|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju
serwan - 2017-07-02, 12:05 Temat postu: ducato 1987, 2.5d, silnik 8144.67, filtr oleju hej,
w minionym tygodniu zajrzeliśmy sobie z Zulusem pod maski, i okazało się że u niego (J5, 1992) na pasie przednim jest solidny kawał żelastwa pod nazwą filtr paliwa, podczas gdy u mnie jest tylko drobny pipek z sitkiem na przewodzie paliwowym.
na zdjęciu spod mojej maski zaznaczyłem:
- na zielono - mój pipek
- na czerwono - miejsce gdzie Zulus ma potężny filtr paliwa
dodatkowo, przejrzałem na iparts bodajże listę filtrów paliwa do ducato 280, i okazuje się ze poza dużymi filtrami do obudów takich jak u Zulusa, jest tez dostępny taki pipek jak mój, do montażu na przewodzie.
w efekcie pytania:
1) czy ktoś poza mną ma jako filtr taki pipek? czy były jakieś modele silników do któregoś roku gdzie takie rozwiązanie było fabrycznie?
2) czy też raczej poprzedni właściciel sobie uprościł budowę układu paliwowego?
pozdrawiam
serwan
Bim - 2017-07-02, 12:12
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką
Gewehr - 2017-07-02, 16:57
Bim napisał/a: | Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie czy to rzeźba zaznaczając miejsce gdzie powinien być filtr z pompką |
Małe sprostowanie: Filtr bez pompki
Ducato nie miało filtrów z pompką.
Ten mały "pipek", to filtr wstępny i one były montowane w DI. Dopiero za nim był montowany właściwy filtr(ten na pasie przednim).
dziwaczek - 2017-07-02, 19:17
Jak nie masz właściwego filtra paliwa to nie jest dobrze dla diesla (wtryskiwacze i pompę może trafić szlag)!!! Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się do skuterka typu "komarek".
amples - 2017-07-02, 20:55
dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu
Gewehr - 2017-07-02, 21:47
amples napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu |
Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać
1506edi - 2017-07-03, 08:07
Może masz tak,paliwo z baku idzie do pompy paliwa-potem filtr- dalej pompa wys ciśnienia-wtryski.chciał w ten sposób zabezpieczyć pompę przed syfem z baku bo niczym nie filtrowana(prócz filtra w baku).Ja tak mam ducato z 85r. Wszystkie przewody wymieniłem już na nowe dawno temu ale właśnie tak mam jak opis wyżej.Wcześniej nic nie wskazywało żeby ktoś tam coś zmieniał,ani przewody gumowe ani sztywne nie były wydłużane,bądż cięte-dlatego zrobiłem tak samo.W tym układzie pompa paliwa jest przed filtrem.
serwan - 2017-07-03, 10:19
te zdjęcia które wkleił Dziwaczek (dzięki) sugerują że tak właśnie jest jak pisze 1506edi:
1) zbiornik z paliwem
2) filtr - pipek
3) pompa paliwa
4) 'duży' filtr na przednim pasie
ktoś jeszcze tak ma? i jeżeli tak, to z 'dużego' filtra gdzie idzie przewód paliwowy? o ile wiem DI nie mam 'pompy wysokiego ciśnienia'?
pozdrawiam
serwan
serwan - 2017-07-03, 10:52
zajrzałem do literatury i wygląda na to że:
- faktycznie zamiast pipka powinien być 'duży' filtr na pasie przednim; nabyłem już na allegro używkę, zobaczymy jak się sprawdzi
- kolejność elementów w układzie też już mam
- co do pompki - DI nie ma pompki na obudowie filtra, a pod pompą paliwa (nie wiedziałem, a nuż się komuś ta wiedza przyda)
- z 'dużego' paliwo idzie do pompy paliwa, stamtąd do pompy wtryskowej
pozdrawiam
serwan
Bim - 2017-07-03, 12:40
Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato
Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze
jacik - 2017-07-03, 12:55
Bim napisał/a: | Odnośnie pompki na filtrze paliwa to wprowadziłem Cię w błąd
Popatrzyłem na Avatar a nie na opis Ducato
Ja w j5 Peugeot mam w formie gumowego przycisku na górze |
dziwaczek - 2017-07-04, 15:51
Gewehr napisał/a: | amples napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | Ja bym szybko założył coś normalnego bo to co masz to nadaje się | Do ogrodu |
Też to widziałem, ale nie chciałem tego pisać |
To ja zdementuję - to jest przewód do paliwa (wiem że wygląda jak do ogrodu, ale czy ktoś widział wąż do ogrodu o średnicy wew. 6mm i do tego przezroczysty??). Ten przewód jest do wody/paliwa/powietrza pod ciśnieniem - dlatego ma zbrojenie. A przezroczysty założyłem dlatego aby było widać że płynie paliwo i zawór zwrotny działa jak należy. Mam ten przewód z 5 lat "nie poci się", nie kruszy, nie pęka - jak ktoś będzie w okolicy mogę dać kawałęk
Wiem co kupowałem (sklep motoryzacyjny) i co to za przewód - nie szydzić tylko pomyśleć/zapytać!!!
Gewehr - 2017-07-04, 20:14
Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne.
dziwaczek - 2017-07-04, 21:38
Gewehr napisał/a: | Ja pod żadnym pozorem, nie szydzę
Pokaż mi tylko, kto fabrycznie w motoryzacji montuje takie przewody
Nie stosuje się ich, bo są szybkopalne i malo odporne termicznie, oraz na uszkodzenia mechaniczne. |
Tego typu przewody były stosowane kiedyś - fakt w epoce motorów, maluchów itp. i działało. Miałem takie w motorze (tylko nie zbrojone) i itp. teraz są nowsze ale przezroczystych nie znalazłem te mają zastosowanie np. przy kompresorach, są odporne na wysokie ciśnienie, oleje i odporne mechanicznie. Przed pompą paliwa mogą być stosowane i są o niebo lepsze niż te twarde fabryczne w tym roczniku. Nie stosowałbym jako wysoko ciśnieniowe tam winny być gumowe i zbrojne.
serwan - 2017-07-07, 10:07
nabyłem obudowę filtra - doszła, wygląda imponująco i nawet na sprawną; odkręciłem stary filtr, chciałem wyczyścić całość i.. mam kłopot.
na zdjęciu zaznaczyłem:
- na zielono - element (gruby pierścień, ok. 1,5cm grubości) który obraca się wokół własnej osi (i osi obudowy), a który jest jakby 'podkładką' między filtrem właściwym a obudową; czemu on służy?
- na fioletowo - z elementu o którym wyżej wystaje pipek z pręcikiem i dziurką jaka jest ich rola?
- na niebiesko - na górnej krawędzi pierścienia jest jakby uszczelka; chcę zdjąć cały pierścień żeby ją obejrzeć i ewentualnie wymienić, problem w tym że ten pierścień nie współpracuje przy zdejmowaniu
- na czerwono - pierścień wydaje się trzymać obudowy filtra poprzez śrubę z otworem na klucz ampulowy zaznaczoną na czerwono; kłopot w tym że mimo przyłożenia sporego wektora całość nie daje się odkręcić, w efekcie nie mam pewności czy to faktycznie śruba, czy może jakiś stały element obudowy
i pytania:
1) ktoś podpowie jak zdjąć pierścień (zaznaczony na zielono)?
2) do czego służy pipek (zaznaczony na fioletowo)?
pozdrawiam
serwan
Gewehr - 2017-07-07, 10:12
Ten czarny pierścień, to grzałka z urwaną wtyczką. Nie rozbieraj tego, wydmuchaj i zakładaj.
serwan - 2017-07-07, 10:36
Gewehr napisał/a: | Ten czarny pierścień, to grzałka z urwaną wtyczką. Nie rozbieraj tego, wydmuchaj i zakładaj. |
jesteś pewien? głowę bym dał że wtyk do grzałki jest wyżej (widać go na zdjęciach ale go nie zaznaczyłem kolorami, widać piny do podłączenia kabelków).. i jeżeli tak to ta urwana wtyczka to coś brakującego? w ten pipek na pierścieniu zaznaczony na fioletowo coś się wkłada/zasłania/zatyka, czy zostawić tak jak jest?
pozdrawiam
serwan
Gewehr - 2017-07-07, 11:44
Ten wyżej, to czujnik temperatury.
serwan - 2017-07-07, 12:21
Gewehr napisał/a: | Ten wyżej, to czujnik temperatury. |
super, dzięki; napisałeś że z urwaną wtyczką - to jest coś do dokupienia? czy spodziewać się że gdzieś w kablach w komorze silnika powinno być? no i jeżeli nie będzie - rozumiem że do -15 da się jeździć bez tego? i nie wymaga żadnego zaślepiania / zatykania?
pozdrawiam
serwan
Tomaszowiak - 2017-07-07, 21:54
serwan napisał/a: | nabyłem obudowę filtra - doszła, wygląda imponująco i nawet na sprawną; odkręciłem stary filtr, chciałem wyczyścić całość i.. mam kłopot.
na zdjęciu zaznaczyłem:
- na zielono - element (gruby pierścień, ok. 1,5cm grubości) który obraca się wokół własnej osi (i osi obudowy), a który jest jakby 'podkładką' między filtrem właściwym a obudową; czemu on służy?
- na fioletowo - z elementu o którym wyżej wystaje pipek z pręcikiem i dziurką jaka jest ich rola?
- na niebiesko - na górnej krawędzi pierścienia jest jakby uszczelka; chcę zdjąć cały pierścień żeby ją obejrzeć i ewentualnie wymienić, problem w tym że ten pierścień nie współpracuje przy zdejmowaniu
- na czerwono - pierścień wydaje się trzymać obudowy filtra poprzez śrubę z otworem na klucz ampulowy zaznaczoną na czerwono; kłopot w tym że mimo przyłożenia sporego wektora całość nie daje się odkręcić, w efekcie nie mam pewności czy to faktycznie śruba, czy może jakiś stały element obudowy
i pytania:
1) ktoś podpowie jak zdjąć pierścień (zaznaczony na zielono)?
2) do czego służy pipek (zaznaczony na fioletowo)?
pozdrawiam
serwan |
Tomaszowiak - 2017-07-07, 21:56
Ten pierścień to podgrzewacz paliwa powinien być podłączony do czujnika.
Gewehr - 2017-07-07, 22:04
serwan napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Ten wyżej, to czujnik temperatury. |
super, dzięki; napisałeś że z urwaną wtyczką - to jest coś do dokupienia? czy spodziewać się że gdzieś w kablach w komorze silnika powinno być? no i jeżeli nie będzie - rozumiem że do -15 da się jeździć bez tego? i nie wymaga żadnego zaślepiania / zatykania?
pozdrawiam
serwan |
Nie musisz podłączać, do -15 nic się nie będzie działo. Musisz jedynie w mrozy lać dobre paliwo. Były przypadki że te grzałki się paliły
Tomaszowiak: Grzałki nie podłączasz pod czujnik, on steruje jedynie przekaźnikiem. Jak byś ją podłączył pod ten czujnik, to on się natychmiast spali. Nie wytrzyma tak dużej rezystancji.
Edyta: Kolejność podłączenia powinna wyglądać tak: Zbiornik- mały filtr(plastikowy)- pompka wstępna- duży filtr- pompa wtryskowa.
Jak będziesz montował całość, to daj nowy mały filtr i zdejmij dekielek w pompce wstępnej. Tam jest takie sitko, które trzeba wyczyścić. Dekielek jest przykręcany na jedną centralną śrubę. Dla pełni szczęścia możesz jeszcze wyczyścić smok w zbiorniku, bo pewnie przez lata załapał sporo syfu.
serwan - 2017-07-09, 16:08
Gewehr napisał/a: | ..Dla pełni szczęścia możesz jeszcze wyczyścić smok w zbiorniku, bo pewnie przez lata załapał sporo syfu. |
dzięki; podpowiesz może jeszcze jak się do niego dobrać? jest jakaś rewizja między kabiną a zbiornikiem? czy może zbiornik trzeba zrzucić?
pozdrawiam
serwan
1506edi - 2017-07-09, 18:35
Jeżeli chcesz się dobrać do filterka paliwa w zbiorniku,czujnika poziomu paliwa to musisz ściągnąć zbiornik.Ale to szybka i prosta sprawa,najlepiej jak byś miał pompę do wpinania między węże tak przelotowo wypompować całe paliwo,odkręcić opaskę przy zbiorniku gruby wąż i zobacz czy ktoś coś nie podwiązał żeby przewody były lużne przy zbiorniku, reszte chyba odpinałem po opuszczeniu zbiornika - podstawić lewarek z deską pod zbiornik odkręcić 4 śruby i powoli opuścić.
Przy okazji sprawdzisz stan rdzy i wyczyścisz syf.
Gewehr - 2017-07-09, 19:52
Z tego co pamiętam, to DI nie ma klapki w podłodze i trzeba zdjąć zbiornik. Sprawdź przed zdjęciem zbiornika, czy nie ma klapki między siedzeniami. W DII i DIII klapki są na 100 %.
serwan - 2017-07-18, 17:44
DI ma klapke w podłodze. ale ponieważ ją wyciszyłem i nie ma bata żebym wszystko zrywał.. :/ to pewnie załatwię to od dołu.. któregoś dnia..
mam jeszcze pytanie o podłączenie dużego filtra; ma dwa kroćce, jeden ma strzałkę do filtra, drugi od filtra - i wydawałoby się ze jest jasność, ale na rysunkach w instrukcji odwrotnie, a ze zdjęć dziwaczka nie wynika.. w efekcie:
- przewód od zbiornika podłączamy do króća 'z boku, czy też
- przewód od paliwa podłączamy do krócca 'na górze'?
pozdrawiam
serwan
serwan - 2017-07-18, 23:58
podłączyłem po strzałkach, o dziwo.. nie cieknie. zapalił z pierwszego. jestem gość
|
|