Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Renault Carrier autobus -> kamper

Matheus - 2017-09-22, 22:09
Temat postu: Renault Carrier autobus -> kamper
Witam.
Z racji dziś zakupionej bazy na budowę kampera zakładam temat w którym postaram się w miarę możliwości przybliżyć opis budowy naszego kampera.

baza: Renault Carrier PC27S - Autobus na podwoziu ciężarówki Midliner.
Silnik 5.5L 6cylindrów turbo
moc 160KM
skrzynia 6-ka (oryginalnie była 5ka)
Przełożenie tylnego mostu 3.42 ( oryginalnie było 4.1)

MW: 5600kg po zabudowie 6360kg
DMC: 9750kg
rok 1993
Silnik z przodu a z tyłu bagażnik.
Wymiary 760x230x300cm
koła 8,5x17,5
zawias przód pióra, tył pióra + 4 poduszki.

postępów szybkich nie będzie, budowa raczej na spokojnie i bez pośpiechu ale jak wyjdzie to zobaczymy.
Na początek zdjęcia z transportu. Jutro będzie więcej.

Aktualnie
masa własna po zabudowie: 6360kg
miejsc do jazdy: 6
miejsc do spania: 4 (można zwiększyć spokojnie do 6)
akumulatory: 1000Ah (4x200Ah + 2x100Ah)
Solary: 1040W (4x260W)
Regulator Tracker 4215bn
przetwornica Power Sinus 3000W/9000W
woda czysta: 500 L
woda brudna: 250 L

robba - 2017-09-22, 23:01
Temat postu: Re: Budowa kampera - Carrier
Matheus napisał/a:
Witam.
Z racji dziś zakupionej bazy na budowę kampera .....


jakie to ma DMC i masę własną?

Matheus - 2017-09-22, 23:04
Temat postu: Re: Budowa kampera - Carrier
robba napisał/a:


jakie to ma DMC i masę własną?


MW około 5600kg
DMC: 9500kg

robba - 2017-09-22, 23:14

koncepcję jakąś masz?
dwie pokojo-sypialnie, kuchnia i łazienka?
czy jak?
trochę roboty Cię czeka, ale baza piękna.
A to ma most na trasę? ile można jechać
tak żeby było jeszcze myśli słychać i
żeby jeszcze wir w zbiorniku się nie pojawiał?
Masz jakieś dane?

Matheus - 2017-09-22, 23:20

Sypialnia z tyłu, łóżko piętrowe dla dzieci, prysznic z toaletą z jednej strony a z drugiej kuchnia z lodówką zwykłą domową.
Ogrzewanie z webasto które zresztą jest zamontowanie.
co do mostu, krótka próba pokazała, że tragedii nie będzie ale zawsze można zmienić na dłuższy. Na allegro jest tego pełno- do wyboru do koloru :wyszczerzony:
wcześniej zrobiłem rozeznanie w tych samochodach i spalanie kształtuje się na poziomie max 15l/100km.

zbiegusek - 2017-09-23, 07:51

No, no... Ciekawy projekt się tu rodzi. Trzymam kciuki i będę obserwował. :)
Świstak - 2017-09-23, 10:24

No, kolego... Masz fana Nr 1.

Jaki mechanizm otwierania drzwi?
Szyby pojedyncze czy podwójne?
Pisz, PISZ bo mnie ciekawość zeżre.

Matheus - 2017-09-23, 10:27

Niestety pojedyńcze ale na uszczelkach a nie klejone.
Przednie są pneumatyczne ale już mnie denerwują więc chyba przerobie na zwykłe zawiasy.

salek - 2017-09-23, 10:28

To i ja się loguję do tematu - podglądam i kibicuję :)
robba - 2017-09-23, 10:31

Świstak napisał/a:
No, kolego... Masz fana Nr 1.

Eeee... no Świstaku, ja byłem pierwszym fanem w tym wątku... ;)


Świstak napisał/a:

Szyby pojedyncze czy podwójne?

A właśnie, kiedyś chciałem zadać to pytanie, przepraszam że koledzę
trochę zaśmiecam, a trochę na temat:
zastanawiałem się czy można by wkleić podwójnie szybę przednią.
oczywiście po przygotowaniu "okiennicy".
Coś Świstaku za i przeciw podpowiesz skoro znasz takie rozwiązania?

tooFATtoDRIVE - 2017-09-23, 10:46

Zapowiada sie ciekawy projekt.
krzysiek.def - 2017-09-23, 11:06

Fajny sprzęt, sporo miejsca do zagospodarowania.
A co za tym idzie mnóstwo roboty i tematów do ogarnięcia.
Na pierwszy ogień chyba planujesz zaślepić część niepotrzebnych okien?
Czekam na relację z kolejnych etapów przeróbki :)

yahoda - 2017-09-23, 14:37

Też mnie ciekawi ten temat. Kibicuję.
wirefree - 2017-09-23, 15:38

Ciekawy jest ten udokumentowany przebieg, bo ja rozumiem ze ktos sobie kupil autobus zeby jezdzic do koscioła?
mischka - 2017-09-23, 16:05

wirefree napisał/a:
bo ja rozumiem ze ktos sobie kupil autobus zeby jezdzic do koscioła?
to jest właśnie demokracja :spoko
Trzymam kciuki, zapowiada się ciekawy projekt :kamp

Matheus - 2017-09-23, 16:12

Też nie chciałem uwierzyć ale francuskie wojsko nie miało dużych potrzeb na wożenie ludzi więc przejechali tylko 150tys.
salek - 2017-09-23, 19:55

Matheus - teraz dopiero zauważyłem, że ty z Bielska :D To może kiedyś przy okazji "wpadnę" z kawą/piwem zobaczyć postęp prac? ;)
toscaner - 2017-09-23, 21:12

Wow.
Super i ten bagażnik... :)
Masz jakieś pomysły, o których nie piszesz? :mrgreen:

Stawiam pierwsze piwo :pifko :

Matheus - 2017-09-23, 22:11

salek napisał/a:
Matheus - teraz dopiero zauważyłem, że ty z Bielska :D To może kiedyś przy okazji "wpadnę" z kawą/piwem zobaczyć postęp prac? ;)

piwka nigdy nie odmawiam, kawy zresztą też tak więc zapraszam.
Postępów dużych nie będzie ale zawsze można pooglądać to co jest teraz.

toscaner napisał/a:
Wow.
Super i ten bagażnik... :)
Masz jakieś pomysły, o których nie piszesz? :mrgreen:

Stawiam pierwsze piwo :pifko :

Za piwko dziękuję.
Bagażnik to jest to co kierowało nas do bazy z silnikiem z przodu. Wada- trzeba dobrze wygłuszyć silnik ale duży bagażnik to rekompensuje.
Zabudowa raczej standardowa, poza tym muszę ogarnąć parę tematów które pojawiły się ze względu na dłuższy postój auta.
poniżej dwa zdjęcia, jedno na którym widać wykonanie i zabezpieczenie oryginalne dachu, Fabrycznie wyłożony wełną 5cm.
Zdemontowałem częściowo sufit celem znalezenia przecieku, winna listwa łącząca blaszane poszycie dachu z laminatowym fragmentem dachu.



Drugie zdjęcie wnętrze z zdemontowanymi półkami.

tolo61 - 2017-09-23, 22:22

Hej
Loguję się do tematu i powodzenia życzę
:spoko

Świstak - 2017-09-24, 09:50

Co do drzwi pneumatyka się nie sprawdzi - warto już na tym etapie rozważyć przerobienie na elektryczne lub bez automatyki. W moim elektryczne sprawiały się doskonale i był to jeden z powodów wyboru 312 do zabudowy, ale tu drzwi są chyba z dociąganiem do góry po zamknięciu, więc nie wiem jak to z tą przeróbką może być.
Pojedyncze szyby to ogromna strata ciepła i już w trakcie projektowania trzeba rozważyć jak te nieużywane efektownie i efektywnie zaślepić/ocieplić może nawet bez ich usuwania. Czy te które będą używanie da się wymienić na podwójne to też ciekawe pytanie. Może będzie trzeba tylko wymienić uszczelki żeby założyć podwójne szyby?
Z przednią szybą nic się nie zrobi, ale w innych wątkach są opisane sposoby na zrobienie maty izolacyjnej. Warto już teraz pomyśleć o mocowaniach dla niej - może rzepy, a może magnesy wszyte w matę...

Matheus - 2017-09-24, 10:08

Najchętniej to przerobił bym te drzwi na zwykłe, klasyczne zawiasy. Zobaczymy co będzie dało się zastosować. Jak nie to przerobie na elektryczne.
Szyby, te gdzie nie będzie potrzeby to zaślepie je styropianem albo wełną w workach. Chyba, że macie inne sensowne, dobre rozwiązania.
Pozostawienie pojedyńczych szyb będzie aż tak dużym problemem? nie chciał bym za bardzo zmieniać ich na inne. Obawiam się, że ciężko będzie znaleźć podwójne i pasujące.

wlodo - 2017-09-24, 11:05

Loguje się do tematu, chętnie pooglądam nowy projekt.
Ten dach to raczej musisz cały rozebrać, pozostawienie niezabezpieczonej wełny będzie skutkowało jej zawilgoceniem i grzybkami. Okna podwójne może by się dało zrobić z tych co masz. Dorabiał mi szklarz nowe szyby podwójne w miejsce pojedyńczych w domu. Myślę, że w samochodzie przyklejenie aluminiowej ramki i drugiej szyby nie będzie problemem, a szyby które są niepotrzebne tak samo tylko z czarnym szkłem żeby nie było widać ocieplenia.

toscaner - 2017-09-24, 12:09

Alufox docięty na przednią szybę jako mata spokojnie sobie poradzi z uciekaniem ciepła. Robiłem rok temu testy pirometrem, a niedawno kamerą termowizyjną, więcej zdjęć pod tym linkiem:

test izolacji kampera kamerą termowizyjną


Pomiar był niestety wykonywany na mokrym asfalcie i chwilę po zgaszeniu silnika. Stąd to odbicie ciepła pod autem i cieplejsze miejsca w okolicy komory silnika.
Na przedniej i przednich bocznych, oczywiście pojedynczych założone maty z alufox. W środku było +21C, na zewnątrz nie pamiętam, ale w okolicy +8C



Matheus - 2017-09-27, 21:31

mała aktualizacja tematu, naprawiony przeciek dachu w postaci uszczelnienia listwy łączącej blaszany dach z laminatowym nadszybiem.
przez weekend zrobię przegląd drugiej listwy z tyłu.
Docelowo chyba pomaluję cały dach na nowo.

w międzyczasie alternator poszedł do regeneracji.

Bazyli - 2017-09-28, 08:28

Loguję się do tematu. Masa pracy przed Tobą ale będziesz miał wsparcie :spoko
"Docelowo chyba pomaluję cały dach na nowo. "
- a może cały po zaślepieniu niepotrzebnych okien ?
Może spisuj wszelkie koszty co do grosza - będziesz znał szczegóły ile Cię projekt wyniesie.
Ja robiłem całą łazienkę i gdybym wszystkiego nie pisał to dziś bym nie uwierzył.
Ile kosztowała baza ?

Matheus - 2017-09-30, 19:56

Dziś bez zdjęć bo nie było kiedy robić, następnym razem się poprawię :gwm
Druga listwa(tylna) na dachu, profilaktycznie zerwana, uszczelniona i na nowo przynitowana.
Dodatkowo częściowo zdemontowałem fotele z tyłu. Możliwe, że przy okazji powiększę bagażnik.

Całego lakierował nie będę, szkoda mi kasy i czasu na to.
Spisuję wszystkie wydatki także będę wiedział ile mnie to wyniosło.
Na tą chwilę koszty są niewielkie, trochę nitów, jakiś lakier, masa uszczelniająca.
Baza kosztowała tyle ile kosztuje krótki, ciasny i 4osobowy sprinter z lat 1997-2000 tak więc uważam, że nie dużo.

Matheus - 2017-10-08, 18:54

aktualizacja bloga :lol:
mam na dachu ocieplenie z wełny 5cm(widać na zdjęciach powyżej). Wełna jest suchutka mimo iż ma 25lat. Czy jest sens pakować ją w worki? dodatkowo na wełnę pójdzie alufox.

Matheus - 2017-11-11, 17:32

aktualizacja.
Zerwana wykładzina i częściowo ściągnięta sklejka z podłogi. pomiędzy ramą pomocniczą mam 7cm na ocieplenie. Sciągnięta sklejka pójdzie pomiędzy ramę, na to styrodur i alufox i płyta OSB 18ka.
niestety nie udało się jeszcze uruchomić ogrzewania, pompki wyczyszczone ale nic się nie dzieje. Muszę sprawdzić co mu dolega bo zima idzie i ogrzewanie by się przydało :gwm

Świstak - 2017-11-13, 08:43

Ładnie to wygląda....
martini44 - 2017-11-13, 14:28

jaki on jest szeroki w środku ??
Matheus - 2017-11-13, 14:59

Nie pamiętam teraz dokładnie ale do wysokości okien 220cm, później się zwęża do 200 czy 205cm pod sufitem.
Matheus - 2017-11-26, 15:02

Weekend pod tytułem oklejanie szyb. Pozostala jeszcze jedna plus górne częsci szyb.
silny - 2017-11-26, 17:55

fajny szaleniec jesteś :spoko troche trudności z parkowaniem będzie ale przestrzeni :shock: to Pan , Panie kolego będzie miałłłłł..... :bigok
miklo75 - 2017-11-26, 19:31

Na ile osób robisz?
SZEJK - 2017-11-26, 19:51

To będzie taka mniejsza MILKA :) :)
Bajaga - 2017-11-26, 20:27

silny napisał/a:
fajny szaleniec jesteś :spoko troche trudności z parkowaniem będzie ale przestrzeni :shock: to Pan , Panie kolego będzie miałłłłł..... :bigok


No właśnie mnie się zdaje, że z przestrzenią szału nie ma.
Jak się chrzanić w autobus to konkretnie jak Świstak a nie długość 7,60m. Tyle miewają zwykłe duże kampery. A biorąc pod uwagę potrzeby rodziny z dziećmi to normalna alkowa na Ducato czy Transicie o długości poniżej 7m daje to samo co taki autobus..
Ale nie zniechęcam, kibicuję, może coś fajnego wyjdzie?

Comsio - 2017-11-26, 20:39

Masz pomysla na życie :ok
Wrzuć co raz fotkę, powodzenia. :spoko

Matheus - 2017-11-26, 21:07

miklo75 napisał/a:
Na ile osób robisz?

4 do spania a 6 do jazdy.


Bajaga napisał/a:
No właśnie mnie się zdaje, że z przestrzenią szału nie ma.
Jak się chrzanić w autobus to konkretnie jak Świstak a nie długość 7,60m. Tyle miewają zwykłe duże kampery. A biorąc pod uwagę potrzeby rodziny z dziećmi to normalna alkowa na Ducato czy Transicie o długości poniżej 7m daje to samo co taki autobus..
Ale nie zniechęcam, kibicuję, może coś fajnego wyjdzie?


nie sposób się z Tobą nie zgodzić ale pokaż mi kampera o długości 7,6m z pełnowymiarowymi łóżkami, łazienką z prysznicem 80x80, kuchnią o długości blatu ponad 2m i zbiornikami na wodę 500l czysta i 300l brudna oraz bagażnikiem jakieś 2m3. Jeśli będzie coś takiego w 3,5t to biorę kredyt i od razu kupuję :ok

taka baza została wybrana z pełną premedytacją ze względu na możliwość wjazdu na kempingi(wymiary jak integra) i brak ograniczeń w wadze co było dla mnie istotne.

Mavv - 2017-11-26, 22:54

O, fajny wątek :) Już się loguję i kibicuję :)
Rozmiar autobusu daje spore pole do popisu i - tak jak piszesz - nie martwisz się każdym kilogramem :)

Matheus - 2017-12-16, 23:16

Aktualizacja z dzisiaj. Wyciety stopień przy tylnych drzwiach i zrobiony luk w którym będzie pompa wody z zasobnikiem ciśnieniowym. Przy okazji zacząłem spawać wzmocnienia pod obniżoną podłogę celem ocieplenia styrodurem 7cm.
KASZUB - 2017-12-18, 06:08

Podziwiam i będę obserwował. Czekam na dużą ilość zdjęć i częste opisy. Powodzenia.
MisioKRAK - 2017-12-18, 08:50

Również obecny :)
Kibicuję i czekam na relacje :)

Aran-70 - 2017-12-18, 09:16

Witaj.
Ja tech chętnie będę obserwował twoje poczynania przy budowie, bardzo fajny pomysł.
Znając jednak realia spalanie, o którym napisałeś na początku, w granicach 15/100km - nierealne.
Okleiles szyby folią, a robisz ocieplenie od środka?
Niewielkie mam doświadczenie w sprawach budowy kamperów, ale ja wymienił bym te okna na podwójne albo całkiem wyrzucił i zaspawał (będziesz miał wielkie straty, szczególnie przez te otwierane lufciki).
A co z bagażnikiem z tyłu - będzie to typowy bagażnik czy może wykorzystasz go jako garaż na jakiś mały pojazd?
Rozumiem, że masz świadomość o viatoll?
Kibicuje bardzo mocno :spoko
Arek

Matheus - 2017-12-18, 11:53

Na początek dziękuję wszystkim oglądającym i kibicującym.
Fajnie, że jest zainteresowanie tematem.



Aran-70 co do szyb nie warto ich zaspawać ponieważ ocieplenie będzie takie samo i przy szybach jak i przy ich braku. Inna kwestia, że ich zaspawanie pociągneło by nie wspułmiernie wysokie koszty w stosunku do uzyskanego efektu. A poza tym bez kilku szyb uważam, że był by poprostu brzydki :wyszczerzony:

Co do spalania możesz rozwinąć.

Bagażnik zostaje normalny tylko troszkę powiększony. Viatoll to żaden problem.

Aran-70 - 2017-12-18, 16:26

Matheus napisał/a:


Co do spalania możesz rozwinąć.


Kolega miał kiedyś dokładnie ten model - palił mu 20l/100km stąd wiem, że w 15 litrach na pewno się nie zmieścisz (no chyba, że będziesz jeździł 60km/h)

Arek

Matheus - 2018-01-01, 19:14

aktualizacja ze względu na łagodną zimę i wolne z okazji świąt.
Matheus - 2018-01-22, 13:19

Aktualizacja. Obniżenie nadkoli tylnych bo były trochę.za wysoko.
Świstak - 2018-01-22, 22:37

Kurde, fajnie tak na początku... Wszystko można tak porządnie i solidnie. Z drugiej jednak strony - jak sobie pomyślę ile kasy i potu pójdzie w wykończenia - aż mam ochotę na kielicha. I to potrójnego... Wszystko wskazuje na to, że będzie to wspaniałe autko.
Matheus - 2018-02-03, 10:53

Z pneumatyki do klasyki
miklo75 - 2018-02-03, 17:23

Też zrobiłem na zawiasach, podobnie jak u Ciebie, przeszkadzały mechanizmy otwierania, a przy okazji trochę kilo spadło. Było trochę zabawy bo drzwi wypukłe są no i ja mam na trzech zawisach.
Pozdrawiam i kibicuję.

Flag - 2018-02-03, 18:14

tak z ciekawości to czemu przerobiłeś te drzwi?
Matheus - 2018-02-03, 20:39

Pneumatyczne otwieranie drzwi w kamperze to tylko problem. Co otwarcie drzwi to zużycie powietrza którego po kilku otwarciach i zamknięciach po prostu brakuje. Problem z sterowaniem oraz z brakiem skutecznego zamknięcia z zewnątrz wyklucza to rozwiązanie. Poza tym mechanizm zajmował prawie cale przejście za drzwiami co strasznie mi nie odpowiadało. Teraz pozostało dorobić zamek i gotowe.
Matheus - 2018-02-10, 20:38

nie wiem czy kogoś interesuje ale zamieszczam foto story z dziś.
KASZUB - 2018-02-10, 20:53

Oczywiście, że interesuje. Wrzucaj ile się da zdjęć i opisuj. Na forum nie ile dzieje się w temacie budowy. Wieje nuda. Z nudów chłopaki się w tematach boksuja o jakieś bzdury. Lepiej coś poczytać i obejrzeć...
SZEJK - 2018-02-10, 20:53

Interesuje śledzę z ciekawością i trzymam kciuki. :shock: :lol: :mrgreen:
Świstak - 2018-02-14, 10:17

Pisz. Pisz jak najwięcej!!!
przemek_kwl - 2018-02-14, 12:09

Pisz i wrzucaj jak najwięcej zdjęć ;)

Przy okazji mam pytanie w związku z toaletą, jaką planujesz? standard czyli kasetowa? czy może stały zbiornik na kota lub toaleta kompostująca?

Pozdrawiam i powodzenia w budowaniu!

Donat - 2018-02-14, 19:00

Tez tu ciagle zagladam czy cos nowego zdzialales. Pisz - czytamy.
Matheus - 2018-03-25, 18:46

wątek się trochę zakurzył więc aktualizacja.
komentarze przy zdjęciach

Cyryl - 2018-03-25, 20:15

a czy taki autobus nie byłby wdzięczniejszy w remoncie?
robba - 2018-03-25, 20:50

Cyryl napisał/a:
a czy taki autobus nie byłby wdzięczniejszy w remoncie?


a znajdziesz taki, który ma więcej Fe aniżeli Fe2O3? ;)

Świstak - 2018-03-26, 01:35

Ta folia do przyciemniania szyb u mnie po kilku latach praktycznie całkiem straciła kolor i widać przez nią było styropian użyty do ocieplenia. Musiałem od zewnątrz kleić folię na okna, bo od środka dostać się już nie mogłem. Między szybę z folią a ocieplenie daj coś czarnego (bibułę czy folię) żeby nawet gdy przyciemnienie szyby wyblaknie dalej było tam czarno
skrzychu - 2018-03-26, 11:48

Zamiast folii do szyb mozesz tez uzyc takiej do oklejania samochodów. Cena nizsza, a całkiem czarna i nie wyblaknie.
Matheus - 2018-03-26, 22:28

Cyryl napisał/a:
a czy taki autobus nie byłby wdzięczniejszy w remoncie?

nie bardzo rozumiem ponieważ ja nic nie remontuję, wprowadzam tylko drobne zmiany w wnętrzu :-P

co do szyb, jest na nich folia do przyciemniania a te okna które są całkiem zakryte są dodatkowo pomalowane od środka więc nie będzie problemu nawet jak folia wyblaknie.

Matheus - 2018-05-07, 10:50

Aktualizacja- akcja podłogówka
decumanus - 2018-05-07, 14:02

Co ile to masz rozlozone? wyglada jak co 20cm, dosc rzadko. bedziesz odczuwac roznice temp chodzac no i obawiam sie ze autobusu tym nie zagrzejesz. Mam nadzieje ze dmuchawy tez jakies beda. jakies styro albo XPS pod spodem dales?
R

reaven22 - 2018-05-07, 15:14

Może warto dołożyć radiatory ?


Sztuka 40x100cm to koszt ok 22pln,
Ja akurat montowałem podwójne ale są również pojedyncze szerokości 20cm.

Matheus - 2018-05-07, 20:42

decumanus napisał/a:
Co ile to masz rozlozone? wyglada jak co 20cm, dosc rzadko. bedziesz odczuwac roznice temp chodzac no i obawiam sie ze autobusu tym nie zagrzejesz. Mam nadzieje ze dmuchawy tez jakies beda. jakies styro albo XPS pod spodem dales?
R


maksymalny rozstaw to 15cm.
pod spodem jest 5cm XPSa.
to ma dawać tylko uczucie ciepłej podłogi. Ogrzewanie załatwią dwie fabryczne nagrzewnice.

LukF - 2018-05-07, 21:12

Naprawde super projekt 🖒
decumanus - 2018-05-09, 01:34

A tak bedzie wygladac?
inspiracja

R
:D

Matheus - 2018-06-16, 19:13

Up. Zbiornik na wodę czystą.
wirefree - 2018-06-16, 19:43

Nie prosciej i lżej było kupić duzy plastikowy pojemnik ?
KASZUB - 2018-06-16, 21:15

Tak pewnie wyjdzie taniej. Zbiornik to kawał kloca.
Woj-tek - 2018-06-17, 14:36

Dzisiaj zauważyłem ten projekt, będę Ci kibicował bo samemu chodzi mi coś podobnego po głowie.
Już minęło trochę czasu od budowy mojego Iveco i coraz bardziej brakuje mi majsterkowania.
Widzę, że zapowiada się super robota bo zaplecze i umiejętności są.
Tym bardziej, że jesteśmy z tego samego miasta.
Jeszcze raz 👍

silny - 2018-06-17, 21:51

Przy tym gabarycie kampera oraz dostępnym Dmc to super pomysł. Wjedzie na każdą parcele a z wagą nie ma problemu.

Największym problemem w konstytucji na Dmc 3500+ jest w EU rozmiar a tu znalazł kolega złoty środek,
Parcele malutkie, drogi wąskie, powyżej 8 metrów B słabo

Matheus - 2018-06-20, 21:38

Pospawane i zalane wodą celem sprawdzenia szczelności. Wszystko szczelne można zakładać :mrgreen:
wlodo - 2018-06-20, 21:55

Zanim założysz, pomyśl nad otworem do czyszczenia, tam po roku na dnie zbiera się warstwa osadu :(
Matheus - 2018-06-23, 20:28

Zabudowa zbiornika nad którym będzie łóżko.
SlawekEwa - 2018-06-23, 20:46

Łóżko wodne :haha: :haha:
KASZUB - 2018-06-24, 04:33

Chłopie robisz niesamowita robotę... Jestem pod wrażeniem. :shock:
mrsulki - 2018-06-24, 07:30

Matheus napisał/a:
nad którym będzie łóżko
Przydało by się aby materac był od spodu "wietrzony" proponuję więc powiercić otwory w tej płycie albo materac ułożyć na stelażu z listew takim jak w domowych łóżkach.
wizjoner - 2018-06-24, 08:47

Robota idzie fantastycznie mysle ze takie male autobusy to jedna zlepszych baz do budowy kampera jak bede zmienial swojego to wejde tez w taki projekt podoba mi sie taki maly autobus isuzu turqois podobny do cartagho integry z zewnatrz
Matheus - 2018-06-24, 09:04

mrsulki napisał/a:
Przydało by się aby materac był od spodu "wietrzony" proponuję więc powiercić otwory w tej płycie albo materac ułożyć na stelażu z listew takim jak w domowych łóżkach.


Nad tą płytą będzie 20cm schowka i dopiero stelarz z listewek na materac. Stelarz z materacem podnoszony aby zapewnić dostęp do całego schowka.

KASZUB napisał/a:
Chłopie robisz niesamowita robotę... Jestem pod wrażeniem. :shock:

dziękuję za miłe słowa. staram się na miarę umiejętności zrobić coś z czego będę zadowolony.

wizjoner napisał/a:
Robota idzie fantastycznie mysle ze takie male autobusy to jedna zlepszych baz do budowy kampera jak bede zmienial swojego to wejde tez w taki projekt podoba mi sie taki maly autobus isuzu turqois podobny do cartagho integry z zewnatrz

W sumie to isuzu to wielkościowo jak mój carrier tylko nie mogę się doszukać jaki ma układ silnika i czy ma ramie czy kratownicy. Fajny bo stosunkowo młody sprzęt.

Świstak - 2018-06-26, 08:58

Silnik z przodu, kratownica. Fajne bagażniki i płaska podłoga...

https://www.tipcars.pl/au...aleria-zdjec=24

https://www.bastrucks.com...008-4x2-4-55869

https://www.otomoto.pl/of...e-ID2bFkAP.html

https://www.bastrucks.com...004-4x2-3-58702

Matheus - 2018-06-26, 20:39

Kolejna fotka. Plyty położone. Teraz wyklejenie wykładziną i montaż stelaża pod wyrko :mrgreen:
wizjoner - 2018-06-26, 21:41

widzę że się spodobał :)

Świstak napisał/a:
Silnik z przodu, kratownica. Fajne bagażniki i płaska podłoga...

https://www.tipcars.pl/au...aleria-zdjec=24

https://www.bastrucks.com...008-4x2-4-55869

https://www.otomoto.pl/of...e-ID2bFkAP.html

https://www.bastrucks.com...004-4x2-3-58702

zbiegusek - 2018-06-26, 22:27

Matheus napisał/a:
Kolejna fotka. Plyty położone. Teraz wyklejenie wykładziną i montaż stelaża pod wyrko :mrgreen:

Kurde... Wszystko ładnie i pięknie ale chciałbym zwrócić uwagę na ilość OSB. Ja wiem, że materiał fajny bo tani al e są normy, które mówią, żeby nie szaleć z jego ilością we wnętrzu. No i znów - kamper, to nie dom mieszkalny (którego dotyczą normy) niemniej dobrze byłoby mieć "zdrowe" wnętrze.
Oczywiście cały czas kibicuję i podziwiam postęp prac. :)

Woj-tek - 2018-07-01, 20:55

Robota idzie aż miło.
Coraz bardziej jestem przekonany do autobusu. :spoko

Matheus - 2018-07-04, 22:23

Tapicerowanie
Matheus - 2018-07-12, 22:05

Drogi pamiętniczku...
tom-cio - 2018-07-13, 11:05

Ale Ty masz tam miejsca,bajka normalnie.Tylko predkosc przelotowa do bani...No i DMC pewnie nie przekroczysz,ladnie Ci to wychodzi,powodzenia
Świstak - 2018-07-16, 07:00

Z czego robisz ścianki działowe???
Matheus - 2018-07-16, 07:15

Plyta meblowa 18ka biała.
Świstak - 2018-07-16, 21:38

:szeroki_usmiech
Matheus - 2018-07-16, 22:21

Wstępnie ogarnięta deska z nowym licznikiem
Świstak - 2018-07-16, 22:30

Zaczyna coraz fajniej wyglądać.
robba - 2018-07-17, 20:29

Matheus napisał/a:
Wstępnie ogarnięta deska z nowym licznikiem

a ten ostatni przycisk z ikonką (11ty od lewej) to jest laser rubinowy?
Jak nie będzie miejsca przed Tobą...? ;)
dziwę się dlaczego ten laser jest na nartach? :o ;)

Matheus - 2018-07-17, 21:11

To jest spadochron. Jak leci z przepaści to z bagażnika wyskakuje spadochron :mrgreen:
sgt_raffie - 2018-07-17, 21:48

To jest od hamulca zjazdowego? Działa?
Matheus - 2018-07-17, 21:57

Tak. Telma. Chyba 5stopni i działa.
Matheus - 2018-07-25, 21:06

Przegląd hamulców i wymiana uszkodzonej szpilki z nakrętką.
Matheus - 2018-08-02, 21:37

Kuchenne rewolucje :diabelski_usmiech
Matheus - 2018-08-04, 20:15

Prawie gotowa kuchnia
KASZUB - 2018-08-04, 20:46

Jak w domu. Fajnie jest mieć tyle miejsca na budowę... Czekam na więcej zdjęć bo coś tak słabo polewasz... :haha:
Bazyli - 2018-08-04, 22:02

Po pierwsze stawiam :pifko za całokształt. Masę pracy włożyłeś i wydaje się że doprowadzisz projekt do końca. :spoko

Co do kuchni mam dwa pytanie: widzę lodówkę tylko na 230V ? Druga sprawa - blat nie przylega bezpośrednio do szyby ?

Matheus - 2018-08-04, 22:09

Bazyli napisał/a:
Po pierwsze stawiam :pifko za całokształt. Masę pracy włożyłeś i wydaje się że doprowadzisz projekt do końca. :spoko

Co do kuchni mam dwa pytanie: widzę lodówkę tylko na 230V ? Druga sprawa - blat nie przylega bezpośrednio do szyby ?

Lodowka 230v wyłącznie. Miedzy blatem a szybą będzie uszczelka.

Bazyli - 2018-08-04, 22:12

Matheus napisał/a:
Lodowka 230v wyłącznie.

Jak będzie chłodzić podczas jazdy ?
Matheus napisał/a:
Miedzy blatem a szybą będzie uszczelka.

Wydaje się dobrym rozwiązaniem.

Matheus - 2018-08-04, 22:41

Bazyli napisał/a:
Jak będzie chłodzić podczas jazdy ?

Solary. Dużo solarów :-P

amples - 2018-08-04, 22:56

Bazyli napisał/a:
Jak będzie chłodzić podczas jazdy ?
Lodówka dla alternatora z buforem acu to pikuś , :szeroki_usmiech
Świstak - 2018-08-06, 17:32

Matheus napisał/a:
Bazyli napisał/a:
Jak będzie chłodzić podczas jazdy ?

Solary. Dużo solarów :-P


Brawo. Słuszna idea. Pamiętaj tylko że do solarów potrzebujesz również akumulatory. Dużo akumulatorów...

miklo75 - 2018-08-06, 17:49

Matheus napisał/a:
Przegląd hamulców i wymiana uszkodzonej szpilki z nakrętką.


Matheus powiedz jak robisz przegląd hamulców, bo już mi ręce opadają, co chwila coś mi wyskakuje, a to wężyk jakiś pęka, a to pasek, generalnie wszystko co gumowe, a teraz hamulce blokują, bębny na tylnych osiach. Raz jedno koło, ściągnąłem bęben poczyściłem popsikałem sprayem, niby to jakoś chodzi,a tu teraz z drugiej strony. Już nawet sobie odpuściłem by wszystko robić samemu, żeby umieć w trasie usuwać awarie ale nie mogę dojechać do warsztatu.

Matheus - 2018-08-06, 21:52

Świstak napisał/a:
Brawo. Słuszna idea. Pamiętaj tylko że do solarów potrzebujesz również akumulatory. Dużo akumulatorów...

wiem. plan jest na 400ah przy 24v w zabudowie + rozruchowe.

miklo75 napisał/a:
Matheus powiedz jak robisz przegląd hamulców, bo już mi ręce opadają, co chwila coś mi wyskakuje, a to wężyk jakiś pęka, a to pasek, generalnie wszystko co gumowe, a teraz hamulce blokują, bębny na tylnych osiach. Raz jedno koło, ściągnąłem bęben poczyściłem popsikałem sprayem, niby to jakoś chodzi,a tu teraz z drugiej strony. Już nawet sobie odpuściłem by wszystko robić samemu, żeby umieć w trasie usuwać awarie ale nie mogę dojechać do warsztatu.

Jeśli chodzi o mechanikę to u mnie wszystko jest w 100% sprawne, skończyło się na zdjęciu bębnów i sprawdzeniu czy wszystko działa. Jeśli blokują Ci się hamulce to profilaktycznie wymień cylinderki i wszystkie przewody gumowe. Przy bębnach musi wszystko chodzić lekko żeby się nie blokowały.

Świstak - 2018-08-07, 08:20

Matheus napisał/a:
400ah przy 24v w zabudowie + rozruchowe

No to spokojnie. Oficjalnie to 10kWh w akumulatorach, choć faktycznie będzie to około 6 kWh w akumulatorach. Mam podobną ilość - zapewnia to całkowity, wręcz domowy komfort użytkowania.

Matheus - 2018-08-15, 21:44

Piętrusek chytrusek :-P
Matheus - 2018-08-22, 12:23

Waga po zabudowie wszystkimi meblami na gotowo: 6360kg
DMC: 9750kg.

Na solary i zbiornik na brudną (to zostało do dołożenia), ludzi, żarcie i ciuchy mam skromne 3400kg :ok

Woj-tek - 2018-08-22, 12:41

Garaż sobie zrób i będziesz mógł jeszcze auto wozić na krótkie wyprawy ;)
Matheus - 2018-09-01, 17:12

Aktualny wygląd zewnętrzny.
Świstak - 2018-09-03, 06:18

:kwiatki:
miklo75 - 2018-09-07, 19:49

To pora w drogę :spoko
Matheus - 2018-09-11, 08:36

Jako ciekawostka. Składka Oc nie musi być wysoka :ok
Świstak - 2018-09-11, 11:22

O Stary, zaszalałeś!!! Dawaj prędziutko wszystkie pikantne szczegóły!!!
Matheus - 2018-09-11, 12:55

Świstak napisał/a:
O Stary, zaszalałeś!!! Dawaj prędziutko wszystkie pikantne szczegóły!!!


Nic specjalnego tu nie ma, mam pełne zniżki (60%)+ zniżka PZMot dla aut +25lat (70%) i wyszło jak wyszło ;)

Matheus - 2018-11-17, 11:46

Magazyn energii
silny - 2018-11-17, 16:57

:shock:

Ile to to :?: Amper

Matheus - 2018-11-17, 18:54

4x200Ah

Rozruchowych jest jeszcze 2x100Ah

Wiec łącznie jest już 1000Ah :wyszczerzony:

majsterus - 2018-11-17, 20:56

a możesz podać przybliżone koszty tego projektu dotychczas?
Jak wiadomo, to jest pojazd ciężarowy, przynajmniej taką ma masę, koszty przejazdu są zdecydowanie wyższe niż takim do 3,5dmc.

yahoda - 2018-11-17, 21:19

No niezła ta kawalerka. Pomysł i wykonanie pierwszorzędne. Stawiam :pifko i czekam na efekt końcowy.
Matheus - 2018-12-24, 08:57

Wstępny wygląd elektrowni
Świstak - 2018-12-26, 15:58

No i to będzie działać... Sprawdź tylko na przełączniku obrotowym czy masz ustawiony odpowiedni typ akumulatorów żeby ich ładowarka w Volcie nie ugotowała.
:mikolaj

Matheus - 2018-12-26, 16:10

4ka-akumulatory otwarte czyli 28.8V
Kwiatkowski - 2019-01-06, 21:52

Dobra robota, gratulacje. Rozumiem, że robiłeś zmianę przeznaczenia pojazdu z autobusu na specjalny kamper powyżej 3,5t. Jak patrzą na to diagności i urząd komunikacji, bo ja po wstępnym rozpatrzeniu się i zmierzeniu z diagnostami sam nie wiem co myśleć. W planach mam autobus turystyczny i to jest jedyna zagadka, czy zmienię w miarę gładko przeznaczenie pojazdu. Podpowiedz jak to było z Carrierem :)
Matheus - 2019-01-06, 23:06

Zmiana poszła gładko. Miałem fakturę za przebudowę, diagnosta wystawił kwity na zmianę przeznaczenia i zmniejszenie liczby miejsc. Urząd nie robił zadnych problemów.
Kwiatkowski - 2019-01-07, 13:16

No to fajnie. Trafiłem dziś przy okazji załatwiania innego tematu na diagnostę w OSKP, który na moje pytanie odrzekł: a co to za problem? W świetle przepisów też tak myślę, ale do tej pory spotykałem się z różnymi dywagacjami.
Matheus - 2019-01-07, 14:31

Warunek: oryginalne fotele w oryginalnych mocowaniach. U mnie sprawdzał diagnosta czy mocowania foteli nie byly przerabiane. Reszta bez problemu.
Matheus - 2019-01-14, 16:06

Solary 4 x 260W
silny - 2019-01-14, 17:51

Gdzieś wcześniej padło pytanie ale nie odpowiedziałeś , jaką jest logiczna i przyjemna prędkość przelotowa twojego cacka :?: :spoko
Matheus - 2019-01-14, 18:01

90km/h nim jechalem. Myślę że Vmax okolice 100km/h
Uważam, że optymalnie to 80km/h przy obecnych przelożeniach.
Mozliwe, że na wiosnę zmienię przelozenie głowne na trochę dłuższe.

silny - 2019-01-15, 16:47

Było by najlepiej mieć tę przelotową tak z 5 km/h większą od tirów , wtedy jest ten komfort psychiczny na trasie.

Dzieło fajne , jedna sprawa - bo w nocy z nudów przeczytałem całą opowieść :lol: - zrobiłeś rewizję w zbiorniku czystej i szarej :?: :spoko

zbiegusek - 2019-01-15, 22:10

Bez sensu. Tylko 5km/h większa przelotowa od tirów? To już lepiej włączyć autopilota i jechać równo z nimi. Za to w przypadku konieczności wyprzedzenia takiego tira trzeba mieć możliwość _dynamicznego_ manewru. Czyli _spokojnie_ nawet i 20....30km/h więcej niźli przelotowa tirów.
silny - 2019-01-16, 06:17

Pisałem o przelotowej , nie maxymalnej , depnąć zawsze do tych 110 wtedy będzie mógł przy wyprzedzaniu,.
No chyba nie proponujesz mu jazdy 110- 120 tak na przelotach , to jednak nadal autobus.


Zazdroszczę Matheusowi pomysłu, zacięcia i życzę dokończenia :spoko

J.Leboski - 2019-01-20, 12:04

Matheus napisał/a:
Solary 4 x 260W


Ło Matko Przenajświętsza! toć na postoju bedziesz mógł prąd sprzedawać :wyszczerzony:

Świstak - 2019-01-21, 05:03

Nie, ale na styk powinno wystarczyć... :bigok
Woj-tek - 2019-01-21, 08:09

Duża baza to i możliwość wielkie.
Super projekt.👍

Matheus - 2019-01-21, 08:26

Cytat:
zrobiłeś rewizję w zbiorniku czystej i szarej

Rewizji nie ma z względu na brak dostępu do zbiorników.

Cytat:
Pisałem o przelotowej , nie maxymalnej , depnąć zawsze do tych 110 wtedy będzie mógł przy wyprzedzaniu,.
No chyba nie proponujesz mu jazdy 110- 120 tak na przelotach , to jednak nadal autobus.

Pamiętajcie, że obowiązuje mnie ograniczenie do 80km/h :ok

Cytat:
Ło Matko Przenajświętsza! toć na postoju bedziesz mógł prąd sprzedawać :wyszczerzony:

Mam nadzieję, że na własne potrzeby wystarczy :diabelski_usmiech jak zwrócił uwagę Świstak jest na styk.

Cytat:
Duża baza to i możliwość wielkie.
Super projekt.👍

Dzięki :ok

J.Leboski - 2019-01-21, 08:50

Śledzę postępy, kibicuje...zawsze mnie kręciły takie autobusy, przemyśliwałem o podobnym projekcje...ale poszedłem na łatwiznę i kupiłem gotowca. Miałem nawet w czasach burzliwej transformacji Autosana przerobionego na ciężarówkę, czyli zlikwidowane okna poza pierwszym rzędem siedzeń, był to projekt pewnego przedsiębiorstwa państwowego, który nigdy nie został skonsumowany, włożona duża kasa, a ja kupiłem za relatywnie niewielką pieniądze...świetnie mi sie nim jeździło, wspominam z rozrzewnieniem, z przyjemnością bym takiego kampero-autosana widział w swoim posiadaniu...
Matheus - 2019-02-09, 16:26

Solary na dachu
maxtz - 2019-02-09, 17:40

Grubo :ok 1kW robi wrażenie :szeroki_usmiech
Matheus - 2019-02-10, 11:26

10 luty godzina 11.00
Ładowanie 15A przy 24v :wyszczerzony:

silny - 2019-02-10, 17:14

Masakra :shock:

Mógłbyś sobie bojler na 230 założyć :lol:

Świstak - 2019-02-12, 17:55

:bajer
Matheus - 2019-03-09, 18:40

Łazienka 160x80 z czego prysznic jest 70x70
SlawekEwa - 2019-03-09, 18:47

Matheus napisał/a:
Łazienka 160x80 z czego prysznic jest 70x70

identyczne wymiary mam w L4H2 :wanna:

KASZUB - 2019-03-09, 19:10

Pięknie wyszla. Jak w domu :mrgreen:
MisioKRAK - 2019-03-09, 23:40

Piękna...
Wymiarowo niemalże jak moja ;-)

Świstak - 2019-03-10, 14:55

A kafelki zupełnie jak u mnie... Pewnie też całą noc kleiłeś???
Matheus - 2019-03-10, 15:22

Oj nawet dłużej :wyszczerzony:
LukF - 2019-03-10, 21:42

Fajne to masz :spoko
Matheus - 2019-03-16, 17:42

Operacja zbiornik na szarą
miklo75 - 2019-04-26, 18:28

Matheus napisał/a:
Z pneumatyki do klasyki


Powiedz proszę jak zrobiłeś zamknięcie drzwi? Jaki zamek, klamka?

Matheus - 2019-04-26, 19:10

miklo75 napisał/a:


Powiedz proszę jak zrobiłeś zamknięcie drzwi? Jaki zamek, klamka?


Zwykly zamek domowy.
Zdjęcia ponizej

miklo75 - 2019-04-27, 10:34

Podziękował.
Puszka zamka wąska taka? Jak to?
Też kombinuję od domowego tylko u mnie szyba i może taka wąska puszka by weszła też.

miklo75 - 2019-04-27, 11:32

Tak patrzę na swoje drzwi od balkonu i wiem juuż :szeroki_usmiech
miklo75 - 2019-04-27, 11:33

Za klamkę nikt się nie czepia?
Matheus - 2019-04-27, 12:27

miklo75 napisał/a:
Za klamkę nikt się nie czepia?

Ostrych krawędzi nie ma. Dolega do drzwi. Puki co nikt nie zwrócił na nią uwagi. Zresztą obrucenie jej w drugą strone to 2minuty roboty.

Świstak - 2019-05-08, 06:55

Daj w pion.
Matheus - 2019-06-15, 20:57

Montaż markizy. 4x3m elektryczna.
Poprawić będę musiał mocowanie bo markiza ciężka i wymaga solidnych mocowań :lol:

Świstak - 2019-06-16, 19:32

:mrgreen:
KASZUB - 2019-06-16, 20:30

Matheus, ta twoja markiza może być otwarta bez podpór? Moja chyba max na 1m... Później tylko z nóżkami.
Matheus - 2019-06-16, 20:35

KASZUB napisał/a:
Matheus, ta twoja markiza może być otwarta bez podpór? Moja chyba max na 1m... Później tylko z nóżkami.


To jest markiza tarsowa domowa. W nich nikt nie wymaga podpierania. Zresztą na zdjęciu nie jest ogwarta do końca :mrgreen:

KASZUB - 2019-06-16, 22:04

Faktycznie wygląda inaczej..
:roll:

Kwiatkowski - 2019-06-21, 22:13

Fajna markiza, też za około rok będzie mi potrzebna. Jeśli nie tajemnica podeślij producenta i model :)
miklo75 - 2019-06-26, 15:18

Przyłączam się do prośby kolegi powyżej.
Wydaje mi się, że markiza dla nas nie potrzebna ale szukam czegoś za rozsądne pieniądze w odpowiednim rozmiarze - wolałbym dłuższą :mrgreen:

Yans - 2019-06-26, 15:57

Matheus napisał/a:
To jest markiza tarsowa domowa. W nich nikt nie wymaga podpierania.

Bo dom to nie kamper.Nie przemieszcza się. Będę śledził jej losy. Na forum znajdzie się kilku ,co szukało ich po terenie...Sam kilka lat temu na Węgrzech w nocy fruwałem z moją chociaż była z taśmami... A w Kurozwękach na zlocie mojemu sąsiadowi wyrwało ją z częścią kampióra... A było tak sielsko i spokojnie... :diabelski_usmiech

Matheus - 2019-06-26, 16:48

Markiza:
https://m.leroymerlin.pl/relaks-w-ogrodzie/parasole-pawilony-markizy/markizy-tarasowe-i-ogrodowe/markiza-z-wysuwanym-ramieniem-3-95-x-3-m-naterial,p439585,l1870.html

Czujnik wiatru do niej:
https://m.leroymerlin.pl/relaks-w-ogrodzie/parasole-pawilony-markizy/markizy-tarasowe-i-ogrodowe/czujnik-wiatru-do-markizy,p388202,l1870.html

Kwiatkowski - 2019-06-30, 15:08

Dzięki
Świstak - 2019-07-01, 09:43

Yans napisał/a:
Matheus napisał/a:
To jest markiza tarsowa domowa. W nich nikt nie wymaga podpierania.

Bo dom to nie kamper.Nie przemieszcza się. Będę śledził jej losy. Na forum znajdzie się kilku ,co szukało ich po terenie...Sam kilka lat temu na Węgrzech w nocy fruwałem z moją chociaż była z taśmami... A w Kurozwękach na zlocie mojemu sąsiadowi wyrwało ją z częścią kampióra... A było tak sielsko i spokojnie... :diabelski_usmiech



Zarówno w pierwszej jak i w drugiej Milce mam dokładnie takie markizy, zaletą urządzenia elektrycznego jest to że zwinięcie jej nie stanowi żadnego problemu i nie wymaga większego wysiłku niż naciśnięcie guzika na pilocie, a na taki wysiłek zazwyczaj mnie jeszcze wieczorem stać :haha: Również przed opuszczeniem kamperka na jakąś dłuższą wycieczkę wyrobiłem sobie nawyk zamykania markizy - wynika to może i z tego że mam ją podpiętą na tym samym obwodzie co gniazdka wyprowadzone na zewnątrz i układ czujnika wiatru w takiej sytuacji nie mógłby zadziałać.

Yans - 2019-07-01, 09:59

Świstak napisał/a:
Yans napisał/a:
Matheus napisał/a:
To jest markiza tarsowa domowa. W nich nikt nie wymaga podpierania.

Bo dom to nie kamper.Nie przemieszcza się. Będę śledził jej losy. Na forum znajdzie się kilku ,co szukało ich po terenie...Sam kilka lat temu na Węgrzech w nocy fruwałem z moją chociaż była z taśmami... A w Kurozwękach na zlocie mojemu sąsiadowi wyrwało ją z częścią kampióra... A było tak sielsko i spokojnie... :diabelski_usmiech



Zarówno w pierwszej jak i w drugiej Milce mam dokładnie takie markizy, zaletą urządzenia elektrycznego jest to że zwinięcie jej nie stanowi żadnego problemu i nie wymaga większego wysiłku niż naciśnięcie guzika na pilocie, a na taki wysiłek zazwyczaj mnie jeszcze wieczorem stać :haha: Również przed opuszczeniem kamperka na jakąś dłuższą wycieczkę wyrobiłem sobie nawyk zamykania markizy - wynika to może i z tego że mam ją podpiętą na tym samym obwodzie co gniazdka wyprowadzone na zewnątrz i układ czujnika wiatru w takiej sytuacji nie mógłby zadziałać.

Oczywiście , możesz mieć rację. Nie neguję ,dlatego będę obserwował. Zastanawia mnie tylko,dlaczego nie stosują tego rozwiązania w zwykłych kampiórach...To przecież byłoby takie proste.

Matheus - 2019-07-01, 10:35

Cytat:
Oczywiście , możesz mieć rację. Nie neguję ,dlatego będę obserwował. Zastanawia mnie tylko,dlaczego nie stosują tego rozwiązania w zwykłych kampiórach...To przecież byłoby takie proste.


Choćby ze względu na wagę. Ta waży 47kg. Odpowiednik "kamperowy" tylko 17kg

Bajaga - 2019-07-01, 11:17

Matheus napisał/a:
KASZUB napisał/a:
Matheus, ta twoja markiza może być otwarta bez podpór? Moja chyba max na 1m... Później tylko z nóżkami.


To jest markiza tarsowa domowa. W nich nikt nie wymaga podpierania. Zresztą na zdjęciu nie jest ogwarta do końca :mrgreen:

Markiza domowa owszem nie wymaga podpór. Od kilku lat mam taką która rozwija się na ok. 4 metry. Bardzo skutecznie zacienia taras a jednocześnie gdy nie ma dużego słońca to nad tarasem nie wisi żaden dach ale:
1. Markiza taka jest już żaglem o powierzchni ok. 20 m.kw. i jest to ustrojstwo bardzo wrażliwe na wiatr. Większy podmuch ją z pewnością połamie (mimo, że to solidna konstrukcja nie z marketu budowalnego). Czujnik wiatru nie do końca pomaga (ja go za namową instalatora nie mam) bo ciężko go idealnie skalibrować. Albo będzie zwijał przy byle podmuchach albo będzie za mało czujny a jak czasem przed deszczem jest tak, że jest spokój i za chwilę wiatr dobrze dmuchnie to czujnik i tak nic nie pomoże. Ja nigdy nie zostawiam markizy rozłożonej gdy nie ma mnie w domu i sam wolę pilotem kontrolować czy i w jakim stopniu jest rozłożona.
2. Markiza w kamperach z podporami przybitymi do gruntu i pasami jest Wielokrotnie bardziej odporna na wiatr niż taka tarasowa bez podpór.
3. Z w/w powodów leniwi i praktyczni Amerykanie mają w swych RV markizy przeważnie elektryczne z czujnikiem wiatru lub bez (by nie kręcić korbą) ale z podporami solidnie mocowanymi do kampera (by nie musieć ich rozstawiać i kotwiczyć). A w przypadku dużych aut dla bezpieczeństwa przeważnie montują oni dwie markizy szerokości np 4m zamiast jednej 8m.

Yans - 2019-07-01, 13:34

Matheus napisał/a:
Cytat:
Oczywiście , możesz mieć rację. Nie neguję ,dlatego będę obserwował. Zastanawia mnie tylko,dlaczego nie stosują tego rozwiązania w zwykłych kampiórach...To przecież byłoby takie proste.


Choćby ze względu na wagę. Ta waży 47kg. Odpowiednik "kamperowy" tylko 17kg
No widzisz. Czyli do blaszaka też może średnio pasować... Ciekawe ,czy ktoś ma taką w jakimś blaszaczku .Jak tak, to może by napisał o wrażeniach... :bigok
Yans - 2019-07-01, 13:45

[quote="Bajaga"] z podporami solidnie mocowanymi do kampera (by nie musieć ich rozstawiać i kotwiczyć).

Coś takiego miałem w Burstnerze .Na ścianach gniazda na końcówki podpór. Praktyczna rzecz, szczególnie,kiedy stałem na twardej powierzchni i nie można było wbić śledzia. :diabelski_usmiech .Ale faktycznie niejednokrotnie profilaktycznie zwijałem markizę do połowy... :ok

tom-cio - 2019-07-01, 15:17

A ja fiame 45 zwijam i rozwijam wkrętarka,mam pret dorobiony do wkretareczki i jedna ręka zwijam i rozwijam jak sobie chce,ale muszę dorobić montowanie podpór do ściany kampera ,tylko czy wtedy można rozwinąć na maxa ?
Yans - 2019-07-01, 15:50

tom-cio napisał/a:
A ja fiame 45 zwijam i rozwijam wkrętarka,mam pret dorobiony do wkretareczki i jedna ręka zwijam i rozwijam jak sobie chce,ale muszę dorobić montowanie podpór do ściany kampera ,tylko czy wtedy można rozwinąć na maxa ?

U mnie można było rozwinąć całość bez problemu. Przy zwijaniu to około pół metra przed końcem zaczynały się problemy.

Matheus - 2020-02-01, 18:50

Odkop tematu.
Jedziemy z nowym turbo :diabelski_usmiech

janus - 2020-02-02, 10:23

Się dzieje :lol:
Kiedy wyjazd :?:
No, a wcześniej oczywiście odbiór po sąsiedzku :spoko

Matheus - 2020-02-02, 10:59

janus napisał/a:
Się dzieje :lol:
Kiedy wyjazd :?:
No, a wcześniej oczywiście odbiór po sąsiedzku :spoko

Myśle że w ciagu tygodnia poskładam bo mam juz ochotę pojeździć :-P
Liczę, że gdzies się spotkamy , w końcu to samo miasto :spoko

Matheus - 2020-02-09, 14:55

Nowe turbo zamontowane. Jutro testy
LukF - 2020-02-09, 16:07

A ja marzę, żeby Twojego kampera zobaczyć wreszcie na przynajmniej 10 porządnych zdjęciach. Bo cały projekt i auto mi się podoba. Pokaż wreszcie efekt proszę!!!! :bukiet:
Matheus - 2020-04-09, 20:29

Skoro jeździć nie można to chociaż coś porobię przy kamperze.
Most o dłuższym przełożeniu i inna skrzynia.

daro35 - 2020-04-09, 21:54

Dzięki za odpowiedź,w temacie Milki,nabieram coraz to większej ochoty na takie jak wasze projekty,piękna sprawa.
Comsio - 2020-04-10, 10:20

:kawka:
Duże też jest piękne :ok
W moim przypadku, ciut za mało miejsca w rezydencji. :(

Matheus - 2020-04-10, 18:17

Niby to samo a jednak inne
yamah - 2020-04-10, 19:33

Matheus napisał/a:
Niby to samo a jednak inne

Ta skrzynia to chyba ZF ? :-/ jeśli pasuje to poszukałbym mostu od Manika i.. :kamp2

Matheus - 2020-04-10, 19:44

yamah napisał/a:
Ta skrzynia to chyba ZF ? jeśli pasuje to poszukałbym mostu od Manika i..


zakładanie innego mostu mija się z celem. są dostępne mosty do mojego to po co mam brać z mana. Zresztą ja wymieniam samo przełożenie w moście na dłuższe. a skrzynia to faktycznie ZF, S6-36.

daro35 - 2020-04-10, 20:59

Ja to o takim czyść myślałem

https://www.otomoto.pl/of...html#a5709d9ce8

Co ty na to

Walther White - 2020-04-12, 13:19

jak posiadasz D to fajne ja musiał bym zmienić przeznaczenie
żeby można jechać na C

Matheus - 2020-04-17, 15:07

Lecimy z zmianą skrzyni
Matheus - 2020-05-24, 10:22

Przygotowując się do kolejnego wyjazdu wykończyłem sobie obudowę silnika.
LukF - 2020-05-24, 12:22

Bardzo ładnie. :spoko
Już kiedyś prosiłem o więcej zdjęć z wnętrza. Nie daj się prosić. Podziel się.

Matheus - 2020-05-24, 12:26

LukF napisał/a:
Bardzo ładnie. :spoko
Już kiedyś prosiłem o więcej zdjęć z wnętrza. Nie daj się prosić. Podziel się.

Postaram się zrobić aktualne zdjęcia dziś lub jutro i wrzucę. :ok

LukF - 2020-05-24, 15:55

Ok, czekam.

Ps. Dla mnie Twoja realizacja to jedna z najciekawszych handmade na forum :bukiet:

yahoda - 2020-06-16, 16:28

:pad: prosimy o fotki.
LukF - 2020-06-16, 21:42

Prosimy od miesięcy.
Czy projekt wnętrza jest zastrzeżony? Tajemnicą? :bukiet:

Matheus - 2020-11-12, 09:01

fotki z urlopu wakacyjnego
LukF - 2020-11-12, 12:15

Fajne, Naprawdę fajne wnętrze. I do tego z zewnątrz jeszcze poręczny :bigok

Dla mnie TAKI rozmiar autobusu ma sens.
Wybaczcie inni "autobusiarze" lecz 12-to metrowy autobuso-kamper jest już dla mnie bez sensu. Podkreślam: to wyłącznie moja opinia.
A właścicielowi gratuluję zakończonego projektu :pifko

Matheus - 2020-11-13, 11:58

LukF napisał/a:
Fajne, Naprawdę fajne wnętrze. I do tego z zewnątrz jeszcze poręczny :bigok

Dla mnie TAKI rozmiar autobusu ma sens.
Wybaczcie inni "autobusiarze" lecz 12-to metrowy autobuso-kamper jest już dla mnie bez sensu. Podkreślam: to wyłącznie moja opinia.
A właścicielowi gratuluję zakończonego projektu

Dzięki za miłe słowo.
plan był taki aby auto było zarówno duże i łatwe w parkowaniu co dość dobrze się udało.

Świstak - 2020-11-15, 13:31

Bardzo udany projekt Gratuluję z głębi serca
LukF - 2020-11-15, 13:44

Dodam tylko, że dalej chciałbym zobaczyć więcej i więcej zdjęć. Każdy kamper seryjny możemy sami zobaczyć sobie wpisując w google nazwę. A u Ciebie musimy PROSIĆ :bigok
Daj nam więcej :bukiet:

SlawekEwa - 2020-11-15, 14:30

Cytat:

Dodam tylko, że dalej chciałbym zobaczyć więcej i więcej zdjęć

Tu masz więcej https://www.youtube.com/r...query=kampweros

LukF - 2020-11-16, 08:32

SlawekEwa,

Ten z Twojego linka to nie ten :(

SlawekEwa - 2020-11-16, 08:47

Fakt :oops:
janus - 2020-11-18, 18:27

Gratulacje, fajnie wyszło :shock:
Chyba z wiosną będę się wpraszał na obgląd :ok

Matheus - 2020-11-18, 20:25

Dziś założyłem sobie chińskie ogrzewanie postojowe. Teraz mam dwa, wodnego Eberspachera i chinskie powietrzne.
MisioKRAK - 2020-11-19, 07:47

janus napisał/a:
Gratulacje, fajnie wyszło :shock:
Chyba z wiosną będę się wpraszał na obgląd :ok

Ja oglądałem - robi wrażenie !!

Piasek1 - 2020-11-19, 08:32

O! jakie fajne...


Matheus - 2020-11-21, 15:29

Z racji, że mnie nosi aby coś pogrzebać przy kamperze to zrobiłem sobie dodatkowy schowek pod materacem.
2 x 1.2 x 0.25 czyli w sumie dodatkowe 0.6m3 na graty.

Matheus - 2020-12-11, 12:54

kolejne graty do kampera. Nowe(używane) lusterka.
Z racji, że aktualne wyglądają słabo to montuje inne na wysięgnikach.
Zdjęcia z montażu w przyszłym tygodniu jak zrobię ich przegląd i ogarnę nowe mocowania do mojego nadwozia.

Jacek73 - 2020-12-12, 12:30

witam
rozumiem że jesteś po przekwalifikowaniu autobusu na kempingowy ?

Matheus - 2020-12-12, 14:01

Jacek73 napisał/a:
witam
rozumiem że jesteś po przekwalifikowaniu autobusu na kempingowy ?

Tak, od 2lat jest autem kempingowym

Jacek73 - 2020-12-12, 17:05

nie robili problemów na OSKP ?
Matheus - 2020-12-13, 09:49

Jacek73 napisał/a:
nie robili problemów na OSKP ?

Już wcześniej o tym pisałem, jak przebudowa jest wykonana prawidłowo i zgodnie z przepisami to nikt problemów nie robi.

Matheus - 2020-12-14, 16:48

Lusterka zamontowane.
MisioKRAK - 2020-12-14, 17:26

Fajnie wygląda - a jak widać w nich?
Matheus - 2020-12-14, 17:42

W prawym tak samo jak dotychczas. Lewe troszkę inaczej bo lusterko jest teraz dalej ale rownie dobrze. Lusterka są bardzo duże - szkło ma 170x380.
LukF - 2020-12-14, 18:13

Matheus napisał/a:
Lusterka zamontowane.


Rewelacyjne to masz z wyglądu. Ile takie lustro kosztuje i z czego dokładnie jest ???
Na alledrogo kupiłeś? Regulacja szkła jest reczna?

Matheus - 2020-12-14, 18:20

LukF napisał/a:
Rewelacyjne to masz z wyglądu. Ile takie lustro kosztuje i z czego dokładnie jest ???
Na alledrogo kupiłeś? Regulacja szkła jest reczna?


Autosan a1112t Ramzes, ale tak naprawdę to kazdy autobus turystyczny lub międzymiastowy.
Używki z allegro. Tanio nie jest. Ciężko znaleźć coś poniżej 500 za sztukę.
Te mają regulację ręczną i podgrzewanie na 24v.
Z innych autobusów są też z regulacją elektryczną ale zawsze 24v.

Jacek73 - 2020-12-17, 17:01

Matheus napisał/a:
LukF napisał/a:
Rewelacyjne to masz z wyglądu. Ile takie lustro kosztuje i z czego dokładnie jest ???
Na alledrogo kupiłeś? Regulacja szkła jest reczna?


Autosan a1112t Ramzes, ale tak naprawdę to kazdy autobus turystyczny lub międzymiastowy.
Używki z allegro. Tanio nie jest. Ciężko znaleźć coś poniżej 500 za sztukę.
Te mają regulację ręczną i podgrzewanie na 24v.
Z innych autobusów są też z regulacją elektryczną ale zawsze 24v.


Powiec mi a jak z tacho normalnie nas obowiązuje ?

Matheus - 2020-12-17, 19:15

Cytat:
Powiec mi a jak z tacho normalnie nas obowiązuje ?

Nie obowiązuje.
Ja mam zwykły licznik zamiast tacho.

Jacek73 - 2020-12-17, 19:48

Cytat:


no tak ale jak kupiłem autobus to miałem zamontowane tacho

Matheus - 2020-12-17, 20:09

Jacek73 napisał/a:
no tak ale jak kupiłem autobus to miałem zamontowane tacho

Ale teraz nie potrzebujesz.
Wyciągasz tacho, kupujesz licznik podpinasz wtyczki, ustawiasz ilość impulsów i gotowe.

Chyba, że bardzo chcesz zostać przy tacho to możesz ale nie musisz z niego korzystać. Choć kwestia wymogu jego legalizacji jest sporna. Jedni twierdzą, że trzeba robić inni, że nie trzeba.

yamah - 2020-12-17, 21:22

Jacek73 napisał/a:
Cytat:


no tak ale jak kupiłem autobus to miałem zamontowane tacho

Wywal to tacho i po problemie..nie było i koniec :szeroki_usmiech ..robisz sam przeróbki (oczywiście wszystko należycie technicznie) potem bierzesz fakturę ze znajomego warsztatu samochodowego który ma zezwolenie na remonty (jest odpowiedni kod usług,musiałbym poszukać w papierach jaki nr.) jakoby on wykonywał..dalej rzeczoznawca który zatwierdzi zmiany z autobusu na "inny" przeznaczenie "kempingowy" (co on podpisze to święte) no i oczywiście SKP, ubezpieczenie i WK.
A dalej to w drogę i witaj przygodo :spoko :drive:

Matheus - 2021-01-03, 11:48

Z racji braku możliwości wyjazdów w okresie świątecznym wystrugałem nowe szafki wiszące. Żeby tradycji budowy stalo się za dość obie szafki ważą ponad 60kg :diabelski_usmiech
Świstak - 2021-01-03, 11:54

Tradycja rzecz święta!!!
Matheus - 2021-05-25, 19:58

dawno mnie tu nie było.
Film w którym można zobaczyć wnętrze itd.

SlawekEwa - 2021-05-25, 22:11

Matheus napisał/a:
Film w którym można zobaczyć wnętrze itd.

Oglądałem ten film wczoraj i ten autobus wydał mi się jakiś dziwnie znajomy :-P

Świstak - 2021-05-25, 22:48

Aż miło popatrzeć. Gratuluję!
KASZUB - 2021-05-27, 09:57

Chata na kolach z prawdziwego zdarzenia. Brawo :spoko
Matheus - 2022-07-20, 08:39

Były schody, nie ma schodów :mrgreen:
Banan - 2022-07-20, 09:38

Matheus napisał/a:
Były schody, nie ma schodów

Nie upilnowałeś? :shock: Ukradli? :diabelski_usmiech
:haha:
Sorry musiałem :haha:

Widzę, że mała rzeźba Cię czeka.
3mam kciuki za efekt końcowy :spoko

Matheus - 2022-07-20, 12:51

Banan napisał/a:
Nie upilnowałeś? :shock: Ukradli? :diabelski_usmiech
:haha:
Sorry musiałem :haha:

Widzę, że mała rzeźba Cię czeka.
3mam kciuki za efekt końcowy :spoko


z racji, że kamper parę lat już ma (hmm 30?) to stopnie od wilgoci trochę doznały uszczerbku. Przy okazji powstaną gustowne schowki w stopniach.

Matheus - 2022-07-27, 19:22

Nie wiele się zmieniło. Trochę nowej blachy, trochę profili i nowa wykładzina oraz schowki w stopniach których nigdy za wiele :wyszczerzony:
LukF - 2022-07-27, 20:53

Matheus,
No i pięknie wyszło :bukiet:

Matheus - 2022-07-31, 21:21

Jednak 30 letnim autobusem da się dojechać do Włoch :diabelski_usmiech

Jako ciekawostką spalanie 15.5l :wyszczerzony:

Matheus - 2023-01-04, 12:18

Zimowy karawaning mimo, że brak śniegu :lol:
LukF - 2023-01-04, 16:07

Matheus,

Brawo Ty.

Chociaż myślałem, że zimowy to masz na myśli góry i narty a nie jezioro i pływanie :bajer

Trucker Hiob - 2023-01-08, 17:36

Matheus napisał/a:


Jako ciekawostką spalanie 15.5l :wyszczerzony:


Z wielkim zainteresowaniem prześledziłem temat. Ja mam trochę inny pomysł na kampera, ale też mam inne potrzeby - nas jest tylko dwoje. Nasza nyska marki Transit jest niewiele krótsza, bo ma 6,7 metra, choć, z drugiej strony, to jest 15%, a w kamperku to jest przepaść. Transit także jest węższy, ale... pali tyle samo - 15 litrów benzynki na 100 km. Fakt, że przy troszkę większych prędkościach.

Gratuluję pomysłu i wykonania, bardzo mi się podoba.

Matheus - 2025-05-23, 14:51

Trochę temat zarósł kurzem, czas odświeżyć.
Nowe ogniwa na akumulator hotelowy.

joko - 2025-05-23, 15:16

Pięknie :spoko

Będzie 560Ah/12V czy 280Ah/24V ?

AMIGO - 2025-05-23, 15:19

Piękna bateria :bigok
Matheus - 2025-05-23, 19:50

joko napisał/a:
Pięknie :spoko

Będzie 560Ah/12V czy 280Ah/24V ?


314Ah/24V

robba - 2025-05-24, 22:03

Matheus napisał/a:
joko napisał/a:
Pięknie :spoko

Będzie 560Ah/12V czy 280Ah/24V ?


314Ah/24V


7,5kWh!
zacny magazyn.

joko - 2025-05-24, 22:57

Matheus napisał/a:
joko napisał/a:
Pięknie :spoko

Będzie 560Ah/12V czy 280Ah/24V ?


314Ah/24V


To troszkę więcej niż u mnie bo ja mam na ogniwkach 280Ah :spoko

A wybór 24V z racji tego ż w autobusie masz taką instalację, czy z chęci ograniczenia prądów przy odbiornikach dużej mocy ?

joko - 2025-05-24, 23:37

robba napisał/a:

7,5kWh!
zacny magazyn.


Nawet trochę więcej , bo te ogniwa mają w większości przypadków większą pojemność niż ta nominalna .
Moje EVE 280Ah mają 300-305 Ah, więc te 314'tki mogą mieć realnie nawet 330-340 Ah, czyli ponad 8kWh.

Z takim magazynem można już swobodnie obsłużyć większość sprzętów dużej mocy , z klimatyzacją i płytą indukcyjną włącznie.

Do kompletu koniecznie dobry inwerter i adekwatna do pojemności akumulatora moc PV.

Nie wiem co ma lub planuje mieć Matheus, ale ja poszedłem w Victrona (Multiplus 3000W)

Matheus - 2025-05-25, 09:16

Cytat:

A wybór 24V z racji tego ż w autobusie masz taką instalację, czy z chęci ograniczenia prądów przy odbiornikach dużej mocy ?

I to i to, instalacja jest 24v a taka instalacja to same plusy.

Cytat:
Nie wiem co ma lub planuje mieć Matheus, ale ja poszedłem w Victrona (Multiplus 3000W)


Power sinus 3000/9000
Paneli jest 1040W
Taki zestaw jest od początku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group