Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Sprinter 4x4 Innovation

4x4camper - 2018-01-08, 12:45
Temat postu: Sprinter 4x4 Innovation
Witam,

w końcu moje przemyślenia na temat kampera wyprawowego nabrały pewnej wizualnej formy.
Jest dawca, jest projekt i jest firma która podejmie się takiego wyzwania.

Szczegóły wkrótce, ale projekt wizualnie tak mi się podoba, że postanowiłem się pochwalić :)

Suliki - 2018-01-08, 12:59

no fajny, jeżeli jeszcze nie patrzyłeś to popatrz na Hymera Grand Canyon na sprinterze, ma fajny rozkład w środku, sprawdza się, powodzenia
mrsulki - 2018-01-08, 19:07

Ale to raczej turystyk nie kamper będzie? Krótki i niski jakiś taki, ani stanąć w środku ani się położyć :-/
CORONAVIRUS - 2018-01-08, 19:48

ważne by miał kibel .
4x4camper - 2018-01-08, 20:01

Odpowiadam.
Auto wydłużone nakładką epoksydową o 35cm w której się mieści -na prawej burcie koło zapasowe a na lewej kibel. Kibel wjeżdża do łazienki gdy jest potrzebny.Powyżej koła i kibla szafki dostępne od wewnątrz,oddzielone przegrodą konstrukcyjną.
Jest kibel-jest camper

poz
Tolo

ps. pracujemy nad wizualizacją środka

CORONAVIRUS - 2018-01-08, 20:06

no i pięknie

kibicuję :)

krzlac - 2018-01-08, 20:20
Temat postu: Re: Sprinter 4x4 Innovation
4x4camper napisał/a:
Jest dawca...


Sprinter to raczej biorca. Z dawcy to się pobiera organy i wstawia do biorcy. Kto będzie wykonawcą?

CORONAVIRUS - 2018-01-08, 21:58

może chodzi o dawcę wrażeń :) na przyszłość albo dawca dla wykonawcy zlecenia :-P
4x4camper - 2018-01-20, 14:17

Wnętrze,

Łóżko dla dwóch osób, rozkładane do wymiarów 1900 x 1200.
Kuchenka turystyczna, wyciąganą w momencie potrzeby na blat ze zlewem.
Umywalka składana, chowana w lewej burcie za drzwiami. Otwarcie drzwi oraz rozsunięcie ich do szafy tworzy zamkniętą przestrzeń potrzebną na czas toalety. Nad toaletą szyberdach z wyciągiem przykrych zapachów. Kibel wysuwany w momencie potrzeby - normalnie schowany w tylnej części wraz z kołem zapasowym. Nad nimi zamknięta przestrzeń bagażowa.

4x4camper - 2018-03-07, 09:22

Powoli do przodu.

Na szybko zdjęta z tyłu sprintera forma i wykonany element który posłuży jako kopyto do wykonania tylnej dokładki.

Czekamy na wiosnę ;)

4x4camper - 2018-03-30, 20:34

Małe postępy.

przymiarka dachu na dachu.

Robold - 2018-03-31, 12:39

Oglądam z zaciekawieniem postępy prac. Ciekawi mnie jak robisz formy, modelem jest auto? robisz to dla 1 szt., czy chcesz zrobić ich więcej.
Sam wiem ile czasu pochłania wykonanie modelu, potem formy dla wykonania jednej sztuki wyrobu - koszmar ale czasami nie ma wyjścia.
Trzymam kciuku za powodzenie całego projektu.

4x4camper - 2018-03-31, 19:18

Witam
Była koncepcja zeskanowania dachu i robienia modelu nakładki na cnc(mam taką możliwość)
ale waga mdf jest ta duża, że łatwiej zrobić kopyto(model) z gotowca.
Formy będą pod infuzje więc muszą być profi .Może kiedyś się przydadzą.
Nakładka będzie opierać się na linkszparze.

poz
Tolo

CORONAVIRUS - 2018-03-31, 21:08

a takie coś byś potrafił ?
4x4camper - 2018-03-31, 21:26

BIORCA-nie kasztań tematu!!!!!!!!!!!!
CORONAVIRUS - 2018-03-31, 21:35

4x4camper napisał/a:
BIORCA-nie kasztań tematu!!!!!!!!!!!!


oj przepraszam , jeśli święte to niech tak zostanie :spoko

4x4camper - 2018-04-22, 09:34

Witam ponownie,

w międzyczasie zmieniła się trochę koncepcja tylnej dokładki. Efekty i zmiany w stosunku do pierwotnego planu widać na zdjęciach gdzie trwa przymiarka modelu "tyłka" do sprintera.
Całość jest tak pomyślana aby przykręcać ją w miejsce przykręcania zawiasów oryginalnych drzwi tylnych.

poz
Tolo.

zbiegusek - 2018-04-22, 09:55

A dlaczego ten zapas tak wysoko? Raz, że środek ciężkości się podnosi, a dwa - pod kołem powstanie trudna do zagospodarowania wnęka. No chyba, że masz właśnie pomysł na tę wnękę. :)
decumanus - 2018-04-22, 10:34

Zapas? a juz myslalem ze silnik takietowy, albo bulaj... :(
Ale te światła bedziesz musiał chyba przełożyć, albo dołożyć dodatkowe, takie jak do bagażników rowerowych..
Ale pomysł przedni :ok
R

4x4camper - 2018-04-22, 11:32

Część
Wnęka pod kołem to miejsce na wyciągarkę i hilifta.
Koła mają średnicę 82cm to i bulaj duży
Co do dodatkowych świateł -temat otwarty


poz
Tolo.

Bajaga - 2018-04-22, 12:12

A jakie są planowane kierunki wypraw? Pytam z ciekawości bo projekt dosyć ambitny offroadowo.
CORONAVIRUS - 2018-04-22, 17:48

Jezu jakie to brzydkie :( ale o gustach nie rozmawiamy przecież ... :spoko

Ten mercedes teraz będzie wyglądał jak by konstruktor dostał premię za przód i z radości zachlał się na śmierć a tył dokończyli uczniowie z I klasy zawodówki ....

chyba zepsułeś samochód :haha:

bert - 2018-04-22, 19:15

gusta gustami ale ile i jakim kosztem zyskujesz powierzchni w stosunku do oryginału?
Będzie tam z 1 m2?

decumanus - 2018-04-22, 20:10

No ale wyobraź sobie że to jest najlepszy sposób na weekendową przemianę dostawczaka używanego na codzień, w campera dla 2 czy nawet 4 osoób!! Robisz taką szufladę, przedłużającą kuper o nawet więcej niż 0,5 m, ale szuflada sięga wgłąb aż do 2 rzędu foteli i jest wyposażona we wszystko co trzeba w camperku... w piątek demontujesz drzwi i wsuwasz taki wielki korek w D... montujesz do zawiasów i ruszasz w drogę!!! :ok
Tylko brać!!
A tak serio to te 30 cm często bywają kluczowe, żeby pożenić jakiś konkretny układ... Jeden pan z polskiej firmy powiedział że "naszego układu nie da się skopiować nigdzie indziej, bo ma tylne drzwi zamienione w plecy" czyli doraźnie zyskali 10 cm.. A ile im to dało!
Rafał

RadekNet - 2018-04-22, 20:46

BIORCA napisał/a:
Jezu jakie to brzydkie :( ale o gustach nie rozmawiamy przecież ... :spoko


Góra jest profi. Wg mnie efekt psuje okolica lamp, te wycięcia. Nie lepiej byłoby zasłonić oryginalne lampy i dać drugą parę na tą nakładkę?

LukF - 2018-04-22, 21:28

Święte słowa. Też bym to tak widział. Bo te wycięcia lamp psują cały efekt. Jak już tyle pracy to lampy proszę przełożyć by było ładnie :lol:
bert - 2018-04-22, 23:47

decumanus napisał/a:
No ale wyobraź sobie że to jest najlepszy sposób na weekendową przemianę dostawczaka używanego na codzień, w campera dla 2 czy nawet 4 osoób!! Robisz taką szufladę, przedłużającą kuper o nawet więcej niż 0,5 m, ale szuflada sięga wgłąb aż do 2 rzędu foteli i jest wyposażona we wszystko co trzeba w camperku... w piątek demontujesz drzwi i wsuwasz taki wielki korek w D... montujesz do zawiasów i ruszasz w drogę!!! :ok
Tylko brać!!
A tak serio to te 30 cm często bywają kluczowe, żeby pożenić jakiś konkretny układ... Jeden pan z polskiej firmy powiedział że "naszego układu nie da się skopiować nigdzie indziej, bo ma tylne drzwi zamienione w plecy" czyli doraźnie zyskali 10 cm.. A ile im to dało!
Rafał


ale tu omawiamy auto wyprawowe a nie łyckendowe, przynajmniej ja to tak widzę.
Przy czym, by było jasne nie krytykuję, nie czepiam się, po prostu zaciekawiło mnie ile tam zysku w przestrzeni po takich zabiegach i jaki koszt takiej przebudowy (nie co do złotówki przecież)

decumanus - 2018-04-23, 00:37

bert napisał/a:

ale tu omawiamy auto wyprawowe a nie łyckendowe, przynajmniej ja to tak widzę.
Przy czym, by było jasne nie krytykuję, nie czepiam się, po prostu zaciekawiło mnie ile tam zysku w przestrzeni po takich zabiegach i jaki koszt takiej przebudowy (nie co do złotówki przecież)


święta racja, poniosło mnie... sorki :mrgreen:
wyprawowe raczej z sliderem
R

4x4camper - 2018-04-23, 07:46

Witam.

Bert- nie chodziło o metry kwadratowe a o sześcienne-Wyszło około 1,2m3 na wszelki szpej.
Oczywiście ważne też jest zachowanie krótkiego zwisu tylnego,ale tego tłumaczyć nie muszę.
Co do desingu-ma być praktyczne -wygląd rzecz mniej ważna.
W trójkątach za światłami przewiduje zamykane otwory, lewa burta wszystkie podłączenia elektryczne plus woda, prawa wsuwany hilift itp.
Bajaga- wszystko poza asfaltem a wszczegulności Rumunia i okolice.Załoga dwuosobowa.
Biorca- nie mam dla Ciebie odpowiedzi
Waga całości nie przekracza jeszcze ciężaru drzwi tylnych (waga drzwi 64kg)

poz
Tolo

bert - 2018-04-23, 10:05

4x4camper napisał/a:
Witam.

Bert- nie chodziło o metry kwadratowe a o sześcienne-Wyszło około 1,2m3 na wszelki szpej.
Oczywiście ważne też jest zachowanie krótkiego zwisu tylnego,ale tego tłumaczyć nie muszę.
Co do desingu-ma być praktyczne -wygląd rzecz mniej ważna.
W trójkątach za światłami przewiduje zamykane otwory, lewa burta wszystkie podłączenia elektryczne plus woda, prawa wsuwany hilift itp.
Bajaga- wszystko poza asfaltem a wszczegulności Rumunia i okolice.Załoga dwuosobowa.
Biorca- nie mam dla Ciebie odpowiedzi
Waga całości nie przekracza jeszcze ciężaru drzwi tylnych (waga drzwi 64kg)

poz
Tolo


rozważ zamiast hi lifta podnośnik pneumatyczny (poduszkowy) wygodniejszy (acz jak wszystko swoje wady też ma). Torba tez trochę miejsca zajmuje, ale jako miękka ma mniejsze wymagania niż żelaźniak. Wygodniejszy od hi-lifta szczególnie w kwestii miejsca podłożenia pod pojazd.
Ciężkie rzeczy poza osią to nie jest dobry pomysł. Winda (wyciągarka), woda (ile litrów) i klamot hi-lifta może okazać się nie najlepszym rozwiązaniem włąśnie z powodu sumarycznej wagi.

pzdr

4x4camper - 2018-04-27, 07:21

Nie mam doświadczenia w podnośnikach pneumat, ale sprężarka na pokładzie będzie.


poz
Tolo

4x4camper - 2018-04-29, 11:23

https://www.arb.com.au/re...cessories/jack/

hi lift dla leniwych

poz
Tolo

bert - 2018-04-29, 18:14

4x4camper napisał/a:
Nie mam doświadczenia w podnośnikach pneumat, ale sprężarka na pokładzie będzie.


poz
Tolo


ale widziałeś resory do takiego iveco(?) bo - jak sądzę - obrazek ma być dowodem na to, ze z tyłu można ;) )

zbiegusek - 2018-04-29, 20:08

A dlaczego zapas tak wysoko? Czyżby pod nim - obok kanistra - istniał awaryjny tylny właz (e)wak(u)acyjny? ;)
bert - 2018-04-29, 21:35

zbiegusek napisał/a:
A dlaczego zapas tak wysoko? Czyżby pod nim - obok kanistra - istniał awaryjny tylny właz (e)wak(u)acyjny? ;)


bo tak jest na płaskim, na skośnym ciężko było by zakładać koło na uchwyt, a na dolnej krawędzi skosu (czyli ze zwisem koła poza linię uskoku nawisu) gubiłby (pewnie według konceptysty tego rozwiązania) sens, bo mógłby orać przy zjazdach.

4x4camper - 2018-04-29, 21:55

Bert-trudno ze zdjęcia ocenić jaki to model tego Iveco więc ładowność też może być różna.
W sprinterze jest parabolik a masa całkowita to 3500kg. Masa własna to 2200 na tych kołach
więc mam 1300kg do zagospodarowania.Zabudowa i tyłek to około 300kg taki bilans na szybko,jak będzie stał przy pełnym załadunku-zobaczymy

poz
Tolo

bert - 2018-04-30, 10:17

4x4camper napisał/a:
Bert-trudno ze zdjęcia ocenić jaki to model tego Iveco więc ładowność też może być różna.
W sprinterze jest parabolik a masa całkowita to 3500kg. Masa własna to 2200 na tych kołach
więc mam 1300kg do zagospodarowania.Zabudowa i tyłek to około 300kg taki bilans na szybko,jak będzie stał przy pełnym załadunku-zobaczymy

poz
Tolo

ale tu (Iveco) nie ma znaczenia czy to 3510 (3.5t) 4210 (4.2t)czy 5912 (5.6t) rama i resory te same. Wielo piórowe (7 albo 9 piórowe). Ludzie na te auto potrafią ładować tak, że na wadze maja po 10t (MC) a i więcej ton, rekordziści bodaj mieli 12 z groszem
W swoim 4.2 DMC (zmieniona na 3.5) miałem 7 piórowe, zmieniłem na paraboliki bo nawet mocno dopakowane auto nie miało szczególnej ochoty na ugięcie na lagach, a ciężarów nie przecież wożę, przedłożyłem wygodę

Pod względem ładowności te modele "ivecia" biją na łeb całą konkurencję w segmencie.

edyta
nb na Twoim obrazku jest 3510 albo 4210.
59 w wersji 4x4 nie było.
a auto 35.10 i 42.10 to toczka w toczkę takie samo auto tyle, że z innym dmc "w papierze"

4x4camper - 2018-05-01, 20:57

Dla tych którym mało miejsca na klamoty

poz
Tolo

4x4camper - 2018-05-01, 21:30

Można i tak.

poz
Tolo

4x4camper - 2018-05-02, 20:31

Pytanie z serii -Co autor miał na myśli


poz
Tolo

robba - 2018-05-02, 20:49

4x4camper napisał/a:
Pytanie z serii -Co autor miał na myśli


poz
Tolo


yellow submarine!
ale przemalował na khaki
zupełnie dla niepoznaki!

:ok :diabelski_usmiech :ok

4x4camper - 2018-05-10, 07:04

https://www.youtube.com/watch?v=trrEKbc6uqE





Dla tych co wyczerpali limit wagi na wyciągarkę.

poz
Tolo

4x4camper - 2018-05-24, 12:24

Alternatywa dla ciężkiej wyciągarki.


poz
Tolo

bert - 2018-05-24, 14:30

4x4camper napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=trrEKbc6uqE





Dla tych co wyczerpali limit wagi na wyciągarkę.

poz
Tolo


to nie robi

4x4camper - 2018-05-24, 20:06

No jak nie robi???????
A to robi???

poz
Tolo

zbiegusek - 2018-05-24, 21:20

A co robi pistacjowa łódź podwodna? :) Swoją drogą winna być w nietypowych zabudowach chyba? :)
bert - 2018-05-24, 22:22

4x4camper napisał/a:
No jak nie robi???????
A to robi???

poz
Tolo


ale co ma nierobiący surogat wyciągarki do tego czegoś z foty?

4x4camper - 2018-05-25, 07:18

Bert-wszystkie te rozwiązania mają wspólną cechę - innowacyjność -

poz
Tolo

bert - 2018-05-25, 07:24

4x4camper napisał/a:
Bert-wszystkie te rozwiązania mają wspólną cechę - innowacyjność -

poz
Tolo


patent na linki z felg to już w czasie I WŚ był stosowany, zarzucony jako mało praktyczny

choć faktycznie, patrząc z drugiej strony, teraz wszystko "jest" (musi być) innowacyjne
:mrgreen:

MAWI - 2018-05-29, 12:40
Temat postu: 4x4
Witam . Obecnie stroimy na kempingu Stoja w Puli na Chorwacji
O obok nas stoi coś takiego.
W przyczepie dwa motocykle Kross.

4x4camper - 2018-05-29, 21:34

Rosjanie używają Gazel do ciężkiej roboty.

https://www.youtube.com/watch?v=8YorCvC-rSI

Innowacji w tym niema ,liczy się skuteczność.

poz
Tolo

4x4camper - 2018-06-03, 07:13

Inne rozwiązanie plecaka.
poz Tolo

MAWI - 2018-06-03, 19:40

Ten z mojego zdjęcia ma silnik Cummins. Praca super. Gość robił go sam . Kawał dobrej roboty.
4x4camper - 2018-06-03, 19:58

MAWI -możesz coś przybliżyć bo się pogubiłem.

poz
Tolo

MAWI - 2018-06-03, 20:07

Mówiłem o tej Gazeli 4x4
:spoko

4x4camper - 2018-06-03, 20:17

Dzięki , coś przegapiłem.
Gazela, Sobol jest wdzięcznym materiałem na camperka 4x4 Rama i prosty zawias to gwarancja sukcesu na wschodzie.Nie wiem jak z trwałością podzespołów,ale tragedii chyba nie ma.

poz
Tolo

silny - 2018-06-03, 21:43

A to Cumins robi jakieś mniejsze silniki niż 6 cylindrów
MAWI - 2018-06-04, 11:02

Oczywiście ,ja mam w koparko ładowarkach czterocylindrowe. To są maszyny CASE. I w wielu innych.
4x4camper - 2018-06-04, 11:47

Jak dekade temu jeżdziłem gazelą, to miała silnik na licencji Steyra 2.1 na pompowtryskach.

poz
Tolo

MAWI - 2018-06-04, 14:19

Po drodze jeszcze. Nasz Leyland. Iveco Suzuki.
4x4camper - 2018-06-04, 18:23

Kilka słów na temat głównego wątku.
Kopyto zdjęte w celu doprowadzenia " pod lakier"
Lampy przesunięte do tyłu o swoją długość.Przyczyna przesunięcia -prozaiczna -Jak wymienić żarówkę???. Za lampą na prawej burcie wysuwana szuflada na kuchenkę na popasie.Konstrukcja z nierdzewki.Na lewej wszelka kablologia i wężologia.
Winda do koła zrobiona, zabezpieczenie to klamra burtowa regulowana. odblokowywane we wnętrzu auta. całość opuszczana na korbie z prawej burty.

I to byłoby na tyle


poz
Tolo

4x4camper - 2018-06-18, 05:19

Dla tych co szukają inspiracji na 4x4

poz
Tolo

4x4camper - 2018-11-06, 18:54

Mała ciekawostka na pickupa z alibaby


https://www.alibaba.com/p....39c926e3TXEm5v

poz
Tolo

4x4camper - 2018-12-16, 15:25

Cześć

https://explorer-magazin.com/videos/ram-2500-camper-carbon/

poz
Tolo

4x4camper - 2018-12-18, 17:57

Cześć
Inspiracja dla tych co nie lubią asfaltu

poz
Tolo

4x4camper - 2021-11-09, 16:50

czas wrócić na stare śmiecie
nie cierpię bananów

14746

i coś na dobry początek.

https://www.youtube.com/watch?v=E1DUnnCEGwA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group