Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Remontujemy kampera - ducato 1987, alternatywa dla oryginalnych reflektorów

serwan - 2017-04-03, 15:44
Temat postu: ducato 1987, alternatywa dla oryginalnych reflektorów
może ktoś znalazł i zamontował w miejsce oryginalnych reflektorów jakieś zamienniki? może z H7? coś co jest nieco bardziej wydajne na drodze niż oryginalne reflektory / żarówki? miałem okazję ostatnio porównać miecze świetlne z kredensa z kilkoma innymi pojazdami i wypada ciemnawo..

pozdrawiam
serwan

Skwarek - 2017-04-03, 16:04

Ratuj lampy te które masz, zamienniki są, nawet tanio ale mają mniejsze lustra. Oryginalne lampy są rozbieralne na ciepło i można je doczyścić lub nawet pochromować lustra, robią takie usługi.
Ale na początek kup dobre żarówki, też mi było ciemno a żarówki zwykłe kupione byle gdzie.

Zmieniłem na H4 OSRAM Night Breaker laser i jakby ktoś zapalił światło, dokładnie zamontowałem -bo z tym też jest różnie i teraz widać normalnie, ostra granica cienia, nie trzeba się domyślać co jest na drodze. Było warto.

MILUŚ - 2017-04-03, 17:59

Ja w swoim poprzednim kamperku ; białym U-boocie zmieniłem na H4 90/100 .
Jak jechałem w nocy na długich to komary w locie stawały dęba przed maską :diabelski_usmiech

andi at - 2017-04-03, 19:05

A żarówki ledowe ,te lepsze co o tym myślicie .Myślę tu o krótkich światłach


http://www.auto-ledy.pl/p...men-ow-H15.html

mrsulki - 2017-04-03, 19:16

Jeśli chodzi o słabe świecenie reflektorów:
1. miernik w dłoń i sprawdzić zasilanie bezpośrednio na żarówce. Często w starszych autkach spadek napięcia jest znaczny (wypalone styki włącznika świateł, przełącznika długich, wtyczki i inne połączenia)
2. LEDy - dobra droga do utraty DR jak trafi się bardziej kumaty policjant - brak homologacji (podobna sprawa jak z xenony z przeróbki)
3. Tylko oryginalne lampy - jeśli lustra kiepskie tylko regeneracja. Podobna cena jak podróby a efekt nieporównywalnie lepszy.

Skwarek - 2017-04-03, 19:25

Walnąć światłem można, ale czy te H4 100/90 i ledowe mają homologację? Chyba nie i są nielegalne.

Ostatnio na drogach jest wysyp samochodzików świecących jak oszalałe, za jasno i prosto w oczy. Zwłaszcza jak wiozą "grubasów" na tylnych siedzeniach i zapominają o magicznym pokrętle do korekcji ustawienia lamp.

Nie zauważyłem.

mrsulki, z tym miernikiem to racja, u siebie mierzyłem bo kabelki fabryczne wydawały mi się jakieś cieniutkie, ale było OK

MILUŚ - 2017-04-03, 20:41

Skwarek napisał/a:
........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne.


Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO :chytry

Skwarek - 2017-04-03, 22:20

MILUŚ napisał/a:
Skwarek napisał/a:
........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne.


Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO :chytry


Kupić można legalnie, można używać na rajdach i takich tam różnych. Niestety nie w ruchu drogowym.
Reflektory w samochodzie uzyskały homologację dla żarówek o mocy standardowej. I tu jest haczyk.
Dlatego nie radzę stosować takich żarówek.

Bo to mandaty i jakieś zabrane dowody rejestracyjne, kłopot.

mrsulki - 2017-04-03, 22:37

Skwarek napisał/a:

MILUŚ napisał/a:
Skwarek napisał/a:
........czy te H4 100/90 ........maja homologacje ? Chyba nie i są nielegalne.


Miały i były legalnie kupione w polskim NORAUTO


Kupić można legalnie, można używać na rajdach i takich tam różnych. Niestety nie w ruchu drogowym.
Reflektory w samochodzie uzyskały homologację dla żarówek o mocy standardowej. I tu jest haczyk.
Dlatego nie radzę stosować takich żarówek.

Kolejnym problemem z takimi ztuningowanymi żarówkami jest taka że instalacja samochodu nie jest przewidziana do takich prądów, jeśli do tego doliczyć wiek auta to pchanie się w problemy. Jeśli już lepsze żarówki to te firmowe jaśniej świecące ale takiej samej mocy. Co prawda nie długo świecą ale coś za coś.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group