| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - tylne sprężyny zawieszenia Ducato I
pasza - 2017-12-13, 11:01 Temat postu: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I no właśnie zgłupiałem bo nic takiego nie znalazłem (wszystkie oś przednia) a u mnie są też na tylne?
http://www.iparts.pl/auto...370-100113.html
Takie jedynie znalazłem
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317203213210-HV_138020-O2740-sprezyna-do-zwiekszonego-obciazenia.html
Mój kamper jest lekki bo w dowodzie pisze 2350Kg i te sprężyny nic nie dają bo i tak tył jest nisko.
Pytanie czy ja też mogę sobie zainstalować poduszki pneumatyczne i czy znajdę coś w lepszej cenie do ducato I niż te http://allegro.pl/zawiesz...7052416761.html bo ten wynik wyszukiwarka mi wybija.
Spax - 2017-12-13, 11:25
Może tu znajdziesz coś dla siebie jeśli chodzi o sprężyny »»» https://www.mad-tooling.com
pasza - 2017-12-13, 12:35
tu znalazłem tańsze
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317203213200-HV_138000-O9206-sprezyna-do-zwiekszonego-obciazenia.html
Ale czy będę mógł zamontować pneumatyczne czy muszę wymieniać te sprężyny, poduszki bym kupił w Polsce jak będę bo w Włoszech same markowe drogie po 400-500EU, ale poszukam jeszcze
Te sprężyny są raczej od nowości bo zardzewiałe tak jak resory.
Edit:
Są po 300 poszukam jeszcze
https://www.sospensioniea...93-i-serie.html
Widzę na filmie że one są gdzie indziej montowane niż te sprężyny które mam ale czy to nie przesada resory+sprężyny+poduszki
McGali - 2017-12-13, 16:53 Temat postu: Re: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I
| pasza napisał/a: | no właśnie zgłupiałem bo nic takiego nie znalazłem (wszystkie oś przednia) a u mnie są też na tylne? |
Mam i ja ... tylko auto jest cięższe i nie zauważyłem oznak zużycia sprężyn. Może wystarczy zregenerować resory (będzie taniej).
Filip - 2017-12-13, 17:20
Regeneracja resorów pomoże. Szkoda wydawać kasy na sprężyny.
Ja tak w swoim kiedyś zrobiłem i tył wyraźnie poszedł do góry.
pasza - 2017-12-13, 18:11 Temat postu: Re: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I Tak macie rację regeneracja resorów będzie najtańsza i skuteczna, ale ile trwa i czy mi na miejscu zrobią?
Zadałem źle pytanie bo ja nie chciałem tych sprężyn wymieniać na nowe tylko przeglądałem jak to z nimi jest, po co one tam są, chciałem dać ten bajer jak poduszki pneumatyczne co wszyscy mają a za bardzo nie znam się na zawieszeniach.
Czy wywalić sprężyny dać poduszki.
Dać poduszki i zostawić sprężyny.
Tylko regenerować resory.
Czy jest sens zabawy z tymi poduszkami a może sprężyny to też dobra rzecz,zbieram info zawczasu aby potem na gwałt się nie motać.
| McGali napisał/a: |
Mam i ja ... tylko auto jest cięższe. |
Tak z ciekawości o ile cięższe bo długość/zabudowa jest prawie identyczna w Burstner A570 z odwrotnej strony jest stolik, kuchnia trochę szersza a ubikacja węższa no i silnik benzyna powinien być lżejszy.
https://www.youtube.com/watch?v=AGihs0DsHTA
Tu oczywiście mowa o oryginalnej wadze bez dołożonego zbiornika/instalacji lpg czy też markizy bo jej chyba do nowego nie wliczali?
Kurcze to nie logiczne czy takich sprężyn nie powinno być w tych długich/ciężkich kamperach a nie takich jak mój, chyba że te z kuchnią na tyle mają sprężyny w standardzie?
McGali - 2017-12-13, 18:56 Temat postu: Re: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I
| pasza napisał/a: |
Tak z ciekawości o ile cięższe bo długość/zabudowa jest prawie identyczna w Burstner A570 z odwrotnej strony jest stolik, kuchnia trochę szersza a ubikacja węższa no i silnik benzyna powinien być lżejszy.
https://www.youtube.com/watch?v=AGihs0DsHTA
Tu oczywiście mowa o oryginalnej wadze bez dołożonego zbiornika/instalacji lpg czy też markizy bo jej chyba do nowego nie wliczali?
Kurcze to nie logiczne czy takich sprężyn nie powinno być w tych długich/ciężkich kamperach a nie takich jak mój, chyba że te z kuchnią na tyle mają sprężyny w standardzie? |
Mój błąd! Na adriatykach się nie znam i myślałem, że podałeś DMC. Okazuje się że to auta prawie bliźniacze. Postaram się wrzucić fotke mojego tylnego zawieszenia to sobie porównasz - ja mam jak dobrze pamiętam pakiet Valeo.
Zdjęcie poglądowe z internetu:
pasza - 2017-12-13, 20:09 Temat postu: Re: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I
| McGali napisał/a: |
Postaram się wrzucić fotke mojego tylnego zawieszenia to sobie porównasz...
Zdjęcie poglądowe z internetu:... |
Kurcze to ja powinienem zrobić zdjęcie przed napisaniem
Jeśli to foto jest z ducato i mam tak samo to znaczy że poduszek nie zamontuje bez zdjęcia sprężyn ale ale może można użyć tych uchwytów z sprężyn do zamontowania samych poduszek one są chyba tanie po 150zł sztuka.
(wydaje mi się że mam je inaczej montowane jutro sprawdzę)
SZEJK - 2017-12-13, 20:42
pasza - nic nie kombinuj, zamontuj poduszki z linka pasują bez żadnych przeróbek.
Ja zamontowałem do swojego kampera (z polecenia ROWEREK vel Leon czyli Marek ) Podnosisz ile chcesz, poziomujesz jak chcesz, regenerowane stare resory po czasie i tak wrócą do pozycji wyjściowej.
pasza - 2017-12-14, 10:40
SZEJKU kombinacje to moja specjalność choć raczej na tym źle wychodzę bo przekombinuje
Tak czytałem że regenerowane resory wracają ale czy liczyć w latach czy miesiącach.
Ten zestaw z linku allegro to raczej sobie nie wypoziomuje jak chce bo on tylko jedno ciśnienie/zegar dla obu i przy tym włoskim co podałem wygląda nędznie cena/jakość a w sumie to wcale nie wygląda bo nawet zdjęć czy opisu tam brak.
Z drugiej strony kamper jest w elitarnym gronie tylknosprężynowców i to jest dopiero coś , poduszki dziś już oklepane i wszyscy mają.
SZEJK - 2017-12-14, 12:11
pasza - nie chciałbym żebyś odebrał jako reklamę tego linku z aledrogo, montaż prosty wszystkie potrzebne uchwyty śrubki są w komplecie domawiasz drugi manometr i 5m wężyka i masz poziomowanie.
Ja tak zrobiłem koszt dodatkowo o ile pamiętam 30zł i "Będziesz Pan zadowolony"
Wiesz czasem można przekombinować i jak podsumujesz koszty to wychodzi drożej.
Ale ty płacisz i wybierasz metodę.
pasza - 2017-12-14, 12:32
| SZEJK napisał/a: |
Wiesz czasem można przekombinować i jak podsumujesz koszty to wychodzi drożej. |
Nie raz już się przekonałem o tym, "link allegro" to ja chyba zrobiłem komuś reklamę a raczej wyszukiwarka bo wpisz "ducato I J5" i nic nie ma w Polsce https://www.google.pl/sea...yczne+ducato+j5
zresztą to tylko guma i trochę blachy i czy na niej będzie logo producenta czy nie to działać będą raczej tak samo, potwierdzasz że są OK i dobrze przynajmniej sprawdzone.
pasza - 2017-12-15, 19:24 Temat postu: Re: tylne sprężyny zawieszenia Ducato I
| McGali napisał/a: | . Postaram się wrzucić fotke mojego tylnego zawieszenia to sobie porównasz - ja mam jak dobrze pamiętam pakiet Valeo.
Zdjęcie poglądowe z internetu:
|
Sprawdziłem i zrobiłem foto, wygląda na to że mogę mieć sprężyny i poduszki razem.
Sprężyny nie są dokładane jak poduszki ale wydaje się że jest to oryginalna konstrukcja kampera?
amples - 2017-12-15, 20:00
| pasza napisał/a: | | wydaje się że jest to oryginalna konstrukcja kampera? |
Oryginalnie dokładane na amortyzator , jeśli w środku sprężyn jest? .
pasza - 2017-12-15, 21:14
| amples napisał/a: | | pasza napisał/a: | | wydaje się że jest to oryginalna konstrukcja kampera? |
Oryginalnie dokładane na amortyzator , jeśli w środku sprężyn jest? . |
Dospawane zobacz na konstrukcję dołu, amora w środku nie ma jest chyba dalej i pod kątem tu widać że pusto w sprężynie.
WINNICZKI - 2017-12-17, 01:50
WINNICZKI - 2017-12-17, 01:56
Całe zawieszenie z tyłu jest na tym zdjęciu przerabiane i to nie jeden raz. Fabrycznie są węższe pióra resorów i troche cieńsze, Za to w pakiecie jest ich 6 szt. Niestety w tych modelach ducato na potęgę gnija tylne łapy mocowania resorów. I trzeba sobie jakoś radzić .zwłaszcza ,że oryginalnych resorów do ducato 1 już nie produkują. W 2008 roku regenerowałem resory i naprawiałem tylne łapy. Sztuka w takim wielo piórowym resorze polega na teflonowych przekładkach i monteżu całości z dużą ilością smaru pomiędzy piórami. W następnych latach wystarczy nawilżać resor olejem i nie powinien sie przez długie lata odkszałcić.Mojego kampera ma już kolejno trzeci właściciel A jak widziałem zdjęcia ze zlotu to nadal tył stoi jak nowy fabryczny. Wadą resorów jest tzw bujanie lub kołysanie przy bocznym wietrze lub mijającym TiR-rze . Jedynym sensownym rozwiązaniem jest dołożenie poduszek pneumatycznych. Nie pogarsza to komfortu jazdy (twardość zawieszenia) ,a niweluje i poprawia odporność na podmuchy boczne.
pasza - 2017-12-17, 17:25
| WINNICZKI napisał/a: | | Całe zawieszenie z tyłu jest na tym zdjęciu przerabiane i to nie jeden raz.... |
Były właściciel mi odpisał że w zawieszeniu nic nie przerabiał, kampera miał ponad 10lat, jak go kupił miał 93tys i 15 lat ,pisał że tylko zmieniał chłodnicę z 10 lat temu.
Spawa jest o wiele grubsza bo tam jest nie jedna ale dwie sprężyny !!! na każdą stronę + wielgachne mocowania , auto nie jest wcale pognite jedynie niebieska osłona amortyzatora przerdzewiała, z przodu jest taka sama i też przegnita.
Całe to żelastwo waży kupę kg i wygląda oryginalnie, gdybym to wywalił i dał poduszki kamper będzie lżejszy z 30kg albo i więcej ale czy tak można?
Z tym całym żelastwem nie ma możliwości montażu poduszek (trzeba by było robić specjalne mocowanie).
Kamper zaskakująco dobrze się prowadzi także w zakrętach, z tyłu jest kuchnia, bojler i łazienka.
I co z tym cudem robić?
to z ducato?
amples - 2017-12-17, 17:43
| pasza napisał/a: | | kupę kg i wygląda oryginalnie, |
To jest jedna wielka rzeźba nic fabrycznego (robota jakiegoś kowala) .
Poduszki maja większy udźwig od tych spężynek
Ja bym to koromysło wyeksmitował ,
i wstawił poduszki w miejscu odbojów , tak jak na tym pierwszym zdj. jest sprężyna .
pasza - 2017-12-17, 17:57
| amples napisał/a: | | pasza napisał/a: | | kupę kg i wygląda oryginalnie, |
To jest jedna wielka rzeźba nic fabrycznego (robota jakiegoś kowala) .
Poduszki maja większy udźwig od tych spężynek
Ja bym to koromysło wyeksmitował ,
i wstawił poduszki w miejscu odbojów , tak jak na tym pierwszym zdj. jest sprężyna . |
Z tą rzeźbą raczej się zgodzić nie mogę bo to wielkie mocowanie jest specjalnie do ducato, dziś takie coś kompletne kosztowało by kupę szmalu.
Widziałeś kowala w Włoszech północnych? wiesz ile by to kosztowało na zamówienie specjalnie jeden komplet ręcznie robiony, rzeźba jak to określiłeś ?
Udźwig wielki nie jest mi potrzebny auto jest lekkie a jeszcze je odchudzę ,poduszki mają też inne zalety
Poduszki to dobra rzecz są leciutkie cały kompletny zestaw tylko 10kg ale czy będzie lepiej?
KACPERKI 2 - 2017-12-17, 18:06
| pasza napisał/a: | | I co z tym cudem robić? |
| amples napisał/a: | | To jest jedna wielka rzeźba nic fabrycznego (robota jakiegoś kowala) . |
I co?
| pasza napisał/a: | | Z tą rzeźbą raczej się zgodzić nie mogę bo |
I argument: | pasza napisał/a: | | dziś takie coś kompletne kosztowało by kupę szmalu. |
Wszystko u paszy po staremu
Więc po co te niby-pytania skoro i tak paszta wie lepiej?
pasza - 2017-12-17, 18:20
Agat, widzę że tobie się bardzo nudzi i ciągle szukasz zaczepki.
| amples napisał/a: | | To jest jedna wielka rzeźba nic fabrycznego (robota jakiegoś kowala) . |
On wcześniej tu pisał tak jak niżej więc jak można go poważnie traktować
| amples napisał/a: | | pasza napisał/a: | | wydaje się że jest to oryginalna konstrukcja kampera? |
Oryginalnie dokładane na amortyzator , jeśli w środku sprężyn jest? . |
KACPERKI 2 - 2017-12-17, 18:44
| pasza napisał/a: | więc jak można go poważnie traktować |
Potrafisz wymienić na tym forum kogokolwiek kogo TY możesz poważnie traktować gdy nie zgadza się z Twoją wizją ?
Szkoda gadać..
McGali - 2017-12-17, 19:26
| pasza napisał/a: |
Z tą rzeźbą raczej się zgodzić nie mogę bo to wielkie mocowanie jest specjalnie do ducato, dziś takie coś kompletne kosztowało by kupę szmalu.
Widziałeś kowala w Włoszech północnych? wiesz ile by to kosztowało na zamówienie specjalnie jeden komplet ręcznie robiony, rzeźba jak to określiłeś ? |
Bez obrazy ale koledzy rację mają! Jest to radosna twórczość. Ja jakbym miał takie coś to z hukiem wyp.....lił i założył poduszki.
Darek Szczecin - 2017-12-17, 19:39
Nie ważne czy to oryginał, czy twór, moja rada wyrzuć, nie ważne czy to coś działa czy nie. Wyrzuć bo to brzydkie jest, otaczajmy się pięknem nie brzydotą nawet jak tego nie pierwszy rzut oka nie widać, ale my wiemy że one tam są te brzydactwa
MER-lin - 2017-12-17, 19:51
Te sprężyny, to taki tani, prosty sposób, by poprawić trochę stabilność kampera. Sposób cywilizowany i zaawansowany technicznie, to poduszki pneumatyczne. Jak patrzę na te podwójne sprężyny, to mam wrażenie, że zostały pozyskane z jakiegoś starego materaca. Pasza, robisz fajny remont, wkładasz w to dużo serca, wywal ten ciężki złom i wstaw poduszki pneumatyczne. I ty i kamperek będziecie zadowoleni.
CORONAVIRUS - 2017-12-17, 19:56
Taka podstawa do takiej sprężyny to jakieś popaprane makarońskie myślenie , angole też mają takie pomysły , nigdy bym takiego czegoś nie założył bo to gwałt rzemiosła .
McGali - 2017-12-17, 20:13
| pasza napisał/a: |
Poduszki to dobra rzecz są leciutkie cały kompletny zestaw tylko 10kg ale czy będzie lepiej? |
Kiedyś poduszki nie były tak łatwo dostępne i były drogie dlatego firmy takie jak Valeo (na moich mocowaniach sprężyn taka marka jest wybita wypuszczały takie pakiety. Nie było łatwo bo zimno ale foty zrobiłem.
amples - 2017-12-17, 20:49
| pasza napisał/a: | | jak można go poważnie traktować |
Próbowałem ci przekazać że białe to jednak jest białe ,
ale to chyba za trudne dla ciebie,
Niech dotrze do twych szarych komórek (jeśli je masz)
że wielu nie traktuje poważnie ale właśnie ciebie ,
Mimo to próbują ci wytłumaczyć byś nie szedł tą drogą .
Zawsze to jedna duszyczka nawrócona.
pasza - 2017-12-17, 21:30
| amples napisał/a: | | pasza napisał/a: | | jak można go poważnie traktować |
Próbowałem ci przekazać że białe to jednak jest białe ,
ale to chyba za trudne dla ciebie,
Niech dotrze do twych szarych komórek (jeśli je masz)
że wielu nie traktuje poważnie ale właśnie ciebie ,
Mimo to próbują ci wytłumaczyć byś nie szedł tą drogą .
Zawsze to jedna duszyczka nawrócona. |
Jaką drogą szedł czy ty widzisz abym coś wybrał aby na tej podstawie wypisywać co ci ślina na klawiaturę?
Daję cie do ignorowanych jedyne co robisz to szukasz zaczepki.
Sam spójrz co żeś tu nagryzmolił w tym temacie plątasz się w zeznaniach jak dziecko.
A ja znów słyszałem że ciebie wszyscy mają za [cenzura] i co ty na to?
Nawrócona do czego do poduszek czy do czytania aplesa ?
amples - 2017-12-17, 21:44
Jeśli tego nie zrozumiałeś , to z tobą jest już bardzo źle.
Święta idą raduj się , a nie wszczynasz wojny .
pasza - 2017-12-17, 21:48
Fakt jest to bardzo ciężkie/paskudne i chyba wygięte trochę na fotce widać, ciekawe ile kilogramów mi odejdzie bez tego?
Włosi się lubują właśnie w takich pancernych rzeczach, ma wytrzymać 100lat choć to nie praktyczne i problematyczne.
Obawiam się tylko czy te resory mogą zostać bo jest tylko trzy czy cztery pióra a jak pisał WINNICZKI powinno być 6 węższych.
Dzięki za odzew, troszkę się wyjaśniło a i w razie awarii tego już tego nie naprawię, trzeba będzie wywalić.
SZEJK - 2017-12-17, 22:23
pasza - tyle bicia piany a na stronie 1 tego wątku 14 12 2017r. pisałem BĘDZIESZ PAN ZADOWOLONY.
WINNICZKI - 2017-12-17, 22:53
pasza, Wywal cały dodatkowy złom ,załóż poduszki i zapomnij o problemie, Bez względu ile będziesz miał piór w resorze poduszki zastąpią braki w zawieszeniu, Twardość poduszki regulujesz ilością atm. w poduszce, Na dobrą sprawe resor będzie służył tylko jako mocownie osi do nadwozia .Kwestię resorowania przejmie poduszka. To chyba koniec dyskusjii Ja nie widzę powodu do dalszych dywagacji. Zawsze można zadzwonić do koncernu FIAT i zamówić kpl.resorów wraz z mocowaniami stosowanych w tym modelu Fiata przy konkretnej zabudowie ,warto by jeszcze domówić kpl.amortyzatorów które również były produkowane jako dedykowane do kampera (inna charakterystyka niż w dostawczym) zapłacisz jak za nowego kampera ale będziesz miał spokojny sen ,że wszystko jast jak z katalogu pewne i bezpieczne.
bmalu - 2017-12-18, 18:38
Potwierdzam. Zamontowałem poduszki z osobną funkcją pompowania lewej i prawej strony. Można odpowiednio poziomować:)
lwojtek - 2017-12-18, 19:23
| bmalu napisał/a: | | Potwierdzam. Zamontowałem poduszki z osobną funkcją pompowania lewej i prawej strony. Można odpowiednio poziomować:) |
Te pneumatyczne zestawy wspomagania tylnego zawieszenia popularnie zwane poduszkami trudno stosować do poziomowania pojazdu. Skok długości miecha po podaniu max ciśnienia to raptem pare cm i to nie jest ich zadanie (poziomowanie) w wyposażonym w taki zestaw kamperze. Do poziomowania służą inne zestawy ale to już całkiem inna bajka i techniczna i kosztowa.
CORONAVIRUS - 2017-12-18, 19:36
| lwojtek napisał/a: | | bmalu napisał/a: | | Potwierdzam. Zamontowałem poduszki z osobną funkcją pompowania lewej i prawej strony. Można odpowiednio poziomować:) |
Te pneumatyczne zestawy wspomagania tylnego zawieszenia popularnie zwane poduszkami trudno stosować do poziomowania pojazdu. Skok długości miecha po podaniu max ciśnienia to raptem pare cm i to nie jest ich zadanie (poziomowanie) . |
a niby dlaczego nie ? skok poduchy to ok 9 cm , z jednej strony 9 odejmujesz a z drugiej dodajesz i na pochyłości podłoża masz możliwość wypoziomowania , oczywiscie nie zawsze ale często... to samo masz przód/tył . Użytkuję taki system POZIOMUJĄCO-WZMACNIAJĄCY 5 lat i tyle samo czasu montuję to do kamperów i dostawczaków ... Ty masz takie coś w swoim kamperze czy tylko słyszałeś ,że gdzieś coś ktoś powiedział ???
pasza - 2017-12-19, 09:49
Do poziomowanie takie coś kupuję
Żartowałem choć kto wie ciekawe bo tylko 300eu za takie cuś to taniocha, ja będę odchudzał swego z wszelakich gratów ma być rekordowo lekki a już dzięki nietypowej konstrukcji jest leciusieńki.
Ciekawe ile to by było cięższe a może nawet i lżejsze od tego żelastwa/nóżek które mam zamontowane z tyłu a jeszcze do nich muszę dokupić klucz/korbę aby je rozłożyć nie kładąc się choć z korbą i tak się będę musiał kłaść aby je odblokować/zablokować.
Lub najpewniej całkowicie wywalę te nóżki to z 20-30kg , będę poziomował poduszkami jak piszecie, poduszki to jednak same zalety tylko dzięki nim oszczędzę na wadze łącznie z 50-70kg plus będzie jeszcze lepiej się prowadził.
300eu to taniej od prostych poduszek pneumatycznych ( z pilotem 380Eu), nie wiem czy to jest nowe ale zdjęcie jest z parkingu przed sklepem kamperowym w Trieście a ogłoszenie się pojawia systematycznie.
https://www.subito.it/car...e-187050816.htm
lwojtek - 2017-12-19, 09:57
| BIORCA napisał/a: |
a niby dlaczego nie ? skok poduchy to ok 9 cm , z jednej strony 9 odejmujesz a z drugiej dodajesz i na pochyłości podłoża masz możliwość wypoziomowania , oczywiscie nie zawsze ale często... to samo masz przód/tył . Użytkuję taki system POZIOMUJĄCO-WZMACNIAJĄCY 5 lat i tyle samo czasu montuję to do kamperów i dostawczaków ... Ty masz takie coś w swoim kamperze czy tylko słyszałeś ,że gdzieś coś ktoś powiedział ??? |
Tak mam i miałem w każdym kamperze od 11 lat. 11 lat temu kupiłem integrę Eriba Jet na Traficu która miała 2 obwodowy system na kompresorek zewnętrzny ale i pompka rowerowa dawała radę. Teraz mam od kilku lat w innym zestaw Goldschmitta dla Ducato, który założyłem ze względu na rampę na skuter - dobrze trzyma ciśnienie. Gdyby nie rampa pewnie bym nie zakładał choć dobrze jest utwardzić zawieszenie w czasie szybkiej jazdy po drodze z dużą ilością zakrętów. Instrukcja mówi by utrzymywać w poduszce min. ciśnienie 1 bara czyli jest ona już w jakiś sposób wydłużona. Jeżeli z jednej strony ujmiesz 9 a z drugiej nabijesz na maxa to bedziesz miał ok 9 a nie jak sądzę Tobie się wydaje 18 bo piszesz odejmiesz dodasz. Taki skok to jak najechanie jedną stroną na grubą deskę na równej parceli. Do poziomowania i stabilizacji pojazdu już lepszy jest podnośnik typu al-ko. O całej maści plastikowych najazdów, które są jednorazowe na kamienistym podłożu nawet nie wspominam. W Eribie zamiennie pasowały dobre poduchy Barum z fabryki w Nachodzie gdy z powodu starzenia gumy oryginalne musiałem wymienić. Trochę się rozpisałem a to temat Paszy z Triestu - stolicy Illy o sprężynach.
pasza - 2017-12-19, 10:22
| lwojtek napisał/a: | | Trochę się rozpisałem a to temat Paszy.. |
E jaki tam mój temat , pisz pisz zawsze się czegoś ciekawego można dowiedzieć/nauczyć, ma sprawa już raczej wyjaśniona, czytam jak pewnie i inni co doświadczeni mają do powiedzenia na ten temat.
SlawasCVCG - 2017-12-20, 13:34
Z 2 miesiące temu sprzedałem za 200 zł całą belkę tylną i resorami oraz oryginalnymi mocowaniami, które wyciąłem z busa Ducato 92r. Miałem to na zapas do swego Hymercamp 46 ale że u siebie zamiast sprężyn mam właśnie pneumatyczne "poduchy" to nic się nie dzieje z tym elementem. Więc postanowiłem się tego pozbyć.
Ja osobiście też polecam zainwestowanie w poduchy bo i na drodze "przyjemniej" się jedzie a na kempingu można zabudowę "usztywnić", szczególnie że ktoś przede mną zdemontował fabryczne podpory (które zresztą poszukuje).
Co się tyczy bujania na drodze to właśnie będę zakładał na tył dystanse 25 milimetrowe, które zamówiłem w firmie zajmującej się tunningiem aut.
Zobaczymy jak się sprawdzą przy tak krótkim rozstawie osi jak ma Fiat Talento.
A poniżej fotka z wrześniowej wyprawy do Egeru.
pasza - 2017-12-21, 10:00
| SlawasCVCG napisał/a: | | A poniżej fotka z wrześniowej wyprawy do Egeru. |
Fajniuśki ten kamper niech mi ktoś powie te stare nie są najładniejsze.
Malutki ale pewnie w środku i tak chyba więcej miejsca jak popularnym w blaszaku, ile on waży?
Czyli radzisz nóżek do poziomowanie nie wywalać jednak.
Ja tak podniesionego tyłu nie mogę mieć , raz z tyłu powinien być najniższy punkt wody, dwa to że mój nisko stoi i jest przechylony uchroniło go przed zgniciem gdyż zgnił sam róg zamiast połowy kamera.
Edit.
Gdybym jednak nóżki wywalał i dawał te elektryczne (doczytałem że są do różnych modeli), pasują do twego kamera to będą do odbioru w Trieście,ale ja muszę nim choć trochę pojeździć aby wiedzieć czego potrzebuje co zbędne.
CORONAVIRUS - 2017-12-21, 12:48
| lwojtek napisał/a: |
Jeżeli z jednej strony ujmiesz 9 a z drugiej nabijesz na maxa to bedziesz miał ok 9 a nie jak sądzę Tobie się wydaje 18 bo piszesz odejmiesz dodasz. Taki skok to jak najechanie jedną stroną na grubą deskę na równej parceli.. |
nigdzie nie napisałem o 18 cm wiec mi nie wciskaj , źle sądzisz ...
nie ma desek o grubości 9 cm , to nie sa deski
teraz jeszcze zdaj sobie sprawę,że poduszka nawet jeśli ma skok tylko 9 cm to auto i tak przechyli się więcej dlatego ,że punkt podparcia poduszki , jesli nie jest zamontowana na resorze tylko obok niego , jest bliżej osi pojazdu . Zamontuj ją sobie w połowie dystansu oś resor i dopiero cobaczysz co na przechyle taka niby mala poduszka potrafi , oczywiscie do jazdy to lipny pomysł ale dla zobrazowania działania wystarczy .
a teraz miej co chcesz i jak chcesz , nic nikomu do tego
SlawasCVCG - 2017-12-21, 13:53
| pasza napisał/a: |
Fajniuśki ten kamper niech mi ktoś powie te stare nie są najładniejsze.
Malutki ale pewnie w środku i tak chyba więcej miejsca jak popularnym w blaszaku, ile on waży?
Wszyscy co do niego zaglądają mówią, że w środku jest większy niż na zewnątrz.
A waży 2100 kg z klamotami po wyprawie.
Czyli radzisz nóżek do poziomowanie nie wywalać jednak.
Dużo osób wyrzuca tylne podpory i stosuję inne metody stabilizacji na postoju. W moim przypadku możliwe że po założeniu poduch poprzedni właściciel stwierdził że jak napompuje na maxa na postoju to nie buja się. Ja nie próbowałem pompować do oporu.
Ja tak podniesionego tyłu nie mogę mieć , raz z tyłu powinien być najniższy punkt wody, dwa to że mój nisko stoi i jest przechylony uchroniło go przed zgniciem gdyż zgnił sam róg zamiast połowy kamera.
Mój też jest wysoko podniesiony tył ale trzymam go pod wiatą. A na wyjazdach to staram się stawiać go pod górkę. Choć już zastanawiałem się czy nie założyć kół 16" na przód a tył jak jest 14" ale to dziwnie by wyglądało i kłopot z zapasem a nie sprawdzałem co na to przepisy więc wyrzuciłem ten pomysł z głowy.
Edit.
Gdybym jednak nóżki wywalał i dawał te elektryczne (doczytałem że są do różnych modeli), pasują do twego kamera to będą do odbioru w Trieście,ale ja muszę nim choć trochę pojeździć aby wiedzieć czego potrzebuje co zbędne. |
Jeżeli są takie jak na poniższym zdjęciu to byłbym zainteresowany jak zdecydujesz się je usunąć. Ja będę w przyszłym roku rejestrował go jako pojazd "zabytkowy" i staram się go jak najbardziej doprowadzić do wysokiego stopnia oryginalności.
pasza - 2017-12-21, 18:27
| SlawasCVCG napisał/a: |
A waży 2100 kg z klamotami po wyprawie. |
Do takiej wagi 2,5tb nie jest potrzebny.
Na 16 będzie szybciej szedł i chyba niektóre peugeoty tak mają?
W Włoszech taki manewr by nie przeszedł, rozmiar kół i opon wpisany w dowód, a od 2 lat nawet felg nie można kupić normalnie tylko trzeba pokazać dowód rejestracyjny i na jego podstawie mogą ci sprzedać felgi z certyfikatem że mają homologacje do twego pojazdu (!!!!!!qwa cyrk)
Tak wydaje mi się że mam identyczne nóżki, jutro sprawdzę a jeśli będę usuwać to masz je zaklepane.
mischka - 2017-12-24, 09:11
| pasza napisał/a: | | W Włoszech taki manewr by nie przeszedł, rozmiar kół i opon wpisany w dowód, a od 2 lat nawet felg nie można kupić normalnie tylko trzeba pokazać dowód rejestracyjny i na jego podstawie mogą ci sprzedać felgi z certyfikatem że mają homologacje do twego pojazdu (!!!!!!qwa cyrk) | W innych krajach tak jest od lat.
MisioKRAK - 2017-12-24, 09:36
Jam mam tez taką nóżkę...ale niestety jedną - z miłą chęcią bym nawet 3-4 takie kupił - ale to z racji dłuższego kamperka
U mnie niewiedzieć czemu jednak poduszki dają parę cm - 2-3? Ale do prowadzenia auta przy możliwości ich sterowania podczas jazdy - bardzo fajna...
Teraz bym chciał jeszcze amortyzatory zrobić u siebie... ale troszkę ciężkawo... chciał bym olejowo gazowe ale jeszcze takich nie namierzyłem by były odpowiednie do mojego kampera...
SlawasCVCG - 2017-12-25, 16:08
| pasza napisał/a: |
Do takiej wagi 2,5tb nie jest potrzebny.
Na razie wymieniłem fabryczny zestaw napędowy 1,9D i wstawiłem 2,5D.
Mocy wystarcza na podjazdach i górskich serpentynach.
Często na serpentynach redukuję bieg niżej bo się obawiam, że się położę na "boczku" jak wejdę w zakręt ze zbyt dużą prędkością.
Muszę silnik przetestować jak będę holował na przyczepie motocykl z wózkiem bocznym.
Tak wydaje mi się że mam identyczne nóżki, jutro sprawdzę a jeśli będę usuwać to masz je zaklepane. |
Jeżeli tak to jestem zainteresowany.
Nr kontaktowy jest ogólnodostępny albo mail na priva.
pasza - 2018-01-01, 21:00
| MisioKRAK napisał/a: | | Jam mam tez taką nóżkę...ale niestety jedną - z miłą chęcią bym nawet 3-4 takie kupił |
Obiecałem "SlawasCVCG" że w razie jak będę ich się pozbywać on ma je do odbioru, ale na subito widziałem takie do sprzedaży jak bym zobaczył ponownie to cię poinformuję.
Pozdrawiam.
|
|