|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD
okonek - 2017-06-29, 09:12 Temat postu: zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD Wymiana wydechu i niechcącej współpracować linki sprzęgła zakończyła prace związane z przeszczepem silnika.
Jestem zadowolony ..choć nie ukrywam że oczekiwałem więcej.
Naczytałem się opinii o silniku 2,8IDTD i imaginowałem sobie chyba za wiele.
Samochód jest silniejszy i bardziej elastyczny ,nie spowalniają go irytująco najmniejsze górki, czy przeciwny wiatr...ale mógłby mieć troche wiecej mocy na 5 biegu .
Wzrosła siła i elastyczność silnika , (doszło wspomaganie którego nie miałem), ale szybkośc max
wzrosła o 5-10km/h czyli do około 120km licznikowego 110 wg GPS.
Jestem ciekaw czy ktoś po wymianie tych silników miał inne odczucia ?
ps Pozdrowienia dla Sławka(Sławek/Ewa)za konsultacje i pomoc w chwilach rozterki)..:))
silny - 2017-06-29, 13:36
kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .
ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy
na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.
przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.
jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .
aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie ale na niskich troche muli.
okonek - 2017-06-29, 13:45
Montaż wskaznika doładowania turbiny doradzał mi także SlwekEwa.
A że doświadczonych kolegów warto słuchać...zapewne taki zainstaluje..:)
Jeżeli masz zainstalowany taki czujnik podeslij mi prosze nazwę i producenta.
dukat - 2017-06-29, 13:52
Jezeli w 2,8 idtd jest także magiczna śrubka regulacji dawki paliwa jak w 2,5 tdi to trzeba się nią zainteresować.
Mój 2,5 tdi po włączeniu piątki przy 80 km/h zwalniał ! Dodam ,ze mam blaszanego kampera .
Po usunięciu oryginalnej plastikowej zawleczki i małej regulacji dawki i obrotów ......... To jest naprawdę nie do opisania jak teraz zaczął jechać samochód.
Przy 70 km/h włączam 5 bieg i auto przyspiesza,pod górki także zaczął się rozpędzać nie zwalniać,auto wyprzedza ciężarówki momentalnie.Ogólnie "poziomki w śmietanie."
Aha, nie zauważyłem jakiejś znaczącej odczuwalnej różnicy w spalaniu.
okonek - 2017-06-29, 14:06
Masz rację..Nad regulacją dawki też musze sie pochylić.
Ponieważ silnik w samochodzie dawcy był bardzo żwawy ,nie dymił,nie ciekł na pompie...nie dotykałem sie do pompy.
Ale zregenerowałem wtryski.Ponoć wszystkie ciekły.Teraz na nowych końcówkach i ustawionej poprawnej ilości wtrysku napewno paliwa dostaje mniej.
Może i tu coś sie da osiagnąć....:))
martini44 - 2017-06-29, 14:12
dajcie fotkę która to śrubka ??
okonek - 2017-06-29, 14:22
Wskaznik doładowania:
Szukając czegoś prostego znalazłem taki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f9e834dd2dfebe5
jacik - 2017-06-29, 18:48
Zamówiłem taki:
Link
silny napisał/a: | kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .
ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy
na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.
przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.
jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .
aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie ale na niskich troche muli. |
Przyda się opis do sprawdzenia mojego 2.5TD . Powinno być chyba podobnie jeżeli turbo dobrze działa.
silny - 2017-06-29, 20:16
Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.
Zasadniczo diesel ma nadmiar powietrza i przy sprawnym turbo zawsze podanie więcej paliwa powoduje przyrost mocy bez wyrażnego wzrostu spalania.
Po cichu robie przygotowania do instalacji LPG ale w celu uzupełnienia paliwa - czyli tunning.
Max przyrosty do 30 % mocy i ,momentu bez wzrostu temperatury spalin. Na razie faza przemyśleń , piszcie jak u was ładują turbinki
leszekk - 2017-06-29, 21:13
Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam
silny - 2017-06-29, 21:24
niestety u mnie nie było żadnego wolnego króćca , u ciebie też na pewno nie ma
zdejmij wąż dolotowy do kolektora , nawierć w kolektorze dziurkę fi5 , nagwintuj gwintownikiem M6, przez dziure po zdjętej rurze usuń opiłki aluminium, wkręć nypel z zestawu lub dokup w jakiejś agromie , załóż wężyk , przeciągnij go do kabiny( koło liki gazu lub w prawo koło kabli ) podłaącz do wskażnika i ciesz się wskazaniem.
ja podłączyłem jeszcze podświetlanie , wziąłem z zasilania zegarka . dziure fi 51 wywierciłem koło dżwigni biegów na takim małym wypłaszczeniu - bardzo fajne miejsce
Gewehr - 2017-06-29, 21:52
leszekk napisał/a: | Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam |
Podjedź do jakiegoś serwisu co montują LPG i zrobią Ci króciec od ręki. Jak nie masz gazowników, to daj trójnik od spryskiwaczy w przewód sterowania przyspieszaczem w pompie paliwa. To ten przewód, co idzie z kolektora do pompy. Na połączeniach wymagane opaski zaciskowe.
dukat - 2017-06-29, 21:52
Jak auto nie dostanie paliwa to turbinka może sobie dmuchać i 10 bar powietrza.
"Z pustego i Salomon nie naleje"...........
Rożnica jest kolosalna jak bo porządnym chipowaniu.
leszekk - 2017-06-29, 22:41
Dzięk Panowie za odpowiedz , fajnie jak ktoś się odezwie a nie jak się odezwie się w stylu -poszukaj na forum Pozdrawiam
tom-cio - 2017-06-30, 23:32
Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac?
SlawekEwa - 2017-07-01, 07:13
tom-cio napisał/a: | I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy |
Podciśnienie Ciebie nie interesuje. Wpinasz się obojętnie gdzie aby było to między turbiną a kolektorem ssącym. Wystarczy nawet gruba igła do strzykawki wciśnięta w powietrzny wąż gumowy w okolicy intercoolera.
Gewehr - 2017-07-01, 12:24
tom-cio napisał/a: | Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac? |
W okolicach trzeciego cylindra, kolektor ssący powinien mieć odwiert. Tam podłącz przewód, a nastepnie do pompy wtryskowej.
tom-cio - 2017-07-01, 12:50
Pojezdzilem,trzwsie chyba poduszka ale i tak jest moc,ten przewod na pompie niepodpiety jeszcze ,poszukam jak Gewehr radzi a jak nie to nawierce jak Slawek mowi i wkrece rozwiercona dysze do lpg i powinno hulac.Spodziewac sie jeszcze przyrostu mocy?
tom-cio - 2017-07-01, 18:35
Dobrze radziles Gewehr,ale przewod podpiety,mea culpa,Adam mechanik sie spisal.na pompie mam jeszczw jakis jeden jeden nie podpiety krociecczarny,od czego toto?
Gewehr - 2017-07-02, 17:03
tom-cio napisał/a: | Dobrze radziles Gewehr,ale przewod podpiety,mea culpa,Adam mechanik sie spisal.na pompie mam jeszczw jakis jeden jeden nie podpiety krociecczarny,od czego toto? |
Fotka? Bez niej pisz do jasnowidza, bo ja z Twojego opisu poddaję się.
Jeśli masz ten króciec nad zaworkiem w pompie, to go do niczego nie podłączasz.
tom-cio - 2017-07-03, 21:24
O ten wlasnie nad zaworkiem chodzilo,jesli do niczego to ok,dzieki ,piwko za pomoc leci
jacik - 2017-07-10, 10:21
silny napisał/a: | Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.
|
Odczyty z GPS więc trzeba odjąć od prędkości 5-10 i będzie to co na zegarach
Na wolnych obrotach 0
Na 5 przy 75km/h i rura to 0.75
przy 90km/h i rura 1-1.2
Niestety nie zdążyłem sprawdzić więcej bo puściło uszczelnienie na dolocie i do domu jechałem z gwizdem
Rurka którą jest podpięty wskaźnik jest chyba marnej jakości , przeźroczysta (minimalnie grubsza od akwariumowych) i metrowa.
Pewnie przez to zaniża wyniki.
Ale sam wskaźnik ładny. Tyko bez zasilania to sama czerń.
Skwarek - 2017-07-10, 10:34
jacik napisał/a: |
Rurka którą jest podpięty wskaźnik jest chyba marnej jakości , przeźroczysta (minimalnie grubsza od akwariumowych) i metrowa.
Pewnie przez to zaniża wyniki.
|
Średnica rurki nie ma wpływu na wynik pomiaru.
jacik - 2017-07-17, 14:37
Po uszczelnieniu silikonem
Na 5 przy 75km/h na liczniku i rura to 1
Zapamiętałem tylko kiedy jest równo 1
silny - 2017-07-17, 14:51
doładowanie to nie wszystko , teraz podlej na pompie troszke ropki i dopiero się zdziwisz
|
|