Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato I vs. Ducato II

mcfly - 2017-01-27, 09:52
Temat postu: Ducato I vs. Ducato II
Jakiś miesiąc temu kupiłem ducato I z zabudową dethleffs 2.5 wolnossący silnik i wyczytałem na tym forum że fiat zaprzestał produkcji części zamiennych do ducato I. Kampera kupiłem z zamiarem użytkowania przez długie lata a tu taki klops. Szczerze mówiąc noszę się z zamiarem sprzedania go i kupienia ducato II. dokładnie tego egzemplarza: https://www.otomoto.pl/of...i-ID6yJSdN.html Jedną ze składowych podjęcia decyzji będą informację jakie uzyskam tutaj. A mianowicie chodzi mi o informację od użytkowników ducato I. Jak jest z dostępnością części, silnikowo podobno część z nich pasuje z ducato II ale jak wpisałem sobie na allegro przykładowo półoś to już był problem i wyskoczyła mi jedna aukcja. Z czasem pewnie nie będzie lepiej. Będę wdzięczny za info.
CORONAVIRUS - 2017-01-27, 10:52

nie ma porównania , to inna epoka i inna dostępność części jak i inny komfort ... jedynka to wół do roboty i tak powinno zostać , pisze to jako użytkownik wołu /laweta/ i były własciciel jedynki jako kamper ... nigdy więcej :gwm
eMKa - 2017-01-27, 11:06

mcfly napisał/a:
wpisałem sobie na allegro przykładowo półoś to już był problem i wyskoczyła mi jedna aukcja


Tak się porobiło
Jak nie ma na Allegro to nikt nie ma :szeroki_usmiech
Akurat półosie to najmniejszy problem, jest tego do oporu. Problemy zaczynają się zawsze (Fiat tak ma) z częściami do skrzyni biegów. Do Duc.94- są pozycje których w oficjalnej dystrybucji po prostu nie ma, ale tym sposobem nic byś nie kupił. Tak dla pocieszenia, aktualnie są duże problemy z dostępnością niektórych pozycji do skb Duc.06- 3,0

1506edi - 2017-01-27, 11:14

No jest różnie,ale wszystko jak na razie dostawałem.Z tego co widzę to problem, części do skrzyni biegów reszta się jakoś kręci.Wszystko zależy tylko i wyłącznie od KASY masz na nowszy to ok zmieniasz,znaleźć coś sensownego z kasą jaką masz bywa różnie.A jak się martwisz to możesz kupić ducato złomka blacha ,za grosze i dokonać przeszczepu silnika, skrzyni z nowszego egzemplarza,ktoś nawet się na forum reklamował,że za 1000zł zrobi przekładkę dając mu samochód dawcę. :spoko
mrsulki - 2017-01-27, 17:41

A co ten biedak z ogłoszenia ma zrobione ze zderzakiem? Ktoś po pijaku z piłą szalał?
mcfly - 2017-01-27, 17:45

BIORCA napisał/a:
były własciciel jedynki jako kamper ... nigdy więcej :gwm

dlaczego nigdy więcej?

ZEUS - 2017-01-27, 18:14

mrsulki napisał/a:
A co ten biedak z ogłoszenia ma zrobione ze zderzakiem? Ktoś po pijaku z piłą szalał?

pewnie chciał zamaskować nr rej. i ... nie trafił? :-P :) :spoko

dukat - 2017-01-27, 18:42

Do ducato dwa także już zaczyna brakować części na stanach magazynowych.16 lat juz nie produkowany model.
Ostatnio zanabyłem nową opornicę wentylatorów oryginał fiat za 39 zł.
Cena chińczyka od 60zł
Także, jak się coś ciekawego pojawi w sieci to trzeba kupować i kolekcjonować na strychu.

CORONAVIRUS - 2017-01-27, 19:54

mcfly napisał/a:
BIORCA napisał/a:
były własciciel jedynki jako kamper ... nigdy więcej :gwm

dlaczego nigdy więcej?


a bo są modele do których się nie wraca biorąc pod uwagę przeżycia i doznania ... jedynka kiedyś tam była fajnym autem jak trabanty i wartburgi szalały na drogach ... teraz to niestety ruchome muzea i wszystko by było fajnie gdyby człowiek nie wymyślił dla siebie czegoś lepszego ...stworzył dwójkę co jest technologiczna przepaścią w stosunku do jedynki . Już trójka z dwójką sa bardzo porównywalne pod względem komfortu prowadzenia , oczywiście dwójki z silnikami 2,8 .
wsiadając do jedynki lawety zawsze dziękuję Bogu ,że to nie kamper tylko narzędzie :)

eMKa - 2017-01-27, 22:18

BIORCA napisał/a:
wsiadając do jedynki ............................. to nie kamper tylko narzędzie


czyt. traktor :hide: bez urazy
ale to rzeczywiście przepaść, wiem bo jeździłem wszystkimi.
Ale ma tez + dodatni, jak "Kaczka" - prąd potrzebny (znikomy) do odpalenia (popych) i jedzie i jedzie i jedzie :)
Tankować można wszystko co sie pali :) bez wzgledu na kolor
Od czasu do czasu mam przyjemność jechac prawdziwa jedynką (88)..
I "EUREKA"
Z moim słuchem nie jest tak żle - slyszę dusze samochodu :)

roldis - 2017-01-30, 18:24

generalnie części są , przy bardziej wyrafinowanych naprawach np sk biegów , są trudnosci np z łożyskami ale ja sobie prawie już skompletowalem (mam w zapasie 2 sprawne skb) , silnik -bez problemu kupisz panewki , tłoki itp wiec tragedji nie ma , inne eksploatacyjne tez są więc spoko
kisielak - 2017-01-30, 20:50

skorzystam i zapytam ... a czy skrzynia od 2.5 D jest taka sama jak do 2,5 TD? Mam na myśli przełożenia
roldis - 2017-01-30, 21:31

teoretycznie chyba są ale w praktyce ja nie dostrzegam - na róznych już jezdziłem i wsadzilem koła 16 cali
mcfly - 2017-01-31, 10:10

OK. chomikować części do skrzyni jak nadarzy się okazja. Ale jakie części, jak się nazywają? jak wpiszę na allegro łożysko do skrzyni biegów to raczej nic nie znajdę. Prośba o podpowiedź.
sweetek - 2017-01-31, 10:29

Ja mam J5 2,5TD odpowiednik Ducato 1 i jak na razie nie zauważyłem, żeby cos było niedostępne. Co prawda skrzyni nie ruszałem, ale rozrząd, półosie, krzyżaki, uszczelniacze wszelkie, paski, filtry, rurki itp - wszystko jest.
CORONAVIRUS - 2017-01-31, 11:33

sweetek napisał/a:
Ja mam J5 2,5TD odpowiednik Ducato 1 i jak na razie nie zauważyłem, żeby cos było niedostępne. Co prawda skrzyni nie ruszałem, ale rozrząd, półosie, krzyżaki, uszczelniacze wszelkie, paski, filtry, rurki itp - wszystko jest.


popatrz na dostępność dobrych głowic do tego silnika na rynku wtórnym ... :gwm

sweetek - 2017-01-31, 12:27

BIORCA napisał/a:

popatrz na dostępność dobrych głowic do tego silnika na rynku wtórnym ... :gwm


ale głowice, to akurat się robi, gniazda, geometrie, uszczelki, prowadnice... nawet spawać można jak się kuku zrobi... silnik się nie przegrzewa to nie bardzo widzę zagrożenia. Przecież jak kupujesz głowicę do jakiegokolwiek silnika to lepiej sobie ją przygotować....
Jakieś dziwne cuda dzieją się z głowicami w tych silnikach?

dukat - 2017-01-31, 16:18

Ja się rozstałem z j5 20 lat temu i z perspektywy czasu nie żałuję.Przesiadłem się wtedy na ostatni model kaczki mb 310.
Wtedy było wszystko ale ceny powalały na kolana. skrzynia używana do j5 kosztowała 2500 zł.
O blokowaniu wstecznego mógłbym elaborat napisać.
A najlepsze to że wtedy samochód miał 5 lat i 200tkm na blacie.
Never ever !!!!!!!

CORONAVIRUS - 2017-01-31, 18:16

sweetek napisał/a:
BIORCA napisał/a:

popatrz na dostępność dobrych głowic do tego silnika na rynku wtórnym ... :gwm


ale głowice, to akurat się robi, gniazda, geometrie, uszczelki, prowadnice...


te są specyficzne i jak juz pęknie to kaplica :evil:

zbyszekwoj - 2017-01-31, 19:50

Jak te wszystkie części się przydają do samochodów które prawie wszyskie mają przebieg 120 tyś km.W swoim z takim przebiegiem wymieniłem tylko rozrząd. :roll:
Jarobaro - 2017-01-31, 21:36

Jak to mówi stare przysłowie "jak dbasz tak masz"
CORONAVIRUS - 2017-01-31, 23:35

Jarobaro napisał/a:
Jak to mówi stare przysłowie "jak dbasz tak masz"


o peugeota trzeba dbać :diabelski_usmiech

MILUŚ - 2017-02-01, 16:53

BIORCA napisał/a:
..............

o peugeota trzeba dbać :diabelski_usmiech


O widzę sympatyka "Top Gear" :ok

mcfly - 2017-02-01, 18:57

Przy okazji takie osłony na szyby sprzedają w Juli. W ducato 1 zajmuje prawie całą szybę. Ceną 6pln
kisielak - 2017-02-01, 19:22

ciekawy jestem czy ktoś już próbował w ducato I zainstalować skrzynię biegów z II. Na pewno byłoby sporo pracy adaptacyjnej, ale czy w ogóle jest to możliwe?
roldis - 2017-02-03, 10:30

jezeli pasuje do silnika ( a jestem raczej przekonany że tak ) to samo mocowanie skrzyni nie powinno stanowić już problemu. Zastanawia mnie jedynie kwestia pólosi - ich długości i możliwosci montażu w piastach
eMKa - 2017-02-03, 14:08

roldis napisał/a:
Zastanawia mnie jedynie kwestia pólosi



Półosie są zdecydowanie inne, trzeba rzeźbić z dwóch jedną

kisielak - 2017-02-03, 14:34

jeśli problemy zaczynałyby się i kończyły na półosiach - to to żaden problem, poza finansowym. Czy ktoś to jeszcze może potwierdzić?
roldis - 2017-02-03, 17:21

ale co tu potwierdzac , trzeba wiec zdobyc polosie od nowszego i z nimi pokombinowac, sama skrznia to ok 1tys - byly chyba 2 ich rodzaje
Strzelec - 2017-03-05, 19:28

Podłącze się pod temat, jedno pytanko - do Fiata Ducato I można zastosować amortyzatory z Ducato II :?:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group