| |
Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Zrób to sam - Przeróbka os³ony przeciws³onecznej w ducato I
Skwarek - 2017-09-14, 18:54 Temat postu: Przeróbka os³ony przeciws³onecznej w ducato I Korzystaj±c z wrze¶niowych ch³odów przerobi³em jedno ze s³oneczek. Trzy lata temu powiêkszy³em fabryczn± os³onê i nowy powiêkszony kszta³t siê sprawdzi³.
Tym razem wed³ug sprawdzonego wzoru zrobi³em nowe. W pozycji z³o¿onej nie bardzo ró¿ni siê od poprzednika, jest miêkkie tapicerowane i ma gumki na jakie¶ kwitki. Po otwarciu widaæ monitor kamery cofania (przedtem po sufitem alkowy – niewygodnie) i tablet. Tablet musia³em nieco przerobiæ na wersjê tablicow± ( nowe z frontu s± przyciski z ramk± ), tablety fabrycznie tablicowe maj± jakie¶ absurdalne ceny. W s³oneczku jest równie¿ zabudowany zasilacz z 12 na 5V. Ca³o¶æ ma te¿ w³±cznik w lewej krawêdzi s³oneczka. W tablecie jest nawigacja po³±czona bluetooth'em z zewnêtrznym odbiornikiem gps umieszczonym w okienku alkowy. Gps w tablecie pod alkow± s³abo ³apie. S± oczywi¶cie inne kamperowe aplikacje
Ze starego s³oneczka wykorzysta³em zawiasy i kszta³t. Zrobi³em ze spienionego 8mm PVC i 1,5mm hipsu.
Efekt na wieczornych zdjêciach.
dziwaczek - 2017-09-14, 19:03
¦liczne i praktyczne
OldPiernik - 2017-09-14, 19:58
Co to jest: "1,5mm hipsu"?
Skwarek - 2017-09-14, 20:09
Dziêki
| OldPiernik napisa³/a: | | Co to jest: "1,5mm hipsu"? |
to 1,5mm grubo¶ci p³yty z tworzywa hips, z tego zrobi³em zewnêtrzne strony a w ¶rodku spienione pvc, wszystko to razem po wyciêciu sklejone w kanapkê.
HIPS - (polistyren wysokoudarowy) jest modyfikacj± polistyrenu (PS) powsta³± w wyniku dodania kauczuku butadienowego. Jest to materia³ lekki (gêsto¶æ 1,06g/cm³), o wysokiej udarno¶ci, bardzo ³atwo poddaj±cy siê termoformowaniu i nie wymagaj±cy suszenia wstêpnego. Dziêki temu mo¿liwe jest t³oczenie nawet skomplikowanych form przestrzennych. Zastosowanie kauczuku zmniejsza jednak wytrzyma³o¶æ na zerwanie, obni¿a transparencjê materia³u oraz twardo¶æ i stabilno¶æ formy w wysokich temperaturach. HIPS zalecany jest do aplikacji wewnêtrznych. Doskonale sprawdza siê w bran¿y przemys³owej i reklamowej.
MisioKRAK - 2017-09-14, 20:44
WoW
Brawo Ty !
OldPiernik - 2017-09-14, 20:53
A nie otwiera siê pod w³asnym ciê¿arem?
Skwarek - 2017-09-14, 21:04
| OldPiernik napisa³/a: | | A nie otwiera siê pod w³asnym ciê¿arem? |
Chodzi do¶æ têgo.
Podczas sk³adania (monta¿u) jest dostêp do sprê¿yn i mo¿na to wtedy korygowaæ.
mrsulki - 2017-09-15, 05:13
Rozwi±zanie fajne dla osób ni¿szych b±d¼ posiadaj±cych obni¿one fotele. Gdy ja otworzê os³onê to praktycznie nie widzê drogi.
Skwarek - 2017-09-15, 06:26
| mrsulki napisa³/a: | | Rozwi±zanie fajne dla osób ni¿szych b±d¼ posiadaj±cych obni¿one fotele. Gdy ja otworzê os³onê to praktycznie nie widzê drogi. |
Zgadza siê, fotele mam nisko.
Jak wspomnia³em wielko¶æ i kszta³t wcze¶niej by³ sprawdzony w praktyce. Je¼dzimy g³ównie w sezonie zimowo - wiosennym gdy s³oñce chodzi nisko i czêsto ¶wieci prosto w oczy, st±d zmiana wielko¶ci os³on.
Brodacz77 - 2017-09-15, 08:13
No kurka - Full Proffesional
Skwarek - 2017-09-15, 17:41
Dziêki
Ducato I jak wiadomo, ma du¿o wad ale nie my¶la³em, ¿e pod uszczelk± przedniej szyby mo¿na schowaæ sporo kabli i to tak niewidocznie
|
|