|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Zrób to sam - Pomoc w zrozumieniu schematu
IAAN - 2017-02-04, 09:20 Temat postu: Pomoc w zrozumieniu schematu Czy ktoś mógłby powiedzieć gdzie podłączyć kabelek zaznaczony na czerwono ja myślę że jest to +po kluczyku ale czy tak jest ?
drugie pytanie Drzwi(-)to sygnał idący z wyłączników drzwiowych _ pojawia się po otwarciu drzwi jednak u mnie te wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ?
xbartman - 2017-02-04, 10:41
Zazwyczaj +12V po stacyjce oznaczone jest "ACC". Ale wygląda, że w tym przypadku to chyba jest ten KEY ON. Co to jest za alarm? Jakiej firmy? Może w sieci jest jakiś inny schemat.
Odnośnie podłączenia wejścia masy z wyłączników drzwiowych, to sprawdź czy na przewodzie lampki pod który chcesz podłączyć, masa nie pojawia się kiedy lampkę włączysz ręcznie (włącznikiem). Możesz ewentualnie sprawdzić jaki jest potencjał prądu na tych włącznikach drzwiowych i ewentualnie zastosować przekaźnik. Innym wyjściem jest nie podłączać włączników drzwiowych i zdać się na czujniki dodatkowe (ultradźwiękowe, mikrofalowe). Ale wtedy, w zależności od alarmu, niektóre jego funkcje mogą nie działać.
Pamiętam, że podobną sytuację miałem w jakimś aucie (chyba isuzu impulse), w którym sam zakładałem sobie alarm. Nie mogłem się podłączyć pod włączniki drzwiowe bo była podobna sytuacja jak u Ciebie (sygnał z zamka zamykał obwód i łączył się bezpośrednio z ECU bez sterowania masą czy +12V). Lampka też nie wchodziła w grę bo nie mogłem zlokalizować przewodu na którym po włączeniu lampki z palca nie pojawiała się masa. Zależało mi na podłączeniu pod krańcówki drzwi aby działała funkcja antynapadowa. Jedynym wyjściem było zamontowanie nowych włączników drzwiowych i tak też zrobiłem. Autko było dwudrzwiowe więc na szczęście nie było dużo roboty.
mrsulki - 2017-02-04, 14:00
IAAN napisał/a: | wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii |
podaj przez żarówkę masę z karoserii i sprawdź na którym lampka się zapali i do tego wpinasz alarm
IAAN napisał/a: | czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ? |
Nie ma sensy tam szukać skoro wszystkie w zasadzie sygnały do podłączenia alarmu znajdziesz w okolicy słupka drzwi kierowcy.
IAAN - 2017-02-04, 14:16
mrsulki napisał/a: | IAAN napisał/a: | wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii |
podaj przez żarówkę masę z karoserii i sprawdź na którym lampka się zapali i do tego wpinasz alarm
IAAN napisał/a: | czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ? |
Nie ma sensy tam szukać skoro wszystkie w zasadzie sygnały do podłączenia alarmu znajdziesz w okolicy słupka drzwi kierowcy. |
Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika .
Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno ?
mrsulki - 2017-02-04, 15:09
IAAN napisał/a: | sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi | Centrala nie podłącza się do sygnału zasilającego siłowniki tylko do sterujących. Zadzwoń nr masz w avatarze łatwiej będzie się dogadać niż klepać w klawiaturę.
janusz - 2017-02-04, 15:17
IAAN napisał/a: | Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika . |
To wskazuje, że jest jakiś sterownik oświetlenia kabiny albo nawet zarządza tym komputer samochodu, może być problem z wykorzystaniem sygnału z oryginalnego wyłącznika drzwiowego. W skrajnym przypadku tam jakieś napięcie może pojawiać się tylko czasami jak sterownik sprawdza czy drzwi są zamknięte.
IAAN napisał/a: | Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi |
Jeśli tam jest jakaś elektronika to nie. Drzwi mogą mieć osobne obwody do sterownika, a jeżeli jeszcze jest lampka sygnalizująca otwarte drzwi to na pewno wyłączniki nie są połączone. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak napisał xbartman, dodatkowe wyłączniki w drzwiach. Możesz wtedy i dołożyć do maski i wszystkich innych drzwiczek. IAAN napisał/a: | A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik |
Trzeba podać na mastera. Tego który powoduje zamknięcie/otwarcie wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka. Jeżeli wszystkie z kluczyka otwierają cały samochód to można do dowolnego.
amples - 2017-02-04, 15:31
IAAN napisał/a: | A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno | Masz nad głową pomiędzy lampkami trzy pozycyjny włącznik-wyłącznik cen. zamka , tam możesz wpiąć ,
IAAN - 2017-02-04, 17:42
amples napisał/a: | IAAN napisał/a: | A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno | Masz nad głową pomiędzy lampkami trzy pozycyjny włącznik-wyłącznik cen. zamka , tam możesz wpiąć , |
Mam ten przełącznik pomiędzy lampami oświetlającymi kabinę
Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik czyli tam mogę wpiąć kabelki od centralnego zamka ?
Z tymi dodatkowymi wyłącznikami w drzwiach to jest problem aby je dołożyć gdyż auto jest całe ocieplone alufoksem i wyklejone tapicerką łącznie ze słupkami i drzwiami musiał bym to wszystko odkleić a to trochę roboty a robię to na dworze .
Czy tego sygnału do wyłączników drzwiowych nie można zabrać też z tego przełącznika lampy oświetlenia wnętrza ?
załączam druga część schematu połączenia sterowania centralnym zamkiem czy mój zamek jest sterowany + czy - czy może +i- jak to poznać
IAAN - 2017-02-04, 17:56
janusz napisał/a: | IAAN napisał/a: | Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika . |
To wskazuje, że jest jakiś sterownik oświetlenia kabiny albo nawet zarządza tym komputer samochodu, może być problem z wykorzystaniem sygnału z oryginalnego wyłącznika drzwiowego. W skrajnym przypadku tam jakieś napięcie może pojawiać się tylko czasami jak sterownik sprawdza czy drzwi są zamknięte.
IAAN napisał/a: | Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi |
Jeśli tam jest jakaś elektronika to nie. Drzwi mogą mieć osobne obwody do sterownika, a jeżeli jeszcze jest lampka sygnalizująca otwarte drzwi to na pewno wyłączniki nie są połączone. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak napisał xbartman, dodatkowe wyłączniki w drzwiach. Możesz wtedy i dołożyć do maski i wszystkich innych drzwiczek. IAAN napisał/a: | A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik |
Trzeba podać na mastera. Tego który powoduje zamknięcie/otwarcie wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka. Jeżeli wszystkie z kluczyka otwierają cały samochód to można do dowolnego. |
Moje auto to Master z 2001 roku więc o komputera raczej on nie posiada ,nie mam lampki otwartych drzwi ,jednak jak drzwi są zamknięte to otwarcie od wewnątrz drzwi kierowcy powoduje że wszystkie pozostałe się odblokowywują jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi ,mam pilota w kluczyku ale on nie działa od kiedy kupiłem auto
amples - 2017-02-04, 18:02
IAAN napisał/a: | Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik |
Wciskając w jedną stronę centralny zamyka wszystkie zamki w drugą otwiera .
A który kabel gdzie
to jest potrzebny rozpiska przewodów w dokładanej centralce , bo nie wiadomo czy ona podaje napięcie czy czy zwiera przekaźniki.
Podaj model tej centralki.
ps. to drugie zdjęcie daj większe
IAAN napisał/a: | jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi |
Ten typ tak ma ,
Skorpion - 2017-02-04, 18:04
Takie cosik
IAAN - 2017-02-04, 18:11
amples napisał/a: | IAAN napisał/a: | Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik |
Wciskając w jedną stronę centralny zamyka wszystkie zamki w drugą otwiera .
A który kabel gdzie
to jest potrzebny rozpiska przewodów w dokładanej centralce , bo nie wiadomo czy ona podaje napięcie czy czy zwiera przekaźniki.
Podaj model tej centralki.
ps. to drugie zdjęcie daj większe
IAAN napisał/a: | jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi |
Ten typ tak ma , |
schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu
amples - 2017-02-04, 18:14
IAAN napisał/a: | schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu |
Gdy pisałem nie widziałem zdjęcia , jest małe daj większe
IAAN - 2017-02-04, 18:20
amples napisał/a: | IAAN napisał/a: | schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu |
Gdy pisałem nie widziałem zdjęcia , jest małe daj większe |
Gdybym wpinał się w przycisk który mam nad głową do sterowania centralnym zamkiem to który sposób połączeń wybrać
Jutro zamieszczę zdjęcia przycisku
centralka musi coś zwierać na otwarciu i na zamknięciu
amples - 2017-02-04, 18:27
Wyjście sterowania zamkami jest na przekaźnikach podłączasz równolegle do styków nad głową.
IAAN - 2017-02-04, 18:35
amples napisał/a: | Wyjście sterowania zamkami jest na przekaźnikach podłączasz równolegle do styków nad głową. |
rozumiem że wg.schematu wyzwolenie +12/masa
amples - 2017-02-04, 18:47
Wykorzystujesz 4 przewody zamka centralnego (jest 6 sztuk) biały - żółty do jednego np. otwieranie a biało czarny i żółto czarny do drugiego (kolejność może być inna bo nie wiem który do zamykania - otwierania) bez podawania + i - , po prostu dublujesz przełączniki przekaźnikami w dokładanej centralce nie ingerując w oryginalny cent. zamek .
IAAN - 2017-02-04, 19:03
amples napisał/a: | Wykorzystujesz 4 przewody zamka centralnego (jest 6 sztuk) biały - żółty do jednego np. otwieranie a biało czarny i żółto czarny do drugiego (kolejność może być inna bo nie wiem który do zamykania - otwierania) bez podawania + i - , po prostu dublujesz przełączniki przekaźnikami w dokładanej centralce nie ingerując w oryginalny cent. zamek . |
czyli tak jak na schemacie środkowy rysunek po lewej opisany (wyjście centralki alarmu ) Tak to rozumiem
amples - 2017-02-04, 19:09
Tak tan masz narysowane te dwa przekaźniki które są w centralce
amples - 2017-02-04, 19:49
Możesz również wykorzystać oryginalne krańcówki w drzwiach sygnał pojawia się w konsoli nad głowa gdy otworzysz któreś drzwi lampka się zapala , kwestia sprawdzić czy sterowanie jest + czy - , jeśli plus to dodatkowy przekaźnik.
IAAN - 2017-02-05, 14:50
Nad głową przełącznik sterowania centralnym zamkiem ma 4 kabelki
zwarcie szarego z czarnym zamyka a niebieskiego z pomarańczowym otwiera auto
Lampka się zapala gdy dochodzi minus plus jest na stałe
amples - 2017-02-05, 15:08
Tak
biały i żółty do jednej pary
biało-czarny i żółto-czarny do drugiej , ale który odpowiada za zamykanie a który otwierania musisz sprawdzić IAAN napisał/a: | Lampka się zapala gdy dochodzi minus plus jest na stałe | , - pojawia się po otwarciu drzwi ? jeśli tak to masz wszystko co potrzeba.
IAAN - 2017-03-26, 21:10
Alarm zamontowany niby działa ale są jeszcze 2 niewiadome
Czy ten Key ON biały z centralki to ten sam biały co przy przekaźniku ,czy to dwa osobne kable bo podłączając go pod napięcie nie ma reakcji żadnej ,przekaźnik jest bez napięcia zamknięty a napięcie zasilania przekaźnika nie pojawia się ,a nawet gdyby się pojawiło to otworzy przekaźnik i wtedy nie dokonamy rozruchu dziwne trochę
mrsulki - 2017-03-26, 22:44
Tak ten przewód biały z centralki alarmu i z przekaźnika winien być podłączony do + po stacyjce. Przekaźnik sterowany jest - podawanym z centralki alarmu żółtym przewodem
|
|