|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - właz, przełaz, drzwiczki jakie
bert - 2018-02-08, 15:04 Temat postu: właz, przełaz, drzwiczki jakie właz, przełaz, drzwiczki nie mniej niż 50 na 50 (w tzw świetle). Szczelnie (kurz/hałas) zamykane, koniecznie z możliwością otwierania od wewnątrz i od zewnątrz.
Brak mi "końcepcji". Brane są pod rozwagę "forluki" z zastosowań żeglarskich, ale to ostateczność bo ceny od 1200 stertują w stosownym wymiarze. Łotakecuś: https://raksa.com.pl/luk-vetus-planus-4 ... -4884.html
Przeznaczenie
osadzenie w ścianie kontenera jeden, drugi w ścianie kabiny. Mają robić jako awaryjny przełaz tył (kontener) przód (kabina) lub na odwrót, na zasadzie otwieram jednego z blokad od środka, drugiego od zewnątrz i można się prześlizgnąć z kabiny do kontenera (lub na odwrót)
ma ktoś jakiś pomysł?
EDYTA:
czy drzwiczki (rewizyjne) da się otwierać od środka czy tylko od zewnątrz. Przeszukałem kupę zdjęć, ale wszystkie prezentują serwisówki od zewnątrz. Ma ktoś może zdjęcie od wewnętrznej strony?
kubanski - 2018-02-08, 15:39
Nie wiem czy o to chodziło.Takie otworzysz tylko z zewnątrz.Rozmiar pomijam.
ferguson - 2018-02-08, 15:47
W typowych drzwiach serwisowych, można założyć zamki takie jak przy wejściowych i wtedy otwieranie będzie dwustronne.
MisioKRAK - 2018-02-08, 16:50
Potwierdzam
Trzeba zamontować zamek starszego typu drzwi...
bert - 2018-02-08, 17:45
dzięki za podpowiedzi, szukam zatem jakiś w miarę dużych drzwiczek i może coś z tego będzie. Z wklejonego zdjęcia można się domyśleć, że może dało by się nawet tamten zamek przerobić, choć może niestety się mylę, zdjęcie nie dało się stosownie powiększyć.
Zamknięcia nie muszą być "na kluczyk" to ma być zamontowane na tylnej ścianie kabiny kierowcy jedno, drugie na ścianie przedniej kontenera. Szpara pomiędzy nimi jakieś 15 cm, nikt tam się nie wciśnie
Jakieś podpowiedzi odnośnie: "zamek starego typu" np.: sklep konkretny, bo nie mam pojęcia czego szukać, jak to wyglada
lwojtek - 2018-02-08, 18:08
Zamek starego typu to np. taki:
https://www.kena.pl/pl/in...d=1639&catId=82
bert - 2018-02-08, 18:18
dzięki bardzo za pomoc
a poza tym w międzyczasie
znalazłem ofertę na takie "klapy":
http://allegro.pl/show_it...e2ff62#imglayer
raczej takiego zamka nie da się zastosować, więc albo muszę szukać innych klap nadal, albo może okaże się, że te klapy mają takie zamki, że da się je od środka otworzyć. Zna ktoś może ten system zamka jak na fotach?
lwojtek - 2018-02-08, 18:40
To zamek zewnętrzny rygiel przekręca się o 90 stopni. Taki:
https://sklep.klaja.pl/pl/p/Zamek-Uchwyt-bez-wkladki-Ellipse/1750
Bajaga - 2018-02-08, 19:01
Też będę chciał założyć dodatkowe drzwi. Bagażnik jest duży a drzwi ma tylko z jednego boku, chciałbym założyć takie same, ew ciut mniejsze z drugiego boku, mam nadzieję, że to prosty temat.
Ps. Z nieco innej beczki. Ostatnio w tvn turbo oglądałem program o handlarzach aut, konwencja taka, że dwóch handlarzy ma określony budżet i ma za niego kupić samochód na którym zarobi jak najwięcej.
W jednym odcinku handlarz nabył leciwego kampera na Ducato, stara zmęczona alkowa za bodajże 12 tys zł. Jedną (z wielu) wad auta był brak klapki serwisowej do kota. Handlarz się nie chciał pitolić, popatrzył, nawet chyba nie pomyślał co to jest to co on widzi (czyli kot) i że akurat do tego musi być bieżący dostęp. Wyciął kawałek blachy aluminiowej i go na wkręty przykręcił Wesołe to było
bert - 2018-02-08, 20:02
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ten zamek który podałeś w swoim linku
to zamek do tego rodzaju drzwiczek jak te z mojego linku?
http://allegro.pl/show_it...e2ff62#imglayer
Jeżeli tak to super, do rygla dorobię a'la klamkę i będzie grało.
ferguson - 2018-02-08, 20:04
bert możesz z DUNI pogadać i Ci założą zamki jakie chcesz.
lwojtek - 2018-02-08, 20:27
Tak to taki zamek jak z linku Duniego. Przekręca się o taki kąt jak jest wkładka zamka, Klamkę przekręca się, dociska do drzwi i rygluje kluczem lub po przekręceniu klamki zamyka kluczem i dociska do powierzchni klapy. Nie wiem jak działa bez wkładki zamka,
miklo75 - 2018-02-08, 21:05
A czy zastosowanie drzwi na zawiasach nie będzie zbyt problemowe, kolizyjne? Czy masz miejsce na otwieranie skrzydła? Jeśli nie to przemyśl może drzwi przesuwane, harmonijkowe lub roletki.
Czyli buduje się nowy kolejny kontener? Zdradź coś.
bert - 2018-02-08, 21:35
miklo75 napisał/a: | A czy zastosowanie drzwi na zawiasach nie będzie zbyt problemowe, kolizyjne? Czy masz miejsce na otwieranie skrzydła? Jeśli nie to przemyśl może drzwi przesuwane, harmonijkowe lub roletki.
Czyli buduje się nowy kolejny kontener? Zdradź coś. |
Niestety w iveco 90-16 kabina (9 osobowa) kierowcy i kontener (tylna paka) to dwa różne byty na tyle wahliwe wobec siebie w terenie, że nic innego jak tylko dwa włazy (jeden w kontenerze drugi w kabinie) nie spełni swojej roli.
Kolizji nie będzie, założenie jest takie, że jedne otwierają się do wewnątrz kabiny kierownika a drugie do wewnątrz kontenera. Drzwiami bym tego nie nazwał, to ma być raczej przełaz/właz bo na konkretne drzwi wz z planem zabudowy miejsca nie ma. Raczej awaryjny (i dla psów) niż jako forma wygodnej komunikacji pomiędzy tyłem a przodem.
Tak sobie wykoncypowałem: w kabinie kierownika spanie dla dwóch osób (zamiennie 2 duże psy lub jeden ludź jeden/dwa psy, do tego podręczny magazyn z betami, mała dwupalnikowa kuchnia zintegrowana z zlewem, lodówka kompresorowa 30l, kilka schowków bakistowych i szafka wysoka. Właz na dach. Czyli wszystko to co potrzebne na krótkich postojach lub gdy jadę sam.
Tylny kontener 3.1 (długi) na 2.5 (szeroki dołem) na wysokość stania (jeszcze nie wiem ile jej będzie) to właściwa sypialnia, pewnie na wyrost zrobię dla 3 osób (w tym jedno łóżko kuszetkowe), "duża" kuchnia z jadalnią, łazienka i maksymalnie dużo różnego rodzaju schowków, do tego duży magazyn dostępny od zewnątrz (może częściowo i od wewnątrz) jako, że praktyka pokazuje, że w wyprawówce trzeba mieć więcej miejsca dla sprzętu niż dla ludzi Kolejny właz dachowy. Na dachu bagażnik i ogródek kawiarniany
Kontener będzie przebudowany, obecnie jest to typowy strażacki kontener 5 roletowy o wysokości od podłogi do sufitu 1.5 na dachu ma różne "bajery" w tym uchwyty drabin itp w sumie daje to wysokości od podłogi kontenera do szczytu uchwytów 2.3m. Podniesienie kontenera nie wpłynie na obecny rysunek bryły. Chcę zachować rolety (generalnie chcę zachować styl/wygląd pojazdu) a dopiero pod nimi (za nimi) zrobić właściwe ściany z ociepleniem, oknami itp. Nie wiem czy uda się to w miejscu w którym będę musiał dać drzwi wejściowe (prawy bok, zaraz za kabina kierownika) bo rolety maja 1.5 a drzwi powinny conajmniej 1.7. Najwyżej nie będzie jednej rolety.
Na teraz tyle mogę powiedzieć, reszta w poraniu.
Szablony "mebli" kabiny kierownika zrobione, materiał sklejkowy przywieziony teraz tylko wszystko dopasować i poskładać do kupy. W zasadzie jak kabina przednia będzie gotowa to można już spokojnie mieszkać choć... uwaga NIE BĘDZIE JESZCZE ŁAZIENKI
Wstępnie jestem umówiony na początek marca na podnoszenie wysokości kontenera, może się uda
Szkoda, że pogoda nie sprzyja, mrozisko po 10 na minusie
bert - 2018-02-08, 21:56
dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jutro dzwonie do sprzedawcy. Wygląda na to, że problem rozwiązany za ca 1/5 tej kwoty którą musiałbym wydać gdybym robił to na jachtowych forlukach.
Zostanie spożytkowana na inne manele do "czerwonej fanaberii"
wlodo - 2018-02-11, 10:10
Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków.
bert - 2018-02-11, 11:03
wlodo napisał/a: | Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków. |
awykonalne, tu popatrz jak buda pracuje w stosunku do kontenera, a to na tym filmie to w gruncie rzeczy żaden teren. Z praktyki (osobistej) wiem jak bardzo budy są wobec siebie wahliwe.
https://youtu.be/uZTMifi9yQM
no i druga rzecz, ten model ma odchylana kabinę (w celu dostępu do silnika i innych podzespołów)
ca 80 na 80 pozwoli i mnie przeleźć
https://i.imgur.com/gKm7kUu.gif
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej.
miklo75 - 2018-02-11, 16:48
bert napisał/a: |
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej. |
Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da.
bert - 2018-02-11, 18:02
miklo75 napisał/a: | bert napisał/a: |
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej. |
Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da. |
dało by się to faktycznie nie śluza w rakiecie, ale tyle innego muszę zrobić sam, że chociaż te kilka standardowych rozwiązań bym "przytulił".
wlodo - 2018-02-11, 18:21
No to jak bez rękawa to dwoje suwanych, dwa profile na górze i dole i już coś może się przesuwać i zamykać, mniej roboty jak z otwieranymi, a wygodniej.
miklo75 - 2018-02-11, 21:34
Popieram przedmówcę, systemy drzwi przesuwanych z szafy ala komandor z silent stop (domykaczem) po obu stronach i luksus.
rubicon - 2018-02-11, 21:37
Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny
miklo75 - 2018-02-11, 21:53
Wszystko się da, dużo myśleć mało robić.
bert - 2018-02-12, 00:19
rubicon napisał/a: | Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny |
kabina nie ma (płaszczyzny) kontener mógłby mieć ale powątpiewam w szczelność takich przesuwanych z szafy
Rolety zaś wymagają miejsca na zwijadło i to sporo, wiem bo już mam w kontenerze 5 rolet
rubicon - 2018-02-12, 10:19
Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg
bert - 2018-02-12, 19:15
rubicon napisał/a: | Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg |
z roletą jest jeszcze problem wyciszenia i izolacji termicznej
rubicon - 2018-02-15, 00:13
Wyciszenie ma znaczenie w kabinie. Izolacja termiczna w kontenerze. Choć to ostatnie da się zrobić przez prostą zasłonę od strony mieszkalnej. Więc może optymalnie, drzwiczki w kabinie a roleta / z demontażu bocznego ? / w kontenerze ?
skrzychu - 2018-02-22, 16:11
Jeśli nadal szukasz zamków, to w swoim Bimobilu miałem takie coś jak na zdjęciach poniżej, i dawało to radę.
|
|