| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Wątpliwości prawne zmiany brygadówki na kampera
turikke - 2017-03-04, 00:12 Temat postu: Wątpliwości prawne zmiany brygadówki na kampera Planujemy z żonką (z pomocą rodziny) przerobić brygadówkę na kampera. Z racji możliwości finansowych trafi chyba na VW LT 35 z 2005r. (silnik 2.8tdi)
Poczytałem sporo wątków dotyczących zmiany z ciężarowego na specjalny - kamper, próbowałem też poszukać w aktualnych dziennikach ustaw, ale ta interpretacja mi trochę namieszała: http://interpretacja-poda...od-osobowy.html
W skrócie, stwierdza ona, że kamper to pojazd osobowy, w związku z czym podlega akcyzie.
I teraz mam kilka pytań, na które szukam, i będę bardzo wdzięczny za pomoc w odpowiedzi:
1. Czy brygadówka jest formalnie pojazdem ciężarowym czy osobowym? Wątpliwości mam, bo posiada przegrodę, ale też ma 6-7 miejsc, więc służy do przewozu osób.
2. Zakładając, że samochód był w przeszłości sprowadzony do Polski z zagranicy jako ciężarowy, to czy przy zmianie na specjalny/kamper obowiązuje obowiązek opłaty akcyzowej? (w tym przypadku 18.6%)
3. Jeżeli samochód pochodzi z Polski, to rozumiem, że żeby zmienić na specjalny/kamper muszę usunąć przegrodę, dodać sobie do działalności gospodarczej PKD – 45.20.Z (za http://vadimpacajev.com/b...ngowy-da-sie/), dodać samemu siedzenia i stolik, miejsce do spania, urządzenia kuchenne oraz szafki, wypisać sobie oświadczenie: http://vadimpacajev.com/w...aju_pojazdu.pdf oraz załatwić przegląd na okręgowej stacji kontroli.
4. W związku z tym, że to brygadówka (z przegrodą pośrodku auta), to auto bez przegrody musiałoby być unieruchomione przez dłuższy czas, aż do momentu wstawienia tych elementów 'kamperowych' i zmianie klasyfikacji. Czy w sytuacji, gdy auto ma pochodzenie Polska (więc nie było importowane), mogę sobie usunąć przegrodę i drugi rząd siedzeń i zmienić czasowo na osobowy, do momentu wstawienia wszystkiego?
Dzięki za pomoc,
Krzysiu
turikke - 2017-03-04, 00:17
Czy po prostu brygadówka to osobowe kombi i wszystkie moje pytania nie mają sensu, bo akcyza już jest opłacona jakby co i mogę sobie dziubać jak chcę?
Viper - 2017-03-04, 08:07
Idziesz w dobrym kierunku. A czy koniecznie musi to być kamper?.
1. zmień ilość siedzeń na fotel kierowcy i pasażera obrotowe
2. wstaw za fotelem kierowcy stolik składany na ścianie
3. w miejsce obecnej tylnej ławy, wstaw dwa fotele tylne składane
4. za fotelami tylnymi wykonaj przegrodę z możliwością przejścia na tył auta
A co zrobisz za ścianą grodziową to już twoja indywidualna sprawa, i tak będzie bezpieczniej
Dodatkowa zaleta to dwa pomieszczenia oddzielone od siebie.
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 08:37
brygadówka to dostawczy / czyli ciężarowy / ...zawsze tak było ...żadne kombi .
turikke - 2017-03-04, 09:06
Załóżmy, że mamy inny pomysł na układ, w którym nie ma miejsca na przegrodę - na razie auto ma być zoptymalizowane dla dwóch osób (i psa), ale z możliwością dołożenia w przyszłości jednego/dwoch miejsc siedzących w mocowaniach fabrycznych (kiedy się rodzina powiększy i trzeba będzie gdzieś zamontować fotelik). Podoba nam się taki układ: https://youtu.be/R43D6xhUpVo
Czyli finalnie jak to wygląda w przypadku zmiany z ciężarowego na specjalny/kamper, jeśli auto było sprowadzone z zagranicy bez płacenia akcyzy? Należy tę akcyzę przy zmianie opłacić, czy nie? Bo nie wiem czy rozglądać się tylko za autami pochodzącymi z Polski czy nie.
amples - 2017-03-04, 09:29
| turikke napisał/a: | | jeśli auto było sprowadzone z zagranicy bez płacenia akcyzy? Należy tę akcyzę przy zmianie opłacić, czy nie? |
Jeśli sam sprowadzisz i pierwsza rejestracja na kamper , może ktoś się kiedyś czepić , za akcyzę odpowiada sprowadzający. Ja kupiłem auto zarejestrowane w kraju (sprowadzone) przerejestrowałem na kamper i nie wnikałem w żadne akcyzy.
SlawekEwa - 2017-03-04, 09:36
Kup dostawczy,przebuduj na kampera i zmien na specjalny kempingowy.
turikke - 2017-03-04, 09:58
W końcu znalazłem jakąś interpretację prawną - http://ksiegowosc.infor.p...ane-akcyza.html
Czyli kupuję auto już zarejestrowane w Polsce i przerabiam jak chce, ale wystrzegam się kupna typu 'gotowe do rejestracji'?
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 16:40
nie kombinuj ...
możesz kupić dostawczaka np. z Niemiec i zarejestrować go jako ciężarowy do 3500 DMC tak jak w papierach ... a jak zrobisz kampera to przerejestrujesz na specjalny kempingowy .
U różnych pośredników forma " gotowy do rejestracji " ma różne znaczenie od pełnej dokumentacji jak FV , dowody rej , tłumaczenia , przegląd itp albo i umowa na Niemca i sam sobie wszystko załatwiaj a podpisujesz lewa umowę ...
kynios1 - 2017-03-04, 19:46
| BIORCA napisał/a: | nie kombinuj ...
możesz kupić dostawczaka np. z Niemiec i zarejestrować go jako ciężarowy do 3500 DMC tak jak w papierach ... a jak zrobisz kampera to przerejestrujesz na specjalny kempingowy .
U różnych pośredników forma " gotowy do rejestracji " ma różne znaczenie od pełnej dokumentacji jak FV , dowody rej , tłumaczenia , przegląd itp albo i umowa na Niemca i sam sobie wszystko załatwiaj a podpisujesz lewa umowę ... |
Chyba wprowadzasz kolegę w maliny , jeżeli sam sprowadzi i zarejestruje jako ciężarowy to nie zapłaci akcyzy, ale jak tylko potem przerobi na kemping i go przerejestruje na kempingowy to na nim będzie ciążył obowiązek zapłaty akcyzy , celny ma 5 lat na sprawdzenie papierów i nie ma co liczyć że się uda nie zapłacić .
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 19:49
| kynios1 napisał/a: | | BIORCA napisał/a: | nie kombinuj ...
możesz kupić dostawczaka np. z Niemiec i zarejestrować go jako ciężarowy do 3500 DMC tak jak w papierach ... a jak zrobisz kampera to przerejestrujesz na specjalny kempingowy .
U różnych pośredników forma " gotowy do rejestracji " ma różne znaczenie od pełnej dokumentacji jak FV , dowody rej , tłumaczenia , przegląd itp albo i umowa na Niemca i sam sobie wszystko załatwiaj a podpisujesz lewa umowę ... |
Chyba wprowadzasz kolegę w maliny , jeżeli sam sprowadzi i zarejestruje jako ciężarowy to nie zapłaci akcyzy, ale jak tylko potem przerobi na kemping i go przerejestruje na kempingowy to na nim będzie ciążył obowiązek zapłaty akcyzy , celny ma 5 lat na sprawdzenie papierów i nie ma co liczyć że się uda nie zapłacić . |
prosze nie pitolić z takimi rewelacjami ... podaj jeden przepis potwierdzający Twoją teorię ... na drugiej szali jest w ciągu kilku lat kilka blaszaków osobiście tak zarejestrowanych jak wyżej napisałem ... chcesz się spierać z praktykiem to juz przegrałeś
auto zarejestrowane już w Polsce jako ciężarowy jest prawnie dopuszczonym towarem do obrotu , Urząd celny do takiego samochodu już nic nie ma ponieważ kamper na nim powstał już w Polsce a nie został sprowadzony z zagranicy , przepisy celne dotyczą tylko aut pierwszy raz rejestrowanych w kraju po imporcie . Pierwsza rejestracja w Polsce jako ciężarowy . Przekrętem jest rejestrowanie w Polsce kampera jako ciężarowy bo właściciel wymontował meble i będzie teraz w nim woził świnie ... może sobie wozić ale zagramanicą i papiery zagramaniczne jasno wskazują na przeznaczenie kamperowe a nie transport świń dlatego akcyza od świniowozu też się należy Jedyne w czym masz rację to termin ...faktycznie mają 5 lat na dowalenie akcyzy .
Odbywa to się tak,że co pewien czas UC wysyła pytanie do podległych wydziałów komunikacji o listę zarejestrowanych specjalnych kempingowych , dostają taką listę , porównują VINy tych zarejestrowanych i tych od których akcyzę pobrali , wyłapują tych od których kasa nie wpłynęła , chowają na 4 lata papiery do szuflady by przed piątym rokiem dowalić akcyzę z odsetkami czyli drugie tyle ... mechanizm prosty i przejrzysty oprócz światła w szufladzie i kurzu na papierach
kynios1 - 2017-03-04, 20:02
No nie wiem czy kolega turikke zaryzykuje kupno jak mu radzisz , zagwarantujesz mu że nie zapłaci akcyzy ? Może niech kolega turikke podejdzie do celnego i się dowie jak jest .
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 20:09
kynios1 ...czy Ty jesteś jakiś ograniczony ??? Kolega pyta to dostaje odpowiedź prawidłową a tylko tacy jak Ty , niedouczeni w temacie , mieszają i wprowadzają zamieszanie ...nie wiesz, nie masz pojęcia , nie orientujesz się , boisz się swojego cienia , to się nie odzywaj w temacie i nie absorbuj bo przez Ciebie trzeba pisać dodatkowe posty co ostatnio na CT jest niemile widziane , licznik bije ...
kynios1 - 2017-03-04, 20:19
| BIORCA napisał/a: | kynios1 ...czy Ty jesteś jakiś ograniczony ??? Kolega pyta to dostaje odpowiedź prawidłową a tylko tacy jak Ty , niedouczeni w temacie , mieszają i wprowadzają zamieszanie ...nie wiesz, nie masz pojęcia , nie orientujesz się , boisz się swojego cienia , to się nie odzywaj w temacie i nie absorbuj bo przez Ciebie trzeba pisać dodatkowe posty co ostatnio na CT jest niemile widziane , licznik bije ... |
Weź człowieku zejdź ze mnie i nie ubliżaj mi , sam jesteś jakiś ograniczony i zadufany w sobie .
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 20:21
| kynios1 napisał/a: | | BIORCA napisał/a: | kynios1 ...czy Ty jesteś jakiś ograniczony ??? Kolega pyta to dostaje odpowiedź prawidłową a tylko tacy jak Ty , niedouczeni w temacie , mieszają i wprowadzają zamieszanie ...nie wiesz, nie masz pojęcia , nie orientujesz się , boisz się swojego cienia , to się nie odzywaj w temacie i nie absorbuj bo przez Ciebie trzeba pisać dodatkowe posty co ostatnio na CT jest niemile widziane , licznik bije ... |
Weź człowieku zejdź ze mnie i nie ubliżaj mi , sam jesteś jakiś ograniczony i zadufany w sobie . |
są tematy i dziedziny przy których mi nie podskoczysz , właśnie na taką minę trafiłeś ...wycofaj się puki czas i bez agresji
Spax - 2017-03-04, 20:26
| kynios1 napisał/a: | | Może niech kolega turikke podejdzie do celnego i się dowie jak jest |
To jest dobra rada. Wilk syty i owca cała.
| BIORCA napisał/a: | | ...czy Ty jesteś jakiś ograniczony... |
Adam. Spuść z tonu choć trochę. Wiemy, że jesteś specjalistą w wielu sprawach. Nie daje Ci to jednak prawa do obrażania innych.
kynios1 - 2017-03-04, 20:33
| BIORCA napisał/a: | | kynios1 napisał/a: | | BIORCA napisał/a: | kynios1 ...czy Ty jesteś jakiś ograniczony ??? Kolega pyta to dostaje odpowiedź prawidłową a tylko tacy jak Ty , niedouczeni w temacie , mieszają i wprowadzają zamieszanie ...nie wiesz, nie masz pojęcia , nie orientujesz się , boisz się swojego cienia , to się nie odzywaj w temacie i nie absorbuj bo przez Ciebie trzeba pisać dodatkowe posty co ostatnio na CT jest niemile widziane , licznik bije ... |
Weź człowieku zejdź ze mnie i nie ubliżaj mi , sam jesteś jakiś ograniczony i zadufany w sobie . |
są tematy i dziedziny przy których mi nie podskoczysz , właśnie na taką minę trafiłeś ...wycofaj się puki czas i bez agresji |
To Ty jesteś jakiś agresywny
CORONAVIRUS - 2017-03-04, 20:47
| Spax The Dog napisał/a: |
Adam. Spuść z tonu choć trochę.. |
Spax... jesteś ostatnia osobą która by mi miała dawać wskazówki jak sie przyzwoicie zachować ... nie będę przypominał kiedy i co ale nikt nie zapomniał, ja Ciebie na forum traktuję bezbarwnie i proszę o to samo .
skończyłem w temacie aktywność
Spax - 2017-03-04, 21:14
No i się obraził kurcze pieczone. Adam, jest taki guziczek "ignoruj"
SlawekEwa - 2017-03-04, 22:05
| Spax The Dog napisał/a: |
kynios1 napisał/a:
Może niech kolega turikke podejdzie do celnego i się dowie jak jest
To jest dobra rada. Wilk syty i owca cała. |
To nie jest dobra rada
Dobre rady może dawać ten kto przerabiał temat na własnej skórze, a nie kupił blaszankę "prosto z fabryki"
Spax - 2017-03-04, 22:10
Nie neguję.
Dobra rada w sensie takim, że się coś dowie z pierwszej ręki. Nic więcej. Jak to wykorzysta to już jego sprawa.
krimar - 2017-03-04, 22:16
a czy od tego roku dostawcze też nie zostały objęte (nowym) podatkiem akcyzowym - co czyniłoby cały spór bezproduktywnym?
SlawekEwa - 2017-03-04, 22:39
| Cytat: |
a czy od tego roku dostawcze też nie zostały objęte (nowym) podatkiem akcyzowym - co czyniłoby cały spór bezproduktywnym? |
Pora się obudzić
turikke - 2017-03-05, 09:28
Za powód do wzburzenia kurzu na klepowisku najmocniej przepraszam, za zaangażowanie w dyskusję dziękuję.
Jako, że zakup samochodu mam zaplanowany "na dniach", i strategia rozwoju mocno zależy jaki egzemplarz uda się znaleźć, obecnie na tapecie jest kupno blaszaka (zaimportowanego do Polski rok temu, ale już zarejestrowanego i używanego przez firmę w PL przez rok) i pozostawienie go jako ciężarowy.
Doczytam sobie na forum jakie są tego plusy i minusy, ale mam dwa dodatkowe pytania dotyczące ściany grodziowej:
1. Rozumiem, że ściana grodziowa musi być wykonana wg tych przepisów:
| Cytat: | § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:
7)w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości;
przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;
8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej; |
Gdzie jest to 80%? http://bit.ly/2mG8BMj
2. Rozumiem, że w trakcie jazdy ściana grodziowa musi być jak jest w przepisach i tu nie chcę kombinować, ale czy może być ta górna część opuszczana na postoju (czy to opuszczana szyba, czy kratka otwierana na zawiasach)? Czy ktoś z was się bawił z modyfikacją przegrody po swojemu?
Spax - 2017-03-05, 11:41
| turikke napisał/a: | | 80% wysokości oparć siedzeń |
Jest siedzisko, oparcie i zagłówek.
Bardziej porypany jest punkt d. tego paragrafu.
SlawekEwa - 2017-03-05, 12:49
| Spax The Dog napisał/a: | | Bardziej porypany jest punkt d. tego paragrafu. |
Czego nie wiesz?
Spax - 2017-03-05, 13:33
| SlawekEwa napisał/a: | | Spax The Dog napisał/a: | | Bardziej porypany jest punkt d. tego paragrafu. |
Czego nie wiesz? |
Co to jest masa ładunku przewidzianego? Czy to jest masa dowolnego ładunku, czy też masa ładunku dopuszczalnego według papierów samochodu?
SlawekEwa - 2017-03-05, 13:59
| Spax The Dog napisał/a: | | czy też masa ładunku dopuszczalnego według papierów samochodu? |
Sam sobie odpowiedziałeś
Viper - 2017-03-06, 07:13
Ja przerabiałem ścianę po swojemu mam rozsuwane okienko oraz drzwi przejściowe i wszystko jest ok
turikke - 2017-03-06, 13:10
Ciekawe rozwiązanie, ale jeśli rygorystycznie traktować przepisy to jak to podciągnąć pod:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
?
Viper - 2017-03-07, 07:57
Jest pełna zamykana z blokadami wzmacniającymi, na razie nikt się do niej nie przyczepił.
Przeglądy robię normalnie, policja też nie miała żadnych uwag podczas kontroli.
Ja kupiłem autko z zabudową holenderską na 6 osób.
Sprzedałem zabudowę i fotele, za wycofaną kaskę kupiłem 5 foteli od cytryny C4.
Na pewno obecna zabudowa jest wielokrotnie mocniejsza od oryginalnej z tworzywa.
Może gdybym jeździł z otwartymi drzwiami to mieli by podstawę.
Wiem że są jeszcze ściany z drzwiami przesuwanymi po środku.
DigitalNomad - 2017-03-07, 15:54
| BIORCA napisał/a: | | brygadówka to dostawczy / czyli ciężarowy / ...zawsze tak było ...żadne kombi . |
Czy w myśl ustawy dot. podatku akcyzowego brygadówka to na pewno ciężarowy?
Chodzę z myślą, żeby sprowadzić brygadówkę i przerobić na pojazd specjalny w Polsce, ale nie chciałbym płacić akcyzy przy imporcie.
Pomimo, ze w papierach to będzie początkowo samochód ciężarowy to zdaje się, że w myśl podatku akcyzowego to jest samochód osobowy.
Link:
http://www.eporady24.pl/s...9,133,3468.html
| Cytat: |
definicja samochodów osobowych dla celów akcyzy obejmuje swoim zakresem również samochody osobowo-towarowe typu kombi oraz samochody wyścigowe. (...) W sytuacji, gdy konstrukcja oraz wyposażenie pojazdu wskazuje, iż dany pojazd jest w głównej mierze przeznaczony do przewozu osób, a przewóz towarów stanowi jego uboczną funkcję, wtedy taki pojazd należy zaklasyfikować do samochodów osobowych CN 8703 podlegających akcyzie. Jednakże, jeżeli głównym przeznaczeniem danego towaru jest przewóz towarów, a przewóz osób stanowi tylko uzupełnienie funkcjonalności pojazdu, wtedy taki pojazd należy klasyfikować do samochodów ciężarowych CN 8704 niepodlegających opodatkowaniu akcyzą
|
No to fakt, brygadówka to nie jest kombi, ale czy w brygadówce głównym celem jest przewożenie towarów czy osób?
Viper - 2017-03-07, 17:16
Co do akcyzy i dalszych przekształceń na sam. specjalny to w tym temacie nie mogę się wypowiadać. Ja mam zarejestrowany jako ciężarowy. Dla mnie ok.
Wiem że są tu i tacy ludkowie którzy mają rasowe kampery zarejestrowane jako ciężarowe.
Bardziej będą upierdliwe dla nas Wszystkich ograniczenia do 2,5T które rosną jak grzyby po deszczu.
CORONAVIRUS - 2017-03-07, 17:25
| DigitalNomad napisał/a: | | BIORCA napisał/a: | | brygadówka to dostawczy / czyli ciężarowy / ...zawsze tak było ...żadne kombi . |
Czy w myśl ustawy dot. podatku akcyzowego brygadówka to na pewno ciężarowy?
Chodzę z myślą, żeby sprowadzić brygadówkę i przerobić na pojazd specjalny w Polsce, ale nie chciałbym płacić akcyzy przy imporcie.
Pomimo, ze w papierach to będzie początkowo samochód ciężarowy to zdaje się, że w myśl podatku akcyzowego to jest samochód osobowy.
Link:
http://www.eporady24.pl/s...9,133,3468.html
| Cytat: |
definicja samochodów osobowych dla celów akcyzy obejmuje swoim zakresem również samochody osobowo-towarowe typu kombi oraz samochody wyścigowe. (...) W sytuacji, gdy konstrukcja oraz wyposażenie pojazdu wskazuje, iż dany pojazd jest w głównej mierze przeznaczony do przewozu osób, a przewóz towarów stanowi jego uboczną funkcję, wtedy taki pojazd należy zaklasyfikować do samochodów osobowych CN 8703 podlegających akcyzie. Jednakże, jeżeli głównym przeznaczeniem danego towaru jest przewóz towarów, a przewóz osób stanowi tylko uzupełnienie funkcjonalności pojazdu, wtedy taki pojazd należy klasyfikować do samochodów ciężarowych CN 8704 niepodlegających opodatkowaniu akcyzą
|
No to fakt, brygadówka to nie jest kombi, ale czy w brygadówce głównym celem jest przewożenie towarów czy osób? |
nie spotkałem się w Niemczech z brygadówka osobową ... jeśli w papierach jako rodzaj pojazdu masz wyryte LKW / ciężarowy / a nie PKW / osobowy / to urząd celny nawet nie wie ,że auto jest w Polsce zarejestrowane i nigdy nic do tego auta nie będzie miał / brak akcyzy / .
uważaj z tym budowaniem kampera na brygadówce ... waga będzie spora...za spora by legalna
turikke - 2017-03-07, 19:02
| Cytat: | uważaj z tym budowaniem kampera na brygadówce ... waga będzie spora...za spora by legalna |
Co masz na myśli? W sensie razem z ewentualnymi pasażerami i wyposażeniem? Czy z samym wyposażeniem, bo brygadówki są cięższe?
DigitalNomad - 2017-03-08, 09:58
| BIORCA napisał/a: |
[...] jeśli w papierach jako rodzaj pojazdu masz wyryte LKW / ciężarowy / a nie PKW / osobowy / to urząd celny nawet nie wie ,że auto jest w Polsce zarejestrowane i nigdy nic do tego auta nie będzie miał / brak akcyzy /
|
W sensie, że urząd celny dostaje z WK informacje tylko odnośnie pojazdów osobowych?
A w momencie zmiany kwalifikacji brygadówki z ciężarowego na specjalny (kempingowy) już w Polsce, po sprowadzeniu pojazdu taka informacja trafi do Urzędu Celnego?
Wiesz po prostu wole się upewnić w temacie, żeby uniknąć szarpanin z urzędem.
A tak ogólnie to chyba zależy czy chcesz bazować na przekonaniu, że nie ma wymiany informacji pomiędzy urzędami, więc nawet jak łamiesz przepisy to nic Ci nie grozi...
... czy też bazować na obecnych przepisach i starając się nimi podpierać mieć chociaż pozorną świadomość niewinności i spać spokojniej
CORONAVIRUS - 2017-03-08, 12:16
jeszcze raz...
Dla UC liczy się to jak auto zostało zarejestrowane w Polsce pierwszy raz w zestawieniu z dokumentami np. Niemieckimi .... i tyle . A przepływ informacji jest bardzo dobry , co do tego nie mam wątpliwości .
a co do wagi kampera na brygadówce .... będzie za duża by zmieścić się w 3500 dmc w trakcie kontroli z pasażerami na pokładzie . Musisz o tym wiedzieć nim sie porwiesz na taki projekt .
Viper - 2017-03-09, 07:07
| BIORCA napisał/a: | | a co do wagi kampera na brygadówce .... będzie za duża by zmieścić się w 3500 dmc w trakcie kontroli z pasażerami na pokładzie . Musisz o tym wiedzieć nim sie porwiesz na taki projekt . |
Ale zawsze można zmniejszyć ilość pasażerów do czterech, z tym chyba nie będzie problemów.
CORONAVIRUS - 2017-03-09, 08:39
| Viper napisał/a: | | BIORCA napisał/a: | | a co do wagi kampera na brygadówce .... będzie za duża by zmieścić się w 3500 dmc w trakcie kontroli z pasażerami na pokładzie . Musisz o tym wiedzieć nim sie porwiesz na taki projekt . |
Ale zawsze można zmniejszyć ilość pasażerów do czterech, z tym chyba nie będzie problemów. |
właśnie przerabiałem ten temat w praktyce ... z osobowego na specjalny kempingowy i z 7 na 3 miejsca ... nie ma problemu
|
|