|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Podnoszenie atrakcyjności używanego kampera poprzez cenę.
Janusszr - 2016-12-13, 22:19 Temat postu: Podnoszenie atrakcyjności używanego kampera poprzez cenę. Przeglądając od kilku miesięcy oferty sprzedaży kamperów, zauważyłem w ciągu ostatnich dni dziwne zjawisko. Kampery z którymi właściciele od miesięcy mają kłopot aby je sprzedać, obniżali cenę, a obecnie.... podnoszą ceny. Czy to taka dziwna cykliczna zimowa promocja? Rok temu też tak było przed Świętami Bożego Narodzenia?
Za kilkanaście dni, wszystkie używane kampery będą starsze o rok. Nabierają wartości jak markowe wino?
BiG Team - 2016-12-13, 22:24
nowa akcyza za pasem
Rowerek - 2016-12-13, 22:43
ponaprawiali to do czego kupcy oglądający się przyczepili i teraz muszą być droższe
Janusszr - 2016-12-13, 22:43
Myślicie, że po 01.01. nastąpi druga fala szału cenowego?
Rowerek - 2016-12-13, 22:46
Janusz patrz że nic nowego nie ma. na allegro coraz mniej
Janusszr - 2016-12-13, 22:50
W małych ilościach, ale są nowe oferty Leonie. Swoje typy upycham w zakładce i dodaję cenę. Stąd mam bieżącą informację o zmianie ceny.
CORONAVIRUS - 2016-12-13, 22:50
Byłem dziś u celników , nic nie wiedzą o terminach itp ... ale od pierwszego podobno akcyzą zajmą się urzędy skarbowe
ARCADARKA - 2016-12-13, 22:54
nie będzie tak źle podobno artykuł z POLSKIEGO CARAVANINGU
Projekt ustawy został przegłosowany i teraz trafi do Senatu. Akcyza na auta osobowe obowiązywała w Polsce przed wejściem do UE, ale podatku na ciężarówki do 3,5 t do tej pory nie było. Teraz ma się to zmienić, a ceny jakże popularnych w turystyce caravaningowej modeli – żeby wspomnieć tylko furgon Fiata Ducato przebudowany na kampera – w Polsce po prostu wzrosną o wysokość akcyzy.
Przypomnijmy, według dotychczasowych zasad naliczania akcyzy stawka na samochody osobowe wynosiła: 18,6% podstawy opodatkowania – dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2000 centymetrów sześciennych; 3,1% podstawy opodatkowania – dla pozostałych samochodów osobowych. Odkąd projekt radykalnych zmian przygotowanych przez Ministerstwo Finansów trafił do senackich komisji, zmieniło się więcej. Otóż nowe zasady naliczania akcyzy opierają się nie o wartość pojazdu, jak jest teraz, a o jego wiek, normę emisji spalin i współczynnik deprecjacji. Współczynniki deprecjacji do stawek podatku akcyzowego pozwalają obliczyć akcyzę z uwzględnieniem spadku wartości pojazdu z upływem czasu. To oznacza, że współczynnik deprecjacji wzrasta wraz ze wzrostem upływu czasu liczonego w miesiącach od pierwszej rejestracji auta.
Przyglądając się tabeli maksymalnych kwot należnej akcyzy, nie ma wątpliwości, że skonstruowana jest tak, żeby zablokować napływ aut starszych (zwłaszcza przed 2004 r.) z dużymi silnikami, a na pewno kamperów (przypadek?). Dla aut liczących ponad 10 lat stawki nowego podatku mogą być wręcz zaporowe. Ale nie tylko takich. Dowód? Auta 13-miesięczne będą obciążone teraz większą akcyzą niż fabrycznie nowe. Bardzo duży wzrost akcyzy dotknie nabywców kamperów z jednostkami o pojemności silnika powyżej 2 000 cm i normą Euro 5 lub 6.
Ktoś z nas zyska? Nabywcy kamperów nowych (do 11 miesięcy) z silnikami 2,5-3 l, a także np. luksusowych pickupów, bo już mniej korzystnie wypadnie sprowadzenie kampera z roku 2011 i z silnikiem 2200 ccm.
Krótko mówiąc, projekt wspomnianych zmian daleki jest od oczekiwań środowiska – tak fanów, jak przedsiębiorców działających w branży caravaningowej, dlatego w całej rozciągłości podpisujemy się pod petycjami zaangażowanych w opracowanie zmian. Na nowej akcyzie stracą np. warsztaty niezależne.
Wzór wyliczenia nowej akcyzy na auta
P = S x (1 – D)
P – wysokość akcyzy w zł
S – stawka akcyzy, o której mowa w projekcie (ust. 2)
D – współczynnik deprecjacji (ust. 4)
Czas liczony od pierwszej rejestracji w miesiącach Deprecjacja
2 i poniżej 0,03
od 3 do 4 0,08
od 5 do 6 0,12
od 7 do 12 0,18
od 13 do 24 0,25
od 25 do 36 0,35
od 37 do 48 0,45
od 49 do 60 0,55
od 61 do 72 0,60
od 73 do 84 0,65
od 85 do 96 0,70
od 97 do 108 0,75
od 109 do 120 0,78
od 121 do 132 0,82
od 133 do 144 0,84
od 145 do 156 0,86
od 157 do 168 0,88
169 i powyżej 0,90
Tabela deprecjacji (źródło danych w tabeli: SAMAR)
Pojemność silnika [cm3] Rok produkcji samochodu (Norma emisji spalin)
Od 2016 (Euro 6) 2010-2015 (Euro 5) 2005-2009 (Euro 4) 2004 i starsze (Euro 3 i starsze)
poniżej 1199 1 000 2 000 2 300 3 500
1200-1499 1 500 2 400 2 550 8 000
1500-1999 1 950 3 120 3 320 10 000
2000-2499 9 000 18 000 20 700 29 000
2500-2999 14 000 25 000 32 000 40 000
3000-3499 20 000 36 000 46 000 57 000
3500-3999 27 000 42 000 62 000 76 000
4000 i powyżej 35 000 55 000 80 000 98 000
Proponowane stawki bazowe podatku akcyzowego :
Janusszr - 2016-12-13, 22:54
Przez 40 lat z hakiem, nabrałem jakiegoś urazu do US.
Nie wiem skąd to się wzięło
ZEUS - 2016-12-13, 23:39
na pewno sobie wmawiasz...
inhalt - 2016-12-13, 23:55
To ja chyba jakiś durny jestem albo nie potrafię liczyć.
Jeśli dzisiaj wedle starych stawek kupię w Niemczech kampera na Fiacie Ducato II z 1999 roku to zapłacę 18,6% akcyzy. Przy realnej cenie takiego kampera pomniejszonej nawet o polską uznaniowość urzędową muszę zadeklarować nie mniej niż 10 tys. Euro za to auto więc akcyza na dziś wyniesie 8 tys. zł.
Jeśli to samo auto kupię w styczniu wedle nowych stawek to zapłacę od pojemności i wieku. Współczynnik deprecjacji 0,9, a stawka bazowa 29000 zł. Czyli kwota akcyzy za identyczny samochód wyniesie 2900 zł, co stanowi 6,6% jego wartości.
To dlaczego ceny w Polsce starych kamperów mają wzrastać? Czy czegoś nie rozumiem? Nawet jeśli dotychczasowi importerzy oszukują na wartości i wpisują nie 10 tys. Euro tylko 5 tys. Euro i celnicy im w to wierzą (w co wątpię) to i tak aktualnie za takiego kampera trzeba zapłacić więcej akcyzy niż w styczniu, bo 4000 > 2900.
O co chodzi? Czemu ma coś drożeć?
Owszem, duże silniki tak, ale do 2,5 litra to nie widzę powodu.
CORONAVIRUS - 2016-12-14, 00:21
mamy już jeden temat o akcyzie 2017 ...będziemy w następnym teraz prawić ?
Jacek Górka - 2016-12-14, 01:14
Szukam dla siebie kampera ale na ta chwile nic ciekawego znalesc nie moge ;/ . Szukam już chyba wszedzie i pozostaje tylko wyjazd po auto za granice Pomożecie ?? max 100tys
Janusszr - 2016-12-14, 07:44
Tak sobie myślę, że wzrost cen kamperów nie jest podyktowany akcyzą, tylko chytrością sprzedawców. Kamper nie sprzedał się za 90000zł, to może pójdzie za 100.000zł.
No bo przecież jak często piszecie-nie ma okazji, a za dobre trzeba płacić. A już przegięciem jest, jak do wzrostu ceny dodaje się-promocja zimowa, promocja świąteczna.
PS. Żeby było ciekawiej, to firmy zajmujące się handlem postępują wprost przeciwnie. Obniżają ceny na kampery, których nie mogą sprzedać. Kto jak kto, ale oni potrafią liczyć.
Wniosek taki, że akcyza nie ma z tym nic wspólnego.
Fordek - 2016-12-14, 22:54
Niektórzy piep...ą głupoty - bo nie mogą pojąć , że w ciągu jednego miesiąca cena 1 euro w Polsce wzrosła o 5 %
To chyba nie chytrość ?
Bronek - 2016-12-15, 06:57
Sprzedający, to w ogóle jest świnia.... nie
Samo określenie "sprzedający" jest pejoratywne.. Sprzedaeczyk, kupczyk, oszust i menda....
..................................................
O cenie, to można tylko powiedzieć, że jest za niska, odpowiednia lub za wysoka, moim zdaniem, z odpowiednim komentarzem. I kwita.
A dlaczego jest taka? A bo jest i tyle. Jak z żoną... mogła by być brunetką.
Z drugiej strony i nie w tym wątku, też mamy opinię o kupującym, iż ten powinien wiedzieć, że kupując tanio, kupuje "szrot" . lub ma się spodziewać wad itp.
To znów "marzenie" drugiej strony, strony handlarza.
Czyli tania wódka, to łeb musi napierd... :
Teoretycznie tak nie powinno być
W życiu jest Niestety.
Janusszr - 2016-12-15, 07:59
"Zawodowi" sprzedawcy odwrotnie. Obniżają ceny. Pomimo wzrostu wartości euro. Ja nie piszę o nowo sprowadzonych, czyli drożej kupionych i wystawionych na aukcjach autach. Piszę o tych trudno sprzedających się od miesięcy.
Kupując tanio kupujemy szrot? To podnosimy cenę i ze szrotu robi się cacuszko
Sprzedający to określenie pejoratywne? Czyli jak powinno pisać się np. w umowie kupna-sprzedaży? Kupujący pewnie też jest określeniem pejoratywnym
Łeb napieprza od marnej wódki.....
krzlac - 2016-12-15, 08:39
Jest taka książka o teorii sprzedaży pt. SPRZEDAŻ TO GRA. Ten tytuł dużo wyjaśnia.
Janusszr - 2016-12-15, 08:53
krzlac napisał/a: | Jest taka książka o teorii sprzedaży pt. SPRZEDAŻ TO GRA. Ten tytuł dużo wyjaśnia. |
109% racji z tą grą. Czy są tam rady typu: podnieś cenę towaru jak masz kłopot ze sprzedażą? Oczywiście z uwagą, że potencjalny kupiec znał niższą cenę.
zbyszekwoj - 2016-12-15, 09:00
Odkąd skończył się PRL pojęcie cen regulowanych przeszło do historii. Cenę reguluje prawo podaży i popytu.Jest wolność gospodarcza (jeszcze) i kazdemu wolno sprzedawać za cenę jaka mu się podoba.
Janusszr - 2016-12-15, 09:16
Maz rację Zbyszku.
Przymusu kupna jeszcze nie wprowadzono.
Ja tylko zwróciłem uwagę na dziwne zjawisko. Nie możesz sprzedać? Podnieś cenę! Ot co.
PS. Może bym wcale nie zwrócił na to uwagi, ale swego czasu doświadczyłem tego na własnej skórze. Cena była ustalona. Pojechałem. Okazało się, że samochód jest w gorszym stanie niż deklarował sprzedawca i jeszcze podniósł cenę. Miał prawo. Na piśmie tego nie miałem.
Bronek - 2016-12-15, 09:32
Janusszr napisał/a: | Na piśmie tego nie miałem |
Gdyby tak być legalistą ... to na piśmie nie musiałeś mieć .
Ale tyle teoria .
Kiedyś było lepiej , można było z kumplami zajazd zrobić . Kampera zabrać i jeszcze córkę i nawet żonę w ostateczności ...... po negocjacjach
Czasy anarchii i bezprawia wracają , to kto wie .
Janusszr - 2016-12-15, 09:55
Brakowało tylko jednego słowa. PROMOCJA.
Z pewnością teraz tutaj nie pisałbym.
arexseven - 2016-12-15, 14:16
Czasy anarchii i bezprawia wracają , to kto wie . [/quote
Jest nadzieja ,że bezprawie właśnie ten rząd ukróci.
Global Financial Integrity ocenia ,że Polska jest w czołowej 20-ce krajów z których nielegalnie wyprowadza się kapitał.(ok.50mld rocznie)
Co do cen kamperow to oczywiste, że zbyt niska cena nie budzi zaufania .
Najlepiej cenę podnieść, a pożniej obniżyć przy negocjacjach i kupujący jest wniebowzięty.
Janusszr - 2016-12-15, 14:21
Kupujący w niebo wzięty?
Zazwyczaj kupujący dokładnie wygoogluje upatrzonego kampera. W internecie nic nie ginie. Jak w przyrodzie.
mischka - 2016-12-15, 14:57
Ja nie studiuję internetu, jak mi coś pasuje i cena odpowiada to kupuję bez względu na to że tydzień temu było taniej
Janusszr - 2016-12-15, 15:02
mischka napisał/a: | Ja nie studiuję internetu, jak mi coś pasuje i cena odpowiada to kupuję bez względu na to że tydzień temu było taniej |
Jak Cię na to stać.
Ale nie o to przecież w wątku chodzi. Tytuł chyba mówi sam za siebie
mischka - 2016-12-15, 15:11
To nie kwestia zamożności tylko podejścia do tematu.
Sam przez to przeszedłem, chciałem sprzedać samochód i zero chętnych. Po podniesieniu ceny kilku chętnych, drobne negocjacje i każdy zadowolony. Nie wiem czy to był przypadek, ale podziałało.
norbi - 2016-12-15, 15:22
A jak traktować kupującego który chce kupić kampera wartości min 250 tyś za niecałe 30 tyś?
Janusszr - 2016-12-15, 15:26
norbi napisał/a: | A jak traktować kupującego który chce kupić kampera wartości min 250 tyś za niecałe 30 tyś? |
Ja również bym chciał tak kupić. A jak by jeszcze udało się....
Kamper jest tyle wart, za ile da się go skutecznie sprzedać
|
|