|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Półosie J5
pingwin52 - 2017-05-09, 15:56 Temat postu: Półosie J5 Witam. Chcę wymienić lewą półoś w swoim J5, mam nadzieję, iż dobrze diagnozuję - pojedynczy stuk przy ruszaniu i i czasem przy zasprzęgleniu przy zmianie biegów to chyba wewnętrzny przegub. Jest to J5 91r 2,5D i na stronie sklepu występują 3 długości 690, 702 i 710mm, dylematem jest co wybrać, bo nie chciałbym jej najpierw wyciągać i mierzyć a potem czekać na drugą, tylko odrazu zamienić. Kolejnym pytaniem jest czy przy tej okazji zmieniać olej w skrzyni (naleciane 235, silnik niby był zmieniany, ale skrzynia pewnie ta sama zostala) Instrukcja mówi o 80W90, czy taki właśnie kupić? Jakiegoś motula, castrola czy olej marki olej wystarczy?
CORONAVIRUS - 2017-05-09, 17:50
Najpierw to ja właśnie wyjmij , często to nie jest takie proste by ze skrzyni wyskoczyła ... możesz się zdziwić i napocić czego Ci nie życzę ale ja ostatnio mam pecha i same takie zakleszczaki się zdarzają
BODEK - 2017-05-09, 20:35
Z praktyki! -Biorca ma rację; trzeba wyciągnąć i obejrzeć, pomierzyć, policzyć ilość frezów, potem załatwiać nową. Po wymianie oleju w skrzyni dobrze włożyć miarkę bo lubi wyskakiwać a potem wygoni olej ze skrzyni.
pingwin52 - 2017-05-10, 22:05
Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia?
McGali - 2017-05-10, 22:30
pingwin52 napisał/a: | Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia? |
Z tymi półosiami trochę Cię straszą - wyskoczą. W tym roku robiłem sprzęgło i półosie wyszły za pomocą zwykłej łapki. Jak mam jakąś oporną to na półoś przykręcam imadło maszynowe od wiertarki aby mieć punkt oparcia. Lewa jest bez podparcia -krótsza .
Bim - 2017-05-10, 22:39
Poproszę wersję obrazkową co i gdzie
serwan - 2017-05-11, 00:14
nie mam doświadczenia z przegubami w kamperach ale byłbym zdziwiony gdyby to był przegub; kamper, zakładam że przebieg kolo 200k, raczej nie więcej, i przeguby szwankują? no chyba że to były jakieś źle zaprojektowane, to powszechna wada i też się mam bać..
u mnie objawy takie jak mówisz (stuknięcie pojedyńcze przy ruszaniu, czasem przy hamowaniu) miały przyczynę w mocno wypracowanych elementach gumowych drążka reakcyjnego (takie dwie metalowe dzidy biegnące od wahaczy do mocowania pod przednim pasem); ruszanie/hamowanie powodowało że cały drążek się przesuwał o milimetr-dwa do przodu i do tyłu, i to stukniecie to było uderzenie wielkiej podkładki która tam jest o mocowanie pod pasem; jeżeli niegdy nie zaglądałeś w okolice to może warto tam zajrzeć? lub inne elementy zawieszenia? no chyba że przejechałeś swoim kamperem pół miliona kilometrów..
pingwin52 - 2017-05-11, 07:36
No w sumie nie pomyślałem o tych drążkach, ale sprawdzę to dzisiaj. Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę. Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, wewnętrzne statystycznie rzadko padają, no ale pomyślałem, że ten statystyczny procent właśnie mi przypadł.
CORONAVIRUS - 2017-05-11, 08:23
pingwin52 napisał/a: | . Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, . |
8 lat temu kupiłem ducato z 93 roku już z uszkodzoną osłona na prawym zewnętrznym ... auto pracuje jako holownik ... na każdym przeglądzie diagności mi mówią o tym uszkodzeniu a przegub od 8 lat ciągle się trzyma i traktuję go już jak doświadczenie i ciekawostkę on lubi chyba być wietrzony
serwan - 2017-05-11, 09:15
pingwin52 napisał/a: | Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę. |
drążek jest osadzony pod pasem w takim głupim uchwycie 'na przelot'; z obu stron przelotu są okrągłe elementy gumowy; fakt że stukanie jest tylko przy ruszaniu może (nie musi!) świadczyć o tym że masz zniszczony ten gumowy pierścień od strony silnika
pozdrawiam
serwan
|
|