Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - Olej do kampera - Castrol VECTON -

Flag - 2018-01-22, 15:41
Temat postu: Olej do kampera - Castrol VECTON -
W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t.

Co o tym myslicie ? Stosował ktos?

silnik Euro IV 2,4TDCI 115KM

Suliki - 2018-01-22, 16:30

Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:

¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.

Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).

wirefree - 2018-01-22, 16:31

"oni go wymieniają co 25-20 tys" już masz odpowiedz na swoje pytanie

:) :):):):)

Roslinny też można zalać podobno wytrzymuje 50 000km

https://www.youtube.com/watch?v=e9i0CdVBuZs

Flag - 2018-01-22, 16:57

Suliki napisał/a:
Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:

¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.

Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).


Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.

mam euro 4 bez DPF czyli wersja oleju E7

wirefree - 2018-01-22, 17:16

Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy.
Suliki - 2018-01-22, 17:31

i tak trzymać , producent wie lepiej !

PS

Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny"

Flag - 2018-01-22, 17:38

wirefree napisał/a:
Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy.


no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy :)

wirefree - 2018-01-22, 17:44

Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta.
Ahmed - 2018-01-22, 18:03

Suliki napisał/a:
i tak trzymać , producent wie lepiej !


A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " :haha: :haha: :haha:

Flag - 2018-01-22, 18:07

no i powinnismy tylko w ASO serwisowac :)
wirefree - 2018-01-22, 18:21

A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju?
Suliki - 2018-01-22, 18:37

Ahmed napisał/a:
Suliki napisał/a:
i tak trzymać , producent wie lepiej !


A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " :haha: :haha: :haha:


chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.

Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).

Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem :lol:

Flag - 2018-01-22, 18:56

wirefree napisał/a:
A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju?


podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali.

Suliki - 2018-01-22, 19:10

jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść...
Flag - 2018-01-22, 19:24

Suliki napisał/a:
jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść...


Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach.

wirefree - 2018-01-22, 19:25

2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane.
Flag - 2018-01-22, 19:40

wirefree napisał/a:
2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane.

co do lampki to mam nawyk sprawdzania przy zapalaniu, byl zalewany castrol ze znajomego sklepu, w oryginalnych opakowaniach ( nie beczkowy).

wirefree - 2018-01-22, 20:06

https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY
https://www.youtube.com/watch?v=_4FVBVROQLE
https://www.youtube.com/watch?v=WmMvjiUzPM0
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y

onionskin - 2018-01-22, 20:20

No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:
RadekNet - 2018-01-22, 20:23

Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?
Suliki - 2018-01-22, 20:53

o ile pamiętamy, że lepkość jest jednym z zalecanych parametrów:

Oleje silnikowe do silników diesla w samochodach osobowych – oznaczone literą „B” (np. B1, B2,B3, B4, B5)
Oleje silnikowe do silników diesla z filtrami DPF oraz układami katalitycznymi TWC w samochodach osobowych – oznaczone literą „C” (np. C1, C2, C3, C4)
Oleje silnikowe do silników diesla w pojazdach ciężarowych – oznaczane literą „E” (np. E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E9)

nasze kampery z małymi wyjątkami są raczej samochodami osobowymi :lol:

Flag - 2018-01-22, 20:54

RadekNet napisał/a:
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?


ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach :) strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego :)

Suliki - 2018-01-22, 20:58

sugeruję iść w stronę wyższej cyferki za C lub B ( wyższa jakość ) niż zmienić na E.

Ciekawy ten filmik ( mimo języka ... ) :https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y

Jak widać mimo dobrych chęci i wydatków można wtopić co mogło miejsce u Flaga... ale na to już nie mamy wpływu, raczej nie kupowac jak wydaje się za tani.

wirefree - 2018-01-22, 21:03

Flag napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?


ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach :) strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego :)


W nowych autach trudno orzec ktory to lepszy, bo co jednemu szkodzi dla innego bedzie OK. Tu nie chodzi tylko o to oznaczenie 5W30 ale o konkretny typ oleju czasem nawet miedzy producentami sa roznice. W silniku masz setki elementow i to co dla jednego bedzie ok w innym nie zda egzaminu bo np olej bedzie za rzadki i turbina sie zatrze przy duzym obciazeniu. Diabeł tkwi w szczegółach.

Suliki - 2018-01-22, 21:27

nikt nie skacze :) dyskusja jest merytoryczna. Popatrz co piszą w normie na E7:
E7-04 - .... Wszelkie wątpliwości co do stosowania nowej formulacji olejowej powinny być również rozstrzygnięte w serwisie danej marki.

ja podtrzymuję że zostawmy E dla ciężrówek a stosujemy co producent dla naszego modelu zaleca. Pamiętając, że starsze konstrukcje wcale nie muszą lepiej/dłużej pracować na najwyższej klasie oleju w naszej zalecanej grupie.

Ciekawe czy nasze LOTOSY i ORLENY też podrabiają :lol:

Pozdrawiam

amples - 2018-01-22, 21:38

onionskin napisał/a:
No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:
Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań .

Suliki - 2018-01-22, 21:42

popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie .

Flag - 2018-01-22, 21:45

Suliki napisał/a:
popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie .


do tej pory mialem właśnie tego magnateca o ktorym piszesz, w tym silniku od 100tys, w poprzednim całe poł miliona za wyjatkiem fabrycznego zalalnia.

gdzie znajde info jakie dokladnie parametry przewidzial producent do tego modelu - tylko nie mowcie że w ASO:)

Suliki - 2018-01-22, 21:49

to i masz dedykowany filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY

Suliki - 2018-01-22, 21:52

info o zalecanym oleju jest zwyczajowo w instrukcji dla danego modelu/rocznika.
Suliki - 2018-01-22, 22:02

z instrucji Forda rok 2010 silnik 2,4:

Możesz również stosować olej silnikowy firmy Ford lub inny olej silnikowy, o ile spełnia on wymogi
specyfikacji WSS-M2C913-C.
Wskazówka: W przypadku eksploatacji pojazdu w temperaturach poniżej -20°C nie wolno stosować
oleju silnikowego SAE 10W-40.
Dolewanie oleju: Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-C nie jest dostępny,
należy zastosować olej SAE 5W-30 (preferowany), SAE 5W-40 lub SAE 10W-40, spełniający
wymagania specyfikacji ACEA A5/B5 (preferowany) lub ACEA A3/B3.

Zalecamy olej silnikowy firmy Castrol

onionskin - 2018-01-22, 22:19

amples napisał/a:
.Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań .

Mylisz się: to ludzie z niemieckiego forum robili zrzutkę na te akurat badania.
A im nie chodziło o to o czym myślisz.
Linka nie zapodam bo z przed lat i się zawieruszył.
A jeszcze lepsze testy olejów robią Rosjanie- łącznie z rozbiórka silników.

Flag - 2018-01-24, 19:07

Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol) 5W30 A5 i chyba taki wleje.
Robold - 2018-03-07, 10:12

Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok?

eler1 - 2018-03-07, 11:18

W "D" 24m-c ja osobiście wymieniał bym co 20tys. km a nie trzymał się tych wytycznych chyba że jest to pierwsza wymiana oleju zalanego fabrycznie to bym wymienił. Jest to moja prywatna opinia . :spoko
MirekKliny - 2018-03-07, 15:01

Robold napisał/a:
Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok?


Ja bym wymienił, 8 litrow to nie majatek

zbyszekwoj - 2018-03-07, 15:23

A ja bym jeździł jeszcze rok i tak silnika nie wyjeździsz.
SlawekEwa - 2018-03-07, 15:30

Robold napisał/a:
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura,

Dlaczego te 40 000 km rocznie to bzdura, przecież to jest dostawczak i ma jeżdzić zarabiać na siebie i na pana :chytry , a jeśli jeżdzi jako kamper to wymieniaj co dwa lata i będzie git.

toscaner - 2018-03-07, 20:47

Ahmed napisał/a:
Suliki napisał/a:
i tak trzymać , producent wie lepiej !


A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " :haha: :haha: :haha:


Ja wlałem do agregatu 4 suw inny olej niż w instrukcji i agregat zdechł.
Tyle, że tam miał być 10W30. Wlałem 5w30. Było z 10 kart rozgryzania przyczyny w moim temacie. Zalanie ponownie 10w30 po dobie stania na sucho ożywiło agregat. No ale to był trup z allegro, który żarł olej na potęgę. Pewnie zabił go zdaje się rzadszy olej. :haha:
Teraz do nowego wolę lać to co w instrukcji. :ok

maga - 2018-03-07, 21:06

Robold napisał/a:
Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok?


Wymień raz w roku przed sezonem np.wiosną,przecież to nie majątek a silniczek ci się odwdzięczy :ok
Ja wymieniam raz w roku :spoko

zbyszekwoj - 2018-03-08, 09:41

Można i co miesiąc wymieniać, nie zaszkodzi to tylko 3 stówki , w. stosunku do ceny kampera i AC 12 tyś rocznie?. Jak ktoś ma kasę i czas. :ok
Wojciechu - 2018-03-08, 10:22

To i ja swoje dwa grosze - jakiś rok temu, kolega opowiadał mi o wymianie oleju
(nazwy nie pomnę) dedykowany dla fiata, fiatowskiej marki, włoski - jedyne przedstawicielstwo w Warszawie - podobno rewelacja. ;)

Robold - 2018-03-08, 10:41

Rozmawiałem z przedstawicielem Mobila i dostałem taką odpowiedź - olej który mam w silniku, jest to olej z "najwyższej półki" i spokojnie mogę jeździć na nim 24 miesiące bez szkody dla silnika. Dla pewności rozmawiałem też z serwisem Citroena, nieoficjalna informacja jest taka, że przy moim przebiegu, jeżeli nie przekroczę 40.000 km, mogę dokonać wymianę po 24 miesiącach.
Socale - 2018-03-08, 11:51

Nie dajmy się zwariować z tymi olejami.
Warsztaty z tymi usługami na zawieszce wpisują +10000km lub za rok do następnej wymiany, by częściej do nich przyjeżdżać - to zrozumiałe.
Puki co, producent silnika potrafi chyba lepiej określić jaki olej co jaki przebieg/czas należy wymieniać.
I naprawdę wolę wg tych zaleceń i rzadziej, niż jakieś zlewki wlewać co rok.
.
U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli?

SlawekEwa - 2018-03-08, 13:28

Socale napisał/a:
U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?

Ciągnąć, ciągnąć przez miarkę, chyba że miarki też nie ma :shock:

Matheus - 2018-03-08, 14:38

Cytat:

U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli?


Odkręcasz osłonę, odkręcasz korek i spuszczasz olej. Potem zakręcasz korek i przykręcasz osłonę. Standardowa procedura w większości samochodów.

SlawekEwa - 2018-03-08, 19:42

Matheus napisał/a:
Odkręcasz osłonę,

I wycinasz w niej dziurę, żeby następnym razem nie odkręcać :bigok

Socale - 2018-03-08, 21:02

Dokładnie tak Sławek.
Ładnie otwornicą, jak z fabryki.

rosomak - 2018-03-08, 21:07

"SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę

Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.

CORONAVIRUS - 2018-03-08, 21:26

rosomak napisał/a:
"SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę

Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.


dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?

amples - 2018-03-08, 21:30

BIORCA napisał/a:
fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?

Te szroty co ciekną jak sito od nowości nie maja otworu ,
a porządne suche mają. :haha:

Skorpion - 2018-03-08, 22:09
Temat postu: CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
GAMA PRODUKTÓW

POPRAWA OSIĄGÓW SILNIKA, ZMNIEJSZENIE ZUŻYCIA PALIWA, WYDŁUŻONE OKRESY MIĘDZY WYMIANAMI
JAK MOŻEMY CI POMÓC?
Wiemy, że konkurencja w branży transportowej jest bardzo zacięta i codziennie trzeba zmagać się z wyzwaniami, od rosnących kosztów paliwa, przez coraz większy ruch na drogach, po coraz wyższe koszty ubezpieczeń. Robimy swoje, by pomóc ci w walce na rynku i sprawić, by twoje samochody były wciąż w ruchu, a ich osiągi były tak dobre, jak tylko to możliwe.

Pracując w ścisłej kooperacji z naszymi klientami i producentami ciężarówek, opracowaliśmy gamę olejów, które są odpowiedzią na różne potrzeby. Każdy z nich ma swoje mocne strony, a ty masz wybór, co zastosujesz w silnikach swoich ciężarówek.
VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 to zaawansowany w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości SAPS (popiołu siarczanowego, fosforu i siarki), zaprojektowany specjalnie dla wydłużonych aż do 100 000 km² okresów pomiędzy wymianą oleju w najnowszych silnikach Diesla normy Euro VI. Może być również stosowany w europejskich ciężarówkach i autobusach o niskiej emisji spalin (normy Euro IV i Euro V), zwłaszcza w tych, które wymagają oleju o niskiej zawartości SAPS i w starszych pojazdach drogowych i terenowych oraz sprzęcie wymagającym podobnego poziomu wydajności.

Unikalna technologia System 5 Technology™ oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 dopasowuje się do zmieniających się warunków silnika, przez co pomaga w osiągnięciu maksymalnej wydajności w pięciu kluczowych obszarach: zużycie paliwa, zużycie oleju, okres między wymianami oleju, żywotność części oraz moc. Ponadto:
• Zwalcza szkodliwe kwasy poprzez utrzymywanie rezerwy całkowitej liczby zasadowej (TBN) w okresie między wymianami oleju
• Wydłuża okresy między wymianami oleju, dzięki czemu pojazdy mogą być w ruchu przez dłuższy czas
• Utrzymuje sprawność układów oczyszczania spalin zapewniając stałe przestrzeganie przepisów dotyczących emisji.
¹W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 miał wyniki o 40% wyższe niż wymagania API i ACEA w zakresie zagęszczania się oleju, osadów tłokowych, rozpraszania sadzy oraz odporności na korozję.

²Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 posiada aprobatę Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz dla okresu między wymianami oleju do 100 000 km, zgodnie z ich specyfikacją. Okres między wymianami zależy od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowania, obecności diagnostyki pokładowej i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta w instrukcji obsługi pojazdu.
SPECYFIKACJE I APROBATY
• ACEA E6/E7/E9
• API CJ-4
• MB-Approval 228.51
• MAN M 3477, M 3271-1
• Volvo VDS-4/CNG
• Renault RLD-3
• MTU Oil Category 3.1
• Deutz DQC IV-10LA
• Mack EO-O Premium Plus
• Cat ECF-3
• Cummins CES 20081
• Jaso DH-2
• Dla pojazdów Iveco wymagających ACEA E6, E7, E9
• Spełnia wymagania DAF
• Karta charakterystyki produktu
• Karta bezpieczeństwa produktu

PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
1. PROBLEM: ZAGĘSZCZANIE SIĘ OLEJU POWODUJE ZWIĘKSZANIE ZUŻYCIA PALIWA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zagęszczania się oleju. Po trwającym 100 godzin teście okazało się, że o 48% wymagania przemysłowe dla olejów tej klasy. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zachowuje doskonałą kontrolę lepkości w okresie między wymianami oleju, co oznacza mniejsze zużycie paliwa.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. API CJ-4
Test na zużycie układu rozrządu w wysokiej temperaturze i test utleniania
2. PROBLEM: SZKODLIWE OSADY ZBIERAJĄ SIĘ NA TŁOKU POWODUJĄC NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji osadów na tłoku w trzech testach trwających w sumie 600 godziny. Unikalna technologia System 5 Technology™ w oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia średnio o 62% mniej osadów tłokowych niż jest to w standardzie przemysłowym, czego rezultatem jest mniejsze zużycie oleju.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. MB 228.51
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (1)
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (2)
3. PROBLEM: W OLEJU GROMADZĄ SIĘ ZANIECZYSZCZENIA, CO POWODUJE CZĘSTSZĄ WYMIANĘ OLEJU.
ROZWIĄZANIE:, Gdy olej Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został poddany dwóm trudnym, trwającym 452 godzin testom, okazało się, że jest on średnio o 47% przewyższa wymagania przemysłowe w walce z podwyższonym poziomem szkodliwych zanieczyszczeń. Dzięki temu osiągana jest wysoka wydajność, nawet w ekstremalnych warunkach pracy, zapewniając olejowi dłuższy okres użytkowania w silniku.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. API CJ-4
Test odporności na sadzę (1)
Test odporności na sadzę (2)
4. PROBLEM: ZUŻYCIE I KOROZJA ZMNIEJSZAJĄ ŻYWOTNOŚĆ ELEMENTÓW SILNIKA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia i korozji w trwającym 300 godzin teście. Wykazaliśmy, że Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia trwałą warstwę oleju, która zwiększa żywotność najważniejszych części silnika, zmniejszając średnio o 41% zużycie i korozję elementów silnika w porównaniu z wymaganiami przemysłowymi.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. Volvo VDS-4
Test na zużycie
5. PROBLEM: NAGROMADZENIE SIĘ SADZY W SILNIKU W DŁUŻSZEJ PERSPEKTYWIE POWODUJE ZMNIEJSZENIE MOCY.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 w trwających 350 godzin testach został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia przez ścieranie. Wyniki wykazały o średnio 47% mniejsze zużycie przez ścieranie od norm w przemyśle, dzięki czemu moc silnika utrzymuje się na stałym poziomie przez cały okres między wymianami oleju.

Dane produktu

Vecton Long Drain 10W-40 E7
Olej do wydłużonych przebiegów

Opis
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym z unikalną technologią System5™, który do 40%
Przekracza wymagania norm jakościowych1. Jest także przewidziany do wymian, co 100 tys. km2 w nowoczesnych silnikach Diesla
Europejskich producentów, zgodnie z ich najnowszymi wymogami. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120
tym. km2 w pojazdach marki Scania.

Zastosowanie
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach Diesla europejskich marek, które spełniają
Normy Euro II, III i Euro IV/V/VI* oraz są przystosowane do wydłużonych okresów między wymianami. Może być także stosowany w innych
Pojazdach użytkowych, które wymagają oleju tej klasy.
* Nie można go stosować w silnikach Euro IV/V/VI, które wymagają olejów Low SAPS. Do tych pojazdów Castrol rekomenduje olej Vecton
Long Drain 10W-40 E6/E9.

Zalety i korzyści
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 z unikalną technologią System5™ potrafi się dostosować do zmieniających się warunków pracy
Silnika w pięciu kluczowych obszarach: zużycia paliwa, zużycia oleju, okresów między wymianami, wydłużenia żywotności i mocy.
Technologia System5™ zapewnia:
» Neutralizuje szkodliwe kwasy, utrzymując liczbę zasadową TBN na wymaganym poziomie przez cały okres między wymianami.
» Wydłuża okresy między wymianami, by samochody mogły jeździć dłużej bez przestojów.

» Zwalcza osady tłokowe
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę, co 100 tys. km, zgodnie
Z ich specyfikacją. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120 tym. Km2 w pojazdach marki Scania.
1 W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton przewyższył wymagania API i ACEA, w testach stabilności lepkości, ilości
Generowanych osadów na tłokach, rozpraszania sadzy, a także testów ochrony przeciwzużyciowej i odporności na korozję. Więcej informacji
Na stronie www.castrolvecton.com
2 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę co 100 tys. km,
zgodnie z ich specyfikacją. Okresy między przeglądami zależą od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowej, obecności systemu
diagnostyki i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta samochodu.

Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.866
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.1
Lepkość CCS -25°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 86
Indeks lepkości ASTM D2270 - 152
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.9
Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 16.1
Temperatura płynięcia ASTM D5950 °C -42
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA E4, E7
API CF
Deutz DQC III-10
Mack EO-N
MAN M 3277
MB-Approval 228.5
MTU Oil Category 3
RVI RLD-2
Scania LDF-3
Volvo VDS 3
Meets DAF requirements

Przechowywanie i magazynowanie
Wszelkie opakowania powinny być przechowywane w zadaszonych pomieszczeniach. Jeżeli opakowania przechowuje się na otwartej
przestrzeni, gdzie mogą być narażone na opady atmosferyczne, należy je ustawić w pozycji poziomej, tak aby uniemożliwić dostęp wody
oraz zapobiec zniszczeniu oznakowania opakowań. Produkty nie mogą być przechowywane w temperaturze wyższej niż 60°C, ani też
narażone na działanie promieni słonecznych lub bardzo niskich temperatur.
Vecton Long Drain 10W-40 E7
18 Nov 2016

Castrol, i związane z nimi znaki, znakami towarowymi Castrol Limited, ui s¹ wykorzystywane na podstawie licencji.
Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte sa aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże, nie dajemy gwarancji ze
prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , sa dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte sa oparte na testach wykonanych w warunkach
laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
Użytkownicy sa odpowiedzialni za bezpieczne uczycie produktu, zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem, stosując sie do wszystkich odpowiednich
regulacji i wymagana prawnych. Karta bezpieczeństwa produktu SDS jest dostępna dla wszystkich produktów i powinna być wykorzystana dla odpowiedniego
składowania, bezpiecznego zastosowania, oraz usuwania, utylizacji produktu. BP, jej filie oraz podmioty współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za
jakiekolwiek szkody , zniszczenia i urazy będące rezultatem nieodpowiedniego użycia produktu , za jakiekolwiek awarie powstałe w wyniku zastosowania
niezgodnie z rekomendacja produktu oraz za zagrożenia właściwe dla natury i środowiska . Wszystkie produkty, serwis, obsługa i informacje sa dostarczane
zgodnie z standardowymi warunkami sprzedaży. Jeśli wymagane sa dodatkowe informacje należy sie skontaktować z lokalnym przedstawicielem sprzedaży.
BP Europa SE, Oddział w Polsce, Skrytka pocztowa nr 126, 00-961 Warszawa, Poland
Tel.: +48 22 3077777
www.castrol.pl

SlawekEwa - 2018-03-08, 22:12

rosomak napisał/a:
Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....

Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę :bigok

Socale - 2018-03-08, 22:13

BIORCA napisał/a:

...
dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?


Ja sobie myślę tak o swoim: Dethleffs zamówił u Fiata kabinę i widły. Gołe, bez zderzaków, bez lamp i bez plastików i BEZ RADIA!!!
Potem Deth założył swoje, budę, zderzak, lampy, plastiki i radio Pioneer z Biedronki.
Przylepił tabliczkę, nadał mu VIN i nazwę Dethleffs.
Dalej w eksploatacji trza jechać na serwis + wymianę oleju, ale nie do Fiata tylko do Detleffsa, bo Fiat się odleje na nieswoje w papierze i gwarancji. Deth z przyjemnością przyjmie 2x tyle co przyjąłby Fiat, bowiem do samej zmiany oleju to trzeba pół dnia Detho-wski radosny wytwór-plastikowy spód rozbierać bo jest bez dziurki.
Tak myślę se, że to celowe zabiegi utrudniające/uwiązujące klienta. Trzeba pamiętać że Niemiec ma 2 lewe ręce do takich spraw, jedzie i buli bo tak mu kazali.
Inni chyba podobnie manewrują klientem.

rosomak - 2018-03-08, 22:31

"SlawekEwa"
Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę

Sławku, ja do do gówniarzy nie należę i dalej pracuję z osłonami.
Osłona jest po to by osłaniała coś co ma być osłonięte itd... więc ilość widzanych osłon nie ma
tu żadnego znaczenia. Homologacja w tym przypadku też ma znaczenie.
Pozdrawiam.

SlawekEwa - 2018-03-09, 07:24

rosomak napisał/a:
Sławku, ja do do gówniarzy nie należę

Akurat gówniarze tutaj mogą więcej widzieć od nas.
Można w osłonie wyciąć otwornicą otwór pod korkiem, zamocować specjalne blaszki z gwintem, dorobić z takiego samego materiału jak osłona zaślepkę / lub z blachy nierdzewki/ przykręcić na wkręty -można
Masz wtedy wygodnie i szczelnie. Chyba już minęły te czasy jak Skoda zabierał gwarancję na perforacje karoserii za wywiercenie otworu pod antenę na błotniku ? :shock:

Ed - 2018-03-09, 08:11

Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko
zbyszekwoj - 2018-03-09, 10:04

Ed napisał/a:
Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko


To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?

SlawekEwa - 2018-03-09, 12:41

zbyszekwoj napisał/a:
Ed napisał/a:
Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko


To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?

Do filtra jest w innym miejscu odpowiednio większa zaślepka :bajer

pasza - 2018-03-12, 12:08

Flag napisał/a:
Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol) 5W30 A5 i chyba taki wleje.


To źródło jest mało wiarygodne skoro polecili ci olej do silnika benzynowego :)
A -benzyna B- diesel według specyfikacji ACEA

Pewnie ci podali A5/B5 ale lepszą ochronę będziesz miał z olejem A3/B4 i lej syntetyk 0w-30 zamiast pseudosyntetyku 5w30
B5 to ekologia cieńszy film olejowy i mniejsze opory celem oszczędności paliwa, ale to wszystko zależy od silnika oleju itd za dużo pisania.
I absolutnie odstaw oleje catroll, z nimi są same problemy castroll nie produkuje olejów a zleca to innym firmom wiec raz kupisz taki raz inny dodatkowo one są na potęgę fałszowane dużo by o tym pisać.
" A5/B5 ... do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s."
http://oleje.blox.pl/2011...my-olejowe.html


Jak silnik ma być docierany to wlej najtańszy minerał i po 2 tys km zmień na olej docelowy.

Edit:.
Tu masz polski olej który parametrami bije wszystkie castrole jest tani i nikt go nie podrabia 0w30 A3/B4 i na forach znawcy oleju go polecają.
http://zmienolej.pl/pl/ol...old-syntetic-4l

ten
http://zmienolej.pl/pl/ol...w30-longlife-4l

itd.

ps.
kiedyś wszystkie takie fora przeczytałem, tysiące stron setki forów
http://www.forum.alfaholi...cacie_-988.html
Miałem bzika na punkcie oleju :) ale się już wyleczyłem

piszczu - 2018-08-24, 11:01

Mój mechanik polecał mi Shella Helixa. Zastosowałem go i nie narzekam. Wymieniam co roku. Mechanik mówił że oczyszcza z nagaru w silniku. Nie znam się na tym. Poczytałem w internecie i również znalazłem takie informacje więc coś w tym musi być.
Skorpion - 2018-08-24, 13:56

Pocztyą sobie ??
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1376280-olej-castrol-vecton-fuel-saver-e4e7-10w40-5-litrow?gclid=Cj0KCQjw2f7bBRDVARIsAAwYBBuxnDdk4a6qMfXJv1xJJhqZ_5P5YMSWQa2lx_Ywayc3GfJjnXIYzOoaArgSEALw_wcB

pawko13 - 2018-08-31, 11:51

dorzucę swoje 3 grosze :
https://pl.commaoil.com/passenger-vehicles/products/view/171
w InterCarsie
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/194926-olej-silnikowy-syntetyczny-comma-x-tech-5w30-xtech
sprawdzony , polecany do Forda


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group