|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Porady dla kupujących kampera - Szukamy Kampera - spostrzeżenia mile widziane.
Litwik - 2017-10-14, 19:19 Temat postu: Szukamy Kampera - spostrzeżenia mile widziane. Witam,
Szukam kampera dla 2 osób podróżujących, raczej max 6m długości, rok powyżej 2000', zależy mi na niskim przebiegu. Najlepiej półintegra.
Cena max 100kpln, nie wyluczam aut za połowę tej wartości.
Mam kilka pojazdów, które wpadły mi w oko, może macie jakieś poszlaki co do poniższych egzemplarzy?
https://www.olx.pl/oferta...7cfa95;promoted
Integra to zapewne problem z częściami blacharskimi?
https://www.otomoto.pl/of...6-ID6zbwfA.html
http://allegro.pl/kamper-...81.html#thumb/2 możliwy jest tak niski przebieg ?
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6z4KA2.html
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDoiiAe.html
https://www.otomoto.pl/of...6-ID6zbwfA.html
Bazyli - 2017-10-14, 22:26
To co napisze to wyłącznie mój punkt widzenia.
Zakładając że chcecie jeździć we dwie osoby na pewno nie szukałbym alkowy (opory powietrza-większe spalanie/łatwo uszkodzić np. przez gałęzie kołując na kempingu); nie wiem jak wasz fit ale niektórzy narzekają na akrobacje przy wchodzeniu. Integra fajna ale problem jest nie tyle z blachą co z szybą. Sprawdź ceny szyb do integry - gruuuba kasa. Każdy posiadacz integry drży o przednią szybę. Przemyślcie sprawę - napisz coś o waszych oczekiwaniach.
silny - 2017-10-15, 08:09
Kupujesz kampera i najważniejszy jest niski przebieg jak w osobowych musi być ponizej 100 tak w kampie ok 50 max
Patrz na oczekiwania swoje , nie piszesz zbyt wiele.
Dla czego nie szukasz wersji z garażem , to jedno z lepszych rozwiązan w kamperach.
To że ma 8 tysięcy przebiegu nie znaczy że nie ztyrany bo mógł stać na całorocznej parceli na południu EU i buda będzie mocniej podjechana.
mikie - 2017-10-15, 14:51
Witam
zaoferuję swój pojazd
Burstner Levanto A530
silnik 2.3 130km
pierwasza rej 2009
kupiony w salonie w Polsce
przebieg 48000
bezwypadek cena 99 000
silny - 2017-10-15, 18:38
48
pawko13 - 2017-10-15, 18:47
czyli ok. 6.000 / rok.
To normalny (opłacalny ) przebieg przy własnym kamperze.
Litwik - 2017-10-15, 19:05
Półintegra to najlepsza opcja - zgadzam się z tym, zauważyłem, że w przypadku alkowy są sporo droższe.
Pojazd ma służyć do max 2 tygodniowych wyjazdów, z przewagą 3-4dniowych długich weekendów po kraju
Garaż nie jest potrzebny, wypas wnętrza typu TV/piekarnik raczej też nie.
Zależy mi na zadbanym wnętrzu i koniu do bezstresowej jazdy - stąd widełki cenowe są bardzo szerokie.
Jest to mój pierwszy zakup kampera, nie sądzę, że będziemy biesiadować kilkanaście dni w jednym miejscu, raczej częste przejazdy, stąd celuję w wersje do 6m długości.
Bus Kamper odpada
Bronek - 2017-10-15, 19:27
Cytat: | Garaż nie jest potrzebny |
Duży logistyczny błąd
. "Garaż", to podstawa. Raczej nazwał bym go : piwniczką, składzikiem, graciarnią, bagażnikiem.
Ale kamper to jak dom więc dom bez garażu, jak garaż bez kanału (w pojęciu narodowym)
Chyba, że kupując alkowę w niej urządzisz składzik.
Tylko nieliczni i na ogół "samce alfa" kamperowe bez garażu chwalą takie rozwiązanie. I bronią swoich wyborów, to normalne.
Mówimy o "normalnym" kamperze.
Jadąc swoim po zakupy.... opróżniam w/w pomieszczenie, bo kto by wnosił torby przez wąskie wejście kampera.
O ile będziesz miał wybór, (o ile), to garaż jest moim zdaniem b. ważnym elementem. Im relatywnie większy tym kamper staje się przyjaznym funkcjonalnym bardziej.
chris201 - 2017-10-15, 19:51
Witajcie,
Zgadzam się z Bronkiem, kamper bez garażu będzie po prostu mało praktyczny, bo wg mnie w drogę zabiera się trochę "rupieci" i gdzieś musi znaleźć się miejsce na rzeczy lekkie ale przestrzenne, np. krzesełka, leżaki, stolik, rowery [chyba że jest bagażnik zewnętrzny, choć osobiście wolałbym rowery mieć w garażu niż za samochodem z kilku powodów].
Taka "graciarnia" jest zwyczajnie przydatna zawsze.
Sami jesteśmy mocno zainteresowani zakupem kampera za jakieś 1,5 roku, czyli latem 2019 i gdy zrodził się ten pomysł, byliśmy niemal przekonani że będzie to alkowa.
Na tą chwilę, po przeczytaniu setek postów i wypowiedzi szanownych koleżanek i kolegów z CT, przeanalizowaniu wielu "za i przeciw", raczej będzie to właśnie półintegra.
Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, i żeby je poznać choć trochę z bliska wybieramy się na CCShow do Nadarzyna. To wg nas świetne miejsce i moment żeby mocno doprecyzować swoje oczekiwania.
Powodzenia w poszukiwaniach, 3mamy kciuki
StasioiJola - 2017-10-15, 20:13
Jak dla 2 osób - to półintegra i dobrze byłoby jak Bronek mówi z garażem . My mamy półintegrę bez garażu i jakos dajemy radę bo jest duży schowek pod łózkiem a i tak czasami brakuje przestrzeni bagażowej. Ale rowery juz z tyłu na rampie- dobrze bo nisko do pakowania lub opcja na skuter. Poza tym same plusy- dośc niskie spalanie - u nas 9-9.5l/100km co jest bardzo dobrym osiągiem przy moich dośc szybkich jazdach. Silnik 2.5 TDI 116KM daje sobie doskonale radę równiez w górach. O jeśli chodzi o przebieg - to wszystkich zaskoczę bo w samochodzie z rocznika 1996 - jest napewno orginalny przebieg 79.000 km. Możecie nie wierzyc - ale własnie tak jest / zaznaczam że samochodu nie sprzedaję / Jedyne co brakuje to większej lodówki / na chłodne piwko / i inne wiktuały -potrzebne na wyjazdach. Ja bym obejrzał tego pólintegrala z Twojego linku. Bardzo sensowny układ wnetrza + jasne meble , no i ten mały przebieg - jak dla mnie same plusy. Sprawdzic historię auta -dokładnie obmacać- lub jechac z kimś znającym sie na rzeczy. Życze owocnych zakupów!!!
Wojciechu - 2017-10-15, 21:16
Bronek napisał/a: | O ile będziesz miał wybór, (o ile), to garaż jest moim zdaniem b. ważnym elementem |
Jeśli nie będzie tak jak wyżej to - półintegra z dużym boxem na dachu, "spalnia" po stronie wejścia, na zimne piwo wystarczy ci chłodziarka między fotelami kabiny kierowcy(taka made in Biedronka).
zbyszekwoj - 2017-10-16, 07:42
Każdy układ ma wady i zalety. Jakby było inaczej to produkowano by tylko 2 rodzje kamperów. Półintegry i integry z garażem, i kiblem ze stony lewej oraz dużymi lodówkami. A wszystko ponad 7 m.
Producenci nie sa idiotami ,dlatego każdy może wybrać co mu pasuje. Mnie np. wszystko odwrotnie.
pawko13 - 2017-10-16, 10:04
Dyskusja o rodzaju zabudowy z gatunku o wyższości świąt....
Każdy musi znaleźć swoją , pod względem wyglądu, wygody i potrzeb.
Aktualnie mam alkowę bez garażu , ale z dużym bagażnikiem pod kanapą ( dostęp z zewnątrz i od środka.) Garaż chciałbym na skuter.
Alkowa wygodna, kameralna i ładowna, ale... kręgosłup już nie ten do włażenia po drabince. Jak chcesz mieć wygodnie to szukaj oczko większego niż Ci się wydaje. To co podają na 4 osoby jest idealne dla 2. Do 6 metrów trochę ciasno , pomyśl o 6,30 - 6,50. Jak chcesz więcej jeździć niż stać to sprawdź możliwość szybkiego rozstawiania się ( może pneumatyka na kołach) i zwijania ( tu dostęp do bagażnika ).
Rowery na bagażniku z tyłu to najczęstsze rozwiązanie i jakoś pomimo różnych wojaży nie mam z tym złych doświadczeń. Ważne żeby rowery nie blokowały okna albo dojścia do kasety WC.
Oprócz stanu technicznego ( i tu możesz oczekiwać pomocy) to Ty musisz pojechać, wejść , usiąść i pomacać. Jak się podoba i się dobrze w nim czujesz to kupuj.
|
|