Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - camper nie z blaszaka

DINO - 2017-04-15, 06:50
Temat postu: camper nie z blaszaka
Hej
tak przeglądam wątki i większość "tworzy" swoje mobilehomy :D na podstawie blaszaków a co z "miniautobusami" np:
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6yKAUF.html
dlaczego nikt nie bierze tego pod uwagę, wydają się szersze i pojemniejsze niż zwykły blaszak, nie mówię o takich, które są zrobione na podstawie blaszaka.
Bo niestety w moim przypadku musi być hak i 2T na nim, do tego wydaje mi się, że taki autobusik jeździ sprawniej i lepiej od ori campera.

JacekL - 2017-04-15, 06:59

Niestety (miniautobus jak go ładnie nazwałeś) wymaga kategorii prawa jazdy D, a po przeróbce jeżeli w ogóle będzie możliwa kat. C Bo przekracza 3,5 T :roll:
DINO - 2017-04-15, 07:02

przeróbka jest możliwa, dzwoniłem, potrzebny kwit o przebudowie itd i diagnosta wystawia swój kwit na to wszystko, ale dopytam jak będę badał motunga.
czyli ograniczeniem jest prawko w sumie.

westa76 - 2017-04-15, 11:07

nie tylko prawko, jeszcze opłaty drogowe, viatoll i inne zakazy związane z wagą, gdyby nie to to już dawno bym zbudował przynajmniej 5t. DMC o ile nie 7,5t
Pozdrawiam
Mariusz

willi7 - 2017-04-15, 11:16

zwróć uwagę na przebiegi, to nie są ciężarówki czy prawdziwe autobusy tylko zwykłe dostawczaki przerobione.
DINO - 2017-04-15, 11:38

pojazd specjalny czyli z tego co czytałem brak podatku bo nie zarobkowy, viatol do przeżycia i tak płacę bo zazwyczaj z przyczepą i końmi jadę, a jak dalszy wypad to przyczepa i motung do poruszania się w miastach itd.
zakaz wagowy zazwyczaj 3.5 T kolejna granica to 12T, 5 czy 6 raczej nie widziałem a w taki bym celował.

duende - 2017-04-15, 12:42
Temat postu: Re: camper nie z blaszaka
Dlaczego nie? Jeśli masa, opłaty, przebiegi itd nie jest dla Ciebie przeszkodą, jest jeszcze kwestia izolacji termicznej.
W busie są szyby duże i pojedyncze, co z tego że atermiczne, ciężko z tego wystrugać auto wielosezonowe. Dodatkowo łazienka wypadnie na którejś z szyb, trzeba to jakoś wkomponować. Ale takie adaptacje fabryczne istnieją i są całkiem fajne, kwestia jak to dogrzać lub wychłodzić, w zależności od sezonu:
https://winnebagoind.com/product-classes/class-b
https://winnebagoind.com/products/class-b/2017/era/overview

DINO - 2017-04-15, 13:39

nie napisałem, ż eto nie jest problem tylko to, że auto jest samo w sobie "okazjonalne" i raz na jakis czas można przeżyć lekko wyższe opłaty

właśnie myślałem o tych bocznych szybach co ewentualnie z nimi zrobić, ale z drugiej strony to było by wywalenie dwóch-trzech, czyli szafy i wucet, bo w resztę można wsadzić zasłonki a więcej światła to tylko na +

joko - 2017-04-15, 14:12

Taki oszklony bus nadaje się super na ukrytego kampera. Oszklona powierzchnia wbrew pozorom jest zaletą nie wadą i w/g mnie nie ogranicza możliwości zabudowy w środku.
Wszystkie szybki trzeba przyciemnić piecowo na max. Od środka w miejscach gdzie ma być normalna ściana bez okna, trzeba nakleić czarną nie przepuszczającą folię , na to ocieplenie i wewnetrzne wykończenie ściany (np. sklejka). Okna tam gdzie mają być wystarczy wyciąć w ścianach (mogą być wtedy mniejsze niż szyba na zewnatrz. W toalecie na szybę od środka można dodatkowo folię matową przepuszczającą światło dać i po sprawie.
Taki pojazd z zewnątrz wyglądał będzie jak zwykły osobowy busik, a od środka jak każdy inny kamper na blaszaku.
Jak taki pojazd stanie na parkingu na którym nie wolno kamperom, to nie wzbudzi nawet zainteresowania. Do głowy przychodzi mi np. nocleg w Chorwacji , kiedy np. nie było chęci i czasu , aby coś pod wieczór szukać .
Jak klapę od kota, korek od wody i przyłącz prądowy inteligentnie się schowa, to konia z rzędem temu co zorientuje się że to kamper. Klimy na dachu takie busy wożą standardowo, więc to nie problem. Jedynie markiza może zdradzić ale da się też ją odpowiednio zamaskować i pomalować , aby "znikła" optycznie.

Pozostaje problem DMC ........

orys - 2017-04-15, 14:29
Temat postu: Re: camper nie z blaszaka
DINO napisał/a:
Hej
tak przeglądam wątki i większość "tworzy" swoje mobilehomy :D na podstawie blaszaków a co z "miniautobusami" np:
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6yKAUF.html
dlaczego nikt nie bierze tego pod uwagę, wydają się szersze i pojemniejsze niż zwykły blaszak, nie mówię o takich, które są zrobione na podstawie blaszaka.
Bo niestety w moim przypadku musi być hak i 2T na nim, do tego wydaje mi się, że taki autobusik jeździ sprawniej i lepiej od ori campera.


To jest dość popularne rozwiązanie w UK, gdzie większość ludzi którzy robili prawko przed 1998 ma w standardzie C1 i D1, a po przerobieniu na kampera taki samochód "spada" do niższej kategorii technicznej.

A na tym rynku jest w czym wybierać, bo dużo takich "minibusików" jest na wyposażeniu np. domów starców czy szpitali i przez większość czasu stoją w gotowości. Gdyby nie to, że chcę wyjeżdzać poza UK oraz że lubię czasem zjechać z asfaltu to bym o czymś takim myślał.

Bo pod względem miejsca stanowczo lepiej niż standardowy VW Transporter prezentuje się coś takiego, nie? :)


duende - 2017-04-15, 14:31

Joko w większości się z Toba zgadzam, oprócz jednej kwestii:
joko napisał/a:
Oszklona powierzchnia ... nie ogranicza możliwości zabudowy w środku.
.

Mnie ograniczała :mrgreen: mam, robiłem, ale u mnie żadna szyba nie jest całkowicie zaślepiona - kwestia kondensacji na szybach.
Przyciemniona panorama w dzień to zaleta, widać wszystko do okola i nie jest się podglądanym. W nocy trzeba się szczelnie zasłaniać, bo widać światło z zewnątrz.
A co do kamuflażu np w Chorwacji i nie tylko to prawda, nawet na granicy celnicy szukali w busie uchodźców a tu kamper :shock:

DINO - 2017-04-15, 14:40

czyli w większości przypadków prawie 99% DMC jest progiem??? ale przyjmując hipotetycznie, że posiada się prawko C?? czy nadal to jest problem ??
orys - 2017-04-15, 14:58

DINO napisał/a:
czyli w większości przypadków prawie 99% DMC jest progiem??? ale przyjmując hipotetycznie, że posiada się prawko C?? czy nadal to jest problem ??


W dziczy - nie. Jesli chcesz po miastach pojeździć to może być - zakazy parkowania, zakazy wjazdu.

Dodatkowo wyższe opłaty na autostradach itp, w niektórych krajach np. częstsza koniecznosc robienia przegladów itd itd.

MAWI - 2017-04-15, 15:17

Wejdę w temat. Myślę , że budowa czy zakup kampera o dmc pow .3,5t to dobre rozwiązanie .Oczywiście ,że trzeba na to mieć prawo jazdy , ale wszystko inne to pikuś. Miałem to wiem. Mało tego , rozglądam się cały czas nad zakupem czegoś takiego Mój poprzedni miał trzy osie i to błąd , ale zna mnóstwo kolegów podróżującymi kamperami pow 3,5 t . Nikt nie zważa na ograniczenia ( do 3,5T) . Uwierzcie mi .Warunek wygląd podobny do poniżej 3,5t. Pewnie znajdą się tacy co powiedzą." jak to świadomie łamać przepisy? " To i tak lepiej i kary mniejsze niż jadąc cały czas przeładowanym. WIĘKSZE kary. Ale każdy niech robi jak lubi.
Co do wyboru dawcy .Zdecydowanie odradzam. Wiecie ile kosztuje taki minibusik w dobrej kondycji

B .Drogo . Chyba ,że wyłachany szrot. Szukał bym raczej wśród meblowozów. Pocztowozów itd.

DINO - 2017-04-15, 16:17

MAWI napisał/a:
.Zdecydowanie odradzam. Wiecie ile kosztuje taki minibusik w dobrej kondycji

B .Drogo . Chyba ,że wyłachany szrot. Szukał bym raczej wśród meblowozów. Pocztowozów itd.


a minibus jeździ mniej niż meblowóz czy pocztowóz?? pewnie podobnie do tego trzeba zainwestować w okna itd bo blacha dookoła, a tu trzeba okna pozasłaniać :D
oczywiście się nie upieram, pomijam mechanikę silnika i napędu bo to ma być sprawne ale reszta?? i tak do zmiany i rozbiórki :D

qdlaty_78 - 2017-04-16, 07:26

Ja bym robił na bazie czegoś takiego
silny - 2017-04-16, 21:06

Caly czas temat dmc czyli mowa o pow . 3.5 t. :?: :!: :(
DINO - 2017-04-16, 22:13

dmc nie jest problemem :D w tym przypadku :D
miklo75 - 2017-04-17, 15:24

MAWI napisał/a:
Mój poprzedni miał trzy osie i to błąd ,



Czemu? źle się jeździ?

miklo75 - 2017-04-17, 15:34

Ja już jakiś czas jestem posiadaczem takiego oto miniautobusika

https://www.google.pl/sea...qqORnm5nE05HFM:

i chciałbym go uczynić kamperem 6 osobowym. Skrzynia automat już wyleciała (gdyby ktoś szukał mam 2 szt. na sprzedaż) manual założony, do dorobienia zostały półośki napędowe.

Proszę o krytykę.

WINNICZKI - 2017-04-18, 15:49

:shock: Wyrzuciłeś automat ????czemu. To moje marzenie przy następnym kamperze.No chyba ,że była uszkodzona.Inaczej nie ma przyjemniejszej jazdy niż ze skrzynią automatyczną. :spoko
Bronek - 2017-04-18, 16:31

Kiedyś wyrzucano poduszki powietrzne a tramwaje były na korbę.
Fiat szukał starych rozwiązań, bo w 125p Polacy zażyczyli sobie biegi przy kierownicy, gdyż my "niezwyczajni"


Nie kupię już kampera bez automatu. No chyba, że zostanę zmuszony :bajer

Automat, tempomat, to obecnie jak kibel. Niemal obiwiązkowe.

Ps.
Wolem Twą szanujem alem nie rozumiem. :mrgreen:

MAWI - 2017-04-18, 18:54

miklo75 napisał/a:

MAWI napisał/a:
Mój poprzedni miał trzy osie i to błąd ,



Czemu? źle się jeździ?

Super wygodnie , ale z daleka widać , ze DMC pow. 3,5t.
Co do automatu w trojaczkach. Nie ma dobrego sprawnego automatu w trojaczkach. Te co są są nic nie warte i się psują. Mercedes też nie ma automatu przednionapędowego ( wcale ) montują ZF.

miklo75 - 2017-04-18, 19:39

WINNICZKI napisał/a:
:shock: Wyrzuciłeś automat ????czemu. To moje marzenie przy następnym kamperze.No chyba ,że była uszkodzona.


Wiedziałem, że będzie draka o wywalenie automata. :mrgreen: Jest kilka powodów.
Po pierwsze była to skrzynia firmy ZF od jakiejś maszyny budowlanej (oryginalnie), ciężkie cholerstwo, kilkaset kilo, nie ważyłem ale nawet nie mogę tego ruszyć na palecie.
Po drugie, jak kupiłem była ponoć po regeneracji w Mielcu ale nie zamontowana i z powyższych powodów nie miałem nawet jak jej założyć.
Po trzecie, z informacji jakie znalazłem w necie prędkość maksymalna to 100 km/h - wydawało mi się trochę mało.

Tutaj mogę podać jako ciekawostkę dla innych co planują w mb100 zmienić silnik na nowszy (2,3) lub większy 2,9. Skrzynia biegów od 2,4 wtedy nie pasuje, znaczy pasuje ale rozrusznik jest z drugiej strony. Albo rzeźbimy w obudowie i dorabiamy mocowanie rozrusznika z drugiej strony albo (ja tak mam) szukamy skrzyni od ssangyong/daewoo istana - pasuje bez przeróbek, waga niecałe 30 kg.

Rozpisałem się strasznie ale jeszcze dam trochę info o aucie w celu krytyki szanownych forumowiczów - temat dla mnie w dechę.
Oryginalnie jest ogrzewanie z grzejników prawie jak w domu, zasilane z webasto. Czyli drobne modyfikacje i temat ogrzewania i ciepłej wody załatwione.
Tylna oś (w dowodzie i karcie pojazdu wpisano w pozycji liczba osi - 2) jest na pneumatyce, na pół resorach. To chyba dobra wiadomość jeśli chodzi o regulowanie i poziomowanie.
DMC 5300, długość 630 cm, szerokość z tego co pamiętam 200 cm, wysokość zdaje się 240 - stoję wyprostowany i jeszcze jest luz. Konstrukcja zabudowy z profili aluminiowych a poszycie z laminatu. Waga 3000 kg z małym haczykiem oczywiście ze szkrzynią od koparki.

Budować na tym?

WINNICZKI - 2017-04-18, 22:30

Te mercedesy znane są z dużego poziomu hałasu wewnątrz.Jak uporasz sie z tym problemem to ja bym budował w ciemno,bardzo fajna buda na integrala :spoko
miklo75 - 2017-04-19, 11:10

Wydaje mi się, że właśnie z powodu automatycznej skrzyni biegów mogło być głośno i izolacji akustycznej też nie widać za wiele.
Mnie martwi pozycja za kierownicą praktycznie nosem przy szybie, co w razie "bum" nie najlepiej wróży dla kierowcy.

WINNICZKI - 2017-04-19, 18:12

jest filmik w necie z tym mercedesem MB 100 w roli campera i ze skrzynią manualną ,nie wygląda to zachęcająco Terkota głośno i jedzie z prędkością max 103km/h.Moc silnika 72 konie.Wypadało by wstawić coś mocniejszego to i obroty by spadły i hałas tez.Youtube MB 100 on Tour widać jak to jeździ.Zwłaszcza w 6,33sek prawdopodobnie na max prędkości.
miklo75 - 2017-04-19, 22:37

Przeca piszę, że rozrusznik z drugiej strony, jeśli tak to motor 2,9 :spoko
miklo75 - 2017-04-19, 22:39

model o100 nie mb100
WINNICZKI - 2017-04-19, 23:04

Model MB100 jest unowocześnioną wersją modelu MB90, który wywodzi się z produkowanego w latach 50-tych ubiegłego wieku DKW Schnellaster. Produkcja odbywała się w Vitorii ( północna Hiszpania) oraz w Korei Południowej jako SsangYoung Istana (od 1994r.). Wyposażony był w silnik dieslowski o pojemności 2,4 l i mocy 53 kW (72 KM), który umożliwiał rozwinięcie prędkości maksymalnej 103 km/h. W 1987 r. poddano go lekkiej modernizacji.
Ładowność wynosiła 1000-1800 kg w zależności od zabudowy( oferowano m.in: furgony, wersje skrzyniowe czy niewielki 3-osiowy autobus miejski-wersja O100)

MB 0100 City

Spód taki sam,góra inna.

miklo75 - 2017-04-20, 09:09

Nie znam jeszcze dobrze o100, ale z tego co się orientuję to tylko na oko są takie same.
Konstrukcja ramy bardzo podobna, rurowa ale szersza i dłuższa, większe DMC. W MB max. DMC coś chyba tylko koło 2 ton, silniki tylko 2,4. Zawieszenie przednie podobne jednak inne, tył zupełne co innego. Zbiornik paliwa zupełnie gdzie indziej. Szyba czołowa inna (pozostałe też), światła za to takie same.
O100 to autobus dwudziestoparo miejscowy w zależności od wersji, niskopodłogowy z możliwością opuszczania na przystankach.
Istana owszem jest to unowocześniony MB z dużym silnikiem 2,9 d lub td .

Spróbuję to uruchomić i trochę pojeździć bez demontażu wyposażenia autobusowego, jak będzie akceptowalnie to robię kampera, jak będzie lipa to szukam dla niego nowego właściciela.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group