Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Zapytanie do diagnostów - brak pozycyjnych z przodu

krimar - 2017-11-04, 17:09
Temat postu: Zapytanie do diagnostów - brak pozycyjnych z przodu
Jak to teraz jest z pozycyjnymi z przody?
W fabrycznie nowych samochodach VW nie ma ich.
Jak światła są wyłączone to po przekręceniu kluczyka zapalają się z przodu światła do jazdy dziennej DRL, jak się włączy pozycyjne, to zapalają się pozycje i oświetlenie tablicy z tyłu (z przodu dalej DRL z takim samym natężeniem światła), po włączeniu mijania lub długich DRL z przodu palą się dalej.
Czy to jest zgodne z przepisami, bo w nocy DRL jako pozycyjne strasznie walą po oczach.
Fizycznie brak jakichkolwiek świateł pozycyjnych z przodu, a DRL to LED zintegrowane w reflektorach.
Czy to jest zgodne z przepisami (bo z homologacją na pewno)i co zrobicie jak taki pojazd pojawi się za 3 lata na przeglądzie?

ferguson - 2017-11-04, 17:52

A na przedniej zintegrowanej lampie jest homologacja pozycyjnych?
SlawekEwa - 2017-11-04, 18:36

Cytat:
   Zapytanie do diagnostów

:haha: lepiej napisz na Berdyczów to prędzej będziesz coś wiedział :spoko

amples - 2017-11-04, 18:55

SlawekEwa napisał/a:
napisz na Berdyczów

W Berdyczowie są 20 lat za murzynami .
Ale jeśli TUTAJ napisze to na pewno się dowie .

SlawekEwa - 2017-11-04, 19:39

Fakt tu coś wyjaśniają 6 lat temu już co niektórych to ciekawiło http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=8815
janusz - 2017-11-04, 19:54

krimar napisał/a:
Czy to jest zgodne z przepisami (bo z homologacją na pewno)

Jeżeli zgodne z homologacją (polską) a niezgodne z przepisami to tym gorzej dla przepisów. :haha:
Wiele samochodów ma dwa w jednym a nawet cztery w jednym. Do jazdy dziennej, pozycyjne i kierunkowskazy i postojowe.

krimar napisał/a:
Jak to teraz jest z pozycyjnymi z przody?
W fabrycznie nowych samochodach VW nie ma ich.


Nie ma tak. światła pozycyjne są obowiązkowe, a do jazdy dziennej nie.
Pozycyjne muszą być a do jazdy dziennej mogą być.

SlawekEwa napisał/a:

Fakt tu coś wyjaśniają 6 lat temu już co niektórych to ciekawiło http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=8815

Mowa o postojowych nie pozycyjnych.

Rav - 2017-11-04, 20:00

Janusz, w tym przypadku DRL pełnią funkcję pozycyjnych. Auto ma dopuszczenie na rynek i diagnosta nie ma podstaw, aby to podważać (choć, tak jak pisze Krimar jest to średnio szczęśliwe rozwiązanie).

Osobiście wolę DRL, aniżeli dziwne konstrukcje do jazdy dziennej - np. w jednym z aut od razu po przekręceniu kluczyka odpalane są xenony (jeździ się tak jak na mijania), z tą różnicą, że dopiero w pozycji włączonych świateł soczewka obraca się w lampie doświetlając zakręty (z dodatkową pomocą halogenów). Jeśli światła są "wyłączone" to i tak świecą tyle, że nieruchomo. Dla mnie najwygodniejsze są LEDy odpalane po uruchomieniu silnika.

mischka - 2017-11-04, 20:08

janusz napisał/a:
Nie ma tak. światła pozycyjne są obowiązkowe, a do jazdy dziennej nie.
zapytaj jakiegoś średnio rozgarniętego diagnostę to nie zgodzi się z twoim zdaniem.
"Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej"

janusz - 2017-11-04, 20:23

Zalecam lekturę:
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r.
Poz. 2022
OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w prawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3 i załącznik 6 do tego rozporządzenia.

Socale - 2017-11-04, 20:26

mischka napisał/a:

... są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej"

Tak, ale obowiązkowe na wyposażeniu, nie oznacza obowiązkowe w użytkowaniu. Można sobie jeździć na światłach mijania a nie na dziennych, choćby z przyzwyczajenia.

janusz - 2017-11-04, 20:28

mischka,
Wtedy u nas też była zmiana i można było odłączyć tylne postojowe od świateł mijania. :spoko

mischka - 2017-11-04, 20:31

janusz, próbuję poczytać co podesłałeś, akurat takie ciekawostki mnie kręcą :spoko
krimar - 2017-11-04, 20:34

janusz napisał/a:

Wtedy u nas też była zmiana i można było odłączyć tylne postojowe od świateł mijania. :spoko


postojowe zarówno tylne jak i przednie nigdy nie były "podłączone" do świateł mijania - prawdopodobnie nie odróżniasz postojowych od pozycyjnych

janusz - 2017-11-04, 20:39

krimar napisał/a:
postojowe zarówno tylne jak i przednie nigdy nie były "podłączone" do świateł mijania

Ok oczywista pomyłka, powinienem napisać pozycyjne nie postojowe, moja pomyłka. Staram się odróżniać je. :haha:

mischka - 2017-11-04, 20:39

Socale napisał/a:
mischka napisał/a:

... są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej"

Tak, ale obowiązkowe na wyposażeniu, nie oznacza obowiązkowe w użytkowaniu. Można sobie jeździć na światłach mijania a nie na dziennych, choćby z przyzwyczajenia.

niby tak, ale posty powyżej można było rozumieć dwojako, trochę się nie zrozumieliśmy. Ja znam przepis o konieczności posiadania świateł do jazdy dziennej w samochodach osobowych dopuszczanych do ruchu od lutego 2011 roku. Ciężarówki bodajże rok później ale tego nie jestem pewny.

janusz - 2017-11-04, 20:43

mischka napisał/a:
Ja znam przepis o konieczności posiadania świateł do jazdy dziennej w samochodach osobowych dopuszczanych do ruchu od lutego 2011 roku.

Prawda, tylko światła mijania spełniają warunki świateł do jazdy dziennej. Manie i używanie świateł mijania spełnia warunki konieczności mania i używania świateł do jazdy dziennej.
Dyrektywa tylko wymusiła żeby w momencie traktowania świateł mijania jako dziennych odłączone były pozycyjne tylne. Jednocześnie nie ma zakazu używania świateł mijania w dzień.

mischka - 2017-11-04, 20:44

janusz napisał/a:
Zalecam lekturę:
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r.
Poz. 2022
OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w prawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3 i załącznik 6 do tego rozporządzenia.

odpuszczam, tam jest 91stron z paragrafami
powiedz lepiej łopatologicznie, światła do jazdy dziennej w nowych samochodach wymagane czy nie.

janusz - 2017-11-04, 20:46

Napisałem
rozdział 3
W DU strona 27


Kodeks drogowy nie rozróżnia - nowe samochody, stare samochody.

mischka - 2017-11-04, 20:56

janusz napisał/a:
Kodeks drogowy nie rozróżnia - nowe samochody, stare samochody.
jak to nie problem opowiedz jeszcze o potrzebie posiadania pasów bezpieczeństwa...
krimar - 2017-11-04, 20:58

janusz napisał/a:
Kodeks drogowy nie rozróżnia - nowe samochody, stare samochody.


kodeks drogowy przestał obowiązywać chyba w 1997 r.

a podział na nowe i stare samochody i różnice parametrów i zakresu ich wyposażenia, aby były w sposób legalny dopuszczone do ruchu określone są w przepisach homologacyjnych

janusz - 2017-11-04, 21:11

krimar napisał/a:
różnice parametrów i zakresu ich wyposażenia, aby były w sposób legalny dopuszczone do ruchu określone są w przepisach homologacyjnych

Nie tylko. Prawo o Ruchu Drogowym (dawniej Kodeks Drogowy - Krimar czepiasz się słówek, wiadomo o co chodzi) w wielu przepisach określa terminy obowiązywania tych przepisów. Przy światłach ważny jest 2009 r. bo wtedy u nas wdrożyli tą dyrektywę o której pisał Miszka. Mowa jest o np wyprodukowanych przed albo po konkretnej dacie a nie o nowych i starych.

Cytat:
jak to nie problem opowiedz jeszcze o potrzebie posiadania pasów bezpieczeństwa...

Ale co? Bo to szeroki temat. Tu to i daty i rodzaje pojazdów i konstrukcja.
Ja na przykład nie używam :haha:

mischka - 2017-11-04, 21:28

janusz, nie daj się prosić, opowiedz.
Bronek - 2017-11-04, 21:34

mischka napisał/a:
janusz, nie daj się prosić, opowiedz.

janusz - 2017-11-04, 21:36

Cytat:
janusz, nie daj się prosić, opowiedz.

Ale na jakie pytanie?
U nas pasy obowiązują od 1983 roku. Pojazdy zarejestrowane przed nie muszą mieć pasów. Chociaż aż tak nie jestem pewien. W każdym razie od 83 trzeba zapinać na przednich siedzeniach w niektórych pojazdach.
Kabriolety też nie muszą mieć pasów.
O pasach na forum było kilka razy, poszukaj.
Np tu http://www.camperteam.pl/...p=506561#506561

Ahmed - 2017-11-04, 21:56

Zamęczą Cię , dlatego za darmo już się w tego typu tematach nie udzielam :haha:

Grzebaj w DZ.U. , szukaj w interpretacjach , zresztą , Inszaalah , już nie pracuję w OSKP :bylo

Socale - 2017-11-04, 22:14

Tak z krótka sadzę i w zgodzie z Prawem, światła do jazdy dziennej mają od przodu podkreślać widoczność pojazdu znajdującego się w ruchu.
Tu furtka interpretacyjna bo:
auto 1 muszę włączać światła ręcznie, xenon jako mijania - roboczowóz '99r.
auto 2 dzienne świecą się zawsze jak tylko stacyjkę włączę, gasną 10sek po wyłączeniu silnika. Włączenie świateł mijania głupawo nie wyłącza dziennych przednich Led - kamper '14.
auto 3 to matrix ILS Full Led, sam nie wiem o co chodzi ale dzienne świecą się bez tylnych pozycyjnych a na włączniku nie ma opcji ALL OFF. Nowe jeszcze więc uczę się, ale sprawdzę czy można to auto zostawić oświetlone "postojowymi".
Jedynym wspólnym mianownikiem tych pojazdów jest to, że z przodu zawsze coś musi się świecić, w świetle Prawa i technologii, szczególnie gdy auto w ruchu.

mischka - 2017-11-04, 22:19

Ahmed napisał/a:
Zamęczą Cię , dlatego za darmo już się w tego typu tematach nie udzielam :haha:

Grzebaj w DZ.U. , szukaj w interpretacjach , zresztą , Inszaalah , już nie pracuję w OSKP :bylo

ja z natury ciekawski ale leniwy, lubię jak ktoś mi opowie :spoko

krimar - 2017-11-04, 22:21

Socale napisał/a:
sam nie wiem o co chodzi ale dzienne świecą się bez tylnych pozycyjnych a na włączniku nie ma opcji ALL OFF

czyli tak jak w VW - to widać jakiś powszechny trend w nowych autach

Bronek - 2017-11-04, 22:31

Dzienne same tylko przód lub z tyłem w starszych samochodach , to zgodnie z prawem. Nowe tylko przód
Mijania w dzień jako dzienne powinny być razem z tylnymi.

Automatycznie włączenie mijania wyłącza dzienne, nie można ręcznie wyłączać dziennych po włączeniu mijania. Musi być razem. Albo albo. To nie przeciwmgielne.

W amerykańcu np. przygaszają się mijania i wyłączają tylne, jak jest ustawiony automat reagujący na oświetlenie.Tak już jest na legalu od dobrych kilku lat.

Kiedyś mnie Policja zatrzymała z zestawem Chevrolet plus przyczepa, że nie mam świateł pozycyjnych w czepce w dzień. Jak powiedziałem że to automatycznie dali spokój, bo przód na dziennych m

Ahmed - 2017-11-04, 22:59

Od dawien dawna nasze przepisy mijały się z europejskimi i nowymi trendami

Do dnia dzisiejszego do Francji jadą /nowe fabrycznie / samochody osobowe bez zagłówków na tylnych kanapach wyposażonych w trójpunktowe pasy bezpieczeństwa

Daewoo Lanos / nie pamiętam lat produkcyjnych / w którym ponownie włączały się tylne przeciwmgłowe po wył. I wł. św. mijania

Nie tak dawno spotkałem to chyba w I10

Więc zlewam te niezgodności od czasu dopuszczeniu rejestracji anglików z kierownicą po prawej
Cytat:
:gwm
Ahmed - 2017-11-04, 23:08

Innymi słowy ma E w kółeczku i numerek :bajer

Jak ma to ja to także mam w :dupa choćby z naszymi krajowymi przepisami było na bakier :spoko

krimar - 2017-11-05, 00:08

Bronek napisał/a:


Automatycznie włączenie mijania wyłącza dzienne

tak sobie zrobiłem w kamperze, ale w nowych VW dzienne świecą się dalej

silny - 2017-11-05, 07:25

A co robi z przodu za postojowe :?:
krimar - 2017-11-05, 09:29

postojowych nie ma wcale, jako pozycyjne świecą światła do jazdy dziennej
CORONAVIRUS - 2017-11-05, 10:05

krimar napisał/a:
postojowych nie ma wcale, jako pozycyjne świecą światła do jazdy dziennej

ale natężenie jest mniejsze na funkcji "postój" .

krimar - 2017-11-05, 10:25

Cytat:
ale natężenie jest mniejsze na funkcji "postój" .

nie ma funkcji "postój" takiej jak była kiedyś w VW (po włączeniu migacza i wyłączeniu zapłonu paliły się żarówki świateł pozycyjnych jako postojowe tylko po jednej stronie pojazdu, tej której migacz był włączony)
natomiast natężenie DRL włączonych jako pozycyjne nie zmniejsza się.

mischka - 2017-11-05, 10:51

Ahmed napisał/a:
Innymi słowy ma E w kółeczku i numerek :bajer

W Chryslerze (wersja USA) miałem reflektory właśnie z takim znaczkiem, świeciły jak amerykańskie ale homologację miały europejską :haha: niemiecki diagnosta tylko stwierdził że nie powinien mi podbić przeglądu ale znaczek to znaczek.
Jednym słowem burdel wszędzie, nie tylko w PL

krimar - 2017-11-05, 11:15

może mimo, że symetryczne miały granicę światła zgodną z wymogami europejskimi i stąd znaczek E (tzw. światła europejskie symetryczne)
Bronek - 2017-11-05, 11:26

Ja ma DOT i normalnych diagnostów i gdyby coś, to moja wina! Zmienłem na stare po przeglądzie bo tamte się stłukły. Biorę to na klatę. Jak ktoś ze mną po ludzku, to ja też...
silny - 2017-11-05, 20:43

Ale jeszcze raz pytan :!:

Idziesz sobie w nocy gdzieś włączając postojówki :!: co swieci z przodu :!: :?:

Socale - 2017-11-05, 20:51

Postojowe z definicji powinny świecić z przodu i z tyłu.
Można przełączać strony, ale zawsze przód białe i tył czerwone musi być.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group