Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - KAMPER VAN - co polecacie

maciejerasme - 2018-02-01, 07:44
Temat postu: KAMPER VAN - co polecacie
Witam wszystkich na forum.

Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Początkowo mieliśmy kupić kampera używanego, rocznik 2010 w górę. W cenie 60-80tys. Niestety rynek szybko to zweryfikował. Raz, że takich młodych Vanów jest bardzo mało, dwa - na pewno nie w tej cenie. (Poprawcie mnie jeśli się mylę, albo źle szukam)

Teraz myślę o zakupie Vana nowego. W internecie takie Vany zaczynają się od kwoty 160tys. Najczęściej na fiacie ducato (https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-roller-team-livingstone-2-sport-na-miejscu-mtm-campery-katowice-ID6zwVOH.html).

Jeszcze inną opcją jest sprowadzenie ze stanów jakiegoś RV Motorhome Class B, bo słyszałem, że czasami można upolować coś w bardzo dobrej cenie i stanie.

Mam trochę mętlik dlatego chciałem prosić was o radę. Cena gra dużą rolę, ale nie chce też kupować czegoś starszego niż 2010. W podróży będziemy większość czasu więc trochę bym się obawiał jeździć czymś starszym.
Co robić. Dalej rozglądać się za używanym Vanem, jest szansa na upolowanie czegoś w niezłej cenie?
Czy raczej stawiać na nowy? Jeśli tak to jaki model? (te fiaty są ok?). Jaki producent itp. Na co zwracać uwagę.
A może stawiać na sprowadzenie czegoś ze stanów? Jak potem z ewentualna naprawą takiego auta w Europie. Jak z przepisami, masą całkowitą, prądem itp? Czy to wszystko będzie zgodne z naszymi Europejskimi przepisami?

Trochę się rozpisałem, ale jestem świeży w temacie, stąd tyle pytań.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.

drzevo - 2018-02-01, 08:47

Jeżeli boisz się awaryjności starych aut (ja mam akurat odwrotne podejście do tematu - wolałbym prostego turbodiesla z lat 90, zrobić go raz i zapomnieć o nim na lata), to dużo bardziej powinieneś się bać dostępności części do aut z USA, a przede wszystkim dostępności serwisów, które chętnie zajmą się takim autem. W trasie za granicą to jest problem i mówię to, jako człowiek który szczerze Amcary kocha i niejeden w życiu miał.

Dam Ci przykład auta z innej beczki - krótki Ducato Dethleffs A5250, auto ma poniżej 5.5m długości, spanie na górze, wygodny stolik na dole, obszerną łazienkę - wszystko, co trzeba. Na pewno jest więcej miejsca na szerokość, niż w campervanie. Kupisz to za ułamek tego budżetu, wstawisz na przegląd systemów pokładowych, przejrzysz silnik i masz z bani zmartwienia na długi czas. Kompaktowy, zwinny kamper.
Kolega rozważa sprzedaż takiego auta, na samym dole strony:

https://www.camperteam.pl...p=699376#699376

Bajaga - 2018-02-01, 10:42
Temat postu: Re: KAMPER VAN - co polecacie
Jak kamper van (my tu mówimy raczej - blaszak) to na Fiacie (lub Peugeot/Citroen to jest to samo) dlatego, że jest najszerszy wewnątrz.
Jeżeli ma być dwuosobowy to może znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku ale przy założeniu kupienia dobrej bazy to i tak wyjdzie na moje oko minimum 120 tys. Ale wszystko nowe i zrobione pod siebie. I to by była najlepsza opcja.

Sprowadzanie z USA bym odpuścił. Żaden tam nie mieści się w DMC 3,5T, trzeba przerobić elektrykę, koszty sprowadzanie nie małe.

Awaryjności się tak bardzo nie obawiaj, dostawczaki są przygotowane na tłuczenie setek tysięcy kilometrów a kampery robią ich znacznie mniej. Znajomy ma Ducato lawetę, przebieg minimum 700 tys km (minimum bo akurat licznik kilometrów się kiedyś popsuł) i jeździ bez naprawy głównej.

krzlac - 2018-02-02, 09:12

Bajaga napisał/a:
znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku.


Ja tak zrobiłem, na nowej bazie. Polecam. Nawet na tym forum są koledzy, którzy Ci to zrobią.

Suliki - 2018-02-02, 13:48

Cześć, z własnych doświadczeń - poszukaj czegoś w Niemczech na Fiacie z 2,0 silnikiem ( 116KM ), nie jest łatwo znaleść bo większość to 2,3l i wchodzi wysoka akcyza. Za 2,0 zapłacisz 3,6%, a autko będzie prawie na pewno lepsze od wyklepanych ( albo i nie ) dostępnych od polskich importerów. Silnik 2,0 - super dla takiego pojazdu, zrobiłem 67k km i nie mam żadnych uwag.

Korzystam z tej strony, wymaga to trochę poszperania ale da się coś fajnego wyłapać: tu prawie nowy kupisz za 35k Euro +3,6% + 1500 PLN transport do polski i +/- 500PLN za zarejestowania i masz prawie nowe auto.

https://www.mobile.de/pl/.../246591602.html

Jak dobrze popatrzysz to znajdziesz 2,0 ( chyba od 2012 produkowany ! ) za 20-25k Euro co przy dzisiejszym kursie jest dobrą okazję

Suliki - 2018-02-02, 13:51

trzeba trochę szczęścia żeby 2,0 znaleść ale ja już 2 razy trafiłem. W obu przypadkach mam bardzo dobre doświadczenia. Jak co to pisz chętnie podpowiem.
Suliki - 2018-02-02, 15:31

albo zobacz tego, coś nie tak z opisem bo jak to 116KM to raczej 2,0 nie 2,3:

https://www.autoscout24.d...1e?asrc=st%7cas

Flag - 2018-02-02, 15:33

Suliki napisał/a:
albo zobacz tego, coś nie tak z opisem bo jak to 116KM to raczej 2,0 nie 2,3:

https://www.autoscout24.d...1e?asrc=st%7cas


420 kg ładownosci to moze byc mało.

kaimar - 2018-02-02, 15:52

Mała uwaga do silników 2.0. Do zeszłego roku Fiat Ducato 2.0 był produkowany ze 5 biegową skrzynią co nie było zaciekawe. Od wejścia normy Euro6 silniki 2.0 są zestawiane z 6 biegową skrzynią biegów i to jest zupełnie inna jazda. Lepiej poszukać wersji 2.0 z 6 biegami.
Suliki - 2018-02-02, 15:55

o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety
Flag - 2018-02-02, 16:38

Suliki napisał/a:
o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety


jak w blaszakach sie podaje MW ? bo w takich przyczepach kempingowych to calkiem puste są ważone, nawet bez akumulatora.

Suliki - 2018-02-02, 18:18

Cześć, nie wiem czy to jest ogólna zasada, ale w instrukcji mojego Hymera jest tak: masa dopuszczalna pomniejszona o masę samochodu gotowego do jazdy ( z dowodu rubryka G, paliwo i kierowca i inne płyny na pokładzie ) pomniejszona o 3 osoby po 75kg ( 225kg bo pojazd jest dla 4 osób ) i minus wyposażenie dodatkowe ( 40 kg ? to chyba są indywidualne extrasy jak np TV, butle z gazem itp ) . Trochę nie jasno ale tak jest napisane, wg mnie to można założyć dla 3300 DMC: 3300kg-G ( u mnie 2895kg )- druga osoba ( 50kg ) = 355kg na bagaż.

G- zawiera kierowcę i +/-90% wagi płynów - mogą być różne % w zależności od producenta :)

Zważę się gdzieś w kwietniu to dam znać co u mnie jest liczone do tych 2895kg

eMKa - 2018-02-02, 20:55

maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

grzegorzalex - 2018-02-02, 21:02

eMKa napisał/a:
maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

Krzysiek ty masz L3H2 :lol:

eMKa - 2018-02-02, 21:12

grzegorzalex napisał/a:
eMKa napisał/a:
maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

Krzysiek ty masz L3H2 :lol:


No tak, brak okularów i te literki takie... niewyraźne

grzegorzalex - 2018-02-02, 21:13

eMKa napisał/a:
grzegorzalex napisał/a:
eMKa napisał/a:
maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

Krzysiek ty masz L3H2 :lol:


No tak, brak okularów i te literki takie... niewyraźne

Niestety tez tak mam :lol:

krzlac - 2018-02-02, 21:22

eMKa napisał/a:
są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa


Mój rzemieślinik już to na moje życzenie wstawił 7 lat temu.

eMKa - 2018-02-02, 21:54

krzlac napisał/a:
eMKa napisał/a:
są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa


Mój rzemieślinik już to na moje życzenie wstawił 7 lat temu.


To jest to
masz spokój z pieprzonym gazem :-P

krzlac - 2018-02-02, 22:24

Tak, tylko mała butla w kuchni. W tym roku przerabiam na 450g kartusz. Reduktor już kupiłem.
eMKa - 2018-02-03, 09:22

krzlac napisał/a:
Tak, tylko mała butla w kuchni


Poważnie myślę o przeróbce, może zdradzisz jaki masz piec i lodówkę

grzegorzalex - 2018-02-03, 09:25

Co wy tak się boicie tego gazu?
Miałem ogrzewanie z webasta i powiedziałem nigdy więcej
No chyba, że nowa truma na ON

krzlac - 2018-02-03, 09:49

eMKa napisał/a:
krzlac napisał/a:
Tak, tylko mała butla w kuchni


Poważnie myślę o przeróbce, może zdradzisz jaki masz piec i lodówkę


Lodówka WACO CoolMatic CR80, piec WEBASTO Air Top 2000 ST i bojler SIGMAR Marine grzany głównie płynem chłodzącym z silnika. Zastrzegam jednak, że to rozwiązanie dla kamperowania mobilnego, a takie jak na razie uprawiam.

eMKa - 2018-02-03, 11:34

grzegorzalex napisał/a:
No chyba, że nowa truma na ON



Tak jak mówisz, mam Combi 6 a chcałbym Combi 6D
Tylko wiesz co ... cena nieładna :zimno

grzegorzalex - 2018-02-03, 11:41

eMKa napisał/a:
grzegorzalex napisał/a:
No chyba, że nowa truma na ON



Tak jak mówisz, mam Combi 6 a chcałbym Combi 6D
Tylko wiesz co ... cena nieładna :zimno

No fakt cena trumy na ON powala
Mozę stanieje to wymienię moja na ON

kaimar - 2018-02-03, 12:21

grzegorzalex napisał/a:
Co wy tak się boicie tego gazu?


Normalnie nie ma się czego bać. Ale w przypadku zabudów wykonanych przez "rzemieślników" już tak.
Swego czasu trafił do mnie taki pojazd z forum po zabudowie przez "rzemieślnika". Owszem, meble wykonane bardzo ładnie. Natomiast butla gazowa została umieszczona w szafce pod kuchnią. Szafka ta nie miała żadnej wentylacji na zewnątrz. Ale to jeszcze nic. W tej samej przestrzeni "rzemieślnik" umieścił cały komplet wyłączników elektrycznych. W ten sposób została zbudowana jeżdżąca bomba gazowa.
Pamiętajcie że szczelność instalacji badana jest za reduktorem. To co wcześniej z założenia jest nieszczelne i przestrzeń gdzie znajduje się butla musi być bezwzględnie wentylowana i nie można tam umieszczać żadnych lampek, wyłączników itp.

krzlac - 2018-02-03, 12:35

Czasem niewiedza rzemieślników, czasem za mało miejsca w blaszance na prawidłowe wentylowanie i rozmieszczenie elementów których sąsiedztwo jest niedopuszczalne. Dlatego nie mam.
Bajaga - 2018-02-03, 13:51

eMKa napisał/a:


Tak jak mówisz, mam Combi 6 a chcałbym Combi 6D

Do tego 6D dodałbym E, z grzałką elektryczną, na kempingu jak znalazł.

eMKa - 2018-02-03, 22:16

Instalacje gazowa mam wzorową, slowa kilku expertów (naszego Darka też)
wk...wia mnie wozenie 2 butli na miesięczne wyjazdy - waga i miejsce.

Widziałem tez "firmówki" nie powiem nazwy ale zaczynają się na litere Ho , do pięt nie dorastają :wyszczerzony:

Suliki - 2018-02-04, 15:43

6E - fajna trzeba tylko mieć kemping bez ograniczeń prądowych , ciągnie 900/1800 W
grzegorzalex - 2018-02-04, 16:03

Suliki napisał/a:
6E - fajna trzeba tylko mieć kemping bez ograniczeń prądowych , ciągnie 900/1800 W

Ja mam 4E to jest dobre na takie nie za zimne dni, jak jest mróz to nie nagrzejesz tym

Załoga G - 2018-02-04, 18:57

Jeżeli możesz kupić nowy samochód to bym się nie zastanawiał. W każdym "prawie nowym" coś się okaże nie tak. Nie masz doświadczenie to nie problem.
Serdecznie polecam MTM campery tam Nasz kolega, normalnie ci doradzi, sprowadzi to co potrzebujesz, zajmie się wszystkim i bez stresu.

Nie ma co się rzucać na siłę, że gdzieś wyjdzie taniej, bo sam sobie sprowadzę bo pojadę na targi itd albo coś tam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group