Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Plaunjemy zakup Kampera _Fiat, Peugeot_Possl

Pablo_krak - 2017-09-03, 09:09
Temat postu: Plaunjemy zakup Kampera _Fiat, Peugeot_Possl
Dzień dobry,
Po wielu latach wędrowek z namiotami po Polsce i południowej europie wreszcie nadszedł czas na decyzję o zakupie kampera. Mamy w już jednego, którym kilka razy podróżowaliśmy ( T5 CAMP VAN 2011) ale jednak jest to dla nas za małe i niestety uniemożliwia większą autonomię i wygodę. VW T5 campervan, o raczej auto dla dwóch osób i zatrzymywanie się w większości przypadków tylko na campingach. Ponieważ podróżujemy zwykle we dwójkę lub z dwójką zaprawionych w boju wnuków będziemy szukać jakiegoś krótkiego, zbudowanego na bazie "blaszaka" z czterema miejscami do spania i oczywiście toaletą i porządną, funckcjonalną zabudową. Chcielibyśmy kupić auto w miarę nowe z oryginalną zanudową. Najbardziej wpadły nam w oko zabudowy wykonywane przez firmę Possl. Czy ktoś z Was użytkuje aktualnie takiego kampera i ma jakieś rady dla takich jak my, niezbyt doświadczonych?

MAWI - 2017-09-03, 10:41

Nie użytkuję kampera tej firmy. Ale wybór popieram. Stałem w tym roku obok blaszaka tej firmy .Podrużowało nim cztery osoby .Dwie dorosłe i dwoje kilkuletnich dzieci. Jako chyba jedyna firma maja poszarzenie w tylnej części .Wydłuża to łóżko. Ok około 15-20 cm . Ale to dużo. Było to na bazie Peugota 2,2d. W środku wszystko co potrzeba i wysoki poziom wykonania. :spoko
Teraz wpadł mi do głowy pomysł ,który sam miałem realizować .Stało się inaczej. Na naszym forum jest kilku kolegów budujących kampery na bazie podstawionej blaszanki . Ja planowałem kupić cos nowego i zlecić budowę w oparciu o moje potrzeby . Robią to nie gożej od tych z targów. A może i lepiej . Sa tacy którzy budując meble posiadają maszyny do gięcia płyt. Jak fabryka. Niestety nie mogę podać Ci namiarów na tych kolegów bez upoważnienia. Ale na priwa lub tel. :spoko

antwad - 2017-09-03, 17:36

Jesteś z Krakowa, więc pod bokiem masz Elcamp z produkowanymi przez nich Globe Travellerami:
http://globe-traveller.eu/?lang=pl

Zainteresuj się, bo moim zdaniem warto. Jakość wykonania i pomysłowość rozwiązań są nie do przecenienia.

Kiedyś we Włoszech takim Globe Travellerem stanęli koło nas Niemcy. Byli zachwyceni tym autkiem.

Pablo_krak - 2017-09-03, 21:16

antwad napisał/a:
Jesteś z Krakowa, więc pod bokiem masz Elcamp z produkowanymi przez nich Globe Travellerami:
http://globe-traveller.eu/?lang=pl

Zainteresuj się, bo moim zdaniem warto. Jakość wykonania i pomysłowość rozwiązań są nie do przecenienia.

Kiedyś we Włoszech takim Globe Travellerem stanęli koło nas Niemcy. Byli zachwyceni tym autkiem.

Witaj , tak jestem z krakowa, nawet dziś rzuciłem okiem na te kampery stojące w Gaju obo Volvo. Podjedziemy tam z żóną.
Ale dziś widziałem jeszcze coś ciekawszego dla nas. nowość Westfalii Cloumbus 540d ....chyba o takie coś nam chodzi. Podnoszony dach tak jak mamy w T5 i z tyłu podwójne łóżka a całe auto ma 5,41 cm długości....
https://www.youtube.com/w...YoQX9dCo&t=270s

Bronek - 2017-09-03, 21:18

Mi wyszło Voyager Z 180 km Ducato maxi L4H3 w atomacie i Duuuużooooo dodatków.. 80 tyś Euro.
Ale można o "wiele"?, taniej i ... trochę jeszcze drożej :mrgreen

Konfigurator
http://configurator.globe...odels?_k=7v0t6v

Najtaniej Voyager Z na Peugeocie wyszedł mi 57 tyś Euro czyli sporo mniej

Pablo_krak - 2017-09-03, 21:21

MAWI napisał/a:
Nie użytkuję kampera tej firmy. Ale wybór popieram. Stałem w tym roku obok blaszaka tej firmy .Podrużowało nim cztery osoby .Dwie dorosłe i dwoje kilkuletnich dzieci. Jako chyba jedyna firma maja poszarzenie w tylnej części .Wydłuża to łóżko. Ok około 15-20 cm . Ale to dużo. Było to na bazie Peugota 2,2d. W środku wszystko co potrzeba i wysoki poziom wykonania. :spoko
Teraz wpadł mi do głowy pomysł ,który sam miałem realizować .Stało się inaczej. Na naszym forum jest kilku kolegów budujących kampery na bazie podstawionej blaszanki . Ja planowałem kupić cos nowego i zlecić budowę w oparciu o moje potrzeby . Robią to nie gożej od tych z targów. A może i lepiej . Sa tacy którzy budując meble posiadają maszyny do gięcia płyt. Jak fabryka. Niestety nie mogę podać Ci namiarów na tych kolegów bez upoważnienia. Ale na priwa lub tel. :spoko
OK dziękuję - na razie sięrozglądmy i planujemy:):) wiecie jak to jest...apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Pablo_krak - 2017-09-03, 21:26

Bronek napisał/a:
Mi wyszło Voyager Z 180 km Ducato maxi L4H3 w atomacie i Duuuużooooo dodatków.. 80 tyś Euro.
Ale można o "wiele"?, taniej i ... trochę jeszcze drożej :mrgreen:

no może nie aż tak:)

Bronek - 2017-09-03, 21:34

Pablo_krak napisał/a:
Bronek napisał/a:
Mi wyszło Voyager Z 180 km Ducato maxi L4H3 w atomacie i Duuuużooooo dodatków.. 80 tyś Euro.
Ale można o "wiele"?, taniej i ... trochę jeszcze drożej :mrgreen:

no może nie aż tak:)


Edytowałem poprzedni post i na Peugeocie ten typ Z bo ma fajny kibel. to 57 tyś.

Pewnie to tylko orientacyjne ceny. Ale można się pobawić konfiguratorem :spoko i pomarzyć sobie

Pablo_krak - 2017-09-03, 22:01

Bronek napisał/a:
Pablo_krak napisał/a:
Bronek napisał/a:
Mi wyszło Voyager Z 180 km Ducato maxi L4H3 w atomacie i Duuuużooooo dodatków.. 80 tyś Euro.
Ale można o "wiele"?, taniej i ... trochę jeszcze drożej :mrgreen:

no może nie aż tak:)


Edytowałem poprzedni post i na Peugeocie ten typ Z bo ma fajny kibel. to 57 tyś.

Pewnie to tylko orientacyjne ceny. Ale można się pobawić konfiguratorem :spoko i pomarzyć sobie

Pewnie, że warto:) a jednak ta Westfalia 540 d z podnoszonym dachem wpadła nam w oko - 5,4 długości...to jest chyba prototyp ale podoba mi się koncepcja przeniesiona z mniejszych camp vanów - czyli podnoszony dach z podwójnym łózkem i jedno łóżko z tyłu na dole.. Wydaje mi się, ze zwiększa to znacznie funkcjonalność i nie zmiejsza wnętrza kosztem podwieszanego nad kokpitem kierowcy drugiego łóżka. Pewnie niedługo inni pójdą w tym kierunku. Generalnie już chyba idę w własnie w stronę takiego rozwiązania- kamper ma być na bazie blaszaka, nie dłuższy niż 6 metrów, podnoszony dach z łózkiem:)

Bronek - 2017-09-03, 22:19

Miałem podnoszony dach w przyczepie Hymer Eriba.
OK ale w chłodne wieczory szmaciana ścianka była wilgotna... skropliny.

Zimno nie było, bo ogrzewanie. Ale wilgoć jak na szybach.

Nie diluję za Voyagerem ale tam też mają krótką wersję.

Mając kasę, tam bym kierował swoje kroki. Lub do któregoś z budowniczych. Lecz kwestia gwarancji, finansowania itd.

Ale to już, każdy sobie....

Pablo_krak - 2017-09-04, 19:34

Podnoszony dach ma też oczywiście i swoje minusy znam to z T5 :) jak jest zimno to ja spię na górze. Zwykle jednak czteroosobową ekipą jeździmy na południe europy, a na suwalaszczyznę i do puszczy augostowskiej - tam jeździmy najczęsciej jeśli chodzi o Polskę, zwykle jeździmy w dwójkę, więc nie będzie z tym problemu, że na dachu jest chłodniej. Raz porządnie domarzłem w T5 gdy byliśmy na majówce w kollinie kłodzkiej - to fakt:):)
Btw. taki krótki blaszak ma jeszcze kilka innych zalet - opłaty na promach są liczone m.in od długości samochodu więc to też chyba zaleta.

ZEUS - 2017-09-04, 21:14

wyższe opłaty na promach są po przekroczeniu 6 mb długości (w tym przedziale mieszczą się m.in. "trojaczki" w wersji L2) a ma to znaczenia, jeżeli rzeczywiście często korzysta się z promów ponadto nie na wszystkich promach są takie ograniczenia...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group