|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
IVECO - Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych?
casper - 2017-05-17, 09:06 Temat postu: Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych? Witam mam problem nie wiem jaki olej nalać do silnika z filtrem cząstek stałych:633: słyszałem że musi być inny niż do zwykłego TDI i jakie są konsekwencje nalania złego oleju?
Pytanie dot. iveco daily dostosowanego do potrzeb kampera.
Rodzinka Cztery Plus - 2017-05-17, 09:15
Szukaj olejów niskopopiołowych. Low SAPS
Klasyfikacja jakościowa olejów do silników Diesla z DPF:
C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (m.in. Mazda, Ford, Mitsubishi);
C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8% (m.in. Peugeot, Toyota, Honda, Subaru);
C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8% (m.in. Daimler Chrysler, BMW, Nissan, Fiat, Suzuki, KIA);
C4 - oleje najwyższej jakości low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołu siarczanowego poniżej 0,5%, zawartość siarki na poziomie 0,2%, niska skłonność do odparowywania (m.in. Renault ze specyfikacją RN0720).
A tu masz z przykładowymi gatunkami oleju do każdej specyfikacji:
http://olejeismary.blogsp...w-euro-4-z.html
ludzik - 2017-05-18, 11:31
Są osoby które po prostu wycinają filtr cząsteczek stałych i jeżdżą bez niego. Twierdzą, że tylko z nimi same problemy są.
Jak się patrzy na ilość zakazów i nakazów jakimi trzeba się kierować w autach z tego typu filtrem, to odechciewa się jeździć dieslem.
Oleje z przeznaczeniem do ochrony, wydłużenia żywotności filtrów oznaczone są Low SAPS czyli co oznacza, że ich skład jest niskopopiołowy, a co za tym idzie – ich pozostałości nie zatykają filtra w takim stopniu, jak standardowej oleje silnikowe.
|
|