Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Gałka zmiany biegów

Czarna i Krzysiek - 2017-09-26, 11:03
Temat postu: Gałka zmiany biegów
Czy ktoś ma jakiś patent na gałkę zmiany biegów w Ducato I ? Ta guma, którą jest powleczona ta "gruszka" na końcu się łuszczy, stała się lepiąca i brudzi ręce. Czy ktoś ma jakiś patent na to ? Próbowałem to odkręcić, ale kręci się cała dźwignia.... nie mam pomysłu :-(
dziwaczek - 2017-09-26, 11:25

Ja miałem tak samo. Okleiłem taśma izolacyjną ale parcianą (taką lepszą rolka ok 10zł) trzyma się to już kilka lat i jest oki. Odkręcić też próbowałem - ale nie poszło na siłę nie chciałem, trzeba by chyba zablokować pręt (szczypce samozaciskowe) i próbować odkręcić gałkę.
Czarna i Krzysiek - 2017-09-26, 11:30

Parciana taśma izolacyjna, jest to jakiś pomysł. A nie brudzi rąk na czarno ?
dziwaczek - 2017-09-26, 11:56

nie brudzi - jest spoko, tylko nie taka asfaltowa, taśma taka do okręcania przewodów i izolowania samochodowa odporna na wysoka temperaturę. Fotkę wyslę jak jakąś znajdę, zrobić nie mogę bo to było w Dziwaczku I zrobione a on ma już nowy dom.
taka powinna być dobra lub podobna TAŚMA IZOLACYJNA TEKSTYLNA 19M/25mm TESA (czarna) wodoodporna
https://centrumaudio.pl/tasmy-i-kleje/4101-tasma-izolacyjna-tekstylna-19m-25mm-tesa-czarna-wodoodporna.html?gclid=Cj0KCQjw9afOBRDWARIsAJW4nvxZNylGA-4AxEJQOMBZnsGURvAe67STTpiwxt9N6fkX3tOXxp2JDigaAszuEALw_wcB

Ja stosuje tylko takie taśmy izolacyjne, są one praktycznie wieczne i się nierozklejają nie polecam taśm tanich z plastiku bo się rozklejają

sweetek - 2017-09-26, 12:00

jak się rozpadnie ta guma to w środku powinna być taka tuleja z gwintem wewnętrznym. Rozwal to wszystko odkręć tuleje i załóż sobie nową gałkę. Znacznie lepszy pomysł niż oklejanie czymkolwiek
dziwaczek - 2017-09-26, 12:04

Oklejanie nie jest złe (tylko musi być dobra taśma), jest dobry chwyt, dłoń się nie poci - sprawdzone w gorącym klimacie. Trzeba zrobić dwie warstwy jedna w poprzek, druga na okrętkę.
Wojciechu - 2017-09-26, 15:17

Czarna i Krzysiek napisał/a:
Czy ktoś ma jakiś patent na gałkę zmiany biegów w Ducato I ?


Może z polerowanego drewna, albo z końcówką(gałką) taką jak były w Syrenkach, z zatopionym w pleksie miniaturowym pojazdem lub różą - będzie z epoki "wczesny Gierek". ;) :spoko

dziwaczek - 2017-09-26, 15:57

Właśnie taką chciałem nabyć ale nie znalazłem :idea
krzlac - 2017-09-26, 16:46

dziwaczek napisał/a:
Właśnie taką chciałem nabyć ale nie znalazłem :idea


To szukaj. Owinięcie taśmą gałki w ukochanym samochodzie to profanacja. Na Allegro jest ponad 300 stron z gałkami wszelkiej maści. Ceny juz od kilku złociszy.

dziwaczek - 2017-09-26, 18:50

krzlac napisał/a:
Owinięcie taśmą gałki w ukochanym samochodzie to profanacja.


Wcale nie profanacja - ja mu to zrobiłem z miłości :roza:

krzlac - 2017-09-26, 20:28

dziwaczek napisał/a:
Wcale nie profanacja - ja mu to zrobiłem z miłości :roza:


A to przepraszam. Widocznie ja kocham inaczej.

WINNICZKI - 2017-09-27, 02:25

Za kjlka złotych mieszek z gałka od cienkiego pasuje miałem tak w swoim.Nawet mieszek wchodzi w otwór starego i wystarczy go tam wcisnąć nie wyłazi z powrotem. Wygląda jak fabryczny i fajnie sie zmienia biegi. :spoko
Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 08:29

WINNICZKI napisał/a:
.Nawet mieszek wchodzi w otwór starego i wystarczy go tam wcisnąć


No tak, tylko jak pozbyć się tego starego ustrojstwa ? Za cholerę nie mogę tego odkręcić a nie chcę całej dźwigni ukręcić / złamać :-(

prof-os napisał/a:
Może z polerowanego drewna, albo z końcówką(gałką) taką jak były w Syrenkach, z zatopionym w pleksie miniaturowym pojazdem lub różą - będzie z epoki "wczesny Gierek"


Tak właśnie chciałem, mam nawet gdzieś w domu taką, jeszcze z Fiata 125p ;-) Ale patrz wyżej, jak mam zdjąć to stare cholerstwo ?

krzlac - 2017-09-27, 08:53

Czarna i Krzysiek napisał/a:
No tak, tylko jak pozbyć się tego starego ustrojstwa ?


Pisałeś, że to jest z gumy. Nie masz noża?

Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 09:02

krzlac napisał/a:
Pisałeś, że to jest z gumy

Gumą to jest,a raczej było powleczone. Pod spodem jest tworzywo, baaaaardzo twarde :-(

krzlac - 2017-09-27, 10:41

Czarna i Krzysiek napisał/a:
baaaaardzo twarde :-(


Twardsze jak brzeszczot? Poddajesz się i taśmujesz?

Czarna i Krzysiek - 2017-09-27, 10:47

krzlac napisał/a:
Poddajesz się i taśmujesz?


Nie poddaję się, na razie czekam na jakieś info bo na pewno jest jakiś sposób, żeby to zdjąć nie rozwalając tego. Przecież w jakiś sposób ktoś to kiedyś tam zamontował ? :lol:

WINNICZKI - 2017-09-28, 00:25

Gałka jest wkręcona na gwincie z tego co pamiętam M8 . Bierzesz zatrzaskowe żabki łapiesz pręt lewarka w drugie gałkę i kręcisz w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Siła X gwałt i musi puścić Może się rozlecieć jak ktoś przykleił ale to i tak bez różnicy. Lewarek od cinkueczento zakryje wszystkie ślady. :spoko
MAWI - 2017-09-28, 07:03

Czarna i Krzysiek napisał/a:
krzlac napisał/a:
Pisałeś, że to jest z gumy

Gumą to jest,a raczej było powleczone. Pod spodem jest tworzywo, baaaaardzo twarde :-(

A od czego masz kątówkę .W moim pierwszym tak miałem. Wyciołem jako pierwsza modernizację . Wymieniłem na syrenkową. i było ładniej. ( nie pamiętam czy gwinty pasowały ,ale jest poxipol .

Czarna i Krzysiek - 2017-09-28, 07:08

Ok, dzięki za podpowiedzi. W weekend się za to wezmę, jak się uporam, wstawię fotki :-) Pozdrawiam
McGali - 2017-10-19, 13:11

Czarna i Krzysiek napisał/a:
Ok, dzięki za podpowiedzi. W weekend się za to wezmę, jak się uporam, wstawię fotki :-) Pozdrawiam


Ciekawe czy pacjent przeżył? Jakby przeżył to foty by się znalazły :?:

krzlac - 2017-10-19, 14:37

McGali napisał/a:
Ciekawe czy pacjent przeżył? Jakby przeżył to foty by się znalazły :?:


Pewnie zataśmował i mu wstyd pokazać :haha:

Czarna i Krzysiek - 2017-10-19, 20:12

Nie, nic jeszcze z tym nie zrobiłem, nie miałem czasu. Musiałem ogarnąć uszkodzone ogrzewanie, bo w weekend jedziemy a bez ogrzewania byłoby :zimno
bmalu - 2017-10-22, 21:53
Temat postu: GAŁKA do zmiany biegów
W swoim Ducato II miałem gałkę stalową, która była ciężka i zimna. Najtańsze rozwiązanie to kupić kulkę (gałkę) z drążkiem do ucierania masy z ciasta w makutrze. Po odcięciu drążka wywiercić otwór w kuli (czasami w walcu) , pomalować i nakręcić na gwint nacięty na drążku zmiany biegów. Można dodatkowo zablokować wkrętem z boku. Przydałoby się jeszcze ją pomalować. Podstawowa zaleta to lekkość i ciepło w rękę. Mam tak przerobione, jedynie żona narzeka, że za duża średnica, więc będę przerabiał na mniejszą od makutry. Powodzenia. :)
Jutro zamieszczę zdjęcie.

lwojtek - 2017-10-23, 11:19

:szeroki_usmiech
WINNICZKI - 2017-10-23, 23:51

bmalu, A nie lepiej uciąć zaraz przy kierownicy i tam nakręcić kawałek kołka od płota ,a potem go rzeźbić tak ,żeby żonie dobrze w ręce leżało :gwm Przeszlifować papierem ,dpalić opalarką na słoje i pomalować bezbarwnym.Tak na ludowo.Poświęcić jakieś dwa dni na robote usyfić kampera .a potem sprawdzać czy korniki sie nie dobierają. :haha: :haha: Podałem prosty tani i sprawdzony sposób.zrobiłem i do dnia dzisiejszego działa czyli już 9 lat. Co prawda już trzecia żona kolejnych właścicieli trzyma to w dłoni i każda z nich nie protestowała .widać grubość optymalna i kobiety nie protestują Sprawdza sie w sejczento sprawdzi sie i tu w ducato;Małe pieniądze .patent sprawdzony :spoko
.

Czarna i Krzysiek - 2017-10-25, 13:06

Zabiorę się do tego, jak znajdę chwilę :-) Panowie, nie ma co bić piany, to tylko gałka :wyszczerzony: :szeroki_usmiech :ok Jak wybiorę któryś sposób, na pewno się pochwalę :) Może najpierw z Żoną pogadam :-P :spoko
MisioKRAK - 2017-10-25, 16:21

To czekam na wieści bo wydaje mi się że jednak gałka "pionowa" nie koniecznie będzie dobrze pracować w poziomie...
U mnie lewarek zmiany biegów przeżył próbę czasu ale myślę na wiosnę go ubrać w skórę, tak jak kierownicę :)

WINNICZKI - 2017-10-25, 22:27

MisioKRAK, A co to za różnica ? To nie butelka z wódką. Nic sie nie wyleje.Zrobiłem ok 10 000km z takim patentem i spisywał sie świetnie. Ale jak ktoś woli łyżkę od makutry droga wolna ....... :spoko
MisioKRAK - 2017-10-26, 05:26

Po prostu wydaje mi się że nie będzie to dobrze w ręce leżało...
Ale właśnie jak to napisałeś, łyżką...też można zmieniać biegi ale na ile to będzie wygodne...

WINNICZKI - 2017-10-26, 13:45

W tej konstrukcji lewarka zmiany biegów najważniejszą czynnością jest przesmarowanie dobrym smarem wszystkich elementów ruchomych. Jak biegi wchodzą z cichym mlaśnięciem w kolumnie kierowniczej i jesteś wstanie zmienić wszystkie biegi po za z 1 na 2--dwoma paluszkami bez wysiłku to taką dzwignie trzymasz 15 cm od kolumny kierowniczej.Za pogrubioną plastikiem rurkę i zmieniasz biegi lekko jak w osobówce. Jedynie z 1na2 zmiana lekko haczy i trzeba chwycić za koniec dzwigni i użyć troche siły. Końcówka ``wajchy`` i tak jest rzadko używana więc kształt mało istotny, :spoko
krzlac - 2017-11-03, 20:41

WINNICZKI napisał/a:
jest rzadko używana więc kształt mało istotny, :spoko


Jak to, a taki. :lol:

bmalu - 2017-11-19, 20:54
Temat postu: GAŁKA
W załączeniu obiecane zdjęcie gałki z Dukacika. Przy kierownicy nic tu się nie da uciąć, jedynie wyrzeźbić w którą stronę są biegi - bez syf..... auta. W zapasie mam wersję kulistą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group