|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FORD - Olej do kampera - Castrol VECTON -
Flag - 2018-01-22, 15:41 Temat postu: Olej do kampera - Castrol VECTON - W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t.
Co o tym myslicie ? Stosował ktos?
silnik Euro IV 2,4TDCI 115KM
Suliki - 2018-01-22, 16:30
Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).
wirefree - 2018-01-22, 16:31
"oni go wymieniają co 25-20 tys" już masz odpowiedz na swoje pytanie
:):):):)
Roslinny też można zalać podobno wytrzymuje 50 000km
https://www.youtube.com/watch?v=e9i0CdVBuZs
Flag - 2018-01-22, 16:57
Suliki napisał/a: | Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ). |
Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.
mam euro 4 bez DPF czyli wersja oleju E7
wirefree - 2018-01-22, 17:16
Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy.
Suliki - 2018-01-22, 17:31
i tak trzymać , producent wie lepiej !
PS
Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny"
Flag - 2018-01-22, 17:38
wirefree napisał/a: | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. |
no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy
wirefree - 2018-01-22, 17:44
Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta.
Ahmed - 2018-01-22, 18:03
Suliki napisał/a: | i tak trzymać , producent wie lepiej ! |
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek "
Flag - 2018-01-22, 18:07
no i powinnismy tylko w ASO serwisowac
wirefree - 2018-01-22, 18:21
A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju?
Suliki - 2018-01-22, 18:37
Ahmed napisał/a: | Suliki napisał/a: | i tak trzymać , producent wie lepiej ! |
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " |
chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.
Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).
Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem
Flag - 2018-01-22, 18:56
wirefree napisał/a: | A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? |
podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali.
Suliki - 2018-01-22, 19:10
jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść...
Flag - 2018-01-22, 19:24
Suliki napisał/a: | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... |
Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach.
wirefree - 2018-01-22, 19:25
2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane.
Flag - 2018-01-22, 19:40
wirefree napisał/a: | 2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane. |
co do lampki to mam nawyk sprawdzania przy zapalaniu, byl zalewany castrol ze znajomego sklepu, w oryginalnych opakowaniach ( nie beczkowy).
wirefree - 2018-01-22, 20:06
https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY
https://www.youtube.com/watch?v=_4FVBVROQLE
https://www.youtube.com/watch?v=WmMvjiUzPM0
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y
onionskin - 2018-01-22, 20:20
No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:
RadekNet - 2018-01-22, 20:23
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?
Suliki - 2018-01-22, 20:53
o ile pamiętamy, że lepkość jest jednym z zalecanych parametrów:
Oleje silnikowe do silników diesla w samochodach osobowych – oznaczone literą „B” (np. B1, B2,B3, B4, B5)
Oleje silnikowe do silników diesla z filtrami DPF oraz układami katalitycznymi TWC w samochodach osobowych – oznaczone literą „C” (np. C1, C2, C3, C4)
Oleje silnikowe do silników diesla w pojazdach ciężarowych – oznaczane literą „E” (np. E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E9)
nasze kampery z małymi wyjątkami są raczej samochodami osobowymi
Flag - 2018-01-22, 20:54
RadekNet napisał/a: | Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"? |
ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego
Suliki - 2018-01-22, 20:58
sugeruję iść w stronę wyższej cyferki za C lub B ( wyższa jakość ) niż zmienić na E.
Ciekawy ten filmik ( mimo języka ... ) :https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y
Jak widać mimo dobrych chęci i wydatków można wtopić co mogło miejsce u Flaga... ale na to już nie mamy wpływu, raczej nie kupowac jak wydaje się za tani.
wirefree - 2018-01-22, 21:03
Flag napisał/a: | RadekNet napisał/a: | Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"? |
ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego |
W nowych autach trudno orzec ktory to lepszy, bo co jednemu szkodzi dla innego bedzie OK. Tu nie chodzi tylko o to oznaczenie 5W30 ale o konkretny typ oleju czasem nawet miedzy producentami sa roznice. W silniku masz setki elementow i to co dla jednego bedzie ok w innym nie zda egzaminu bo np olej bedzie za rzadki i turbina sie zatrze przy duzym obciazeniu. Diabeł tkwi w szczegółach.
Suliki - 2018-01-22, 21:27
nikt nie skacze dyskusja jest merytoryczna. Popatrz co piszą w normie na E7:
E7-04 - .... Wszelkie wątpliwości co do stosowania nowej formulacji olejowej powinny być również rozstrzygnięte w serwisie danej marki.
ja podtrzymuję że zostawmy E dla ciężrówek a stosujemy co producent dla naszego modelu zaleca. Pamiętając, że starsze konstrukcje wcale nie muszą lepiej/dłużej pracować na najwyższej klasie oleju w naszej zalecanej grupie.
Ciekawe czy nasze LOTOSY i ORLENY też podrabiają
Pozdrawiam
amples - 2018-01-22, 21:38
onionskin napisał/a: | No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach: | Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań .
Suliki - 2018-01-22, 21:42
popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie .
Flag - 2018-01-22, 21:45
Suliki napisał/a: | popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie . |
do tej pory mialem właśnie tego magnateca o ktorym piszesz, w tym silniku od 100tys, w poprzednim całe poł miliona za wyjatkiem fabrycznego zalalnia.
gdzie znajde info jakie dokladnie parametry przewidzial producent do tego modelu - tylko nie mowcie że w ASO:)
Suliki - 2018-01-22, 21:49
to i masz dedykowany filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY
Suliki - 2018-01-22, 21:52
info o zalecanym oleju jest zwyczajowo w instrukcji dla danego modelu/rocznika.
Suliki - 2018-01-22, 22:02
z instrucji Forda rok 2010 silnik 2,4:
Możesz również stosować olej silnikowy firmy Ford lub inny olej silnikowy, o ile spełnia on wymogi
specyfikacji WSS-M2C913-C.
Wskazówka: W przypadku eksploatacji pojazdu w temperaturach poniżej -20°C nie wolno stosować
oleju silnikowego SAE 10W-40.
Dolewanie oleju: Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-C nie jest dostępny,
należy zastosować olej SAE 5W-30 (preferowany), SAE 5W-40 lub SAE 10W-40, spełniający
wymagania specyfikacji ACEA A5/B5 (preferowany) lub ACEA A3/B3.
Zalecamy olej silnikowy firmy Castrol
onionskin - 2018-01-22, 22:19
amples napisał/a: | .Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań . |
Mylisz się: to ludzie z niemieckiego forum robili zrzutkę na te akurat badania.
A im nie chodziło o to o czym myślisz.
Linka nie zapodam bo z przed lat i się zawieruszył.
A jeszcze lepsze testy olejów robią Rosjanie- łącznie z rozbiórka silników.
Flag - 2018-01-24, 19:07
Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol) 5W30 A5 i chyba taki wleje.
Robold - 2018-03-07, 10:12
Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok?
eler1 - 2018-03-07, 11:18
W "D" 24m-c ja osobiście wymieniał bym co 20tys. km a nie trzymał się tych wytycznych chyba że jest to pierwsza wymiana oleju zalanego fabrycznie to bym wymienił. Jest to moja prywatna opinia .
MirekKliny - 2018-03-07, 15:01
Robold napisał/a: | Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok? |
Ja bym wymienił, 8 litrow to nie majatek
zbyszekwoj - 2018-03-07, 15:23
A ja bym jeździł jeszcze rok i tak silnika nie wyjeździsz.
SlawekEwa - 2018-03-07, 15:30
Robold napisał/a: | Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, |
Dlaczego te 40 000 km rocznie to bzdura, przecież to jest dostawczak i ma jeżdzić zarabiać na siebie i na pana , a jeśli jeżdzi jako kamper to wymieniaj co dwa lata i będzie git.
toscaner - 2018-03-07, 20:47
Ahmed napisał/a: | Suliki napisał/a: | i tak trzymać , producent wie lepiej ! |
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " |
Ja wlałem do agregatu 4 suw inny olej niż w instrukcji i agregat zdechł.
Tyle, że tam miał być 10W30. Wlałem 5w30. Było z 10 kart rozgryzania przyczyny w moim temacie. Zalanie ponownie 10w30 po dobie stania na sucho ożywiło agregat. No ale to był trup z allegro, który żarł olej na potęgę. Pewnie zabił go zdaje się rzadszy olej.
Teraz do nowego wolę lać to co w instrukcji.
maga - 2018-03-07, 21:06
Robold napisał/a: | Koledzy, co sądzicie o tym.
Serwis zaleca wymianę oleju w silniku Jumper 3.0 180 KM co 40.000 km lub co rok.
Oczywiście te 40.000 km to bzdura, ale co z wymianą po 12 miesiącach?
Po wymianie, rok temu, oleju na Mobil ESP Formula 5W30 przejechałem 8.000 km.
Czy pomimo wszystko powinienem wymienić olej, czy jeździć jeszcze przez rok? |
Wymień raz w roku przed sezonem np.wiosną,przecież to nie majątek a silniczek ci się odwdzięczy
Ja wymieniam raz w roku
zbyszekwoj - 2018-03-08, 09:41
Można i co miesiąc wymieniać, nie zaszkodzi to tylko 3 stówki , w. stosunku do ceny kampera i AC 12 tyś rocznie?. Jak ktoś ma kasę i czas.
Wojciechu - 2018-03-08, 10:22
To i ja swoje dwa grosze - jakiś rok temu, kolega opowiadał mi o wymianie oleju
(nazwy nie pomnę) dedykowany dla fiata, fiatowskiej marki, włoski - jedyne przedstawicielstwo w Warszawie - podobno rewelacja.
Robold - 2018-03-08, 10:41
Rozmawiałem z przedstawicielem Mobila i dostałem taką odpowiedź - olej który mam w silniku, jest to olej z "najwyższej półki" i spokojnie mogę jeździć na nim 24 miesiące bez szkody dla silnika. Dla pewności rozmawiałem też z serwisem Citroena, nieoficjalna informacja jest taka, że przy moim przebiegu, jeżeli nie przekroczę 40.000 km, mogę dokonać wymianę po 24 miesiącach.
Socale - 2018-03-08, 11:51
Nie dajmy się zwariować z tymi olejami.
Warsztaty z tymi usługami na zawieszce wpisują +10000km lub za rok do następnej wymiany, by częściej do nich przyjeżdżać - to zrozumiałe.
Puki co, producent silnika potrafi chyba lepiej określić jaki olej co jaki przebieg/czas należy wymieniać.
I naprawdę wolę wg tych zaleceń i rzadziej, niż jakieś zlewki wlewać co rok.
.
U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli?
SlawekEwa - 2018-03-08, 13:28
Socale napisał/a: | U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi? |
Ciągnąć, ciągnąć przez miarkę, chyba że miarki też nie ma
Matheus - 2018-03-08, 14:38
Cytat: |
U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli? |
Odkręcasz osłonę, odkręcasz korek i spuszczasz olej. Potem zakręcasz korek i przykręcasz osłonę. Standardowa procedura w większości samochodów.
SlawekEwa - 2018-03-08, 19:42
Matheus napisał/a: | Odkręcasz osłonę, |
I wycinasz w niej dziurę, żeby następnym razem nie odkręcać
Socale - 2018-03-08, 21:02
Dokładnie tak Sławek.
Ładnie otwornicą, jak z fabryki.
rosomak - 2018-03-08, 21:07
"SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę
Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.
CORONAVIRUS - 2018-03-08, 21:26
rosomak napisał/a: | "SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę
Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie. |
dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?
amples - 2018-03-08, 21:30
BIORCA napisał/a: | fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ? |
Te szroty co ciekną jak sito od nowości nie maja otworu ,
a porządne suche mają.
Skorpion - 2018-03-08, 22:09 Temat postu: CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9 GAMA PRODUKTÓW
POPRAWA OSIĄGÓW SILNIKA, ZMNIEJSZENIE ZUŻYCIA PALIWA, WYDŁUŻONE OKRESY MIĘDZY WYMIANAMI
JAK MOŻEMY CI POMÓC?
Wiemy, że konkurencja w branży transportowej jest bardzo zacięta i codziennie trzeba zmagać się z wyzwaniami, od rosnących kosztów paliwa, przez coraz większy ruch na drogach, po coraz wyższe koszty ubezpieczeń. Robimy swoje, by pomóc ci w walce na rynku i sprawić, by twoje samochody były wciąż w ruchu, a ich osiągi były tak dobre, jak tylko to możliwe.
Pracując w ścisłej kooperacji z naszymi klientami i producentami ciężarówek, opracowaliśmy gamę olejów, które są odpowiedzią na różne potrzeby. Każdy z nich ma swoje mocne strony, a ty masz wybór, co zastosujesz w silnikach swoich ciężarówek.
VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 to zaawansowany w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości SAPS (popiołu siarczanowego, fosforu i siarki), zaprojektowany specjalnie dla wydłużonych aż do 100 000 km² okresów pomiędzy wymianą oleju w najnowszych silnikach Diesla normy Euro VI. Może być również stosowany w europejskich ciężarówkach i autobusach o niskiej emisji spalin (normy Euro IV i Euro V), zwłaszcza w tych, które wymagają oleju o niskiej zawartości SAPS i w starszych pojazdach drogowych i terenowych oraz sprzęcie wymagającym podobnego poziomu wydajności.
Unikalna technologia System 5 Technology™ oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 dopasowuje się do zmieniających się warunków silnika, przez co pomaga w osiągnięciu maksymalnej wydajności w pięciu kluczowych obszarach: zużycie paliwa, zużycie oleju, okres między wymianami oleju, żywotność części oraz moc. Ponadto:
• Zwalcza szkodliwe kwasy poprzez utrzymywanie rezerwy całkowitej liczby zasadowej (TBN) w okresie między wymianami oleju
• Wydłuża okresy między wymianami oleju, dzięki czemu pojazdy mogą być w ruchu przez dłuższy czas
• Utrzymuje sprawność układów oczyszczania spalin zapewniając stałe przestrzeganie przepisów dotyczących emisji.
¹W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 miał wyniki o 40% wyższe niż wymagania API i ACEA w zakresie zagęszczania się oleju, osadów tłokowych, rozpraszania sadzy oraz odporności na korozję.
²Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 posiada aprobatę Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz dla okresu między wymianami oleju do 100 000 km, zgodnie z ich specyfikacją. Okres między wymianami zależy od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowania, obecności diagnostyki pokładowej i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta w instrukcji obsługi pojazdu.
SPECYFIKACJE I APROBATY
• ACEA E6/E7/E9
• API CJ-4
• MB-Approval 228.51
• MAN M 3477, M 3271-1
• Volvo VDS-4/CNG
• Renault RLD-3
• MTU Oil Category 3.1
• Deutz DQC IV-10LA
• Mack EO-O Premium Plus
• Cat ECF-3
• Cummins CES 20081
• Jaso DH-2
• Dla pojazdów Iveco wymagających ACEA E6, E7, E9
• Spełnia wymagania DAF
• Karta charakterystyki produktu
• Karta bezpieczeństwa produktu
PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
1. PROBLEM: ZAGĘSZCZANIE SIĘ OLEJU POWODUJE ZWIĘKSZANIE ZUŻYCIA PALIWA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zagęszczania się oleju. Po trwającym 100 godzin teście okazało się, że o 48% wymagania przemysłowe dla olejów tej klasy. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zachowuje doskonałą kontrolę lepkości w okresie między wymianami oleju, co oznacza mniejsze zużycie paliwa.
Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
1. API CJ-4
Test na zużycie układu rozrządu w wysokiej temperaturze i test utleniania
2. PROBLEM: SZKODLIWE OSADY ZBIERAJĄ SIĘ NA TŁOKU POWODUJĄC NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji osadów na tłoku w trzech testach trwających w sumie 600 godziny. Unikalna technologia System 5 Technology™ w oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia średnio o 62% mniej osadów tłokowych niż jest to w standardzie przemysłowym, czego rezultatem jest mniejsze zużycie oleju.
Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
1. MB 228.51
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (1)
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (2)
3. PROBLEM: W OLEJU GROMADZĄ SIĘ ZANIECZYSZCZENIA, CO POWODUJE CZĘSTSZĄ WYMIANĘ OLEJU.
ROZWIĄZANIE:, Gdy olej Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został poddany dwóm trudnym, trwającym 452 godzin testom, okazało się, że jest on średnio o 47% przewyższa wymagania przemysłowe w walce z podwyższonym poziomem szkodliwych zanieczyszczeń. Dzięki temu osiągana jest wysoka wydajność, nawet w ekstremalnych warunkach pracy, zapewniając olejowi dłuższy okres użytkowania w silniku.
Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
1. API CJ-4
Test odporności na sadzę (1)
Test odporności na sadzę (2)
4. PROBLEM: ZUŻYCIE I KOROZJA ZMNIEJSZAJĄ ŻYWOTNOŚĆ ELEMENTÓW SILNIKA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia i korozji w trwającym 300 godzin teście. Wykazaliśmy, że Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia trwałą warstwę oleju, która zwiększa żywotność najważniejszych części silnika, zmniejszając średnio o 41% zużycie i korozję elementów silnika w porównaniu z wymaganiami przemysłowymi.
Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
1. Volvo VDS-4
Test na zużycie
5. PROBLEM: NAGROMADZENIE SIĘ SADZY W SILNIKU W DŁUŻSZEJ PERSPEKTYWIE POWODUJE ZMNIEJSZENIE MOCY.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 w trwających 350 godzin testach został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia przez ścieranie. Wyniki wykazały o średnio 47% mniejsze zużycie przez ścieranie od norm w przemyśle, dzięki czemu moc silnika utrzymuje się na stałym poziomie przez cały okres między wymianami oleju.
Dane produktu
Vecton Long Drain 10W-40 E7
Olej do wydłużonych przebiegów
Opis
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym z unikalną technologią System5™, który do 40%
Przekracza wymagania norm jakościowych1. Jest także przewidziany do wymian, co 100 tys. km2 w nowoczesnych silnikach Diesla
Europejskich producentów, zgodnie z ich najnowszymi wymogami. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120
tym. km2 w pojazdach marki Scania.
Zastosowanie
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach Diesla europejskich marek, które spełniają
Normy Euro II, III i Euro IV/V/VI* oraz są przystosowane do wydłużonych okresów między wymianami. Może być także stosowany w innych
Pojazdach użytkowych, które wymagają oleju tej klasy.
* Nie można go stosować w silnikach Euro IV/V/VI, które wymagają olejów Low SAPS. Do tych pojazdów Castrol rekomenduje olej Vecton
Long Drain 10W-40 E6/E9.
Zalety i korzyści
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 z unikalną technologią System5™ potrafi się dostosować do zmieniających się warunków pracy
Silnika w pięciu kluczowych obszarach: zużycia paliwa, zużycia oleju, okresów między wymianami, wydłużenia żywotności i mocy.
Technologia System5™ zapewnia:
» Neutralizuje szkodliwe kwasy, utrzymując liczbę zasadową TBN na wymaganym poziomie przez cały okres między wymianami.
» Wydłuża okresy między wymianami, by samochody mogły jeździć dłużej bez przestojów.
» Zwalcza osady tłokowe
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę, co 100 tys. km, zgodnie
Z ich specyfikacją. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120 tym. Km2 w pojazdach marki Scania.
1 W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton przewyższył wymagania API i ACEA, w testach stabilności lepkości, ilości
Generowanych osadów na tłokach, rozpraszania sadzy, a także testów ochrony przeciwzużyciowej i odporności na korozję. Więcej informacji
Na stronie www.castrolvecton.com
2 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę co 100 tys. km,
zgodnie z ich specyfikacją. Okresy między przeglądami zależą od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowej, obecności systemu
diagnostyki i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta samochodu.
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.866
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.1
Lepkość CCS -25°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 86
Indeks lepkości ASTM D2270 - 152
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.9
Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 16.1
Temperatura płynięcia ASTM D5950 °C -42
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA E4, E7
API CF
Deutz DQC III-10
Mack EO-N
MAN M 3277
MB-Approval 228.5
MTU Oil Category 3
RVI RLD-2
Scania LDF-3
Volvo VDS 3
Meets DAF requirements
Przechowywanie i magazynowanie
Wszelkie opakowania powinny być przechowywane w zadaszonych pomieszczeniach. Jeżeli opakowania przechowuje się na otwartej
przestrzeni, gdzie mogą być narażone na opady atmosferyczne, należy je ustawić w pozycji poziomej, tak aby uniemożliwić dostęp wody
oraz zapobiec zniszczeniu oznakowania opakowań. Produkty nie mogą być przechowywane w temperaturze wyższej niż 60°C, ani też
narażone na działanie promieni słonecznych lub bardzo niskich temperatur.
Vecton Long Drain 10W-40 E7
18 Nov 2016
Castrol, i związane z nimi znaki, znakami towarowymi Castrol Limited, ui s¹ wykorzystywane na podstawie licencji.
Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte sa aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże, nie dajemy gwarancji ze
prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , sa dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte sa oparte na testach wykonanych w warunkach
laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
Użytkownicy sa odpowiedzialni za bezpieczne uczycie produktu, zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem, stosując sie do wszystkich odpowiednich
regulacji i wymagana prawnych. Karta bezpieczeństwa produktu SDS jest dostępna dla wszystkich produktów i powinna być wykorzystana dla odpowiedniego
składowania, bezpiecznego zastosowania, oraz usuwania, utylizacji produktu. BP, jej filie oraz podmioty współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za
jakiekolwiek szkody , zniszczenia i urazy będące rezultatem nieodpowiedniego użycia produktu , za jakiekolwiek awarie powstałe w wyniku zastosowania
niezgodnie z rekomendacja produktu oraz za zagrożenia właściwe dla natury i środowiska . Wszystkie produkty, serwis, obsługa i informacje sa dostarczane
zgodnie z standardowymi warunkami sprzedaży. Jeśli wymagane sa dodatkowe informacje należy sie skontaktować z lokalnym przedstawicielem sprzedaży.
BP Europa SE, Oddział w Polsce, Skrytka pocztowa nr 126, 00-961 Warszawa, Poland
Tel.: +48 22 3077777
www.castrol.pl
SlawekEwa - 2018-03-08, 22:12
rosomak napisał/a: | Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju .... |
Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę
Socale - 2018-03-08, 22:13
BIORCA napisał/a: |
...
dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ? |
Ja sobie myślę tak o swoim: Dethleffs zamówił u Fiata kabinę i widły. Gołe, bez zderzaków, bez lamp i bez plastików i BEZ RADIA!!!
Potem Deth założył swoje, budę, zderzak, lampy, plastiki i radio Pioneer z Biedronki.
Przylepił tabliczkę, nadał mu VIN i nazwę Dethleffs.
Dalej w eksploatacji trza jechać na serwis + wymianę oleju, ale nie do Fiata tylko do Detleffsa, bo Fiat się odleje na nieswoje w papierze i gwarancji. Deth z przyjemnością przyjmie 2x tyle co przyjąłby Fiat, bowiem do samej zmiany oleju to trzeba pół dnia Detho-wski radosny wytwór-plastikowy spód rozbierać bo jest bez dziurki.
Tak myślę se, że to celowe zabiegi utrudniające/uwiązujące klienta. Trzeba pamiętać że Niemiec ma 2 lewe ręce do takich spraw, jedzie i buli bo tak mu kazali.
Inni chyba podobnie manewrują klientem.
rosomak - 2018-03-08, 22:31
"SlawekEwa"
Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę
Sławku, ja do do gówniarzy nie należę i dalej pracuję z osłonami.
Osłona jest po to by osłaniała coś co ma być osłonięte itd... więc ilość widzanych osłon nie ma
tu żadnego znaczenia. Homologacja w tym przypadku też ma znaczenie.
Pozdrawiam.
SlawekEwa - 2018-03-09, 07:24
rosomak napisał/a: | Sławku, ja do do gówniarzy nie należę |
Akurat gówniarze tutaj mogą więcej widzieć od nas.
Można w osłonie wyciąć otwornicą otwór pod korkiem, zamocować specjalne blaszki z gwintem, dorobić z takiego samego materiału jak osłona zaślepkę / lub z blachy nierdzewki/ przykręcić na wkręty -można
Masz wtedy wygodnie i szczelnie. Chyba już minęły te czasy jak Skoda zabierał gwarancję na perforacje karoserii za wywiercenie otworu pod antenę na błotniku ?
Ed - 2018-03-09, 08:11
Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały
zbyszekwoj - 2018-03-09, 10:04
Ed napisał/a: | Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały |
To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?
SlawekEwa - 2018-03-09, 12:41
zbyszekwoj napisał/a: | Ed napisał/a: | Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały |
To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę? |
Do filtra jest w innym miejscu odpowiednio większa zaślepka
pasza - 2018-03-12, 12:08
Flag napisał/a: | Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol) 5W30 A5 i chyba taki wleje. |
To źródło jest mało wiarygodne skoro polecili ci olej do silnika benzynowego
A -benzyna B- diesel według specyfikacji ACEA
Pewnie ci podali A5/B5 ale lepszą ochronę będziesz miał z olejem A3/B4 i lej syntetyk 0w-30 zamiast pseudosyntetyku 5w30
B5 to ekologia cieńszy film olejowy i mniejsze opory celem oszczędności paliwa, ale to wszystko zależy od silnika oleju itd za dużo pisania.
I absolutnie odstaw oleje catroll, z nimi są same problemy castroll nie produkuje olejów a zleca to innym firmom wiec raz kupisz taki raz inny dodatkowo one są na potęgę fałszowane dużo by o tym pisać.
" A5/B5 ... do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s."
http://oleje.blox.pl/2011...my-olejowe.html
Jak silnik ma być docierany to wlej najtańszy minerał i po 2 tys km zmień na olej docelowy.
Edit:.
Tu masz polski olej który parametrami bije wszystkie castrole jest tani i nikt go nie podrabia 0w30 A3/B4 i na forach znawcy oleju go polecają.
http://zmienolej.pl/pl/ol...old-syntetic-4l
ten
http://zmienolej.pl/pl/ol...w30-longlife-4l
itd.
ps.
kiedyś wszystkie takie fora przeczytałem, tysiące stron setki forów
http://www.forum.alfaholi...cacie_-988.html
Miałem bzika na punkcie oleju ale się już wyleczyłem
piszczu - 2018-08-24, 11:01
Mój mechanik polecał mi Shella Helixa. Zastosowałem go i nie narzekam. Wymieniam co roku. Mechanik mówił że oczyszcza z nagaru w silniku. Nie znam się na tym. Poczytałem w internecie i również znalazłem takie informacje więc coś w tym musi być.
Skorpion - 2018-08-24, 13:56
Pocztyą sobie ??
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1376280-olej-castrol-vecton-fuel-saver-e4e7-10w40-5-litrow?gclid=Cj0KCQjw2f7bBRDVARIsAAwYBBuxnDdk4a6qMfXJv1xJJhqZ_5P5YMSWQa2lx_Ywayc3GfJjnXIYzOoaArgSEALw_wcB
pawko13 - 2018-08-31, 11:51
dorzucę swoje 3 grosze :
https://pl.commaoil.com/passenger-vehicles/products/view/171
w InterCarsie
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/194926-olej-silnikowy-syntetyczny-comma-x-tech-5w30-xtech
sprawdzony , polecany do Forda
|
|