| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Hand made - ręczna robota - Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie
Mario_Gdynia - 2017-08-30, 10:01 Temat postu: Fiat Ducato 2008 blaszak przeróbka na rame, wzmocnienie Witam serdecznie Szanownych Kolegów i Koleżanki. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego działu, aby oficialnie się przywitać. Mam auto i mam problem. Po ostatnich wichurach , zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną z przodu. W związku z czym przez chwilę rozważałem szaloną opcję, odcięcia zabudowy blaszanej do gołej ramy, która to jest cieńsza niż w typowym "ramowcu" Słyszałem, że podobno można dospawać "górną" część ramy, interesuje mnie kwestia wspawania się w to co pod kabiną, patrząc na prospekty, po wycięciu "okienek" nad ramą u mnie, będę miał widoczne pionowe wzmocnienia budy, czy przyspawanie do nich owych końców ramy usztywni na tyle cały pojazd? Pozdrawiam i czekam na ewentualne podpowiedzi.
CORONAVIRUS - 2017-08-30, 11:18
ale w czym widzisz problem? dospawać zawsze można wszystko i wszędzie ... pozostaje kwestia opłacalności bo jak wiesz będzie to jedyny taki i wszelkie cenniki biorą w łeb
dział przywitań : http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=26
Mario_Gdynia - 2017-08-30, 11:28
Hey, dziękuje za nakierowanie, z dospawaniem to i można pewnie tak zrobić, jak piszesz. Ja chcę uzyskać "bezpieczną" sztywność konstrukcji i to,że się nie złamie. Wozić będę dwa motocykle, plus ewentualnie jeden plus "skrzydło" i oczywiście zabudowa mieszkalna, ale to jest sprawa drugorzędna.
CORONAVIRUS - 2017-08-30, 18:10
dalej nie rozumiem co Ty chcesz zrobić ... auto z fabryki wychodzi konstrukcyjnie , powiedzmy , idealne pod każdym względem , pod obciążeniowym też ... homologacja zawiera w sobie dane jaki do danego auta możesz wstawić ładunek przy DMC fury . Ty chcesz dopuszczalny w homologacji ładunek dodatkowo "ubezpieczyć" wzmocnieniem konstrukcyjnym auta czy powiedzmy sobie szczerze, chcesz przeładować DMC i mieć pewność ,że nic się nie stanie ??? no tylko taka wersja jest chyba logiczną w Twoim rozumowaniu ...
Nomady - 2017-08-30, 19:03
OK. zgniotło nam Ducato 2008rok, dokładnie zabudowę blaszaną z tyłu i trochę dach nad kabiną z przodu.// Zabudowa blaszana w kaperach jest najsilniejszą zabudową można przerobić na czołg czy to ma sens // .
bart.ek - 2017-08-31, 08:59
tutaj masz obrazkową historię takiej przeróbki: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Nomady - 2017-08-31, 18:11
Ten film nie ma nic wspólnego z tematem.
Mario_Gdynia - 2017-09-02, 06:55
Film ciekawy.Ja chciałbym dać z tyłu zabudowę szerszą po 10-15cm jak w przypadku niektórych kamperów i do tego celu właśnie trzeba by było wzmocnić tę słabą ramę po odcięciu tyłu. Szkoda,że nie jest pokazane, jak wpasował się z tymi "belkami" z ramy w elementy konstrukcyjne budy. Takie przeróbki to nic strasznego dla mnie, spawałem auta typu Zmota itp.
kimtop - 2017-09-02, 08:30
A co z "papierami"?
Mario_Gdynia - 2017-09-02, 08:55
Rozmawialem z zaprzyjaznionym rzeczoznawca, zna moje wytwory motoryzacyjne. Nie bede mial problemu ze zmiana typu auta. Ale zaznaczyl, ze trzeba "wejsc" z nowa dolozona rama w dwa punktu nosne budy polaczone z przednimi podluznicami. Spotkal sie z takowymi modyfikacjami na min. Autolawety i auta byly sygnowane o ladownosci 1600kg, w rzeczywistosci wytrzymuja do 2500kg. Patrzalem w ogloszeniach na tzw. cwiartki samochodow i faktycznie po rozcieciu tylu budy nad niska rama, ukazuja nam sie owe gorne prowadzenia pod rame, wzmocnione poprzecznie wewnatrz. Mozna gleboko zamocowac po dwa profile 10x10 i na te ptofile nasunac po profilu ramy. Oczywiscie z duzym zapasem na zakladke i odpowiednio zaspawac. Zobacze, gdyz mam kupca na Ducato niby na czesci, ale wyczulem ze Gosciu bedzie wlasnie chvual zrobic lawete z auta.
Mario_Gdynia - 2017-09-02, 18:02
Ducatti sprzedany. Koniec tematu.
|
|