kopie - Ducato 2,3 Problem jaki chyba od początku posiadania samochodu mam - po wrzuceniu piątego biegu, puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu następuje uderzenie dźwigni zmiany biegów w dłoń. Pozostałe biegi nie mają tej przypadłości, jedyny inny mankament to czasami ciężko wrzucić wsteczny bieg na zimnym silniku - należy wrzucić inny bieg a dopiero potem próbować wsteczny. Jaka może być przyczyna nietypowego zachowania dźwigni na piątym biegu? Pacjent to Ducato x250 silnik 2,3 rocznik 2008, skrzynia 6 biegów, przebieg 392 000 km. Poduszki silnika i skrzyni biegów zmieniłem na nowe
jaro136 - 2016-12-04, 20:41
Kolego skrzynia kończy żywot do zrobienia łożyska i 6 ty bieg
jaro136 - 2016-12-04, 20:43
i jeszcze jedno do tych skrzyń należy lać 1 litr oleju więcej niż podaje instrukcja
eMKa - 2016-12-04, 20:46
jaro136 napisał/a: | i jeszcze jedno do tych skrzyń należy lać 1 litr oleju więcej niż podaje instrukcja |
Ot ciekawostka
eler1 - 2016-12-04, 21:03
jaro136 napisał/a: | jeszcze jedno do tych skrzyń należy lać 1 litr oleju więcej niż podaje instrukcja | to znaczy ile ?
jaro136 - 2016-12-04, 21:18
2,3 130 km instrukcja podaje 2,7 litra lejemy 3,7 3.0 160 - 180 km instrukcja podaje 2,9 lejemy 3,9
jaro136 - 2016-12-04, 21:19
i do 3.0 idzie inny olej
bart.ek - 2016-12-04, 21:22
W moich dwóch ducatach 2.3 (250) problemy z wrzuceniem wstecznego oznaczały przytarte cięgna zmiany biegów - w jednym pomogło smarowanie, w drugim na krótką metę też, ale w końcu skończyło się na wymianie cięgien.
eMKa - 2016-12-04, 21:44
jaro136 napisał/a: | 2,3 130 km instrukcja podaje 2,7 litra lejemy 3,7 3.0 160 - 180 km instrukcja podaje 2,9 lejemy 3,9 |
Wybacz że jestem wscipski ale to Twoje samochody czy robisz usługę ?
sławek w. - 2016-12-04, 21:48
jaro136 napisał/a: | Kolego skrzynia kończy żywot do zrobienia łożyska i 6 ty bieg |
6 ty bieg ?, nie 5 ty ?
O większej ilości oleju do skrzyń Ducato I słyszałem i stosowałem w poprzednim kamperku ale, że w tych też trzeba to nie wiedziałem
jaro136 - 2016-12-04, 22:25
to są moje samochody jak masz jakiś problem to porozmawiaj z osobami które robią te skrzynie albo z zaufanym mechanikiem z serwisu mieli to na szkoleniu
eMKa - 2016-12-05, 08:23
jaro136 napisał/a: | jak masz jakiś problem to porozmawiaj z osobami które robią te skrzynie albo z zaufanym mechanikiem z serwisu mieli to na szkoleniu |
Dziękuje za radę, ale uspokoiłeś mnie że to Twoje samochody, a nie daj Boże któregoś z moich kolegów.
sławek w. - 2016-12-05, 22:12
Jakie mogą być orientacyjne koszty wymiany łożysk i zrobienie jednego (chyba) biegu?
martini44 - 2016-12-06, 09:20
mój teść remontował skrzynie 2 miesiące temu ( łożyska kpl+ 5 bieg kpl+ ilość oleju taka jaką przewiduje producent) łączny koszt w raz z robocizną wyb/zab 2400 zł
eMKa - 2016-12-06, 09:56
sławek w. napisał/a: | Jakie mogą być orientacyjne koszty wymiany łożysk i zrobienie jednego (chyba) biegu? |
Trudno wyrokować zanim nie zweryfikujesz uszkodzeń. Wg Twojego opisu do wymiany jest koło 5 biegu i przesuwka kpl.
Koszt samego koła (9649367388) i przesuwki ((9464823088) 436+732. Myślę że to starczy. Nie wymieniał bym nic na zapas. To są ceny detaliczne, można sporo odzyskać.
Domniemam że masz 2,3 120KM.
Oczywiście trzeba doliczyć robociznę
martini44 - 2016-12-06, 10:15
Krzysiu plus olej
Rowerek - 2016-12-06, 10:28
Ale
Normalną ilość a nie litr więcej
eMKa - 2016-12-06, 10:38
martini44 napisał/a: | plus olej |
Oczywista oczywistość i to taki jaki powinien być
w 2,3 producent nawet dzieli wg mocy
eler1 - 2016-12-06, 12:00
eMKa napisał/a: | w 2,3 producent nawet dzieli wg mocy | a to dziwne bo w instrukcji pisze tylko od mocy 100 do 130 Multijet jest Tutela Car Experya a dla 160Multijet Tutela Car Matryx
eMKa - 2016-12-06, 15:02
Matrix (nieoficjalnie) jest passe, po iluś tam wtopach na gwarancji zalewano Technixem. Po całkowitym przejęciu Selenii (Tutella – przekładniowy) przez Petronasa do skb 2006- zalecają Experie a w niektórych modelach (instrukcja) jak w 3,0 Gearforce
Małpi gaj
Można kierować się stroną Petronasa jest w miarę czytelna i aktualna
sławek w. - 2016-12-06, 22:27
Super, dziękuję za odpowiedzi, bez wątpienia przydadzą się w ogarnięciu tematu.
sławek w. - 2016-12-08, 22:12
Rozpoznawałem dzisiaj temat naprawy skrzyni biegów w Łodzi. Nie spodziewałem się, że jest to tak trudny temat, ze znanych mi w okolicy warsztatów nikt nie podejmuje się a polecają np. okolice Częstochowy lub Warszawę (o jednym z nich w internecie niestety sporo negatywnych komentarzy). Są firmy np. w Luboniu, Poznaniu i wiele innych w Polsce gdzie regenerują - niestety nic nie wiadomo o jakości. Jest jeszcze znany ANMAR koło Krakowa i tu opinie są dobre - trochę daleko ale jak będzie trzeba to pojadę. Czy może ktoś polecić jakiś sprawdzony warsztat?
Gewehr - 2016-12-08, 22:23
Jeśli poleciały łożyska, koniecznie trzeba zrobić osiowanie obudowy skrzyni biegów. Olej do tych skrzyń lejemy normalnie. Jedynie DI wymagało trochę większego stanu oleju, ale nie o litr Ogólnie skrzynia prosta w robocie i się dziwię że nie chcą jej robić
CORONAVIRUS - 2016-12-09, 00:25
nie wszyscy lubią skrzynie bo to często niewdzięczny temat ... łatwiej wymieniać olej i klocki
PS do Marcina ... prosze w miejscówkach free wklej jeszcze raz te żubry , tam gdzie wkleiłeś pierwszy raz szef M zgasił światło
|
|