Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Skrzynia Ducato 2,5 I

maciejmr46 - 2017-09-01, 15:24
Temat postu: Skrzynia Ducato 2,5 I
Witam wszystkich !

Na początek przedstawie się: Maciej z Pabianic. Nabyłem kamperka Hymer b544(1986 r ), generalnie w dobrym stanie. Miałem kłopot bo trzęsło mi samochodem przy przyśpieszaniu . Wymieniłem półosie z przegubami, ale z jednej strony nie chciał mi wyjść kielich ze skrzyni. Jednak udało się włożyć nową półoś do niego.Po włożeniu i wlaniu nowego oleju ( starego było mało i gęsty) leci mi ze skrzyni chyba z uszczelniaczy. Czy macie na to jakiś pomysł. Czy trzeba wyjąć skrzynię aby uszczelnić to . No i co zrobić jeśli nie chce wyjść kielich ze skrzyni.
Będę wdzięczny za sugestie i pomoc.

Maciej

erikson - 2017-09-02, 11:37

skrzyni nie musisz wyjmowac, uszczelniacze dostepne na allegro
mcfly - 2017-09-02, 13:18

Jedno jest pewne musisz to dobrze uszczelnić. Mi się skrzynia posypała właśnie przez brak oleju i teraz mam kakę nikt nie chce się podjąć naprawy a jedyna używka jaką znalazłem to nieiecki ebay za 1500 euro. Na szczęście masz w tej skrzyni bagnet i możesz kontrolować poziom oleju. Tak po zastanowieniu to może lepiej daj ją do uszczelnienia do dobrego skrzyniarza bo można sobie zrobić niezłe kuku.
maciejmr46 - 2017-09-02, 15:13
Temat postu: Skrzynia Ducato 2,5 I
Ale niestety z jednej strony nie mogę wyjąć klielicha przegubu. Co można z tym zrobić ?

erikson napisał/a:
skrzyni nie musisz wyjmowac, uszczelniacze dostepne na allegro

Gewehr - 2017-09-02, 16:05

Do wymontowania mechanizm różnicowy, a nie cała SB. Następnie trzeba się dobrać "od tylu " do kielicha. Trzeba wyjąć zaślepkę z satelity i małymi gwoździkami odblokować zegera na kielichu półosi. Robić trzeba to delikatnie, bo można uszkodzić kielich.
areks - 2017-09-03, 11:32

dla tych co szukają używanych skrzyń do camperów na starym fiacie ducato ,peugocie j5 i citroenie c 25 do tych aut mogą pasować skrzynie z citroena cx. z pewnoscia pasuje zebatka 5 biegu.
1506edi - 2017-09-03, 20:54

uszczelniacze dokupiłem bez problemu dali mi od jakiegoś japońca.podejrzewam że woda dostała się do wieloklinu i zardzewiał pierścień.Ja tak miałem jak już puścił to w środku zostało połowę pierścienia i kawałek półosi co trzyma pierścień.Jak zacząłem dłubać ten tylny deklik wpadł do skrzyni.No i trzeba było dostać się do różnicowego.Jakby ci pękł ten deklik z uszczelnieniem to chyba mam.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group