Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - obiezysfiat.pl Czyli Campervan na Ducato L2H1

Akintra - 2017-06-12, 11:43
Temat postu: obiezysfiat.pl Czyli Campervan na Ducato L2H1
Witam wszystkich, prace nad naszym kamperem trwają już chwilę, więc z lekkim poślizgiem przedstawiamy nasz projekt auta turystycznego. Baza to Ducato L2H1 z dieslem 2.0 JTDM z 2012 roku. Auto ma być dla 4 osób do jazdy i dla dwóch do spania. O szczegółach rozpiszę się kiedy indziej:)
Akintra - 2017-06-12, 11:47

Dalej ruszyliśmy z pracami "kamperowymi"
Akintra - 2017-06-12, 16:34
Temat postu: Większe opony do Ducato
Ze względu na bardzo krótkie przełożenia skrzyni biegów (z dwójki można było ruszać z piskiem opon, a jedynka była chyba tylko po to żeby ruszać pod stroma górkę z 2 tonową przyczepą) zdecydowaliśmy się na zakup nowych, większych kół. Oryginalne było 215/70 R15. Udało mi się dostać oryginalne 16 calowe stalówki fiata z rozstawem 5x118 (istny biały kruk wśród felg) i założyłem na nie opony 225/75 R16. Skrzynia jest lepiej wykorzystana, a auto bardziej komfortowe, jedyny minus to to że troszkę bardziej pływa po drodze, ale przecież nikt się tym autem nie będzie ścigał po zakrętach. Wizualnie różnica też jest na plus
SlawekEwa - 2017-06-12, 22:20

Cytat:

Ze względu na bardzo krótkie przełożenia skrzyni biegów (z dwójki można było ruszać z piskiem opon,

Skrzynia niedługo będzie do roboty po takim ruszaniu :chytry

Misio - 2017-06-13, 10:08

Trzymamy kciuki za dobre pomysły i wykonanie. :lol:

A :pifko już leci.

Akintra - 2017-06-13, 11:22

SlawekEwa napisał/a:
Cytat:

Ze względu na bardzo krótkie przełożenia skrzyni biegów (z dwójki można było ruszać z piskiem opon,

Skrzynia niedługo będzie do roboty po takim ruszaniu :chytry



Napisałem że można było, a nie że tak robiłem. Nie jestem fanem palenia opon, szczególnie w takim aucie. W tej chwili auto rusza bardzo kulturalnie, a pożądany efekt został osiągnięty.

Akintra - 2017-06-13, 11:53

Prace cały czas trwają, poniższymi zdjęciami docieramy do stanu obecnego i będziemy na bieżąco:) Rozprowadziłem całą elektrykę, wkleiłem na sikaflex listwy usztywniające będące bazą do montażu zabudowy. Ocieplenie wykonałem styrodurem grafitowym który wklejałem na klej do styropianu (taki w postaci piany z pistoletu- rewelacyjnie klei takie tematy) i w tej chwili wykańczamy wnętrze prawdziwą skórą z plastikowej świni:) Skórę do sklejki kleimy natryskowo Bonatermem. Po ociepleniu wykonaliśmy małą jazdę próbną- izolacja termiczna wykonana w ten sposób usztywniła i bardzo dobrze wygłuszyła wnętrze.
Akintra - 2017-06-22, 12:49

U nas prace trwają pełna parą, jesteśmy po testach solara który głównie ma zasilać lodówkę i spisuje się na medal. mamy dociętą sklejkę na podłogę i zbudowany stelaż podestu pod nogi i stolik. Stolik wstępnie wymierzyliśmy 63x100cm i raczej taki zostanie.
Akintra - 2017-07-04, 10:27

Aktualnie mamy za sobą dużą część instalacji elektrycznej. podłączony akumulator, przetwornica, rozprowadzenie przewodów do miejsc gdzie mają być gniazdka itp. Mamy juz stół ze sklejki 15mm lakierowanej i fotele zamocowane na gotowo. W międzyczasie byliśmy na przymiarkach szafki kuchennej którą buduje nam stolarz- mega uzdolniony (zanim wziął się za budowę szafki zrobił z nami konsultacje, narysował cały mebel w CADzie, taki że nawet można było szuflady wysuwać w modelu i dopiero wtedy wziął się za prace stolarskie) Jeśli ktoś by był zainteresowany mogę dać namiary na priv Budujemy skrzynie osłaniające nadkola, a jednocześnie będące bazą dla łóżka.
zbiegusek - 2017-07-04, 21:25

Pięknie, pięknie. :)
Na ostatnich zdjęciach już obłożone prawdziwą skórą ze sztucznej świni? A to srebrne na wręgi (alufox?), to czym kleiliście? Wyrko w poprzek?
Trzymam kciuki i życzę powodzenia. :)

mrsulki - 2017-07-05, 06:18

Akintra napisał/a:
Budujemy skrzynie osłaniające nadkola, a jednocześnie będące bazą dla łóżka.
Z tego co widzę to strasznie dużo miejsca tymi skrzyniami zmarnowałeś. Można to było wykorzystać choćby na schowki lub szafki na buty.
Akintra - 2017-07-05, 09:43

Tak, łóżko będzie w poprzek i udało się uzyskać wymiary 193x130cm, wnęki wyklejaliśmy styrodurem, a wszystkie słupki i poziome wzmocnienia alufoxem, alufoxa do metalu i skórę do alufoxa kleiliśmy klejem Bonaterm( specjalny klej tapicerski do samochodów- genialnie prosty w uzytkowaniu, a łączy materiały tak mocno że jak już coś przyłożymy to nie ma opcji poprawek, klej jest nakładany natryskowo- podobno odporny na niskie i wysokie temperatury)

Co do skrzyń to sa w takiej wersji tymczasowej żeby złożyć łóźko i sprawdzic czy teoria zbiega się z praktyka, jak skończę wszystkie elementy to zdejmę zewnętrzne płyty i wyfrezuje w bokach skrzyń takie otwory coś na wzór półek jachtowych żeby był dostęp do wewnątrz i miejsce się nie zmarnuje. Oczywiście wszystkie elementy zewnętrzne skrzyń będę malował bo na razie są obite surowa sklejka która niestety łatwo się brudzi, a ciężko czyści

PiotrAs - 2017-07-05, 10:15

Bardzo ładnie! Mam pytanie zakładałeś same obrotnice czy zmieniłeś całe fotele?
Akintra - 2017-07-05, 10:35

Auto było fabrycznie 3 osobowe, wymontowałem podwójną ławkę i wystawiłem ją na OLX z informacją że zamienię się za fotel pojedynczy prawy- po 3 tygodniach zadzwonił gość, powiedział że ma właśnie taki i chce przyjechać się zamienić, więc prawy fotel pozyskałem w zamian za ławkę i jeszcze fotel sam do mnie przyjechał:) Ławka w drugim rzędzie jest z anglika, kupiona w Radomiu u typowych radomskich biznesmenów:) Obrotnice sprowadzam od producenta, mam jeszcze jedną do trojaczków na zbyciu, kolejna dostawa w drodze, jak coś to zapraszam, w ofercie są homologowane obrotnice do praktycznie wszystkich europejskich busów.
PiotrAs - 2017-07-05, 11:10

Dzięki za odpowiedź i info. Właśnie zbieram informacje bo chciałbym swoją brygadówkę przystosować na auto turystyczne. Też mam ławkę z przodu i chcę ją zmienić na pojedynczy fotel. Największą bolączką dla mnie to elektryka.
Czy Dukato w środku jest takie szerokie (193cm) ?

Akintra - 2017-07-05, 11:19

wszystko kwestia jak grube ocieplenie zrobi się na ścianach bocznych, jak by chcieć na upartego z izolacją 1,5 cm dało by się wyrwać nawet 196cm, ale woleliśmy mieć dobrze zaizolowana przestrzeń wkoło łóżka i zrobiliśmy po 3 cm z każdej strony.
PiotrAs - 2017-07-05, 14:33

Akintra napisał/a:
............. wkleiłem na sikaflex listwy usztywniające będące bazą do montażu zabudowy..................


Tak spytam z czego te listwy? Rozumiem, że do nich przytwierdzone są płyty wykańczające wnętrze, tak?

Akintra - 2017-07-05, 16:00

Listwy do sufitu, ścian i podłogi są zwykłe sosonowe zabejcowane impregnatem w kolorze hebanowym :) , zamówione na wymiar u stolarza, ze względu na przetłoczenia w nadwoziu w trojaczkach (podłoga i sufit) które mają po około 7 mm różnicy między sobą zamówiłem listwy o przekroju 3x3,7cm i używałem we wgłębieniach listew ułożonych na węższym boku, a na wypukłych elementach na szerszym i w ten sposób uzyskałem równa konstrukcję jako bazę podłogi
Akintra - 2017-07-06, 13:30

łóżko okazuje się, że działa, nie zarywa się, nie ugina, nie skrzypi, pomysł okazał się być dobry
Akintra - 2017-08-23, 22:58
Temat postu: pierwsza podróż za nami
Mamy za soba pierwszą wyprawę po Bałkanach, przejechaliśmy 5800km i zwiedziliśmy kawał świata. Zrobiliśmy myślę porządny test auta i odkryliśmy wszystkie drobne mankamenty o których w trakcie budowy nikt nawet nie pomyślał. Ale ze względu na fakt że spędziliśmy cała wiosnę i dużą część lata przy budowie teraz będziemy sobie odbijać, a jesienia wprowadzimy zmiany w życie. Poniżej wrzucam parę zdjęć z wyprawy, dotarliśmy w kilka miejsc gdzie nie docierają "zwykłe" campery, więc potwierdziliśmy sobie że to był kierunek na którym nam zależało- kosztem pewnych niedogodności (mała przestrzeń, brak wc i prysznica) możemy docierać w miejsca o których inni mogą tylko pomarzyć:)
toscaner - 2017-08-24, 01:21
Temat postu: Re: pierwsza podróż za nami
Akintra napisał/a:
dotarliśmy w kilka miejsc gdzie nie docierają "zwykłe" campery, więc potwierdziliśmy sobie że to był kierunek na którym nam zależało- kosztem pewnych niedogodności (mała przestrzeń, brak wc i prysznica) możemy docierać w miejsca o których inni mogą tylko pomarzyć:)


Na pewno to nie da się przejechać pod barierką 2,0 metra zwykłym kamperem, jeśli na wyposażeniu nie ma się piły czy kątówki. A takim H1 już tak. Z resztą miejsc bym nie przesadzał.
Te drogi z tego co widzę po fotkach to żaden problem. :wyszczerzony:
Ludzie z forum nie w takie miejsca kamperami wjechali :spoko

Akintra - 2017-08-24, 11:14

Na zdjęciach nie ma tych najtrudniejszych momentów na trasie, bo zajęci byliśmy wtedy tym aby bezpiecznie przez nie przejechać. Ale uwierz mi że na dojazdach do miejsc ze zdjęcia kilkanaście razy zahaczyłem bagażnikiem z rowerami na zjazdach i podjazdach. bagażnik się ugiął i pojechałem dalej, kamper z dużym zwisem raczej by się skruszył, więc nie do końca tylko wysokość ma znaczenie. Dodatkowo kwestia masy auta i napędu na przednią oś, nasze auto fabrycznie waży 2100, z zabudową zważone przy przeglądzie 2400, jak ktoś ma "kafelki w łazience" z tyłu to na niejednym podjeździe po prostu zabrakło by trakcji na przedniej osi.
Bronek - 2017-08-24, 12:56

LICYTACJA kto, gdzie i czym.
DHL itp. mają gorzej na osiedlach.

Fajna podróż, gratulacje. :kwiatki:



A bym zapomniał.. NIE MA KIBLA NIE MA KAMPERA :diabelski_usmiech

Racja w jednym przedni napęd z tyłkiem obciążonym, to beznadzieja.

Na takie podróżowanie jak Wy, wybrałbym o ile itd.... przynajmniej tylny napęd np. Iveco czy cuś?

toscaner - 2017-08-24, 14:32

Bronek, albo dociążyć przód, tak jak ja mam dociążony. I porządne opony na przód. Ja dałem letnie na przód i gorzej wyjechać niż na 4 sezonowych. Te jak przyklejone. W standardowym kamperze też można graty tak wrzucić, że ciężkie z przodu i z dobrymi oponami pojedzie, bo jeździłem czasem ze znajomymi szkotami po bezdrożach.
Ale fakt, zwis to już problem w każdym. Chociaż nie jeden krótszy styropianowiec z poduchami miał wyżej dupę niż mój gdy poduch nie miał.
Akintra dawaj te fotki z fajnych miejsc, bo w przyszłym roku planuje posiedzieć trochę w tamtych okolicach :spoko

Bronek - 2017-08-24, 16:12

Czym to dociążyć? Ciągniki czasem płytami betonowymi. :mrgreen: Ile mam jeszcze przytyć?. :shock:

Tak toto jest zbudowane , że bagaże jadą z tyłu. No chyba, że alkowa a na niej teściowa :mrgreen:

Kampery "normalne" to delikatne styropiany.

Dostawczaki i z nich pochodne kampery luż lepiej.

Ale żadne z nich wyprawówki.

Mało kto się wpierdziela świadomie w bezdroża normalnym kamperem. Nie ta bajka.

Owszem zdarzy się i potem są opowieści. Ale to wiadomo, tu same macho som :kwiatek2

Bajaga - 2017-08-24, 16:42

http://40ton.net/fiat-duc...w-dusseldorfie/

No ale takim to już można trochę podziałać jak ktoś lubi. No i wysokość optymalna można się wyprostować i mieć łazienkę.
Do nowego Ducato napęd 4x4 kosztuje 4-5 tys euro do tego jeszcze można zamówić blokadę tylnego mostu (www.dangel.com). Założyć grubą płytę pod silnik i opony M/T i git.
Nie są to zbytnio moje klimaty ale 1000 razy bardziej wolałbym podbijać Mongolię czy inną Afrykę takim autem niż Nissanem Patrolem z namiotem dachowym i wiaderkiem jako wc.

toscaner - 2017-08-24, 16:49

Bronek, bardzo prosto. Wrzucasz skrzynię ze swoimi wiertarkami pod przedni stolik i już masz 100kg mniej z tyłu, a 100kg więcej z przodu. Ja tak robię. :haha:
Ewentualnie Wacika utucz :mrgreen:

Akintra - 2017-12-28, 17:13

Wszyscy wrzucają zdjęcia z tego jak ich kampery spędzają zimę pod kocykiem lub plandeczką, nasz kamper zimą się nie nudzi tylko zarabia na następne wakacje :wyszczerzony:
Bronek - 2017-12-28, 20:18

Który to, ten kamper? :mrgreen:
Ten co ciągnie, czy ten na lawecie, co zarabia oszczędzając na benzynie
:lol:

Akintra - 2017-12-28, 21:05

Gdybym nie wrzucił zdjęcia w wątku o budowie auta to bym powiedział który to który :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group