|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg
stef - 2017-09-28, 12:24 Temat postu: T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg Witam.
Koledzy i koleżanki - jak w temacie... czyli - po nagrzaniu ciężko wchodzi 1 bieg i czasami drugi. Poza tym wszystko działa ładnie i cicho łącznie ze wstecznym.
Przyglądałem się - na wybieraku wydaje się że wszystko ok i bez luzów. Sprzęgło dobre.
Obawiam się synchronizatorów - mieliście kiedyś takie przypadki?
Zastanawiam się czy to nie będzie to wina oleju - nikt nie ma pojęcia kiedy był wymieniany.
amples - 2017-09-28, 13:32
stef napisał/a: | Obawiam się synchronizatorów | Gdy synchronizator się kończy to zgrzyta ,
zacznij od wymiany oleju.
jarko_66 - 2017-09-28, 18:57
U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej Mam nadzieję że pomoże Powodzenia
zbiegusek - 2017-09-28, 20:02
Kończący się synchronizator niekoniecznie musi zgrzytać - wystarczy, że cichaczem uniemożliwi włączenie biegu. :)
MisioKRAK - 2017-09-28, 20:17
Tak mam z 2 i 3 w T4
Olej wymieniony, cięgna też...ale rozbierać skrzyni nie będę...
stef - 2017-09-29, 08:43
jarko_66 napisał/a: | U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej Mam nadzieję że pomoże Powodzenia |
W T4 nie ma linek, a wszystko jest na "sztywno" na przegubach kulowych. Cały mechanizm wydaje się sztywny i bez luzów.
No nic szukamy przyczyny wg. waszych wskazań. Dzięki i poinformuję o efektach.
Kamil Cz - 2017-09-29, 16:55
Moim zdaniem to na 90% synchronizatory.
Sprawdż jeszcze wybierak. Bardzo łatwo go zdemontować. Jest przykrecony z góry skrzyni na dwie śruby M8. Ale to się raczej nie psuje.
Można też sprawdzić jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku. Jeśli lepiej to wina sprzęgła.
|
|