Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - masa rzeczywista kampera

silny - 2017-03-06, 16:32
Temat postu: masa rzeczywista kampera
zrobiłem spory błąd , zaliczkowałem prawie nówke integre z piętrowymi łóżkami. pacnięte w przód nie mocno , wszystko fajnie , na papierku ledwo 3 t.

uruchomili mili panowie autko i pomiar na wadze 3260 :box bez wody , solarów , mało ropy i bez kierowcy :gwm :gwm

w głowie mi się kręci , co robić , stracić troche kasy i nie męczyć sie cały czas z przeważeniem, czy kluczyć z masą realną podróżną :gwm prawie 4T...... :evil:

odechciewa sie :roll:

Bronek - 2017-03-06, 17:04

Zaliczki sa zwrotne o czym tu pisaliśmy !!!!!
I tyle .

w wysokości zaliczki
Zadatek zaś tez ale gdy sprzedawca sie wycofa to po dwakroć on Tobie zwraca.

Wygrasz w każdym sadzie ..
lecz myslę ,że nie będzie problemu . Poszukaj na forum niedawno sie w tej sprawie produkowaliśmy

kubanski - 2017-03-06, 17:25

Paru jest na forum którzy mają ten problem.(około 4T). Palcem nie wypada pokazać.
Ciekawi mnie ich zdanie.

silny - 2017-03-06, 17:30

nie nie, Bronek , nie chodzi mi o zaliczke bo już sie z niej okrakiem wycofuje ale żal mi , o takim zawsze śniłem po cichu....
jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce, cały czas myśle że jednak brać

bokiem , coś ,gdzieś :placze2 :confused

z czego te samochody :?: z betonu :zastrzelic

patrzyłem na Mobile. wszystkie jaakie znalazłem były do 3.5 T :shock:

MAWI - 2017-03-06, 17:41

Myślę że 99 % integr na naszym forum jeździ przeładowana . A z 80% reszty kamperów na naszch drogach to też > 3,5t. Takie mamy ustawy.
Andrzej 73 - 2017-03-06, 17:59

Zapodaj model kampera lub foty znajdziemy jaką powinien mieć wagę fabryczną , może wstawili do niego jakieś stalowe szyny? :haha:
CORONAVIRUS - 2017-03-06, 18:09

popowodziowe zawsze nasiąknięte ... konstrukcja mokra to i waży swoje , czasami kapie :)
moskit - 2017-03-06, 18:13

Jest to wada prawna.
Niestety ze względu na istniejące przepisy o magicznej cyfrze 3500 kg większość dostawców kamperków zaniża masę rzeczywistą jest to spowodowane zapotrzebowaniem na pojazdy gdzie kierowca może posługiwać się prawem jazdy B. Zaś z drugiej strony mamy sztywne przepisy o DMC i zaczyna się konflikt. Inaczej ma się sprawa jak wiesz jaka jest masa rzeczywista i wtedy decydujesz, kupuję lub nie , godzę się na ciągłe zagrożeniem zepsuciem wakacji, wyjazdu ryzykiem kontroli i mandatu lub odpuszczamy temat zakupu. W moim przypadku pierwszy miał rozjazdu 300 kg DMC 3500 zaś "drugi" kamperek miał różnicę 20 kg DMC 4500 można, można
Temat już jest na tyle głośny ze nie wierzę że sprzedawca - przedstawiciel nie wie jaka jest masa rzeczywista

Bajaga - 2017-03-06, 18:49

silny napisał/a:

jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce,


Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było :mrgreen: Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym.

Nomady - 2017-03-06, 18:55

Ja bym się nie pchał ,za parę lat będą ważyć mierzyć :spoko
Flag - 2017-03-06, 19:14

mnie ważyli na norweskiej granicy.
MILUŚ - 2017-03-06, 19:26

Flag napisał/a:
mnie ważyli na norweskiej granicy.


:shock: zapodaj gdzie jeśli łaska :chytry

wizjoner - 2017-03-06, 19:49

Ja tez uważam że to nie problem, byle omijać Austrię, po za tym kamper który tak jak mój miał kiedyś 4300 lepiej sobie radzi z ciężarem i ma lepsze hamulce, po prostu jest bezpieczniej i bardziej komfortowo
Andrzej 73 - 2017-03-06, 20:13

Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu. :gwm
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
:spoko

GENAS - 2017-03-06, 20:48

Andrzej 73 napisał/a:
Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu. :gwm
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
:spoko


Andrzeju twoja Lajka waży pusta bez paliwa 3350kg,moja gotowa do jazdy 4200 i jeżdżę po całej Europie :kamp2 :spoko

moskit - 2017-03-06, 20:52

Bajaga napisał/a:
silny napisał/a:

jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce,


Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było :mrgreen: Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym.


A wyobraź sobie że mnie w Polsce zważyli i co i kicha
Obecnie w Polsce jest czynnych ok 350 wag przejazdowych.Wykryte przeładowania tirów są co rzadsze to z automatu obecnie bardziej przykładają się do blaszanek, busów i innego taboru średniego a kary są coraz dotkliwsze. Każdy robi co chce tylko się zastanowić trzeba nad konsekwencjami.
Zdarzenie oczywiście hipotetyczne: jeżeli by się zdarzyła kolizja z pojazdem do którego miałbym wątpliwości co do jego wagi zgłaszam to ubezpieczycielowi, tutaj nie hipotetycznie tutaj jestem pewny, że ubezpieczyciel sprawdzi i wykorzysta aby nie wypłacić kasy z polisy a resztę dopisz sobie sam
A z drugiej strony namawianie kogoś do łamania prawa jest karalne :haha: :haha:
Tak znaczne przeładowanie przy kolizji prokurator może podpiąć pod spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym wtedy to już grubo

Andrzej 73 - 2017-03-06, 20:57

GENAS napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
Nasza Lalka ma wagę własną , ale z paliwem i wodą 3260 , a na gotowo do drogi ważymy około 3600 z nami na pokładzie i wszystkimi gratami , czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa i trzeba będzie pozbyć się piwa z garażu. :gwm
Z tego co pamiętam (było wałkowane na CT) w Austrii może być max. 2% tolerancji.
:spoko


Andrzeju twoja Lajka waży pusta bez paliwa 3350kg, :kamp2 :spoko


Nie tak do końca , podałem dane z wagi elektronicznej.
Wykonywałem ważenie tak jak podałem wyżej i wodą i paliwem.
:spoko

MILUŚ - 2017-03-06, 21:03

Andrzej 73 napisał/a:
.......... czyli jak już nas złapią to zrzut wody na maksa ........


Nie liczyłbym na to :chytry też jak mnie złapali chciałem iść tą drogą :-P w końcu było o co walczyć .........70 EUR :gwm Nic nie wskurałem :gwm
Wodę spuścić sobie mogłem ale nie miało to już wpływu na wymiar kary :evil:
Niemcy jednak są bardziej wyrozumiali i po złapaniu pozwalają spuścić wodę ...... :-P

EwaMarek - 2017-03-06, 21:12

Tak sobie czytam...

Moje PLA w dowodzie ma własnej 3050kg co jest nieprawdą. Z klimą i innymi bajerami ma ok 3200kg. |gotowy do jazdy z załogą na pokładzie mam przeładowanie o 250kg.

W poprzednich kamperach zakładałem hak z myślą o ciąganiu małej przyczepki - może raz tak pojechałem. Większość czasu miałem dodatkowy kufer na haku i tak sobie przeładowany jeździłem.

W obecnym kamperze nie założę haka bo zwiększy mi się masa i wyjdzie na to ,że bańki z helem będzie trzeba wozić :roll: Poza tym niska podłoga bagażnika chyba będzie przeszkadzać.

Jak człowieka nie złapią to myśli, że jakoś będzie ... :oops:

Andrzej 73 - 2017-03-06, 21:14

Wiem , ale w momencie zjazdu na wagę otwieram zawór i niech leciiiiii.... :szeroki_usmiech
Na tyle lat jazdy kamperem jeszcze nie zapłaciłem za przeładowanie , to jak raz zapłacę to nie zbiednieję.
A przestrzeń życiowa dla nas cenniejsza. :bigok

rakro1 - 2017-03-06, 21:43

Ale pytanie było czy kupować czy nie a nie o tym czy posiadający auta są skłonni jeździć nimi dalej i ryzykować.Każdy z nas walczy o jak najlżejsze auto i zdecydowanie nie polecałbym zakupu tak ciężkiego auta.Ja.Uważam,że powinniśmy pomóc koledze porzucić piękne marzenia i boleśnie,niestety sprowadzić na ziemię.Metody kontroli będą się nasilać a i przyzwoitość narzuca stosować się do obowiązującego prawa.I ew. walczyć o jego zmianę.Jakoś.Zdecydowanie odradzałbym zakup i naprawdę nie z zazdrości. :spoko
MAWI - 2017-03-06, 22:44

rakro1 napisał/a:
Zdecydowanie odradzałbym zakup i naprawdę nie z zazdrości.

Popieram. Jak dołoży wodę paliwo. klima ,satelita , talerze, gary. Rower skuter itd .wyjdzie Ci z 4 tony. Co innego przeładować 50-100 kg .a co innego 500 kg. Nie mógł bym tak. Chyba ,że kupujesz na krótko. To co innego. Kiedyś to uszczelnią.

Bronek - 2017-03-06, 23:25

Kupując nie zauważyłem DMC 3300kg!
Ale Najwyższy czuwał i załadowany żoną, mną i psem na początku nie przekraczał wagi 3 ton.
Na początku.

Dobawiłem pierdół... I psa dodatkowego. Teraz 3300 mam jak wypróżnimy się przed wyjazdem.
Przekraczqm ociupinkę.

Czyli każdy myśli , że da radę utrzymać wagę . NIESTETY NIE.
Tyjemy razem z kamperem
;)

Andrzej 73 - 2017-03-07, 00:29

rakro1 napisał/a:
Ale pytanie było czy kupować czy nie

Popraw mnie jeśli przeoczyłem , ale pytający nie podał modelu kampa którego chce kupić , więc dyskusja jest nie na temat jego kampera tylko ogólnie.
:spoko

Bajaga - 2017-03-07, 00:46

moskit napisał/a:
Bajaga napisał/a:
silny napisał/a:

jakie jest ryzyko permanentnego przeważenia w polsce,


Po Polsce prawie żadne, z tego co kojarzę są Chyba dwie wagi działające więc ominąć nie trudno. Itd i Policja ma wagę kampera w d. Itd łapie tiry i na każdym ładnie zarabia, policja nie waży.
Jeździłem permanentnie przeciążony parę lat i był to ostatni z moich problemów życiowych. A czasem to sądzę, że i 4,5t było :mrgreen: Także luzik, tylko Austria jest wtedy terenem zakazanym.


A wyobraź sobie że mnie w Polsce zważyli i co i kicha


Jak to się mówi: jak ktoś ma pecha to mu na łeb spadnie cegła w drewnianym kościele :mrgreen: To ja wolę mieć ciut szczęścia niż wielkiego pecha.

silny - 2017-03-07, 05:23

Nie pisałem bo nie było czasu.

Był temat na forum o pisaniu negatywnie o sprzedającym i pojeździe. Że to niby łapie się pod paragraf.

Wolę nie ryzykować, napiszę ogólnikowo.

Zabudowa Pilote, 7m, rama Alko, podłoga podwójna, garaż mały, golas - dlatego myślałem że może być lekki, bez klimy dachowej i innych takich.

Na 100 proc suchy.

Ma hak, odejdzie z 30- 40 kg.

Nie wiem..?..

moskit - 2017-03-07, 06:30

Jak to się mówi: jak ktoś ma pecha to mu na łeb spadnie cegła w drewnianym kościele :mrgreen: To ja wolę mieć ciut szczęścia niż wielkiego pecha.[/quote]

Ty chyba nie rozumiesz powagi problemu. Możesz jeździć czym chcesz i jak chcesz tylko licz się z konsekwencjami, pech to tu nie ma nic wspólnego.
Po Twoim wpisie widzę że jeździsz ponad DMC i próbujesz sam siebie uspokoić, wewnętrzny spokój nie ma się nijak do konsekwencji. Ostatnio dość często nagłaśniają takich co mieli pecha, cwaniakowali z większą ilością osób czy przeładowanym pojazdem i doprowadzili do tragedii
Zdecydowanie odradzam zakup takiego pojazdu, tak jak napisał Bronek wraz z wiekiem tyją również nasze kamperki. Zakup to dopiero początek krzywej wagi

silny - 2017-03-07, 08:37

wcześniej napisałem 3260 , przepraszam 3240 :lol: jest zapas :haha:

3240 z 2 butlami , nadplanowym aku ok 80 A i hakiem.

3240 -40 hak z wzmocnieniami= 3200 -butla =3180 -aku 3160 +solar=3170+60 disel=3230+50 woda=3280+80 ja=3360+ 150 reszta rodziny :-/

jakbym nie liczył to nawet na pusto nic z tego , a gdzie ciuchy dla 2 kobiet :oops: ze 100 kg :-P jakiś rower- garaż aż kusi napchać.

jak kupie to się nie przyznam żebyście się nie śmiali .............. :bukiet:

zobaczymy , jak wystawie jumpera na sprzedaż to wiadomo ,dyskusja nic mi nie pomogła jeszcze zaciemniła zwracając uwagę na zagrożenia z DMC związane...

Stanek - 2017-03-07, 08:59

silny napisał/a:
dyskusja nic mi nie pomogła jeszcze zaciemniła zwracając uwagę na zagrożenia z DMC związane...


hi hi bo najlepiej być nieświadomym :diabelski_usmiech Ja jak nie byłem świadomy to jeździłem i nie zawracałem sobie głowy wagą. Jak poczytałem forum to w zeszłym roku przed wyjazdem do Portugalii tak odchudziłem kampera, że z pełnym załadunkiem na wyjazd 5-cio tygodniowy, paliwem, wodą i załogą (2+1) ważył 3570 kg, ale co ja tam wymontowałem z niego to ho ho :szeroki_usmiech

rakro1 - 2017-03-07, 09:13

Wymontowałem hak i ubyło kilka kilo a potem okazało się,że musiałem kupić belkę do zderzaka bo bez niej był sam plastik.W sumie to zaoszczędziłem mniej niż 10 kilo.
silny - 2017-03-07, 19:21

jest dobrze :szeroki_usmiech wmawiam sobie że szkoda na tak drogie AC przy tej wartości :)

robię co mogę , że nie praktyczny bo mało szafek........


opuścili 15 tysi , boję się ze są cwansi niż myślałem...

szkoda


ostatni argument to utrata wartości , spróbuję się tym przekonać , że żal :idea :oops:

raczej wezmę bo rozum swoje a serce niestety swoje :dewil

kubanski - 2017-03-07, 19:51

silny napisał/a:

raczej wezmę bo rozum swoje a serce niestety swoje :dewil



Zobaczysz,że jak weźmiesz nikt złego słowa nie powie.

Ty w końcu silny czy bojący ?

Będziesz woził tylko kąpielówki,a zazdraszczać nie jeden będzie :wyszczerzony:

rjas - 2017-03-07, 20:11

kubanski napisał/a:



Zobaczysz,że jak weźmiesz nikt złego słowa nie powie.


Wszyscy będą gratulować :spoko
Nasz w pełnym rynsztunku też jest przeważony jakieś 300 kg i czy jest to powód żeby się wieszać ?? :szeroki_usmiech

silny - 2017-03-08, 14:04

zawiesiłem temat tak troche ani w prawo ani w lewo , prześpię się z zagadnieniem pare dni , nie jadę do nich żeby mnie nie okręcili na swoje :lol:

:-/

MAWI - 2017-03-08, 15:56

silny napisał/a:
żeby mnie nie okręcili na swoje

Nie dość że SILNY to jeszcze mądry. :spoko
Szkoda że z pod lasu , ale tak bywa :-/

kubanski - 2017-03-08, 16:03

MAWI napisał/a:
z pod lasu


Sprawdziłem.Jak chodził do podstawówki w latach 30-tych może pisać z pod. :ok

zbyszekwoj - 2017-03-08, 16:30

Może trzeba wrócić do poprzedniego nicku i odchudzić kampera. :szeroki_usmiech
Bajaga - 2017-03-08, 17:34

moskit napisał/a:
Możesz jeździć czym chcesz i jak chcesz tylko licz się z konsekwencjami


Liczę się, znam także konsekwencje przekraczania dozwolonej prędkości czy też rozmowy przez telefon za kierownicą. Te konsekwencje nie powodują u mnie permanentnego stresu i zaburzeń osobowości. Nie wolno także przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu oraz w zimie rozgrzewać auta podczas skrobania. Wielu rzeczy nie wolno.
Ale ciekaw jestem skąd informacja o 350 wagach i gdzie one są, źródło proszę.

moskit - 2017-03-08, 20:51

Ale ciekaw jestem skąd informacja o 350 wagach i gdzie one są, źródło proszę.[/quote]

Tak się dziwnie złożyło że jeden z naszych kolegów forumowych te wagi montuje i o ilości pisał rok temu, pewnie ta ilość już wzrosła.
Proponuję abyś poczytał o sposobie funkcjonowania wag przejazdowych abyś nie był mocno , bardzo mocno zdziwiony jak przyjdą "pozdrowienia" z załączonymi zdjęciami i wydrukami :haha: :haha: :haha:

SlawekEwa - 2017-03-08, 20:55

Bajaga napisał/a:
czy też rozmowy przez telefon za kierownicą.

Od kiedy jest zakaz ? :bajer

Bajaga - 2017-03-08, 21:52

SlawekEwa napisał/a:
Bajaga napisał/a:
czy też rozmowy przez telefon za kierownicą.

Od kiedy jest zakaz ? :bajer


Mówię o trzymaniu tego telefonu dłonią. Taki zakaz jest od dawna.

ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.

ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę.

Bronek - 2017-03-08, 22:19

Tu kiedyś pisali, że ma być 300 w 2015
http://www.gitd.pl/wagi-p...ow-bez-kontroli

MILUŚ - 2017-03-08, 22:37

Bajaga napisał/a:
...................

ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.

ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę.


http://www.tirstop.pl/mapa-wag/ :-P

Andrzej 73 - 2017-03-08, 23:46

Z tej mapy wynika że jest niespełna setka.
silny - 2017-03-09, 06:12

Jakby na temat wagi nie patrzeć to dość dziwne jest budowa pojazdu na granicy dmc. Dowiem się jak jest w temacie zarejestrowania na 3800-4200. Lepiej już tak i iść na C niż kretaczyć.
Szalony - 2017-03-09, 08:27

silny napisał/a:
Jakby na temat wagi nie patrzeć to dość dziwne jest budowa pojazdu na granicy dmc. Dowiem się jak jest w temacie zarejestrowania na 3800-4200. Lepiej już tak i iść na C niż kretaczyć.


Jeśli chodzi o zmianę DMC będzie ciężko chyba że masz homologacja na pojazd wystawiona np na 4200kg to w tedy tylko rzeczoznawca i urząd z tego co mi wiadomo . :-P Dodatkowo trzeba założyć tachograf i viatoll :evil:
Jestem niestety w podobnej sytuacji z tym że dokumenty staram się ściągnąć od producenta pojazdu bezpośrednio bo w Polsce "autoryzowany" przedstawiciel marki pojazdu nie umie lub nie chce pomóc, czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch :evil:

mischka - 2017-03-09, 09:32

Szalony napisał/a:
czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch :evil:

to niestety wszędzie trwa, po niemieckiej stronie odry też trzeba do 4 tygodni odczekać.

moskit - 2017-03-09, 09:35

ps. Info o 350 wagach jest dla mnie niewiarygodne. Nikt nigdy nigdzie tego nie potwierdził.

ps.ps. Gdyby one były to "pozdrowień" miałbym pełną szufladę.[/quote]

Jednak zdecydowanie musisz się "odchudzić" :haha:

SlawekEwa - 2017-03-09, 09:36

Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho?
Szalony - 2017-03-09, 09:48

SlawekEwa napisał/a:
Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho?

Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
Natomiast ja czekam na papiery jeśli potwierdzę że auto powinno mieć większe DMC to zmienię a jeśli nie to będziemy ćwiczyć i chudnąć :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech .
W Polsce za przeładowany pojazd o DMC 3.5t jest mandat chyba 500zł z tego co się orientuję i zakaz jazdy - dowodu raczej nie zabiorą (chyba) a stać przecież nie będą całą dobę a my mamy kampera i spać możemy :-P :wyszczerzony: natomiast trzeba mieć uprawnienia kat C aby nikt się nie doczepił że mimo nadwagi nie masz uprawnień. :chytry

koko - 2017-03-09, 10:12

Szalony napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho?

Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
Natomiast ja czekam na papiery jeśli potwierdzę że auto powinno mieć większe DMC to zmienię a jeśli nie to będziemy ćwiczyć i chudnąć :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech .
W Polsce za przeładowany pojazd o DMC 3.5t jest mandat chyba 500zł z tego co się orientuję i zakaz jazdy - dowodu raczej nie zabiorą (chyba) a stać przecież nie będą całą dobę a my mamy kampera i spać możemy :-P :wyszczerzony: natomiast trzeba mieć uprawnienia kat C aby nikt się nie doczepił że mimo nadwagi nie masz uprawnień. :chytry


Przestań pisać głupoty!!!!!!!!!!

Właściciel campera DMC 4,5t

Bronek - 2017-03-09, 10:17

Szalony napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Co Ty zarobkowo będziesz jeżdził z tym tacho?

Nie ale przepis jest taki że pojazd pow. 3,5t musi mieć tacho ba w dodatku trzeba robić co dwa lata legalizację ale nie musisz z niego korzystać . Ot takie przepisy mamy :P
................................ :chytry


Kamper "cywilny"
Coś nie tak .

Z tego co wiem , to jeśli na potrzeby własne (niezarobkowe) lub właściciel jest rolnikiem, to nie potrzeba tachografu.

http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

Szalony - 2017-03-09, 10:18

koko napisał/a:


Przestań pisać głupoty!!!!!!!!!!

Właściciel campera DMC 4,5t


Mogę się mylić ale tak mnie poinformowano - rzeczoznawczy i diagności na stacjach okręgowych. Jeśli jest inaczej to z miłą chęcią prosiłbym Cię Koko o pomoc w znalezieniu odpowiednich przepisów aby móc też mieć ( o ile się da - zależy jaka dokumentacja dotrze do mnie ) pojazd o DMC 4.5t bez tacho.

Bronek - 2017-03-09, 10:23

Tu np.

Cytat:
Zwolnienia od rejestracji czasu pracy kierowców, a co za tym idzie z konieczności instalacji i używania tachografu określone zostały w art. 3 rozporządzenia WE 561/2006. Jazda bez tachografu – kategorie przewozów: pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.


http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

Szalony - 2017-03-09, 10:26

Dziękuję :)
kaimar - 2017-03-09, 10:44

Bronek napisał/a:
Z tego co wiem , to jeśli na potrzeby własne (niezarobkowe) lub właściciel jest rolnikiem, to nie potrzeba tachografu.


I tu jest wielkie nieporozumienie. Określenie "na potrzeby własne" kosztuje bardzo dużo w czasie kontroli na drodze i jest mylone z przewozem prywatnym. Przewóz na "Potrzeby własne" to jest przewóz realizowany przez właściciela pojazdu w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą nie będącą świadczeniem usługi transportowej dla innego podmiotu. Czyli przejazd własną ciężarówką do hurtowni np. po płyty meblowe do własnej stolarni jest przewozem na potrzeby własne i obowiązuje tacho nawet właściciela jednosobowej firmy. Natomiast można sobie jeździć swoim prywatnym TIRem z naczepą rano do piekarza po 2 bułki na swoje śniadanie bo mam taki kaprys i lubię duże samochody. Wtedy tacho nie obowiązuje.
Podobnie - kupiłem sobie na OLX używaną kanapę i wiozę sobie do domu - jazda prywatna bez tacho.
Tę samę kanapę kupiłem do firmy - przejazd na potrzeby własne i już wtedy obowiązuje tacho z wszelkimi szykanami.
Czujecie różnicę?

Bronek - 2017-03-09, 10:48

Niezarobkowe, do firmy to raczej zarobkowe , nawet własnej

Ale jak w firmie się mieszka ??? :diabelski_usmiech to czy płyta do zrobienia np.kuchni? czy do mebli na handel .
I tak można bez końca . :-P

Ale dajmy spokój , bo zaczynamy jak w TV .
Kamper bez tacho , a reszta , co mnie to obchodzi :mrgreen:

OMEGA - 2017-03-09, 10:55

A jak się ma do w/w przepisu "Milka Świstaka " czy" Milka II" na ciężarówce ???
OMEGA - 2017-03-09, 10:57

Bronek napisał/a:
Kamper bez tacho , a reszta , co mnie to obchodzi


OK, Bronek już wytłumaczył .

Ahmed - 2017-03-09, 10:57

Szalony napisał/a:
Mogę się mylić ale tak mnie poinformowano - rzeczoznawczy i diagności na stacjach okręgowych.


Już więcej tam o nic nie pytaj :haha: :spoko

kubanski - 2017-03-09, 11:18

Reszta nie kamperowa jakby kogoś unteresowało,do 7,5T bez tacho.
Rozporządzenie 561/2006 art.3 pkt.h
Korzystam nagminnie,to nie teoria.

Spax - 2017-03-09, 11:22

OMEGA napisał/a:
A jak się ma do w/w przepisu "Milka Świstaka " czy" Milka II" na ciężarówce ???

Świstak ma tachograf i używa, ale jak mi sam kiedyś tam we Włoszech powiedział, nie bardzo wie po co. :haha:

koko - 2017-03-09, 11:50

Szalony napisał/a:
Dziękuję :)


wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość

Bronek - 2017-03-09, 11:56

koko napisał/a:
Szalony napisał/a:
Dziękuję :)


wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość


Nawet nam flaszki nie postawi, bo my abstynenci :mrgreen:

Istvan - 2017-03-09, 13:23

Jak przechodziłem z ciężarowego na kamperowy to zasięgałem języka. Mam DMC 7500 i w opinii rzeczoznawcy mam: nie wymaga tachografów.
Innym razem pytałem w ITD o duże kampery i uzyskałem odpowiedź że gdybym miał kampera powyżej 12 ton to musiałbym jeździć z tacho i przestrzegać czasu pracy kierowcy.

silny - 2017-03-09, 17:14

o jezu , ile bym musiał nakłaść zeby przekroczyć 12 T. :lol:

przypomniała mi się sytuacja z tamtych wakacji jak jumperem ( choć nie wykończony ) wjeżdzałem w takie zakamarki że osobowe tylko :wyszczerzony:

jadnak wszystko ma swoje -cytując klasyka- zady i walety :spoko

silny - 2017-03-09, 18:19

a , jeszcze pytanie -

dlaczego w tych nowinkach nie ma bojlera i trumy tylko jakiś potworny kombajn z osobnym pomieszczonkiem z klapą serwisową :shock:

i czy to sie psuje :?:

kaimar - 2017-03-09, 21:08

Szalony napisał/a:


Jestem niestety w podobnej sytuacji z tym że dokumenty staram się ściągnąć od producenta pojazdu bezpośrednio bo w Polsce "autoryzowany" przedstawiciel marki pojazdu nie umie lub nie chce pomóc, czekam już drugi tydzień na dokumenty z Włoch :evil:


Z tego co pamiętam , to miał Pan sprawdzić oryginalną tabliczkę znamionową Iveco umieszczoną pod maską i przesłać jej zdjęcie z numerem VIN. Nie otrzymałem takich informacji więc jak miałem pomóc. Nigdy nie odmawiamy takiej pomocy - dzisiaj na przykład załatwialiśmy sprawę homologacji dla 6 osób alkowy Mobilvetta na podwoziu Iveco.

Szalony - 2017-03-09, 21:19

Kaimar chodzi mi o IVECO nie o was. Na spokojnie zgadza się całkowicie zapomniałem o przesłaniu już to robię więc jeszcze dziś będzie wszystko na mailu ;) Przepraszam
gryz3k - 2017-03-10, 14:56

Bronek napisał/a:
koko napisał/a:
Szalony napisał/a:
Dziękuję :)


wypadało by przeprosić i posypać głowę popiołem i zastanowić się na przyszłość


Nawet nam flaszki nie postawi, bo my abstynenci :mrgreen:


Abstynenci czy zaszyci? Bo to różnica. Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może... :haha: :haha: :haha:

Ja myślę, że skoro pyta, otrzymał gdzieś błędną informację to nie wystarczy posypać głowę popiołem. Trzeba by Go jakoś ukarać, że głupie pytania zadaje. Mnie uczono, że nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi... :haha: :haha: :haha:

MAWI - 2017-03-10, 16:57

gryz3k napisał/a:
Abstynenci czy zaszyci? Bo to różnica.

E a jaka? :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :spoko

gryz3k - 2017-03-10, 17:08

Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może... :haha: :haha: :haha:
koko - 2017-03-10, 17:22

gryz3k napisał/a:
Jeden może a nie chce a drugi chce a nie może... :haha: :haha: :haha:


Znowu zakompleksiony d--ek mnie ściga :kwiatki: :stop:

gryz3k - 2017-03-10, 18:13

koko napisał/a:
Znowu zakompleksiony d--ek mnie ściga



Uderzyć w stół a nożyce się odezwą. Masz jakiś problem/kompleks z tym bo odniosłem się do postu Bronka w formie humorystycznej? Nie przeceniaj swojego znaczenia dla innych bo ważny jesteś tylko w swoim własnym przekonaniu co bije z twoich postów. Mniej zadęcia a więcej luzu a wszystkim będzie łatwiej.

I prosiłbym o nie używanie inwektyw bo świadczy to wyłącznie o chamstwie i niskim poziomie piszącego. Tak jak wcześniejsze uwagi do autora wątku.

Szalony - 2017-03-10, 19:00

Proszę Państwa lekko odbiegamy od tematu. Proszę o rozwagę :spoko
Dziękuję Kaimar mam nadzieję że uda się zdobyć dokumenty i jeszcze raz przepraszam za moją gafe :kwiatek2

silny - 2017-03-10, 19:23

olaliście moje pytanie o to dziwne ogrzewanie/bojler z tego kampera ...ADLE czy jakos tak :?
mrsulki - 2017-03-10, 20:00

silny napisał/a:
laliście moje pytanie o to dziwne ogrzewanie/bojler z tego kampera ...ADLE
Powiem tak z tym ogrzewaniem jest tak jak z posiadaniem francuskiego auta. Ci co nie mają psioczą ci co mają zakochani. Z Alde jest podobnie z założenia bardzo fajna rzecz kólpot tylko z częściami i fachowcami od tego, ale jak działa to lepsze niż Truma.
toscaner - 2017-03-10, 20:11

Nie wiem jak z awaryjnością, ale znajomi mają Alde w Carthago i nie chcą słyszeć więcej o Trumie.
silny - 2017-03-20, 03:29

Panowie i Panie - jesten bezdomny :pifko

Brać czy nie bo już sam nie wiem, Pilote integra ,łózka piętrowe , garaż , 3240 MW :szeroki_usmiech

Jeszcze jest..............

eler1 - 2017-03-20, 10:41

Brać i trochę odchudzić a na wyjazdy nie pakować lodówki do pełna wszędzie są sklepy a do bagażnika pianki na drogę dla dzieciaków . I cieszyć się z życia. :spoko
Pilnować stanu opon i hamulcy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group