Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna?

erikson - 2008-08-11, 12:20
Temat postu: czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna?
ciekaw jestem jak sobie dajecie rade z brakiem mocy przy tym silniku?,jechalem ostatnio prawie caly czas przez rejony gorzyste i bylem tak zmeczony ta jazda ze chetnie bym go zalodowal na lawete i przewiozl przez te odcinki,dodatkowo mam lpg co pogarsza sprawe osiagow,75KM na tak ciezkie auto to niestety za malo.Mysle aby wsadzic inny silnik.
louis_cypher - 2008-08-11, 13:08

Witaj Erikson

U nas w starym kamperku było też LPG i zmieniliśmy na dieselka, co prawda kosztowna opercja i nie każdy meches chce się podjąć ale różnica jest wyczuwalna szczególnie w górkach, przejechaliśmy potem naszym "Bajkonurem" górzystą Rumnię i był OK

Pozdrówka z Kraka

erikson - 2008-08-11, 15:01

myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM.
janusz - 2008-08-11, 15:13

erikson napisał/a:
myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM.

To poco tak. Jak już przekładać, włożyć w to wysiłek finansowy i umysłowy aby wszystko dograć. Wstawić już jakiś nowoczesny typowy silnik, może nawet ze skrzynią biegów i mieć spokój na kilka lat. Kiedyś namiętnie wymieniano silniki w Wołgach z benzynowych na diesle od merca. Były kłopoty bo silnik cięższy, z wibracjami. Rwało się to to. nie wytrzymywało zawieszenie. Teraz nowe silniki wysokoprężne pracują z podobną kulturą jak stare benzyny i wagę mają podobną. Ja bym poszedł na całość jeżeli zapadnie decyzja o wymianie i zamontował jakiś fajny nowoczesny silnik. Ceny używanych są stosunkowo przystępne i części do nich też dostępne.

bonusik - 2008-08-11, 16:38

O ile się nie mylę to w LT28 pracowały też jednostki napędowe diesla o pojemności 2,8.
Nie pamietam jaka była moc tego silnika ale z pewnością radziłby sobie o wiele lepiej niz troszkę już wypracowana benzynka którą posiadasz w swoim autku,nieprawdaż? :bajer

erikson - 2008-08-11, 16:43

byl benzynowy2.0-75KM ,2.4-90KM i ropniaki 2.4 i 2.4 td , w nowszej wersji lt przypuszczam ze sa 2.8.
Mysle dobrac podobny silnik aby koszt byl minimalny i wszystko spasowalo do siebie bez przerobek.

Pająk - 2008-08-11, 17:12

w zeszłym sezonie gnałem też po górach swoim camperkiem LT28 2.4d , męcząca jazda.
Mam tez autolawetę LT28 2.4 benzyna, pali tyle samo co diesel jest dużo szybszy, a komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy.
Obecnie w camperze mam uszkodzony silnik i już raczej diesla nie będe pakował, szukam 2.4 benzyny.

erikson - 2008-08-11, 18:11

silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku?
MariuszB - 2008-08-11, 19:36

Miałem okazję zrobić trochę kilometrów LT 28 z dość ciężką zabudową (alkowa) wyposażonym w silnik 2.4 D. Niby 75 KM ale jazda była bardzo traumatyczna :? .
Realna prędkość podróżna 70 do 80 km/h w porywach. Każda górka to spadek prędkości o 10- 20 km/h a większa górka powodowała konieczność redukcji na 2-kę :gwm
Nie wspomnę, że spalanie wyniosło ok 13 litrów ON na setkę :-/

Baza- podwozie super, zabudowa rewela ale ten silnik przy masie ~ 3500 t. to ogromna pomyłka! Ducato z 2.5 D to przy LT wyścigówka :wyszczerzony:

Co do tematu> jeśli diesel do LT to tylko 2.4 TD 75kW> 102 KM, który umożliwia prędkość podróżną 100- 110 km a górki łyka bez większej zadyszki.

stefan - 2008-08-11, 21:11

Witam!
Cytat:
silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM
-pewnie wystarczy zmienic glowice wraz z armatura i dolozyc uklad wtryskowy.... :ok Pozdrawiam.Stefan.
erikson - 2008-08-11, 21:26

tez mi sie tak wydaje ze to moze pomoc,ale czekam na potwierdzenie jakiegos speca to moze zaczane cos dzialac
SlawekEwa - 2008-08-11, 22:02

erikson napisał/a:
Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku?

Są to silniki do aut osobowych. Nie bardzo je widzę w aucie dostawczym./ inna charakterystyka silnika jest potrzebna/. Mialem w GolfieIII silnik 2E 2.0l 115 KM i teraz w T-4 silnik AAF 2.5l i tylko 110KM ale jaki moment obrotowy.

stefan - 2008-08-11, 22:24

Witam! W jednej z ksiazek Etzolda sa dokladnie opisane silniki VW.Dostawcze to jak pisze kolega inna troszke bajka.Swego czasu bawilem sie troszke bezynowymi pieciocylindrowkami.Zawsze czegos brakowalo albo bylo nie tak.Pozdrawiam.Stefan.
zbychu91 - 2008-08-11, 23:20

A ja jestem pozytywnie zaskoczony moim benzynowym Ducato (2,0-75 km),troszke obawialem sie wyjazdu w gory 75 koników z zabudowa hobby troszke malo ale znakomicie dawal sobie rade!Zakopane Ustrzyki praktycznie ponizej 4 nie schodzilem(przepraszam zakopianka 1 do 2 , piec godzin i to w poniedzialek!).Zuzycie gazu dochodzilo do 18l/100
normalnie miesci sie w 15/16l.
Mam tez westfalie na LT-28 2,4d ,nigdy nie nazekalem na brak mocy,ruszm z dwójki,na trasie nie wymaga redukcji nawet w górach,tylko predkosc 70/80 max wyżej nie slychac radia mimo dodatkowego wygluszenia! ale prawdopodobnie wina przelozenia w tylnym moscie lub skrzyni biegow (Erikson moze miec przelozenia disla a w moim benzyniaka),mialem juz tak w T-3.

erikson - 2008-08-12, 06:32

w aucie od nowosci nic nie bylo zmieniane wiec przypuszczam ze jest tak jak powinno byc,ma przejechane 190tys km .Na prostej te auto to nawet leci 115,ale jak zobaczy minimalne wzniesienie to spada do 80-60 i potem trzeba redukowac na 3 bieg,nauczylem sie pokonywac goreczki z rozpedu( z gorki max potem z gazem do dechy pod gorke i w ten sposob nie tamuje ruchu).
Pająk - 2008-08-12, 09:01

dokładnie jak piszecie, też ruszam z 2 biegu nawet z podpiętą lawetą, solówka rozpędze się do 115km/h ale żeby można było jeszcze porozmawiać to 80km/h max, pomimo dodatkowego wyciszenia, no i redukcje na 3 bieg przy wyższych górkach, spalanie nigdy nie zeszło poniżej 13l/100km ropy
stefan - 2008-08-12, 16:15

Witam! Aile mocy trzeba zeby sie bezproblemowo i tanio przemieszczac?Pozdrawiam.Stefan.
erikson - 2008-08-13, 06:52

mi pali 14-16 lpg,wiec wychodzi duzo taniej jakby jezdzil na ON,mysle ze gdybym mu dodal ze 20KM to bylo by juz lepiej.
majsterus - 2008-08-19, 15:00

poszukaj całego zespołu napędowego od Lt w dieslu.
znaleźć w dobrym stanie będzie cięzko bo Lt-ki uważane sa za woły robocze. Dodatkowo wymiana dyfra.

nie ma sensu sie ładować w przeszczepy w silniki z nowych aut. Z takim czyms zawsze będzie problem. Jak nie lubisz dłubać to odpuść.

powiem wam ze ducato 14 na zabudowie, 2,5D o mw 2400kg lepiej idzie niż T4 2,4D o mw1600kg
co prawda T4 ma wspomaganie...

kaimar - 2008-08-19, 19:08

Kolega miał LT kampera z silnikem benzynowym. Dokonał przeszczepu 1.9 tdi z passata ale nie wymienił dyfra, więć efekt nie był zachwycający - samochód był wolny i głośny. Znalezienie odpowiedniego dyfra z przebiegiem poniżej miliona kliometrów okazało się niemozliwe. A szybkie dyfry były podobno montowane oryginalnie do westfali.
erikson - 2008-08-20, 06:42

dizelek odpada,wole benzyne i lpg. tak wyglada silniczek u mnie http://img104.imageshack....p1010131nf1.jpg http://img104.imageshack....p1010135hr3.jpg
zbychu91 - 2008-08-20, 16:14

Moja westfalia na lt-28 wszystko wydaje sie w orginale, ma niestety wolny dyfer.
Duzo latwiej jest z vwt2,tam do wyboru jest cztery albo piec skrzyn biegow z roznymi przelozeniami samych skrzyn i przekladni glownych.(niektore czworki sa szybsze od piatek)

gino - 2008-08-21, 19:41

FAJNY TEMAT...
FAJNY..bo to wszytsko przerabialem w swojej karierze..

4lata jezdzilem S-HEDINEM 2.0 gaz..

nie wiem czy wiecie..ale, 30KM uzyskac, to nie problem..a nawet sporo wiecej..
otoz silnik pochodzy w linii prostej z LT byl pozniej montowany w .....PORSCHE 924 2.0 jedyna roznica to glowica..reszta to samo
porsche mialo wtrysk..a LT czki maja gazniczek..
porsche ma 125KM a LT 75...roznica 50KM ale..po zalozeniu gaznika..tyle sie nie osiagnie..

zreszta, zeby ulatwic sobie robote wystarczy kupic glowice od porsche, ma inny walek, wyzsze krzywki..chyba wieksze zawory...

kolektor od gaznika pasuje bez problemu...

http://www.kupsprzedaj.pl...ert1101083.html

aha..ten sam silnik z gaznikiem i moca ok 100km byl tez montowany w starszych modelach AUDI 100

SlawekEwa - 2008-08-21, 19:59

gino napisał/a:
.....PORSCHE 924 2.0 jedyna roznica to glowica..reszta to samo

Jesteś tego pewien o czym piszesz :?:

erikson - 2008-08-21, 20:38

jak kupowalem pompe wodna to na opakowaniu bylo ze pasuje do porsche i audi 100 C2,patrzylem tez uszczelke pod glowica i tam tez jest ze pasuje do audi i chyba porsche,czyli jak wloze glowice od porsze i dam osprzet z lt to pare kucykow zyskam?,ciekawe ile bym zyskal jak wsadzil bym glowice od audi 100 -tam byl orginalnie jeszcze gaznik
gino - 2008-08-21, 21:00

Sławek Dehler napisał/a:
gino napisał/a:
.....PORSCHE 924 2.0 jedyna roznica to glowica..reszta to samo

Jesteś tego pewien o czym piszesz :?:

JESTEM PEWIEN..SAM Z TYM WALCZYLEM..
zmienic trzeba smok, miske olejowa, oraz kolektory..ale wszytskie te czesci masz ze swojego silnika..

zreszta, jak by ktos chcial, mam idealny zlozony blok silnika..po remocnie, nowe panweki, pierscienie , tloki..wszytsko na oryginalnych czesciach..oddam prawie w cenie zlomu..za 5stowek..

stefan - 2008-08-22, 00:53

Witam! Tak jak pisze kolega Audi 100(z okraglymi lampami-poprzednik modelu 43) i Porsche mialy te silniki.Problem polega jednak natym ze WALKI ROZRzadu sa nieprzekladalne.Porshe tak jak kolega pisze mialo jeszcze 2 mm wieksza srednice grzybka zaworu i dluzszy skok zaworu.W 928 byl tez wtrysk bezyny.(okolo 20 % mocy wiecej) Jak latwo policzyc na piechote jest jasnosc co i gdzie lezy.Pozdrawiam.Stefan.
erikson - 2008-08-22, 06:25

no to widze ze mozna wsadzic sama glowice od porsch i dolozyc osprzet lub chyba bedzie najlepiej wsadzic caly silnik od porsche z osprzetem lt.(wszystko zalezy co sie zdobedzie z czesci)
zbychu91 - 2008-08-23, 13:23

Czy na pewno piszesz o silniku od LT-ka? moze o Transporterze wiatrem pedzonym?
gino - 2008-08-23, 15:10

silnik ''wiatrem pedzony'' to boxer../aczkolwiek byly tez wodniaki 1.9 i 2.1 tez boxerki..

a my piszemy o 4cylindrowej rzedowce 2.0 benzyna..chlodzonej woda..;-))
do ktorej mozna zalozyc glowice od PORSCHE 924 +OSPRZET OD SERYJNEJ GLOWICY LT..

piotr - 2008-08-23, 17:56

Witam szanownych kolegow!Wczytalem sie wlasnie w temat LT-ka 2.0 benz.111 000km,I odnosnie tego silniczka,fakt montowane byly do Porche,dokladnie ja tez jestem w posiadaniu takiego samego silnika w moim kamperku.Lt 28 zabudowa Karmanna w alkowie-DMC 3000 kg,co moge powiedziec.W zeszlym tygodniu wrocilem z urlopu na pokladzie mialem 5osob,pelen ekwipunek i wszystko zatankowane do fula.Predkosc podrozowania 75/85 km na godz,odczucia w moim mniemaniu predkosc ok,natomiast wzniesienia faktycznie musi miec minimum 75 km/h i sie wdrapuje.Wiadoma sprawa nie jest to wyscigowka,ale wystarcza do zwiedzania i do odpoczynku,wspolnie z moja rodzinka objechalismy Mazury zrobilismy 900 km-spalanie 15l/100km i mysle ze jest to adekwatne do wagi.A odnosnie silniczka z tego co wiem byly to bardzo udane silniki,i cizkie do zajechania jak to mowi moj mechanik,jak sie dba tak sie ma.Pozdrawiam wszystkich z Elblaga. :bigok
AUTOJUR - 2008-08-23, 18:15

Te silniki są prawie wieczne jak się zadba :spoko Można założyć dwa gażniki ale więcej pali,miałe takie Audi 100 w wersji sportowej z tym silnikiem
erikson - 2008-08-23, 20:27

dziwnie sie ostatnio zachowuje moj staruszek,po odpaleniu nic mu nie jest,potem gdy sie troszke rozgrzal zaczol dymic jak ruszam(ciemnoniebieski dym z rury i z bagnetu),pojezdzil troszke i juz nie dymil,nastepnego dnia go odpalilem i pojechalem zatankowac i ani razu nie zadymil,innego dnia jak pochodzil na postoju na luzie to znowu podymil az sie nie zozgrzał?,-zwarjowal dziadek albo sie wykancza. Czy moze to byc tez wina zapchanego smok,filtra,odma?
AUTOJUR - 2008-08-23, 21:35

Prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach
SlawekEwa - 2008-08-24, 20:19

Sprawdż raczej odmę
stefan - 2008-08-25, 10:26

Witam! Klasyczny objaw "podwieszonego" zaworu.Dymi-nie dymi....Pozdrawiam.Stefan.
erikson - 2008-08-25, 11:17

zawor-chodzi o zawor regulacyjny na koncu odmy przy rurze dolotowej powietrza?
DAKOTA - 2008-08-25, 14:04

erikson napisał/a:
zawor-chodzi o zawor regulacyjny na koncu odmy przy rurze dolotowej powietrza?



witam

przepraszam ze sie wcinam,,,,,,,, ale nie bedzie prosciej podjechac do mechanika -sprawdzic -naprawic i wyruszyc gdzies w trase bo sezon juz sie powoli konczy


to tak jakbym napisal;;;;;;; koledzy boli mnie duzy palec u lewej nogi w okolicy paznokcia ,co na to mozna poradzic i dlaczego tak jest. :mrgreen:

stefan - 2008-08-25, 14:48

Witam!
DAKOTA napisał/a:
boli mnie duzy palec u lewej nogi w okolicy paznokcia ,co na to mozna poradzic
-jezeli to srodkowy duzy to nalezy sie powstrzymac.Pozdrawiam.Stefan.
gino - 2008-08-25, 15:07

DAKOTA napisał/a:
erikson napisał/a:
zawor-chodzi o zawor regulacyjny na koncu odmy przy rurze dolotowej powietrza?



witam

przepraszam ze sie wcinam,,,,,,,, ale nie bedzie prosciej podjechac do mechanika -sprawdzic -naprawic i wyruszyc gdzies w trase bo sezon juz sie powoli konczy


to tak jakbym napisal;;;;;;; koledzy boli mnie duzy palec u lewej nogi w okolicy paznokcia ,co na to mozna poradzic i dlaczego tak jest. :mrgreen:

wiesz...nie kazdy jezdzi NOWYM kamperkiem, i oddaje na przeglady do serwisu..

a dzial ''techniczny'' jest po to..aby pytania zadawc..
a my po to, aby na nie odpowiadac..jesli odpowiedz znamy... :spoko

a co do PAZNOKCIA..przestan je ogryzac :haha: :haha: nie bedzie bolalo :haha: :haha:

erikson - 2008-08-25, 15:25

aby przeczyscic odme nie musze jezdzic po mechanikach bo to co on mi naprawi to moge zrobic sam.
Dembomen - 2008-08-25, 16:12

Hej!
erikson napisał/a:
aby przeczyscic odme nie musze jezdzic po mechanikach bo to co on mi naprawi to moge zrobic sam.

..i tak trzymać!
Hej!

piotr - 2008-08-25, 17:02

Kolego Erikson sprawdz swiece,przewody a wszczegolnosci filtr powietrza,gdy jest przypchany dzieja sie cuda,moze wzrosnac spalanie,sprawdz jeszcze filterek gazowy wymienia sie go co 10 000 km.Jak to wszystko sprawdzisz jedz na analize spalin-wszysko ci wyjdzie.Jak nie bedzie poprawy,wtedy zostaja uszczelniacze na zaworach (zawory)lub pierscienie.Pozdrawiam Ramzes :spoko
erikson - 2008-08-25, 17:15

ok,posprawdzam
DAKOTA - 2008-08-25, 18:06

stefan napisał/a:
Witam!
DAKOTA napisał/a:
boli mnie duzy palec u lewej nogi w okolicy paznokcia ,co na to mozna poradzic
-jezeli to srodkowy duzy to nalezy sie powstrzymac.Pozdrawiam.Stefan.


hi nie wiem jak jest zbudowana rasa aryjska ,ale prawie wszystkie inne rasy(slowianie) maja u nogi jeden duzy palec ,potem mniejszy, jeszcze mniejszy ,mniejszy i maly.
a ja wyraznie napisalem duzy u lewej nogi




a dzial ''techniczny'' jest po to..aby pytania zadawc..
a my po to, aby na nie odpowiadac..jesli odpowiedz znamy... :spoko


nie mam nic przeciw jezeli znamy, ale gdybanie do niczego nie doprowadzi


a co do PAZNOKCIA..przestan je ogryzac :haha: :haha: nie bedzie bolalo :haha: :haha:

nie wiem jak u Ciebie kolego ale z moim brzuszkiem paznokcie obgryzac u nogi to byloby mistrzostwo swiata


wiesz...nie kazdy jezdzi NOWYM kamperkiem, i oddaje na przeglady do serwisu..

i to jest mi wiadome, nie kierowalem kolegi do serwisu tylko do mechanika , a prawie kazdy ma jakiegos kumpla mechanika ktory w biedzie pomoze



pozdrowka serdeczne

gino - 2008-08-25, 18:33

DAKOTA napisał/a:



a co do PAZNOKCIA..przestan je ogryzac :haha: :haha: nie bedzie bolalo :haha: :haha:

nie wiem jak u Ciebie kolego ale z moim brzuszkiem paznokcie obgryzac u nogi to byloby mistrzostwo swiata


no to mamy....TEN SAM PROBLEM :haha: :haha: :haha: :haha:

airgaston - 2008-12-03, 09:19

Ja mam LT28TD z silnikiem 2400 coś ok 100KM 6cylindrowy. Nie pali więcej niż 10,5l pod górki nie zwalnia i jest ok. Ma szybki most ,dobrze wyregulowaną pompe wtryskową, zdrową turbinę i jazda nim to czysta przyjemność. No może powyżej 100km/h staje się hałaśliwy, ale kto taką "stodołą" lubi tak szaleć.
pozdrawiam

erikson - 2008-12-05, 09:47

silniczek zostal wzmocniony(kupilem calu silnik od porsche 924),do vw zalozylem glowiczke(zawory ssace sa wieksze) od porsche,przybylo mocy-na starej glowicy jechalem tak max 65-70 na trojce a teras 80 to nie problem tylko dyfer nie pozwala mi osiagnac wieksza predkosc.
stefan - 2008-12-05, 17:19

Witam!
erikson napisał/a:
starej glowicy jechalem tak max 65-70 na trojce a teras 80
-w tej sutuacji probowalbym wlaczyc czwarty bieg....... :szeroki_usmiech . :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech Pozdrawiam.Stefan.
erikson - 2008-12-06, 07:58

nie moglem go sprawdzic jadac gdzies w gory wiec to byl chwilowy test na sprawnosc,narazie kamperek czeka do wiosny.Mysle ze jeszcze bym wycisnol pare KM z tego silnika zakladajac inny klektor ssacy tylko nie moge znalesc odpowiedniego na rynku ,doskonale pasowalby od audi C2 100 2.0l oznaczenie silnika WA lub WF z gaznikiem 2B3-ten mial na tym gazniku 115KM
airgaston - 2008-12-06, 11:56

Wiesz, ja serwisuje się swoim VW LT u Bajrona w Nowej Wsi tuz za Błoniem. Polecam gościa jest super specem tylko od VW LT, bo tylko tym się zajmuje. Mój LT bardzo wzbogacił. Ma części nowe i używki. Ostatnio miał nawet campera na LT-ku. Zassałem z niego oryginalne szyby atermiczne, fotele przednie w stanie takim że mogły by się przyśnić. Smieje się że zwiększyem wartość mojego eltka dwukrotnie. Zadzwoń do niego ma mnostwo części, może coś wynajdziesz. Widziałem np u niego w szklarni całą kompletną łazienkę ze sraczem ale takim ze aż miło by było... :haha:
pozdrawiam

gino - 2008-12-06, 13:18

ja jezdzilem takim autkiem 6lat..
silnik 2.0 benz.+gaz+5biegow

moj byl z pierwwszych lat produkcji..1976r..
czyli ''bogata'' produkcja..bez oszczednosci, ktora wprowadzili rok czy dwa pozniej.. chromowane klamki,atrapa z chromami, ranty na felgach, i..stara deske rodzielcza...
zreszta..zobaczcie sami...
jak go sprzdalem..mial rowno 30lat a fotki sa z ostatnich wakacji w nim spedzonych..
.
.


.



.

.



.


.



.
fotele przednie mialem zmienione..wsadzilem od CHRYSLERA GTS z lat 80...faajne, wygodne i..elektrycznzie regulowane..

.


.
powiem wam..ze byl to bardzo wygodny samochdzik..
w trasie 110km/h bez najmniejszych problemow...
palil 12- 15gazu...wiec tez nie tak wiele

i..wogole nie awaryjny..mimo swoich 30lat...ale..moze dlatego ze dbalem o niego jak o dziecko..;-)
.
.

SlawekEwa - 2008-12-06, 18:44

gino napisał/a:
i..wogole nie awaryjny..mimo swoich 30lat..

I po co było go sprzedawać :?:

gino - 2008-12-06, 20:07

Slawek Dehler napisał/a:
gino napisał/a:
i..wogole nie awaryjny..mimo swoich 30lat..

I po co było go sprzedawać :?:

jak dla mnie i Sylwii..byl idealny..
ale..mam jeszcze dwie duze prawie dorosle corki...i..byl troszke za maly..tzn sporo za maly ;-)) :spoko

zbychu91 - 2008-12-07, 16:28

Przymierzalem sie do tego kamperka!
Niestety ktos mnie wtedy uprzedzil! :box

martes - 2008-12-07, 17:23

Ja też go pamiętam z allegro , Gino mogliśmy się poznać wcześniej , też mi się podobał ale stwierdziłem że za mały :-D
Pozdrawiam

gino - 2008-12-07, 19:18

hehe...zalujcie ;-))

autko poszlo do BOROW TUCHOLSKICH...ciekawe jak wyglada teraz...czy nowy wlasciciel...tez tak o niego dba...

Rockers - 2009-08-12, 22:49

super wygląd i super zadbany, naprawdę ładny okaz zapewne żal było go sprzedawać :placze2
gino - 2009-08-12, 23:17

lezka w oku sie zakrecila...nie ukrywam..
zreszta..nadal jak patrze na foteczki...to milutko go wspominam... :)

erikson - 2010-03-06, 19:47

mam pytanko do tych co dolozyli glowice od porsche do lt. Czy probowal ktos do glowicy od porsze dolozyc zamiast kolektora od lt kolektor od 924 orginalny(baranek),zastanawiam sie czy sie zmiesci w przedziale silnikowym w lt?,wyglada on tak http://video.google.com/v...420665416747375
Przy orginalnym osprzecie od 924 powinno sie uzyskac chyba troszke lepsza moc ,niz przy mixsie 924-lt

gino - 2010-03-06, 19:50

to jest kolktor do wtrysku..
zmiescic sie zmiesci..ale co z reszta...?

erikson - 2010-03-06, 20:20

mam taki pomysl,poniewaz jezdze przewaznie tylko w lato i na lpg to chce na probe wywalic kolektor od lt i wstawic od 924 z przepustnica,podlaczyc dolot z mixerem gazu i jezdzic tylko na lpg,na moj rozum to powinien w lato odpalac bez problemu(na tym co mam to przewaznie pale z gazu),ciekawy jestem czy duzo wiecej łyknie gazu?
gino - 2010-03-06, 20:23

to nic nie da...
poza tym..ze jak nawali gaz.. jestes uziemiony..na benzynce nie pojedziesz...

sam kolektor..nie da Ci wiecej ''mocy'' ..
cala glowica...tak
ma ''ostry'' walek...wiec i poweru troche dojdzie..

erikson - 2010-03-06, 20:28

ale ja mam caly silnik od 924 ,na dzis mam do niego dolozony osprzet od lt-czyli kolektor i gaznik. Na lpg lepiej jezdzi i odpala jak na benzynie.
gino - 2010-03-06, 20:42

no dokladdnie...
wiec..po co chcesz kombinowac..??

skoro chodzi dobrze..i na gazie i na benzynie :bigok

erikson - 2010-03-06, 20:49

przy kolektorze od lt silnik jest zdlawiony,bo dostaje mniej miesznki-ogranicza go przepustowosc gaznika i pewnie budowa kolektora,jak dam orginal to wykszesac powinienem wiecej mocy bo ograniczenia budową kolektora znikaja.
gino - 2010-03-06, 20:56

hmm...dziwne...jak wiesz..ja tez mialem taka przerobke..i wszytsko chodzilo ok..
przyspieszal idealnie..nie dlawil sie..nie strzelal..
ale..u mnie gaz byl ''bezobslugowy'' ..tzn..wywalilem wszytskie filtry itd..
haznik mialem SOLEX nie pamietam symbolu...i dalem autko do naprawde dobrego gaznikowca...
ustawil i bylo super..

moze, srednica mixera u Ciebie jest za mala...
ja tak mialem na poczatku..i wlasnie takie byly objawy..byl zdlawiony..a na benzynce..to prawie sie jezdzic nie dalo..tak tracil moc..
gaznikowiec..zalozyl inny /wiekszej srednicy mixer..i..j/w napisalem..bylo idealnie...

erikson - 2010-03-06, 21:06

ja ma zamiast tradycyjnego mixer zalozonego blosa-usprawniony mixer ktory nie dlawi przeplywu,gaznik jest Pierbur 1b(solex),ma jedno gardlo. blos http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf
zbychu91 - 2010-03-06, 23:02

Przy instalacji 1 generacji Lpg , przy pracy na gazie z całego gaznika czy to zjednym gardłem czy z dwoma pracuje tylko i włącznie przepustnica , całej reszty może nie być!
Całą regulacje proponuje zacząć od zaworków , potem zapłon,a następnie na samym końcu dobry gażnikowiec!
Bez urazy panowie gażnik na samym końcu!Jak to wszystko będzie ok to regulacja gazy to pikuś,ups,pan pikuś :mrgreen:

gino - 2010-03-07, 05:33

zbychu91 napisał/a:

Bez urazy panowie gażnik na samym końcu!J

Zbyszku..to jasne jak slonce..
gaz jest bardzo wymagajacy..

dolozylbym jeszcze nowe kable od swiec..i..swiece..
akurat do tego silniczka.. koszt kabli i swiec..dobrych swiec np NGK, ktore na gazie w LT spisuja sie wysmienice..to max 100pln..

erikson - 2010-03-07, 06:23

to wszystko ja tez wiem,chodzi mi czy orginalny kolektor od 924 w polaczeniu z glowica od 924 polepszy sprawnosc tego silnika na lpg. gaznik ma jeden gardziel a przepustnica od 924 ma juz 2, w tym przypadku pominmy calkowicie prace na benzynie. Ewentualnie mialem kiedys inny pomysl na modernizacje tego silnika-taki sam silnik byl montowany w audi 100 C2,mial 115km i byl na gazniku 2 gardzielowym,mialem zamiar adaptowac taki kolektor z gaznikiem do tej glowicy tylko dostac go nie moge,bylo by mniej zachodu i chodzilby na Pb.
http://img291.imageshack....eenshot032r.png
http://img684.imageshack....eenshot033p.png
http://img41.imageshack.u...enshot034tc.png

gino - 2010-03-07, 07:07

wydaje mi sie ze...to najlepsze rozwiazanie...ale..tak jak napisalem powyzej...u mnie na zwyklym mixerku chodzilo super..
zbychu91 - 2010-03-07, 08:22

gino napisał/a:
Zbyszku..to jasne jak slonce.


Byłem pewien że wiecie! :mrgreen: (ale będzie może ktoś czytał kto od razu zacznie od gażnika,bo mu autko kichnie) :roll:
Jeżeli chcesz jeżdzić tylko na gazie,to zmiana gaznika na dwie gardziele niewiele da(moim zdaniem),na pewno poprawi pracę na benzynie i pozwoli na lepszą regulacje zasilania.
Na marginesie, i tak na podwójny gaznik założysz pojedyńczy mikser,co moim zdaniem pogorszy tylko dolot gazu.
gino napisał/a:
dolozylbym jeszcze nowe kable od swiec..i..swiece.

to podstawa gaz jest tu bardzo wymagający.
kilka lat jeżdziłem troperem tylko na gazie (pompa paliwowa była nie do zdobycia),żadnych kłopotów a przy -20 pomagał czajnik gorącej wody! :mikolaj

erikson - 2010-03-07, 09:03

to moze z innej strony
LT orginalny sinik i dolot + gaz= powinno byc 75 a ile jest ktoz to wie? moze 60KM.
silnik od porsche + dolot od lt = ile jest?wiecej jak 75?.
audi powinno byc na orginale 115=na lpg tez stracimy pare km,moze bedzie ze 100.
porsche powinno byc 125 =na lpg tez ucieknie pare KM ,moze bedzie 115.
Chodzi mi czy budowa kolektora i przepustowosc ma jakis wplyw na moc silnika przy jedzie na lpg,moje zdanie jest takie ze dodajac kolektor od lt do tych innych silnikow ograniczamy moc,bo on z gaznikiem zostal tak zaprojektowany aby dostarczac odpowiednia ilosc mieszanki(nie mniej i wiecej) ,aby zaspokoic ten silnik w 75KM,mysle ze przy glowicy o wiekszym zapotrzebowaniu na ilosc miesznki ten kolektor bedzie jej dostarczal mniej(ograniczal budowa),a co za tym idzie moc bedzie inna niz polaczeniu orginalu. Czy ja dobrze rozumiem?,czyba ze nie ma to roznicy jaki jest kolektor tylko jakie sa mozliwosci glowicy.

gino - 2010-03-07, 09:07

budowa kolektpora zawsze ma wplyw..
nawet w PF 125P po wypolerowaniu kanalow dolotowych..autko stawalo sie zywsze..
ale..w tym przypadku..nie spodziewaj sie duzych roznic..

chcesz odczuc roznice..??
wsiadz do takiego kamperka jak moj..wyprzedz 2-3 tiry..
i wroc do swojego..stwierdzisz ze...TWOJ TO .....RAKIETA!! :bigok

erikson - 2010-03-07, 09:13

kombinuje bo lepsze 100KM na lpg niz orginalne 60KM na gazie,przy tej masie to juz cos.
zbychu91 - 2010-03-07, 09:24

erikson napisał/a:
na lpg tez stracimy pare km

albo przybędzie ! :-P
Cytat:
nawet w PF 125P po wypolerowaniu kanalow dolotowych

maiłem o tym napisać :gwm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group