Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Technika jazdy

jb - 2017-11-19, 14:21
Temat postu: Technika jazdy
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Mój kamperek blaszak ducato z silnikiem 2,3 130 koni z 2016 roku w zasadzie cały czas pogania mnie ze zmianą biegu na wyższy. Tylko przekroczę obroty 1600 i już pojawia się złowrogi napis SHIFT. Słuchać się go czy nie słuchać? Samochód swoją wagę w granicach 3,5 t ma i trochę dziwne wydaje się duszenie silnika na niskich obrotach. Pali wówczas zauważalnie mniej ale czy warto?
Bronek - 2017-11-19, 15:01

To tak proekologicznie w pojęciu eurokratów.
Olej to jedź jak lubisz
...............
Wersja seksistowska,

Zapytam inaczej:
Jesteś blondynką :bups
To żeby wiedziała kiedy może... lub powinna złapać za drążek

Mirekl61 - 2017-11-19, 15:54

Poza tym serwis również chce zarobić :diabelski_usmiech
Ale pali mniej :lol:

yahoda - 2017-11-19, 17:12

Pewnie tak fabryka dba o to, aby serwis zarobił, przy okazji podając niezbity argument, że jazda jest ekonomiczna. Tylko, że ten rachunek ekonomiczny dotyczy jedynie spalania.
daniels - 2017-11-20, 08:29

W dieslach moment obrotowy dostępny jest od niskich obrotów, dlatego jadąc po prostej poza miastem nie widzę problemu do stosowania się do komputera. Problem pojawia się jak jedziesz na niskich obrotach i np. na górce wciskasz gaz do dechy, to bardziej szkodzi. Największym zabójstwem dla diesla są miast i korki, to one powodują największe problemy, dlatego profilaktycznie raz na jakiś czas na trasie trzeba przepalić tyle co fabryka dała.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group