Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Ducato I prąd do sterownika

1506edi - 2017-08-12, 17:03
Temat postu: Ducato I prąd do sterownika
Witam problem mam taki,że muszę 2-3 razy przekręcić kluczyk żeby się zapaliła się kontrolka grzania świec,potem już ok.(próbowałem odpalać myśląc że żarówka ale nie pali,czyściłem przekażnik ale nic)Pytanie czy umiera stacyjka,nie mam schematu byłbym wdzięczny za proste wytłumaczenie zasilania do przekaźnika.
dziwaczek - 2017-08-12, 20:47

Zobacz i wyczyść kostki na przewodach (zdejmij obudowę kolumny, 4 wkręty). Pozatym jak nagrzewasz świece to nie odpalaj po zgaśnięciu kontrolki tylko odczekaj aż puknie przekaźnik. Najlepiej dwa cykle potem powinen zapalić bez problemu.
1506edi - 2017-08-12, 21:08

Właśnie że pali bez problemu problem to nie włączający się przekaźnik świec żarowych za przekręceniem kluczyka trzeba powtarzać przekręcenia 2-3 razy.Ale kostki stacyjki zobacze.Czy ze stacyjki idzie przewód bezpośrednio do przekaźnika świec żarowych? Bo stacyjka raczej nie wykazuje jakiś niedomagań wszystko ok.
dziwaczek - 2017-08-12, 21:24

Schemat jest do mojego 88r powinien być dobry.
Gregorio - 2017-08-13, 08:50

Problemem jest przekaźnik a najprawdopodobniej styk zwierający. W moim przypadku czyszczenie nie pomogło gdzyż poluzował się (nazwę to może niefachowo ) element stykający mocowany w blaszce. Troszkę przyklepałem i podlutowałem. Działa.
Awaryjnie wyprowadziłem kabel z przekaźnika i przykładałem do + w aku, ale dobre to na chwilę bo upierdliwe za każdym razem dźwigać maskę.
W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia :)

1506edi - 2017-08-13, 14:48

Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział.
Gregorio - 2017-08-14, 02:03

1506edi napisał/a:
Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział.


U mnie też styki wyglądały wzorowo czyste i nienadpalone. Dopiero za pomocą miernika zdiagnozowałem, że nie ma przejścia między stykiem a blaszką w której jest osadzony. Przekaźnik zamykał obwód a prąd nie płynął.

EBRP670 - 2018-11-15, 18:16

Gregorio, "W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia" .Czy mógłbym Cię poprosić o opis "łopatologiczny" jak TO zrobiłeś.Z góry dziękuję. :spoko
TomaszG - 2018-11-15, 19:57

Też poczytam, jak to jest z tym patentem , bo u mnie to samo, klika i klika, ale że niezbyt często, to mam kabel podpięty pod elektromagnes rozrusznika/ pod ten cienki/ a druga końcówka w razie takiej klikalności , przykładana jest do + aku. I nawet podczas grzania świec /kluczyk w stacyjce przekręcony/ rozrusznik kręci jak szalony. Odpala od razu. Więc stacyjka daje ciała. No i tak to trwa dwa sezony .
Gregorio - 2018-11-15, 21:24

EBRP670 napisał/a:
Gregorio, "W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia" .Czy mógłbym Cię poprosić o opis "łopatologiczny" jak TO zrobiłeś.Z góry dziękuję. :spoko


Takie szybkie zobrazowanie na fotce zaczerpniętej z neta.
Może i prymitywne, ale skuteczne :)
Sterowanie 12v (guzik zamontowany na kokpicie) wciskasz, cewka zwiera styki i świece grzeją. Puszczasz = koniec grzania. Czas grzania należy sobie wybadać, żeby świec nie popalić.

TomaszG - 2018-11-16, 09:13

Dobre!!! Osobny akumulator do tego i palimy na dwie ręce! Jedną ręka start rozrusznika, a drugą dusimy guzik. MUSI zastartować!!! :lol: :lol:
EBRP670 - 2018-11-16, 09:58

TomaszG napisał/a:
Dobre!!! Osobny akumulator do tego i palimy na dwie ręce! Jedną ręka start rozrusznika, a drugą dusimy guzik. MUSI zastartować!!! :lol: :lol:
nie rozumiem...czy to żart, czy kpina,czy na poważnie? :szeroki_usmiech
TomaszG - 2018-11-16, 10:35

Heh, żart oczywiście, wyobraźnia działa. :lol:
McGali - 2018-11-16, 19:04

1506edi napisał/a:
Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział.


Proste i tanie rozwiązanie na lata https://allegro.pl/stycznik-rozrusznika-wtyczka-meska-skuter-quad-i7645599829.html

Gregorio - 2018-11-16, 19:51

McGali napisał/a:
1506edi napisał/a:
Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział.


Proste i tanie rozwiązanie na lata https://allegro.pl/stycznik-rozrusznika-wtyczka-meska-skuter-quad-i7645599829.html


Gotowa wersja tego co "naszkicowałem" :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group