|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kamperowanie - Przyczepka pod kampera
Ignac - 2017-04-14, 18:51 Temat postu: Przyczepka pod kampera Witam,
Jakis czas temu przegladajac forum, natrafilem na link do filmiku czy do strony gdzie byla taka przyczepka jakby montowana pod kampera.
Rozwiazanie to mialo na celu zmieszczenie sie sie w limicie DMC.
nie moge jednak tego juz znalezc.
Pomoze ktos?
Z gory dzieki
orys - 2017-04-14, 23:30
Nie bardzo sobie umiem wyobrazić: coś jak tutaj tylko "w przeciwną stronę"?
http://40ton.net/mercedes...iwnie-to-brzmi/
Ignac - 2017-04-15, 09:40
Ta niby przyczepka o ktorej mowie to taka dodatkowa jakby os pod sam tyl kampera.
Gdzies to produkuja w Niemczech i kosztuje ok 10k euro.
Gdzies kiedys tu na forum byl link do strony z tym ale nie moge ho znalezc
orys - 2017-04-15, 14:33
Ignac napisał/a: | Ta niby przyczepka o ktorej mowie to taka dodatkowa jakby os pod sam tyl kampera.
Gdzies to produkuja w Niemczech i kosztuje ok 10k euro.
Gdzies kiedys tu na forum byl link do strony z tym ale nie moge ho znalezc |
A, to wiem o co ci chodzi. To jest popularne wśród aut dostawczych w w Holandii, może tam poszukaj?
kimtop - 2017-04-15, 15:36
Ale taka przyczepka nie zmniejszy wagi kampera.Zmieni jedynie nacisk na oś
orys - 2017-04-15, 15:43
kimtop napisał/a: | Ale taka przyczepka nie zmniejszy wagi kampera.Zmieni jedynie nacisk na oś |
To jest taka sztuczka prawna. Taka dodatkowa oś po opuszczeniu zamienia auto w ciągnik z naczepą, prawnie jest osobnym pojazdem, więc z auta na kat. B robi się zestaw na kat. B+E.
Rafał76 - 2017-04-15, 17:54
witam,tutaj masz linka do interesującego cię tematu.40ton.net/b-bak-clixtar-legalnie-zaladowac-busa-piec-ton/
kimtop - 2017-04-16, 08:09
orys napisał/a: | prawnie jest osobnym pojazdem, więc z auta na kat. B robi się zestaw na kat. B+E. |
Obawiam się,że przy okazji ważenia ,kazali by rozpiąć zestaw żeby zważyć oddzielnie auto i "przyczepę"
Ignac - 2017-04-17, 18:07
Wlasnie chodzi o to, ze zwiekszamy DMC co w przypadku wazenia np w austrii jest istotne.
Jesli takowa przyczepka miala by 750 wtedy B+E jest nie potrzebne a 750kg minus waga tej przyczepy rozwiazuje sprawe przeladowania. W raIe kontroli nikt by raczej nic nie rozlaczal tylko patrzyl na sume DMC.
joko - 2017-04-17, 20:01
Pierwszy raz słyszę aby ktoś ważył przyczepę odpiętą od samochodu ......... w przepisach jest mowa o zespole pojazdów , sumie DMC i takich tam innych .......... już widzę jak ktoś odpina załadowaną przyczepę jedno-osiową
Poza tym w tym konkretnym przypadku konstrukcja to zwyczajnie wyklucza ...... a że jest homologowana i zarejestrowana w takiej a nie innej konfiguracji, to "wagowy" może się co najwyżej po tyłku podrapać
W firmie transportowej , którą czasami wynajmuję mają trzy takie samochody i wielokrotnie wozili mi tym towar , głównie do Włoch. Pierdyliard razy były na wadze w Austrii i nigdy nikomu żadne takie głupoty do głowy nie przyszły .
Pisałem już o tym wynalazku, chyba przy okazji jakiejś dyskusji o przeładowaniu kamperów i uważam, że jest to super rozwiązanie, dla tych którzy mają problem z nadwagą , a nie chcą wejść w kategorię C. Poruszając się po rejonach , w których przeładowanie jest ryzykowne i kosztowne się tego używa, a jak jest bezpiecznie i nie chcemy płacić Viatola, to dwa kółeczka do góry, obracamy rejestrację przyczepy i jedziemy normalnie.
Jedyna wada to cena . W zastosowaniach komercyjnych (w transporcie) zwraca się szybko w niższych wynagrodzeniach dla kierowców nie zawodowych i braku tacho ..... przy kamperku zwrócić się nie ma gdzie, ale płaci się za większe możliwości.
Flag - 2017-04-17, 20:41
joko napisał/a: | Pierwszy raz słyszę aby ktoś ważył przyczepę odpiętą od samochodu ......... w przepisach jest mowa o zespole pojazdów |
Na norweskiej granicy ważyli mi busa i przyczepę kempingową, każdą oś z osobna, potem dodali i sprawdzali tylko czy suma jest mniejsza niz 3500kg. Nie sprawdzali DMC przyczepy.
Ignac - 2017-04-17, 21:47
Flag napisał/a: |
Na norweskiej granicy ważyli mi busa i przyczepę kempingową, każdą oś z osobna, potem dodali i sprawdzali tylko czy suma jest mniejsza niz 3500kg. Nie sprawdzali DMC przyczepy. |
No i wlasnie o tym mowimy. Dlatego z osobna wazyli os, zeby wiedziec ile wazy caly zestaw.
Nastepnie porownali z suma DMC z dokumentow i tyle.
A Joko pamietasz ile taka os kosztuje?
|
|