| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Gałka zmiany biegów
Czarna i Krzysiek - 2017-09-26, 11:03 Temat postu: Gałka zmiany biegów Czy ktoś ma jakiś patent na gałkę zmiany biegów w Ducato I ? Ta guma, którą jest powleczona ta "gruszka" na końcu się łuszczy, stała się lepiąca i brudzi ręce. Czy ktoś ma jakiś patent na to ? Próbowałem to odkręcić, ale kręci się cała dźwignia.... nie mam pomysłu :-(
dziwaczek - 2017-09-26, 11:25
Ja miałem tak samo. Okleiłem taśma izolacyjną ale parcianą (taką lepszą rolka ok 10zł) trzyma się to już kilka lat i jest oki. Odkręcić też próbowałem - ale nie poszło na siłę nie chciałem, trzeba by chyba zablokować pręt (szczypce samozaciskowe) i próbować odkręcić gałkę.
Czarna i Krzysiek - 2017-09-26, 11:30
Parciana taśma izolacyjna, jest to jakiś pomysł. A nie brudzi rąk na czarno ?
dziwaczek - 2017-09-26, 11:56
nie brudzi - jest spoko, tylko nie taka asfaltowa, taśma taka do okręcania przewodów i izolowania samochodowa odporna na wysoka temperaturę. Fotkę wyslę jak jakąś znajdę, zrobić nie mogę bo to było w Dziwaczku I zrobione a on ma już nowy dom.
taka powinna być dobra lub podobna TAŚMA IZOLACYJNA TEKSTYLNA 19M/25mm TESA (czarna) wodoodporna
https://centrumaudio.pl/tasmy-i-kleje/4101-tasma-izolacyjna-tekstylna-19m-25mm-tesa-czarna-wodoodporna.html?gclid=Cj0KCQjw9afOBRDWARIsAJW4nvxZNylGA-4AxEJQOMBZnsGURvAe67STTpiwxt9N6fkX3tOXxp2JDigaAszuEALw_wcB
Ja stosuje tylko takie taśmy izolacyjne, są one praktycznie wieczne i się nierozklejają nie polecam taśm tanich z plastiku bo się rozklejają
sweetek - 2017-09-26, 12:00
jak się rozpadnie ta guma to w środku powinna być taka tuleja z gwintem wewnętrznym. Rozwal to wszystko odkręć tuleje i załóż sobie nową gałkę. Znacznie lepszy pomysł niż oklejanie czymkolwiek
dziwaczek - 2017-09-26, 12:04
Oklejanie nie jest złe (tylko musi być dobra taśma), jest dobry chwyt, dłoń się nie poci - sprawdzone w gorącym klimacie. Trzeba zrobić dwie warstwy jedna w poprzek, druga na okrętkę.
Wojciechu - 2017-09-26, 15:17
| Czarna i Krzysiek napisał/a: | | Czy ktoś ma jakiś patent na gałkę zmiany biegów w Ducato I ? |
Może z polerowanego drewna, albo z końcówką(gałką) taką jak były w Syrenkach, z zatopionym w pleksie miniaturowym pojazdem lub różą - będzie z epoki "wczesny Gierek".
dziwaczek - 2017-09-26, 15:57
Właśnie taką chciałem nabyć ale nie znalazłem
krzlac - 2017-09-26, 16:46
| dziwaczek napisał/a: | Właśnie taką chciałem nabyć ale nie znalazłem |
To szukaj. Owinięcie taśmą gałki w ukochanym samochodzie to profanacja. Na Allegro jest ponad 300 stron z gałkami wszelkiej maści. Ceny juz od kilku złociszy.
dziwaczek - 2017-09-26, 18:50
| krzlac napisał/a: | | Owinięcie taśmą gałki w ukochanym samochodzie to profanacja. |
Wcale nie profanacja - ja mu to zrobiłem z miłości
krzlac - 2017-09-26, 20:28
| dziwaczek napisał/a: | Wcale nie profanacja - ja mu to zrobiłem z miłości |
A to przepraszam. Widocznie ja kocham inaczej.
WINNICZKI - 2017-09-27, 02:25
Za kjlka złotych mieszek z gałka od cienkiego pasuje miałem tak w swoim.Nawet mieszek wchodzi w otwór starego i wystarczy go tam wcisnąć nie wyłazi z powrotem. Wygląda jak fabryczny i fajnie sie zmienia biegi.
Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 08:29
| WINNICZKI napisał/a: | | .Nawet mieszek wchodzi w otwór starego i wystarczy go tam wcisnąć |
No tak, tylko jak pozbyć się tego starego ustrojstwa ? Za cholerę nie mogę tego odkręcić a nie chcę całej dźwigni ukręcić / złamać :-(
| prof-os napisał/a: | | Może z polerowanego drewna, albo z końcówką(gałką) taką jak były w Syrenkach, z zatopionym w pleksie miniaturowym pojazdem lub różą - będzie z epoki "wczesny Gierek" |
Tak właśnie chciałem, mam nawet gdzieś w domu taką, jeszcze z Fiata 125p ;-) Ale patrz wyżej, jak mam zdjąć to stare cholerstwo ?
krzlac - 2017-09-27, 08:53
| Czarna i Krzysiek napisał/a: | | No tak, tylko jak pozbyć się tego starego ustrojstwa ? |
Pisałeś, że to jest z gumy. Nie masz noża?
Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 09:02
| krzlac napisał/a: | | Pisałeś, że to jest z gumy |
Gumą to jest,a raczej było powleczone. Pod spodem jest tworzywo, baaaaardzo twarde :-(
krzlac - 2017-09-27, 10:41
| Czarna i Krzysiek napisał/a: | | baaaaardzo twarde :-( |
Twardsze jak brzeszczot? Poddajesz się i taśmujesz?
Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 10:47
| krzlac napisał/a: | | Poddajesz się i taśmujesz? |
Nie poddaję się, na razie czekam na jakieś info bo na pewno jest jakiś sposób, żeby to zdjąć nie rozwalając tego. Przecież w jakiś sposób ktoś to kiedyś tam zamontował ?
WINNICZKI - 2017-09-28, 00:25
Gałka jest wkręcona na gwincie z tego co pamiętam M8 . Bierzesz zatrzaskowe żabki łapiesz pręt lewarka w drugie gałkę i kręcisz w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Siła X gwałt i musi puścić Może się rozlecieć jak ktoś przykleił ale to i tak bez różnicy. Lewarek od cinkueczento zakryje wszystkie ślady.
MAWI - 2017-09-28, 07:03
| Czarna i Krzysiek napisał/a: | | krzlac napisał/a: | | Pisałeś, że to jest z gumy |
Gumą to jest,a raczej było powleczone. Pod spodem jest tworzywo, baaaaardzo twarde :-( |
A od czego masz kątówkę .W moim pierwszym tak miałem. Wyciołem jako pierwsza modernizację . Wymieniłem na syrenkową. i było ładniej. ( nie pamiętam czy gwinty pasowały ,ale jest poxipol .
Czarna i Krzysiek - 2017-09-28, 07:08
Ok, dzięki za podpowiedzi. W weekend się za to wezmę, jak się uporam, wstawię fotki :-) Pozdrawiam
McGali - 2017-10-19, 13:11
| Czarna i Krzysiek napisał/a: | | Ok, dzięki za podpowiedzi. W weekend się za to wezmę, jak się uporam, wstawię fotki :-) Pozdrawiam |
Ciekawe czy pacjent przeżył? Jakby przeżył to foty by się znalazły
krzlac - 2017-10-19, 14:37
| McGali napisał/a: | Ciekawe czy pacjent przeżył? Jakby przeżył to foty by się znalazły |
Pewnie zataśmował i mu wstyd pokazać
Czarna i Krzysiek - 2017-10-19, 20:12
Nie, nic jeszcze z tym nie zrobiłem, nie miałem czasu. Musiałem ogarnąć uszkodzone ogrzewanie, bo w weekend jedziemy a bez ogrzewania byłoby
bmalu - 2017-10-22, 21:53 Temat postu: GAŁKA do zmiany biegów W swoim Ducato II miałem gałkę stalową, która była ciężka i zimna. Najtańsze rozwiązanie to kupić kulkę (gałkę) z drążkiem do ucierania masy z ciasta w makutrze. Po odcięciu drążka wywiercić otwór w kuli (czasami w walcu) , pomalować i nakręcić na gwint nacięty na drążku zmiany biegów. Można dodatkowo zablokować wkrętem z boku. Przydałoby się jeszcze ją pomalować. Podstawowa zaleta to lekkość i ciepło w rękę. Mam tak przerobione, jedynie żona narzeka, że za duża średnica, więc będę przerabiał na mniejszą od makutry. Powodzenia.
Jutro zamieszczę zdjęcie.
lwojtek - 2017-10-23, 11:19
WINNICZKI - 2017-10-23, 23:51
bmalu, A nie lepiej uciąć zaraz przy kierownicy i tam nakręcić kawałek kołka od płota ,a potem go rzeźbić tak ,żeby żonie dobrze w ręce leżało Przeszlifować papierem ,dpalić opalarką na słoje i pomalować bezbarwnym.Tak na ludowo.Poświęcić jakieś dwa dni na robote usyfić kampera .a potem sprawdzać czy korniki sie nie dobierają. Podałem prosty tani i sprawdzony sposób.zrobiłem i do dnia dzisiejszego działa czyli już 9 lat. Co prawda już trzecia żona kolejnych właścicieli trzyma to w dłoni i każda z nich nie protestowała .widać grubość optymalna i kobiety nie protestują Sprawdza sie w sejczento sprawdzi sie i tu w ducato;Małe pieniądze .patent sprawdzony
.
Czarna i Krzysiek - 2017-10-25, 13:06
Zabiorę się do tego, jak znajdę chwilę :-) Panowie, nie ma co bić piany, to tylko gałka Jak wybiorę któryś sposób, na pewno się pochwalę Może najpierw z Żoną pogadam
MisioKRAK - 2017-10-25, 16:21
To czekam na wieści bo wydaje mi się że jednak gałka "pionowa" nie koniecznie będzie dobrze pracować w poziomie...
U mnie lewarek zmiany biegów przeżył próbę czasu ale myślę na wiosnę go ubrać w skórę, tak jak kierownicę
WINNICZKI - 2017-10-25, 22:27
MisioKRAK, A co to za różnica ? To nie butelka z wódką. Nic sie nie wyleje.Zrobiłem ok 10 000km z takim patentem i spisywał sie świetnie. Ale jak ktoś woli łyżkę od makutry droga wolna .......
MisioKRAK - 2017-10-26, 05:26
Po prostu wydaje mi się że nie będzie to dobrze w ręce leżało...
Ale właśnie jak to napisałeś, łyżką...też można zmieniać biegi ale na ile to będzie wygodne...
WINNICZKI - 2017-10-26, 13:45
W tej konstrukcji lewarka zmiany biegów najważniejszą czynnością jest przesmarowanie dobrym smarem wszystkich elementów ruchomych. Jak biegi wchodzą z cichym mlaśnięciem w kolumnie kierowniczej i jesteś wstanie zmienić wszystkie biegi po za z 1 na 2--dwoma paluszkami bez wysiłku to taką dzwignie trzymasz 15 cm od kolumny kierowniczej.Za pogrubioną plastikiem rurkę i zmieniasz biegi lekko jak w osobówce. Jedynie z 1na2 zmiana lekko haczy i trzeba chwycić za koniec dzwigni i użyć troche siły. Końcówka ``wajchy`` i tak jest rzadko używana więc kształt mało istotny,
krzlac - 2017-11-03, 20:41
| WINNICZKI napisał/a: | jest rzadko używana więc kształt mało istotny, |
Jak to, a taki.
bmalu - 2017-11-19, 20:54 Temat postu: GAŁKA W załączeniu obiecane zdjęcie gałki z Dukacika. Przy kierownicy nic tu się nie da uciąć, jedynie wyrzeźbić w którą stronę są biegi - bez syf..... auta. W zapasie mam wersję kulistą.
|
|