Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI

martini44 - 2017-04-20, 15:51
Temat postu: Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI
Kilka lat temu dałem mojemu teściowi mojego pierwszego kamperka jakim był Ducato 88' z silnikiem 2.5D .
Nadszedł czas na wymianę silnika na 2.5 TDI mimo iż osiołkowy 2.5D jest w całkiem niezłej formie.... no ale teść się uparł na coś z turbiną i dlatego też wybór padł na 2.5 TDI 116km z Ducato II.
W dniu dzisiejszym kamperek trafił do warsztatu..... zaczynamy SWAP......
Pewnie wielu z Was ma już doświadczenie w tym temacie i chciałbym poznać Wasze opinie oraz uzyskać cenne wskazówki, wiem że napewno trzeba przerobić i zmienić układ wydechowy, napewno musi zostać stare koło zamachowe, niewiem co z kołami pasowymi bo wydaje mi się że się nie zmieszczą te typu PK, niewiem również jak rozwiązać sprawę ze sterowaniem świecy płomieniowej (ale to i tak na sam koniec) .... i niewiem co jeszcze.....
Ale wszystko wyjdzie w "praniu"
Oczywiście po wyjęciu silnika cała komora będzie wygłuszona....
Jeszcze raz proszę o wskazówki abym nie musiał rwać włosów z łysej głowy a wymiana przebiegła pomyślnie a i teść cieszył się majówkowym wyjazdem.... :spoko

Gewehr - 2017-04-20, 17:00

Marcin, ja tak na początek, to kubeł zimnej wody. Zapomnij o majówce, raczej Boże Ciało :mrgreen: Zespół pomp od 2,5 TDI nie podchodzi do DI. Będzie kombinacja. Jak pamiętam, to przerabialiśmy blok, tak aby pasowały tulejki zespołu pomp od starego bloku.
Stara skrzynia w połączeniu z 2,5 tdi to porażka. Możesz ruszać z III biegu, a prędkości max nie przybędzie. Będzie tylko moc pod górę. Opisuj na bieżąco postępy. Powodzenia :spoko

martini44 - 2017-04-20, 17:14

o jakim zespole pomp piszesz ?? kupiłem kompletny silnik wraz z pompą wtryskową, wody.... wspomagania niema....
teściowi właśnie na podjazdach zależy a nie na prędkości.... 90-100 ... na wyścigi nie jeździ

Krzysiek D - 2017-04-20, 21:21
Temat postu: silnik
Witam.Smiało do przodu z tą przekładką silnika.Trzeba trochę wysiłku ale jest to do zrobienia.Prędkości maksymalnej nie przybędzie ale za to przyspieszenie znacznie poprawi się przy tym samym zużyciu paliwa.Piszę to ponieważ przełożyłem w swoim J5 z 2.5d na 2.8idtd.O szczegółach mogę podpowiedzieć na PW.Odwagi i powodzenia.Do majówki zdążysz.Mnie udało się zrobić to w cztery dni.
Gewehr - 2017-04-20, 21:49

Problemem jest drążek reakcyjny który koliduje ze zespołem pomp, tym przy bloku co jest przy nim filtr oleju. Spieszyć się nie ma co. To jest kamper, a nie auto jeżdżące wkoło komina. Ma być wszystko zrobione perfekcyjnie, tak aby nie padło coś w trasie.
Krzysiek D - 2017-04-20, 21:59

Drążek nie przeszkadza tylko jak napisałem wcześniej trzeba trochę pomyśleć i będzie perfekcyjnie.Na forum już był ten temat.
martini44 - 2017-04-21, 08:48

dzięki za podpowiedzi.... dziś zamówione kolanko turbiny z dolnym/pionowym wylotem (bedzie łatwiej kombinować z wydechem), koło pasowe PK do alternatora (pomierzone powinno się zmieścić a mocowanie koła do osi się wyrzeźbi), intercooler (troche mało miejsca przy chłodnicy ale mechanik spróbuje założyć odpowiednie kierownice powietrza)
martini44 - 2017-04-26, 09:02

powoli do przodu.... jak się okazuje zakupiony silnik nie jest 2.5 TDI a 2.8 idTD więc jeszcze lepiej....
niestety koło zamachowe ze starego nie pasuje... kupujemy nowe....
pompa wody musi być ze starego modelu, koło pasowe PK

P.S.
Wielkie podziękowania dla Przyjaciela mechanizatora co podjął się wymiany.... :kwiatki:

MOPAR - 2017-04-27, 18:44

Nie zdejmowaliscie przodu? Tzn całego pasa przedniego?
martini44 - 2017-04-28, 08:24

MOPAR nie zdejmowaliśmy całego przodu....

Komora silnika wygłuszona, silnik "siedzi" na swoim miejscu.... niestety pojawiły się problemy z turbiną.... ale kolega mechanik to złota rączka i coś wymyśli..... taki problem to nie problem

kisielak - 2017-05-04, 21:07

Będzie ciąg dalszy relacji?... wciągnąłem się :sitcom:
WINNICZKI - 2017-05-04, 23:02

Miał 2.5 wolnossący . teraz będzie 2.8 też wolnossący ,bo jak pisał problemy z turbo.Mocniejszy nie będzie,ale za to więcej spali,a że cięższy to zacznie sie walka z zawieszeniem i sprężynami z przodu.Maska będzie niżej to zyska na mniejszym oporze powietrza,Mam rację? :-P Kibicuje wam, Lata temu jak szukałem pierwszego kampera to na Niemieckiej Mobile.de był do sprzedania taki ducato z wsadzonym identycznym silnikiem jak wy macie, Niemcy dali rade to wy nie dacie. Nie wierzę. :spoko
martini44 - 2017-05-05, 09:28

Tomek turbinka już zamontowana, tak że nie bedzie wolnossacy ..... myślę że zawieszenie nie usiądzie bo nie usiadło po włożeniu tego silnika, ciąg dalszy bedzie jak porobie fotki.... narazie wszystko idzie tak jak powinno.....
Gewehr - 2017-05-05, 09:41
Temat postu: Re: Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI
martini44 napisał/a:
teść cieszył się majówkowym wyjazdem.... :spoko


Udało się :bajer

kisielak - 2017-05-05, 13:09

martini44 napisał/a:
..... myślę że zawieszenie nie usiądzie bo nie usiadło po włożeniu tego silnika, ciąg dalszy bedzie jak porobie fotki.... narazie wszystko idzie tak jak powinno.....

... to o ile cięższy jest nowy silnik od poprzedniego?

martini44 - 2017-05-05, 13:31

kisielak, niewiem.... to Winniczek coś przebąkiwał o wadze.... osobiście wydaje mi się że wzrośnie waga tylko o wagę turbiny bo klocek jest taki sam.


Gewehr, tak udało się, jeszcze nie odpalił ale myślę że już na dniach zaklekocze :spoko

serwan - 2017-05-05, 13:49

jeżeli można dopytać - nowy silnik bez problemów dał się dopasować do starej skrzyni?
martini44 - 2017-05-05, 15:08

tak, zabawy natomiast trochę było z kołem zamachowym bo myślałem że będzie pasowało ze starego 2,5D ale niestety wał korbowy w "nowym" jest wiekszy.... więc inne koło mechanik zamówił ale trzeba było dać do tokarza aby głebiej usiadło i mogło współpracować z rozrusznikiem
serwan - 2017-05-05, 15:11

martini44 napisał/a:
tak, zabawy natomiast trochę było z kołem zamachowym bo myślałem że będzie pasowało ze starego 2,5D ale niestety wał korbowy w "nowym" jest wiekszy.... więc inne koło mechanik zamówił ale trzeba było dać do tokarza aby głebiej usiadło i mogło współpracować z rozrusznikiem

czyli krawędź bloku silnika (nowego) i skrzyni (starej) mają ten sam kształt?

martini44 - 2017-05-05, 15:20

podobne, na śruby pasuje ;)
serwan - 2017-05-05, 15:27

martini44 napisał/a:
podobne, na śruby pasuje ;)

ha.. czyli zamiast remontować starą skrzynię trzeba się było pokusić o taką z DII widzę.. zaczynam się zastanawiać na ile realny jest swap kompletu, silnika i skrzyni z DII do DI, i czy da się to zrobić bez wymiany zawieszenia przedniego..

martini44 - 2017-05-05, 15:37

tego Ci nie powiem czy będzie pasować z DII, myślę że trzeba by przerobić napewno półosie i napęd predkościomerza.... Jutro jak czas pozwoli to wejdę pod swojego kamperka i porównam z teściowym
martini44 - 2017-05-11, 17:07

Temat wymiany silnika zakończony sukcesem.... kamperek zrobił się żwawy i teraz górki nie robią jakiś większych przeszkód.... teść zadowolony.
Choć tak jak poprzednicy mówili na max prędkości zyskał niewiele ale zyskał to moc jest nie porównywalna, dzięki wygłuszeniu komory silnika jest o wiele ciszej i normalnie można porozmawiać czy posłuchać muzyczki.
Jeśli komuś nie zależy na wymianie rocznika kamperka i jest ze swojego starego zadowolony a męczy się ze starym silnikiem to polecam wymianę na taki z turbinką i napewno podejdzie z DII

Kuba L. - 2017-05-12, 08:20

Fajnie to wyszło, ciekawe jak jeździ :)
zbiegusek - 2017-05-12, 08:44

Pięknie! :) Te niebieskie ruły do interkulera?
No i dzięki, że potwierdziłeś doświadczalnie moje proroctwa z innego wątku, że samo zwiększenie mocy nie wpływa znacząco na prędkość max. Za to ułatwia pokonywanie górek. :)

darol - 2017-05-12, 09:57

Wiedziałem że znowu (jak zwykle) Ci się uda :diabelski_usmiech
Marnujesz się na tej grubie...

martini44 - 2017-05-12, 15:30

A tam marnujesz.... trzeba gdzies robić. Motoryzacje traktuje już jako hobby bo lubie choć nie powiem jest moim oczkiem w głowie....
zbiegusek tak te niebieskie rury to od intercoolera :spoko

serwan - 2017-08-23, 19:17

daj jeszcze proszę namiary na tego speca co przekładał, może będzie miał nowego klienta..

pozdrawiam
serwan

lsliwka1 - 2017-10-12, 19:08

Ja mam pytanie poniewaz byc moze na wiosne bede zmieniał w ducato 2 silnika z 2.5 d na 2.5 tdi , jak z elektryką w tym silniku wystarczy dolozyc instalacje sterującą swiecą płomieniową czy coś jeszcze , na pompie nie mam imobilizera. Bo pewnie reszta instalacji od czujników bedzie pasowac
Suburban - 2018-03-06, 15:51

Cześć,
Chciał bym zmienić silnik z 2,5 na coś mocniejszego.
Pacjent to ducato 1.

- Czy ktoś by mi mógł polecić kogoś kto się tego podejmie?

Na ogół wszystko w aucie robię sam ale na wymianę silnika nie mam warunków.

- Jaki silnik polecacie?

Jeżeli chodzi o skrzynie to ja jestem otwarty na propozycje :D może być wymiana silnika i skrzyni chodź jeżdżę na większych oponach więc mam jakiś zapas (prędkość)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group