Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato 280 - podparcie na zime

serwan - 2016-12-19, 23:19
Temat postu: Ducato 280 - podparcie na zime
hej,

nabylem kobylki, zaopatrzylem sie w podnosniki, pojechalem na kamperowisko zeby podniesc i oprzec na kobylkach i.. lipa. sa na podwoziu stojaki pod podnosnik, ale za cholere nie widze pod co mozna - poza tymi stojakami - podlozyc podnosnik; zalezy mi na podniesieniu nadwozia nie za fabryczne punkty podnoszenia ale cos innego tak, zeby pod fabryczne punkty podnoszenia podlozyc kobylki.

ktos podpowie pod co mozna podlozyc podnosnik zeby uniesc przod / tyl auta? moze przypadkiem ktos ma jakies zdjecie od dolu zrobione ze wskazaniem tych miejsc?

pozdrawiam
t

kimtop - 2016-12-20, 09:14

Z tyłu możesz podłożyć lewarek pod oś.
Z przodu pod mocowanie wahacza lub pod wahacz.

serwan - 2016-12-20, 21:28

kimtop napisał/a:
Z tyłu możesz podłożyć lewarek pod oś.
Z przodu pod mocowanie wahacza lub pod wahacz.

właśnie mam wątpliwości, i w jednym i w drugim przypadku, ani oś ani wahacz/mocowanie wahacza nie przenoszą 'masy' pojazdu; w przypadku tyłu auta masa obciąża pióra resorów (i z tyłu właśnie pod pióra pewnie podłożę podnośnik), a z przodu z kolei mocowanie wahacza (to od środka, nie od kół) przenosi obciążenia podczas ruchu pojazdu, ale raczej poziome (w płaszczyźnie osi kół przednich), nie pionowe (masę auta) - i dlatego się boję podnosić za mocowania wahaczy; za same wahacze to już w ogóle mowy nie ma, jestem przekonany że się po prostu odkształcą :/ nie ma innego miejsca którego nie zauważyłem? coś pod silnikiem? przedni pas?

pozdrawiam
serwan

Socale - 2016-12-20, 21:53

Serwan, ale określ co chcesz ODciążyć?
Same koła/opony/piasty/łożyska czy całe zawieszenie, resory/sprężyny?
.
Nie ma sensu żeby koła wisiały w powietrzu, nie ma sensu odciążaniem obciążać innych elementów, dlatego sugeruję by ulżyć tym elementom co w normalu dźwigają masę auta, poprzez uniesienie kilka cm i podstawienie drewnianych kantówek dociętych na wymiar.
z tyłu rama-podłoże z przodu pas poprzeczny dolny-podłoże.
Odciążysz częściowo, ale to ogromna ulga i w zupełności wystarczy.

Rambler - 2016-12-20, 22:50

Ja co roku podnoszę Raptora na kobyłkach na zimę z przodu pod belkę a z tyłu pod dyfrem.
Mam na celu uniknięcie deformacji opon i ulżenie łożyskom.

kimtop - 2016-12-21, 08:40

serwan napisał/a:

właśnie mam wątpliwości, i w jednym i w drugim przypadku


Nie miej wątpliwości tylko podnoś.
Aha,nie zapomnij podłożyć kawałka deseczki pomiędzy lewarek a podwozie

zbiegusek - 2016-12-21, 08:57

Rambler napisał/a:
Ja co roku podnoszę Raptora na kobyłkach na zimę z przodu pod belkę a z tyłu pod dyfrem.

Serio podpierasz (tylko) pod dyferencjałem? Toż to zbrodnia. :)
Trza dać podparcia w okolicach mocowania resorów - nie wolno podnosić/podpierać w środku osi ani mostu...

Rambler - 2016-12-21, 20:21

Spoooookojnie :bajer taki głupi to ja nie jestem :diabelski_usmiech pisząc dyfer mam na myśli całą tylną oś,
podparte w odległości 10 cm od resora. Chyba nie pomyślałeś że podniosłem kampera w srodku na 2 kobyłkach przód-tył, :haha:

zbiegusek - 2016-12-21, 21:32

No to kul. :) A wyobraźnia, ukierunkowana słowem "dyfer", wyświetliła mi merola stojącego na trzech kobyłkach - dwóch pod przednią osią i trzecią pode dyfrem właśnie... :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group