Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD

okonek - 2017-06-29, 09:12
Temat postu: zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD
Wymiana wydechu i niechcącej współpracować linki sprzęgła zakończyła prace związane z przeszczepem silnika.
Jestem zadowolony ..choć nie ukrywam że oczekiwałem więcej.
Naczytałem się opinii o silniku 2,8IDTD i imaginowałem sobie chyba za wiele.
Samochód jest silniejszy i bardziej elastyczny ,nie spowalniają go irytująco najmniejsze górki, czy przeciwny wiatr...ale mógłby mieć troche wiecej mocy na 5 biegu .
Wzrosła siła i elastyczność silnika , (doszło wspomaganie którego nie miałem), ale szybkośc max
wzrosła o 5-10km/h czyli do około 120km licznikowego 110 wg GPS.

Jestem ciekaw czy ktoś po wymianie tych silników miał inne odczucia ?
ps Pozdrowienia dla Sławka(Sławek/Ewa)za konsultacje i pomoc w chwilach rozterki)..:))

silny - 2017-06-29, 13:36

kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .

ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy :-P

na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.

przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.

jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .

:spoko

aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie :lol: ale na niskich troche muli.

okonek - 2017-06-29, 13:45

Montaż wskaznika doładowania turbiny doradzał mi także SlwekEwa.
A że doświadczonych kolegów warto słuchać...zapewne taki zainstaluje..:)
Jeżeli masz zainstalowany taki czujnik podeslij mi prosze nazwę i producenta.

dukat - 2017-06-29, 13:52

Jezeli w 2,8 idtd jest także magiczna śrubka regulacji dawki paliwa jak w 2,5 tdi to trzeba się nią zainteresować.
Mój 2,5 tdi po włączeniu piątki przy 80 km/h zwalniał ! Dodam ,ze mam blaszanego kampera .
Po usunięciu oryginalnej plastikowej zawleczki i małej regulacji dawki i obrotów ......... To jest naprawdę nie do opisania jak teraz zaczął jechać samochód.
Przy 70 km/h włączam 5 bieg i auto przyspiesza,pod górki także zaczął się rozpędzać nie zwalniać,auto wyprzedza ciężarówki momentalnie.Ogólnie "poziomki w śmietanie."
Aha, nie zauważyłem jakiejś znaczącej odczuwalnej różnicy w spalaniu.

okonek - 2017-06-29, 14:06

Masz rację..Nad regulacją dawki też musze sie pochylić.
Ponieważ silnik w samochodzie dawcy był bardzo żwawy ,nie dymił,nie ciekł na pompie...nie dotykałem sie do pompy.
Ale zregenerowałem wtryski.Ponoć wszystkie ciekły.Teraz na nowych końcówkach i ustawionej poprawnej ilości wtrysku napewno paliwa dostaje mniej.
Może i tu coś sie da osiagnąć....:))

martini44 - 2017-06-29, 14:12

dajcie fotkę która to śrubka ??
okonek - 2017-06-29, 14:22

Wskaznik doładowania:
Szukając czegoś prostego znalazłem taki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f9e834dd2dfebe5

jacik - 2017-06-29, 18:48

okonek napisał/a:
Wskaznik doładowania:
Szukając czegoś prostego znalazłem taki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f9e834dd2dfebe5


Zamówiłem taki:
Link
silny napisał/a:
kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .

ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy :-P

na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.

przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.

jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .

:spoko

aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie :lol: ale na niskich troche muli.

Przyda się opis do sprawdzenia mojego 2.5TD . Powinno być chyba podobnie jeżeli turbo dobrze działa.

silny - 2017-06-29, 20:16

Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.

Zasadniczo diesel ma nadmiar powietrza i przy sprawnym turbo zawsze podanie więcej paliwa powoduje przyrost mocy bez wyrażnego wzrostu spalania.

Po cichu robie przygotowania do instalacji LPG ale w celu uzupełnienia paliwa - czyli tunning.

Max przyrosty do 30 % mocy i ,momentu bez wzrostu temperatury spalin. Na razie faza przemyśleń , piszcie jak u was ładują turbinki

leszekk - 2017-06-29, 21:13

Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam :lol:
silny - 2017-06-29, 21:24

niestety u mnie nie było żadnego wolnego króćca , u ciebie też na pewno nie ma :-/

zdejmij wąż dolotowy do kolektora , nawierć w kolektorze dziurkę fi5 , nagwintuj gwintownikiem M6, przez dziure po zdjętej rurze usuń opiłki aluminium, wkręć nypel z zestawu lub dokup w jakiejś agromie , załóż wężyk , przeciągnij go do kabiny( koło liki gazu lub w prawo koło kabli ) podłaącz do wskażnika i ciesz się wskazaniem.

ja podłączyłem jeszcze podświetlanie , wziąłem z zasilania zegarka . dziure fi 51 wywierciłem koło dżwigni biegów na takim małym wypłaszczeniu - bardzo fajne miejsce

Gewehr - 2017-06-29, 21:52

leszekk napisał/a:
Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam :lol:


Podjedź do jakiegoś serwisu co montują LPG i zrobią Ci króciec od ręki. Jak nie masz gazowników, to daj trójnik od spryskiwaczy w przewód sterowania przyspieszaczem w pompie paliwa. To ten przewód, co idzie z kolektora do pompy. Na połączeniach wymagane opaski zaciskowe.

dukat - 2017-06-29, 21:52

Jak auto nie dostanie paliwa to turbinka może sobie dmuchać i 10 bar powietrza.
"Z pustego i Salomon nie naleje"........... ;)
Rożnica jest kolosalna jak bo porządnym chipowaniu.

leszekk - 2017-06-29, 22:41

Dzięk Panowie za odpowiedz , fajnie jak ktoś się odezwie a nie jak się odezwie się w stylu -poszukaj na forum Pozdrawiam :lol:
tom-cio - 2017-06-30, 23:32

Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac?
SlawekEwa - 2017-07-01, 07:13

tom-cio napisał/a:
I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy

Podciśnienie Ciebie nie interesuje. Wpinasz się obojętnie gdzie aby było to między turbiną a kolektorem ssącym. Wystarczy nawet gruba igła do strzykawki wciśnięta w powietrzny wąż gumowy w okolicy intercoolera.

Gewehr - 2017-07-01, 12:24

tom-cio napisał/a:
Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac?


W okolicach trzeciego cylindra, kolektor ssący powinien mieć odwiert. Tam podłącz przewód, a nastepnie do pompy wtryskowej.

tom-cio - 2017-07-01, 12:50

Pojezdzilem,trzwsie chyba poduszka ale i tak jest moc,ten przewod na pompie niepodpiety jeszcze ,poszukam jak Gewehr radzi a jak nie to nawierce jak Slawek mowi i wkrece rozwiercona dysze do lpg i powinno hulac.Spodziewac sie jeszcze przyrostu mocy?
tom-cio - 2017-07-01, 18:35

Dobrze radziles Gewehr,ale przewod podpiety,mea culpa,Adam mechanik sie spisal.na pompie mam jeszczw jakis jeden jeden nie podpiety krociecczarny,od czego toto?
Gewehr - 2017-07-02, 17:03

tom-cio napisał/a:
Dobrze radziles Gewehr,ale przewod podpiety,mea culpa,Adam mechanik sie spisal.na pompie mam jeszczw jakis jeden jeden nie podpiety krociecczarny,od czego toto?


Fotka? Bez niej pisz do jasnowidza, bo ja z Twojego opisu poddaję się.

Jeśli masz ten króciec nad zaworkiem w pompie, to go do niczego nie podłączasz.

tom-cio - 2017-07-03, 21:24

O ten wlasnie nad zaworkiem chodzilo,jesli do niczego to ok,dzieki :spoko ,piwko za pomoc leci
jacik - 2017-07-10, 10:21

silny napisał/a:
Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.


Odczyty z GPS więc trzeba odjąć od prędkości 5-10 i będzie to co na zegarach
Na wolnych obrotach 0
Na 5 przy 75km/h i rura to 0.75
przy 90km/h i rura 1-1.2
Niestety nie zdążyłem sprawdzić więcej bo puściło uszczelnienie na dolocie i do domu jechałem z gwizdem ;)

Rurka którą jest podpięty wskaźnik jest chyba marnej jakości , przeźroczysta (minimalnie grubsza od akwariumowych) i metrowa.
Pewnie przez to zaniża wyniki.
Ale sam wskaźnik ładny. Tyko bez zasilania to sama czerń.

Skwarek - 2017-07-10, 10:34

jacik napisał/a:


Rurka którą jest podpięty wskaźnik jest chyba marnej jakości , przeźroczysta (minimalnie grubsza od akwariumowych) i metrowa.
Pewnie przez to zaniża wyniki.


Średnica rurki nie ma wpływu na wynik pomiaru. :!:

jacik - 2017-07-17, 14:37

Po uszczelnieniu silikonem
Na 5 przy 75km/h na liczniku i rura to 1 :)
Zapamiętałem tylko kiedy jest równo 1 :)

silny - 2017-07-17, 14:51

doładowanie to nie wszystko , teraz podlej na pompie troszke ropki i dopiero się zdziwisz :) :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group