Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Ile pali ford

dj.Adi - 2017-01-25, 23:53
Temat postu: Ile pali ford
Witam wszystkich.
Przymierzam się do zakupu kampera na transicie
https://www.otomoto.pl/of...s-ID6yHfCp.html
lub
https://www.otomoto.pl/of...n-ID6yJd9r.html
dlatego pytam doświadczonych kolegów ile z waszego doświadczenia ford na blizniakach pal oleju napędowego. I jakie newralgiczne punkty mają te samochody. Na co zwrócić uwagę przy zakupie. Wiem ze na pompę żeby była boscha, ale jak ją odróżnić od lukasa. Będe wdzięczny za wszystkie porady
Pozdrawiam

mrsulki - 2017-01-26, 05:24

dj.Adi napisał/a:
pompę żeby była boscha, ale jak ją odróżnić od lukasa

Bosch ma pedał na linkę a Lucas jest elektroniczny

Gregorio - 2017-01-26, 07:33

Miałem alkowę z pompą Lukas. Bez względu na styl jazdy zawsze palił 11,3 l
wirefree - 2017-01-26, 07:46

Dodaj sobie wyzsze oplaty drogowe za auta na blizniakach i juz masz odpowiedz.
janusz - 2017-01-26, 09:53

dj.Adi napisał/a:
na blizniakach ... Na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Przed zakupem poproś żeby sprzedawca pozwolił go zważyć. Auto do 3,5t bez problemu jeździ na 4 kołach. 6 kół to jakieś 100 do 150kg masy własnej więcej. Najczęściej to jest tylny układ napędowy. W związku z tym dwa koła więcej, tylny most, wał napędowy. To wszystko waży. O tyle mniej można do samochodu załadować bagażu i ludzi.

mischka - 2017-01-26, 17:13

wirefree, w jakich krajach i na jakich drogach bliźniacze koła płacą więcej? Słyszałem już wielokrotnie o tym problemie ale nie znam szczegółów :-/
mrsulki - 2017-01-26, 17:21

mischka napisał/a:
wirefree, w jakich krajach i na jakich drogach bliźniacze koła płacą więcej?

w Polsce na każdej autostradzie płatnej płaci się jak za ciężarówkę:
https://www.autostrada-a2.pl/payments
http://a1.com.pl/oplaty/
:bigok

mischka - 2017-01-26, 17:26

mrsulki, wg mnie to akurat nie jest problem, autostrad niewiele i wszystko można objechać kamperem zazwyczaj się nie spieszy.
mrsulki - 2017-01-26, 17:28

mischka, pytałeś to odpowiadam.
Dochodzi koszt dodatkowych 2 opon, większa masa raczej bankowo przekroczona w takim kamperze no i większe spalanie.

mischka - 2017-01-26, 17:59

mrsulki, A jak sprawa wygląda w innych krajach? Wiem że Niemcom, Austriakom i Włochom wszystko jedno ile kół na jednej osi, liczy się DMC. Może tylko w Polsce takie regulacje obowiązują?
dj.Adi - 2017-01-26, 19:32

Gregorio napisał/a:
Miałem alkowę z pompą Lukas. Bez względu na styl jazdy zawsze palił 11,3 l

Na blizniakach ?

Rav - 2017-01-26, 20:48

wirefree napisał/a:
Dodaj sobie wyzsze oplaty drogowe za auta na blizniakach i juz masz odpowiedz.


Tylko w Polsce na płatnych autostradach. Jak dla mnie żaden znaczący argument, który miałby jakikolwiek wpływ na wybór auta.

Co do masy: wszystko zależy od konkretnego modelu, ale widywałem alkowy, 7m na bliźniakach z masą własną ok. 3 ton. Przy DMC 3,5t te 0,5t na ładunek i ludzi zazwyczaj wystarczy.

Co do wad i zalet: tylna oś na bliźniakach jest zaletą. Większość masy spoczywa na tylnej osi, więc 4 kółka, to nie 2. Do tego lepsza trakcja na trawie, piasku itp. Wada w postaci konieczności zakupu 2 dodatkowych opon raz na x lat jest przy tym do przełknięcia.

Skorpion - 2017-01-26, 21:00

https://www.autodna.pl
Andrzej_M - 2017-01-26, 21:14

Opłaty na autostradach są znacząco wyższe w Polsce tylko na prywatnych autostradach (np. Wielkopolska), na GDDKiA chyba nie ma wcale (zresztą tam w ogóle mało się płaci). Za granicą wydaje mi się, że nigdy nie płaciliśmy więcej ze względu na bliźniaki.
My jeździmy trochę nowszym niż te z ogłoszeń, te nowsze chyba palą więcej. Nasza alkowa 7m na bliźniakach (pusty waży powyżej 3t, zapakowany wakacyjnie pewnie dobre 3,8) pali 16 +/-2 tj. jadąc ok.90km/h boczną drogą, bez wiatru spali ok.14. Na autostradzie w wietrzną pogodę przy 120km/h+ spali 18 (może nawet też +).

Skorpion - 2017-01-26, 21:28

Mój Skorpion tak napisali

https://www.autodna.pl

Sprawdzenie dostępności informacji: Mercedes-Benz 307 D
Wstępna identyfikacja pojazdu

VIN WDB602313........

Marka MERCEDES-BENZ
Producent MERCEDES-BENZ
Model 307 D
Typ paliwa DIESEL
Pojemność silnika [cm3] 2404
Kraj producenta NIEMCY
Moc silnika 48 KW
Moc silnika 65 HP
Typ skrzyni biegów MANUALNA
Średnie spalanie [l/100km] 11.67l/100km źródło: motostat.pl

mrsulki - 2017-01-26, 21:30

Cytat:
pali 16 +/-2 tj. jadąc ok.90km/h boczną drogą, bez wiatru spali ok.14. Na autostradzie w wietrzną pogodę przy 120km/h+ spali 18 (może nawet też +).
I to jest argument raczej in minus, mój niewiele krótszy pali między 10 a 11l i to z 2,8 silnikiem.
dj.Adi - 2017-01-26, 21:37

To spalanie mnie martwi. 11,3 to całkiem znośnie, ale 14-18 L/100 km to już dramat jak dla mnie. Jest ktoś kto jeździł lub jeździ transitem na bliźniakach z rocznika 94-98 ? Dajcie znać ile pali
:)

mischka - 2017-01-26, 21:39

dla porównania moje Ducato niemal 6metrowe pali ok 12litrów,
Gregorio - 2017-01-26, 22:00

dj.Adi napisał/a:
Gregorio napisał/a:
Miałem alkowę z pompą Lukas. Bez względu na styl jazdy zawsze palił 11,3 l

Na blizniakach ?


Tak, na bliźniakach.

klemens - 2017-01-29, 09:00

Miałem forda alkowę na lukasie palił około 15 nie polecam.
Hercer - 2017-01-29, 10:19

mój fordzik pali 8-10 l na 100 km silnik 2,0 :spoko
OMEGA - 2017-01-29, 10:36

Hercer napisał/a:
mój fordzik pali 8-10 l na 100 km silnik 2,0


zgadzam się z kolegą , miałem Ford 2,0 litry /125 KM jadąc 120km/h nigdy nie przekroczył 10 litrów to był super silniczek , najczęściej średnia to 8,5-9,5 l/100km.

slawwoj - 2017-01-29, 10:38

A mój Fordzik nic nie pali.

Bo stoi w garażu.


Chyba nie będę go stamtąd wyciągał bo zacznie palić paliwo i popadnę w koszty. :haha:

dj.Adi - 2017-01-29, 13:54

klemens, jaki silnik miałeś? Na blizniaku oczywiście?
dj.Adi - 2017-01-29, 13:56

Hercer, Twój wynik o niebo lepszy. Napisz czy masz blizniaki z tyłu
Hercer - 2017-01-29, 16:09

nie mam bliźniaków z tyłu :spoko
mrsulki - 2017-01-29, 16:12

Hercer napisał/a:
nie mam bliźniaków z tyłu
A z przodu? :szeroki_usmiech
Hercer - 2017-01-29, 16:13

:pifko :haha:
Comsio - 2017-01-29, 18:07

dj Adi nie zrozum mnie zle, ale ty jedziesz wypoczywać, itd a nie myśleć ile w danej chwili pali. :gwm
większe spalanie= duży wagowo bagaż,opór wiatru(wichury)góry.I wiele jeszcze innych czynników.

salut - 2017-01-29, 18:28

slawwoj napisał/a:
A mój Fordzik nic nie pali. :haha:


A mój pali tyle ile chce :) I jest nam obu z tym bardzo dobrze :diabelski_usmiech
:spoko :spoko

jarko_66 - 2017-01-29, 18:41

Cytat:
salut napisał/a:
A mój pali tyle ile chce I jest nam obu z tym bardzo dobrze
A nie tyle ile mu nalejesz :haha: :haha: :haha:
qdlaty_78 - 2017-01-29, 19:05

Mój nie ma bliźniaków , turbiny. Ma za to alkowę i 6 m. Prędkość przelotową jak można okolice 90 w porywach do 100 km/h. Trasa z Łodzi do Grecji spalanie 9litrów na 100km. Podkręcony na pompie jeden obrót.
slawwoj - 2017-01-29, 19:07

salut napisał/a:
slawwoj napisał/a:
A mój Fordzik nic nie pali. :haha:


A mój pali tyle ile chce :) I jest nam obu z tym bardzo dobrze :diabelski_usmiech
:spoko :spoko



Salut to tak samo jak ten:

dominik - 2017-01-29, 19:43

slawwoj napisał/a:
A mój Fordzik nic nie pali.

Bo stoi w garażu.


Chyba nie będę go stamtąd wyciągał bo zacznie palić paliwo i popadnę w koszty. :haha:


a masz klucze od tego garażu Sławku :?:

slawwoj - 2017-01-29, 19:59

Tam nie ma kluczy. Jest pilot i kamery.
dominik - 2017-01-29, 20:05

Znaczy się masz lotnika :wyszczerzony:
dj.Adi - 2017-01-29, 20:23

Ile pali to ważna informacja przed zakupem. Jak okaże sie ze ford na blizniakach (tylko z tyłu :szeroki_usmiech ) pali 14-15L a dukato 10-11 to jest duża równica i bardziej będę skłaniał się ku fiata :)
dj.Adi - 2017-01-30, 21:21

Panowie ile Palią wasze fordy na bliźniakach ?
oli - 2017-01-30, 21:37

Między 9-11 litrów w zależnosci od stylu,szybkosci jazdy ,stanu technicznego i wielkosci auta.Mysle Ze to nie jest najwazniejsze kryterium ,chyba ze zamierzasz przejechac tysiace km rocznie .Bardziej zastanowił bym sie które mniej wytrzymałe i zawodne?
dj.Adi - 2017-02-01, 22:50

Dzięki. Ktoś napisał że na blizniakach spali 15. Więc chciałem to sprawdzić. Masz racje że ważniejsze jest to żeby był trwały. Ale taj jak napisałem na początku przymierzam sie do forda dlatego pytałem :)
mich007 - 2017-02-01, 23:00

Transit 2.4td 125KM alkowa na bliźniaku waga na trasie 3500kg ok.13litrów przy jeździe 80-90km/h
marek s - 2017-02-01, 23:14

Kochani użytkowałem 2 fordy jeden 2002 drugi 2007 obecnie i poprzednio w między czasie jezdziłem i jeżdzę ducato moje zdanie jest takie że silnik fiata jest bardziej komfortowy a czy jeden czy drugi pali 1 czy dwa litry więcej co to ma za znaczenie do całego carawaningu żaden na opary nie jeżdzi
Flag - 2017-02-01, 23:23

marek s napisał/a:
Kochani użytkowałem 2 fordy jeden 2002 drugi 2007 obecnie i poprzednio w między czasie jezdziłem i jeżdzę ducato moje zdanie jest takie że silnik fiata jest bardziej komfortowy a czy jeden czy drugi pali 1 czy dwa litry więcej co to ma za znaczenie do całego carawaningu żaden na opary nie jeżdzi


silniki forda i fiata 2.2 to ten sam silnik, jedynie inny osprzet (co robi różnicę) - zdecowanie lepszy w fordzie.

marek s - 2017-02-01, 23:30

silniki forda i fiata 2.2 to ten sam silnik, jedynie inny osprzet (co robi różnicę) - zdecowanie lepszy w fordzie.
no nie do końca bo ja mam 2,3 i to jest trochę inny silnik fordowski jest w jumperze i boxerze i uważany jest za gorszy są to różne silniki ale są zwolennicy w fordzie na 2.2 a inni uważają ze 2,4 jest lepszy ja używałem 2,2 i złego słowa nie powiem

marek s - 2017-02-01, 23:47

ALE SILNIK FIATA2,3 to już nie jest ten sam co w fordzie 2,2 i na plus dla fiata bo jest bardziej dynamiczny i cichszy użytkowałem oba i jest taki moje zdanie
Flag - 2017-02-02, 00:03

marek s napisał/a:
silniki forda i fiata 2.2 to ten sam silnik, jedynie inny osprzet (co robi różnicę) - zdecowanie lepszy w fordzie.
no nie do końca bo ja mam 2,3 i to jest trochę inny silnik fordowski jest w jumperze i boxerze i uważany jest za gorszy są to różne silniki ale są zwolennicy w fordzie na 2.2 a inni uważają ze 2,4 jest lepszy ja używałem 2,2 i złego słowa nie powiem


ja w fordzie mialem 2,2 zrobilem pol miliona i poszedl do DPD, wpada do mnie z paczka 2-3 razy w tygodniu, teraz mam 2,4 i roznicy nie widze, zobaczymy czy tez tyle dozyje:)

marek s - 2017-02-02, 00:14

no i fajnie niech służy , ja używam w różnych autach o ponad 20 lat w firmie silniki forda fiata i mercedesa i na plus wychodzi fiat mniej awarii ostatnie miejsce to mercedes totalny szmelc
klemens - 2017-02-03, 21:16

dj.Adi napisał/a:
klemens, jaki silnik miałeś? Na blizniaku oczywiście?

bez bliżniaka 2,5 z turbiną

Tamtam - 2017-02-16, 23:13

Transit, 2,5 D z turbiną, bliźniaki.
Pali 10-11 litrów na autostradach, Austria, Włochy przez Alpy.
Czasem mu się uda 8,5 litrów, ale to bocznymi drogami i na płaskim :)
Spalanie zależy też od wagi z jaką jedziesz w trasę.

Spax - 2017-02-17, 11:00

Tamtam napisał/a:
...
Spalanie zależy też od wagi z jaką jedziesz w trasę.

Oraz od współczynnika oporu aerodynamicznego i oporu tarcia i jeszcze wielu innych dupereli.
:ok

EDIT:
Kompendium wiedzy o transitach http://forum.fordclubpols...splay.php?f=101

Tamtam - 2017-02-17, 16:34

Spax The Dog napisał/a:
Tamtam napisał/a:
...
Spalanie zależy też od wagi z jaką jedziesz w trasę.

Oraz od współczynnika oporu aerodynamicznego i oporu tarcia i jeszcze wielu innych dupereli.
:ok

EDIT:
Kompendium wiedzy o transitach http://forum.fordclubpols...splay.php?f=101


Oprócz oporu wiatru itd jedną z takich dupereli jest to czy startujesz w trasę z naładowanymi akumulatorami czy nie.
Możemy się tak tymi duperelami przerzucać dalej.
Pozdrawiam

Cytrus - 2017-02-28, 13:08

2,4 na bliźniakach spalanie średnie 12 - 13 litrów,
musisz pamiętać że 2,2, będzie z napędem na przód i ma dość kiepskie opinie jeśli chodzi o kampery, chyba chodzi o to że kamper do tego silnika jest najzwyczajniej za ciężki bo w dostawczakach na ogół takich problemów z tymi silnikami nie ma,
ja chciałem mieć forda i zdecydowałem się na silnik 2,4 bliźniaki, po rozmowach z kilkoma użytkownikami fordów silnik 2,2 .

ZEUS - 2017-02-28, 15:06

Cytrus napisał/a:
musisz pamiętać że 2,2, będzie z napędem na przód i ma dość kiepskie opinie jeśli chodzi o kampery, chyba chodzi o to że kamper do tego silnika jest najzwyczajniej za ciężki bo w dostawczakach na ogół takich problemów z tymi silnikami nie ma,

przy założeniu, że dostawczak lata na pusto - co raczej rzadko się zdarza, przeważnie zarabia na siebie coś tam przewożąc, często ponad dopuszczalną normę (podobnie jak niektóre kampery)... :-P

orys - 2017-02-28, 17:27

W firmie, w której kiedyś pracowałem, mieliśmy na stanie kilkanaście sprinterów. Ale jak potrzeba było dodatkowego auta, to się wypożyczało z wypożyczalni mniej więcej takiego transita:


Wszystkie były identyczne i mniej więcej z tego samego rocznika, żaden nie miał więcej niż 70 000 mil na liczniku, wszystkie w tych samych wersjach silnikowych i wyposażeniowych (czyli bieda wersja), niektóre były u nas przez kilka dni, inne się bujały miesiącami, i to ile pali transit wciąż pozostaje dla nas zagadką. Generalnie - pali tyle, na ile ma ochotę.

NIe wozilismy nic ciężkiego, raczej objętościowe sprawy, ładunki po 200-300 kilo, a spalanie wahało się w granicach od 12 do ponad 20...

piotr1 - 2017-02-28, 19:12

Mój 2.0 mieści się w 10l.na 100 km. :spoko
Bajaga - 2017-02-28, 19:28

orys napisał/a:
i to ile pali transit wciąż pozostaje dla nas zagadką. Generalnie - pali tyle, na ile ma ochotę.


Eee, to żadna zagadka. Auta palą tyle jak się je pogania. Mi Boxer palił od 8 do 12,5 litra, to jak tu komuś odpowiedzieć ile on pali ? Ogólnie w kamperach wszelakich producentów z dmc 3,5t bym powiedział tak średnio 10,5 (jak te piwo kiedyś :mrgreen: ) I chyba nie ma co się o litr kłócić.

ps. A gdybym miał bliźniaki z tyłu to tak przez parę lat ładnych kilka stówek (hmmm, jak nie tysięcy. .) więcej wydałbym na A1...

slawwoj - 2017-02-28, 20:38

Tak się zastanawiam czy te blizniaki nie mają żadnych zalet?

Czy wstawili je po to żeby zarabiali zarządcy autostrady?

Albo po to żeby zarabiały Pomoce Drogowe w przypadku złapania gumy wewnętrznego koła ??

Pewnie jakaś zmowa zy..komuny. :smokedevil

A i oczywiście większe spalanie = zarabiają koncerny paliwowe. Tfu, na psa urok. Zmowa.

Ahmed - 2017-02-28, 20:45

Ile pali Ford gówno wort ? Ile chce :haha:
Spax - 2017-02-28, 21:00

Może Ford gówno wort ale jedzie się jak lord :haha:
orys - 2017-02-28, 21:11

Bajaga napisał/a:
Eee, to żadna zagadka. Auta palą tyle jak się je pogania.


Nie do końca. Ja sobie sam robiłem te statystyki - jak się jeździ w kółko tą samą autostradą noc w noc to się człowiekowi nudzi. Trasa była generalnie taka - 1.5km do autostrady, autostradą przez Glasgow 50mph a potem 70mph do samego cargo na Heathrow. Tam rozładunek 500 metrów od M25 i spać. Wieczorem podjazd na Stansted, na cargo, jakieś 2 km od autostrady i stamtąd na Prestwick - poza fragmentem A66 i A75 cały czas też albo autostradą albo gierkówką, więc równiutko 50, 60 albo 70 na liczniku cały czas. Powtarzalność autobusu miejskiego, podobne ładunki (zwykle kilka małych pudełeczek i jakaś skrzyneczka, ale klient zamawiał duże auto "w razie jakby co").

I naprawdę. Przy identycznej jeździe identycznym samochodem jednym na baku dojeżdzałem pod Oxford, innego musiałem tankować w okolicach Liverpoolu. I nie mówię nawet o dniach, kiedy wiało, bo wtedy to już w ogóle do tego najgorszego to się ledwo nadążało dolewać :-)

Andrzej 73 - 2017-02-28, 21:37

Spax The Dog napisał/a:
Może Ford gówno wort ale jedzie się jak lord

Jakoś nie czuję tego kiedy pomykam Kugą. :-P
Nie jestem przekonany do tej marki i przekonania nie zmienię , bo nie mam powodów do lepszej opinii.
:spoko

piotr1 - 2017-03-01, 00:59

Ford to dobre auto . Ci co mówią że ford to gówno wart to nie jeździli FORDEM. Ford jest super AUTO. :spoko :spoko :spoko
Cytrus - 2017-03-01, 10:02

Andrzej 73 napisał/a:
Spax The Dog napisał/a:
Może Ford gówno wort ale jedzie się jak lord

Jakoś nie czuję tego kiedy pomykam Kugą. :-P
Nie jestem przekonany do tej marki i przekonania nie zmienię , bo nie mam powodów do lepszej opinii.
:spoko


nie każdej mordzie dobrze w fordzie :haha:

Spax - 2017-03-01, 11:41

Cytrus napisał/a:
nie każdej mordzie dobrze w fordzie :haha:

wojtekjanus - 2017-03-01, 13:47

Andrzej 73 napisał/a:
Nie jestem przekonany do tej marki i przekonania nie zmienię , bo nie mam powodów do lepszej opinii.
Tak bardzo tajemnicze stwierdzenia wymagałaby chyba jakiegoś wsparcia w postaci rzeczowych argumentów - aby miały sens. Chyba, że to jakaś straszliwa tajemnica jest?
slawwoj - 2017-03-01, 14:28

Jednemu Kryska drugiemu Maryska
mischka - 2017-03-01, 14:47

Moje Galaxy było najgorszym samochodem jaki w życiu miałem (2002) ale Mondeo było fantastyczne (2010) Muszę żonie zmienić woź i pomyślałem o fordzie Kuga, Andrzej 73 co konkretnie ci w Kudze nie pasuje?
Ahmed - 2017-03-01, 14:58

Tylko nie lejcie do Forda paliwa z LOTOSU :haha:

http://aszdziennik.pl/119...rzcil-im-paliwo

ZEUS - 2017-03-01, 18:16

chrzczone to chyba nie tylko Fordom może zaszkodzić... :-P
wojtekjanus - 2017-03-01, 18:54

Odbarwiany kwasem opał to jest koniec układu wtryskowego. Załączam wyniki kontroli na stacjach...

http://auto.dziennik.pl/p...rola-uokik.html

Faktem jest, że kiedy przegląda się listę skontrolowanych stacji, to tam, gdzie paliwo nie spełnia parametrów - są to najczęściej małe prywatne stacje - firmy Krzak. Duże sieciowe stacje wyglądają pod tym względem zdecydowanie lepiej...

http://6.s.dziennik.pl/pl...a-2016-roku.pdf

Andrzej 73 - 2017-03-01, 19:11

mischka napisał/a:
Andrzej 73 co konkretnie ci w Kudze nie pasuje?

Spytaj co pasuje , bo mniej pisania. :haha:
:spoko
Cytrus napisał/a:
nie każdej mordzie dobrze w fordzie


O Ty , przekonasz się na własne oczy w sobotę. :diabelski_usmiech

Spax - 2017-03-01, 20:21

wojtekjanus napisał/a:
Odbarwiany kwasem opał to jest koniec układu wtryskowego. Załączam wyniki kontroli na stacjach...

http://auto.dziennik.pl/p...rola-uokik.html

Faktem jest, że kiedy przegląda się listę skontrolowanych stacji, to tam, gdzie paliwo nie spełnia parametrów - są to najczęściej małe prywatne stacje - firmy Krzak. Duże sieciowe stacje wyglądają pod tym względem zdecydowanie lepiej...

http://6.s.dziennik.pl/pl...a-2016-roku.pdf


A już miałem odsyłać kolegów na forum Forda do kolegi "wojtekjanus" :bigok

mischka - 2017-03-01, 20:38

Andrzej 73 napisał/a:
Spytaj co pasuje , bo mniej pisania. :haha:
opowiadaj bom ciekaw :idea
Andrzej 73 - 2017-03-01, 20:58

Pasuje mi napęd 4X4 inteligentny i wszystko na temat.
:spoko

marek230482 - 2020-03-17, 22:25

Odkopię temat z dopiskiem jak to jest u mnie. Może odezwą się aktualni użytkownicy.
Po raptem kilku tankowaniach (od zakupu) wygląda to tak:
Autostrada z wawy do wrocka ciągle stówką 16l
Jazda zwykłymi drogami raczej emerycko do max 70-80km/h (bo nie specjalnie są warunki do rozpędzenia) to 12l.
Mój transit 1997 rok, 2,5TD 100KM (lukas), bliźniak,, alkowa, 6,6m długości, 3000MW/3500DMC (z dowodu nie ważone).

moskit - 2020-03-17, 22:53

Dla wszystkich pojazdów spalinowych jest jedna zasada .
Wszystkie samochody palą tyle samo paliwa .
Czyli Tyle ile zatankujesz ani grama więcej :haha: :haha: :haha:

MAZUREK - 2020-03-17, 23:00

Tak jest ! - ile wlejesz tyle spali :lol: :-/
amples - 2020-03-17, 23:32

napisał/a:
ile wlejesz tyle spali
Nie koniecznie spalą , ale zużyją :wyszczerzony:
Niektóre cześć paliwa przeznaczają sobie do rozrzedzania oleju ,
inne do natłuszczania się z zewnątrz :haha:

OldPiernik - 2020-03-18, 08:19

amples napisał/a:
napisał/a:
ile wlejesz tyle spali
Nie koniecznie spalą , ale zużyją :wyszczerzony:
Niektóre cześć paliwa przeznaczają sobie do rozrzedzania oleju ,
inne do natłuszczania się z zewnątrz :haha:


Jeszcze inne przeznaczają paliwo do zaznaczenia drogi do domu. Mój znajomy niedawno przejechał 6 km na 30 litrach - uszkodzona pompa wtryskowa wyrzucała ropę na zewnątrz :wyszczerzony:

marek230482 - 2020-03-18, 09:13

Nie gubię paliwa wewnątrz ani na zewnątrz :) na sadzę też nie przerabia bo auto o dziwo nie dymi. Po prostu warto umieszczać informacje dla potencjalnie szukających. Moje bądź co bądź duże spalanie albo jest normalne ze względu na masę i wielkość auta albo mam jakieś ubytki w mocy. Tego drugiego na razie nie potrafię sprawdzić.
moskit - 2020-03-18, 09:42

to pojedź do serwisu nikt nie jest magiem że na odległość poda diagnozę , a ilość robi wrażenie , żaden ford jaki miałem tyle nie palił
marek230482 - 2020-03-18, 10:44

Ja nie oczekuję tu diagnozy :) na mechaników też bym nie liczył - z autopsji :szeroki_usmiech z czasem zajmę się motorem. Na razie odszczurzam pokład :D
kimtop - 2020-03-18, 13:24

Auto ciężkie,bliźniaki-więc i przełożenie inne ,alkowa.Musisz się przyzwyczaić do takiego spalania
marek230482 - 2020-03-18, 14:02

Czyli jednak jedni piszą że ok, inni nie ok :mrgreen:
Ahmed - 2020-03-18, 14:11

Ford pali tyle ile chce :spoko
pawel-m - 2020-03-18, 14:37

nasz ford z takim silnikiem jak twój też na blizniakach przy jeżdzie normalnymi drogami nigdy nie spalił mi wiecej jak 10 autostradowo jeżdze 100/h i też sie mieszcze w 10 chyba ze ty szybciej jeżdzisz nasz to inegral to troche mniej pali
slawwoj - 2020-03-18, 14:52

Mój na autostradzie 15 poza 13. Blizniaki alkowa 7,3 dl
moskit - 2020-03-18, 16:41

Proponuję oddać do szewca buty , za ciężkie
ZEUS - 2020-03-18, 17:13

Ford silnik 2.0 170 KM, półintegra 7,45 mb, raczej nie mniej niż 3500 kg średnie zużycie rzeczywiste za przebieg od 0 km do chwili obecnej czyli 38 tys. km wychodzi poniżej 9,5 ON/100, trasy oczywiście różne... autostrady (niewiele) ale góry i bezdroża jak najbardziej 🤪 ... mnie taki wynik satysfakcjonuje 😀
marek230482 - 2020-03-18, 19:29

moskit napisał/a:
Proponuję oddać do szewca buty , za ciężkie

Wiem, czytałem - jeżdżę już w klapkach :D
slawwoj napisał/a:
Mój na autostradzie 15 poza 13. Blizniaki alkowa 7,3 dl

To by się zgadzało.

moskit - 2020-03-18, 19:48

Jak klapki nie pomogły to musi być przeważony .
Socale - 2020-03-18, 19:52

ZEUS napisał/a:
Ford silnik 2.0 170 KM, półintegra 7,45 mb, raczej nie mniej niż 3500 kg średnie zużycie rzeczywiste za przebieg od 0 km do chwili obecnej czyli 38 tys. km wychodzi poniżej 9,5 ...

Zeusie, a przypomnij sobie czy miałeś podobne spostrzeżenia:
Mój (2,0 160KM, 3,5t, półintegra 7,40m) początkowo jeździł jak muł i trudno było na autostradzie mając zapięty tempomat przy100/h zejść do 10L/100 - było to niemożliwe.
Teraz ma 9 tys. przebiegu i odnoszę wrażenie że program uwalnia stopniowo moc docelową a obecne spalanie bez problemu osiąga 9,5-9,8L/100, kwestia wiatru.
Trasa "pomiarowa" zawsze ta sama S3, Szczecin>dom.

ZEUS - 2020-03-18, 20:27

Socale... coś ze stopniowym uwalnianiem mocy chyba jest na rzeczy... co prawda Twoja Adria (bo chyba ją masz na myśli jest na Citroenów) a ja obecnie ujeżdżam Peugeota, również circa 160 KM i dostrzegam podobne zjawisko... pierwszy 1000 km było leniwie i mocno wymuszane, teraz przebieg ponad 2 tys. km i dostrzegam ożywienie... oby tak dalej, ad. zużycia paliwa to próbka trochę za mała by wyciągać wnioski ale rokuje zachęcająco :-P
Socale - 2020-03-18, 21:14

ZEUS napisał/a:
...
obecnie ujeżdżam Peugeota, również circa 160 KM i dostrzegam podobne zjawisko...

To chyba dlatego nie ma czegoś takiego jak docieranie silnika, tylko programowe ograniczanie i stopniowe uwalnianie docelowej mocy wraz z przebiegiem do pierwszego serwisu gwarancyjnego.
Ok, mam kolejne potwierdzenia.

jsaluga - 2020-03-19, 12:21

Socale napisał/a:
ZEUS napisał/a:
Ford silnik 2.0 170 KM, półintegra 7,45 mb, raczej nie mniej niż 3500 kg średnie zużycie rzeczywiste za przebieg od 0 km do chwili obecnej czyli 38 tys. km wychodzi poniżej 9,5 ...

Zeusie, a przypomnij sobie czy miałeś podobne spostrzeżenia:
Mój (2,0 160KM, 3,5t, półintegra 7,40m) początkowo jeździł jak muł i trudno było na autostradzie mając zapięty tempomat przy100/h zejść do 10L/100 - było to niemożliwe.
Teraz ma 9 tys. przebiegu i odnoszę wrażenie że program uwalnia stopniowo moc docelową a obecne spalanie bez problemu osiąga 9,5-9,8L/100, kwestia wiatru.
Trasa "pomiarowa" zawsze ta sama S3, Szczecin>dom.

To raczej porównanie do poprzednika stwarzało wrażenie przyciężkości, a teraz się przyzwyczaiłeś i nie jest tak źle. Spadek spalania obserwuje się faktycznie po przebiegu 80, 90tyś. Wtedy silnik nabiera umiarkowanych luzów, przez co łatwiej się kręci. Potem gdy luzy za duże jest odwrotnie.

rjas - 2020-03-19, 17:46

Socale napisał/a:
ZEUS napisał/a:
...
obecnie ujeżdżam Peugeota, również circa 160 KM i dostrzegam podobne zjawisko...

To chyba dlatego nie ma czegoś takiego jak docieranie silnika, tylko programowe ograniczanie i stopniowe uwalnianie docelowej mocy wraz z przebiegiem do pierwszego serwisu gwarancyjnego.
Ok, mam kolejne potwierdzenia.


Potwierdzam - na pewno jest tak w Volvo do 5.000 km i w VW ale nie pamiętam przy jakim przebiegu następuje pełne odblokowanie.

Socale - 2020-03-19, 23:34

jsaluga napisał/a:
...
porównanie do poprzednika stwarzało wrażenie przyciężkości
...

Tak, zgoda. Poprzednik dotarty, ułożony, zapie.r.dalał na 130 koniomechanicznychosiołkach że hej.
Obecnik jak wyjechałem z salonu to 100/h bałem się osiągnąć bo dociskając pedał nie było chęci do jazdy. Teraz chętnie reaguje na każdą moją zachciankę pod prawą stopą, nie żeby komuś coś udowadniać, ale teraz czuję obiecaną moc, nie ma wysiłku ani jęczenia, jest znacznie lepsza reakcja a spalanie nieznacznie maleje.
Potwierdza się, Papamila Jarek kiedyś mi powiedział: nie bój się 2,0, jak nie będziesz za dużo wymagał, to odwdzięczy się osiągami.
Serio, jestem zadowolony.

less11 - 2020-03-20, 09:10

Ja już się kiedyś chwaliłem swoim "rekordem". Silnik 2.2 155 KM przy prędności ca. 90 km/h za tirami na drodze szybkiego ruchu, z odcinka około 250 km. Nie sądzę żeby to było często do powtórzenia, ale można. Teraz w zimie mam zresztą problem ze średnim spalaniem z kompa pokładowego, gdyż dolicza czas postosju i ON spalany przez ogrzewanie wnętrza. Trzeba by kasować odczyt przed każdą trasą.
MirekKliny - 2020-03-27, 20:45

Fajne macie auta że nie trzeba ich gasić podczas tankowania aby zatankować do pełna ;)
marek230482 - 2020-04-24, 20:57

Parę baków wydoiłem, emeryckiej werwy nabrałem i spalanie spadło poniżej 11l. I oczywiście kapcie robią robotę :)
orkaaa - 2020-04-24, 22:09

Z doświadczenia na wielu samochodach wiem ze spalanie spada po ok 10-15 tys km. Tak miałem na kilkunastu osobówkach i tak jest teraz na fordzie 2.o 170 km. Pierwsza jazda 14 litrów /100 km. Ale potem po 10 tys km spadło ok 9 litrów . Reszta zależy od prędkości na autostradzie jak ustawi się 120 na tempomacie trzeba liczyć 10 litrów. Hm co do mocy nie zauważyłem aby z czasem mocy przybywało. Silnik i jego przełożenia na poszczególnych biegach bez zarzutu. Przy tej wadze nie ma żadnych problemów z wyprzedzaniem, ani na podjazdach. Nigdy nie miałem sytuacji aby mi mocy brakowało. Reszta to umiejetność jazdy aby wykorzystać rozpędzone 3.5 tony.
LukF - 2020-04-24, 22:30

orkaaa napisał/a:
Nigdy nie miałem sytuacji aby mi mocy brakowało.


A w którym współczesnym kamperze mocy brakuje ???

marek230482 - 2020-04-24, 23:19

Wiesz.... Stwierdzenie że mocy nigdy nie brakuje w kredensie o masie 3,5t brzmi dla mnie śmiesznie gdy na co dzień jezdze osobowką o mocy prawie 300KM. A nawet jak nią ciagnalem przyczepe. Obecne 100KM zapewnia co najwyżej wdrażanie się po górkę :) nawet jak jezdzilem załadowany dostarczaniem do 3,5t z silnikiem 130KM to uważam że nie było wyraźnie lepiej.
Ale polubilem swojego transolka. Jadąc nim życie płynie inaczej. Prędkości poniżej stowy mi nie przeszkadzają a pomiędzy wioskami nawet nie przekraczam 70 (bo nie ma sensu gonic) co parę wioch puszczając tych zniecierpliwionych. Oswajajac się z takim trybem jazdy faktycznie można zejść do rozsądnych wartości spalania. Za to wosobowkach zawsze miałem odwrotnie. Na początku ostrożnie z wyczuciem aż po miesiącu osiągam spalanie w trasie na poziomie katalogowego spalania miejskiego :) ale ja mam ciężka nogę ... Dlatego w kamperem jezdze w klapkach :D

LukF - 2020-04-25, 10:16

Ładnie to opisałeś
:pifko

Andrzej 73 - 2020-04-25, 13:03

marek230482 napisał/a:
Stwierdzenie że mocy nigdy nie brakuje w kredensie o masie 3,5t brzmi dla mnie śmiesznie

Myślę , że się mylisz. :-P
W poprzednim kamperze zmieniłem mapę silnika. Moc się zwiększyła o 20 koni i przyjemność z jazdy była o wiele bardziej satysfakcjonująca. Jadąc np. do Włoch górki robiłem na piątym , a nie na 4 lub 3 biegu.
Wiadomo da się rade jak było by mniej koni , ale uciecha z jazdy też mniejsza , a i taka jazda umęczy kierowcę.
:spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group