Kupujemy kampera - Czy ktoś może podpowiedzieć coś o tym egzemplarzu ...
pumar - 2017-12-24, 13:14 Temat postu: Czy ktoś może podpowiedzieć coś o tym egzemplarzu ...Witam,
Technicznie nie jestem zielony - lecz w temacie kamperów raczkuję ..... Proszę o pomoc w ocenie czy warto interesować się takim egzemplarzem
link : http://allegro.pl/camper-...7095658282.html
czy lepiej iść w nowy z pełną gwarancją bez "zapomnianych przygód" ... A jak w nowy czy w tej cenie można coś naprawdę sensownego kupić ? Moje założenia - 4-5 os. półintegra, dla pary w średnim wieku łóżko takie jak w linku lub wyspowe; całoroczny-wersja zimowa, dł. 7-7,5 m .....Koziołki - 2017-12-24, 13:33 Oglądałem tego kampera. Informacji mogę udzielić na privsilny - 2017-12-24, 14:22 a dla czego nie na forum to na co to forum jest jeśli nie chcesz pisać Andrzej 73 - 2017-12-24, 15:26 Atrakcyjna cena , jeśli autko nie stuknięte , godny uwagi. CORONAVIRUS - 2017-12-24, 15:32
Andrzej 73 napisał/a:
Atrakcyjna cena , jeśli autko nie stuknięte , godny uwagi.
no juz nie jest stukniete , fotki ładne.zbyszekwoj - 2017-12-24, 15:50 A jak było stuknięte to juz nie nadaje sie do uzytku?CORONAVIRUS - 2017-12-24, 15:57
zbyszekwoj napisał/a:
A jak było stuknięte to juz nie nadaje sie do uzytku?
jasne ,że nadaje tyle ,że warto o tym wiedzieć a w ogłoszeniu jakoś mało info ważnych tylko zalety w Niemczech takie to DMC 4250 I KOSZTUJA JAKIEŚ 400 TYŚ pln kto przez rok traci 150 tyś na aucie ? Ubezpieczalnia pokryła stratę , spokojnie .zbyszekwoj - 2017-12-24, 19:12 Może ma odpisany vat i podatek ,teraz sprzeda za 10 tys zł oficjalnie i już wyjdzie na swoje. pumar - 2017-12-24, 21:39 Wiem że każdy swoje chwali, trudno się mówi o swoich wadach , lecz widzę że lodówka , Klima , ogrzewanie, toaleta , to w zależności od modelu małe różnice ,te same firmy sprzętu do wyposażenia części mieszkalnej. Meble robią różnicę - może jeszcze materace , rozkład wyposażenia, no i oczywiście podstawa ford fiat czy citroen. To zauważyłem na początek, lecz czy bardziej doświadczeni koledzy mogą podpowiedzieć jaka firma zabudowy mieszkalnej gwarantuje rozsądny stosunek jakości do ceny??? Zawsze można dodatkowe wyposażenie dobrać wg własnych upodobań, potrzeb i możliwości.... np. materace dodatkowo zamówić lepszej jakości, audio podrasować itp. Lecz nie wszystko bez większej ingerencji jest możliwe do wymiany aby nie stracić gwarancji. Ciekawi mnie wasze zdanie na ten temat - jaka firma ma zdrowe podejście i potrafi zoptymalizować stosunek jakości do ceny.Bronek - 2017-12-24, 21:59
Cytat:
jaka firma ma zdrowe podejście i potrafi zoptymalizować stosunek jakości do ceny.
W jakim zakresie cenowym się poruszamy
W ok 85-90 tyś euro, czekam do czerwca, mam z trzy pakiety do wyboru, trochę dupereli, parę tapicerek.
I jestem szczęśliwy, że mi w ogóle chcieli zrobić.
Tak w dużych firmach przy pożądanych modelach..
Ale pewnie ktoś podejmie się zrobienia kampera, tylko to nie są tanie rzeczy
Dobre firmy mają tzw portfele zamówień wypełnione.CORONAVIRUS - 2017-12-24, 22:03
pumar napisał/a:
jaka firma ma zdrowe podejście i potrafi zoptymalizować stosunek jakości do ceny.
żadna , nie ma takiej , dziesiatki modeli jednej firmy od porządnej do linii dla wypozyczalni czyli prostota i badziew do potegi a wszystko pod jedną nazwą . Dziś nie ma kampera bez wad za rozsądna kasę co i tez jest trudne do zdefiniowania bo każdy ma rozsądek na róznym pułapie .
Jesteś żółtodziobem ? kupuj to co Ci się podoba i Ciebie stać , będziesz sprzedawał tez znajdziesz żołtodzioba który łyknie wszystko bo cena będzie ok ale Ty juz żółtodziobem nie będziesz az takim i następnego kupisz juz myśląc inaczej , praktyczniej ... dopiero trzeci będzie na wymiar ale to lata doświadczenia Bronek - 2017-12-24, 22:12 I to fakt bezsporny.
I albo się z tym godzimy i cierpimy z uśmiechem, albo nie i też cierpimy ale na smutno.
ALE racja mało kto się przyzna... i to Ci "najwięksi kamperowcy" też gdy nabędą za diabła nie puszczą pary z... buzi, że nie wszystko jest po ich myśli.
To normalna cecha i tyle pumar - 2017-12-25, 00:04 Co do zakresu cenowego to 200 do 250 tys. złoty ,
Co do podpowiedzi faktycznie jestem żółtodziobem co do kamperowania i zakładam że własne zdanie to wyrobię sobie za kilkanaście tyś. km. Fakt jest również taki że jakieś pojęcie techniczne posiadam i fakt konieczności poprawienia fabryki czy jakiekolwiek inne nawet bardziej zaawansowane przeróbki nie są dla mnie problemem. Aczkolwiek egzemplarz z fabryki z niedoróbkami to przesada , czy spotkaliście się z powtarzającymi usterkami części mieszkalnej w nowych egzemplarzach ..... jakość materiałów i rozwìązań rozumiem że może być mierna lecz jakość montażu modelu z linii wyższej i niższej nie powinna mieć znaczących różnic. VW polo czy passat , nie oznacza to że w polo nitki wystają z siedzeń lub szyby otwierają się podczas jazdy. Może źle do tego podchodzę bo w tym segmencie jest trochę inaczej....... Dajcie znać na co zwrócić szczególną uwagę co będzie trudno potem zmienić ....papamila - 2017-12-25, 08:12 Po cenie to celujesz w dół średniej półki
Różnice pomiedzy liniami modelowymi są duże
Bodajże w styczniu sa targi kamperowe w Stuttgarcie- zrób sobie wycieczke,
Jak poogladasz sobie kilkanascie modeli, zapoznasz sie z metkami cenowymi
to bedziesz mial jako takie rozeznanie,
Co sie podoba,
Co chcialbys kupic
.....i co możesz kupić
I na a koniec
-przestrzeń to jedyna rzecz jakiej nie dokupisz do kampera
waga rzeczywista pojazdu !!!!!!!!!!- ( a raczej dopuszczalna ładowność) bedzie sie tylko zmniejszac
wraz z kolejnymi dodatkamipumar - 2017-12-25, 23:39 Czy Benimar to solidna firma ? Czy na wersję zimową są jakieś firmy które przykładają się bardziej do tematu - np. zbiornik izolowany i podgrzewany - czy musi byc podwójna podłoga, czy zapewmiona wentylacja za meblami to standard ?Bronek - 2017-12-26, 10:24 O Firmie Benimar Ci nic nie powiem, ale podwójna podłoga, to wybór modelu związany często z większą wagą i ceną.
Ogrzewane i ilzolowane zbiorniki wody szarej to wybór dostępny chyba we wszystkich typach.
Ważny czasem w zimowych podróżach, ale wtedy potrzebne raczej 230v lub grzanie jedynie podczas jazdy.
Meble, to nie meble jak w domu. Wyglądacć mogą podobnie, ale ich nie wsta2iają do kampera.
Kamper to jeden wielki mebel, budiwany od środka na zewnątrz. Czyl są i szafki wc i prysznic sypialnia, których tylną ścianą jest kamper.
Naprawdę, pooglądaj trochę filmów z produkcji czy wystaw. No i poczytaj na tym Forum.
I nie kupuj, póki co. Masz sporo kasy, ale to "sporo" to też wartość względna.
Nie wiem, czy pozwoli Ci kupić nawet golasa nówkę? 4 lata temu tak. Teraz?
Lub dobrze wyposażoną używkę, z tym że tu u nas trzeba trafić..
Moim skromnym zdaniem w europejskich warunkach niestety około pół miliona złotych daje względną swobodę wyboru w DMC 3,5 t. Takb by kupić i wyposażyć na maksa. No może trichę mniej, byna smalec i waciki zostało.
Jak poczytasz dział dot zakupu kamperów, to zrozumiesz ciernistą drogę jaką czasem trzeba przejść.
Zawsze będziesz spotykał się z krytyką i będziesz miał wątpliwości. Slogan : kamper to worek kompromisów jest aktualny.
Np. Duży jest wygodny, ale nie do parkowania,
Mały jest mobilny, ale ciasny.
No i DMC? itd.
czytaj........ i potem pytaj. pumar - 2017-12-26, 11:22 No i jeszcze rzecz chyba najważniejsza przy nowym kampera to chyba serwis . Czy któraś z firm odstaje od pozostałych w temacie serwisu - bo przy kupnie nowego kampera jest to chyba ważny argument.Bronek - 2017-12-26, 11:37 Jestem w temacie, bo o ile nie wiesz, właśnie zakupiłem nówkę i to wbrew /lub nie - rozsądkowi u nas w kraju.
Nie wiem, czy jest jeszcze firma która robi kampery z silnikami 2000cc
Gdy kupowałem pierwszego w 2013r można było takie 2.0 kampery kupić, teraz chyba to problem. A to kosztuje 50 000 zł akcyzy m/w.
Serwis... auto to Fiat itd... Buda, ja miałem do czynienia z CamelCamp w Poznaniu. Pierwszy to Mclouis ale się nic nie działo. Akcesoria i zamówienia realizowali szybko.
Teraz też Oni ale to RAPIDO , i zobaczymy.
Ci co kupili za granicą i tam zarejestrowali zaoszczędzili na akcyzie czasem vacie i sewisują często też tam.
Jak trafisz i to obojętnie w jakiej marce, to serwis powinien być Ci obojętny, czego Ci życzę a i sobie też.
Lipę robią wszędzie. No albo nie lipę ale moim zdaniem generalnie to widać obniżenie standardów.
Nie wszystko złoto co się świeci.Endi - 2017-12-26, 11:48
pumar napisał/a:
...Czy na wersję zimową są jakieś firmy które przykładają się bardziej do tematu - np. zbiornik izolowany i podgrzewany - czy musi byc podwójna podłoga, czy zapewmiona wentylacja za meblami to standard ?
Tak są np. szwedzka firma KABE. Campery o wysokim komforcie wykonania, przygotowane do warunków zimowych. Dla przykładu podam, że w ścianach konstrukcyjnych umieszczone są kanaliki do odprowadzania skondensowanej wody.Bronek - 2017-12-26, 11:56 https://www.mobile.de/pl/...ated!integrated
Racja, co odzwierciedla, to nie zawsze odzwierciedla...... cena
Endi Jak to jest u nich z DMC? Nie widzę do 3,5? np na Mobile. deEndi - 2017-12-26, 12:04
Bronek napisał/a:
Endi Jak to jest u nich z DMC? Nie widzę do 3,5? np na Mobile. de
To nie ma znaczenia nie można zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko
Ma np. takie cuda - specjalna na warunki zimowe , mocna bateria 100Ah, generator 160A, grzałka pod kierownicą i przednie siedzenie pasażera, podłączona do ogrzewania podłogowego...długo by wymieniać..Bronek - 2017-12-26, 12:57 Oj jak dobrze, że ja nie lubię zimy.
Ale tak powinno być.
To fakt, że powyżej tych 3,5t DMC otwiera się inna perspektywa.pumar - 2017-12-26, 12:57 Dmc jak na razie jest dla mnie granicą (brak prawka C) muszę patrzeć również na możliwość załadunku czyli 320 kg żywego towaru plus ciuchy wyposażenie i jadełko .
Licząc 5% 175 kg nad bagażu to razem 3675kg. Mój piesek to już 40kg jak jest głodny.
Poczytałem trochę już tego forum - zanim się zarejestrowałem to z 2 m-ce przeglądałem tematy... . Nie nastawiam się wysoką półkę - KABE to widzę że 400.000 to min. - dlatego interesują mnie troszkę niższe poziomy ale z zimowym podstawowym wyposażeniem.
Czy jakieś budżetowe linie mają zastosowane podstawowe zasady jak np. wentylacja za mebelkami oraz rozprowadzanie ciepła w rejon kondensacji pary i instalacji wodnej - syfony, rury itp. to co jest podstawą a ciężko przerabiać samemu .....
Maty grzewcze czy docieplenie kabiny kierowcy to nie problem, generator też nie musi być w podstawowym wyposażeniu ...
Ps. Dzięki wielkie za porady jestem już troszkę mądrzejszy.... ale do decyzji jeszcze mi brakuje...Bronek - 2017-12-26, 13:03 Co Ty z tymi mebelkami ich wentylacją
Myszy masz w domu czy grzyba że tak drążysz... wybacz
Pisałem Ci że nie ma nic za mebelkami.
Bo mebelki w kamperze są wentylowane świeżym powietrzem kraju w którym przebywasz ... czyli ściana kampera to ściana Twoich szafek.
Jeszcze raz kampera budują od środka... Czyli na koniec ściany i dach i te zamykają szafeczki i inne przestrzenie.
Bóg Cię broni kupować na tym etapie Twojej wiedzy!Andrzej 73 - 2017-12-26, 13:06 Czytam Twój wątek i do końca nie wiem czy ma to być kamper nowy czy używany. Przedział cenowy 200-250 tyś. na nowego kampera to nie wiele.
Jak piszesz wymagania masz. Więc zastanów się dobrze i doprecyzuj swoje założenia , a następnie szukaj odpowiedniego kampera.
Na ten moment wiemy , że chcesz wersję zimową z ogrzewanymi zbiornikami.
Jaka długość kampera , jaki rodzaj zabudowy i na jakiej bazie?
Endi - 2017-12-26, 13:12 A ja Ci pumar ...szczerze radzę zrób kat. C a te wszystkie oczekiwania, priorytety o których piszesz znikną jak za czarodziejską różdżką
Tylko spokojnie, kupisz 3-4 latka i zmieścisz się w budżecie. Na nowego przyjdzie czas.
pumar - 2017-12-26, 13:14 Jak już pisałem 7 _ 7.5 m ; nie musi być nówka lecz na gwarancji i bezwypadkowy koniecznie. Może być na Fiacie lu
, ford czy citroen też nie jest problemem, 2,0 silnik może być oprócz fiata... no i półintegra do 5 os.pumar - 2017-12-26, 13:18
Endi napisał/a:
A ja Ci pumar ...szczerze radzę zrób kat. C a te wszystkie oczekiwania, priorytety o których piszesz znikną jak za czarodziejską różdżką
Tylko spokojnie, kupisz 3-4 latka i zmieścisz się w budżecie. Na nowego przyjdzie czas.
Rozważam Kat. C - dla mnie to nie problem lecz czasem kierowcę rezerwowego warto mieć .... A z tym już gorzej dla kat. Ć .....Endi - 2017-12-26, 14:09
pumar napisał/a:
Rozważam Kat. C - dla mnie to nie problem lecz czasem kierowcę rezerwowego warto mieć :mrgreen: .... A z tym już gorzej dla kat. Ć .....
Jeśli kat,C nie stanowi problemu to się nawet nie zastanawiaj !!
Dla tego jednego dnia słabości ?? ... daj spokój, pojedziesz dzień póżniej
A swoją drogą..w Turcji wywróciłem się z moim Piotrem za skuterze . Uszkodziłem na jezdni dość poważnie lewą rękę. I całe szczęście , że to tylko tyle
Myślisz , że moją żona poprowadziła by kampera nawet do 3,5 DMC około 4 tys. km z powrotem do domu ?? Bronek - 2017-12-26, 14:18 Moja tak.
One tak mają, jak dzieci i Cyganie, wsiada i jedzie. Nawet czołgiem.
To taka zaleta/wada konstrukcyjna kobiet.
Działają zero/jedynkowo albo 100% albo nie przekonasz by spróbowała.
Monika jeździ, tylko ja wtedy... . Nie lubię być pasażerem z kimkolwiek i w czymkolwiek
Ale my tylko dwoje i dwa pieski.
Przy rodzinie 500+ i zwierzęciu o wadze bawołu, bez C nie ma co liczyć na zmieszczenie się w Bmarcincin - 2017-12-26, 23:24
pumar napisał/a:
... Czy na wersję zimową są jakieś firmy które przykładają się bardziej do tematu - np. zbiornik izolowany i podgrzewany - czy musi byc podwójna podłoga, czy zapewmiona wentylacja za meblami to standard ?
Jeżeli planujesz użytkowanie kamepra w zimę poza kempingami, to ważne jest aby zbiorniki były umieszczone w przestrzeni izolowanej (przeważnie pomiędzy podłogami). Podgrzewanie zbiorników matami wymaga podłączenia 220 lub odpalenia generatora - ze zbiornikami umieszczonymi pomiędzy podłogami nie ma takiego problemu - w moim przypadku podwójna podłoga to must have w następnym kamperze. Co izolacji to mam pozytywne doświadczenia z Hymerem - izolacja ścian sprawdza się w ziowych warunkach. Jeżeli zależy Ci na jak najlepszych właściwościach zimowych to uważam, że półintegra jest średnim wyborem - wg mnie bardziej sprawdzi się integra albo alkowa - mam alkowę w której zakładam kurtynę oddzielającą szybko wychładającą się kabinę od przestrzeni mieszkalnej i to naprawdę się sprawdza - mam alkowę 6 osobową a jeździmy w max 4 osobowym składzie - kabina nie jest nam potrzebna podczas postoju. Integra także będzie lepiej wyizolowana od półintegry. Oczywiście można we własnym zakresie poprawić fabrykę w kwestii izolacji kabiny w półintegrze, ale trzeba mieś świadomość, że ta fabryczna jest kiepska.
Co do przestrzeni za mablemi - nie ma znaczenia - przy dobrej izoalcji nic się nie wykrapla. Co do firmy - Hymer produkuje kampery ze zbiornikami ogrzewanymi i zabudowanymi pomiędzy podłogami. Można zmieścić się w 3,5 DMC z w miarę przyzwoitą ładownością.Bronek - 2017-12-27, 06:22 Tu nie ma miejsca na fanaberie, typowa robota taśmowa, by było szybko i tanio.
Owszem można inaczej ale to już inne pieniądze
itp
Benimar tak np sobie robi
Socale - 2017-12-27, 22:11
BIORCA napisał/a:
...
następnego kupisz juz myśląc inaczej , praktyczniej ... dopiero trzeci będzie na wymiar ale to lata doświadczenia
Jestem tego przykładem.
.
Pumar, jeśli mógłbym Ci coś polecić w Częstochowie to polecam:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29035
.
.
Edit:Sorrki. Ogłoszenie zniknęło. Długo ze sprzedażą nie czekał.
Zapytam kolegę jak byś chciał ciekawość zaspokoić.
To był Hymer Exis i588, 2015, 2,3l, integra, gwarancja i same cukierki.Andrzej 73 - 2017-12-27, 22:56
Socale napisał/a:
Pumar, jeśli mógłbym Ci coś polecić w Częstochowie to polecam:
Sprostuję , to Olsztyn pod Częstochową.
Prawdopodobnie już nie ma w ofercie , bo było sporo zainteresowanych. pumar - 2018-01-02, 07:02 Jeszcze jedno pytanie - Czy w użytkowaniu długość 6,99 a np.7,43 sprawia wielką różnicę ? Chodzi o jakieś ograniczenia....Bronek - 2018-01-02, 07:18 Chciało by się rzec : spytaj żony.
Wg mnie, różnicy w prowadzeniu nie ma.
Trochę lepiej w parkowaniu na publicznych parkingach ale niewiele.
Jedynie tylny zwis zamiatający i czasem kłopotliwy prz pochyłościach, polnych drogach itp.
Są kampery jeszcze dłuższe.
DMC! dłużej najczęściej oznacza więcej masy własnej.
6m jest taką długością powyżej której już wsio ryba i każdy sobie sam dobiera ideoologię po co i dlaczego.
Najczęściej gdy budżet ograniczony bierzesz co dobre suche i tyle oraz m/w pasujący rozkład.
Mając odpowiednie pieniądze by wybierać jest jeszcze gorzej wbrew pozorom!
No i przestrzeń wew rozplanowanie, łazienka itp. Kubatury raczej potem nie dopkupisz. Same kompromisy krimar - 2018-01-02, 10:26 powyżej 6 m opłaty na promach rosną, czy przekroczenie granicy 7 m się z czymś podobnym wiąże gdzieś wiąże nie sprawdzałemzbyszekwoj - 2018-01-02, 12:03
krimar napisał/a:
owyżej 6 m opłaty na promach rosną,
Nie w każdym wypadku. Grecy ,Włosi np oceniają na oko i za mojego 5,5 m płaciłem tyle co kolega 7m.
Zależy jeszcze jakim sie jest kierowcą. Taki co na co dzień prowadzi tira to do kampera podchodzi jak do malucha i dla niego długość to pryszcz. Dla zwiedzających miasta, każdy cm poza 6m to coraz większy problem.andi at - 2018-01-02, 12:53 Wracając do ogłoszenia to za te pieniądze tej firmy i rocznika nie kupisz .Warto poprosić kolegę z forum i pojechać zobaczyc to cudo bo warto
Ma spanko prawo i lewo
Ma piwniczkę i jest fajny