Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Zwiększenie mocy Sprinter 312

Darek Szczecin - 2017-11-29, 10:09
Temat postu: Zwiększenie mocy Sprinter 312
kombinuje żeby trochę mocy dodać do 122KM nominalnych. Ktoś walczył z czymś takim http://allegro.pl/kompute...7068175438.html
skrzychu - 2017-11-29, 13:37

Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? :) O ile w ogóle przybyło ;)

Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów.

Darek Szczecin - 2017-11-29, 15:19

skrzychu napisał/a:
Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? :) O ile w ogóle przybyło ;)

Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów.
. Procedurę znam, tylko gdzie się nie pytam w firmach które robią remaping, nie chcą zajmować się starą technologią TD. Do motocykli np. Harley sam dokupowałem boxy typu 20% more Power i nawet to dawało radę. Zresztą kolega z forum podpowuedział mi tą metodę jeśli chodzi o stary silnik 2,9 TD ponoć daje radę :spoko
skrzychu - 2017-11-30, 14:48

Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...
Darek Szczecin - 2017-11-30, 23:25

skrzychu napisał/a:
Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...


Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:

wirefree - 2017-11-30, 23:38

TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke
Darek Szczecin - 2017-11-30, 23:49

wirefree napisał/a:
TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke


musimy na górki się pomieniać i sprawdzimy :-P

skrzychu - 2017-12-01, 08:35

Darek Szczecin napisał/a:
skrzychu napisał/a:
Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...


Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Jeśli wszystko nowe i sprawne, to faktycznie można spróbować. Daj znać jak poszło - może i ja swojego 2,8 dTi dłubnę :) Życzę powodzenia w działaniach. :spoko

CORONAVIRUS - 2017-12-01, 08:45

Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning :)
Darek Szczecin - 2017-12-01, 09:12

BIORCA napisał/a:
Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning :)


Fakt odporne nikt nie chce robić, bo pewnie się nie da za dużo zrobić, w tych nowoczesnych gdzie te konie takie bardziej elektroniczne są to bez problemu,w Nuggecie 2,2L po 4h pracy pana i hamowni mam na wykresie 360Nm i 167PS można więcej, ale tyle i tak już jest dobrze.
A ten 2,9 TD kloc wielki obibok taki jak zrobi 140 PS to tylko mu na zdrowie wyjdzie :wyszczerzony: porusza się trochę.
Z tą mocą to mam świadomość że jednostka bardziej obciążona i wiem jak to działa, bo przez rok na studiach hamowałem silniki ciężarówek, ale chodzi mi nie o super zapierdzielanie z pedałem wciśniętym do oporu i nawet dywanik wyjęty od rana do wieczora, tylko o większe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, niby planuje się z zapasem ale czasem ułamka sekundy może zabraknąć, bo sytuacja na drodze zmieniła się nagle. Lepiej mieć parę kucy mechanicznych w zanadrzu, a nuż się przyda i :dupa uratuję. :spoko

skrzychu - 2017-12-01, 21:03

Też jestem zdania, że mocy nigdy nie jest za dużo :diabelski_usmiech
Daj znać jak poszło, bo ciekaw bardzo jestem.

silny - 2017-12-02, 07:28

Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu :wyszczerzony:

Tylko cena

Darek Szczecin - 2017-12-02, 11:01

silny napisał/a:
Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu :wyszczerzony:

Tylko cena
. Cena jak cena, ważne żeby ktoś to mądrze zrobił, a nikogo takiego w okolicy nie znam. Pewnie gdy by nie odszedł nagle z tego świata w młodym wieku mój kumpel ze studiów, który był mistrzem w gazowaniu aut, to już bym taką instalację posiadał. A ktoś się orientuje jakie ta przyrosty momentu i mocy zapewnia zasilanie dodatkowo LPG ?
vwyogi - 2017-12-03, 11:03

Cytat:

Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat

Darek Szczecin - 2017-12-03, 11:16

vwyogi napisał/a:
Cytat:

Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat
. Mam teraz 35-8 i trochę wolny on 5 bieg spokojnie zapinam przy 50km/h taki optymalny to chyba 37-9 Agat taki ma i zadowolony jest
KACPERKI 2 - 2017-12-03, 11:20

Maksymalna prędkość - jak wiadomo ma wiele różnych oblicz ( wiatr, górki, stan silnika, paliwo, itp ) ale powiem inaczej. Na moim moście gdy naprawdę potrzebuję ostro wyprzedzić to 3 bieg do końca obrotów to ok. 80 km/h a 4 bieg do końca to 110 km/h. Oczywiście zaraz ktoś napisze o max momencie w dieslu który jest przy niższych obrotach itp ale mi chodzi teraz o przełożenie.
zbiegusek - 2017-12-03, 20:14

No. Ale jak się nie musisz spieszyć, to se pyrkolisz na przyzwoicie niskich obrotach we względnej ciszy. :) A w dół, to zawsze można zejść z biegami tak, jak mówisz.
Milki - 2021-09-13, 22:00

Odświeżę nieco wątek.
Jak na chwilę obecną ma się ten temat?

Darek Szczecin jeszcze tu zagląda?
Jak skończyło się w jego przypadku?
Mam ten sam silnik 2,9 td i zastanawiam się czy ma to sens.
Oferty na chwilę obecną od 800 do 1300 zł

Warto?

Darek Szczecin - 2021-09-14, 12:09

Milki napisał/a:
Odświeżę nieco wątek.
Jak na chwilę obecną ma się ten temat?

Darek Szczecin jeszcze tu zagląda?
Jak skończyło się w jego przypadku?
Mam ten sam silnik 2,9 td i zastanawiam się czy ma to sens.
Oferty na chwilę obecną od 800 do 1300 zł

Warto?


zaglądam codziennie :szeroki_usmiech

przy 2,9 z 122PS na 140-150PS warto
fajnie to chodzi
Ja płaciłem za sterownik coś około 350-400 pln
Auta tego juz nie mam dobre 2 lata, ale nowy użytkownik chwali sobie osiągi

Milki - 2021-09-14, 16:53

Darek Szczecin napisał/a:

Ja płaciłem za sterownik coś około 350-400 pln

Czyli montowałeś jakiegoś box'a z Allegro?
Oferta ku której się skłaniam to:
- hamownia i ocena stanu i możliwości
- wymiana elementów w sterowniku silnika na jakieś inne (stare otrzymuję i zawsze można wrócić do tego co było)
-hamownia i określenie co udało się uzyskać
-ewentualne dopieszczenie parametrów pod indywidualne pomysły właściciela auta

Kosztuje sporo (1300 zł) ale wydaje się sensowne.
No bo po pierwsze nie zaszkodzić..
Na wyjściu ma być około 150 KM i 340 Nm :)

Albańskie górki trochę mnie wkurzyły...

Darek Szczecin - 2021-09-16, 09:28

Pod akumulatorem jest sterownik silnika, wyjmujesz Akku , demontujesz sterownik , montujesz zmodyfikowany i koniec roboty, sprawdzasz czy lepiej ciągnie. Za dużo w 2,9 sterowaniem nie podciągniesz, więc sensu brak na pajacowanie z hamowniami

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group