|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - masa rzeczywista kampera
silny - 2017-03-06, 16:32 Temat postu: masa rzeczywista kampera zrobiłem spory błąd , zaliczkowałem prawie nówke integre z piętrowymi łóżkami. pacnięte w przód nie mocno , wszystko fajnie , na papierku ledwo 3 t.
uruchomili mili panowie autko i pomiar na wadze 3260 bez wody , solarów , mało ropy i bez kierowcy
w głowie mi się kręci , co robić , stracić troche kasy i nie męczyć sie cały czas z przeważeniem, czy kluczyć z masą realną podróżną prawie 4T......
odechciewa sie
Bronek - 2017-03-06, 17:04
Zaliczki sa zwrotne o czym tu pisaliśmy !!!!!
I tyle .
w wysokości zaliczki
Zadatek zaś tez ale gdy sprzedawca sie wycofa to po dwakroć on Tobie zwraca.
Wygrasz w każdym sadzie ..
lecz myslę ,że nie będzie problemu . Poszukaj na forum niedawno sie w tej sprawie produkowaliśmy
kubanski - 2017-03-06, 17:25
Paru jest na forum którzy mają ten problem.(około 4T). Palcem nie wypada pokazać.
Ciekawi mnie ich zdanie.
silny - 2017-03-06, 17:30
nie nie, Bronek , nie chodzi mi o zaliczke bo już sie z niej okrakiem wycofuje ale żal mi , o takim zawsze śniłem po cichu....
jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce, cały czas myśle że jednak brać
bokiem , coś ,gdzieś
z czego te samochody z betonu
patrzyłem na Mobile. wszystkie jaakie znalazłem były do 3.5 T
MAWI - 2017-03-06, 17:41
Myślę że 99 % integr na naszym forum jeździ przeładowana . A z 80% reszty kamperów na naszch drogach to też > 3,5t. Takie mamy ustawy.
Andrzej 73 - 2017-03-06, 17:59
Zapodaj model kampera lub foty znajdziemy jaką powinien mieć wagę fabryczną , może wstawili do niego jakieś stalowe szyny?
CORONAVIRUS - 2017-03-06, 18:09
popowodziowe zawsze nasiąknięte ... konstrukcja mokra to i waży swoje , czasami kapie
moskit - 2017-03-06, 18:13
Jest to wada prawna.
Niestety ze względu na istniejące przepisy o magicznej cyfrze 3500 kg większość dostawców kamperków zaniża masę rzeczywistą jest to spowodowane zapotrzebowaniem na pojazdy gdzie kierowca może posługiwać się prawem jazdy B. Zaś z drugiej strony mamy sztywne przepisy o DMC i zaczyna się konflikt. Inaczej ma się sprawa jak wiesz jaka jest masa rzeczywista i wtedy decydujesz, kupuję lub nie , godzę się na ciągłe zagrożeniem zepsuciem wakacji, wyjazdu ryzykiem kontroli i mandatu lub odpuszczamy temat zakupu. W moim przypadku pierwszy miał rozjazdu 300 kg DMC 3500 zaś "drugi" kamperek miał różnicę 20 kg DMC 4500 można, można
Temat już jest na tyle głośny ze nie wierzę że sprzedawca - przedstawiciel nie wie jaka jest masa rzeczywista
Bajaga - 2017-03-06, 18:49
silny napisał/a: |
jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce, |
Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym.
Nomady - 2017-03-06, 18:55
Ja bym się nie pchał ,za parę lat będą ważyć mierzyć
Flag - 2017-03-06, 19:14
mnie ważyli na norweskiej granicy.
MILUŚ - 2017-03-06, 19:26
Flag napisał/a: | mnie ważyli na norweskiej granicy. |
zapodaj gdzie jeśli łaska
wizjoner - 2017-03-06, 19:49
Ja tez uważam że to nie problem, byle omijać Austrię, po za tym kamper który tak jak mój miał kiedyś 4300 lepiej sobie radzi z ciężarem i ma lepsze hamulce, po prostu jest bezpieczniej i bardziej komfortowo
Andrzej 73 - 2017-03-06, 20:13
Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu.
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
GENAS - 2017-03-06, 20:48
Andrzej 73 napisał/a: | Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu.
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
|
Andrzeju twoja Lajka waży pusta bez paliwa 3350kg,moja gotowa do jazdy 4200 i jeżdżę po całej Europie
moskit - 2017-03-06, 20:52
Bajaga napisał/a: | silny napisał/a: |
jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce, |
Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym. |
A wyobraź sobie że mnie w Polsce zważyli i co i kicha
Obecnie w Polsce jest czynnych ok 350 wag przejazdowych.Wykryte przeładowania tirów są co rzadsze to z automatu obecnie bardziej przykładają się do blaszanek, busów i innego taboru średniego a kary są coraz dotkliwsze. Każdy robi co chce tylko się zastanowić trzeba nad konsekwencjami.
Zdarzenie oczywiście hipotetyczne: jeżeli by się zdarzyła kolizja z pojazdem do którego miałbym wątpliwości co do jego wagi zgłaszam to ubezpieczycielowi, tutaj nie hipotetycznie tutaj jestem pewny, że ubezpieczyciel sprawdzi i wykorzysta aby nie wypłacić kasy z polisy a resztę dopisz sobie sam
A z drugiej strony namawianie kogoś do łamania prawa jest karalne
Tak znaczne przeładowanie przy kolizji prokurator może podpiąć pod spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym wtedy to już grubo
Andrzej 73 - 2017-03-06, 20:57
GENAS napisał/a: | Andrzej 73 napisał/a: | Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu.
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
|
Andrzeju twoja Lajka waży pusta bez paliwa 3350kg, |
Nie tak do końca , podałem dane z wagi elektronicznej.
Wykonywałem ważenie tak jak podałem wyżej i wodą i paliwem.
MILUŚ - 2017-03-06, 21:03
Andrzej 73 napisał/a: | .......... czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa ........ |
Nie liczyłbym na to też jak mnie złapali chciałem iść tą drogą w końcu było o co walczyć .........70 EUR Nic nie wskurałem
Wodę spuścić sobie mogłem ale nie miało to już wpływu na wymiar kary
Niemcy jednak są bardziej wyrozumiali i po złapaniu pozwalają spuścić wodę ......
EwaMarek - 2017-03-06, 21:12
Tak sobie czytam...
Moje PLA w dowodzie ma własnej 3050kg co jest nieprawdą. Z klimą i innymi bajerami ma ok 3200kg. |gotowy do jazdy z załogą na pokładzie mam przeładowanie o 250kg.
W poprzednich kamperach zakładałem hak z myślą o ciąganiu małej przyczepki - może raz tak pojechałem. Większość czasu miałem dodatkowy kufer na haku i tak sobie przeładowany jeździłem.
W obecnym kamperze nie założę haka bo zwiększy mi się masa i wyjdzie na to ,że bańki z helem będzie trzeba wozić Poza tym niska podłoga bagażnika chyba będzie przeszkadzać.
Jak człowieka nie złapią to myśli, że jakoś będzie ...
Andrzej 73 - 2017-03-06, 21:14
Wiem , ale w momencie zjazdu na wagę otwieram zawór i niech leciiiiii....
Na tyle lat jazdy kamperem jeszcze nie zapłaciłem za przeładowanie , to jak raz zapłacę to nie zbiednieję.
A przestrzeń życiowa dla nas cenniejsza.
rakro1 - 2017-03-06, 21:43
Ale pytanie było czy kupować czy nie a nie o tym czy posiadający auta są skłonni jeździć nimi dalej i ryzykować.Każdy z nas walczy o jak najlżejsze auto i zdecydowanie nie polecałbym zakupu tak ciężkiego auta.Ja.Uważam,że powinniśmy pomóc koledze porzucić piękne marzenia i boleśnie,niestety sprowadzić na ziemię.Metody kontroli będą się nasilać a i przyzwoitość narzuca stosować się do obowiązującego prawa.I ew. walczyć o jego zmianę.Jakoś.Zdecydowanie odradzałbym zakup i naprawdę nie z zazdrości.
MAWI - 2017-03-06, 22:44
rakro1 napisał/a: | Zdecydowanie odradzałbym zakup i naprawdę nie z zazdrości. |
Popieram. Jak dołoży wodę paliwo. klima ,satelita , talerze, gary. Rower skuter itd .wyjdzie Ci z 4 tony. Co innego przeładować 50-100 kg .a co innego 500 kg. Nie mógł bym tak. Chyba ,że kupujesz na krótko. To co innego. Kiedyś to uszczelnią.
Bronek - 2017-03-06, 23:25
Kupując nie zauważyłem DMC 3300kg!
Ale Najwyższy czuwał i załadowany żoną, mną i psem na początku nie przekraczał wagi 3 ton.
Na początku.
Dobawiłem pierdół... I psa dodatkowego. Teraz 3300 mam jak wypróżnimy się przed wyjazdem.
Przekraczqm ociupinkę.
Czyli każdy myśli , że da radę utrzymać wagę . NIESTETY NIE.
Tyjemy razem z kamperem
Andrzej 73 - 2017-03-07, 00:29
rakro1 napisał/a: | Ale pytanie było czy kupować czy nie |
Popraw mnie jeśli przeoczyłem , ale pytający nie podał modelu kampa którego chce kupić , więc dyskusja jest nie na temat jego kampera tylko ogólnie.
Bajaga - 2017-03-07, 00:46
moskit napisał/a: | Bajaga napisał/a: | silny napisał/a: |
jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce, |
Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym. |
A wyobraź sobie że mnie w Polsce zważyli i co i kicha |
Jak to się mówi: jak ktoś ma pecha to mu na łeb spadnie cegła w drewnianym kościele To ja wolę mieć ciut szczęścia niż wielkiego pecha.
silny - 2017-03-07, 05:23
Nie pisałem bo nie było czasu.
Był temat na forum o pisaniu negatywnie o sprzedającym i pojeździe. Że to niby łapie się pod paragraf.
Wolę nie ryzykować, napiszę ogólnikowo.
Zabudowa Pilote, 7m, rama Alko, podłoga podwójna, garaż mały, golas - dlatego myślałem że może być lekki, bez klimy dachowej i innych takich.
Na 100 proc suchy.
Ma hak, odejdzie z 30- 40 kg.
Nie wiem..?..
moskit - 2017-03-07, 06:30
Jak to się mówi: jak ktoś ma pecha to mu na łeb spadnie cegła w drewnianym kościele To ja wolę mieć ciut szczęścia niż wielkiego pecha.[/quote]
Ty chyba nie rozumiesz powagi problemu. Możesz jeździć czym chcesz i jak chcesz tylko licz się z konsekwencjami, pech to tu nie ma nic wspólnego.
Po Twoim wpisie widzę że jeździsz ponad DMC i próbujesz sam siebie uspokoić, wewnętrzny spokój nie ma się nijak do konsekwencji. Ostatnio dość często nagłaśniają takich co mieli pecha, cwaniakowali z większą ilością osób czy przeładowanym pojazdem i doprowadzili do tragedii
Zdecydowanie odradzam zakup takiego pojazdu, tak jak napisał Bronek wraz z wiekiem tyją również nasze kamperki. Zakup to dopiero początek krzywej wagi
silny - 2017-03-07, 08:37
wcześniej napisałem 3260 , przepraszam 3240 jest zapas
3240 z 2 butlami , nadplanowym aku ok 80 A i hakiem.
3240 -40 hak z wzmocnieniami= 3200 -butla =3180 -aku 3160 +solar=3170+60 disel=3230+50 woda=3280+80 ja=3360+ 150 reszta rodziny
jakbym nie liczył to nawet na pusto nic z tego , a gdzie ciuchy dla 2 kobiet ze 100 kg jakiś rower- garaż aż kusi napchać.
jak kupie to się nie przyznam żebyście się nie śmiali ..............
zobaczymy , jak wystawie jumpera na sprzedaż to wiadomo ,dyskusja nic mi nie pomogła jeszcze zaciemniła zwracając uwagę na zagrożenia z DMC związane...
Stanek - 2017-03-07, 08:59
silny napisał/a: | dyskusja nic mi nie pomogła jeszcze zaciemniła zwracając uwagę na zagrożenia z DMC związane... |
hi hi bo najlepiej być nieświadomym Ja jak nie byłem świadomy to jeździłem i nie zawracałem sobie głowy wagą. Jak poczytałem forum to w zeszłym roku przed wyjazdem do Portugalii tak odchudziłem kampera, że z pełnym załadunkiem na wyjazd 5-cio tygodniowy, paliwem, wodą i załogą (2+1) ważył 3570 kg, ale co ja tam wymontowałem z niego to ho ho
rakro1 - 2017-03-07, 09:13
Wymontowałem hak i ubyło kilka kilo a potem okazało się,że musiałem kupić belkę do zderzaka bo bez niej był sam plastik.W sumie to zaoszczędziłem mniej niż 10 kilo.
silny - 2017-03-07, 19:21
jest dobrze wmawiam sobie że szkoda na tak drogie AC przy tej wartości
robię co mogę , że nie praktyczny bo mało szafek........
opuścili 15 tysi , boję się ze są cwansi niż myślałem...
szkoda
ostatni argument to utrata wartości , spróbuję się tym przekonać , że żal
raczej wezmę bo rozum swoje a serce niestety swoje
kubanski - 2017-03-07, 19:51
silny napisał/a: |
raczej wezmę bo rozum swoje a serce niestety swoje |
Zobaczysz,że jak weźmiesz nikt złego słowa nie powie.
Ty w końcu silny czy bojący ?
Będziesz woził tylko kąpielówki,a zazdraszczać nie jeden będzie
rjas - 2017-03-07, 20:11
kubanski napisał/a: |
Zobaczysz,że jak weźmiesz nikt złego słowa nie powie. |
Wszyscy będą gratulować
Nasz w pełnym rynsztunku też jest przeważony jakieś 300 kg i czy jest to powód żeby się wieszać ??
silny - 2017-03-08, 14:04
zawiesiłem temat tak troche ani w prawo ani w lewo , prześpię się z zagadnieniem pare dni , nie jadę do nich żeby mnie nie okręcili na swoje
MAWI - 2017-03-08, 15:56
silny napisał/a: | żeby mnie nie okręcili na swoje
|
Nie dość że SILNY to jeszcze mądry.
Szkoda że z pod lasu , ale tak bywa
kubanski - 2017-03-08, 16:03
MAWI napisał/a: | z pod lasu |
Sprawdziłem.Jak chodził do podstawówki w latach 30-tych może pisać z pod.
zbyszekwoj - 2017-03-08, 16:30
Może trzeba wrócić do poprzedniego nicku i odchudzić kampera.
Bajaga - 2017-03-08, 17:34
moskit napisał/a: | Możesz jeździć czym chcesz i jak chcesz tylko licz się z konsekwencjami |
Liczę się, znam także konsekwencje przekraczania dozwolonej prędkości czy też rozmowy przez telefon za kierownicą. Te konsekwencje nie powodują u mnie permanentnego stresu i zaburzeń osobowości. Nie wolno także przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu oraz w zimie rozgrzewać auta podczas skrobania. Wielu rzeczy nie wolno.
Ale ciekaw jestem skąd informacja o 350 wagach i gdzie one są, źródło proszę.
moskit - 2017-03-08, 20:51
Ale ciekaw jestem skąd informacja o 350 wagach i gdzie one są, źródło proszę.[/quote]
Tak się dziwnie złożyło że jeden z naszych kolegów forumowych te wagi montuje i o ilości pisał rok temu, pewnie ta ilość już wzrosła.
Proponuję abyś poczytał o sposobie funkcjonowania wag przejazdowych abyś nie był mocno , bardzo mocno zdziwiony jak przyjdą "pozdrowienia" z załączonymi zdjęciami i wydrukami
SlawekEwa - 2017-03-08, 20:55
Bajaga napisał/a: | czy też rozmowy przez telefon za kierownicą. |
Od kiedy jest zakaz ?
Bajaga - 2017-03-08, 21:52
SlawekEwa napisał/a: | Bajaga napisał/a: | czy też rozmowy przez telefon za kierownicą. |
Od kiedy jest zakaz ? |
Mówię o trzymaniu tego telefonu dłonią. Taki zakaz jest od dawna.
ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.
ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę.
Bronek - 2017-03-08, 22:19
Tu kiedyś pisali, że ma być 300 w 2015
http://www.gitd.pl/wagi-p...ow-bez-kontroli
MILUŚ - 2017-03-08, 22:37
Bajaga napisał/a: | ...................
ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.
ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę. |
http://www.tirstop.pl/mapa-wag/
Andrzej 73 - 2017-03-08, 23:46
Z tej mapy wynika że jest niespełna setka.
silny - 2017-03-09, 06:12
Jakby na temat wagi nie patrzeć to dość dziwne jest budowa pojazdu na granicy dmc. Dowiem się jak jest w temacie zarejestrowania na 3800-4200. Lepiej już tak i iść na C niż kretaczyć.
Szalony - 2017-03-09, 08:27
silny napisał/a: | Jakby na temat wagi nie patrzeć to dość dziwne jest budowa pojazdu na granicy dmc. Dowiem się jak jest w temacie zarejestrowania na 3800-4200. Lepiej już tak i iść na C niż kretaczyć. |
Jeśli chodzi o zmianę DMC będzie ciężko chyba że masz homologacja na pojazd wystawiona np na 4200kg to w tedy tylko rzeczoznawca i urząd z tego co mi wiadomo . Dodatkowo trzeba założyć tachograf i viatoll
Jestem niestety w podobnej sytuacji z tym że dokumenty staram się ściągnąć od producenta pojazdu bezpośrednio bo w Polsce "autoryzowany" przedstawiciel marki pojazdu nie umie lub nie chce pomóc, czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch
mischka - 2017-03-09, 09:32
Szalony napisał/a: | czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch |
to niestety wszędzie trwa, po niemieckiej stronie odry też trzeba do 4 tygodni odczekać.
moskit - 2017-03-09, 09:35
ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.
ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę.[/quote]
Jednak zdecydowanie musisz się "odchudzić"
SlawekEwa - 2017-03-09, 09:36
Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho?
Szalony - 2017-03-09, 09:48
SlawekEwa napisał/a: | Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho? |
Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
Natomiast ja czekam na papiery jeśli potwierdzę że auto powinno mieć większe DMC to zmienię a jeśli nie to będziemy ćwiczyć i chudnąć .
W Polsce za przeładowany pojazd o DMC 3.5t jest mandat chyba 500zł z tego co się orientuję i zakaz jazdy - dowodu raczej nie zabiorą (chyba) a stać przecież nie będą całą dobę a my mamy kampera i spać możemy natomiast trzeba mieć uprawnienia kat C aby nikt się nie doczepił że mimo nadwagi nie masz uprawnień.
koko - 2017-03-09, 10:12
Szalony napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho? |
Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
Natomiast ja czekam na papiery jeśli potwierdzę że auto powinno mieć większe DMC to zmienię a jeśli nie to będziemy ćwiczyć i chudnąć .
W Polsce za przeładowany pojazd o DMC 3.5t jest mandat chyba 500zł z tego co się orientuję i zakaz jazdy - dowodu raczej nie zabiorą (chyba) a stać przecież nie będą całą dobę a my mamy kampera i spać możemy natomiast trzeba mieć uprawnienia kat C aby nikt się nie doczepił że mimo nadwagi nie masz uprawnień. |
Przestań pisać głupoty!!!!!!!!!!
Właściciel campera DMC 4,5t
Bronek - 2017-03-09, 10:17
Szalony napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho? |
Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
................................ |
Kamper "cywilny"
Coś nie tak .
Z tego co wiem , to jeśli na potrzeby własne (niezarobkowe) lub właściciel jest rolnikiem, to nie potrzeba tachografu.
http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu
Szalony - 2017-03-09, 10:18
koko napisał/a: |
Przestań pisać głupoty!!!!!!!!!!
Właściciel campera DMC 4,5t |
Mogę się mylić ale tak mnie poinformowano - rzeczoznawczy i diagności na stacjach okręgowych. Jeśli jest inaczej to z miłą chęcią prosiłbym Cię Koko o pomoc w znalezieniu odpowiednich przepisów aby móc też mieć ( o ile się da - zależy jaka dokumentacja dotrze do mnie ) pojazd o DMC 4.5t bez tacho.
Bronek - 2017-03-09, 10:23
Tu np.
Cytat: | Zwolnienia od rejestracji czasu pracy kierowców, a co za tym idzie z konieczności instalacji i używania tachografu określone zostały w art. 3 rozporządzenia WE 561/2006. Jazda bez tachografu – kategorie przewozów: pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą. |
http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu
Szalony - 2017-03-09, 10:26
Dziękuję
kaimar - 2017-03-09, 10:44
Bronek napisał/a: | Z tego co wiem , to jeśli na potrzeby własne (niezarobkowe) lub właściciel jest rolnikiem, to nie potrzeba tachografu. |
I tu jest wielkie nieporozumienie. Określenie "na potrzeby własne" kosztuje bardzo dużo w czasie kontroli na drodze i jest mylone z przewozem prywatnym. Przewóz na "Potrzeby własne" to jest przewóz realizowany przez właściciela pojazdu w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą nie będącą świadczeniem usługi transportowej dla innego podmiotu. Czyli przejazd własną ciężarówką do hurtowni np. po płyty meblowe do własnej stolarni jest przewozem na potrzeby własne i obowiązuje tacho nawet właściciela jednosobowej firmy. Natomiast można sobie jeździć swoim prywatnym TIRem z naczepą rano do piekarza po 2 bułki na swoje śniadanie bo mam taki kaprys i lubię duże samochody. Wtedy tacho nie obowiązuje.
Podobnie - kupiłem sobie na OLX używaną kanapę i wiozę sobie do domu - jazda prywatna bez tacho.
Tę samę kanapę kupiłem do firmy - przejazd na potrzeby własne i już wtedy obowiązuje tacho z wszelkimi szykanami.
Czujecie różnicę?
Bronek - 2017-03-09, 10:48
Niezarobkowe, do firmy to raczej zarobkowe , nawet własnej
Ale jak w firmie się mieszka ??? to czy płyta do zrobienia np.kuchni? czy do mebli na handel .
I tak można bez końca .
Ale dajmy spokój , bo zaczynamy jak w TV .
Kamper bez tacho , a reszta , co mnie to obchodzi
OMEGA - 2017-03-09, 10:55
A jak się ma do w/w przepisu "Milka Świstaka " czy" Milka II" na ciężarówce ???
OMEGA - 2017-03-09, 10:57
Bronek napisał/a: | Kamper bez tacho , a reszta , co mnie to obchodzi |
OK, Bronek już wytłumaczył .
Ahmed - 2017-03-09, 10:57
Szalony napisał/a: | Mogę się mylić ale tak mnie poinformowano - rzeczoznawczy i diagności na stacjach okręgowych. |
Już więcej tam o nic nie pytaj
kubanski - 2017-03-09, 11:18
Reszta nie kamperowa jakby kogoś unteresowało,do 7,5T bez tacho.
Rozporządzenie 561/2006 art.3 pkt.h
Korzystam nagminnie,to nie teoria.
Spax - 2017-03-09, 11:22
OMEGA napisał/a: | A jak się ma do w/w przepisu "Milka Świstaka " czy" Milka II" na ciężarówce ??? |
Świstak ma tachograf i używa, ale jak mi sam kiedyś tam we Włoszech powiedział, nie bardzo wie po co.
koko - 2017-03-09, 11:50
Szalony napisał/a: | Dziękuję |
wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość
Bronek - 2017-03-09, 11:56
koko napisał/a: | Szalony napisał/a: | Dziękuję |
wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość |
Nawet nam flaszki nie postawi, bo my abstynenci
Istvan - 2017-03-09, 13:23
Jak przechodziłem z ciężarowego na kamperowy to zasięgałem języka. Mam DMC 7500 i w opinii rzeczoznawcy mam: nie wymaga tachografów.
Innym razem pytałem w ITD o duże kampery i uzyskałem odpowiedź że gdybym miał kampera powyżej 12 ton to musiałbym jeździć z tacho i przestrzegać czasu pracy kierowcy.
silny - 2017-03-09, 17:14
o jezu , ile bym musiał nakłaść zeby przekroczyć 12 T.
przypomniała mi się sytuacja z tamtych wakacji jak jumperem ( choć nie wykończony ) wjeżdzałem w takie zakamarki że osobowe tylko
jadnak wszystko ma swoje -cytując klasyka- zady i walety
silny - 2017-03-09, 18:19
a , jeszcze pytanie -
dlaczego w tych nowinkach nie ma bojlera i trumy tylko jakiś potworny kombajn z osobnym pomieszczonkiem z klapą serwisową
i czy to sie psuje
kaimar - 2017-03-09, 21:08
Szalony napisał/a: |
Jestem niestety w podobnej sytuacji z tym że dokumenty staram się ściągnąć od producenta pojazdu bezpośrednio bo w Polsce "autoryzowany" przedstawiciel marki pojazdu nie umie lub nie chce pomóc, czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch |
Z tego co pamiętam , to miał Pan sprawdzić oryginalną tabliczkę znamionową Iveco umieszczoną pod maską i przesłać jej zdjęcie z numerem VIN. Nie otrzymałem takich informacji więc jak miałem pomóc. Nigdy nie odmawiamy takiej pomocy - dzisiaj na przykład załatwialiśmy sprawę homologacji dla 6 osób alkowy Mobilvetta na podwoziu Iveco.
Szalony - 2017-03-09, 21:19
Kaimar chodzi mi o IVECO nie o was. Na spokojnie zgadza się całkowicie zapomniałem o przesłaniu już to robię więc jeszcze dziś będzie wszystko na mailu Przepraszam
gryz3k - 2017-03-10, 14:56
Bronek napisał/a: | koko napisał/a: | Szalony napisał/a: | Dziękuję |
wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość |
Nawet nam flaszki nie postawi, bo my abstynenci |
Abstynenci czy zaszyci? Bo to różnica. Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może...
Ja myślę, że skoro pyta, otrzymał gdzieś błędną informację to nie wystarczy posypać głowę popiołem. Trzeba by Go jakoś ukarać, że głupie pytania zadaje. Mnie uczono, że nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi...
MAWI - 2017-03-10, 16:57
gryz3k napisał/a: | Abstynenci czy zaszyci? Bo to różnica. |
E a jaka?
gryz3k - 2017-03-10, 17:08
Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może...
koko - 2017-03-10, 17:22
gryz3k napisał/a: | Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może... |
Znowu zakompleksiony d--ek mnie ściga
gryz3k - 2017-03-10, 18:13
koko napisał/a: | Znowu zakompleksiony d--ek mnie ściga |
Uderzyć w stół a nożyce się odezwą. Masz jakiś problem/kompleks z tym bo odniosłem się do postu Bronka w formie humorystycznej? Nie przeceniaj swojego znaczenia dla innych bo ważny jesteś tylko w swoim własnym przekonaniu co bije z twoich postów. Mniej zadęcia a więcej luzu a wszystkim będzie łatwiej.
I prosiłbym o nie używanie inwektyw bo świadczy to wyłącznie o chamstwie i niskim poziomie piszącego. Tak jak wcześniejsze uwagi do autora wątku.
Szalony - 2017-03-10, 19:00
Proszę Państwa lekko odbiegamy od tematu. Proszę o rozwagę
Dziękuję Kaimar mam nadzieję że uda się zdobyć dokumenty i jeszcze raz przepraszam za moją gafe
silny - 2017-03-10, 19:23
olaliście moje pytanie o to dziwne ogrzewanie/bojler z tego kampera ...ADLE czy jakos tak
mrsulki - 2017-03-10, 20:00
silny napisał/a: | laliście moje pytanie o to dziwne ogrzewanie/bojler z tego kampera ...ADLE | Powiem tak z tym ogrzewaniem jest tak jak z posiadaniem francuskiego auta. Ci co nie mają psioczą ci co mają zakochani. Z Alde jest podobnie z założenia bardzo fajna rzecz kólpot tylko z częściami i fachowcami od tego, ale jak działa to lepsze niż Truma.
toscaner - 2017-03-10, 20:11
Nie wiem jak z awaryjnością, ale znajomi mają Alde w Carthago i nie chcą słyszeć więcej o Trumie.
silny - 2017-03-20, 03:29
Panowie i Panie - jesten bezdomny
Brać czy nie bo już sam nie wiem, Pilote integra ,łózka piętrowe , garaż , 3240 MW
Jeszcze jest..............
eler1 - 2017-03-20, 10:41
Brać i trochę odchudzić a na wyjazdy nie pakować lodówki do pełna wszędzie są sklepy a do bagażnika pianki na drogę dla dzieciaków . I cieszyć się z życia.
Pilnować stanu opon i hamulcy.
|
|