Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Zakup za oceanem

hubibo - 2017-07-16, 15:44
Temat postu: Zakup za oceanem
Witam wszystkich.
Czy ktoś z kolegów i koleżanek był użytkownikiem amerykańskiego kampera z silnikiem benzynowym, i czy te kampery nadają się do użytkowania w ziemie,lub może ktoś może polecić
konkretny model lub markę.
Interesuje mnie kamper do 10-11 metrów i nie starszy jak 3-4 lata.
Pozdrowienia.

silny - 2017-07-17, 14:12

kolega na forum ma/miał :?: . spalanie powala nawet na lpg , no i polskie kempingi odpadaja
tomiy - 2017-07-17, 14:27

Ja kiedyś roważałem czysto teoretycznie, ale...... :)
Za fajnego amerykańca 3-4 letniego muszisz dac z 200 000 $.
Nowa integra europejska 8.8 m. (5t) to jakieś 100-150 000 Euro - czyli taniej. Masz nowego, mobilniejszego, spalającego normalne ilości paliwa, a tylko numer mniejszego kampera. Za reszte kasy doposażysz go we wszystkie bajery, solary, zbiorniki które ma większy. Wiem nie będzie to to samo, ale czy nie wystarczy?

artlomen - 2017-07-17, 15:32

tomiy napisał/a:
Ja kiedyś roważałem czysto teoretycznie, ale...... :)
Za fajnego amerykańca 3-4 letniego muszisz dac z 200 000 $.
Nowa integra europejska 8.8 m. (5t) to jakieś 100-150 000 Euro - czyli taniej. Masz nowego, mobilniejszego, spalającego normalne ilości paliwa, a tylko numer mniejszego kampera. Za reszte kasy doposażysz go we wszystkie bajery, solary, zbiorniki które ma większy. Wiem nie będzie to to samo, ale czy nie wystarczy?



za 200 000 $ to nowego można kupić benzyniaka
używane 3/4 letnie to można nawet za 50 000 $ kupić

www.mhsrv.com/ tu masz przykładowe ceny nowych i używanych rv
a jak chcesz sobie poczytać o amerykańcach to polecam te forum http://www.rvforum.net

hubibo - 2017-07-17, 19:36
Temat postu: Zakup za oceanem
Dziękuję za opinie.
Co do cen to nowe kampery o długości 7,5 metra zaczynają się od 70000$ i to wyposażone w/g
ich standardów,problemem mogą być silniki V10. Przeglądając różne ich ogłoszenia nie mogę się
doszukać opisów o wersjach zimowych.

tomiy - 2017-07-17, 21:40

V-10 na lpg, hymm ze 30 to lekko łyknie i trzeba by zbiornik z 150 l mieć. Dizle strasznie drogie i przeważnie 12 metrowe są. Ale to ok, jak komuś to nie przeszkadza. Co mnie nie odpowiada, to design wnętrza. Nie lubie takich rustykalnych wnętrz. Jednak europejska stylistyka bardziej mi się podoba. Wiem , ze można mieć lodówke jak w domu, zbiornik na paliwo 400 l, tyle samo na świeża wode itd. I masz racje 150-200 000 koszują nowe - dolicz do tego akcyze cło i VAT i transport masz...... +55% do tej ceny lekko. Czyli nawet jak kupisz używke za 70K to i tak wyjdzie grubo ponad 100-110 K$. Co innego jak przysługuje ci mienie przesiedleńcze...... Jesli nie to myśle ze te pieniądze w Europie też kupisz coś fajnego.
Poza tym zauważ ze przy masie 14 ton nie wszędzie wjedziesz - na takim kontynencie żyjemy i tyle.

silny - 2017-07-17, 21:50

przy masie 14 ton to raczej mało gdzie wjedzie :-/

a już go widzę na dziko w bocznej ulicy we władysławowie lub łebie :diabelski_usmiech

hubibo - 2017-07-18, 08:58
Temat postu: Zakup za oceanem
tomiy
twoje wskazówki zaczęły do mnie przemawiać i chyba trzeba będzie poszukać czegoś w eu.
Co do kosztów to dochodzi transport,cło 10% i w moim przypadku vat 19% wszystko od wysokości rachunku z USA odprawa w DE.
Pózniej leasing w DE przez firme z PL .

Bazyli - 2017-07-18, 09:27

Swojego czasu analizowałem temat - i jest tak jak pisali koledzy: DMC i spalanie. Nawet przy mniejszych zabudowach waga jest duża. Dodatkowo nie przemawia do mnie nieco inny styl (rolety/markizy/meble).
Bajaga - 2017-07-27, 10:58
Temat postu: Re: Zakup za oceanem
hubibo napisał/a:
tomiy
twoje wskazówki zaczęły do mnie przemawiać i chyba trzeba będzie poszukać czegoś w eu.
Co do kosztów to dochodzi transport,cło 10% i w moim przypadku vat 19% wszystko od wysokości rachunku z USA odprawa w DE.
Pózniej leasing w DE przez firme z PL .


Kiedyś poważnie o tym myślałem i wymyśliłem, że jeżeli w ogóle rv to należy go kupić w UK. Ceny nie wyższe niż w USA (a chyba nawet niższe), wszystkie mają kierownice po właściwej stronie, jest sporo diesli i sporo benzyniaków już z lpg, pozmieniana elektryka z 110v na 230v, przebiegi dużo niższe niż w USA (wiadomo jakie są odległości w EU a jakies w USA...) Można polecieć samolotem za 300 zł i spokojnie wrócić na kołach gotowym sprzętem. Same plusy.
A minusy? To jednak rozmiar (z odwiedzanych przeze mnie kempingów znaczna większość odpada a miejskie uliczki mogą być pułapką) i spalanie. Gdy robi się w sezonie spore przebiegi to każdego to zaboli albo chociaż wkurzy. Duży rv ma sens w układzie: w listopadzie pryskam na południe Europy/północ Afryki na 5 miesięcy. Wtedy trzeba pogodzić się z wadami i cieszyć wielką "zimową" chałupą.

silny - 2017-07-27, 20:09

co można chcieć a co ma sens :!: :?:
świstak może by się wypowiedział :bukiet: bo największy był na forum. więcej jak 8 metrów na polskie kempingi nie wchodzi w parcele , można pisać że sie da ale na siłe wszystko się da.

na polske i eu tylko max 8 m


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group