Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - jak pomóc - co doradzić?

ZEUS - 2017-10-24, 17:56
Temat postu: jak pomóc - co doradzić?
Sąsiad rozochocił się na zakup kampera i zwrócił się do mnie o poradę. Unikam takich sytuacji ale zapewniał, że nawet jeżeli po zakupie nie będzie w pełni usatysfakcjonowany to jest to wyłącznie jego problem (bez animozji :-P ).

Moja wiedza i doświadczenia są niestety zbyt małe dlatego prośba o pomoc.

Rozważany jest zakup kampera nowego, półintegry z ekonomicznej półki w cenie niewiele ponad 200 tys. pln.

W rachubę wchodzą takie marki/modele:

1) PLA Mister 560,

2) Carado T339,

3) Roller Team Autorolle 285P,

4) Weinsberg Caracompakt Pepper 600

Jeżeli ktoś z szanownych Koleżanek i Kolegów użytkuje (użytkował) któryś z tych modeli lub posiada wiedzę inną niż katalogowa - odnośnie do zalet a w szczególności do wad proszę :oops: o podzielenie się... :szeroki_usmiech

Filip - 2017-10-24, 19:59

Ciekawy temat...
Po ostatnich targach sam zacząłem się zastanawiać nad podobnym wyborem.
Tanie ale nowe i własne od nowości w cenie kilkuletniej integry...
Podpinam się
Fajne auta do porównań
Na mnie wrażenie zrobiło PLA ale coraz częściej chwalą Forda jako bazę więc może Roller Team?
Rzeczywiście Ford wygląda bardziej jak auto osobowe ale mam wrażenie że jest mniej miejsca niż w Fiacie. Dużo ciężej odwraca się fotel kierowcy. To moje wrażenia...

Andrzej 73 - 2017-10-24, 20:07

Bezapelacyjnie Roller Team Autoroller 285P , tylko ta baza. :gwm
Ford moim skromnym zdaniem nie nadaje się do kampera.
:spoko

Socale - 2017-10-24, 20:39

Czy wśród tych wskazanych modeli są takie, które umożliwiają swobodne wejście/wyjście przy rozłożonym łóżku przednim?
Takie by wskazał pod kątem swobody i funkcjonalności dlatego wciąż lubię pięterka a nadal latamy tylko we dwoje.
Ford - jego morda najbardziej w moim guście. Ale to tylko gust.
Podoba mi się opcja "angielskiej salonki" czyli 2 wzdłużne łóżka po bokach + dostawka na środek.
Z dziećmi to jednak patrzałbym na alkowę, przy średniej przelotowej różnica jest nieznaczna, ale wewnątrz ogromna, za zaoszczędzone grosze przy dystrybutorze nie dokupisz swobody jaką daje tańsza w zakupie alkowa.
Bardzo subiektywnie się wyrażam.

włóczykij - 2017-10-24, 20:54

A ja dodałbym do zestawienia Adrię z linku . Sam o niej myślę.
ZEUS - 2017-10-24, 21:20

moje refleksje są następujące:

- jeździłem Peugeotem obecnie jeżdżę Fordem - w Fordzie kabina węższa tym samym trochę ciaśniejsza, lepszą widoczność miałem w Peugeocie,

- silniki były takie same z tym, że w Pugu był 120 KM w Fordzie mam 140 KM... co to daje - trochę bardziej dynamiczny ale i bardziej żarłoczny... chociaż te porównania są niekompatybilne... pierwszy to campervan obecny półintegra... do tego dochodzą subiektywne odczucia, na tym moje osobiste doświadczenia się kończą a to trochę za mało by się "wymądrzać" :(

myślę, że bardziej chodzi o zabudowę niż samochód bazowy, zwłaszcza o jakość, praktyczną funkcjonalność...

cechą wspólną modeli z przedstawionej listy są silniki 2,0 130 KM, długość do 7 mb oraz
Socale napisał/a:
opcja "angielskiej salonki" czyli 2 wzdłużne łóżka po bokach + dostawka na środek


Socale napisał/a:
Czy wśród tych wskazanych modeli są takie, które umożliwiają swobodne wejście/wyjście przy rozłożonym łóżku przednim?

tego nie wiem, pewnie opuszczone łóżko umożliwia wejście/wyjście ale czy swobodne? :-)

każdy z w/w modeli posiada jakieś atuty których nie ma inny np. PLA to wersja zimowa, Weinsberg to krótki rozstaw osi (3,80) co pomaga przy manewrach parkingowych ... itd... :)

Filip - 2017-10-24, 23:43

W PLA jak zjedziesz łóżkiem w dół to jest szansa siąść pod nim. Może nie mega wyprostowany ale się da

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group