|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
Remontujemy kampera - ducato 1987, alternatywa dla oryginalnych reflektorów
serwan - 2017-04-03, 15:44 Temat postu: ducato 1987, alternatywa dla oryginalnych reflektorów może ktoś znalazł i zamontował w miejsce oryginalnych reflektorów jakieś zamienniki? może z H7? coś co jest nieco bardziej wydajne na drodze niż oryginalne reflektory / żarówki? miałem okazję ostatnio porównać miecze świetlne z kredensa z kilkoma innymi pojazdami i wypada ciemnawo..
pozdrawiam
serwan
Skwarek - 2017-04-03, 16:04
Ratuj lampy te które masz, zamienniki są, nawet tanio ale mają mniejsze lustra. Oryginalne lampy są rozbieralne na ciepło i można je doczyścić lub nawet pochromować lustra, robią takie usługi.
Ale na początek kup dobre żarówki, też mi było ciemno a żarówki zwykłe kupione byle gdzie.
Zmieniłem na H4 OSRAM Night Breaker laser i jakby ktoś zapalił światło, dokładnie zamontowałem -bo z tym też jest różnie i teraz widać normalnie, ostra granica cienia, nie trzeba się domyślać co jest na drodze. Było warto.
MILUŚ - 2017-04-03, 17:59
Ja w swoim poprzednim kamperku ; białym U-boocie zmieniłem na H4 90/100 .
Jak jechałem w nocy na długich to komary w locie stawały dęba przed maską
andi at - 2017-04-03, 19:05
A żarówki ledowe ,te lepsze co o tym myślicie .Myślę tu o krótkich światłach
http://www.auto-ledy.pl/p...men-ow-H15.html
mrsulki - 2017-04-03, 19:16
Jeśli chodzi o słabe świecenie reflektorów:
1. miernik w dłoń i sprawdzić zasilanie bezpośrednio na żarówce. Często w starszych autkach spadek napięcia jest znaczny (wypalone styki włącznika świateł, przełącznika długich, wtyczki i inne połączenia)
2. LEDy - dobra droga do utraty DR jak trafi się bardziej kumaty policjant - brak homologacji (podobna sprawa jak z xenony z przeróbki)
3. Tylko oryginalne lampy - jeśli lustra kiepskie tylko regeneracja. Podobna cena jak podróby a efekt nieporównywalnie lepszy.
Skwarek - 2017-04-03, 19:25
Walnąć światłem można, ale czy te H4 100/90 i ledowe mają homologację? Chyba nie i są nielegalne.
Ostatnio na drogach jest wysyp samochodzików świecących jak oszalałe, za jasno i prosto w oczy. Zwłaszcza jak wiozą "grubasów" na tylnych siedzeniach i zapominają o magicznym pokrętle do korekcji ustawienia lamp.
Nie zauważyłem.
mrsulki, z tym miernikiem to racja, u siebie mierzyłem bo kabelki fabryczne wydawały mi się jakieś cieniutkie, ale było OK
MILUŚ - 2017-04-03, 20:41
Skwarek napisał/a: | ........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne. |
Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO
Skwarek - 2017-04-03, 22:20
MILUŚ napisał/a: | Skwarek napisał/a: | ........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne. |
Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO |
Kupić można legalnie, można używać na rajdach i takich tam różnych. Niestety nie w ruchu drogowym.
Reflektory w samochodzie uzyskały homologację dla żarówek o mocy standardowej. I tu jest haczyk.
Dlatego nie radzę stosować takich żarówek.
Bo to mandaty i jakieś zabrane dowody rejestracyjne, kłopot.
mrsulki - 2017-04-03, 22:37
Skwarek napisał/a: |
MILUŚ napisał/a:
Skwarek napisał/a:
........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne.
Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO
Kupić można legalnie, można używać na rajdach i takich tam różnych. Niestety nie w ruchu drogowym.
Reflektory w samochodzie uzyskały homologację dla żarówek o mocy standardowej. I tu jest haczyk.
Dlatego nie radzę stosować takich żarówek.
|
Kolejnym problemem z takimi ztuningowanymi żarówkami jest taka że instalacja samochodu nie jest przewidziana do takich prądów, jeśli do tego doliczyć wiek auta to pchanie się w problemy. Jeśli już lepsze żarówki to te firmowe jaśniej świecące ale takiej samej mocy. Co prawda nie długo świecą ale coś za coś.
|
|