Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Silnik 2.0 Jtd

malinex2 - 2017-08-14, 19:47
Temat postu: Silnik 2.0 Jtd
Witam.Mam pytanie,czy silnik 2.0 Jtd o mocy 86 km w fiacie dukato pułintegra dł.ok.5.6 m ma wystarczającą moc czy lepiej szukać z silnikiem 2.3 lub 2.8
bart.ek - 2017-08-14, 20:52

2.0 w ducato spinany był z krótkimi skrzyniami biegów, więc o dziwo nawet jakoś się przemieszcza (oczywiście szczególnie szybki nie będzie), ale problemem jest szybkość podróżna/spalanie/głośność związana z wysokimi obrotami. Mając wybór - zdecydowanie lepszymi propozycjami są 2.3 i 2.8. Główna zaleta 2.0 to niska akcyza.
malinex2 - 2017-08-14, 21:19

Dzięki za odpowiedz.Też tak myślałem.Ale jakoś tak się składa że Któryś z kolei kamper który mi pasuje jest z tym silnikiem.No cóż muszę się uzbroić w cierpliwość i dalej szukać,może po sezonie będzie większy wybór.
Rav - 2017-08-15, 00:20

Do półintegry z taką długością wystarczy. Bez problemu za kilka stówek podniesiesz moc w okolice 115KM. Osobiście użytkuję 6m alkowę z takim motorkiem i nie mam problemów ani na podjazdach (tydzień temu przejechałem Transalpinę), ani na trasie - wygodna prędkość podróżna 90-100 km/h, ale można sporo szybciej.

Pierwsze na czym bym się skupiał to zabudowa. Silnik to sprawa mniej istotna w tym gabarycie o którym piszesz (choć oczywiście mocy nigdy za wiele).

bart.ek - 2017-08-15, 09:02

Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży...
malinex2 - 2017-08-15, 09:34

Oczywiście że wyposażenie domku jest ważna tym bardziej że zamierzam zimować na płw.Iberyjsim a więc w wyposażeniu muszę mieć solar ,2 butlegazowe,rowery,satelite i sporo zapasów ,więc ciężar auta będzie max dopuszczalny a trzeba przejechać Pireneje
Rav - 2017-08-15, 11:00

bart.ek napisał/a:
Silnik remapem podgonisz do 110-115KM, ale przełożeń w skrzyni nijak to nie wydłuży...


A po co wydłużać przełożenia? Jeśli nie masz w planach jeździć 110-120 km/h to nie ma problemu, bardziej hałasuje zabudowa aniżeli silnik. Przy 90 km/h masz ok. 2,5 tys. obrotów. Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?

MILUŚ - 2017-08-15, 11:35

Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:

Rav - 2017-08-15, 12:13

MILUŚ napisał/a:
Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:


Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.

MILUŚ - 2017-08-15, 18:23

Rav napisał/a:
............

Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.


No aż mi się wierzyć nie chce......... :chytry no chyba się przejadę swym :chytry

bart.ek - 2017-08-16, 09:23

Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje ;)
eler1 - 2017-08-16, 12:41

Miałem silnik 2.0JTD PSA po programie w kamperku krótkim dł.5,9m z alkową i było ok. Co do skrzyni bardzo dobrze zestrojona i na zakopiance na 5 biegu oczywiście jak jakiś spowolniacz nie zblokował. Do półintegry ok. Bardziej żwawy i nie było bardzo głośno nawet 3 tys. obrotów wielkiej różnicy nie zauważysz z 2.3 Iveco bardziej mułowaty. A co do spalania to też różnicy nie wielkich nie ma chyba że jedziesz na maksa to 2.0 mniej spali bo nie ma gdzie wlać . Po 2.0 wolał bym 2.8 :spoko
Rav - 2017-08-16, 22:59

bart.ek napisał/a:
Kto ma ducato '02-'06 z 2.0jtd pod maską ten będzie siłą rzeczy chwalił, bo się przyzwyczaił. Moim zdaniem zaleta tego silnika w ducato to jedynie niska akcyza. Mocy ma nie za wiele, skrzynię krótką, co rzutuje na komfort (hałas) i zużycie paliwa. Przejedź się ducato 2.3 albo najlepiej 2.8 z tych lat i potem napisz jak bardzo 2.0 od nich odstaje ;)


To nie jest kwestia chwalenia lub nie, a jedynie prostowania często bzdurnych wypowiedzi typu "nie jedzie" itp. Między 2.0 a 2.3 z tych lat nie widzę różnicy (2.0 po remapie ma taką samą moc i moment jak 2.3, które w serii ma 110KM) - uprzedzę pytanie: tak jeździłem. Zauważalna różnica będzie dopiero względem 2.8 (lepsze zbieranie się z dołu, bez konieczności wyższego kręcenia). Teraz trzeba sobie zadać pytanie: co ma być priorytetem? Dla mnie nie jest nim rodzaj motoru, choć oczywiście najchętniej widziałbym u siebie 3.0 JTD 180KM w automacie.

Co do spalania, śmiem twierdzić, że 2.0 przy 90 km/h spali mniej aniżeli 2.8 pomimo, że będzie mieć o ok. 20% wyższe obroty. Tylko znów pytanie: Czy kampera kupujemy kierując się spalaniem? Ja nie. Litr różnicy nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

I tak znów jest gadka o wyższości świąt BN.

Reasumując: malinex2 - szukaj 3.0 JTD. Będziesz miał przecinaka i wciągniesz nosem wszelkie 2.0, 2.3 i 2.8. Mocy nigdy za wiele.

malinex2 - 2017-08-17, 14:46

Dzięki koledzy za interesującą dyskusję.Reasumując muszę skupić się na jak najlepszym wyposażeniu domku i stanie technicznym auta.Jeśli chodzi o stan techniczny to korzystam z usług profesjonalnych firm zajmujących się oględzinami przedzakupowymi auta i jak dotychczas nie zawiodłem się.Jedynie nie sprawdzają szczelności domku.Jeszcze odnośnie silników to czytałem wiele opinii i najbardziej chwalonymi za bezawaryjnośc są chwalone silniki Iveco 2.3 i 2.8
MILUŚ - 2017-08-17, 19:01

Rav napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
Rav napisał/a:
.......... Ile będziesz miał obrotów przy tej prędkości w 2.8?


1500 - 2000 :mrgreen:


Miluś. Te 1,5 kprm to chyba jak dołożyłeś sobie "szóstkę"? Powinieneś mieć jakieś 2,1 kprm przy tej prędkości.


No dziś jak obiecałem przegoniłem po autostradzie swego wielbłąda i............przy ciepłym silniku 90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . :-P :spoko

CORONAVIRUS - 2017-08-17, 19:14

MILUŚ napisał/a:
90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . :-P :spoko


Miluś ...sprzęgło Ci się ślizga :spoko

MILUŚ - 2017-08-17, 20:28

BIORCA napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . :-P :spoko


Miluś ...sprzęgło Ci się ślizga :spoko


Taaaaaaa ........ i przy 2500 jadąc 140 /h ? :chytry

Rav - 2017-08-17, 21:36

MILUŚ napisał/a:

No dziś jak obiecałem przegoniłem po autostradzie swego wielbłąda i............przy ciepłym silniku 90 km/h jedzie przy 1500 - 1800 obr./min . :-P :spoko


Po pierwsze: nie możesz mieć rozbieżności 300obr./min, po drugie w pełni podtrzymuję to co napisałem. Jeździłem 2.8 idTDi i 2.8 JTD i w obu przy 90 km/h było lekko powyżej 2 kprm przy 90 km/h.

Przy 140 km/h masz 3 kprm i nie ma wuja we wsi (w 2.0 będzie ze 3,9 kprm). Jeśli jest inaczej to masz inną skrzynkę (w co wątpię).

tom-cio - 2017-08-18, 06:39

Milus moze miec racje,mi jak wymienialem skrzynie fachman co robil jej regeneracje stwierdzil,ze to typ 20um06 ,nie pomylilem ,06 a standard jest 05.miala inna zebatke piatego biegu,w sumie skrzynia u nas nie do dostania,przy 100 na h bardzo niskie obroty,
mz3545 - 2019-08-07, 10:27

Koledzy a co powiecie o obecnych silnikach 2.0 które sa montowane w obecnych camperach i busach

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group