Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - TRANSFORMACJA Ford Custom na Ford Nugget Westfalia

Darek Szczecin - 2017-04-05, 11:16
Temat postu: TRANSFORMACJA Ford Custom na Ford Nugget Westfalia
Po małej przerwie odnawiam temat przebudowy.Okna boczne wklejone, mają możliwość otwierania nawet w czasie jazdy. Dwa miesiące trwała akcja żeby oddzielić dach laminatowy od dachu blaszanego dawcy, upierdliwe to było, ale udało się. Teraz pytanie do znawców? Jakiego spoiwa użyć żeby było profi w celu połączenia dachu laminatowego z dachem blaszanym auta przebudowywanego. Westfalia użyła czegoś czarnego, cięło się to ciEżko jak oponę od Tira. Wkleja fotki dla przypomnienia jak ma to wyglądać
miklo75 - 2017-04-05, 12:25

Darek powodzenia życzę i wiem, że wyjdzie lepiej niż z fabryki.

Czarne to pewno klej do szyb, ale oczywiście znawcą nie jestem i nie wiem.

Darek Szczecin - 2017-04-05, 12:32

miklo75 napisał/a:
Darek powodzenia życzę i wiem, że wyjdzie lepiej niż z fabryki.

Czarne to pewno klej do szyb, ale oczywiście znawcą nie jestem i nie wiem.
. Dzięki, akurat żeby zrobić lepiej niż fabryka to w tym przypadku żaden problem. Jak powrzucam fotki oryginalnych rozwiązań Westfalii, to wiele osób nie da wiary, że można tak spartolić. O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok
elspasoo - 2017-04-05, 12:45

Zapewne jest to montowane na klej poliuretanowy, jeśli jest to wystawiona na promienie słoneczne to proponuje może Sikaflex 295UV , jest w kolorze czarnym, szarym i białym.
miklo75 - 2017-04-05, 12:45

O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok [/quote]
Może skoro niema to niepotrzebna. Ktoś już pisał, że w Hymerach za ileś tam dziesiąt tysięcy euro też nie ma.

Rozumiem, że ten z pierwszego zdjęcia to Twoja baza. Napisz coś więcej, jakie DMC udało się załatwić itd.
Te okienka mnie zaintrygowały, że nawet się otwierają w czasie jazdy.

Darek Szczecin - 2017-04-05, 14:46

miklo75 napisał/a:
O braku nawet szczątkowej izolacji nie wspomnę :ok

Może skoro niema to niepotrzebna. Ktoś już pisał, że w Hymerach za ileś tam dziesiąt tysięcy euro też nie ma.

Rozumiem, że ten z pierwszego zdjęcia to Twoja baza. Napisz coś więcej, jakie DMC udało się załatwić itd.
Te okienka mnie zaintrygowały, że nawet się otwierają w czasie jazdy.[/quote] Otwieranie do może za dużo powiedziane, uchylają się takie małe kwadraciki na środku okna, widać dobrze taki kwadracik na fotce orginalnego Nuggeta. Bazę trafiłem w miarę fajną 2015 rok 22000 km przebiegu, DMC 2,9t. Ładowność 1050 kg. Zabudowę szacuję ( trochę pobawiłem się moimi wagami) na około 500 kg, więc spokojnie 500 kg powinno zostać na załogę i graty. Autko compaktowe więc spokojnie się z wagami pomieści. Bardziej cieszy minę to że prędkie jest pod 190 km/h da się bujnąć, z Hochdachem niech zostanie przelotowej 160 km/h , czyli Gardę mam w zadięgu 10h. No i na haku 2,5t co mnie dziwi przy takim kurduplu

vwyogi - 2017-04-05, 15:22

Do klejenia sikaflex 252. Jest to klej sugerowany przez Westfalia do połacznia dachu takiego jak Twój tylko w James Cook, nawet chyba gdzieś mam ori instrukcje z Westfalii.
Izolacji nie ma bo to auto na lato to niepotrzebna :mrgreen: . U mnie była ( auto z końca lat 90 tych ) ale w formie pianki o grubości 1cm pokrywająca z 60% powierzchni ścian bocznych. O klejeniu na styk i eliminacji mostków termcznych nawet nie było mowy. Powodzenia zapowiada się ciekawy projekt

Spax - 2017-04-05, 15:52

:ok - no nareszcie się doczekałem. Będziemy śledzić postępy. Foty jakieś już masz z odcinki?
Klej taki może »»» - https://www.reimo.com/de/...0_ml_kartusche/
Instrukcja montażu ha ha »»» https://www.reimo.com/de/...hodmontage.html

Darek Szczecin - 2017-04-05, 17:03

Fotki porobię jak będę wycinał dach w bazie, jeszcze parę dni potrzeba żeby laminat i listwy potrzebne do montażu oczyścić z resztek spoiwa nałożonego przez Westfalię. Klej, faktycznie jakiś sikaflex trzeba będzie użyć i to na oko 10 kg, Westfali grubo tego dała i z rozmachem :shock: . Dobrze że mam na wyposażeniu wyciskarkę elektryczną do kartuszy, bo ręczną to było by słabo. Po oddzieleniu dachu dawcy od laminatu widać kunszt monterów, cileli flexem i to nawet krzywo, krawędz po cięciu zapaćkana podkładem antykorozyjnym przy pomocy pędzla.
Spax - 2017-04-05, 19:34

Pamiętam jak mi pokazałeś podłogę westafaliową? Nic mnie już nie zdziwi. Nie dziwota, że planów elektryki nie udostępniają. To by się pewnie niejeden świstak zdziwił. Same dziwy wyszły :haha:
vwyogi - 2017-04-06, 11:21

jeszcze pytanie co do izolacji to może dodatkowa izolacja była za dopłatą? moze ktoś ma gdzieś cennik Nugetta z tamtych lat i w opcjach by było, ze trzeba dopłacic np. z 500euro i mało kto się decydował.
Darek Szczecin - 2017-04-10, 11:45

przygotowuje się do zrobienia dziury w dachu i nałożenia czapki. Po konsultacjach w sklepie z klejami wybór padł na to co w kartonie, mam nadzieję że 8 kiełbas po 600g wystarczy.
Spax - 2017-04-10, 11:56

Powodzenia w klejeniu czapeczki :ok Fotki pstrykaj dla potomnych.
tom-cio - 2017-04-10, 20:56

A to sie elektryczny pistolecik posiada :mrgreen: Tak to mozna ,bo jakby recznym na caly dach to pecherze pewne :wyszczerzony: .Rob Darek zdjecia,chetnie popatrzymy.A tak z innej beczki,wiesz ,czy na Raptorze da sie polysk uzyskac?Bo pojutrze Raptoruje calego kamperka,pryskam go pistoletem 2.0,ale ciekawi mnie czy wyjdzie mat czy da sie to jakos nablyszczyc
Darek Szczecin - 2017-04-10, 21:39

tom-cio napisał/a:
A to sie elektryczny pistolecik posiada :mrgreen: Tak to mozna ,bo jakby recznym na caly dach to pecherze pewne :wyszczerzony: .Rob Darek zdjecia,chetnie popatrzymy.A tak z innej beczki,wiesz ,czy na Raptorze da sie polysk uzyskac?Bo pojutrze Raptoruje calego kamperka,pryskam go pistoletem 2.0,ale ciekawi mnie czy wyjdzie mat czy da sie to jakos nablyszczyc


Połysk to może nie bardzo, ale nie jest też matowy, taki idealny powiem :ok Jak coś pryśniesz wklej fotki bardzom ciekaw

Darek Szczecin - 2017-04-10, 21:54

Oryginalne gluty wesfaliowe, oraz finezja jak wycięli dach foty z orginalnego Nuggeta
Spax - 2017-04-10, 23:13

Partacze - a ludziska kupują i nie wiedzą co, bo tam nie zajrzą.
Darek Szczecin - 2017-04-12, 00:19

Wygląda to trochę niechlujnie, ale chyba o to chodzi że trzyma i nie przecieka. Tych popisów z flexem, monterów Westfalii i tak nie widać bo zbunkrowane mocno i nikt nie przewidział że ktoś będzie. Odcinał Hochdach od blachy. Postaram się zrobić lepiej, równiej i bez mega glutów które nie trzymają ni :spoko . Jak wyjdzie, to potomni ocenią po fotach które wkleję.
Darek Szczecin - 2017-05-03, 15:02

Otwieranie konserwy
Darek Szczecin - 2017-05-03, 15:41

Kabriolet zrobiony
Darek Szczecin - 2017-05-03, 17:18

Montaż listew wzmacniających
Spax - 2017-05-03, 21:33

No i super - zawsze podobały mi się pomysły (przyszłościowe) Forda. Czyściutko i bez żadnych zawijasów. :ok
Darek Szczecin - 2017-05-03, 22:27

Powoli do przodu ścianka wyleciała
vwyogi - 2017-05-04, 10:38

Spax The Dog napisał/a:
No i super - zawsze podobały mi się pomysły (przyszłościowe) Forda. Czyściutko i bez żadnych zawijasów. :ok


tylko, że to nie pomysł Forda a Westfalii. Takie rozwiązanie ( rama o takim profilu ) jest w VW T4 czy Mercedesie Sprinterze ( 901/903 ) z dachem Westfalia

Darek Szczecin - 2017-05-04, 19:50

Może ktoś podpowie, mam całą wiązkę elektryczną do Nuggeta, ale nie mam pojęcia jak ją położyć miotam się chwilowo, zabrałem się za demontaż foteli w celu założenia obrotowych i pod siedzeniem kierowcy odkryłem miejsce chyba na drugi akumulator. Czy to dobre miejsce na akku zabudowy? Byłem prawie pewny że akku zabudowy wejdzie pod fotel pasażera.
Darek Szczecin - 2017-05-04, 21:03

Znalazłem też pod siedzeniem stado bezbieczników takich nie wymienialnych , ciekawe do czego to
wirefree - 2017-05-04, 21:22

Te bezpieczniki sa jak najbardziej wymienialnei pewnie masz gdzies opis do czego one sa.
Darek Szczecin - 2017-05-04, 21:28

Może i wymienialne, ale żeby sprawfzić jak się mają trzeba całe fotel odkręcić, durne to, wszystkie Fordy mają takie durne rozwiązania?
Darek Szczecin - 2017-05-05, 00:43

Fotel kierowcy już się obraca, znaczy kręci. Trochę walki było musiałem wymienić dźwignię od tęcznego na wersję niższą, ponieważ zawadzał lekko. Jutro montuje fotel pasażera.
KACPERKI 2 - 2017-05-05, 07:41

Jutro czy dziś? 8-)

Bo patrząc na godzinę o której napisałeś posta to się lekko pogubiłem :spoko

Darek Szczecin - 2017-05-05, 12:30

tak podpytam, bo w gazie nie obyty jestem. Taka butla jak na foto to jakoś występuje na wymianę? Czy nie pchać się w ten rozmiar. Miejsce na butlę genialne w Zbiorniku wody czystej :ok
zbiegusek - 2017-05-05, 20:54

Jak magazyn amunicji w Shermanach. Prawie. ;)
Darek Szczecin - 2017-05-06, 00:12

zbiegusek napisał/a:
Jak magazyn amunicji w Shermanach. Prawie. ;)
No teoretycznie miejsce bajka, tylko butelka jskaś dziwna. Chodzi mi o możliwość eksploatacji takiej butli, czy zrobić jak Toscaner i z kawałka kuchenki na kartusze przerobić układ na wspópracę z kartuszami tylko?
KACPERKI 2 - 2017-05-06, 08:59

Kartusze to słaba sprawa jest... nie polecam.
Jak Wy nie gotujecie dużo ani nie ogrzewacie się gazem to taka butla starczy Ci na rok 8-)

jawy88 - 2017-05-06, 09:23

wozenie gazu z zapasem na rok po co ? wogule montowanie kuchni na gaz na stale tez nie jest konieczne jesli mamy kuchenke na kartusze. Kuchenka na kartusze według mnie ma tylko zalety . mozna ją wyniesc na zewnątrz i nie smrodzic w srodku kampera. :lol :oczywiscie jesli ogrzewanie i lodówke mamy na inne paliwo. dostempność kartuszy jest bezproblemowa (juz nawet widzialem na wiejskich bazarach za 4pln szt...)
Darek Szczecin - 2017-05-06, 12:09

Kuchenkę mobilną na kartusze mam w Panzekampie, w tym projekcie montuje gotową zabudowę Nugget i kuchenka jest w blacie, idę w orginał poprawiam tylko babole Westfalii, a ich coraz więcej wychodzi. Odnośnie tej butli które jest na wyposażeniu Nuggeta, to można to gdzieś wymienić na pełną, albo gdzieś dotankować? W przypadku Nuggeta niestety nigdzie nie upchnę mega przetwornicy do zasilania maszyny kawowej i trza będzie kawiarką się posługiawć
tom-cio - 2017-05-06, 14:13

Darek ,a dorob se ty zawor do tankowania na miedzi ,wstaw trojnik przed reduktorem i zawor odcinajacy,jak tankujesz to otwierasz i lejesz z dysteybutora na stacji,nikt nie sprawdza,byle byl wlew samochodowy
BIGL - 2017-05-06, 14:45

Podjedź do Twego lokalnego punktu nabijania butli turystycznych i będziesz wiedział. Myślę że nie będzie problemu , ew. jest jeszcze opcja wymiany butli na podobną gabarytowo , lub wymiana samego zaworu.
Darek Szczecin - 2017-05-06, 21:29

Nakładamy czpkę
tom-cio - 2017-05-06, 21:46

Darku,kij z czapką,ale hali to Ci pozazdroscic :spoko
Darek Szczecin - 2017-05-06, 23:37

Leży
CORONAVIRUS - 2017-05-07, 01:07

dopiero teraz wiesz i jesteś pewien... czapa od tego modelu :haha: :haha: :haha: :spoko
Darek Szczecin - 2017-05-07, 01:30

Od tego :szeroki_usmiech . Kolorystycznie dziwnie trochę, nie wiem czy zostawić jak jest? Może z jakąś grafiką w kolorze czapki pokombinować? Słaby w kolorach jestem
Darek Szczecin - 2017-05-07, 10:12

Czapa się wiąże z katoserią, mam chwilę na rozplanowanie położenia wiązki elektrycznej. Wiązka jest oryginalna i kompletna. Pierwszy minus dla projektantów westfaliowych to rozrzucenie bezpieczników 12v po całym aucie są w 3 miejscach. Do paru sztuk dostęp maxymalnie utrudniony, trzeba zdemontować fotel pasażera ( waga słuszna bo z obrotnicą) , będę musiał to poprawić. Drugi minus instalacja 230V ze słupka nie posiada żadnych zabezpieczeń :idea: . Jest maksymalnie uproszczona gniazdo zewnętrzne do podania 230V ze słupka kabel do jednego gniazdka, kabel do drugiego gniazdka, kabel z wtyczką do ładowarki i to koniec instalacji :spoko . Przekroje przewodów instalacji 12V mikre bardzo i zrobiony taki pająk że masakra jakaś
CORONAVIRUS - 2017-05-07, 10:35

a ludzie za to płacą krocie bo.... marka :) i tak ten świat się kręci na złudzeniach :shock:
Darek Szczecin - 2017-05-07, 18:54

Wykończeniówka połączenia czapki z kariserią, wyszło Ok ciut czyściej niż orginał. Poszło 16 kiełbas sikaflexa, aktywator, primer
Darek Szczecin - 2017-05-08, 13:27

zawiłości elektryki rozszyfrowałem, biorę się za kolejne elementy układanki. Z czego inżynierowie Westfalii mogli zrobić podłogę. Logika nakazuje jakąś sklejkę wodoodporną, o izolacji nawet nie mówmy po po co. Fotki ukazują bardzo szlachetny materiał płyta OSB i to taka krusząca się :idea:
Darek Szczecin - 2017-05-09, 23:48

Budowa trwa, wyrko górne działa, poprawianie Westfalii w toku, tworzę wygłuszenie matami akustycznymi, oraz izolację matami kauczukowymi. jeśli miejsca zostanie dołożę jeszcze Aluterhmo Quatro.
piotr1 - 2017-05-10, 11:03

Super robota. Loguje się do tematu. :spoko
mrsulki - 2017-05-10, 17:36

Darek tylko kolor taki jakiś mało męski. Tako piasek pustyni albo oliwka w macie np i rury to by męsko wyglądał. :szeroki_usmiech
Darek Szczecin - 2017-05-10, 21:23

mrsulki napisał/a:
Darek tylko kolor taki jakiś mało męski. Tako piasek pustyni albo oliwka w macie np i rury to by męsko wyglądał. :szeroki_usmiech


To jest auto turystyczne z lodówką dla żony, żeby komfortowo mogła zakupy wykonywać :ok . I mrożonkami się nie martwić, kawę w mieście siorbnąć i wypocząć między wyprzedażami :spoko

Darek Szczecin - 2017-05-13, 08:57

Ma ktoś na wymianę jakąś mniejszą i lżejszą markizę. Idelalna by była 2,5 m szeroka no max 2,7 i chyba lepiej bez mechanizmu na korbkę tylko zwijana ręcznie, bo lżejsza. Obawiam się że to co mam rozwali mi ten daszek z cieniutkiego laminatu, nie mam pojęcia jak to nie odpadło poprzednikowi. Moja ma szer 3,0m kolor grafit, obudowa w kolorze aluminium używana jeden sezon.
Darek Szczecin - 2017-05-14, 16:54

Tworzę wyciszenie i izolację której Westfalia nie dała, montuję Webasto 3KW i przymierzam wiązkę elektryki
Darek Szczecin - 2017-05-18, 21:34

Fotki są dowodem że prowadnice ławki 3 osobowej z pasami nie przykręca się mega śrubami do nadwozia tylko przykleja się do podłogi blaszanej. Tak robi Westfalia w od 2014 roku . Fotki to oryginalne prowadnice od Nuggeta
miklo75 - 2017-05-18, 22:38

W T4 też tak Westfalia robiła.
Pozdro

vwyogi - 2017-05-18, 22:46

miklo75 napisał/a:
W T4 też tak Westfalia robiła.
Pozdro
pozwole się nie zgodzić. W T4 prowadnice foteli sa przykręcane do wzmocnienia, a wzmocnienia są wspawane przez podłoge do podłużnic
Darek Szczecin - 2017-05-18, 23:32

Potwierdzam w wersji Multivan T4 2001 śruby były, sam osobiście odkręcałem. Możliwe że Westfalia w swojej transformacji zrobiła na klej. Multivan to produkt VW, a Westfalia to Westfalia :spoko
Darek Szczecin - 2017-05-29, 18:43

Myślałem że jakoś szybciej to pójdzie, ale sporo roboty jest z dokładaniem izolacji, a w zasadzie tworzenie jej na nowo i rozkminianie elektryki Wesfaliowej upierdliwe jest, bo pająka stworzyli strasznego. Sekcja kuchenna stoi, oparcie z pasami zamocowane, lewa strona ubrana.
Marty1 - 2017-05-30, 08:32

Gratuluję!!! super profesjonalna robota...napisałeś, że oddzielenie plastikowej budy od dawcy trwało 2 miesiące. Dlaczego tak długo? Co było największym problemem???
ps
też latam co roku na Gardę...160 przelotowa i 10h to piękny plan, zazdraszczam :)

Pozdrawiam
Marty

Darek Szczecin - 2017-05-30, 08:53

Marty1 napisał/a:
Gratuluję!!! super profesjonalna robota...napisałeś, że oddzielenie plastikowej budy od dawcy trwało 2 miesiące. Dlaczego tak długo? Co było największym problemem???
ps
też latam co roku na Gardę...160 przelotowa i 10h to piękny plan, zazdraszczam :)

Pozdrawiam
Marty
. Dzięki :spoko . Trwało oddzielanie długo ponieważ, bardzo przeszkadzały profile wacmacniające dach, nie można było użyć struny. Profili nie dało się zdemontować wcześniej ponieważ dostęp do nitów dokumentnie zasłaniała czapka, trzeba było nożykami centymetr po centymetrze od zewnątrz i podbijać małe kliny. Może jak by tak uczciwie tydzień poświęcić to dało by się oganąć. Było to takie upierdliwe, że na raty musiałem bo szlag trafiał. Sprawdzałem jak auto lata już z Hochdachem, 160km/h idzie, bez jakiś super problemów, ale to tylko w ramach eksperymentów, bezpieczna prędkość dla takiego auta na autostradzie to coś max 140/h, nie ma potrzeby szaleć :spoko
Darek Szczecin - 2017-05-30, 09:33

Wszystko w skali mikro. Bo i autko małe, zbiornik szarej, zbiornik czystej , miejsce na butlę gazu w zbiorniku wody, dokładam nówkę sztukę bojlerek Elgena 6l 660W 230V, 200W 12V. Lepsze to niż nic, w oryginale Nugget brak grzania wody, jest opcja za dodatkową dopłatą 900Euro grzanie tylko z 230V, za opcję ComBi czyli 230V i 12V trzeba by pewnie drugie 900Euro dopłacić :diabelski_usmiech
Darek Szczecin - 2017-06-06, 18:08

Walczę z elektryką zostały mi do podłączenia ostanie 5 kabelków cieniutkie więc raczej sygnałowe jakieś, nie mam pojęcia jak wpiąć je w instalację auta. Jeden z kabli to pewnie sygnał z altka że ładuje, a reszta to zagadka. Fotka z wtyczkami to właśnie te nieznane kable. Nie mam odpowiednika w instalacji auta żeby to połączyć, w popbliży jest gniazdo jakieś od instalacji samochodu, ale inne jest zupełnie co prawda ilość przewodów się zgadza . Nie mogę na sterowniku wejść w ustawianie czasu, nie mogę uruchomić lodówki, widzę tylko napięcie akku zabudowy i ilość wody w zbiorniku czystej. Może ktoś misł kontakt z instalacją westfaliową.
duende - 2017-06-07, 07:03

Darek Szczecin napisał/a:
...bojlerek Elgena 6l 660W 230V, 200W 12V. Lepsze to niż nic

A ciepła to ze słupka czy z aku na postoju? Jak z aku to robiłeś próby? jeśli dobrze widzę, to masz AGM 90A (i miejsce na drugi), a te ponad 50A szybko zjada prąd. U mnie przy 100 Ah było za duże obciążenie i wybijało przetwornicę po spadku na 11V. Dołożyłem drugie 100Ah i nie wybija. Najmniejsze obciążenie mam łącząc 300Ah, jednocześnie ładowanie z solara i mniejsza moc Elgeny np 400-500W przez regulator mocy. Wtedy napięcie utrzymuje się powyżej 12V. Ta grzałka 200W 12V to bardzo długo będzie grzała, ale zawsze coś.
Sterowanie Elgeną masz tylko na bojlerze, czy gdzie indziej? Ja mam tylko na bojlerze i jest to uciążliwe, bo trzeba ławkę podnosić i gości zrzucać :mrgreen:

Darek Szczecin - 2017-06-07, 08:17

Miejsca w sumie jest na 3x90Ah ale nie rozbudowuje bo nie potrzeba, w drugim kamperze mam dużo Ah. Bojlerek taki zabawkowy, nie ma w nim nic poważnego oprócz ceny :ok . Grzanie 230V. Tylko słupek, 12V w czasie jazdy. Startowanie dwoma grzałki jest tylko przy bojlerku. Ja mam dobry dostęp akurat, a zresztą czym tam sterować , on/OFF i termostaty na maksa :spoko
duende - 2017-06-07, 08:54

OK dzięki; doczytałem, że nie montujesz przetwornicy, z powodu braku miejsca.
Taka ciekawość mnie trapi odnośnie:
Darek Szczecin napisał/a:
...montuje gotową zabudowę Nugget i kuchenka jest w blacie, idę w oryginał poprawiam tylko babole Westfalii, a ich coraz więcej wychodzi. Odnośnie tej butli które jest na wyposażeniu Nuggeta...

Czy Westfalia miała jakąś wentylację butli (np w podłodze), bo nie widać na zdjęciach, czy jest dziura w zbiorniku? A jeśli nie, to jak to się miało do przeglądu instalacji gazowej w Niemczech? I czy nad butlą była jakaś pokrywa?

Darek Szczecin - 2017-06-07, 09:55

To miejsce na butlę gazu w zbiorniku wody, ma wentylację taką fi 30mm wyprowadziną przez podłogę pod auto i od góry jest potężny nakręcany dekiel z oringiem, butla jest zupełnie odizolowana od wnętrza, w sumie mądre to. Przetwornicę może zamontuje pod fotelem pasażera obok akku 90Ah powinna wejść nawet Sinus 2000/4000. Pod fotelami przednimi okazało się że sporo przestrzeni jest. Jeśli mi się zachce to z Panzerkampera wyjmę Sinus2000/4000 w to miejsce wsadzę wcześnie kupioną sinus Pro 3000/6000, tylko wtedy do tak dużej przetwornicy jską jest sinus2000/4000 to do Nuggeta będę musiał dorzucić jeszcze jeden akku 90Ah. Nie wiem czy jest sens. Chwilowo mam rozlminkę z instslacją Westfalii nie wszystko mi działa i nie wiem co dalej, wiedzy mi brak, w necie też nic nie mogę wyszukać. Westfalia strasznie strzeże tajemnej wiedzy
Darek Szczecin - 2017-06-09, 19:45

Skończyłem, elektryka pokonana, wszystko dxiała
tom-cio - 2017-06-09, 20:00

No i fajnie :-P
Darek Szczecin - 2017-06-09, 21:40

tom-cio napisał/a:
No i fajnie :-P
. Niby fajnie. Ale co dalej? Pustka taka, cel nowy czas obrać :diabelski_usmiech
mrsulki - 2017-06-09, 23:38

Darek Szczecin napisał/a:
Ale co dalej?

Tak jak Ci mówiłem kolor jeszcze został jakiś taki do Ciebie nie pasujący :szeroki_usmiech

Darek Szczecin - 2017-06-12, 17:10

Takie tam propozycje graficzne
mrsulki - 2017-06-12, 17:46

Pasy w kolorze czapki powinny być coby choć trochę wyglądało jak komplet.
miklo75 - 2017-06-12, 18:12

[quote="Darek Szczecin"] Ale co dalej?

Dopracować grafikę, sprzedać puki można zarobić.

Gratulacje :mikolaj pełna profeska

Darek Szczecin - 2017-06-12, 22:17

Folię dobiorą mi jak najbardziej zbliżoną do koloru czapki, idealnie niestety się nie da. Zostawiam grafikę i kolory fachowcą. Ja w kolorach to nudny jestem :diabelski_usmiech
mrsulki - 2017-06-12, 22:19

Pasy na masce w kolorze czapki a na czapce w kolorze dołu.
Darek Szczecin - 2017-06-16, 14:55

Graficy zajmują się grafiką :wyszczerzony: . A ja rozpoczynam batalię o przemianę na Kampingowy Specjalny :diabelski_usmiech
Darek Szczecin - 2017-06-29, 10:45

i zmiana przeprowadzona na Specjalny Kempingowy z 3 miejsc zrobione 5 jednym strzałem, poszło łatwiej niż w zeszłym roku, a miało być trudniej :szeroki_usmiech
mischka - 2017-06-29, 10:59

pogratulować :pifko
nikita55 - 2017-06-29, 23:05

Gratulację,fajnie wyszło.Taką butlę jak masz na zdjęciu to widziałem na przeglądach podobnych aut do twojego,słyszałem,że w Niemczech to do załatwienia są.
Darek Szczecin - 2017-06-30, 10:21

Dziękuje koledzy :spoko . A z butlą to sobie chyba poradzę musi być jakiś punkt który napełnia, muszę tylko poszperać w Szczecinie. Taka butla to pewnie na rok mi wystarczy, przy moim trybie wypoczynkowym czyli 2 x 1 tydzień w roku, no i jeszcze muszę Panzerkampera wkomponować w te 14 dni :ok
SZEJK - 2017-06-30, 11:00

Darek - MISTRZOSTWO ŚWIATA to co wykonałeś ,estetycznie, schludnie, przemyślanie, szybko po prostu pięknie wyszło.
Zasłużone :pifko :pifko

Darek Szczecin - 2017-07-02, 09:34

SZEJK napisał/a:
Darek - MISTRZOSTWO ŚWIATA to co wykonałeś ,estetycznie, schludnie, przemyślanie, szybko po prostu pięknie wyszło.
Zasłużone :pifko :pifko


Dzięki :szeroki_usmiech , Mistrzostwo Świata to jest twoja odbudowa, podglądam czasem i podziwiam wytrwałość. Ja to w przypadku Nuggeta miałem takie klocki Lego poskładać trza było do kupy. Ale faktycznie autko na krótkie szybkie wypady wyszło fajne :spoko

Darek Szczecin - 2017-07-19, 10:47

projekt przetestowany.
Pojechaliśmy w składzie moja drużyna Panzerkamprem i znajomi 2 dorosłe i nastolatka Nuggetem. szybka objazdówka Jezioro Garda Miejscowość Garda potem Wenacja i pluskanie w Adriatyku, przeskok na Chorwację miejscowość Pula pluskanie, zwiedzanie, pływanie na deskach. całość 8 dni 3200km może trochę więcej.
Nugget dał radę szczególnie jak trzeba było gdzieś zaparkować, oni siup w dziurę i stoją, a ja krążę ja gupi i szukam miejsca co by te 7m wlazło. Znajomi zachwalali pojemność szafek, wygodę spania i nawet ten durny kibelek wyciągany z szafki dał radę. Na powrocie uciekli do przodu o dobre 300km bo nie chciało im się telepać z moją prędkością przelotową czyli około 120km/h, znaczy prędki jest. :spoko

izola - 2018-01-12, 19:30

Wielki szacun za wkład pracy i za wyśmienitą dokumentację...jej przebiegu. :pifko

Fajnie jest zobaczyć co się ma zabudowane i schowane w aucie ... mam na myśli zbiornik- woda/gaz :lol:

Spax - 2018-01-12, 20:24

Martin B podrzucił linka do nowej, dłuższej wersji »»» https://www.camperteam.pl...p=695327#695327





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group