|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Turystyczny Nissan Primastar L2H1
xbartman - 2017-01-02, 23:46 Temat postu: Turystyczny Nissan Primastar L2H1 Witam,
Tak jak już wspominałem w przywitalni rozpocząłem prace nad zmianą właściwości mojego Primastara z osobowego na pojazd turystyczny.
Oryginalnie wersja 9-cio osobowa została przerobiona na 4os. Przednie fotele zmieniłem na dwa pojedyncze obrotowe (przy okazji podgrzewane). Do tył dałem dwa pojedyncze fotele na nowo wykonanej ramie. Tylne fotele składają się do tyłu i do przodu, można je też przesuwać przód-tył, góra-dół. Nad tylnymi fotelami (po ich złożeniu) planowane jest łóżko. Pozostawiam możliwość dołożenia (w razie potrzeby) 3-osobpowej kanapy po zdemontowaniu części zabudowy (łącznie 7 osób ale wówczas bez stołu, lodówki, zlewozmywaka).
Rozpocząłem też prace nad zabudową meblową, choć jest to dopiero faza początkowa.
W międzyczasie zamontowałem zewnętrzne gniazdo zasilania pod listwą boczną oraz radio z androidem, kamerą cofania, nawigacją itp.
Równolegle rozpocząłem kilka innych prac typu przygotowanie miejsca na akumulator pokładowy, zbiornik wody, okablowanie itp.
Samochód został też ocieplony styrodurem 20mm w połączeniu z pianką poliuretanową i do tego alufox. Ocieplony jest sufit, podłoga i ściany. Na swoją kolej czekają drzwi kabiny i tylne. Ale to chyba na wiosnę bo w moim małym garażu ciężko otworzyć drzwi na tyle szeroko aby komfortowo popracować.
I to jest moja największa bolączka - mały garaż - ale trzeba sobie jakoś radzić. I tak cud że się samochód zmieścił.
Załączam kilka fotek z wykonanych prac. W miarę wykonywania kolejnych będę się chwalił postępami.
Wszelkie sugestie i rady mile widziane.
miciurin - 2017-01-03, 00:43
xbartman napisał/a: | I to jest moja największa bolączka - mały garaż - ale trzeba sobie jakoś radzić. I tak cud że się samochód zmieścił. |
Ciesz się, że masz garaż bo ja to w styczniu swojego kampera na dworze pod plandeką robiłem.
Powodzenia
krzlac - 2017-01-03, 07:23
Bardzo sprytnie ulokowane gniazdo 230V.
xbartman - 2017-01-03, 22:57
krzlac napisał/a: | Bardzo sprytnie ulokowane gniazdo 230V. |
Dzięki. Niestety pomysł nie mój. Zaczerpnąłem go przeglądając jakieś zagraniczne fora.
Dzisiaj pobawiłem się trochę w stolarza. Uprzedzając pytania: to na dole to nie buda dla kota tylko miejsce na zabudowany głośnik basowy.
RadekNet - 2017-01-03, 23:11
Prawie jak moj Powodzenia
Z czego masz przednie fotele?
xbartman - 2017-01-04, 12:49
RadekNet napisał/a: | Prawie jak moj Powodzenia
Z czego masz przednie fotele? |
Twój jest wyższy - można się wyprostować. Ale mnie zależało żebym mógł wjeżdżać na parkingi do 2,1 m .
Co do foteli, to są z Galaxy Mk2. Takie same ma też Alhambra i Sharan. Można dostać w naprawdę dobrych cenach i pasują idealnie. Wystarczy zrobić nowe otwory w podstawie fotela naszych autek. Tylko zwróć uwagę bo nie wszystkie były obrotowe. Aha, z Mk1 też pasują ale IMHO z Mk2 ładniejsze/wygodniejsze.
Pytanie za 100 punktów Czy ktoś może wie gdzie podział się wspaniały temat o budowie energobloku? Miałem zapisany link a teraz mi pokazuje komunikat, że temat nie istnieje lub został usunięty. To była ogromna skarbnica wiedzy a ja właśnie potrzebuję z niej zaczerpnąć.
kynios1 - 2017-01-04, 13:22
hej trzymam kciuki za budowę , możesz pstryknąć zdjęcia tych foteli od spodu , jak te obrotnice wyglądają . jak zamontowane te fotele . pozdrawiam
RadekNet - 2017-01-04, 20:29
Miałem dylematy czy kupić wysokiego czy niskiego, ale doszedłem do wniosku, że starym Voyagerem z boksem na dachu i tak się prawie wszędzie nie mieszczę, że mogę sobie pozwolić na niemieszczenie się permanentne
Mógłbyś obfotografować to przyłącze elektryczne? Po co mam wyważać otwarte drzwi
Jak masz rozwiązane podnoszenie tego plastiku? To jest tuż za drzwiami przednimi? Troche mało miejsca na głębokość chyba, co?
Aporpo's foteli ... miałeś 1+2 z przodu czy oryginał 1+1? Pytam w kontekście przeróbki podstawy fotela 2 osobowego na taki pojedyńczy z Sharana.
xbartman - 2017-01-04, 22:55
kynios1 napisał/a: | hej trzymam kciuki za budowę , możesz pstryknąć zdjęcia tych foteli od spodu , jak te obrotnice wyglądają . jak zamontowane te fotele . pozdrawiam |
Niedługo będę odkręcał fotele to postaram się zrobić jakieś fotki.
RadekNet napisał/a: |
Mógłbyś obfotografować to przyłącze elektryczne? Po co mam wyważać otwarte drzwi
Jak masz rozwiązane podnoszenie tego plastiku? To jest tuż za drzwiami przednimi? Troche mało miejsca na głębokość chyba, co?
Aporpo's foteli ... miałeś 1+2 z przodu czy oryginał 1+1? Pytam w kontekście przeróbki podstawy fotela 2 osobowego na taki pojedyńczy z Sharana. |
Tak to jest listwa za przednimi drzwiami. Zamontowałem tam najzwyklejszy zawias. Do listwy przymocowałem oblewając poxipolem a do blachy, wiadomo wkrętami. Miejsca na głębokość faktycznie mało. Gniazdo zasilania musiałem trochę przerobić - skrócić. Dodatkowo gniazdo lekko wysunąłem podkładając gumę 4mm. To wyrównało też krzywiznę blachy. Żeby listwa nie klapała podczas jazdy, na jej dole przymocowałem (też poxipolem) magnes neodymowy. Wszystko trzyma jak "ta lala".
Co do foteli; tak miałem 2+1. Ale w samochodzie są oryginalnie otwory pod pojedynczy jak i podwójny. Trzeba dokupić podstawę od jedynki. Ja kupiłem fotel kierowcy z anglika razem z podstawą. Fotel z anglika jak i oryginalny kierowcy wykorzystałem montując drugi rząd.
SlawekEwa - 2017-01-04, 23:18
xbartman napisał/a: | Pytanie za 100 punktów Czy ktoś może wie gdzie podział się wspaniały temat o budowie energobloku? |
Tu http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=645
xbartman - 2017-01-04, 23:32
Dzięki, ale nie o ten temat mi chodziło. Był taki temat "Energoblok - co to jest, do czego służy i jak to zrobić." - wszystko skompensowane w pigułce. Ten który podałeś też jest wartościowy ale w tamtym było kilka wątków które mnie interesują a niestety nie zrobiłem notatek, liczyłem na jego wieczność
SlawekEwa - 2017-01-04, 23:35
Wpisz w szkajce "energoblok" i tam jest pełno tematów o nim.
xbartman - 2017-01-05, 09:03
Sprawdzałem szukajką kilka razy. Niestety temat o który mi chodzi zniknął.
Miałem zapisany do niego link, który teraz pokazuje że temat nie istnieje:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22793
jawi13 - 2017-01-05, 09:14
Też szukałem tego linku i nie mogę go znaleźć .Prawdopodobnie chodzi o temat założony przez Świstaka Co to jest energoblok jak jest zbudowany i do czego służy.
mrsulki - 2017-01-05, 11:08
Przeszukałem na wszystkie możliwie sposoby, temat zaginął. Może jakaś słucha serwera, albo Arek usunął
Świstak - 2017-01-06, 18:51
Przyznaję że usunąłem temat - miałem nadzieję że ktoś go napisze od nowa ale lepiej i ciekawiej. Jeżeli jednak nie znajdzie się odważny, cierpliwy i odporny na nie do końca konstruktywną krytykę - być może uda się odtworzyć starą, niedoskonałą wersję.
koder - 2017-01-06, 19:35
Świstak - 2017-01-06, 20:20
Nie uda się???
xbartman - 2017-01-06, 20:25
Świstak napisał/a: | Przyznaję że usunąłem temat - miałem nadzieję że ktoś go napisze od nowa ale lepiej i ciekawiej. Jeżeli jednak nie znajdzie się odważny, cierpliwy i odporny na nie do końca konstruktywną krytykę - być może uda się odtworzyć starą, niedoskonałą wersję. |
Dla mnie temat był opisany naprawdę fajnie. Wielka szkoda, bo był ogromną skarbnicą wiedzy. O ile w temacie niskiego napięcia czuję się nieźle, wielokrotnie w swoich autach przerabiałem i dokładałem elementy elektryki i elektroniki z powodzeniem, to raczej brakuje mi doświadczenia przy instalacji 230V szczególnie od podstaw i jeszcze do tego w samochodzie.
Dodatkowo w temacie fotowoltaiki też potrzebuję dodatkowej wiedzy.
Poza tym były w temacie poruszane wątki poboczne, równie interesujące.
koder - 2017-01-06, 20:26
Wątpię, by komuś się chciało tak, jak się Tobie chciało.
Świstak - 2017-01-06, 21:48
No to przywróc z kopii, choćby z tej z przenoszenia serwerów....
xbartman - 2017-01-07, 10:01
Świstak napisał/a: | No to przywróc z kopii, choćby z tej z przenoszenia serwerów.... |
Bardzo słuszna decyzja
A co do krytyki o której wcześniej pisałeś to zawsze znajdą się "znawcy tematu", którzy chcą dołożyć swoje trzy grosze. Ale nawet z takiej niekonstruktywnej krytyki często może wyniknąć coś ciekawego, pod warunkiem że dotyczy tematu.
koder - 2017-01-07, 10:47
Świstak napisał/a: | No to przywróc z kopii, choćby z tej z przenoszenia serwerów.... |
Urgh.
Cieszę się, że Wam się wydaje, że selektywne przywracanie backupów to prosta rzecz :/
Świstak - 2017-01-07, 22:55
Mariuszku, nikt nie mówi że prosta. Mam tylko nadzieję że możliwa....
WINNICZKI - 2017-01-07, 23:12
Ajajajjaj ale dałeś popalić No i co teraz będzie
xbartman - 2017-01-07, 23:18
Pewnie nie było to proste ale temat wrócił, chociaż chyba trochę okrojony. Dziękuję.
Z innej beczki; Szukam amperomierza DC w zakresie do 80-100A. Chyba wszystkie te które są na alledrogo wymagają montażu na "minusie". Mnie chodzi o taki który mógłbym włączyć za biegunem dodatnim baterii. Chodzi mi o amperomierz do zabudowy. Jeśli ktoś zna sprzedawcę oferującego taki miernik bardzo proszę o link.
Świstak - 2017-01-08, 00:47
Każdy analogowy spełnia te warunki . Jeśli chodzi o cyfrowe - najszybciej poszukać takich z osobnym zasilaniem jak choćby ten: http://allegro.pl/amperom...6045478796.html Trzeba pokombinować z zasilaniem z jakiejś transformatorowej mikroprzetworniczki DC/DC oczywiście bez wspólnej masy... Ceny przekładników prądowych DC które umożliwią odseparowanie i pomiar w plusie są absurdalne, więc dużo korzystniej jest ewentualnie zastosować fajne czujniki prądu jak choćby ten i odpowiednio skalibrowany miernik napięcia innego niż zasilające:
http://allegro.pl/czujnik...6664164667.html
http://allegro.pl/miernik...5490153091.html - ten może nawet zadziała ze zwykłym bocznikiem? Niby brak wspólnej masy...
Świstak - 2017-01-08, 01:01
WINNICZKI napisał/a: | :gwm Ajajajjaj ale dałeś popalić No i co teraz będzie |
Flaszka dla Kodera
xbartman - 2017-01-08, 22:02
Świstak - dzięki za linki do mierników, teraz coś wybiorę.
kynios1 - wrzucam kilka zdjęć foteli. Obrotnic zbytnio nie widać, musiałbym rozkręcić całość. Ale mam gdzieś w garażu samą obrotnicę. Jak uda mi się ją wygrzebać to obfotografuję. Na razie jednak zalega gdzieś głęboko i nie bardzo mogę się do niej dostać.
RadekNet - 2017-01-08, 22:10
Nie mów, że odkręcałeś fotele specjalnie do zdjęć?? U mnie w Oplu podstawy są z rurek, Twoje takie masywniejsze.
xbartman - 2017-01-08, 22:18
Odwrotnie. Przy okazji odkręcania foteli, zrobiłem fotki .
nercedes - 2017-01-09, 01:21
Jest na Allegro fajna wersja Camper Renault http://allegro.pl/kamper-...71.html#thumb/1
mrsulki - 2017-01-09, 06:09
Przecież to nie kamper bo nie ma kibla, to jedynie samochód sypialny.
SlawekEwa - 2017-01-09, 07:45
mrsulki napisał/a: | Przecież to nie kamper bo nie ma kibla, |
Powiem więcej: nawet jak ma kibel, ale w łazience ma zasłonę "dupoklejkę" to nie kamper
mrsulki - 2017-01-09, 07:55
Maciej S. napisał/a: |
Przed wojną w kamienicach były kible na półpiętrze i co |
Idąc tym tokiem rozumowania to po kiego kamer skoro pod namiotem albo na ławce w parku też da się przespać.
Po to są zdobycze cywilizacji by z nich korzystać. Nie ma co zkalinać rzeczywistości, forumowa definicja kamera jest prosta nie ma kibla nie ma kamera i basta.
xbartman - 2017-01-09, 10:39
Opowiadał mi znajomy, który ma rodzinę w Kolumbii, że tam wybudowano dla jakiegoś plemienia Indian nowe domy (bloki). Po przeprowadzeniu Indianie wszczęli rozruchy i jeden z bloków nawet spalili bo poczuli się obrażeni kiblami w mieszkaniach. "Jak można srać tam gdzie się mieszka i śpi" - powiedzieli. Państwo musiało przebudować domy i zrobić zewnętrzne toalety.
Ja planuję zakupić toaletę turystyczną i kabinę namiotową z decathlonu. Może do kompletu dokupię tomahawk, łuk i pióropusz .
nercedes - 2017-01-09, 13:59
Pojeździsz i zobaczysz czy ci potrzebny WC czy nie. Może spodoba ci się kamperowanie i przesiądziesz się na kampera. Prawda jest taka ze nikt sobie nie wyobraża kampera bez WC . Staniesz w mieście na noc i wtedy ???
kynios1 - 2017-01-09, 14:50
xbartman napisał/a: |
[b]kynios1 - wrzucam kilka zdjęć foteli. Obrotnic zbytnio nie widać, musiałbym rozkręcić całość. Ale mam gdzieś w garażu samą obrotnicę. Jak uda mi się ją wygrzebać to obfotografuję. Na razie jednak zalega gdzieś głęboko i nie bardzo mogę się do niej dostać. |
Dzięki pifko poleciało za zdjęcia
xbartman - 2017-01-09, 14:54
Abstrahując od mojego wpisu o Indianach , ja akurat jestem jak najbardziej za toaletą w kamperze. Zdecydowałem się jednak (z pewnych względów) na samochód turystyczny o wymiarach niepozwalających na instalację kibelka. Dlatego postanowiłem nabyć "przenośny, składany ToiToi w postaci kabiny namiotowej i toalety turystycznej. A w mieście ... cóż trzeba będzie wytrzymać lub kombinować. Mam za sobą wiele podróży podczas których spałem w namiocie na dachu Jeepa i też dawaliśmy radę.
Na typowego kampera (fabrycznego) raczej się nie zdecyduję ale z pewnością będę w przyszłości budował większego kamperka na blaszaku i na 100% będzie tam łazienka z toaletą. Ale to nie wcześniej niż za 3-4 lata. Takie są plany, zobaczymy co życie na to.
xbartman - 2017-01-13, 15:25
Przeglądałem dzisiaj sieć rozpoznając temat solarów. Natrafiłem na taki oto regulator: http://allegro.pl/regulat...6495010903.html . Jest on stosunkowo tani jak na 30A z technologią MPPT. Czy jest na forum ktoś kto zna te regulatory i może potwierdzić, że jest to faktycznie MPPT?
amples - 2017-01-13, 16:01
W tych wymiarach 108.5mm x 75mm x 25.6mm nie zmieścisz trafa 30a , zwykły tandetny pwm,
sprzedaje również jako mppt http://allegro.pl/20a-reg...6373755021.html a ten na 110% jest pwm.
Endi - 2017-01-13, 17:48
nercedes napisał/a: | Pojeździsz i zobaczysz czy ci potrzebny WC czy nie. Może spodoba ci się kamperowanie i przesiądziesz się na kampera. Prawda jest taka ze nikt sobie nie wyobraża kampera bez WC . Staniesz w mieście na noc i wtedy ??? |
I wtedy załatwiasz się w wiadro miałem tak, w 80ątym którymś tam, staliśmy Niewiadówką z żoną w Berlinie. Ewunia mówi...ciszej siusiaj, bo słychać na ulicy
Oj fajne to były czasy
kynios1 - 2017-01-13, 20:00
xbartman napisał/a: | Przeglądałem dzisiaj sieć rozpoznając temat solarów. Natrafiłem na taki oto regulator: http://allegro.pl/regulat...6495010903.html . Jest on stosunkowo tani jak na 30A z technologią MPPT. Czy jest na forum ktoś kto zna te regulatory i może potwierdzić, że jest to faktycznie MPPT? |
kolego nie kupuj takiego dziadostwa , prosi się o pożar , jak to w ogóle jest wykonane , masakra jakaś , wygląda jak by to kowalski w garażu składał i zalewał klejem na gorąco , 30A kosztuje około 600zł
xbartman - 2017-01-13, 22:33
Tak też przypuszczałem, że to jakiś wałek. Cały czas się rozglądam ale chyba zdecyduje się na Tracera 30A. Są teraz na alle... po około 530 zł. Chyba nic lepszego (pewnego) w takiej cenie nie znajdę.
mrsulki - 2017-01-13, 23:17
Zadzwoń do Bartka z firmy Ledats 609 220 575, ja u nich kupowałem i jestem zadowolony z ceny i towaru.
piotr1 - 2017-01-14, 00:28
Będę obserwował.
xbartman - 2017-01-31, 19:55
Prace w moim autku powoli idą naprzód. Powoli ponieważ samochód użytkuję na co dzień więc muszę często rozkręcać i skręcać te same rzeczy. W okolicach weekendu postaram się wrzucić nowe fotki.
Po wykonaniu części zabudowy tyłu auta przyszedł czas na montaż i uruchomienie elementów nowej elektryki. I w tej kwestii mam zagwostkę, którą może ktoś z Was będzie mógł mi pomóc rozwiązać. Otóż będę miał dwie przetwornice (jedna słabsza, pełen sinus do lodówki, pracująca na stałe i druga większej mocy załączana w razie potrzeb) oraz ładowarkę 20 A do akumulatorów. Te trzy urządzenia mają znaleźć się w wykonanej zabudowie meblowej, a że wszystkie trzy podczas pracy nagrzewają się to zastanawiam się jak je w tych mebelkach przymocować. Obawiam się, że bezpośrednie przykręcenie do szafki będzie powodować niepożądane jej nagrzewanie się. Dobrze byłoby zastosować pomiędzy urządzeniem a płytą meblową jakiś izolator. I tu pytanie do Was, gdyż zupełnie nie mam pomysłu jakiego materiału użyć (najlepiej łatwo dostępny i nie rujnujący budżetu ).
zbiegusek - 2017-02-01, 09:04
Płyta meblowa już jest izolatorem. :) Tobie chodzi chyba o zapewnienie cyrkulacji powietrza. To może postarać się poprzykręcać do ścianki mebelka (w pionie) - przynajmniej te lżejsze urządzenia, na jakiś dystansowych podkładkach 5mm? A samej szafce zrobić dwie kratki wentylacyjne na górze i na dole.
Toscaner pewnie dodałby mały termostacik załączający wentylator wyciągowy przy górnej z kratek w razie nadmiernego wzrostu temperatury wewnątrz "rozdzielni". ;)
Co ja godom?! Toscaner, to by tam nie wstawiał prymitywnego termostatu lecz bezstopniowo działający magiczny układ elektroniczny. :)
xbartman - 2017-02-01, 22:58
Masz zbiegusek racje z tymi dystansami, powinno wystarczyć. Będzie wystarczająca odległość aby była cyrkulacja i mebel się nie nagrzewał. Termostat i baterię wentylatorów pozostawię dla bardziej zaawansowanych . Przykręcę na dystansach i będę obserwował.
RadekNet - 2017-04-07, 21:38
Takie pytanie mnie naszło - jak poradziłeś sobie z napinaczami pasów podczas wymiany foteli? Bo chyba ich odpięcie spowoduje zapalenie się kontrolki poduszki na desce?
xbartman - 2017-04-08, 09:42
RadekNet napisał/a: | Takie pytanie mnie naszło - jak poradziłeś sobie z napinaczami pasów podczas wymiany foteli? Bo chyba ich odpięcie spowoduje zapalenie się kontrolki poduszki na desce? |
W sposób bardzo prosty, przełożyłem oryginalne zapięcia z napinaczami do "nowych" foteli. Co do siedzenia pasażera (dwa napinacze spięte razem) to jeden przykręciłem a drugi umieściłem pod fotelem w jego ramie. Rozpięcie tych dwóch i założenie tylko jednego też powoduje świecenie. Przypuszczam, że zmienia się oporność więc wystarczyłoby zastosować jakiś rezystor ale nie chciało mi się w to bawić. Może kiedyś się tym zajmę, na razie jeszcze sporo rzeczy do zrobienia a lato coraz bliżej .
xbartman - 2017-04-08, 15:08
Skoro już coś napisałem w swoim temacie to dodam kilka fotek pstrykniętych w trakcie prac. Lewa strona samochodu już zabudowana ale fotek jeszcze nie zrobiłem postaram się to wkrótce nadrobić. Wrzucam też fotkę modułu monitorującego lodówkę o którym pisałem w tym temacie: http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=27047
tom-cio - 2017-04-08, 18:44
Psisko fajne,szafki tez niezle wygladaja
RadekNet - 2017-04-08, 18:48
xbartman napisał/a: | RadekNet napisał/a: | Takie pytanie mnie naszło - jak poradziłeś sobie z napinaczami pasów podczas wymiany foteli? Bo chyba ich odpięcie spowoduje zapalenie się kontrolki poduszki na desce? |
W sposób bardzo prosty, przełożyłem oryginalne zapięcia z napinaczami do "nowych" foteli. Co do siedzenia pasażera (dwa napinacze spięte razem) to jeden przykręciłem a drugi umieściłem pod fotelem w jego ramie. Rozpięcie tych dwóch i założenie tylko jednego też powoduje świecenie. Przypuszczam, że zmienia się oporność więc wystarczyłoby zastosować jakiś rezystor ale nie chciało mi się w to bawić. Może kiedyś się tym zajmę, na razie jeszcze sporo rzeczy do zrobienia a lato coraz bliżej . |
Dzięki Też tak będę musiał zrobić... Juz prawie mam fotele obracane z Renaul Espace.
ps
Pomysł jaki podsunąłeś z gniazdem 220V zachwycił rzeczoznawcę odbierającego moje auto
xbartman - 2017-05-06, 21:47
Dzisiaj skończyłem montować mebelki. Można powiedzieć, że zabudowa wnętrza prawie skończona. Zostało dopracować kilka szczegółów. Jeszcze trochę pracy czeka mnie w części bagażowej, zabudowa zbiornika wody, elementy rozplanowania i mocowania bagaży. No i jeszcze montaż solara. Zostało mi też ocieplenie drzwi przednich i tylnych, które pominąłem przy ocieplaniu. Przygotować osłony termiczne na okna i takie tam pierdółki. Zamontowałem też pierwszy z dwóch akumulatorów pokładowych. Poszedł pod podwozie. Drugi pójdzie do wewnątrz. Ma już przygotowane miejsce i poprowadzona instalację. Trzeba tylko jechać do sklepu po baterię. Jutro jeśli pogoda dopisze robię "próbę wody" i zaczynam pracę nad elementami mocowania solara.
Wojciechu - 2017-05-06, 23:18
Rozkładane "wyrko" rodem z wyprawówek - fajne. Wszystko ładne i ok. wykończone- "będzie pan zadowolony"
xbartman - 2017-05-15, 10:16
Woda podłączona i PŁYNIE . Korzystając z ładnej pogody zamontowałem na dachu panel solarny. Jeszcze nie podłączony bo muszę zamontować przepust dachowy. Do tego muszę zdjąć podsufitkę a z tym się wstrzymuję, bo zastanawiam się nad wentylacją dachową. Nie chcę dwa razy ściągać podsufitki. Panel zamontowany jest tak aby można go unosić na lewą lub prawą stronę. W zależności od tego jak postawimy samochód. Jest też możliwość szybkiego zdjęcia panela i postawienia go np. 10 metrów od auta podczas gdy autko stoi w cieniu. To jednak ma sens przy dłuższych postojach bo zdjęcie 20 kilogramowego panela z dachu wymaga co najmniej dwóch osób i trzeba wejść na jakieś podwyższenie.
Będą zdjęcia jak tylko zamontuje przepust i dorobię podpory do odchylania.
Wojciechu - 2017-05-15, 12:16
Bardzo mi się podoba Twój kamper - mimo, że bez odrębnego kibelka. Chętnie gdzieś obejrzę go w naturze. Mam nawy pomysł, na kolejnego mojego kampera. Mocno Ci kibicuję, bo może będzie taki moją inspiracją - kto wie.
xbartman - 2017-05-16, 09:31
prof-os - dzięki za miłe słowa i kibicowanie. Jest też koncepcja kibelka zewnętrznego, chyba gdzieś wcześniej o tym pisałem. Niestety autko jest zbyt małe na wewnętrzny. Ale takie było założenie od początku. W planach na przyszłość jest budowa dużego kampera i wówczas będą wszelkie wygody. Na razie jednak zdobywam doświadczenie budując samochód turystyczny, który ma posłużyć jakieś 3-4 lata.
Co do obejrzenia mojego autka to bardzo chętnie go zaprezentuje w realu. Jesteśmy z tego samego terenu więc nie powinno być problemu.
xbartman - 2017-05-24, 16:26
W sobotę zamontowałem drugi aku 100Ah i podłączyłem solar do regulatora. Wygląda, że wszystko ładnie działa. W niedzielę przy pochmurnym niebie ładowanie nie spadało poniżej 6A, a dochodziło chwilami do 12A. Panel 240 Wp polimorficzny, regulator Tracer 3215-RN. Ciekaw jestem jak wypadną test w pełnym słońcu. Muszę jednak rozładować trochę akumulatory bo naładowały się do pełna a obecnie nie mam zbyt dużego poboru prądu. Tylko radio i oświetlenie. W każdym razie nawet w pochmurne dni spokojnie pokrywa zapotrzebowanie na lodówkę. To dla mnie najważniejsze.
Jak już pisałem panel ma możliwość unoszenia pod kątem na boki - muszę dorobić podpory.
Przepust przez dach przyklejony na sikaflex 221. Ostatnio czytałem kilka niepochlebnych recenzji o 221 ale mam nadzieję, że będzie trzymać.
Pojawiła się za to ciekawostka. Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia. Praktycznie nie daje się słuchać bo ciągle szuka lepszych częstotliwości. Fakt antena jest blisko panela ale czy może on powodować takie zakłócenia. Wcześniej tzn. po zamontowaniu solara na dachu ale jeszcze przed podłączeniem go do regulatora wszystko było OK. Ktoś się już z czymś takim spotkał?
amples - 2017-05-24, 16:50
xbartman napisał/a: | Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia. | To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?.
xbartman - 2017-05-24, 17:35
amples napisał/a: | xbartman napisał/a: | Po podłączeniu solara mam zakłócenia w odbiorze radia. | To raczej regulator lub przetwornica sieje , połączoną masz obudowę regulatora , przetwornicy do masy auta (karoseria)?. |
Raczej nie. Obie przetwornice wyłączone (odłączone bezpieczniki).
Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok) i nic się z radiem nie działo.
amples - 2017-05-24, 17:41
xbartman napisał/a: | Regulator był już włączony przed podłączeniem panela (robił za energoblok) | Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów .
Wojciechu - 2017-05-24, 17:46
No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą)
xbartman - 2017-05-24, 18:02
amples napisał/a: | Regulator też ma w sobie przetwornicę która zaczyna pracować po pojawieniu się napięcia z solarów . |
To fakt. I jak temu zaradzić?
prof-os napisał/a: | No, no, no - kawał elektrowni. Bardzo mi odpowiada Twoje podejście do całości zagadnienia. Jak skończysz podjadę na ogląd i oblewanie (kawą) |
Zapraszam
amples - 2017-05-24, 18:05
xbartman napisał/a: | I jak temu zaradzić? | Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny.
xbartman - 2017-05-24, 18:09
Spróbuję, może pomoże.
Generalnie "minus" zabudowy jest połączony z masą samochodu. Obudowy regulatora do masy nie podłączałem. Podłączone jest wyjście "minus" regulatora. W tej sytuacji wydaje mi się, że obudowa też jest połączona z masą. Ale mogę dać osobny przewód z obudowy do masy auta.
RadekNet - 2017-05-24, 18:22
Panel - gigant
xbartman - 2017-05-30, 17:38
amples napisał/a: | xbartman napisał/a: | I jak temu zaradzić? | Spróbuj uziemić obudowę regolatora , moim zdaniem minus zabudowy i samochodu powinien być wspólny. |
Niestety uziemienie obudowy regulatora zupełnie nic nie pomogło. Nadal zakłócenia. Generalnie na wszystkich częstotliwościach szumy. Poza miastem w ogóle żadnych stacji radio nie łapie. Co ciekawe jak wjadę do garażu radio odbiera dużo lepiej (solar nie ładuje). Generalnie antena jest bardzo blisko panela i pochylona w jego stronę (widać na zdjęciach). Kiedy podniosłem antenę do pionu szumy się zmniejszyły.
Spróbuję załatwić jakąś inną antenę albo zdejmę moją i zobaczę jaki będzie rezultat jak dam ją w innym miejscu. Może trzeba będzie zamontować taką przyklejaną do szyby, aby dalej od solara.
Jakieś pomysły?
amples - 2017-05-30, 18:34
Wygląda na to że regulator sieja dość mocno prawdopodobnie pomogły by pierścienie ferrytowe na przewodach (3-4 zwoje , eksperymentalnie ) dochodzących z panela do regulatora , druga opcja uciec z anteną w inne miejsce .
duende - 2017-05-31, 15:55
czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania
xbartman - 2017-05-31, 17:12
duende napisał/a: | czytałem, że rozdzieliłeś akumulatory przekaźnikiem 100A, bo od Ciebie zerżnąłem, a jak rozwiazałeś ładowanie rozruchowego z solara...
poza tym fajna zabudowa i rozwiązania |
Dzięki.
Na stałe z solara (również ze słupka) ładowane są tylko akumulatory pokładowe. Oczywiście jest możliwość dopięcia rozruchowego i ładowania solarem lub ładowarką ze słupka. Służy do tego mały pstryczek w panelu sterowania "energobloku" (dolny włącznik na tym zdjęciu http://www.camperteam.pl/...d.php?id=211090 ). Podaję on 12V na przekaźnik 100A, równolegle z sygnałem z ładowania alternatora (oczywiście odseparowany diodą aby sygnał/prąd nie był podany na oryginalną instalację auta) i łączy aku pokładowe z rozruchowym.
duende - 2017-06-01, 14:44
xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy?
I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2?
xbartman - 2017-06-01, 18:22
duende napisał/a: | xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
A skąd sygnał z rozruchowego czy z zabudowy? |
Ja dałem z zabudowy. Ale właściwie to bez znaczenia. Chyba że rozruchowy będzie tak rozładowany, że nie zepnie przekaźnika. Wtedy tylko z zabudowy bo tam będzie już prąd z ładowarki.
duende napisał/a: | xbartman napisał/a: |
Podaję on 12V na przekaźnik 100A |
I jeszcze zapytam, czy takie rozwiązanie też byłoby dobre? lub które wygodniejsze?
bo sygnał to wystarczy 1mm2, a przez przełącznik to pewnie ze 35mm2? |
Dla mnie to rozwiązanie ma sens tylko gdybyś chciał kręcić rozrusznikiem ze spiętych akumulatorów. Takie rozwiązanie miałem w jeepie do wyciągarki. Jednak do samego ładowania to bez sensu. Tylko więcej roboty i materiałów.
duende - 2017-06-01, 19:01
xbartman napisał/a: | Tylko więcej roboty i materiałów. |
To akurat jest bez znaczenia, robota tak czy siak, a materiały jakieś zostały.
Super, potwierdzasz moje przemyślenia, ale:
wiem poco dioda, ale nie wiem jaką i gdzie wpiąć, ze zdjęcia zrozumiałbym lepiej rewers, czyli jak są podpięte kabelki. I co by się stało gdyby na alternatorze podczas postoju był prąd (połączenie bez diody)?
I jeszcze pytanie, czy nie praktyczniejsza byłaby wykładzina PCV w Nissanku? Bo widziałem żeś grotołaz, Ty to się wytrzepiesz na zewnątrz, ale psu wytłumacz, żeby łapy wytarł
xbartman - 2017-06-01, 23:13
duende napisał/a: | wiem poco dioda, ale nie wiem jaką i gdzie wpiąć, ze zdjęcia zrozumiałbym lepiej rewers, czyli jak są podpięte kabelki. I co by się stało gdyby na alternatorze podczas postoju był prąd (połączenie bez diody)? |
Zwykła dioda prostownicza. Wpinasz ją pomiędzy alternator "D+" a przekaźnik.
Problemem nie jest prąd na alternatorze ale w miejscach dokąd ten prąd z zacisku "D+" alternatora jest przekazywany czyli np. na komputerze. Komputer na postoju będzie dostawał sygnał, że alternator pracuje. Nie wiem czy będzie to miało jakieś negatywne skutki ale uważam, że lepiej temu zapobiec. Tym bardziej, że to żadna robota.
duende napisał/a: | I jeszcze pytanie, czy nie praktyczniejsza byłaby wykładzina PCV w Nissanku? Bo widziałem żeś grotołaz, Ty to się wytrzepiesz na zewnątrz, ale psu wytłumacz, żeby łapy wytarł |
Zdecydowanie praktyczniejsza i taka jest pod spodem. Ta wykładzina dywanowa (samochodowa) jest zdejmowana, zapinana na zatrzaski. A założyłem ją dla tego że mój pies bardzo źle się czuł na PCV-ce. Ślizgał się na niej i doszło do tego, że nie chciał wsiadać do auta podczas gdy nadal uwielbiał jeździć osobówką. Jakaś taka fobia. Kiedy założyłem wykładzinę tekstylną wszystko wróciło do normy. Znów chętnie ze mną jeździ. Wykładzinkę zrobiłem zdejmowaną żeby można ją wytrzepać, wyczyścić albo zdjąć kiedy wiem, że będzie sporo brudu.
A jaskinie to już bardzo rzadko. Po czterdziestce już się tak nie chcę. Już ze trzy lata nie byłem pod ziemią .
xbartman - 2017-06-04, 21:58
W sobotę przed południem zrobiłem test ładowania z solara. Niebo w zasadzie bezchmurne. Wynik od 9 do 10,5A - solar płasko na dachu. Generalnie jestem zadowolony z takiego wyniku. Spokojnie pokryje to moje zapotrzebowanie na energię, nawet z zapasem.
W minionym tygodniu w końcu dokończyłem łóżko tj. dociąłem i obszyłem materac.
Na materac użyłem pianki T3542 grubość 8cm. Materac jest bardzo wygodny, twardość jak dla mnie idealna. Pianka wybrana po konsultacji z Andrzejem 73. Początkowo był pomysł aby pojechać do Andrzeja aby mi pomógł z tymi pracami ale ostatecznie postanowiłem sprawdzić się w roli tapicera. Andrzej wytłumaczył mi w miarę możliwości jak zabrać się do cięcia pianki i chyba się udało. Sposób z nożem z szerokim ostrzem i oliwą jest świetny. ANDRZEJ BARDZO DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE RADY. Tapicerem już raczej nie zostanę ale kolejna sprawność zaliczona.
Korzystając z ładnego weekendu zamontowałem zamykanie do lodóweczki, aby się nie otwierała podczas jazdy i zrobiłem podświetlanie jej wnętrza. Wykonałęm podpórkę do odchylania solara i zrobiłem test markizy przygotowanej z plandeki 3 x 4 m.
Prace zbliżają się do finiszu. Z większych prac zostało mi wykonanie zewnętrznego prysznica i podłączenie go do zbiornika wody. Poza tym jeszcze jakieś pierdółki przy elektryce i kilka usprawnień.
xbartman - 2017-06-25, 19:44
Urlop coraz bliżej, kilka kolejnych prac wykonanych. W zasadzie to już prace dodatkowe bo wszystkie podstawowe zostały zakończone. No może poza jedną - przyłączem prysznica zewnętrznego do głównego zbiornika. Choć to też w praca dodatkowa, początkowo nie planowana. Prysznic był zaplanowany ze zbiornika odrębnego, przenośnego który można wystawić na słońce aby się nagrzał. Postanowiłem jednak dorobić przyłącze również do zbiornika głównego. Generalnie za prysznic będzie służyć kabina namiotowa quechua. Będzie kabiną prysznicową i toaletą na zmianę.
Z prac które ostatnio udało mi się wykonać to zasłonka oddzielająca kabinę od reszty samochodu. Główne jej zadanie to ochrona przed wzrokiem ciekawskich kiedy pozostawimy samochód gdzieś na parkingu w mieście lub kiedy przyjdzie nam spędzić noc w trasie na jakimś MOP-ie.
Zrobiłem też wymuszoną wentylację zakładaną na otwarte okno, która myślę że sprawdzi się podczas dusznych nocy. Użyłem dwóch wiatraczków komputerowych 14cm zamontowanych do blachy z kratką wentylacyjną. Blachę zakłada się bardzo łatwo i szybko a po zamontowaniu można z nią spokojnie jechać i będzie się dobrze trzymać. Wiatraczki są dość ciche a po ograniczeniu obrotów regulatorem do 50%, w zasadzie bez głośne.
xbartman - 2017-06-25, 19:51
Poniżej kilka zaległych fotek z prac wykonanych już wcześniej.
xbartman - 2017-07-02, 22:19
Kolejne prace wykonane. W weekend zrobiłem w końcu przyłącze prysznica do zbiornika wody. Zamontowałem też sygnalizator zapełnienia zbiornika wody szarej.
Na fotkach poniżej jest też moja plenerowa toaleta oraz opcja awaryjna tj. możliwość skorzystania z toalety w samochodzie. To po tych wszystkich postach że kamper bez kibelka to nie kamper itd . Choć mojego samochodu kamperem nie nazywam a raczej samochodem turystycznym to i w nim kibelek może się przydać .
Na koniec autko zostało gruntownie wysprzątane i można powiedzieć, że prace zostały zakończone. Wprawdzie mam ochotę zrobić jeszcze dwa czy trzy usprawnienia ale to jeśli znajdę chwilę czasu. No i będą to prace raczej czyste.
xbartman - 2017-08-24, 15:49
Jesteśmy jest już po pierwszej poważnej podróży. Samochód poza małym problemem z zaworem EGR sprawdził się bardzo dobrze. Najważniejsze, że sprawdziły się wszystkie moje konstrukcje i modyfikacje. Wszystko działało tak jak było zaplanowane. Prądu wystarczało ze sporym zapasem. Zużywaliśmy pomiędzy 25 a 50 Ah od zmroku do rana. Pracowała lodówka 230V, wentylatorki, wieczorem oświetlenie i radio z subem. Dodatkowo różne ładowarki a rano i wieczorem zazwyczaj czajnik elektryczny na 230V. W dzień bez problemu baterie doładowywały się do pełna, albo z paneli na postoju albo z altka podczas jazdy.
Oczywiście jest kilka rzeczy, które zrobiłbym teraz trochę inaczej/lepiej (coś nawet zamierzam zmienić) ale całokształt jest zdecydowanie na plus.
Podczas ponad czterech tygodni podróży przejechaliśmy 6,5 tyś. km podróżując (zwiedzając) przez Serbię, Kosowo, Macedonię, trochę Grecji (z Korfu), Albanię, Czarnogórę, ułamek Chorwacji i Bośnię. Dodatkowo zaliczyliśmy trzy dni nad Balatonem.
Kilka fotek poniżej.
Wojciechu - 2017-08-25, 21:25
Byłem ciekaw wrażeń. Nie było Wam ciasnawo.
Świstak - 2017-08-25, 22:46
Miodzio!
marekoliva - 2017-08-25, 23:22
Bajecznie, fajnie że się sprawdził i jesteście zadowoleni
Milano - 2017-08-26, 03:56
Super.Gratulacje
Przecież teraz nie zasnę,jak nie napiszesz nam namiarów na tę miejscówkę.
Wybieramy się w te rejony niebawem.Zdradz szczegóły.Ladna fotka,ostatnio.
Pozdrawiam
xbartman - 2017-08-28, 12:44
Wielkie dzięki za miłe słowa.
prof-os napisał/a: | Byłem ciekaw wrażeń. Nie było Wam ciasnawo. |
Całkiem nieźle się pomieściliśmy. Jeśli chodzi o spanie to łóżko jest wystarczająco duże. Pies generalnie spał na dworze - tak wolał - chociaż normalnie śpi w mieszkaniu. Do środka zabraliśmy go dwa razy, raz bo padało i raz w Kosowie bo spaliśmy na parkingu przy stacji benzynowej. Generalnie czas w samochodzie spędzaliśmy tylko w drodze i w nocy. Poza tym w większości na zewnątrz. Pewnie byłoby trochę ciaśniej gdyby np. padało, musielibyśmy spędzać więcej czasu w aucie. Byłoby trochę trudniej z rozkładaniem stolika i łóżka, głownie ze względu na wielkość psa. Ale to też raz przećwiczyliśmy i się da.
MILANO96 - jeśli chodzi Ci o miejscówkę z Grecji to jest to plaża około 80 km za Chalkidiki w kierunku granicy z Turcją. Ale tego miejsca akurat nie polecam. Natomiast z pełną odpowiedzialnością polecę miejscówkę na środkowym palcu Chalkidiki, miejscowość Sarti - 40.1030695 23.9834745. Jest to opuszczony kemping, bardzo ładna plaża, sporo cienia, blisko do miasteczka. Około 150 metrów dalej jest mały port w którym jest dostęp do zaczerpnięcia wody i toaleta w której można się pozbyć zawartości kasety.
Polecam też Korfu, bardzo fajna wyspa, piękne widoki, sympatyczni ludzie i sporo miejsca na dzikie obozowanie.
Natomiast ostatnie zdjęcie to Rijeka Crnojevica w Czarnogórze.
Przygotowuję małą fotorelację na moją stronę (link w stopce). Mam nadzieje że starczy mi czasu i chęci bo ostatnimi latami trochę się z tym opuściłem.
A to widoki z Korfu:
xbartman - 2017-09-01, 15:25
Przymierzam się do kilku modyfikacji o których pisałem w poście po powrocie z wyjazdu. Jedną z takich zmian jest pomysł przeniesienia zbiornika wody czystej pod samochód. W tej chwili zbiornik wody to 80 litrowy pojemnik przypominający beczkę, znajduje się pod łóżkiem w części bagażowej, jest obudowany. Chciałbym się go pozbyć z auta gdyż zabiera sporo miejsca z części bagażowej (widać go na tej fotce za kibelkiem) . Pomysł jest taki aby kupić zbiornik co najmniej 70l np. ten i wpasować go w miejsce koła zapasowego.
I teraz pytanie co zrobić z kołem? Nie wyobrażam sobie podróżować bez zapasu (choć wiem że niektórzy tak robią), w moim przypadku to odpada. Koło do bagażnika - sprawa trochę bez sensu - nie po to chcę przenieść wodę pod auto aby w to miejsce włożyć koło. Gdyby ewentualnie weszło na pionowo to jeszcze miałoby to sens. Ale koło ma średnicę 68cm a pod łóżkiem mam 63cm wysokości. Chyba żeby zmienić na dojazdówkę, wówczas mniejsza może sie zmieści. Jednak nie wiem czy w busach w ogóle stosuje się dojazdówki - na aledrogo, do mojego, nie znalazłem. Drugi pomysł to zamontować koło na tylnych drzwiach. Wprawdzie przeszukując sieć nie znalazłem primastara, traffica czy vivaro z takim rozwiązaniem ale może da radę. Wstępne pomiary wydają się obiecujące, muszę jeszcze zajrzeć do środka drzwi co wiąże się ze zdjęciem docieplenia.
Chętnie posłucham jakiś rad, pomysłów. Może w dyskusji wyjdzie jeszcze inne rozwiązanie.
Wojciechu - 2017-09-01, 16:53
Może z tym kołem na dach. Co do pojemnika na wodę, to znajomi w camp. terenowym mają zbiorniki w zderzakach.
nairu - 2017-09-01, 19:44
Kombinowałem u siebie koło na tylne drzwi Vivara. Mam dwuskrzydłowy tył. Patent, o którym myślałem to przykręcenie na wylot przez drzwi blachy do mocowania koła z terenówek (któreś z mocowań miało odpowiedni rozstaw śrub, ale nie pamiętam już jakie, a ewentualnie można dospawać w odpowiednich miejscach śruby do mocowania koła) i wzmocnienie kawałkiem blachy od środka oraz zrobienie stelaża, który trzyma się na zawiasach drzwi. Widziałem takie rozwiązania kilkukrotnie - zarówno w Traficach, jak Transporterach.
Gdzieś nawet mam fotki z bliska, jak ktoś to zamontował. Jeśli chcesz, to poszukam.
xbartman - 2017-09-02, 12:40
prof-os - koło na dach odpada z kilku powodów. Przede wszystkim, przy wyborze auta, wysokości (a raczej niskości) H1 była dla mnie ważna abyśmy mieścili się na parkingach podziemnych czy pod poprzeczkami na 210 cm np. we Francji. Koło by to uniemożliwiło. Druga sprawa, to po założeniu solara zostało mi miejsce tylko nad szoferką, a to miejsce nie najlepsze. Myślę, że drzwi tylne to lepsze rozwiązanie.
Jako że wiele lat podróżowałem jeepem wyprawówką znam temat zbiorników w zderzakach ale do blaszaka to raczej nie da rady .
nairu - właśnie do tego rozwiązania mi najbliżej. Uchwyt od rav4 powinien się sprawdzić. Sprawdza się w ducato więc do kół 5x118 daje radę. Muszę tylko zajrzeć w drzwi pod izolację bo już nie pamiętam jak to tam wygląda. Ale myślę że da rade wzmocnić od wewnątrz kawałkiem blachy aby było do czego przykręcić uchwyt . Wydaje mi się że oryginalne zawiasy powinny dać radę.
Jak byś mógł poszukać i podesłać fotki to byłbym wdzięczny.
Dopasowywałeś może jakiś konkretny zbiornik na wodę w miejsce koła?
A czy macie jakieś doświadczenia z dojazdówkami w busach?
nairu - 2017-09-03, 13:28
Zdjęcia poniżej, ale z jakiegoś innego auta. Co prawda nie jest to dokładnie ten sposób montażu, o jakim myślałem, ale daje ogólne pojęcie jak to można zrobić.
Warto jeszcze zajrzeć do http://www.camperteam.pl/...t=24074&start=0 - tam kolega też to ciekawie rozwiązał.
Nie zrealizowałem tego usprawnienia u siebie, więc nie szukałem jeszcze odpowiedniego zbiornika. Zająłem się zabudową drugiego auta
Wojciechu - 2017-09-03, 15:47
Zawiasy np. w Ducato są podobno słabe i pękają - może w Renówce mocniejsze. W te wakacje widziałem bagażnik na 5 rowerów, wzmocniony dwoma prętami obsadzonymi od bagażnika do haka - może w tym kierunku z tym kołem - taka luźna dywagacja.
xbartman - 2017-09-04, 18:18
Dzięki za zdjęcia. Szkoda, że z innego modelu auta. Próbowałem znaleźć coś w sieci ale bez powodzenia.
Też zastanawiałem się czy zawiasy wytrzymają. Z hakiem holowniczym też jest jakaś opcja. Tym bardziej, że zamierzam go założyć z przeznaczeniem na platformę na skuter lub silnik spalinowy do pontonu i może czasem jakąś przyczepkę. Można będzie więc pomyśleć o jakimś mocowaniu koła.
Na razie czekam na pogodę aby zdjąć zapas, wczołgać się pod auto i dokładnie pomierzyć jaki zbiornik mogę tam zmieścić. Jak już zakończę temat zbiornika zacznę myśleć co zrobić z kołem. Do tego czasu będzie jeździć w bagażniku.
xbartman - 2017-09-07, 11:54
Stało się. Wstawiłem dzisiaj swoje autko do warsztatu. Pretekstem było uszkodzenie zaworu EGR. Prawie cały wyjazd na Bałkany zrobiłem z niesprawnym (odłączonym) EGR-em. Na szczęście poza łapaniem błędów w kompie i raz na jakiś czas nie załączaniem turbosprężarki, dało się normalnie jeździć.
Początkowo miałem EGR-a naprawić ale po przeczytaniu internetu doszedłem do wniosku, że najlepiej się go pozbyć. Dodatkowo "zrobią mi porządek" z dpf-em, który w tym modelu również potrafi sprawiać dużo problemów. A na dodatek zażyczyłem sobie eco-tuning. Autko ma być trochę mocniejsze i podobno bardziej ekonomiczne w spalaniu. Zobaczymy. Tylko co na to ekolodzy .
Wojciechu - 2017-09-07, 16:47
xbartman napisał/a: | Tylko co na to ekolodzy . |
Nie przejmuj się zbytnio - wszyscy ekolodzy u Szyszki w puszczy.
xbartman - 2017-09-13, 22:44
No i proszę, okazało się, że w moim aucie nie ma DPF-u. I nie żeby ktoś wcześniej wyciągnął tylko fabrycznie. Bardzo się zdziwiłem, a chyba jeszcze bardziej chłopaki w warsztacie. Podzwonili po znajomych, popytali i okazało się, że te modele czasem tak mają. Trafiki mają, vivaro mają a w primastarach często nie było. Czyżby Japończycy byli mniej proekologiczni? Dla mnie w sumie lepiej, mniej problemów i mniejsze koszta.
EGR wyłączony, nie będzie już sprawiał kłopotów.
Tuning mocy zrobiony. Przed, wyszło na hamowni 104 KM, fabrycznie 114, ale wiadomo autko ma już parę latek. Po zmianie oprogramowania podniesione do 151 KM. Teraz to zupełnie inne auto, zbiera się rewelacyjnie. Tylko obawiam się czy to rzeczywiście będzie ekotuning. Teraz aż się prosi, żeby mocniej przycisnąć pedał więc spalanie raczej nie spadnie a wręcz przeciwnie . Może za jakiś czas jak przywyknę i nie będę tak deptał to cosik paliwa zaoszczędzi.
Przy okazji, zacząłem pisać relację z tegorocznego wyjazdu na Bałkany. Jak ktoś ma ochotę zajrzeć to zapraszam do tematu : http://www.camperteam.pl/...p=670231#670231
KulkiDwie - 2017-09-14, 07:41
xbartman napisał/a: | Tuning mocy zrobiony. |
Super , to się przydaje... będzie pan zadowolony
Mojego 1,9 TDI zachipowałem zimą i od tego czasu przejechałem niespełna 10 tys.km. Ze 106 KM chłopaki wycisnęli 142 i rzeczywiście jest to zupełnie inne auto. Zupełnie inaczej pokonuje wzniesienia i przyspiesza przy wyprzedzaniu (chociaż w sumie i tak rzadko to robię). Przy zachowaniu podobnego stylu jazdy spalanie spadło nieznacznie (max. 10%) gdy kulam się po zwykłych drogach i włączam tempomat przy 120 na autostradzie. Spadło za to dość znacznie (ok. 2 l) podczas jazdy po krętych, można powiedzieć że górskich i nie zawsze asfaltowych drogach greckich wysp (dość często wybieramy ten kierunek).
No i przy okazji urealniły się wskazania kompa, już nie ma "niespodzianek" przy tankowaniu
Wojciechu - 2017-09-14, 20:29
Bartek - bo gdzieś nie doczytałem. Czy Twój pojazd z założenia miał być w trybie incognito.
xbartman - 2017-09-15, 11:52
prof-os napisał/a: | Czy Twój pojazd z założenia miał być w trybie incognito. |
Tak, takie było założenie. Dlatego wszystkie przyłącza (prąd, woda) mam poukrywane pod listwami, klapkami. Generalnie jedyne co może zwrócić uwagę to solar na dachu. Ale to widoczne tylko z góry bo z boku też trudno zauważyć. Ostatnio czytałem artykuł, że jakaś firma transportowa wyposażyła wszystkie swoje busy w solary dając kierowcą możliwość korzystania z laptopa, lodówki itp. na postoju. Także solar na dachu nie koniecznie musi wskazywać na turystyczne przeznaczenie autka.
duende - 2017-09-15, 12:50
xbartman napisał/a: | Na razie czekam na pogodę aby zdjąć zapas, wczołgać się pod auto i dokładnie pomierzyć jaki zbiornik mogę tam zmieścić |
co do likwidacji zbiornika w aucie, to ja na krótkie wypady z przymrozkami, kiedy wody tak dużo nie potrzeba, napełniam zbiornik w aucie, a główny jeździ pusty.
Rozumiem, ze szukasz miejsca, ale jak już masz instalacje, to taki ze 20l byś dał do środka.
xbartman - 2017-09-15, 13:28
duende właśnie o to mi chodzi. Skąd to zdjęcie? W necie nic nie mogłem znaleźć. Czyli fiamma 70l litrów wchodzi w miejsce koła.
Odnośnie dodatkowego zbiornika do środka, to dokładnie taki mam plan. Do szafki pod umywalkę dodatkowa 20 na krótkie wypady i przymrozki.
duende - 2017-09-15, 14:26
https://www.furgovw.org/index.php?topic=261380.0
https://www.furgovw.org/index.php?topic=236814.0
o kole na drzwiach się nie wypowiadam, bo już widziałem urwane drzwi przez podmuch wiatru
ale 7min50s:
https://www.youtube.com/watch?v=sCcbgph_Orc, tylko nissanek staje sie coraz mniej incognito
xbartman - 2017-09-15, 15:09
Dzięki za linki. poleciało. Myślałem, że przejrzałem wszystkie transformacje mojego modelu z tego hiszpańskiego forum, ale jednak nie. Na to nie trafiłem.
Zacznę od zbiornika. Co zrobić z kołem będę się jeszcze zastanawiał. Wiadomo, że jak założę na tył platformę ze skuterem to już incognito nie będzie. Koło też może dawać do myślenia.
A taka ciekawostka, na Korfu wjechaliśmy na jeden dzień na kemping żeby wziąć ciepły prysznic i takie tam. W recepcji pani się pyta czy mamy samochód i namiot czy przyczepę? Mówię że busika i w nim śpimy. Pani odpowiada, znaczy kamper? Mówię nie, taki mały bus. Ona na to że jak w nim śpimy to kamper. Dobra OK, zapłaciliśmy za kampera. Na miejscu obok nas stał trafic taki jak nasz a spali w namiocie obok. Policzyli ich taniej, jak osobówkę + namiot, chociaż miejsca zajmowali więcej. Taka sprawiedliwość
Wojciechu - 2017-09-15, 17:32
Powinieneś wozić taki mały namiot, otwierany z koła - dla psa. Następnym razem jak znalazł.
Danyxm - 2017-09-27, 16:08
Podziwiam!
Spadles mi z nieba, gdyz wlasnie na wiosne planuje miec cos bardzo podobnego do twojego autka turystycznego
Pozwolisz ze bede garsciami korzystal z Twej wiedzy :]
Jakbys odwiedzal szkocje to zapraszam )
PS
te autka wystepowaly tylko w dwoch dlugosciach ?
Pozdrawiam serdecznie
xbartman - 2017-09-28, 15:36
Korzystaj do woli. Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało.
Szkocję owszem, mamy w przyszłościowych planach ale trochę dalszych.
W przyszłym roku Nordkapp.
Wracając do autek, tak tylko L1 i L2. Tak samo z wysokością H1 i H2.
Tu masz wymiary http://dixi-car.pl/opel-vivaro-dane-techniczne.htm
Danyxm - 2017-09-29, 18:10
xbartman napisał/a: | Korzystaj do woli. Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało.
Szkocję owszem, mamy w przyszłościowych planach ale trochę dalszych.
W przyszłym roku Nordkapp.
Wracając do autek, tak tylko L1 i L2. Tak samo z wysokością H1 i H2.
Tu masz wymiary http://dixi-car.pl/opel-vivaro-dane-techniczne.htm |
Dzieki, z pewnoscia bede pisal :]
Narazie szukam odpowiedniego autka - bo chce koniecznie z klima. Mam nadzieje ze do konca listopada kupie i rusze powoli z budowa.
Na pewno praktycznie kropka w kropke sciagne twoje rozwiazania dot solara , potrzebnej energii itd itp - na tym sie nie znam, ale moze pod okiem Toscanera i Twoim doswiadczeniem nie spale budy:)
W tej chwili uzytkuje takie autko sluzbowo (krotsza i starsza wersje) i mam pytanie : coz to za radio z kamera cofania i nawigacja ? Bo by mi cos takiego by sie przydalo :]]
Cieplo pozdrawiam!
xbartman - 2017-09-30, 15:17
Jest wiele firm (chińskich) produkujących takie radia. To akurat jest pod marką Erisin. Wg. mnie sprzęt dobrej jakości. To już mój trzeci z tej marki, w kolejnym samochodzie. Spory wybór modeli, również dedykowanych pod różne marki samochodów. Pracuje na androidzie, dzięki temu jest ogromna baza aplikacji z których można korzystać.
Jak mieszkasz na wyspach to niska cena za przesyłkę bo mają magazyn w Londynie. https://www.erisin.com/
xbartman - 2017-11-04, 18:53
Fiamma 70 litrów już pod podwoziem auta, w miejscu koła zapasowego. Wpasował się idealnie, nic nie trzeba było przerabiać. Tylko śruby trzymające oryginalne mocowanie koła wymienione zostały na dłuższe. Instalacja wodna też już częściowo dostosowana. Częściowo, bo jeszcze muszę zrobić nowe podłączenie prysznica zewnętrznego. Teraz kombinuję miejsca na koło zapasowe, tak aby mieć jak najwięcej wolnej przestrzeni w bagażniku. Najpewniej będzie na tylnych drzwiach samochodu.
Te prace chyba jednak poczekają do wiosny. Jakoś na zimnie nie chce mi się robić a garaż mam na takie prace zbyt mały.
Chcę jeszcze do zbiornika wstawić jakiś prosty czujnik poziomu wody. Jak myślicie czy takie coś się nada do wody czy tylko to paliwa? http://allegro.pl/zestaw-...18.html#thumb/1 Może skorodować albo będzie jakiś inny problem?
xbartman - 2017-11-14, 17:41
Zimno zaczęło się robić więc czas był najwyższy zrobić jakieś ogrzewanie. Webasta u mnie w autku nie było ale jest dogrzewacz silnika Eberspacher. Jest tam piecyk D5WZ więc dużo pracy nie było trzeba aby przerobić go do pełnego ogrzewania. Wystarczyło dołożyć sterowanie bo nawet był oryginalnie wyposażony w dodatkową pompkę obiegu. Kupiłem więc garść przekaźników w tym dwa czasowe, kilka bezpieczników, do tego mały chiński termostacik, dwa przełączniki i dla pełnego komfortu sterownik GSM. Na termostacie ustawiam sobie żądaną temperaturkę i histerezę a włącznikiem mogę ustawić w pozycji 1 - sterowanie zdalne telefonem poprzez aplikację albo 2 - załączenie ręczne. Do tego przełączanie nawiewu na tył lub na kabinę. Da mi to możliwość np. zimą zdalnego załączenia ogrzewania w kabinie aby odmrozić szyby zanim przyjdę do auta.
Pokrętło nawiewu w pozycji 2 i wnętrze bardzo szybko się nagrzewa. Przy obecnych temperaturach po 10 minutach od włączenia robi się już przyjemnie. Pobór prądu całości przy nawiewie na 2 to około 8,5 ampera. Do tego oczywiści paliwo ale jakie ma spalanie, tego już nie wiem. Minusem jest niestety hałas, szczególnie na zewnątrz auta. W środku słychać głownie wentylator.
Teraz mogę śmiało wybrać się gdzieś w chłodniejsze dni.
xbartman - 2017-12-15, 19:43
W końcu wziąłem się za robotę i zamontowałem koło zapasowe na tylnych drzwiach. Gdyby ktoś chciał kiedyś pójść w moje ślady to idealnie nadaje się do tego uchwyt od Rav4. Można kupić za 25-30 zł. Wewnątrz drzwi dwie śruby przeszły przez wzmocnienie (podwójny profil), dwie dostały dodatkowe wzmocnienia ze stalowych płaskowników. Myślę, że będzie się dobrze trzymać.
Po całej robocie uzmysłowiłem sobie, że auto wydłużyło mi się o 13 cm, a już do garażu wjeżdżałem prawie na styk. Zrobiłem próbę i na szczęście drzwi się zamknęły. Zostało ze 3 cm zapasu. Uffff.
ep - 2018-03-18, 19:40
xbartman napisał/a: |
Dzisiaj pobawiłem się trochę w stolarza. Uprzedzając pytania: to na dole to nie buda dla kota tylko miejsce na zabudowany głośnik basowy. |
Z jakiego materiału wykonane są meble (kupowane w markecie meblowym czy w firmie robiącej zabudowy meblowe do mieszkań)? Jak wykończone krawędzie? I jak montowane, skręcane czy sklejane?
Z góry dziękuję za więcej informacji, pozdrawiam,
Ewelina
xbartman - 2018-03-18, 22:08
Meble są z tradycyjnej, laminowanej płyty wiórowej, takiej jak np. szafki kuchenne. Formatki zamawiane w castoramie i już w garażu docinane do krzywizn pojazdu. Półki wewnętrzne są ze sklejki. Krawędzie oklejone okleiną, część klejona przy cięciu w castoramie a część przy montażu okleiną na gorąco. Wszystkie szafki skręcałem bez kleju. Dotychczas brak oznak rozkręcania się czy luzowania.
rakro1 - 2018-03-18, 22:41
Mam dwa takie zbiorniki na wodę i wkręciłem na górze i dole kolanka połączone przeźroczystym przewodem.W nim widzę poziom wody.Ale ja je mam na widoku,Ty musiałbyś jakąś kamerkę dołożyć aby na bieżąco kontrolować .bez sensu.U mnie znakomicie się sprawdza.
Gregor887 - 2018-03-19, 08:26
Gratuluję zaparcia i konsekwencji. Sprawdzałeś ile kilogramów przybyło w autku?
xbartman - 2018-03-19, 20:36
rakro1 napisał/a: | Mam dwa takie zbiorniki na wodę i wkręciłem na górze i dole kolanka połączone przeźroczystym przewodem.W nim widzę poziom wody.Ale ja je mam na widoku,Ty musiałbyś jakąś kamerkę dołożyć aby na bieżąco kontrolować .bez sensu.U mnie znakomicie się sprawdza. |
Temat już ogarnąłem. Zamontowałem w zbiorniku "pałąk" na którym są 4 sondy i jedna wspólna na dnie. Poziom sygnalizują mi cztery diody led odpowiadające kolejnym sondom. Tylko zbiornik ciągle leży w garażu i czeka na pogodę i pociągnięcie instalacji ze zbiornika do wskaźnika led.
Gregor887 napisał/a: | Gratuluję zaparcia i konsekwencji. Sprawdzałeś ile kilogramów przybyło w autku? |
Dzięki. Ważyłem przed wyjazdem na urlop. Samochód zupełnie na pusto, bez wody, jakieś 30 l paliwa wyszło 2420 kg. Odjąć moje 90 kilo, wychodzi 2320 kg na pusto. DMC 3040 więc mam 720 kg do wypełnienia. Lejąc ropę do pełna +około 60 kg, woda 80kg, nasza dwójka i pies to jakieś 190kg. Na bagaże zostaje jakieś 390. Wyszło całkiem nieźle.
Teraz dojdzie mi trochę wagi bo robię boxa na platformie za autem. Przeznaczenie kibelek i prysznic - taki mobilny toitoi . Ale myślę, że i tak DMC nie przekroczę.
Gregor887 - 2018-03-19, 20:43
Nie chodzi mi o DMC, tylko ile zaważyła zabudowa?
ep - 2018-03-19, 21:21
xbartman napisał/a: | Dotychczas brak oznak rozkręcania się czy luzowania. |
Dziękuję za szybką odpowiedź. Meble wyglądają naprawdę fajnie, dobra informacja że są też wytrzymałe
A jeszcze z jakiego materiału jest podłoga? W jednym kawałku?
Pozdrawiam,
Ewelina
xbartman - 2018-03-19, 21:22
Gregor887 - Wiem o co pytasz ale nie ważyłem przed zabudową więc dokładnie Ci nie powiem.
Według papierów masa własna to 1954 kg. Powiedzmy, że faktycznie tyle ważył. Z tym że ja wymontowałem dwa rzędy trzyosobowych siedzeń, w tym jeden rozkładany bardzo ciężki i z przodu fotel dwójkę zmieniłem na jedynkę. Więc tu też spore różnice i żeby ocenić wagę zabudowy trzeba by to zbilansować. W każdym razie różnica przed i po przebudowie to około 370kg.
xbartman - 2018-03-19, 21:29
ep napisał/a: | A jeszcze z jakiego materiału jest podłoga? W jednym kawałku? |
Podłoga w części pasażerskiej jest ze sklejki wodoodpornej (w jednym kawałku) pokrytej linoleum i dodatkowo zapinana na zatrzaski wykładzina samochodowa (tekstylna). Sklejka jest na oryginalnej podłodze (wykładzinie). W części bagażowej na oryginalną podłogę położone jest tylko linoleum.
Gregor887 - 2018-03-19, 21:34
Mój Jumpy też był 9-osobowy. Najcięższa była trójka ostatniego rzędu. Ze sto kilo będzie w fotelach. Pytałem o wagę, bo paździoch jest stosunkowo ciężkim materiałem. Pewnie pójdę w sklejkę.
Ale z lat pomroczności jasnej mam dwie szafki z Ducato, z robione z podwójnego panela podłogowego + kuchenne fronty meblowe z MDF. Ważą niemożebnie, a wytrzymają Enola Gay i Little Boya razem
PiotrAs - 2018-03-22, 09:06
xbartman napisał/a: | Meble są z tradycyjnej, laminowanej płyty wiórowej, takiej jak np. szafki kuchenne. Formatki zamawiane w castoramie i już w garażu docinane do krzywizn pojazdu. Półki wewnętrzne są ze sklejki. Krawędzie oklejone okleiną, część klejona przy cięciu w castoramie a część przy montażu okleiną na gorąco. Wszystkie szafki skręcałem bez kleju. Dotychczas brak oznak rozkręcania się czy luzowania. |
Jaką grubość płyty meblowej zastosowałeś 18 czy 16 mm i gdzie nabyłeś zamki meblowe push-lock, bo wszystkie które oglądam są na grubość płyty 15mm.
Pozdro
xbartman - 2018-03-22, 20:15
Płyta 18. Zamawiałem w castoramie bo cięli praktycznie na miejscu, ale mieli tylko 18. Zameczki kupione na allegro. Nie pamiętam już czy był opis do jakich grubości płyt. W każdym razie pasują bez problemowo.
Edit: Znalazłem w archiwum - kupowałem ten
PiotrAs - 2018-03-22, 20:43
Dzięki. I ta cena!
Pozdro
SlawekEwa - 2018-03-22, 21:03
Tu tęż są takie https://www.meble.pl/p915...ny-caravan.html
xbartman - 2018-05-01, 23:39
Stało się, zaczęło się od pomysłu, skończyło na realizacji. Kiedyś ktoś na forum wstawił taki link: https://newatlas.com/bath2go-camper-van-outhouse/52488/#gallery . W prawdzie na pomysł mobilnej łazienki wpadłem jeszcze wcześniej, ale po przejrzeniu tej strony postanowiłem, że zbuduje sobie, bo dlaczego nie.
Na początku powstała platforma i rama "budki". Platforma może służyć również do przewozu skutera, rowerów czy innych bagaży. Platforma jest bardzo mocna, stabilna i co najważniejsze otwierana do boku. Umożliwia to otwieranie tylnych drzwi samochodu bez jej demontażu.
Platformę wykonał dla mnie bardzo zdolny rzemieślnik, specjalizujący się w takich bagażnikach. Cały bagażnik mocowany jest do haka holowniczego pojazdu. Projekt wspólny mój i wykonawcy pod indywidualne potrzeby.
Wygląda to tak:
Następny krok to wykonanie budki z otwieranymi drzwiami, podnoszonym dachem i mocną podłogą.
Kolejno do budki uszyłem rozkładany namiot górnej części łazienki. Rozłożenie całości trwa około 2-3 sekundy, złożenie trochę dłużej, bo jakieś 5-6 sekund. Budka po złożeniu jest w całości schowana za samochodem.
Tak to wyglądało jeszcze w garażu:
A tak zamontowane na platformie:
Na podłodze został osadzony brodzik z odpływem pod platformę oraz toaleta porta potti. Na czas prysznica mamy zasłonkę, za którą pozostaje kibelek i jest miejsce na ręcznik, ubrania itp.
Odpływ realizowany jest do zbiornika z kółkami podstawianego pod kabinę. Na czas transportu zbiornik przypinany jest w kabinie.
W kabinie jest oczywiście oświetlenie, wieszaczek na ubrania, ręczniki, miejsce na chemię, papier, szampony itp. Prysznic realizowany jest ze zbiornika wody czystej samochodu. Woda podgrzewana przepływowo przez webasto a w zasadzie eberspachera D5WZ. Dołożyłem dodatkowy obieg płynu, na którym został zamontowany wymiennik ciepła. Dokładnie taki:
Wystarczy około 2 minuty pracy pieca, aby woda zaczęła się podgrzewać. Jedynym minusem tego rozwiązania jest moment, w którym zatrzymujemy przepływ wody prysznica (np. na czas namydlania) a woda w wymienniku jest cały czas podgrzewana. Po puszczeniu wody trafiamy na moment bardzo mocno nagrzanej wody, która przez ten czas stała w wymienniku. Problem można rozwiązać instalując mieszacz termostatyczny. Po testuję jak to będzie w praktyce i pewnie zainstaluję.
W ten sposób mój samochód turystyczny zyskał mobilnego toitoia stając się namiastką kampera. Nadal pozostaje tym, czym miał być od początku, czyli pojazdem do 2 metrów wysokości, który, na co dzień nie zdradza swojego przeznaczenia. Nawet z doczepioną kabiną bardziej wygląda na busa z dodatkowym bagażnikiem niż na samochód o przeznaczeniu kempingowym.
Pełnoetatowy test w wakacje w Skandynawii. Do tego czasu będzie jednak kilka krótkich wyjazdów, aby wypróbować w praktyce i nanieść ewentualne poprawki.
zbiegusek - 2018-05-02, 09:24
Brawo! :)
KASZUB - 2018-05-02, 20:15
No kurde. Muszę przyznać, że dobry z ciebie majsterkowicz. Teraz podczas kekumpolelum będziesz miał wgląd na to co dzieje się na tyłach
Wygląda dobrze. A gdzie masz to webasto? To to samo co w aucie? Może jakiś alu zbiornik 10l byłby rozwiązaniem na zmiany temperatury wody? Grzejesz wodę jak w ala bojlerze. Czy to już za dużo? W sumie to następny gracik dodatkowo.
xbartman - 2018-05-06, 18:42
Webasto (eberspacher) jest pod samochodem. To jest oryginalnie zamontowany dogrzewacz, który rozbudowałem do funkcji ogrzewania postojowego. A teraz dołożyłem mu jeszcze jedno zadanie. Nie chcę już dokładać kolejnego zbiornika, bojlera. Zostanie jak jest, ewentualnie dojdzie zawór termostatyczny. Ale to się jeszcze zobaczy.
xbartman - 2018-05-21, 18:15
W miniony weekend zamontowałem markizę zakupioną od forumowicz grzegunio (dzieki Grzegorz). Markiza idealnie pasuje do mojego samochodu, wymiarem, kształtem i kolorem. Rozkłada się i składa bez problemów a czynność ta zajmuje mniej niż minutę. Jestem bardzo zadowolony. Wprawdzie nie wiem czy w tym roku w Skandynawii będę z niej często korzystał ale może trochę słońca też załapiemy.
KASZUB - 2018-05-21, 18:59
Rozbudowy ciąg dalszy. Ostro do tyłu i na boki. Niedługo będziesz potrzebował większą bazę...
xbartman - 2018-05-21, 19:40
Na to (większą bazę) też przyjdzie czas. Taki plan miałem/mam od początku budowy auta. Ale to nie wcześniej niż za 2-3 lata. Będę potrzebował więcej czasu zarówno na budowę jak i podróże. Teraz tego czasu jest zbyt mało
Wojciechu - 2018-05-21, 19:44
Markiza - pierwsza klasa - wygoda , komfort i relaksacyjny wypoczynek... Jednak coraz bardziej zaburza Twoją koncepcje - kamper incognito.
xbartman - 2018-05-21, 21:19
Wiem, wiem - kompromisy - markiza już daje do myślenia. Na szczęście nie rzuca się bardzo w oczy a tak jak piszesz to komfort i wygoda. Dodatkowo, w razie potrzeby demontaż jest dość prosty i szybki.
Będę musiał z tym żyć
Na razie z nią jeżdżę i czekam czy ktoś znajomy zauważy i coś powie, zapyta. Będę wiedział czy bardzo rzuca się w oczy osobom nie wyczulonym na kamperowe dodatki.
PiotrAs - 2018-07-10, 20:17
Z jakiego materiału uszyta "budka"? Jakiś wodoodporny poliester?
P.S.
Bardzo ładnie Ci to wyszło!
Pozdro
PiotrAs
xbartman - 2018-07-11, 10:32
Dolna część to plandeka taka jak na przyczepkach towarowych. Drzwiczki i górna klapa to sklejka wodoodporna dodatkowo zaimpregnowana i oklejona obustronnie plandeką. Rozkładana góra jest z materiału na namioty i markizy - Oxford 600 czy jakoś tak.
xbartman - 2018-08-11, 15:58
Wróciliśmy z 4-o tygodniowego tripu po Skandynawii. Przejechaliśmy 9000 kilometrów przez kraje bałtyckie, Finlandię, Norwegię, Szwecję, Danie i powrót przez Niemcy. Wszystkie modyfikacje sprawdziły się i działały bezproblemowo. Mój patent z kibelkiem i prysznicem na bagażniku okazał się strzałem w dziesiątkę.
Przed wyjazdem obawiałem się trochę o ładowanie z solara na północy. Było jednak całkiem nieźle. Trafiliśmy w niezłą pogodę, do tego na Nordkapp i północy solar ładował nawet w nocy. Poza tym praktycznie każdego dnia się przemieszczaliśmy więc prądu z alternatora też było dużo.
Jak się ogarnę i zbiorę w sobie będzie relacja w odpowiednim dziale.
KASZUB - 2018-08-11, 19:16
Można? Moszna....! ja w pon lecę na południe. Się zobaczy czy wszystko zadziała...
xbartman - 2020-02-02, 18:56
Po trzech sezonach jazdy wymieniłem akumulatory. Były to zwykłe, najtańsze kwasiaki. Obliczałem je na dwa lata. Wytrzymały prawe trzy (trzy letnie sezony). Inwestycje w zwykłe kwasiaki uważam więc za zasadną. Kosztowały po około 250 zł za sztukę, więc wymiana co trzy lata nie nadwyręża budżetu. W zasadzie padł tylko jeden, drugi był jeszcze całkiem całkiem. Ale wiadomo jak wymiana to obu. Były to tanie baterie różnych producentów, jedna to cartech, druga worldcom. Padł cartech. Dodam, że na każdym wyjeździe używaliśmy elektrycznego czajnika 900W. To bardzo duży pobór prądu, przy którym wiadomo że akumulatory dostają nieźle po du...ie. Myślę, że jak na taki sposób eksploatacji to baterię naprawdę dały radę.
Teraz wymieniłem na dwie tople czyli marka bardziej znana z bardzo dobrymi recenzjami. Zobaczymy jak się sprawdzą.
Nadal moim założeniem było kupić tanie kwasiaki. Wybór padł na tople bo kupowałem w Kosowie a tu raz, że dużego wyboru nie ma. A dwa, te dwie tople kosztowały mnie tu dużo mniej niż w Polsce najtańsze noname.
Siedlak - 2020-02-03, 10:25
Mega patent z tym kibelkiem. Myślałem wcześniej o zbudowaniu czegoś tych wymiarów i jako prysznic brałem pod uwagę deszczownice w klapie bagażnika i jakaś kotarka do okola. Zawsze po zamknięciu mieścisz się w serii. Znowu minus że trzeba klapę otwierać. Śledzę z niecierpliwością
jarosiniak - 2020-02-04, 17:23
xbartman, testowałeś już może ten zawór termostatyczny w obiegu wody do prysznica?
Ja zacząłem już robić mały bojlerek z nierdzewki, ale jak Twój pomysł się sprawdzi to chętnie zaoszczędziłbym trochę miejsca. A jak wiadomo najlepiej uczyć się na cudzych błędach
xbartman - 2020-02-04, 19:37
Tak, zrobiłem małą przeróbkę i dodałem mieszacz termostatyczny. Idealne rozwiązanie problemu zbyt ciepłej wody. Raz ustawiona temperatura i zawór pilnuje aby się nie poparzyć. Także jak najbardziej polecam.
|
|