Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg

stef - 2017-09-28, 12:24
Temat postu: T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg
Witam.
Koledzy i koleżanki - jak w temacie... czyli - po nagrzaniu ciężko wchodzi 1 bieg i czasami drugi. Poza tym wszystko działa ładnie i cicho łącznie ze wstecznym.
Przyglądałem się - na wybieraku wydaje się że wszystko ok i bez luzów. Sprzęgło dobre.
Obawiam się synchronizatorów - mieliście kiedyś takie przypadki?
Zastanawiam się czy to nie będzie to wina oleju - nikt nie ma pojęcia kiedy był wymieniany.

amples - 2017-09-28, 13:32

stef napisał/a:
Obawiam się synchronizatorów
Gdy synchronizator się kończy to zgrzyta ,
zacznij od wymiany oleju.

jarko_66 - 2017-09-28, 18:57

U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej :spoko Mam nadzieję że pomoże :spoko Powodzenia
zbiegusek - 2017-09-28, 20:02

Kończący się synchronizator niekoniecznie musi zgrzytać - wystarczy, że cichaczem uniemożliwi włączenie biegu. :)
MisioKRAK - 2017-09-28, 20:17

Tak mam z 2 i 3 w T4 :(
Olej wymieniony, cięgna też...ale rozbierać skrzyni nie będę...

stef - 2017-09-29, 08:43

jarko_66 napisał/a:
U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej :spoko Mam nadzieję że pomoże :spoko Powodzenia


W T4 nie ma linek, a wszystko jest na "sztywno" na przegubach kulowych. Cały mechanizm wydaje się sztywny i bez luzów.
No nic szukamy przyczyny wg. waszych wskazań. Dzięki i poinformuję o efektach.

Kamil Cz - 2017-09-29, 16:55

Moim zdaniem to na 90% synchronizatory.
Sprawdż jeszcze wybierak. Bardzo łatwo go zdemontować. Jest przykrecony z góry skrzyni na dwie śruby M8. Ale to się raczej nie psuje.
Można też sprawdzić jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku. Jeśli lepiej to wina sprzęgła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group